Ehkäisy ei ole synti

Anonyymi

Eräs vl toi esiin seuraavan Raamattukohdan ja väitti että se tarkoittaisi että ehkäisy olisi synti.

1. Mooseksen kirja 1:28
”Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet.”

Silloin oli vain kaksi ihmistä, Aatami ja Eeva. Jos he eivät olisi älynneet lisääntyä, olisi Jumalalla ollut muutaman sadan vuoden kuluttua jälleen uusi luomistyö. Syntiinlankeemuksen jälkeen Aatamista ja Eevasta tuli tavallisia kuolevaisia ihmisiä. Kenelle Jumala kohdisti sanansa, se selviää tuosta.
1. Moos.1.
27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
28 Ja Jumala siunasi HEIDÄT, ja Jumala sanoi HEILLE "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".

Uusi liitto eikä Jeesus antanut käskyä lisääntymisestä, joten Kiina ja Intia ovat esimerkkejä liikakansoituksesta. Ei Jumala siitä pidä koska ihmisiä on liikaa ja turmelevat maan.

Mitä tulee ehkäisykieltoon, niin se on vain SRK:n oma kielto. Kai se nyt jokaiselle on tullut selväksi, eikä sitä voi puolustella Jumalan sanalla millään tavalla. Jokainen perhe päättää itse mitä tekee ja se on tervettä perhesuunnittelua ja vastuuta.

167

840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin kauan kuin sateenkaari näkyy, Nooan liitto on voimassa

      1 Mooses 8:7. Ja te olkaa hedelmälliset ja lisääntykää, enentykää maassa ja lisääntykää siinä."

      Ensimmäinen rikkomus mihin ihmiset syyllistyivät oli juuri tuon käskyn. Näin he sanoivat kun ryhtyivät rakentamaan baabelin tornia

      1 Mooses 11:4. Ja he sanoivat: "Tulkaa, rakentakaamme itsellemme kaupunki ja torni, jonka huippu ulottuu taivaaseen, ja tehkäämme itsellemme nimi, ettemme hajaantuisi yli kaiken maan".

      • Anonyymi

        > Niin kauan kuin sateenkaari näkyy, Nooan liitto on voimassa

        Nooan liittoon ei liittynyt ehkäisykieltoa.

        > Ensimmäinen rikkomus mihin ihmiset syyllistyivät oli juuri tuon käskyn. Näin he sanoivat kun ryhtyivät rakentamaan baabelin tornia

        Tuo on kyllä hyvin mielenkuvituksellinen tulkinta. Näin ei Raamattu sano.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Niin kauan kuin sateenkaari näkyy, Nooan liitto on voimassa

        Nooan liittoon ei liittynyt ehkäisykieltoa.

        > Ensimmäinen rikkomus mihin ihmiset syyllistyivät oli juuri tuon käskyn. Näin he sanoivat kun ryhtyivät rakentamaan baabelin tornia

        Tuo on kyllä hyvin mielenkuvituksellinen tulkinta. Näin ei Raamattu sano.

        Hyvin mielikuvituksellinen 😉

        Eikö tuossa Baabelin tornin kertomuksessa ole kysymys juuri siitä että ei luotettu Jumalan sanaan vaan oma järkeen. (Lupaus oli ettei vedenpaisumusta tule , mutta koska oltiin käyty yli Jumalan tahdon ei ollut turvallista vaan piti rakentaa oma pelastusmahdollisuus jos se tulva kuitenkin tulisi)

        Ja totuus on se että juuri tuossa lapsikysymyksessä ihmiset ei jaksaa luottaa Jumalaan vaan rakentavat järjelle sopivan tien.

        Jumala oli käskenyt lisääntyä ja täyttää maa, mutta ihmisillä oli toinen mieli.

        Mitäköhän kirkkoisät olisi sanoneet nykyihmisten perhesuunnittelusta?


      • Anonyymi

        Oletkin selvästi seonnut eihän tuossa textissä ole päätä eikä häntää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin mielikuvituksellinen 😉

        Eikö tuossa Baabelin tornin kertomuksessa ole kysymys juuri siitä että ei luotettu Jumalan sanaan vaan oma järkeen. (Lupaus oli ettei vedenpaisumusta tule , mutta koska oltiin käyty yli Jumalan tahdon ei ollut turvallista vaan piti rakentaa oma pelastusmahdollisuus jos se tulva kuitenkin tulisi)

        Ja totuus on se että juuri tuossa lapsikysymyksessä ihmiset ei jaksaa luottaa Jumalaan vaan rakentavat järjelle sopivan tien.

        Jumala oli käskenyt lisääntyä ja täyttää maa, mutta ihmisillä oli toinen mieli.

        Mitäköhän kirkkoisät olisi sanoneet nykyihmisten perhesuunnittelusta?

        Hullu selvästi ei muuta voi todeta enää.


      • Anonyymi

        Koko maapallo on nyt lisääntynyt kuule jos et huomaa pakanat on lisääntynyt suuresti Intiaa kiinaa ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin mielikuvituksellinen 😉

        Eikö tuossa Baabelin tornin kertomuksessa ole kysymys juuri siitä että ei luotettu Jumalan sanaan vaan oma järkeen. (Lupaus oli ettei vedenpaisumusta tule , mutta koska oltiin käyty yli Jumalan tahdon ei ollut turvallista vaan piti rakentaa oma pelastusmahdollisuus jos se tulva kuitenkin tulisi)

        Ja totuus on se että juuri tuossa lapsikysymyksessä ihmiset ei jaksaa luottaa Jumalaan vaan rakentavat järjelle sopivan tien.

        Jumala oli käskenyt lisääntyä ja täyttää maa, mutta ihmisillä oli toinen mieli.

        Mitäköhän kirkkoisät olisi sanoneet nykyihmisten perhesuunnittelusta?

        Todella mielikuvituksellisia päätelmiä. Siinä ei Raamatun sana, saati faktat paljoa paina, logiikasta puhumattakaan, kun saarnamiehet pääsee vauhtiin. Raamatussa ei puhuta ehkäisykiellosta, ei sanota, tornia rakennetun vedenpaisumuksen varalta, taie että se olisi ollut lisääntymisen välttelyä.

        Ei pidä trollata. Täällä voi olla niitäkin, jotka ottavat sinut todesta.


      • Laita nyt asia näkyviin synnistä?
        Baabelin tornia alkoi raakentaan Noan jälkeläiset, mutta laki, eli synti tuli vasta Mooseksen aikaan useita satoja vuosia jälkeenpäin.

        Välillä asuttiin yli 430 vuotta Egyptissäkin? Haloo?
        On melko selkeästi puurot ja vellit sekaisin.


      • Tuo ei ole mikään Nonan liitto, vaan: Katso, minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa ja kaikkien elävien olentojen kanssa, jotka luonanne ovat, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien metsäeläinten kanssa, jotka luonanne ovat, kaikkien kanssa, jotka arkista lähtivät, kaikkien maan eläinten kanssa. Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele." Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat: minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä. Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä, muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa. Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on." Ja Jumala sanoi Nooalle: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä olen tehnyt itseni ja kaiken lihan välillä, joka maan päällä on.»
        (1. Moos. 9:9–17)

        Hieman tarkkuutta juttuihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin mielikuvituksellinen 😉

        Eikö tuossa Baabelin tornin kertomuksessa ole kysymys juuri siitä että ei luotettu Jumalan sanaan vaan oma järkeen. (Lupaus oli ettei vedenpaisumusta tule , mutta koska oltiin käyty yli Jumalan tahdon ei ollut turvallista vaan piti rakentaa oma pelastusmahdollisuus jos se tulva kuitenkin tulisi)

        Ja totuus on se että juuri tuossa lapsikysymyksessä ihmiset ei jaksaa luottaa Jumalaan vaan rakentavat järjelle sopivan tien.

        Jumala oli käskenyt lisääntyä ja täyttää maa, mutta ihmisillä oli toinen mieli.

        Mitäköhän kirkkoisät olisi sanoneet nykyihmisten perhesuunnittelusta?

        Vedenpaisumuksella ei ole yhteyttä tornin rakentamiseen, mutta siinä olet oikeassa, että ihminen halusi näyttää Jumalalle, kuinka korkealle ja lähelle he pääsevät omin voimin.
        Todellisuudessa nykyiset kerrostalot ovat monin kerroin korkeampia, mutta kuitenkin he luottivat siihen, kun Vedenpaisumus tappoi lähes koko maan väestön ja jäljelle jäi yhteinen kieli, ja he luulivat sillä olevan voima Jumalaa kohtaan.
        Irvokasta tuon tornin nimi, heprean sanasta Bābhel ’sekaannus’, ja assyrialais-babylonialaisesta sanasta kehitettiin sana bāb-ili ’, joka voidaan kääntää Jumalan oveksi, koska se oli kuulemma jo lähellä Jumalaa, Adonaita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koko maapallo on nyt lisääntynyt kuule jos et huomaa pakanat on lisääntynyt suuresti Intiaa kiinaa ...

        Hyvä näin; Room 11;25 Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut osaa Israelin kansasta, kestää siihen asti kun muista kansoista koottava määrä on tullut täyteen.

        Sen se vaatii, kun Jeesus hakee omansa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Laita nyt asia näkyviin synnistä?
        Baabelin tornia alkoi raakentaan Noan jälkeläiset, mutta laki, eli synti tuli vasta Mooseksen aikaan useita satoja vuosia jälkeenpäin.

