Tampereen ratikka 1 vuotias. Ratikalla tehty jo 10 miljoonaa matkaa

Anonyymi

103

704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aamupaskan uutiset on järkyttävällä tasolla. Vaikea erottaa mainosta lehtijutusta.

      • Anonyymi

        Toimittajien taso laskenut kuin lehmän häntä. Nykyään ei enää ole yhtään tutkivaa journalismia. Toistetaan kritiikittömästi mitä vastapuoli syöttää. Kaikki menee läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimittajien taso laskenut kuin lehmän häntä. Nykyään ei enää ole yhtään tutkivaa journalismia. Toistetaan kritiikittömästi mitä vastapuoli syöttää. Kaikki menee läpi.

        Samaa matalinta tasoa kuin tamperelaistenkin. Tänne pitäisi saada lisää somaleja ja manneja asumaan, niin tamperelaisten keskimääräinen äo nousisi huimasti.


    • Anonyymi

      Vaikea uskoa, koska täällä on kerrottu, että ratikat ajelee tyhjinä.

      • Anonyymi

        Joihinkin Aamulehden aivopesu näköjään tehoaa, varsinkin kun faktoja ei tuoda esiin. On ehkä totta, että ratikalla on matkustanut vuodessa tuo 10miljoonaa, mutta kun sen kapasiteetti tuona aikana on ollut 50Miljoonaa matkustajaa. Tämä fakta kertoo siis, että vain noin 20% ratikan kuljetuskapasiteetista on käytössä. Varmasti kaikki Hervantalaiset suitsivat ratikkaa, sillä busseilla matkustaessa, joku saattoi joutua joskus seisomaan, mutta ratikan myötä kaikille on istumapaikat. Kaikki nyt ratikalla matkustavat mahtuisivat hyvin sähköbussiin (80 matkustajapaikkaa kun ratikassa niitä on 260). Ratikan sähkönkulutus kun vastaa kolmea sähköbussia, näillä sähkön hinnoilla veronmaksajat maksavat ratikkalipuista isoimman osuuden. Aamulehden jutun perusteella, Tampereen kannattaa lisätä yksi "possuratikka" liikenteeseen, joka kulkee keskustorilta rautatieasemalle, siellä kun on kovimmat "ruuhkat".


    • Anonyymi

      Ratikka kuljettaa vain 25% julkisilla kulkevista, todella surkea tulos miljardi-investoinnilta.

      • Anonyymi

        Ratikoiden ajolangat voidaan hyödyntää sähköbussien lataukseen ajon aikana, kuten rollikoissa aikanaan. Ratikan langoissa kun on 750V ja bussit tarvitsee 700V, homma sopii hyvin. Ratikat varastoihin naftaliiniin odottamaan suur-Tamperetta.


    • Anonyymi

      Ratikkavarikon tieltä louhittiin 10 miljoonaa vuotta vanha kallio . Samalla meni liito-oravien asuttama metsä.

    • Anonyymi

      Ei pidä paikkaansa.
      Ei ole totta.
      Tuo on valeuutinen.
      Aamulehti valehtelee.
      Siis ei voi olla noin!
      Ei todellakaan ole totta!
      Ei voi! Ei saa olla! Ei! Ei!
      EI!! EEIII!!!
      YYYÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!

      • Anonyymi

        Onko tämän aamu lääkitys kohdillaan ja olet ottanut kaikki lääkkeet, mitä Sinulle on määrätty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämän aamu lääkitys kohdillaan ja olet ottanut kaikki lääkkeet, mitä Sinulle on määrätty?

        Liioittelijapösilön tautiin ei olla vielä löydetty lääkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämän aamu lääkitys kohdillaan ja olet ottanut kaikki lääkkeet, mitä Sinulle on määrätty?

        Ratinan suosio perustuu siihen että vaihtoehtoa ei ole .
        Samaan suuntaan pääsee vaan ratikka bussibuorot poistettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratinan suosio perustuu siihen että vaihtoehtoa ei ole .
        Samaan suuntaan pääsee vaan ratikka bussibuorot poistettu

        On Ratinalla montakin vaihtoehtoa. Esimerkiksi Koskikeskus on ihan siinä vieressä.


    • Anonyymi

      Tarkoitit siis varmaankin VASTA 10miljoonaa matkaa, vaikka 50Miljoona on ollut kapasiteetti?

      • Anonyymi

        Ja tavoite oli 20 miljoonaa matkaa vuodessa.


