Tuollainen 80 litrainen jääkaappi pakastinlokerolla ja siinä on sellainen automatiikka pömpeli joka vaihtaa 230V , kun kytketty verkkoon.
Alkoi temppuilemaan siten, että sammuu ja alkaa pyörimään uudelleen toistaen kaavaa kunnes lataa akkuja, myös läpötila alkaa kaapissa nousta hissukseen.
Aluksi temppuilu alkoi akkujen ollessa 12,22V lepo tilassa ja nyt ollaan jo 12,38V maasähköllä ei temppuile.
Katsoin mittarista, että normaalisti kompressorin pyöriessä kulutus on noin 4,5A ja temppuilessa kulutus on vain 1,2A, surisee kyllä, mutta en ole varma pöriseekö kompura, ääni on mielestäni hieman erillainen.
Ajatuksia mitä voisi asialle tehdä vai onko kaappi vainaa?
Dometicin jääkaappi murhe
Anonyymi
2
61
Vastaukset
- Anonyymi
Itsellä teki pömpelitön 110l Waeco täsmälleen samaa. Ääni tullee pelkästä tuulettimesta mihin virrankulutuskin viittaa. Oletko mitannut jännitteen kaapilla? Minulla se oli n. voltin alempi kuin akuissa ja kun kurkistin turkin alle, löytyi 5m liikaa ohutta virtakaapelia. Se mahdollisimman lyhyeksi kuusineliömilliseksi ja problem solved. Maasähkössä jännite kaapillakin pysyi riittävän korkeana, ettei temppuillut.
- Anonyymi
Kiitos vastauksesta.
Ap
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606454- 1003332
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252656- 212278
- 271821
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3561816- 251570
- 491442
- 321428
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423