        Välillä asuttiin yli 430 vuotta Egyptissäkin? Haloo?
        On melko selkeästi puurot ja vellit sekaisin.

        Näillä ei ole pelastusta ei vaan ole. Egyptissä pyöritään ympyrää Siionin vuoren Siinain Niilin väliä ei vaan löydy.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Hyvä näin; Room 11;25 Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut osaa Israelin kansasta, kestää siihen asti kun muista kansoista koottava määrä on tullut täyteen.

        Sen se vaatii, kun Jeesus hakee omansa.

        On ne Vitus varkaita ja huumerikollisia juutalaiset väärentää mitä vaan. Antikristus henki niissä vaikuttaa. Te ja yk tuottd niitä tänne raiskaileen uhraamaan elukoita.


      • Anonyymi

        Bordelli koko seurakunta muuta edes ajattele kuin naimista ja synnytyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Niin kauan kuin sateenkaari näkyy, Nooan liitto on voimassa

        Nooan liittoon ei liittynyt ehkäisykieltoa.

        > Ensimmäinen rikkomus mihin ihmiset syyllistyivät oli juuri tuon käskyn. Näin he sanoivat kun ryhtyivät rakentamaan baabelin tornia

        Tuo on kyllä hyvin mielenkuvituksellinen tulkinta. Näin ei Raamattu sano.

        Osta kuule kondomeja ja rauhoittavia kyllä se siitä ihan sama mitä paskaa teet .


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Tuo ei ole mikään Nonan liitto, vaan: Katso, minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa ja kaikkien elävien olentojen kanssa, jotka luonanne ovat, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien metsäeläinten kanssa, jotka luonanne ovat, kaikkien kanssa, jotka arkista lähtivät, kaikkien maan eläinten kanssa. Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele." Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat: minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä. Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä, muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa. Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on." Ja Jumala sanoi Nooalle: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä olen tehnyt itseni ja kaiken lihan välillä, joka maan päällä on.»
        (1. Moos. 9:9–17)

        Hieman tarkkuutta juttuihin.

        Kaikkien kanssa ei vaan juutalaisten . Noloa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien kanssa ei vaan juutalaisten . Noloa.

        Juutalaisia ei silloin ollut, vaan yksiomaan Israel.
        Liitto oli Israelin kanssa, josta; - Katso, minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa ja kaikkien elävien olentojen kanssa, jotka luonanne ovat, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien metsäeläinten kanssa, jotka luonanne ovat, kaikkien kanssa, jotka arkista lähtivät, kaikkien maan eläinten kanssa.
        Liitohan oli Veneessä olevien kanssa, ei siellä ollut pakanoita, heidän sijallaan eläimiä.
        Jeesuksen kautta Liitto laajeni, mutta vain Häneen uskovat.
        Liittoihin pitää aina uskoa molemmat sopijapuolet.

        Mitä noloa siinä on, kun siirsin tekstiä nähtäväkasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näillä ei ole pelastusta ei vaan ole. Egyptissä pyöritään ympyrää Siionin vuoren Siinain Niilin väliä ei vaan löydy.

        Juutalaiset eivät olleet Egyptissä, vaan Israelin kansa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Juutalaiset eivät olleet Egyptissä, vaan Israelin kansa.

        Juutalaiset ovat kaikkien ihmisten vihollisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiset ovat kaikkien ihmisten vihollisia.

        Näin sanoo vain Wellut ja muut antisemitistit.
        Raamattu vielä vahvistaa asian teidän turmioksi 1 Moos 12; 1 Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, asuinsijoiltasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Minä teen sinusta suuren kansan ja siunaan sinua, ja sinun nimesi on oleva suuri ja siinä on oleva siunaus.
        3. Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja KIROAN NE, jotka SINUA KIROAVAT, ja sinun SAAMASI SIUNAUS tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."

        ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille.
        Vahvistukset: Ap. t. 7:3; Hepr. 11:8.
        1. Moos. 13:16, 1. Moos. 15:5, 1. Moos. 17:5, 1. Moos. 22:17
        Ja 1. Moos. 18:18, 1. Moos. 22:18, 1. Moos. 26:4, 1. Moos. 28:14; Ap. t. 3:25; Gal. 3:8

        Pakanoille ei luvata samaa, mitä meille; 1 Moos 13;16 Minä teen sinun jälkeläisesi lukuisiksi kuin maan tomuhiukkaset: jos osaat ne laskea, osaat laskea jälkeläistesi määrän.

        Kiroajia on mm Luther.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Laita nyt asia näkyviin synnistä?
        Baabelin tornia alkoi raakentaan Noan jälkeläiset, mutta laki, eli synti tuli vasta Mooseksen aikaan useita satoja vuosia jälkeenpäin.

        Välillä asuttiin yli 430 vuotta Egyptissäkin? Haloo?
        On melko selkeästi puurot ja vellit sekaisin.

        Olen huomannut että pinnasängyllä menee tosiaankin vellit ja puurot sekaisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomannut että pinnasängyllä menee tosiaankin vellit ja puurot sekaisin.

        Kerro; mitä olet huomannut keittäessäsi?


      • Anonyymi

        Oot ihan aidosti hullu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Niin kauan kuin sateenkaari näkyy, Nooan liitto on voimassa

        Nooan liittoon ei liittynyt ehkäisykieltoa.

        > Ensimmäinen rikkomus mihin ihmiset syyllistyivät oli juuri tuon käskyn. Näin he sanoivat kun ryhtyivät rakentamaan baabelin tornia

        Tuo on kyllä hyvin mielenkuvituksellinen tulkinta. Näin ei Raamattu sano.

        🌈 sateenkaari kondomit käy ihmeessä kerään siemen nesteitä lakanoista. Seinistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin mielikuvituksellinen 😉

        Eikö tuossa Baabelin tornin kertomuksessa ole kysymys juuri siitä että ei luotettu Jumalan sanaan vaan oma järkeen. (Lupaus oli ettei vedenpaisumusta tule , mutta koska oltiin käyty yli Jumalan tahdon ei ollut turvallista vaan piti rakentaa oma pelastusmahdollisuus jos se tulva kuitenkin tulisi)

        Ja totuus on se että juuri tuossa lapsikysymyksessä ihmiset ei jaksaa luottaa Jumalaan vaan rakentavat järjelle sopivan tien.

        Jumala oli käskenyt lisääntyä ja täyttää maa, mutta ihmisillä oli toinen mieli.

        Mitäköhän kirkkoisät olisi sanoneet nykyihmisten perhesuunnittelusta?

        Juutalaiset/ jehovat/ muslimit uhraa kyyhkysiä kun lapsi syntyy. On se tervettä menoa. Kun ei ole Jeesusta toki jumalakin näyttää nelijalkaiselta tai linnulta ettei kotka haukka Egyptistä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Laita nyt asia näkyviin synnistä?
        Baabelin tornia alkoi raakentaan Noan jälkeläiset, mutta laki, eli synti tuli vasta Mooseksen aikaan useita satoja vuosia jälkeenpäin.

        Välillä asuttiin yli 430 vuotta Egyptissäkin? Haloo?
        On melko selkeästi puurot ja vellit sekaisin.

        Miten tää Babel ja Noa ny liittyy miljardi väestöön maan päällä sitten nykyään. Ei kai Intiassa tai Kiinassa tarvi selittää mitään lisääntykää juttuja.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Tuo ei ole mikään Nonan liitto, vaan: Katso, minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa ja kaikkien elävien olentojen kanssa, jotka luonanne ovat, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien metsäeläinten kanssa, jotka luonanne ovat, kaikkien kanssa, jotka arkista lähtivät, kaikkien maan eläinten kanssa. Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele." Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat: minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä. Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä, muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa. Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on." Ja Jumala sanoi Nooalle: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä olen tehnyt itseni ja kaiken lihan välillä, joka maan päällä on.»
        (1. Moos. 9:9–17)

        Hieman tarkkuutta juttuihin.

        Elävien olentojen kanssa ja taas näkyy 🌈 nyt panemaan lisääntymiskäsky tulee taas.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Vedenpaisumuksella ei ole yhteyttä tornin rakentamiseen, mutta siinä olet oikeassa, että ihminen halusi näyttää Jumalalle, kuinka korkealle ja lähelle he pääsevät omin voimin.
        Todellisuudessa nykyiset kerrostalot ovat monin kerroin korkeampia, mutta kuitenkin he luottivat siihen, kun Vedenpaisumus tappoi lähes koko maan väestön ja jäljelle jäi yhteinen kieli, ja he luulivat sillä olevan voima Jumalaa kohtaan.
        Irvokasta tuon tornin nimi, heprean sanasta Bābhel ’sekaannus’, ja assyrialais-babylonialaisesta sanasta kehitettiin sana bāb-ili ’, joka voidaan kääntää Jumalan oveksi, koska se oli kuulemma jo lähellä Jumalaa, Adonaita.

        Juutalaiset laitettiin babyloniaan Mesopotaniaan lue WIKIPEDIA M E S O P O T A N I A. 🦄


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Hyvä näin; Room 11;25 Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut osaa Israelin kansasta, kestää siihen asti kun muista kansoista koottava määrä on tullut täyteen.

        Sen se vaatii, kun Jeesus hakee omansa.

        Joo juutalaiset on PAAAATUNEESSA TILASSA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ne Vitus varkaita ja huumerikollisia juutalaiset väärentää mitä vaan. Antikristus henki niissä vaikuttaa. Te ja yk tuottd niitä tänne raiskaileen uhraamaan elukoita.