    • Anonyymi

      Onko ratikkayhtiö jonkinlaisessa kompuksessa Aamupaskan kanssa.
      Kesätoimittajan jutut on kuin rahattomalla hevosen ostajalla

      • Anonyymi

        Toinen vaihtoehto on, että Aamusannan toimittajat ovat vaan niin yksinkertaisia etteivät tajua kuinka heitä k#setetaan.


    • Anonyymi

      Nysselinjoja on lakkautettu, harvennettu, uudistettu ja virtaviivaistettu jotta ratikkaan saatiin edes joitakin vastentahtoisia matkustajia.

    • Anonyymi

      Montako ratikkaa on jo kolaroinut sen vuoden aikana?

    • Anonyymi

      Onhan tuo mainostaminen ja ostettu uutisointi niin läpinäkyvää että hävettää.
      Väkisin sitä on nostettu ja kehuttu, vaikka ei ole mitään syytä.
      Kallis susi jo syntyessään ja maksaa tulevaisuudessa aina vaan lisää, eikä tuo mitään hyvää.

      • Anonyymi

        Ratikkayhtiö ei ole julkistanut vuoden 2021 tilinpäätöstä vaikka laki niin vaatii. Mitä mätää sielä on? Tulee mieleen muuan Uros, joka myöskään ei tilinpäätöstä tahtonut julkistaa.


    • Anonyymi

      Ja mitkä on sen ajo- ja huolto / pääoma / perustamiskustannuksut verrattuna esim sähköbussiin?

      • Anonyymi

        Raitiotie tarjoaa paremman palvelun kuin bussi. Raitiotie on vakaan kaupunkikehityksen voimavara, toisin kuin alituiseen varioituva bussiliikenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raitiotie tarjoaa paremman palvelun kuin bussi. Raitiotie on vakaan kaupunkikehityksen voimavara, toisin kuin alituiseen varioituva bussiliikenne.

        Tällä suunnalla ratikka ei kulje, joten vähän vaikea käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä suunnalla ratikka ei kulje, joten vähän vaikea käyttää.

        Oletko itse valinnut asuinpaikkasi vai osoittiko sossu sen sinulle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itse valinnut asuinpaikkasi vai osoittiko sossu sen sinulle?

        ..Tai migri ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itse valinnut asuinpaikkasi vai osoittiko sossu sen sinulle?

        Nytkö Hervanta se se ns. ykköspaikka Tampereella ja muualla on sossun väkeä? Kyllä on jollakulla mielipiteet...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä suunnalla ratikka ei kulje, joten vähän vaikea käyttää.

        Kyllä kaikille on tarjottu tasapuolinen mahdollisuus yhdyslinjoiksi ratikkaan. Osa on valinnut asuinpaikakseen sellaisen, josta ratikkaan pääsee kätevästi muun joukkoliikenteen avulla. Ja toiset ovat valinneet asuinpaikakseen sellaisen, josta joutuu kulkemaan henkilöautolla asioilleen ja parkkeeraamaan autonsa johonkin, että pääsee ratikkaan. Ei ketään voi pakottaa asumaan jossain paikassa, se on vapaaehtoista, kuten kulkeminenkin.
        Mutta ei asumisensa ratkaisuista voi muita syyttää. Vaikka apua siihen voikin hakea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itse valinnut asuinpaikkasi vai osoittiko sossu sen sinulle?

        Ei kulje ratikka eikä laudat ja ihan itse olen paikkani valinnut. Bussipysäkki sen sijaan on ikkunan alla, mutta empä minä sitäkään käytää, liikun vain omalla autolla.


    • Anonyymi

      Monoraipella olisi tehty 30milj. Matkaa samassa ajassa. Mitäpä siihen kommentoitte?

      • Anonyymi

        Joko Monoraipesta on tehty periaate päätös valtuustossa?


    • Anonyymi

      Busseilla on tehty 100 miljoonaa matkaa .
      Kuka siis tarvitsee ratikkaa ja mihin ?

      • Anonyymi

        Kävellen on tehty eniten matkoja, jo vuosituhansien ajan. Kuka tarvii mitään kulkuneuvoa mihinkään.


    • Anonyymi

      Pakkohan sillä on osa matkaa mennä ja vaihtaa nysseen, kun kerran ratikan takia nyssellä ei pääse enää suoraan. Ja varmana jatkuu sama menikin länsi Tampereella. Äkkiä on kolme vaihtoa tiedossa. Pari tuntia päivässä menee matkoihin, jotka kulkisi autolla 40min.

      Oma auto lienee ratkaisu.

