Säästökohteet Kiteellä.

Anonyymi

Mistä menoista sitä voisi säästää, kun kaikki kallistuu, esim. Kiteen kaupunki!?

12

1100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiteen kaupunki on ylijäämäinen eli talous on hyvällä mallilla. Turha käydä nyt säästämään yhtään missään.

    • Anonyymi

      Ylijäämää syntyy "perusduunarin persenahkasta,"sieltä se säästö syntyy. Hyvä huudella jostain kansion välistä ja plarata , papereita ja toisakseen hyvä, kun töita riittää loppu ajat tässä lysmyilee😄.

    • Anonyymi

      Taisi olla kunnan suunnitelmissa peräti yksi (!) Laitosten lähiruokapäivä/v, liekö totetunut sekään? Eiköhän vastaavista, kuten kuluva juhlavuosi, nipistetä?

      Keskustan pääosin raskasmaastoisia ja haastavia hiihtolatuja hoidettiin joskus uimahallin sulkemisen kustannuksella. Huomioidaanko mm vuosittain lisääntyvien ikääntyneiden järkevät ja turvalliset liikuntamuodot?

    • Anonyymi

      Kiteen kaupunki korttaa suuret tulot ainakin kaupungin vuokrataloissa asuvilta. Koko ajan vuokrat nousevat, vesimaksutkin tulevat kaikkiin asuntoihin, vaikka asuntojen kunto on aivan räjähtämispisteessä monessa kerrostalossa ja kaipaisivat remonttia ennenkaikkea.

      Itse säästän sähkössä, uunia/liettä ei lämmitetä kuin silloin tällöin, sähkövaloa ei käytetä, tietokonetta/töllöä ei pidetä päällä kuin rajoitetun ajan, laturit ja muut pistokkeet pois seinistä ellei käytössä. Yms.
      Ja silti kaikki raha menee vuokraan ja sähkköön.
      Joo Kela tai Sossu EI auta, oon kokeillu kummastakin. Ei tippunu mitään. Tarttee pärjätä omillaan.

    • Anonyymi

      Bilehilepuolueen puoluetuet oiva säästönkohde tosin tämä on eduskunnan asia.

    • Anonyymi

      Jaa, että Kiteen kaupunkiko kallistuu?
      Ei kai vaan ihan sinne järvelle päin ja uppoa sitten keväämmällä kokonaan!

    • Anonyymi

      Pesäpallossa voisi aina säästää. Säästyneillä rahoilla voisi sitten raivata tuon Rantatien ryteikön. Kesällä tulee ympäri Suomen ja ulkomaita myöten faneja katsomaan Nightwish konserttia, saattaa siinä monia naurattaa kun näkevät tuon törkeän ryteikön.

      • Anonyymi

        Jospa tuo kesällä tuleva nuorempi väki ymmärtää luonnonsuojelun arvon, toisin kuin me juoksuhautoihimme juuttuneet pussihousu-ukot täällä.


    • Anonyymi

      Aurauksissa vois säästää

    • Anonyymi

      Ei säästöjä ylijäämäiseen talouteen.

      Investointeja terveydenhuoltoon, yrittämisen edellytyksiin ja liikenneyhteyksiin että saadaan paikka houkuttelevaksi muuttajille.

      6-tien varteen "kiteytä"-kyltin sijaan kaupungin oikeaa tarjontaa useiden plakaattien muodossa niin, että tulee vaikutelma elinvoimaisesta kaupungistä johon kannattaa poiketa isolta tieltä.

      • Anonyymi

        Ryteikkö-naturaan, osin liikenteeseenkään ja kaikkiin sote/hyte-asioihin kunnan toimivaltaa ei ole. Mainoskyltit ym aloitteet ovat hautautuneet vuosia sitten kunnan elimiin. Kesälahti on näkyvämpi, jostain syystä. Kunta hoitaa vain opetukseen/sivistykseen/vapaa-aikaan, tekniseen/infraan ja yleishallintoon kuuluvia. Tehkää mm kuntalaisaloitteita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      414
      8662
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      239
      6320
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2295
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1816
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1657
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1623
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1255
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      944
    Aihe