        Kirppiksillä myydään varastettua. Huumeita kuljetetaan.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Juutalaisia ei silloin ollut, vaan yksiomaan Israel.
        Liitto oli Israelin kanssa, josta; - Katso, minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa ja kaikkien elävien olentojen kanssa, jotka luonanne ovat, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien metsäeläinten kanssa, jotka luonanne ovat, kaikkien kanssa, jotka arkista lähtivät, kaikkien maan eläinten kanssa.
        Liitohan oli Veneessä olevien kanssa, ei siellä ollut pakanoita, heidän sijallaan eläimiä.
        Jeesuksen kautta Liitto laajeni, mutta vain Häneen uskovat.
        Liittoihin pitää aina uskoa molemmat sopijapuolet.

        Mitä noloa siinä on, kun siirsin tekstiä nähtäväkasi.

        Kuule ISRAEL TULI VASTA JAAKOBISTA . OLET VALEHTELIJA.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Juutalaiset eivät olleet Egyptissä, vaan Israelin kansa.

        Juutalaiset oli Egyptissä nimellä hebrealaiset vasta JAAKOBISTA alettiin kutsua Israel ja samoin taas kristittyjä alettiin kutsua nimellä kristitty vasta Aasian antiokiassa. Myös Jeesus kävi Egyptissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiset ovat kaikkien ihmisten vihollisia.

        Juutalaiset on koko maapallon vihollisia vastustaessaan Luojaa ja väärentää sanaa myy sitä ja estää pelastumasta Messias Kristus kautta kyllä siinä mielessä älkää osallistuko heidän synteihinsä ( myös huumekauppa). Kristityt on siunannut juutalaisia usein mutta he taas kiroaa kristittyjä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Näin sanoo vain Wellut ja muut antisemitistit.
        Raamattu vielä vahvistaa asian teidän turmioksi 1 Moos 12; 1 Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, asuinsijoiltasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Minä teen sinusta suuren kansan ja siunaan sinua, ja sinun nimesi on oleva suuri ja siinä on oleva siunaus.
        3. Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja KIROAN NE, jotka SINUA KIROAVAT, ja sinun SAAMASI SIUNAUS tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."

        ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille.
        Vahvistukset: Ap. t. 7:3; Hepr. 11:8.
        1. Moos. 13:16, 1. Moos. 15:5, 1. Moos. 17:5, 1. Moos. 22:17
        Ja 1. Moos. 18:18, 1. Moos. 22:18, 1. Moos. 26:4, 1. Moos. 28:14; Ap. t. 3:25; Gal. 3:8

        Pakanoille ei luvata samaa, mitä meille; 1 Moos 13;16 Minä teen sinun jälkeläisesi lukuisiksi kuin maan tomuhiukkaset: jos osaat ne laskea, osaat laskea jälkeläistesi määrän.

        Kiroajia on mm Luther.

        Katsos kun Kristityt on myös Abrahamin perillisiä. Se sulta taas tässä unohtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomannut että pinnasängyllä menee tosiaankin vellit ja puurot sekaisin.

        Se on täysi peto väärä opettaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiset laitettiin babyloniaan Mesopotaniaan lue WIKIPEDIA M E S O P O T A N I A. 🦄

        Amos 8 Israel


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katsos kun Kristityt on myös Abrahamin perillisiä. Se sulta taas tässä unohtuu.

        Kerrotko sen asian alkuperän? Pelkät heitot ei kelpaa kenellekään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuule ISRAEL TULI VASTA JAAKOBISTA . OLET VALEHTELIJA.

        Olenko; Gen 12;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

        Mitä luulet, mistä kansasta oli kysymys.

        Taas kysymys Jaakobista (kansan Isänä) oli arvonimi, sillä Juudalla ja P- Israelilla oli kaksi veristä sotaa, ja yksi keskinäinen kahina, silloin veljeskunta jakautui, n 900 luvulla eKr. Joten aikaa on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiset oli Egyptissä nimellä hebrealaiset vasta JAAKOBISTA alettiin kutsua Israel ja samoin taas kristittyjä alettiin kutsua nimellä kristitty vasta Aasian antiokiassa. Myös Jeesus kävi Egyptissä.

        Milloin Jeesus kävi Egyptissä?
        Syy, miksi Israelia kutsuttiin Egyptissä hebrealaisiksi, oli heidän kielensä. Se oli ja on osin vieläkin Hebrea ja aramea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiset on koko maapallon vihollisia vastustaessaan Luojaa ja väärentää sanaa myy sitä ja estää pelastumasta Messias Kristus kautta kyllä siinä mielessä älkää osallistuko heidän synteihinsä ( myös huumekauppa). Kristityt on siunannut juutalaisia usein mutta he taas kiroaa kristittyjä.

        Olisiko näyttöä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Niin kauan kuin sateenkaari näkyy, Nooan liitto on voimassa

        Nooan liittoon ei liittynyt ehkäisykieltoa.

        > Ensimmäinen rikkomus mihin ihmiset syyllistyivät oli juuri tuon käskyn. Näin he sanoivat kun ryhtyivät rakentamaan baabelin tornia

        Tuo on kyllä hyvin mielenkuvituksellinen tulkinta. Näin ei Raamattu sano.

        Juutalainen mies makaa miehen kanssa kuin naisen kanssa maataan syntiä syntiä syntiä juutalainen pitaalinen naeman hyppää järveen 7 kertaa pitaalis lähtee. Syntiä syntiä sinä olet se mies David panee toisen miehen vaimoa syntiä syntiä ei ollut kondomia nainen tuli raskaaksi Jumala suuttui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin mielikuvituksellinen 😉

        Eikö tuossa Baabelin tornin kertomuksessa ole kysymys juuri siitä että ei luotettu Jumalan sanaan vaan oma järkeen. (Lupaus oli ettei vedenpaisumusta tule , mutta koska oltiin käyty yli Jumalan tahdon ei ollut turvallista vaan piti rakentaa oma pelastusmahdollisuus jos se tulva kuitenkin tulisi)

        Ja totuus on se että juuri tuossa lapsikysymyksessä ihmiset ei jaksaa luottaa Jumalaan vaan rakentavat järjelle sopivan tien.

        Jumala oli käskenyt lisääntyä ja täyttää maa, mutta ihmisillä oli toinen mieli.

        Mitäköhän kirkkoisät olisi sanoneet nykyihmisten perhesuunnittelusta?

        Ei oo mitään kirkko isiä se on väärin ajateltua vaara sana. Pappi ei aina nainut ketään jos oli puoliso ja lapsia joskus ei. Pappi ei ole mikään isä vaan opettaja ja paimen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko maapallo on nyt lisääntynyt kuule jos et huomaa pakanat on lisääntynyt suuresti Intiaa kiinaa ...

        Hulluja täysin Kiina on miljardi ihmisen alue ja nää puhuu ettei saa käyttää kondomia tuhansia vuosia ennen Jeesusta kirjoitettua tarinaa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Tuo ei ole mikään Nonan liitto, vaan: Katso, minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa ja kaikkien elävien olentojen kanssa, jotka luonanne ovat, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien metsäeläinten kanssa, jotka luonanne ovat, kaikkien kanssa, jotka arkista lähtivät, kaikkien maan eläinten kanssa. Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele." Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat: minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä. Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä, muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa. Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on." Ja Jumala sanoi Nooalle: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä olen tehnyt itseni ja kaiken lihan välillä, joka maan päällä on.»
        (1. Moos. 9:9–17)

        Hieman tarkkuutta juttuihin.

        Budhatkin jogaa 6000 vuotta vanha keltainen faarao.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Vedenpaisumuksella ei ole yhteyttä tornin rakentamiseen, mutta siinä olet oikeassa, että ihminen halusi näyttää Jumalalle, kuinka korkealle ja lähelle he pääsevät omin voimin.
        Todellisuudessa nykyiset kerrostalot ovat monin kerroin korkeampia, mutta kuitenkin he luottivat siihen, kun Vedenpaisumus tappoi lähes koko maan väestön ja jäljelle jäi yhteinen kieli, ja he luulivat sillä olevan voima Jumalaa kohtaan.
        Irvokasta tuon tornin nimi, heprean sanasta Bābhel ’sekaannus’, ja assyrialais-babylonialaisesta sanasta kehitettiin sana bāb-ili ’, joka voidaan kääntää Jumalan oveksi, koska se oli kuulemma jo lähellä Jumalaa, Adonaita.

        Sulla ei sitten ole peite vielä poistunut.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Juutalaisia ei silloin ollut, vaan yksiomaan Israel.
        Liitto oli Israelin kanssa, josta; - Katso, minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa ja kaikkien elävien olentojen kanssa, jotka luonanne ovat, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien metsäeläinten kanssa, jotka luonanne ovat, kaikkien kanssa, jotka arkista lähtivät, kaikkien maan eläinten kanssa.
        Liitohan oli Veneessä olevien kanssa, ei siellä ollut pakanoita, heidän sijallaan eläimiä.
        Jeesuksen kautta Liitto laajeni, mutta vain Häneen uskovat.
        Liittoihin pitää aina uskoa molemmat sopijapuolet.

        Mitä noloa siinä on, kun siirsin tekstiä nähtäväkasi.

        Väärä opettaja huomaatteko.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Juutalaiset eivät olleet Egyptissä, vaan Israelin kansa.