    • Anonyymi

      Tuo 10 miljoonaa ei ole totta. Kun sen jakaa vuoden päivillä on tulos 27397 matkustajaa päivässä eli tunnissa 1142. (siis aamuyölläkin).
      Ratikkalinjoja on kaksi ja ne kulkevat 7min välein, eli 8,5 kertaa tunnissa. 1142 jaettuna kahdella on 571 matkustajaa kummallakin linjalla tunnissa. 571 / 8,5 = 67 matkustajaa joka ratikassa yötä päivää.
      Penkkejä ratikassa on 64. ☹️🤔

    • Anonyymi

      Ei pidä paikkaansa.
      10 miljoonaa matkaa tarkoittaa yli 27.000 matkaa joka päivä. Esim. Linja 1 tekee 125 lähtöä joka päivä (klo 6-23).
      Linjaa (2 linjaa) kohden matkoja on päivässä reilut 13. 500 ja kun tämä jaetaan lähdöillä tekee se 110 matkustajaa keskimäärin joka ratikkaan, aamusta yöhön!!!
      Asun ratikan varrella ja vain klo 16 ratikka on edes puoli täynnä. Tappiota tekee!!

      • Anonyymi

        On se kyllä outo juttu, ettei sinua uskota tässä asiassa, vaikka tiedät siitä kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kyllä outo juttu, ettei sinua uskota tässä asiassa, vaikka tiedät siitä kaiken.

        Sinulla on ellut eri matikan opettaja.
        Joukko-opin laskuilla velatkin ovat saatavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on ellut eri matikan opettaja.
        Joukko-opin laskuilla velatkin ovat saatavia.

        En muista yhtään ellua opettajissani.


    • Anonyymi

      Tuo on pötypuhetta.
      Kaupunki kaunistele ja tuplaa luvut.
      Ratikassa on keskimäärin 15 henkilöä.
      Kun tämä kerrotaan vuoroilla (linjat yhteensä on 254 matkaa) ja vuoden päivillä, niin jäädään vajaaseen kahteen miljoonaan.

    • Anonyymi

      Jos Ratikan käyttäjiin lasketaan myös kuskit ja tarkastajat, niin käyttäjien määrä kaksinkertaistuu.

    • Anonyymi

      Todella harva matkustaja pysyy kyydissä linjan alusta loppuun. Matkustajamäärä lasketaan sen mukaan, kuinka monta matkustajaa on noussut vaunuun, kuka miltäkin pysäkiltä. Kukin matkustaja poistuu sitten valitsemallaan pysäkillä. Keskimäärin kyydissä olevien matkustajien määrä on siis pienempi kuin vaunuun nousseiden määrä.

      • Anonyymi

        Keskimäärin kyydissä olevien matkustajien määrä on siis pienempi kuin vaunuun nousseiden määrä... Minne osa matkustajista sitten katoaa? Otsikkohan oli, että ratikassa on ollut 10miljoonaa matkustajaa, missään ei ole kerrottu, millä pysäkkivälillä... kuulemma keskustorilta rautatieasemalle on se ruuhkaisin väli... Miksi ratikka ajelee tyhjänä Hervantaan saakka muutaman minuutin välein? Jos vuoroväliä pidennettäisiin esim. 15minuuttin, ratikan haittoja saataisiin olennaisesti vähennettyä ja matkustajamäärä nostettua tuosta 20%:sta ehkä 40%, siis ehkä.


      • Anonyymi

        Osa matkustajista ajaa vain yhden pysäkin välin. Vaikka ratikkaan mahtuisi vain noin 300 ihmistä, siinä saattaa silti olla kyytinnousuja yhden Hervanta-Pyynikintori matkan aikana jopa 1000. Kaikki matkustajat ei ole kyydissä samaan aikaan.


    • Anonyymi

      Monoraipe saataisiin Tampereelle jos keksittäisiin uusi tunnelityömaa johonkin.

    • Anonyymi

      Pitäkäähän vuokralla asuvat luuserit turpanne kiinni.

    • Anonyymi

      Oma asunto, vain oma asunto tekee ihmisestä voittajan.
      Vaikka asunto olisi velkaralla ostettu niin että tarvii tingata ruuasta jokapäiväisessä elämässä ja muusta tarpeellisesta.
      Oma asunto on ihmisyyden mitta.

    • Anonyymi

      Turistina Purplen keikalle keskustasta raitsikalla ja hienosti kulki. Takaisinkin pääsi !

      • Anonyymi

        Purplea varten säädetty. Purple keikkailee Tampereella vain liian harvoin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Purplea varten säädetty. Purple keikkailee Tampereella vain liian harvoin...

