Suomiräkiksen määritelmä?

Anonyymi

Mietitäänpäs hieman "räkälän" käsitettä, jota mielikuvitustasolla ex-ravintoloitsijana toiminut Senssu mielellään viljelee. Sekä Suomessa että Thaimaassa on tietyt vaatimustasot anniskeluravintoloille. Anniskelulupa edellyttää tiettyjä asioita jo itsessään. Paikkojen on oltava siistejä jo siksi, että ne vetäisivät asiakkaita puoleensa.
Suomessa olevat lähiökuppilat eivät ole kummoisia sisustukseltaan. Isompien kaupunkien keskustojen suosituimmissa mestoissa on oltava asiat vähän paremmin.

Terassien varustus ei tarvi olla kummoinen. Pöydät ja tuolit jotka ei keiku eikä hajoa. On meinaan ärsyttäviä kevyet muovipöydät, jotka keikkuu. Illan mittaa kaatuu useampi juoma kun joku törmää pöydän kulmaan tai jalkaan kävellessään ohi.

Baaritiskin pitää olla houkuttelevan näköinen peileineen, valoineen, pulloineen ja mainoksineen. Ei missään nimessä muovimukeja eikä tuhansista pesuista harmaantuneita vanhoja laseja. Siisteys on tärkeää. Juomien lämpötilat ja hiilihapon määrä on olennaista hanajuomissa. Nämä asiat tiedetään niin Thaimaassa kuin Suomessakin. Jos ravintoloitsija väsähtää eikä pidä enää paikasta huolta, sieltä kaikkoaa asiakkaat ja uusia ei tule ollenkaan.

Monipuolisesti ruokia tarjoileva ruokaravintola on eri asia kuin pelkkä juottola. Juottolassa pääasiassa nuoremmat miehet dokaavat keskenään ja joillakin on nainenkin mukana. Ruokaravintolassa on oltava Pattayalla kunnon isot töllöt ja mielenkiintoiset kanavat, mielellään biljardipöytä, laadukkaat äänentoistolaitteet ja musiikki päivän ajankohdan ja teeman perusteella. Senkin osaavat tai ainakin tietävät kaikki. Teemailtoja on oltava silloin tällöin, joilla vedetään jengiä kokoon ja paras mainos ravintolalle on täysi ravintola.

Kun mietin suomibaari / ravintolakäyntejäni Pattayalla, en ole havainnut mitään "räkälään" viittaavaa. Vain muutaman kerran olen tavannut umpijurrissa olevia asiakkaita. He lähtee kotiin yleensä sitä ennen tai sitten lähetetään kotiin.
Yksityisbileissä sulkemisajan jälkeen on sitten eri asia. Niissä ördataan kyllä.
Pikkuisia suomibaareja ei voi oikein pitää baareina, vaan ne ovat omistajan sisäpiirin ja kavereidensa bilepaikkoja parina iltana viikossa. Ei mikään bisnes edes.

Jos mietin mikä on räkälä, niin sellaisia oli 80-luvun alussa vielä linja-autoasemien ja jotkut Esson baarit, jossa vanhat jorret istui sätkä hampaissa kaljapäissään puhumassa päivän polttavia asioita ja takomassa pajatsoa, käyden välillä auton peräkontilla nappaamassa tiukkaa sekaan. Nykyään ei oikein sellaisia ole enää kuin ehkä jossakin pikkukylillä. En tiedä. En ole käynyt "räkälöissä" 30 vuoteen.

Senssu varmaankin kertoo meille, mikä on se Pattayan Suomiräkis hänen mielestään ja monessako sellaisessa hän on käynyt, missä ja koska viimeksi?

6

63

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Bing ..... Kiitos että ajattelet minua tänään kuten ajattelet toki koko loppuelämäsi.

Minä en ole Pattayan käynneilläni käynyt yhdessäkään ns. suomibaarissa enkä käy.

Räkismaininnalla on ollut vain ja ainoastaan yksi tarkoitus, SAADA SINUT OIREILEMAAN ja oireilethan sinä.

Sattumoisin minulla on kokemusta ravintolatoiminnasta, palaa sinä astialle sitten kun sinullakin on muuta kuin asiakkaan näkökulmasta.

• Anonyymi

Hahahaahahaaahahahaaaa, mielikuvituskyrvånsyylä satuilee.

• Anonyymi

Oletko mielestäsi terve 63 vuotias perheenisä, jolla on valehtelemalla ja vittuilemalla tarkoitus saada tuntemattomia vastaamaan ja juttelemaan kanssasi, jota kutsut "oireiluksi"?
        Kysy lääkäriltäsi kumpi on lääkärin mielestä terveempi, paskanpuhuja vai asiaa puhuva.
        Saatat yllättyä vastauksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko mielestäsi terve 63 vuotias perheenisä, jolla on valehtelemalla ja vittuilemalla tarkoitus saada tuntemattomia vastaamaan ja juttelemaan kanssasi, jota kutsut "oireiluksi"?
        Kysy lääkäriltäsi kumpi on lääkärin mielestä terveempi, paskanpuhuja vai asiaa puhuva.
        Saatat yllättyä vastauksesta.

Annan näin hieman idiootille elämän sisältöä.

Äitini on thai ja isäni suomalainen, sekä minä olen syntynyt suomessa omaten kaksi kansalisuutta.
        Tämän johdosta idiootti voikin nyt avautua suurella tietämyksellään kirjoittamaan, että äitini on huora ja isäni pallomahasossutyyppi ym.

Miksi osaan suomea, voi pohtia miksi idiootti osaa suomea, kun me molemmat olemme käyneet koulumme suomessa, tosin arvelen meillä olevan eri koulutustaso.

By NumBall HHN 61v.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Annan näin hieman idiootille elämän sisältöä.

Äitini on thai ja isäni suomalainen, sekä minä olen syntynyt suomessa omaten kaksi kansalisuutta.
        Tämän johdosta idiootti voikin nyt avautua suurella tietämyksellään kirjoittamaan, että äitini on huora ja isäni pallomahasossutyyppi ym.

Miksi osaan suomea, voi pohtia miksi idiootti osaa suomea, kun me molemmat olemme käyneet koulumme suomessa, tosin arvelen meillä olevan eri koulutustaso.

By NumBall HHN 61v.

Kuoriämpärimiehet Oy, kellohametanssiaisia suomikaksnelosella jo vuodesta 2015.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3808
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      28
      3133
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      281
      3002
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      8
      1990
    5. 241
      1729
    6. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      6
      1520
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      75
      1311
    8. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      1311
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      36
      1114
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      4
      1091
    Aihe