        Väärä profeetta isebel.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Niin kauan kuin sateenkaari näkyy, Nooan liitto on voimassa

        Nooan liittoon ei liittynyt ehkäisykieltoa.

        > Ensimmäinen rikkomus mihin ihmiset syyllistyivät oli juuri tuon käskyn. Näin he sanoivat kun ryhtyivät rakentamaan baabelin tornia

        Tuo on kyllä hyvin mielenkuvituksellinen tulkinta. Näin ei Raamattu sano.

        🌈 🦄 koita ottaa askel kohti ✝️


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Laita nyt asia näkyviin synnistä?
        Baabelin tornia alkoi raakentaan Noan jälkeläiset, mutta laki, eli synti tuli vasta Mooseksen aikaan useita satoja vuosia jälkeenpäin.

        Välillä asuttiin yli 430 vuotta Egyptissäkin? Haloo?
        On melko selkeästi puurot ja vellit sekaisin.

        Jaakob paini Jeesuksen kanssa miltä se teistä tuntuu.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Hyvä näin; Room 11;25 Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut osaa Israelin kansasta, kestää siihen asti kun muista kansoista koottava määrä on tullut täyteen.

        Sen se vaatii, kun Jeesus hakee omansa.

        Juutalainen Tuomas kosketti Jeesuksen arpia kun hän oli ylösnoussut. Miltä se teistä tuntuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien kanssa ei vaan juutalaisten . Noloa.

        Todella se liitto oli maan ja kaiken elävän kanssa noan aikana sehän on tarina että Noa lähti arkista ....


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Juutalaiset eivät olleet Egyptissä, vaan Israelin kansa.

        Hebrealaiset oli muuten Egyptistä arabiasta ja Abraham kaldean Ur ja Sara joten lopettakaa jo menkää sinne lillukaa siellä Sodoman alueella.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Näin sanoo vain Wellut ja muut antisemitistit.
        Raamattu vielä vahvistaa asian teidän turmioksi 1 Moos 12; 1 Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, asuinsijoiltasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Minä teen sinusta suuren kansan ja siunaan sinua, ja sinun nimesi on oleva suuri ja siinä on oleva siunaus.
        3. Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja KIROAN NE, jotka SINUA KIROAVAT, ja sinun SAAMASI SIUNAUS tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."

        ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille.
        Vahvistukset: Ap. t. 7:3; Hepr. 11:8.
        1. Moos. 13:16, 1. Moos. 15:5, 1. Moos. 17:5, 1. Moos. 22:17
        Ja 1. Moos. 18:18, 1. Moos. 22:18, 1. Moos. 26:4, 1. Moos. 28:14; Ap. t. 3:25; Gal. 3:8

        Pakanoille ei luvata samaa, mitä meille; 1 Moos 13;16 Minä teen sinun jälkeläisesi lukuisiksi kuin maan tomuhiukkaset: jos osaat ne laskea, osaat laskea jälkeläistesi määrän.

        Kiroajia on mm Luther.

        Ei vaan siunaus oli siemen eli poika Jeesus. Se joka ristiin naulittiin. Älä sekoita lutteria yhtään mihinkään.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kerro; mitä olet huomannut keittäessäsi?

        Muuttakaa jo Israel arabien maahan siellä moskeijat odottaa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kerrotko sen asian alkuperän? Pelkät heitot ei kelpaa kenellekään.

        AMOKSEN kirja luku 8


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Milloin Jeesus kävi Egyptissä?
        Syy, miksi Israelia kutsuttiin Egyptissä hebrealaisiksi, oli heidän kielensä. Se oli ja on osin vieläkin Hebrea ja aramea.

        Jeesus yritettiin tappaa vauvana Herodes. Ne pakeni Egyptiin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Milloin Jeesus kävi Egyptissä?
        Syy, miksi Israelia kutsuttiin Egyptissä hebrealaisiksi, oli heidän kielensä. Se oli ja on osin vieläkin Hebrea ja aramea.

        Abraham asui KALDEAN UR nimisessä paikassa ennen kuin lähti kohti harrania sieltä Egyptiin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olisiko näyttöä?

        Näyttelee kristittyä että voi varastaa ja lavastaa syylliseksi heidän synteihin. Kyllä Jahve syntisi näkee.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olenko; Gen 12;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

        Mitä luulet, mistä kansasta oli kysymys.

        Taas kysymys Jaakobista (kansan Isänä) oli arvonimi, sillä Juudalla ja P- Israelilla oli kaksi veristä sotaa, ja yksi keskinäinen kahina, silloin veljeskunta jakautui, n 900 luvulla eKr. Joten aikaa on.

        Jakob paini Jumalan Jeesuksen kanssa sai nimen Israel Jumala taistelee.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Milloin Jeesus kävi Egyptissä?
        Syy, miksi Israelia kutsuttiin Egyptissä hebrealaisiksi, oli heidän kielensä. Se oli ja on osin vieläkin Hebrea ja aramea.

        Hebrean kieli ei ollut syy nimeen Israel . Jaakopin paini oli.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olenko; Gen 12;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

        Mitä luulet, mistä kansasta oli kysymys.

        Taas kysymys Jaakobista (kansan Isänä) oli arvonimi, sillä Juudalla ja P- Israelilla oli kaksi veristä sotaa, ja yksi keskinäinen kahina, silloin veljeskunta jakautui, n 900 luvulla eKr. Joten aikaa on.

        Mikä kohta se nyt tarinakirjassa on kun Jakob paini Jumalan kanssa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hebrean kieli ei ollut syy nimeen Israel . Jaakopin paini oli.

        Olet todella yksikertainen, vastasin siihen, millä perusteella Egyptissä Israeliasi kutsuttiin kielensä johdosta hebrealaisiski.

        Oletko vankeudessa, vai muuten katkera ja epävakaa?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olet todella yksikertainen, vastasin siihen, millä perusteella Egyptissä Israeliasi kutsuttiin kielensä johdosta hebrealaisiski.

        Oletko vankeudessa, vai muuten katkera ja epävakaa?

        Mistäs vankeudesta katkera saalemi huhuilee?


    • Anonyymi

      Eipä enää vl-liikkeessä ole 14 lapsisia perheitä, kyllä se maksimi on 10 ja alle, mikä on hyvä asia. Lapset tarvitsevat hoitoa ja huolenpitoa, eikä se onnistu, jos lapsia syntyy liian tiuhaan. Ei niin supervanhempia olekkaan, että pystyisivät hoitamaan vauvan, kolme vaipoissa ja 6 alle kouluikäistä ja kyllä ne koululaisetkin tarvitsevat vanhemman tukea ja neuvoja.
      Facebookin JUHLAPORTISSA kertoi joku sivustaseuraaja, miten ison perheen isä oli itkenyt suviseuroissa ruokapöydässä ja syöttänyt lapsiaan, kun kaksi 1 vuotiasta oli istunut rattaissa, vauva äidillä ja oli vielä isompiakin.
      Minun mieheni ihmetteli sitä kirjoittajaa, että vain sivusta seurataan, eikä mennä auttamaan, vaikka isältä valuu kyyneleet.

      • Anonyymi

        Kun olin nuori, kotikaupungissani 16-lapsinen perheen isä ajoi muiden pilkaksi vanhalla purkukunnossa olevassa Mersulla iltasin ja öisin kaupungissa ja keräsi pulloja. Lapsilla oli tuskin vaatteita..


      • Anonyymi

        "Minun mieheni ihmetteli sitä kirjoittajaa, että vain sivusta seurataan, eikä mennä auttamaan, vaikka isältä valuu kyyneleet".

        Vl-ihmiset eivät auta toisiaan, ne ovat käsittäneet tämän lapsiasian, että Jumala on nähnyt hyväksi antaa tälle perheelle nämä lapset, kyllä vanhemmat hedän kanssa pärjäävät.


      • Anonyymi

        "miten ison perheen isä oli itkenyt suviseuroissa".

        Ajatelkaa jos hänelle olisi opetettu että pelastumme armosta, eikä tekojemme kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun olin nuori, kotikaupungissani 16-lapsinen perheen isä ajoi muiden pilkaksi vanhalla purkukunnossa olevassa Mersulla iltasin ja öisin kaupungissa ja keräsi pulloja. Lapsilla oli tuskin vaatteita..

        Olisi ostanut bensaahoilla leipää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "miten ison perheen isä oli itkenyt suviseuroissa".

        Ajatelkaa jos hänelle olisi opetettu että pelastumme armosta, eikä tekojemme kautta.

        "Ajatelkaa jos hänelle olisi opetettu että pelastumme armosta, eikä tekojemme kautta."

        Room. 3:28 "Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja."


      • Anonyymi

        Lestat taas kääntyi pois armosta lakiin juutalaisuuteen hylkäsi armon. Lähti pois ristiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi ostanut bensaahoilla leipää.

        Olisi mennyt metsään ampuu hirven peuran tai onkin kaloja tai marjastamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ajatelkaa jos hänelle olisi opetettu että pelastumme armosta, eikä tekojemme kautta."

        Room. 3:28 "Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja."

        Armo riittää jos ei riitä on hammasten kiristely.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "miten ison perheen isä oli itkenyt suviseuroissa".

        Ajatelkaa jos hänelle olisi opetettu että pelastumme armosta, eikä tekojemme kautta.