        Kohta tulee Sting. Ja sitten Volbeat. Ja sitten Boccelli. Ja kaikki kiakkomatsit siinä välissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta tulee Sting. Ja sitten Volbeat. Ja sitten Boccelli. Ja kaikki kiakkomatsit siinä välissä.

        Hervantalaisetko sen hallin täyttää? Eiköhän suurin osa katsojista tule jostain muualta. Taitaa tuo Nuukia arena olla maailman ensimmäinen halli, jossa ei ole omaa parkkialuetta tai parkkihallia. Uskomattomia ovat myös liikennejärjestelyt, katu edestä suljetaan koko päiväksi jos siellä on joku häppening.


    • Anonyymi

      Ratikka kulkee sähköllä. Kohta ei ole kellään varaa sillä kulkea.

      • Anonyymi

        Kyllähän Tampereen kaupungilla on imago-syihin vedoten rahaa tuohon turhakkeeseen. Veikkaan, että ratikkalipun hinnassa on tukea relusti yli 50%. Ei voi olla kannattavaa kuljettaa alle 20 matkustajaa Hervannasta keskustaan ja takaisin 50tonnia painavalla paikallisjunalla joka keskustassa kukiessaan sotkee kaiken muun liikenteen minuutin/parin välein.


      • Anonyymi

        On ihan eri asia, paljonko sähkön tuottaminen maksaa Tampereen infran käyttöön, ja millä hinnalla sitä myydään tavalliselle kuluttajalle. Ne on kaksi täysin eri asiaa, mutta silti ne menee sinulla sekaisin.


    • Anonyymi

      Tampereen hallitus päätti siirtyä vihreään energiaan ja kaikki liikenne tullaan toteuttamaan hevos, kameli ja norsukuljetuksin. On arvioitu, että muiden vaihtoehtojen kieltäminen toimii siten, että ensimmäisenä vuotena on uutta eläinvetoista kuljetusmuotoa käyttänyt 20 miljoonaa asiakasta.

      Koska Ukrainan sota jatkuu edelleen, on uusi kuljetusmenetelmä mahdollistanut paskan myymisen lannoitteeksi. Määrän ollessa maksimissaan voi Tampereen kaupunki täyttää Suomen ja koko pohjois-Euroopan paskan tarpeen.

    • Anonyymi

      Olen erittäin tyytyväinen ratikan käyttäjä. Esteettömyydessään ylivoimainen. Käyttäjämäärät kertovat hyvyydestä omaa kieltään. Tampereella/ Pirkanmaalla aina tulee olemaan isojakin lähiöitä ja asumisalueita, jonne ratikalla ei pääse. Monelle sellaiselle alueelle on tullut / tulee syöttöliikenne ratikkaan. Tämä vähentää keskustan liikennettä ja ruuhkautumista ja nopeuttaa matka-aikoja myös alueille, joilla ratikkaverkko ei ulotu. Keskustastakin tulee miellyttävämpi paikka. Tampereesta on tulossa yksi harvoista kaupungeista, joissa keskusta elinvoima säilyy eikä se autioidu. Eli: Hyvä Tampere! Hyvä Ratikka! ja samaan kiitos pakettiin lisään vielä onnistuneen tunnelihankkeen.

      • Anonyymi

        Tampereen keskusta on nyt jo autioitunut .
        MIksi Hämppi on kuin autiomaa ?
        Kerro ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereen keskusta on nyt jo autioitunut .
        MIksi Hämppi on kuin autiomaa ?
        Kerro ?

        Ei se ole. Sille, miksi luulet niin, lienee jokin lääketieteellinen selitys.


      • Anonyymi

        Lähes kaikki Hervantalaiset ovat varmasti hyvin tyytyväisiä ratikkaan... niitä kun kulkee niin tiuhaan ja aina löytyy istumapaikka. Kuinka kauan kaupungilla vaan riittää rahaa tähän sosiaalipossujunaan?


    • Anonyymi

      Paljonko maksaa / maksoi ratikan huolto-korjausvarikon rakentaminen ?
      Ja siltojen rakentaminen ?
      Ja pylväitten pystytys , vaihteiden asennus ?
      Ajolankojen , eristysten huolto ? Jne ?
      Edes sitä rahamäärää ei saada edes koskaan lipputuloilla katettua saati sitten pääomakustannuksia , juoksevia kuluja ym. ratikkaa tuetaan Tampereen veronmaksajien ja valtion rahoilla varmaan n. 75% kustannuksista .
      Oliko kannattava investointi ?
      Kukaan yksityienen yritys ei olisi tehyt moista itsemurhaa investoimalla Treen ratikkaan mutta kun kyseessä ovat vain " veronmaksajien " rahat ketään ei kiinnosta .
      Niin tyhmiä ovat Suomaliset .

