Mitä on flake ja candy maali? kertokaa eri työvaiheet?
Mitä tarkoittaa 3-kerros maalaus? Kuinka se suoritetaan?
Kuinka kromi maalilla maalataan auto? .....tietämätön olen ;.(
Olisin erittäin kiitollinen jos kertoisitte.
Automaalauksesta kysymyksiä
7
5404
Vastaukset
- mihinkäs
juttuun neitonen tarvii tollasta tietoa.Ehkä sä et kuitenkaan itse maalaa autoasi joten noilla tiedoilla ei voi olla sulle kovinkaan suurta merkitystä.Sitäpaitsi jos selitän sulle työvaiheet niin et kuitenkaan ymmärrä asiaa,joten antaa olla.Hyvää kesän alkua sulle...!
- jww
Kerro vaan mitä tiedät - lyhyesti.
Minäkin olen kiinnostunut ja sentään maalaan
toisinaan autoja harrastuksen vuoksi. Olisi
muuten vaan kiva tietää miten se tapahtuu.
Ja linkkejä mukaan! Ei aina pitäisi ali-arvioida pelkän nimim.perusteella! 'TYTTELIT' ajavat Rekkoja ympäri Eurooppaa,niin miks'ei joku voisi maalata Autonsa,tai vaikka koko talonsa?? olis ollut kivempaa,kun olisit hieman selittänyt 'tyttelille' asioita,joita pitää tehdä!
- kyllä
koo2koo kirjoitti:
Ei aina pitäisi ali-arvioida pelkän nimim.perusteella! 'TYTTELIT' ajavat Rekkoja ympäri Eurooppaa,niin miks'ei joku voisi maalata Autonsa,tai vaikka koko talonsa?? olis ollut kivempaa,kun olisit hieman selittänyt 'tyttelille' asioita,joita pitää tehdä!
on sellanen juttu että selittämällä hänestä ei maalaria tule,ainakaan atomaalaria.Kyllä ne työohjeet pitää käytännössä hallita kun noilla aineilla työskentelee.Jos mä tässä neuvon kuinka monta kerrosta pitää maalia ruiskuttaa ja mitä pohjamaaleja käyttää ja millä ilmanpaineella ja silleen ettei ne valu tai jää liian kuivaksi,niin mä en ihan usko että se menee jakeluun.En mäkään oleta että joku vois nettiohjeilla opettaa mut ykskaks ajamaan sitä isoa rekkaa ja hallitsemaan kaikki siihen kuuluvat toimenpiteet,että mulla ois kompuutteri mukana siellä hytissa ja mä siitä kattosin ohjeet mistä vivusta mun nyt täytys vetää....että HALOOOOO !!!Jos kaverilla ei ole käytännössä mitään alkeistietoakaan asioista niin ei siitä työstä tuu muuta kun sanomista;menee kalliit aineet hukkaan vaikka vaan tekis omaa autoa.Hyvää kesän alkua vaan kaikille!!!!Ps.Automaalikaupoissa on saatavana kattavat ohjeet maaleista ja niiden käytöstä kirjallisena ja ihan mielellään varmaan antavat ne sieltä.
Flake maalaus suoritetaan siten, että auto maalataan ensin halutun väriseksi, (yleensä jokin tumma väri)jonka jälkeen ensimmäiseen lakkakerrokseen sekoitetaan pientä kiiltävää muovisilppua, joita saa erivärisiä ja jotka sitten välkehtivät lakan alla. Vaatii yleensä 2-3 lakkausta päälle, että hiutaleet peittyvät kunnolla ja lakkapinnasta tulee tasainen. Candy eli brillantti maalaus tehdään siten, että auto maalataan yksiväriselle pohjalle hienojakoisella perusmetalli maalilla, johon on sekoitettu suhteessa 1:1 brillantti sävyä. Jonka jälkeen auto ruiskutetaan 1-komponentti lakalla, johon on sekoitettu 2-5% brillantti sävyä, tämän jälkeen normaali lakkaus. Onnistunut candy maalaus on suoraan sanottuna sikahieno maalaus, jonka teho perustuu läpikuultavaan brillant sävyyn. Joka imeytyy jonkin verran myös pintalakkaan, antaen maalaukseen erikoisen syvyys vaikutelman. Mutta se kallis ja erittäin työläs tehdä, se ei ihan joka maalarilta onnistu, ruiskujen pitää olla huippu kunnossa, että maali tulisi tasaisesti pintaan ja silloinkin on ongelmana pilveily, jolle maali on eritttäin herkkää. Monesti joutuu auton kiertämään 6-10 kertaa sävytetyllä 1-k lakalla, että saa pilveilyn pois. Näistä syistä sitä ei kannata mihinkään ruosterämppään tehdä, vaan auton pitää olla pelleiltään kuin uusi. Kolmikerros maalaukset eroavat kaksikerros maaluksista siten, että ne tehdään heikosti peittävillä metalli/helmiäis väreillä, jotka vaativat halutun sävyisen alusvärin. Kromimaali viritelmiä on ollut kauan, mutta jokin aika sitten on tullut maali, joka näyttääkin kromilta ja se vaatii ruiskutuskammiolta joitakin erityis ominaisuukksia, mutta tiedän siitä vielä liian vähän, joten en kommentoi sitä enempää.
- tytsy....
Kiitos tiedoista, kunhan varmistin asioita. Auton vielä meinasin maalata.Hyvää kesää!
- ille96
tytsy.... kirjoitti:
Kiitos tiedoista, kunhan varmistin asioita. Auton vielä meinasin maalata.Hyvää kesää!
tiiättekö mistä niitä hileitä sais ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2382292Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671557Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801245- 631124
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171108TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852