        Mitähän Jaakob, Jeesuksen veli sanoo asiaan?
        Jaak. 2:17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
        Jaak. 2:20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
        Jaak. 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

        Tuntuuko siltä, että Sinäkin pelastut ilman tekoja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ajatelkaa jos hänelle olisi opetettu että pelastumme armosta, eikä tekojemme kautta."

        Room. 3:28 "Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja."

        Siinä ei ole totuus;

        Jaak. 2:17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
        Jaak. 2:18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
        Jaak. 2:20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
        Jaak. 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.


      • Anonyymi

        YMPÄRILEIKATTU 🐶🐕🐶🐕🐶🐕


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mitähän Jaakob, Jeesuksen veli sanoo asiaan?
        Jaak. 2:17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
        Jaak. 2:20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
        Jaak. 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

        Tuntuuko siltä, että Sinäkin pelastut ilman tekoja?

        Kyllä jaakop lopulta alkoi evankelioida.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Siinä ei ole totuus;

        Jaak. 2:17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
        Jaak. 2:18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
        Jaak. 2:20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
        Jaak. 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

        Arvaas KENELLE JAAKOPPI PUHUU SIINÄ KEBELLE 2000 VUOTTA SITTEN


      • Anonyymi kirjoitti:

        Arvaas KENELLE JAAKOPPI PUHUU SIINÄ KEBELLE 2000 VUOTTA SITTEN

        Miksi arvaisin, älä huudas, kerro mitä saat itse siitä esille?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä jaakop lopulta alkoi evankelioida.

        Sehän on evankeliointia? Mikä siinä häiritsee, muu kuin Wellujen ihmisopit ja Raamatun raiskaus.


      • Anonyymi

        Juutalaiset on LESTOJA ??? Vai lestat juutalaisia ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun olin nuori, kotikaupungissani 16-lapsinen perheen isä ajoi muiden pilkaksi vanhalla purkukunnossa olevassa Mersulla iltasin ja öisin kaupungissa ja keräsi pulloja. Lapsilla oli tuskin vaatteita..

        Varastettu auto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minun mieheni ihmetteli sitä kirjoittajaa, että vain sivusta seurataan, eikä mennä auttamaan, vaikka isältä valuu kyyneleet".

        Vl-ihmiset eivät auta toisiaan, ne ovat käsittäneet tämän lapsiasian, että Jumala on nähnyt hyväksi antaa tälle perheelle nämä lapset, kyllä vanhemmat hedän kanssa pärjäävät.

        Noi on yrityksiä kerätä rahaa. Lapset hoitaa toisiaan osa kasvaa navetassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "miten ison perheen isä oli itkenyt suviseuroissa".

        Ajatelkaa jos hänelle olisi opetettu että pelastumme armosta, eikä tekojemme kautta.

        Intiassa ne laittaa lapset kadulle tienaan rahaa ruokaan koko päiväksi. Siellä olisi sosiaaliturva jos joku maksaisi veroja mut ei maksa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ajatelkaa jos hänelle olisi opetettu että pelastumme armosta, eikä tekojemme kautta."

        Room. 3:28 "Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja."

        OTETAAN NYT OIKEIN HITAASTI . J U M A L A L U O JA ON SE JOKA PELASTAA HUKUTTAA VANHURSKAUTTAA ETKÄ SINÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YMPÄRILEIKATTU 🐶🐕🐶🐕🐶🐕

        Pilalle


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miksi arvaisin, älä huudas, kerro mitä saat itse siitä esille?

        Juutalainen seisoo Jeesuksen edessä livenä eikä näe Jeesusta SOKEA TÄYSIN.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalainen seisoo Jeesuksen edessä livenä eikä näe Jeesusta SOKEA TÄYSIN.

        Hehän kaikki kutsuivat Häntä Jeesukseksi, nasaretilaiseksi ja moni uskoikin, että Hän on luvattu Messias.
        Tässä näyte; Matt.14:33 Niin venheessä-olijat kumarsivat häntä ja sanoivat: "Totisesti sinä olet Jumalan Poika.


      • Anonyymi kirjoitti:

        OTETAAN NYT OIKEIN HITAASTI . J U M A L A L U O JA ON SE JOKA PELASTAA HUKUTTAA VANHURSKAUTTAA ETKÄ SINÄ.

        Korjataan, vain Jeesus pelastaa, Isä ei des tuomitse ketään ihmistä, ainoastaan ryhmät ja kansat jotka ovat antisemitistiä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Korjataan, vain Jeesus pelastaa, Isä ei des tuomitse ketään ihmistä, ainoastaan ryhmät ja kansat jotka ovat antisemitistiä.

        Pelastus on lähtöisin Jumalasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pelastus on lähtöisin Jumalasta.

        Eihän Jumala luonut ihmistä edes kuolevaksi, Hän loi meidät ikuisolennoiksi, kuten itsekin on.
        Kaikki on lähtöisin Jumalasta, mutta lue tämä, niin ymmärrät kuka sen mahdollisti;
        Joh 1;1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.


    • Anonyymi

      On syntiä.
      Puhujasetä sanoi niin seuroissa.

      • Anonyymi

        Onkohan lestoilla isot ympärileikatut.


    • Anonyymi

      Ehkäisy on vuosituhannet ollut kielletty kristillisissä kirkoissa ja on edelleen mm. katolisessa kirkossa.

      Luterilainen kirkko päätti 1950-luvulla, että muutetaanpa huvikseen oppia, jotta ehkäisy ei olekaan enää syntiä luterilaisessa kirkossa. Tosin tämä opinkäsityksen muutos ei enää noudata Martti Lutherin käsitystä asiasta:

      »Tämä on inhottava synti, paljon pahempi kuin sukurutsaus tai huorinteko. Minä sanon sitä hekumoitsemiseksi, jopa Sodoman synniksi. Siinä mies ryhtyy naiseen, siis makaa hänen kanssaan ja yhtyy häneen, mutta kun on päästy siemensyöksyyn, antaakin siemenen mennä maahan, ettei nainen tulisi raskaaksi. Tuossa vaiheessa on todella Jumalan säätämystä siittämisessä noudatettava.»
      (Luther v. 1544)

      Vanhoillislestadiolaiset tai katolinen kirkko eivät ole muuttaneet vanhaa kristillistä oppia asiassa.

      Luterilainen kirkko on muuttanut oppiaan ihmisten vaatimusten mukaisesti (Jumalan tahdon unohtaen).

      • Anonyymi

        > Vanhoillislestadiolaiset tai katolinen kirkko eivät ole muuttaneet vanhaa kristillistä oppia asiassa.

        Tuota samaa Olavi Voittonen yritti 2010 kun hän huomasi että ehkäisykieltoa ei mitenkään voida perustella Raamatulla. Hän viittasi paavi Paavali VI:n Humanae Vitae -kiertokirjeestä vuodelta 1968, ottamatta huomioon että katoliset kyllä hyväksyvät perhesuunnittelua käyttämällä hyväkseen ns.turvalliset jaksot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Vanhoillislestadiolaiset tai katolinen kirkko eivät ole muuttaneet vanhaa kristillistä oppia asiassa.

        Tuota samaa Olavi Voittonen yritti 2010 kun hän huomasi että ehkäisykieltoa ei mitenkään voida perustella Raamatulla. Hän viittasi paavi Paavali VI:n Humanae Vitae -kiertokirjeestä vuodelta 1968, ottamatta huomioon että katoliset kyllä hyväksyvät perhesuunnittelua käyttämällä hyväkseen ns.turvalliset jaksot.

        > (Luther v. 1544)

        Miten voitte tukeutua Lutherin mielipiteisiin, kun ette edes hyväksy hänen opetuksia kasteesta ja ehtoollisesta Katekismuksessa?


      • Anonyymi

        Mitä oppia luterilaiset olisi muuttanut teillä on synagogalla vähän vanhat opit


      • Anonyymi

        Sodoman synti oli väkivalta ja raiskaukset sekä homous ettei nyt mitenkään liity tähän. Tosin nykyinen juutalainen arabia on yhtä Sodomaa.


      • Anonyymi

        Ei kukaan kiellä ehkäisyä kirkoissa siellä pidetään Jumalan palveluksia veisataan virsiä eikä kukaan puhu paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > (Luther v. 1544)

        Miten voitte tukeutua Lutherin mielipiteisiin, kun ette edes hyväksy hänen opetuksia kasteesta ja ehtoollisesta Katekismuksessa?

        Katolinen katekismus. No se nyt on vaan otettu erikseen uuden testamentin ohjeista opetukseksi. Ei siinä muuta.


      • Anonyymi

        Kukaan ei kiellä ehkäisyä mutta väkivalta on kielletty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > (Luther v. 1544)

        Miten voitte tukeutua Lutherin mielipiteisiin, kun ette edes hyväksy hänen opetuksia kasteesta ja ehtoollisesta Katekismuksessa?

        Kai sen tiedät ettei rabbit pappit imaamit ole jumalia kuitenkaan.


    • Anonyymi

      Käskyjen ja lakien mukaan eläminen uudessa liitossa on harhaoppia kirjoitti Luther tai kuka tahansa siitä mitä hyvänsä. Siinä ei siementen laskeminen mihin tahansa pelasta, vaan teki niin tai näin, niin ansaitsee helvetin tulen ellei Jumalan Pyhä Henki luo ihmistä uudeksi ja puhdista häntä synnistä ja tee ihmistä, joka elää Jumalan tahdon mukaan eikä ojennu käskyjen mukaan, vaan sen mukaan mikä oikeasti on Jumalan tahto. Se on rakkaudellinen usko eikä kirjaimen usko.