      • Anonyymi

        Aikoinaan Helsingin raitiotieverkkoa rakensivat myös yksityiset yritykset. Tarkoitus oli markkinoida hieman kauempana olevia uusia asuinalueita (mm Munkkiniemi, Kulosaari). Myöhemmin vastuu liikenteestä siirtyi kaupungille, joka halusi yhtenäistää lippujen hinnat ja pitää ne edullisina.

        Kunnollinen joukkoliikenne on osa kaupungin kehitystä. Joukkoliikenne tuottaa hyötyä muutenkin kuin lipputuloina. Rakentaminen vilkastuu (-> lisää kiinteistöveroa), ihmiset pääsevät liikkumaan edullisesti työpaikkoihin jne (-> lisää tuloveroa). Kannattaa tutustua kuuluisaan ratikkaselvitykseen. Siellä näitä asioita käsitellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan Helsingin raitiotieverkkoa rakensivat myös yksityiset yritykset. Tarkoitus oli markkinoida hieman kauempana olevia uusia asuinalueita (mm Munkkiniemi, Kulosaari). Myöhemmin vastuu liikenteestä siirtyi kaupungille, joka halusi yhtenäistää lippujen hinnat ja pitää ne edullisina.

        Kunnollinen joukkoliikenne on osa kaupungin kehitystä. Joukkoliikenne tuottaa hyötyä muutenkin kuin lipputuloina. Rakentaminen vilkastuu (-> lisää kiinteistöveroa), ihmiset pääsevät liikkumaan edullisesti työpaikkoihin jne (-> lisää tuloveroa). Kannattaa tutustua kuuluisaan ratikkaselvitykseen. Siellä näitä asioita käsitellään.

        Ihmiset pääsevät kulkemaan ihan hyvin busseillakin ja PALJON halvemmalla .
        Kerro mitä muuta oltaisiin saatu esim. motarin ratikan sillan hinnalla ?
        Paljonko sekin maksoi ?
        Jota ei edes oltaisi tarvittu mihinkään .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan Helsingin raitiotieverkkoa rakensivat myös yksityiset yritykset. Tarkoitus oli markkinoida hieman kauempana olevia uusia asuinalueita (mm Munkkiniemi, Kulosaari). Myöhemmin vastuu liikenteestä siirtyi kaupungille, joka halusi yhtenäistää lippujen hinnat ja pitää ne edullisina.

        Kunnollinen joukkoliikenne on osa kaupungin kehitystä. Joukkoliikenne tuottaa hyötyä muutenkin kuin lipputuloina. Rakentaminen vilkastuu (-> lisää kiinteistöveroa), ihmiset pääsevät liikkumaan edullisesti työpaikkoihin jne (-> lisää tuloveroa). Kannattaa tutustua kuuluisaan ratikkaselvitykseen. Siellä näitä asioita käsitellään.

        Kerro paljonko koko ratikka hypetys on tullut maksamaan ja tulee maksamaan .
        Mikä on hyötysuhde investoinnille tuloihin verattuna koska joka vuosi Tampere tarvitsee 15 miljoonaa lisää rahaa ratikan aloitettua liikeneteen. ?
        Yli miljoonan kuukaudessa !!
        Idioottikin tajuaa että ratikka pyörii valtion / kaupungin eli veronmaksajien tuella .
        Siihenkö meillä on varaa loputtomiin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro paljonko koko ratikka hypetys on tullut maksamaan ja tulee maksamaan .
        Mikä on hyötysuhde investoinnille tuloihin verattuna koska joka vuosi Tampere tarvitsee 15 miljoonaa lisää rahaa ratikan aloitettua liikeneteen. ?
        Yli miljoonan kuukaudessa !!
        Idioottikin tajuaa että ratikka pyörii valtion / kaupungin eli veronmaksajien tuella .
        Siihenkö meillä on varaa loputtomiin ?

        On maksanut viiskytsettemän tsiljoonaa ! Ja maksaa 653 miljoonaa viikossa ! Ihmisejä jää alle joka päivä !


    • Anonyymi

      Ratikan vastustajat eivät osaa laskea yhtään. Jos yhden ratikan sijasta menee 3 bussia niin se tarkoittaa 2 kuskia lisää.

      Suomessa henkilöstö kustannukset ovat se merkittävin. Jos Helsingissä kaikki metron ja ratikan matkustajat kulkisi busseilla niin kaikki kaupungin rahat menis kuskeihin joita tarvittaisiin niin maan perkeleesti ettei mistään edes sitä määrää kuskeja löytyis

      • Anonyymi

        Ratikkajärjestelmä on hämmästyttävän kestävä, pitkäikäinen ja kohtuullisen halpa huollettava. Samoja vaunuja tullaan käyttämään Mansen kiskoilla vielä vuosikymmeniä.


      • Anonyymi

        Miksi ratikan sijasta pitäisi mennä kolme bussia, kun nyt ratikan matkustajat (0-20) mahtuvat yhteen bussiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ratikan sijasta pitäisi mennä kolme bussia, kun nyt ratikan matkustajat (0-20) mahtuvat yhteen bussiin.

        Miltä pysäkiltä itse nouset kyytiin, kun matkustajia on alle 20? Silloin kun mää oon kulkenut, niin pelkästään Duon pysäkiltä tulee parikymmentä matkustajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltä pysäkiltä itse nouset kyytiin, kun matkustajia on alle 20? Silloin kun mää oon kulkenut, niin pelkästään Duon pysäkiltä tulee parikymmentä matkustajaa.

        Sähköbussiin mahtuu 80matkustajaa, DUO ei siis ole ongelma, mahtuvat kaikki istumaan edelleen, matkalla keskustaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköbussiin mahtuu 80matkustajaa, DUO ei siis ole ongelma, mahtuvat kaikki istumaan edelleen, matkalla keskustaan.

        Sähköbussiin ei mahdu mitään 80 matkustajaa istumaan. Höpö höpö-puhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltä pysäkiltä itse nouset kyytiin, kun matkustajia on alle 20? Silloin kun mää oon kulkenut, niin pelkästään Duon pysäkiltä tulee parikymmentä matkustajaa.

        Niinpä, 20 matkustajaa, selainen määrähän ratikassa juurikin kulkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköbussiin ei mahdu mitään 80 matkustajaa istumaan. Höpö höpö-puhetta.

        Istumaan!!! kuka tässä istumapaikoista on puhunut, ratikassakin on seisomapaikkoja 3x enemmän kuin istumapaikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Istumaan!!! kuka tässä istumapaikoista on puhunut, ratikassakin on seisomapaikkoja 3x enemmän kuin istumapaikkoja.

        Itse kirjoitit tuolla aikaisemmin, että "Sähköbussiin mahtuu 80matkustajaa, DUO ei siis ole ongelma, mahtuvat kaikki istumaan edelleen, matkalla keskustaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, 20 matkustajaa, selainen määrähän ratikassa juurikin kulkee.

        Kyllä niitä matkustajia tulee muiltakin pysäkeiltä kuin Duolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä matkustajia tulee muiltakin pysäkeiltä kuin Duolta.

        Niin mutta ei ole ollut syytä edes miettiä että mitä ne muut tekee ja mitä ei voi olla myös joskus jopa sen verran että se oli kyllä ihan hyvin vaikka kuinka sitä ei voi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ratikan sijasta pitäisi mennä kolme bussia, kun nyt ratikan matkustajat (0-20) mahtuvat yhteen bussiin.

        Miksi meni, jopa 6 nysseä jonossa. Yksi ratikka kulkee yhden bussin hinnalla tiheämmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikkajärjestelmä on hämmästyttävän kestävä, pitkäikäinen ja kohtuullisen halpa huollettava. Samoja vaunuja tullaan käyttämään Mansen kiskoilla vielä vuosikymmeniä.

        Huonompi juttu, jos on ehjääjä.


    • Anonyymi

      Kun menin ratikalla,
      jatkuvasti tuli, ei kantasuomalaisia,
      jotka eivät maksaneet matkaa,
      kukaan ei puutu tähän?
      Tähän on tultu.

      • Anonyymi

        Täytyyhän paikallisjunaan (ratikkaan) saada matkustajia, vaikka eivät maksakaan matkojaan. Eihän siinä toisaalta suurta eroa ole, sillä eihän nekään, jotka lipun ovat maksaneet, maksa lipun hinnassa kuin murto-osan todellisista kuluista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyyhän paikallisjunaan (ratikkaan) saada matkustajia, vaikka eivät maksakaan matkojaan. Eihän siinä toisaalta suurta eroa ole, sillä eihän nekään, jotka lipun ovat maksaneet, maksa lipun hinnassa kuin murto-osan todellisista kuluista.

        Kyllä minä olen matkani maksanut ihan joka kerta. Sinäkö et?