      • Anonyymi

        Ymmärrät asian valitettavasti väärin.

        Raamatussa sanotaan selvästi, että emme elä PELKÄSTÄÄN Jumalan lain alla, mutta emme myöskään PELKÄSTÄÄN armon alla. Molempia kuitenkin tarvitaan pelastukseen, kuten vanhoillislestadiolaiset opettavat.

        Osassa kristillisiä kirkkoja on mukana pelkästään Jumalan laki ilman Jumalan armoa eli kuvitellaan, että tekojen kautta pelastuu:

        Matteus 5:20
        Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Toisessa osassa (nykyisin suurimmassa osassa) kristillisiä kirkkoja on mukana pelkästään Jumalan armo eli kuvitellaan, ettei Jumalan tahdolla ole mitään merkitystä, vaan pelkkä armo riittää pelastukseen. Jumalan armon vuoksi kristitty kuvittelee, että hänellä on lupa elää vapaata syntielämää ja rikkoa Jumalan tahtoa vastaan niin paljon kuin hän elämänsä aikana ehtii, koska Jumala pelastaa kastetut uskovat:

        Matteus 7:21
        Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

        Ei tuota voida enää selvemmin sanoa! He pääsevät taivasten valtakuntaan, jotka tekevät taivaallisen Isän tahdon. Jumalan armoa ei siis saa käyttää väärin ja tehdä sen varjolla syntiä ja rikkoa Jumalan tahtoa vastaan tieten tahtoen ja ajatella, että "Jumalan armo kuitenkin pelastaa meidät kaikki".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrät asian valitettavasti väärin.

        Raamatussa sanotaan selvästi, että emme elä PELKÄSTÄÄN Jumalan lain alla, mutta emme myöskään PELKÄSTÄÄN armon alla. Molempia kuitenkin tarvitaan pelastukseen, kuten vanhoillislestadiolaiset opettavat.

        Osassa kristillisiä kirkkoja on mukana pelkästään Jumalan laki ilman Jumalan armoa eli kuvitellaan, että tekojen kautta pelastuu:

        Matteus 5:20
        Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Toisessa osassa (nykyisin suurimmassa osassa) kristillisiä kirkkoja on mukana pelkästään Jumalan armo eli kuvitellaan, ettei Jumalan tahdolla ole mitään merkitystä, vaan pelkkä armo riittää pelastukseen. Jumalan armon vuoksi kristitty kuvittelee, että hänellä on lupa elää vapaata syntielämää ja rikkoa Jumalan tahtoa vastaan niin paljon kuin hän elämänsä aikana ehtii, koska Jumala pelastaa kastetut uskovat:

        Matteus 7:21
        Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

        Ei tuota voida enää selvemmin sanoa! He pääsevät taivasten valtakuntaan, jotka tekevät taivaallisen Isän tahdon. Jumalan armoa ei siis saa käyttää väärin ja tehdä sen varjolla syntiä ja rikkoa Jumalan tahtoa vastaan tieten tahtoen ja ajatella, että "Jumalan armo kuitenkin pelastaa meidät kaikki".

        Opetat tekooppia, että pelastuisimme tekojemme kautta. Tämä on vastoin Raamattua:

        Gal. 2:16 "Mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen ..."

        Room. 3:20 "Sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista;"

        Room. 3:28 "Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja."

        Efes. 2:8-9 "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta ... ette tekojen kautta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetat tekooppia, että pelastuisimme tekojemme kautta. Tämä on vastoin Raamattua:

        Gal. 2:16 "Mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen ..."

        Room. 3:20 "Sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista;"

        Room. 3:28 "Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja."

        Efes. 2:8-9 "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta ... ette tekojen kautta."

        Korostan vielä tämän:

        Room. 3:28 "Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrät asian valitettavasti väärin.

        Raamatussa sanotaan selvästi, että emme elä PELKÄSTÄÄN Jumalan lain alla, mutta emme myöskään PELKÄSTÄÄN armon alla. Molempia kuitenkin tarvitaan pelastukseen, kuten vanhoillislestadiolaiset opettavat.

        Osassa kristillisiä kirkkoja on mukana pelkästään Jumalan laki ilman Jumalan armoa eli kuvitellaan, että tekojen kautta pelastuu:

        Matteus 5:20
        Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Toisessa osassa (nykyisin suurimmassa osassa) kristillisiä kirkkoja on mukana pelkästään Jumalan armo eli kuvitellaan, ettei Jumalan tahdolla ole mitään merkitystä, vaan pelkkä armo riittää pelastukseen. Jumalan armon vuoksi kristitty kuvittelee, että hänellä on lupa elää vapaata syntielämää ja rikkoa Jumalan tahtoa vastaan niin paljon kuin hän elämänsä aikana ehtii, koska Jumala pelastaa kastetut uskovat:

        Matteus 7:21
        Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

        Ei tuota voida enää selvemmin sanoa! He pääsevät taivasten valtakuntaan, jotka tekevät taivaallisen Isän tahdon. Jumalan armoa ei siis saa käyttää väärin ja tehdä sen varjolla syntiä ja rikkoa Jumalan tahtoa vastaan tieten tahtoen ja ajatella, että "Jumalan armo kuitenkin pelastaa meidät kaikki".

        Te ette vaan voi pelastus koska etsitte kokoajan pelastusta itsestännd.


      • Anonyymi

        Älä varasta Mooses silti ne varastaa näin ne rikkoo kaikki lait.


      • Anonyymi

        Joo ei nyt mitenkään liity pelastukseen ehkäisy siemen nesteet tai muu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetat tekooppia, että pelastuisimme tekojemme kautta. Tämä on vastoin Raamattua:

        Gal. 2:16 "Mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen ..."

        Room. 3:20 "Sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista;"

        Room. 3:28 "Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja."

        Efes. 2:8-9 "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta ... ette tekojen kautta."

        USKON KAUTTA MESSIAS KRISTUKSEEN tää ei ole mitään huutamista kun käyttää isoja kirjaimia vaan korostusta. Uskon jonka Jeesus antaa kun se on se Jeesuksen usko. Minkä reiän kautta te ajattelette pelastua kun kuolette? Mistä lävestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korostan vielä tämän:

        Room. 3:28 "Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja."

        Edelleen roomalaiset luku 3 italiaksi ja suomeksi ihminen vanhurskautetaan tarkoittaa joku muu VANHURSKAUTTAA eikö niin.


    • Anonyymi

      Niin hän sanoi kaikille: jos joku tahtoo minun perässäni tulla, hän kieltäkään itsensä, ja ottakaan ristinsä joka päivä, ja seuratkaan minua

      Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.

      He oudoksuvat, ettette heidän kanssansa juokse samaan säädyttömän hekuman menoon, ja pilkkaavat.

      • Anonyymi

        Näytä ensin missä ehkäisy sanotaan synniksi Raamatussa. Se ei ole synti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytä ensin missä ehkäisy sanotaan synniksi Raamatussa. Se ei ole synti.

        Onko oikein kieltäytyä Jumalan siunauksesta?
        Lapsettomuus on läpi VT merkki siitä että on rikkonut ja saa rangaistuksen. Taas lapset ovat Jumalan siunaus.

        Miten mielestäsi tällainen jae istuu Raamatun henkeen.

        Ja Nooa eli sitten 500 vuotta ja siitti 3 poikaa mut sit alkoi ehkäisemään.

        😉


      • Anonyymi

        Tiedätkö sinä omavanhurskas fariseus kenelle tässä kohtaa puhutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko oikein kieltäytyä Jumalan siunauksesta?
        Lapsettomuus on läpi VT merkki siitä että on rikkonut ja saa rangaistuksen. Taas lapset ovat Jumalan siunaus.

        Miten mielestäsi tällainen jae istuu Raamatun henkeen.

        Ja Nooa eli sitten 500 vuotta ja siitti 3 poikaa mut sit alkoi ehkäisemään.

        😉

        Jassoo mitähän Abrahamin vaimo Sara oli rikkonut oli lapseton. Ette yhtään mieti mitään kun päässä syskyttää. Hormonit .


      • Anonyymi

        Oli se kova homma JUUTALAISELLE 2000 vuotta sitten ottaa se oma ristinsä riski ja seurata Jeesusta Golgatalla todistaan RISTIIN NAULITSEMISTA eikö vain. ( tehän ette ole vääriä opettajia ).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytä ensin missä ehkäisy sanotaan synniksi Raamatussa. Se ei ole synti.

        On se Mooses sanoi siinailla 4000 vuotta sitten että midianilaista pannessa tuli mieleen että älkää nyt niitä Sultan nimisiä muovi kelmuja MULKUN päälle laittako ne on niin ismailia. Toisaalta jos Sultan kondomi olisi ollut abrahamilla Hagar orjaa naidessa ei olisi ismaileja ...toisaalta ei olisi sulttaanejakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko oikein kieltäytyä Jumalan siunauksesta?
        Lapsettomuus on läpi VT merkki siitä että on rikkonut ja saa rangaistuksen. Taas lapset ovat Jumalan siunaus.

        Miten mielestäsi tällainen jae istuu Raamatun henkeen.

        Ja Nooa eli sitten 500 vuotta ja siitti 3 poikaa mut sit alkoi ehkäisemään.