      • Anonyymi

        Tarkastetaanko matkalippuja pelkästään työmatkaliikenteen ruuhka-aikoina. Itse ollut kahdesti neljän-viiden välillä "tarkastetuissa" ratikoissa. Päivin tai illoin en ole tarkastajia nähnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkastetaanko matkalippuja pelkästään työmatkaliikenteen ruuhka-aikoina. Itse ollut kahdesti neljän-viiden välillä "tarkastetuissa" ratikoissa. Päivin tai illoin en ole tarkastajia nähnyt.

        Omien kokemusteni mukaan kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        Ei sellaista aihetta taida ollakaan, etteikö siihen eksy joku vatipää solkkaamaan älyttömyyksiä kunniakansalaisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyyhän paikallisjunaan (ratikkaan) saada matkustajia, vaikka eivät maksakaan matkojaan. Eihän siinä toisaalta suurta eroa ole, sillä eihän nekään, jotka lipun ovat maksaneet, maksa lipun hinnassa kuin murto-osan todellisista kuluista.

        Julkisen liikenteen tarkoitus on hyödyntää suurinta osaa kansalaisista.


    • Anonyymi

      No, nyt se ratikka on sitten maksettu ja tämän jälkeen se tuottaa pelkkää voittoa.

      • Anonyymi

        Julkinen liikenne toimii hyvin. Iso voitto.


    • Anonyymi

      No jokos se nyt sitten on tuottanut 20 miljoonaa euroa voittoa, kun kuulemma yksi ratikkaan laitettu euro tuo kaksi takaisin ? Niinhän sitä mainostettiin.

      • Anonyymi

        Aivan , kunnalisveroäyrin pudotusta odotellessa .... vai onko meille valehdeltu ?
        Juurihan veroäyriä nostettiin .
        Kulut tuplana takaisin..... jos tuo olisi totta niin koko maailmahan olisi täynnä ratikoita ....mutta ei vaan ole .
        Mikä tuossa mättää ??
        Mitäs ratikkauskovaiset tähän ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan , kunnalisveroäyrin pudotusta odotellessa .... vai onko meille valehdeltu ?
        Juurihan veroäyriä nostettiin .
        Kulut tuplana takaisin..... jos tuo olisi totta niin koko maailmahan olisi täynnä ratikoita ....mutta ei vaan ole .
        Mikä tuossa mättää ??
        Mitäs ratikkauskovaiset tähän ?

        Ymmärrän,ettet ymmärrä.


      • Anonyymi

        Kansanterveys on kohentunut 3 €.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan , kunnalisveroäyrin pudotusta odotellessa .... vai onko meille valehdeltu ?
        Juurihan veroäyriä nostettiin .
        Kulut tuplana takaisin..... jos tuo olisi totta niin koko maailmahan olisi täynnä ratikoita ....mutta ei vaan ole .
        Mikä tuossa mättää ??
        Mitäs ratikkauskovaiset tähän ?

        Kyllä maailma on täynnä ratikoita. Niitä on kaikissa Tampereen kokoisissa ja sitä suuremmissa kaupungeissa Euroopassa ja muuallakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan , kunnalisveroäyrin pudotusta odotellessa .... vai onko meille valehdeltu ?
        Juurihan veroäyriä nostettiin .
        Kulut tuplana takaisin..... jos tuo olisi totta niin koko maailmahan olisi täynnä ratikoita ....mutta ei vaan ole .
        Mikä tuossa mättää ??
        Mitäs ratikkauskovaiset tähän ?

        On se kumma juttu, että miksi ratikan vastustajia ei oikein oteta vakavasti.


    • Anonyymi

      Vuosi 2021 Tampereen joukkoliikenne:

      Joukkoliikennelautakunnan toimintakate oli -27,4 milj. euroa ilman palvelualueen tukipalvelujen vyörytysosuuksia. Toimintakate toteutui 8,8 milj. euroa vuosisuunnitelmaa huonompana.

      • Anonyymi

        Mikä on toimintakate? Edellisessä työpaikassa oli pakko osallistua luentoihin, missä puhuttiin: "liikevaihto, käyttökate ja tilikauden tulos". Pätkääkään ei kiinnostanut, mutta pakko oli osallistua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on toimintakate? Edellisessä työpaikassa oli pakko osallistua luentoihin, missä puhuttiin: "liikevaihto, käyttökate ja tilikauden tulos". Pätkääkään ei kiinnostanut, mutta pakko oli osallistua.

        Toimintakate on kuntatalouden termi. Se kertoo paljonko jää katettavaksi verotuloilla menoja. Tampereella vuonna 2021 piti veroilla kattaa julkista liikennettä 27,4 miljoonaa. Se oli 8,8 miljoonaa enemmän kuin oli arvioitu.