        😉

        Väärä opettaja iski taas . Abrahamin sara vaimo oli maho lehmä ja moni muukin niistä HELLUNTAILAIsista on eikun oli. ( Juutalaiset sanat sitten nämä perkele saatana demoni hedelmätön maho lehmä tiineenä).Raiskatut naiset on usein synnyttänyt jonkun sulttaanin tai shemeikan lapsia eikä ne miehet tiedä niillä olevan lapsia.Katsokaas ennen ne ratsasti kamelilla ja hevosella raiskaus retkillä. Sitten ne siirtyi laivoihin autoihin


    • Anonyymi

      Tässä (luultavasti) puhutaan kielletyistä sukupuolisuhteista:

      3 Moos 18: Älä yhdy naiseen, joka on kuukautistilansa vuoksi epäpuhdas. 20Älä makaa toisen miehen vaimon kanssa, ettet tulisi saastaiseksi. 21 Älä uhraa lastasi Molokille, sillä jos niin teet, häpäiset oman Jumalasi nimen. 22 Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko.

      Olen 99% varma että tässä yhteydessä Molokille uhraaminen on ehkäisy.

      • Anonyymi

        Ei. 100% varma oon nyt.


      • Anonyymi

        Bibliassa näin. Tässä ei puhu lapsista mutta siemenestä. En tiedä miten alkukielellä, mutta Molokille uhraaminen kukoistaa tässäkin ajassa (kuka kuvitteli että olisimme vähemmän pahoja Jumalsn silmissä. Vain hullut ja sokeat.)

        3 Mos 20:2. Sano myös Israelin lapsille: kuka ikänänsä Israelin lapsista, eli muukalaisista, joka Israelin lasten seassa asuu, siemenestänsä Molekille antaa, sen pitää totisesti kuoleman: maan kansan pitää häntä kivittämän kuoliaaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bibliassa näin. Tässä ei puhu lapsista mutta siemenestä. En tiedä miten alkukielellä, mutta Molokille uhraaminen kukoistaa tässäkin ajassa (kuka kuvitteli että olisimme vähemmän pahoja Jumalsn silmissä. Vain hullut ja sokeat.)

        3 Mos 20:2. Sano myös Israelin lapsille: kuka ikänänsä Israelin lapsista, eli muukalaisista, joka Israelin lasten seassa asuu, siemenestänsä Molekille antaa, sen pitää totisesti kuoleman: maan kansan pitää häntä kivittämän kuoliaaksi.

        Tuossa on kysymys epäjumalalle uhraamisesta, ei ehkäisystä.

        Sinulla on todella kaukaa haettuja selityksiä .


      • Anonyymi

        Ette vaan pysty lukemaan edes sitä vanhaa tarua oikein .olokille juutalaiset kävi uhraamaan lapsiaan tyyliin kuin elukoita. Siitä tuli sanomista. No kuningas David pani toisen miehen vaimoa juutalaiseen tapaan. Kuukautisten aikana monet miehet kai väkisin ja se nyt vaan on rumasti tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bibliassa näin. Tässä ei puhu lapsista mutta siemenestä. En tiedä miten alkukielellä, mutta Molokille uhraaminen kukoistaa tässäkin ajassa (kuka kuvitteli että olisimme vähemmän pahoja Jumalsn silmissä. Vain hullut ja sokeat.)

        3 Mos 20:2. Sano myös Israelin lapsille: kuka ikänänsä Israelin lapsista, eli muukalaisista, joka Israelin lasten seassa asuu, siemenestänsä Molekille antaa, sen pitää totisesti kuoleman: maan kansan pitää häntä kivittämän kuoliaaksi.

        Kerro nyt ensin mikä on molokki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on kysymys epäjumalalle uhraamisesta, ei ehkäisystä.

        Sinulla on todella kaukaa haettuja selityksiä .

        Väärää tulta.


      • Anonyymi

        Otetaan tosta kuningas David lainrikkoja 3 Mooses 20 . Näin tuli laki rikottua David nai toisen vaimoa. Kohta 21 Häpäisivät Jumalan nimen uhraamalla lapsia molokille / poltto uhrit. Tarkoitus oli uhrata elukoita muistuttamaan synnistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bibliassa näin. Tässä ei puhu lapsista mutta siemenestä. En tiedä miten alkukielellä, mutta Molokille uhraaminen kukoistaa tässäkin ajassa (kuka kuvitteli että olisimme vähemmän pahoja Jumalsn silmissä. Vain hullut ja sokeat.)

        3 Mos 20:2. Sano myös Israelin lapsille: kuka ikänänsä Israelin lapsista, eli muukalaisista, joka Israelin lasten seassa asuu, siemenestänsä Molekille antaa, sen pitää totisesti kuoleman: maan kansan pitää häntä kivittämän kuoliaaksi.

        No ei ne saanut naida muitakaan silti nai. Myös naittivat jonkun hyödyn takia sulttaaneille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on kysymys epäjumalalle uhraamisesta, ei ehkäisystä.

        Sinulla on todella kaukaa haettuja selityksiä .

        Aika paljon myös paljon ne piti orjia ja varasteli sekä myi rahasta ihmisiä.


    • Anonyymi

      Leviticus 18:21
      And thou shalt not let any of thy seed pass through the fire to Molech, neither shalt thou profane the name of thy God: I am the

      UT puolelta

      13:4 Aviokäsky pitää kunniallisesti kaikkein seassa pidettämän ja aviovuode saastatoinna;

      • Anonyymi

        Kaikki on pettänyt kaikkia. Juutalaiset panee yleensä palvelijat myös. Pornovideoilla ne huutelee Oy My god.


      • Anonyymi

        Avio vuode saastuttamatta on hauska kohta niillä kun oli sukunaisia mitä ne pani sitten orjat palvelijat ne nai lukee toorassa Mooses. Sitten ne myös raiskasi. Mutta miten muuten pitää muista vapaana aviovuode jos panee toisen vaimoa kuin David tai on saastainen kuukautisista .


    • Anonyymi

      Älkää nyt herra Jumala enää tavatjo synagogan vanhaa tooraa kertakaikkiaan voi olla järkensä menettänyt että kääntyy juutalaisiin taruihin.

    • Anonyymi

      Synagogalla ollut taas sekopäiden kokous.

    • Anonyymi

      Ehkäistä ei saa, koska jumala kieltää sen. Se on jumalan tahto, jos mukuloita syntyy se 17 kipaletta.
      Lapsettomuushoidoissa saa käydä, koska jumala ei sitä kiellä.
      Lapsettomuus ei ole jumalan tahto : )

      Eiku...

    • Anonyymi

      SRK:lla on oikeasti verta käsissään. Tiedän itse kaksi VL-naista, jotka kuolivat ehkäisykiellon takia. Menehtyivät siis synnytyksen yhteydessä, vaikka riskiraskaus oli tiedossa.
      Lienee kymmeniä muitakin VL- naisia, jotka ovat kokeneet saman kohtalon.

      Pimeyden ja pahuuden, orjuuden ja alistamisen VL-lahko.
      Jättäkää/ erotkaa moisesta kultista!

      • Anonyymi

        Joo tiedetään niitä juutalaisia naisia Venäjältä oli synnytyslaitoksella niin niitä kuoli myrkytyksiin tai maksa lopetti toiminnan.Tai vauva kuoli kohtuun ei tullut ulos ja päässä katkesi verisuoni kun ne ponnisti.Niillä on myös vapareilla lapsia pahasti vammaisia laitoksissa ei ne niitä itse hoida.


      • Anonyymi

        Tietysti mieshän ei voi olla naimatta eihän paskaako vaimoista uusia tulee heti tilalle kun saa siemeniä tunkea sisään.


    • Anonyymi

      Tuskin Jahve tarkoitti että juuri sinun pitää lisääntyä tai että voit tehdä 20 lapsen sijaan 2 lasta. Ja missään ei tietysti tarkoiteta että lakanalle valunut siemen neste emättimestä olisi jotenkin väärin eihän se pysy sisällä kun on nestettä. Afrikassa joku juutalainen sulttaanijoukko on ommellut vaginaan kiinni narulla ettei siemen neste tule ulos. Kyllä se silti tulee ja haihtuu kuivuu myös naisesta valuu vuotoja ulos. Älkää nyt olko kuin alkuasukkaat eka kertaa näkee ihmisen.

    • Anonyymi

      Jeesus tuli jo kiitos amen.

    • Anonyymi

      Minkä vuoksi lapset ovat huono asia? Vihaatteko lapsia? Suomi tarvitsee enemmän lapsia, koska tulevaisuudessa ei riitä veronmaksajia ylläpitämään nykyisen tasoista yhteiskuntaa. Tuntuu, että Suomessa lapset luokitellaan samaan pohjasakkaan kuin rikolliset ja eläkeläiset

      • Anonyymi

        Tehkööt lapsia ne ihmiset/ pariskunnat, joilla edellytykset on kunnossa (talous kunnossa, terveys kunnossa). Ja vieläpä niin, että vanhemmat oikeasti haluavat sitä jälkikasvua.
        Lestoilla tuppaa olemaan niin, että lapset on välttämätön paha, ja niitä on pakko tehdä, koska uskonto.
        Siinä ei vanhempien varallisuudella tahi terveydellä ole mitään väliä.
        Lapset jätetään heitteille (kyllä jumala ne hoitaa, jumala tuo ruan pöytään...)
        Ei hoida, ei tuo leipää pöytään.

        Joka ikisen lapsen tulisi olla toivottu ja rakastettu. Lestaperheissä se harvoin toteutuu.