      • Anonyymi

        Ei ole! Valhetta! Ratikka on aina tyhjä! Ratikka on turha! Tyhjä on!


      • Anonyymi

        Vaikka matkustajamäärät ovat kasvaneen niin silti ne on pahasti alle sen mitä ratikkasuunnitelmassa oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole! Valhetta! Ratikka on aina tyhjä! Ratikka on turha! Tyhjä on!

        Hullu, hullunpi, liioittelijahullu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka matkustajamäärät ovat kasvaneen niin silti ne on pahasti alle sen mitä ratikkasuunnitelmassa oli.

        Miten iso se ero on


    • Anonyymi

      Minunkin puumerkkini pitää täältä löytymän.

    • Anonyymi

      Ratikka tappoi samalla monta hyvää ja tärkeää bussilinjaa ja tietyillä alueilla kulkeminen vaikeutui huomattavasti. Samalla koko keskustan autoilu meni sekaisin ja kivijalkaliikkeet kärsivät asiakas pulasta ja lopettivat tai menivät konkkaan.
      Nuo maksetut ja kehuvat kirjoitukset ja nostot Aamupaskassa ovat niin läpinäkyviä ja niillä yritetään peittää sitä surkeutta ja huonoa päätöstä joka vai pakottaa jatkamaan tuota kallista virhettä.

      • Anonyymi

        Surkuhupaisa kirjoituksesi on täynnä olettamuksiasi. Ei minkäänlaista totuuden häivää. Päinvastaisia tietoja kyllä löytyy.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi nainen lyö leikiksi

      Olen mies ja kiinnostunut eräästä naisesta. Ollaan juteltu ja tavattukin, ja mielestäni meillä osuu kemiat hyvin yksiin. Nainen osoittaa kyllä kiinnos
      Tunteet
      183
      5814
    2. Miten on mahdollista että kassatyttö on päässyt pääministeriksi

      ilman asianmukaista koulutusta ja minkäänlaista pätevyyttä?
      Maailman menoa
      560
      2562
    3. VTV:n exjohtaja Tytti Yli-Viikari haastoi oikeuteen

      entisen työantajansa VTV:n koskien irtisanomistaan. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da065296-dc16-4395-8a57-082d4408a32f
      Maailman menoa
      85
      1798
    4. Selviytyjät: Niko Saarinen avautuu yön piinasta: "Kukaan suomalainen ei ole nähnyt niin paljon..."

      Hui, kuulostaa aika ankealta… Nyt oli Nikon vuoro tippua kisasta, mutta hyvin hän veti! Lue Nikon tunnelmat kuvausten jälkeen: https://www.suomi24.
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1244
    5. Oma kansa ensin?

      Mitä tarkoittaa oma kansa ensin? Mihin verrattuna. Muitten kustannuksella? Miten voisimme olla erillään maailmasta? Mikä on se kansa, joka on vauras
      Maailman menoa
      351
      1194
    6. Sanna otti 5236 euroa suomalaista kohden uutta velkaa koronan varjolla

      https://yle.fi/ Sossujen politiikka. Ruotsi velkaantui 1 670 euroa/per nuppi. Ruotsissa kuollut 20 000, Suomessa 6 000. Ruotsin väkiluku on k
      Maailman menoa
      278
      1181
    7. Naton kannatus Suomessa on hiipunut olemattomiin.

      Ovatko aiemmin fanaattisesti natoa kannattaneet tajunneet, että sotajärjestöön liittyminen onkin täysin turhaa, kun itänaapurista ei mitään uhkaa ole?
      Maailman menoa
      235
      784
    8. Martina menestyi Barcelonassa

      Martina kävi kisaamassa Espanjan Barcelonassa ja sijoittui hienosti sijalle 7. Pyöräilyssä Martina oli 2 nopein.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      775
    9. Aiotteko tehdä mitään saadaksenne kohteenne

      Aiotteko tehdä mitään oikeassa elämässä saadaksenne henkilön jonka perään täällä haikailette vai aiotteko vain ikuisesti kirjoitella tänne?
      Ikävä
      58
      710
    10. Yllätys! Maajussille morsian -sarjan maajussi ja tangokuningatar v. 2019 Temptation Islandissa!

      Oooo, Maajussille morsian kohtaa Tempparit… Aika villiä. Mitä tunteita herättää, aiotko katsoa nyt Temptation Islandia, jos olet katsonut Maajussill
      Tv-sarjat
      6
      676
    Aihe