      • Anonyymi

        Minkä ihmeen takia luokittelet "rikolliset" ja "eläkeläiset" rinnatusten? Mitä eläkeläiset ovat tehneet?


      • Anonyymi

        Sulttaanit kuule lisääntyy sentään nopeasti mitä nyt Arabiassa mahtaa olla väkimäärä ja Afrikassa.


    • pinnasänky

      Syntejä tuli Siinailla Moosekselle 618 kappaletta, ja yksikään niistä ei puhu ehkäisystä?
      Mikä Raamattu Welluilla oikeasti on, laittakaa Mizva näkyviin?

      • Anonyymi

        Mene ry: ole seuroihin, muuten sinusta tulee aivan sekopää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mene ry: ole seuroihin, muuten sinusta tulee aivan sekopää.

        Ei sekopäät minua paranna, olen terve oksastettuna Jeesus Viinipuuhun.
        Voitko avata, miksi? Mikä siellä on valehtelun lisäksi rakentavaa, ilman Raamattua.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei sekopäät minua paranna, olen terve oksastettuna Jeesus Viinipuuhun.
        Voitko avata, miksi? Mikä siellä on valehtelun lisäksi rakentavaa, ilman Raamattua.

        Sinusta valuu huonoa viiniä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta valuu huonoa viiniä.

        Ei valu, en käytä edes viiniä? Miksi olet katkera?


    • Anonyymi

      Olet siis aidon oikeasti lähtenyt pois Golgatan ristiltä . No se siitä pelastuksesta sitten.

      • Ristihän on tyhjä? Tajutko, Jeesus on omiensa sydämissä, Isän vieressä.


    • Anonyymi

      Synagogalla taas paneskelupäivät.

    • Anonyymi

      Vai on lestat seonnut mossadiin ja pimeisiin paneskelupuuhiin.

    • Anonyymi

      Jos tuo lasten teko olisi hyve velvollisuus, kuin lestat sen käsittää, niin miettikäähän miksi Jeesus kieltäytyi tuosta teidän oma näkemyksellisestä hyve velvollisuudesta.

      • Anonyymi

        Saattoihan sillä jeesuksellakin olla avioliiton ulkopuolisia lapsia. Silloiset kirjurit eivät vain kehdanneet panna asiaa papyrukselle...


    • Anonyymi

      Nimimerkki pinnasänky kirjoitti

      "Laita nyt asia näkyviin synnistä?
      Baabelin tornia alkoi raakentaan Noan jälkeläiset, mutta laki, eli synti tuli vasta Mooseksen aikaan useita satoja vuosia jälkeenpäin.

      Välillä asuttiin yli 430 vuotta Egyptissäkin? Haloo?
      On melko selkeästi puurot ja vellit sekaisin."

      Erittäin mielenkiintoinen näkemys. Melkein yhtä vieras kuin väite että Jeesus ei ollut Jumala, vaan pelkkä profeetta.

      Mitä tarkoitat?

      Miksi Aabel uhraa karitsan Jumalalle jos syntiä ei olisi ollut?

      Jumala sanoi näin Kainille

      1 Moos 4:6Herra kysyi Kainilta: »Miksi sinä suutuit ja katselet synkkänä maahan? 7 Jos teet oikein, voit kohottaa katseesi, mutta jos et tee, on synti ovella vaanimassa. Sinua se haluaa, mutta sinun on pidettävä se kurissa.»

      • Anonyymi

        Ei Pinnasänky vastaa kun häntä laitetaan seinää vasten Raamatunkohdilla.


      • Anonyymi

        Kainille annettiin siis semmoinen ehto mitä hän ei mitenkään käytännössä voinut toteuttaa.


    • Anonyymi

      Nimimerkki pinnasänky moitti minun versiota Nooan liitosta.

      Väitän kuitenkin että Jumala meni takuuseen siitä että ihmisillä on mahdollisuus täyttää hänen tahtonsa, lisääntyä ja täyttää maa. Ei ollut kyse vaan vedenpaisumuksesta. Hän sanoo näin;

      1 Moos 8:Ja kun Herra tunsi uhrisavun tuoksun, hän sanoi mielessään: »Minä en enää koskaan kiroa maata ihmisen tähden, vaikka ihmisen ajatukset ja teot ovat pahat nuoruudesta saakka, enää en hävitä kaikkea elävää, niin kuin tein.
      22– Niin kauan kuin maa pysyy,
      ei lakkaa kylvö eikä korjuu,
      ei vilu eikä helle,
      ei kesä eikä talvi,
      ei päivä eikä yö.»

    • Anonyymi

      > Uusi liitto eikä Jeesus antanut käskyä lisääntymisestä, joten Kiina ja Intia ovat esimerkkejä liikakansoituksesta. Ei Jumala siitä pidä koska ihmisiä on liikaa ja turmelevat maan.

      Näyttää siltä, että pidät itseäsi Jumalana.

      Ihmisiä ei ole liikaa. Pahuutta on liikaa.

      • Anonyymi

        Eikös se joku möläyttänyt täälä että pahuutta ei ole se on vaan hyvyyden puutetta.


      • Anonyymi

        Intia on todella näyttävä esimerkki liika kansoituksesta. Intia on saastuttanut valtameret valtavalla jätelautalla, joka liikkuu tuoden roskaa mantereitten rannoille. Intaissa jätehoito toimii näin, että jätteet kipataan mereen. Sopisiko uskovaisten evankeljumi mitenkään Intian oloihin ? Ei varmasti , eikä moneen muhunkaan maahan. Siitä sitä vasta ongelmia tulisi, kun siellä tehtäisiin parannusta ja alettaisiin ottaa vastaan kaikki lapset. Tämä parannuksen armo kalskahtaa jotenkin ilkeästi korvaan lestadiolais saarnoissa.
        Eikö ole tullut pieneen mieleen puhujille tämä, kun käsketään lisääntyä ja täyttää maa, että toki niin piti sanoa, kun alussa oli vain 2 ihmistä maailmassa.
        Pakko uskoa, että Jumala on pannut alulle kaiken elämän. Ei voi olla sattuman tulosta, että kaikkia lajeja syntyi yhtä aikaa joka paikkaan sekä naaraita, että uroksia. Kumpi syntyi ensin, kukko vai kana ? 😁


    • Anonyymi

      SRK:n ehkäisykielto on todellakin sekavasti perusteltu.

      Ensinnäkin luomiskertomus on ilmiselvästi ilman todellisuuspohjaa. Tiede ei anna minkäänlaista tähän suuntaan viittaavaa vihjettä. Lisäksi Jumalan kehotus ”Lisääntykää ja täyttäkää maa” ei todellakaan ole ehkäisykielto. Lisäksi maapallolla on jo täynnä, nykyiselle ihmismäärälle tarvittaisiin jo kaksi maapalloa.

      Usein kuulee seuroissa, että Jumala antaa oikean määrän lapsia. Miksi sitten lapsia syntyy eniten sinne, minne niitä ei kaivata, esim. Afrikkaan ja Aasiaan. Niillä alueilla lapset kärsivät nälkää ja huonosta
      Myös seuroissa kuulee välillä, että Jumala ei anna kenellekään suurempaa taakkaa kuin mitä jaksaa kantaa. Tämäkin on täysin vailla perusteita. Osa jaksaa suurta perhettä ja osa ei. Tiedossani on todella surkea suureen perheeseen liittyvä tragedia. Lisäksi kehitysmaissa lapsia kuolee, kun perhe ei kykene elättämään.
      Puhujilla täytyisi olla vastuu puheistaan.

      • Anonyymi

        > SRK:n ehkäisykielto on todellakin sekavasti perusteltu.

        Tietysti se on sekavasti perusteltu kun sitä ei voida perustella Raamatulla.

        Vuonna 2010 Olavi Voittonen yritti perustella sitä paavi Paavali VI:n Humanae Vitae -kiertokirjeestä vuodelta 1968, kuitenkin ottamatta huomioon että katoliset kyllä hyväksyvät perhesuunnittelua käyttämällä hyväkseen ns. turvalliset jaksot.


      • Anonyymi

        Puhujaiset jättävät vastuun puheistaan jumalalle...
        Hävettäisi olla puhujainen, minä kun olen tottunut puhumaan totta ja vain totuudesta.


    • Anonyymi

      Ette voi olla noin hulluja. Eihän kaikki tule raskaaksi edes. Ei kaikki mene naimisiin koskaan toiset elää yksin. Toiset saa keskenmenoja toiset vauvat kuolee.Kondomi ehkäisee sukupuoli tauteja sentään.Estää liiat raskaudet ja pitää talouden kurissa.Te olette siellä mooseksessa ENNEN JEESUSTA kuin teillä ei olisikaan syntien sovitusta. Elätte kirjaimen vanhassa lain alla. Olette anteeksi antamattomia kuin fariseukset.Tolle tielle lähdetty niin tietysti muuta ei ole kuin hammasten kiristely. Ruuvit on syntiä vaatteet on syntiä kellot patterit on syntiä auto on syntiä varastaminen on oikeasti syntiä myös lestoille ja kynsilakka on syntiä astiat on syntiä.Kukkaset on syntiä ja koirat kissat lehmätkin on.

    • Anonyymi

      Onko syntiä lennättää lakanoille?

      • Anonyymi

        jeesuksen veri puhdistaa myös ne lakanat.
        Käys ja kysy sitä jeesuksen verta paikallisesta äsmarketista


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1769
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1721
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1538
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1436
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe