Antaisitteko hyviä vinkkejä jakopään hihnan vaihtamiseen ja tarvitseeko erikoistyökaluja hommaan?
Jakopään hihnan vaihto volvo 740
4
7709
Vastaukset
- vaihdoin
Jäähdyttäjästä pari ruuvia pois, jähdyttäjä nostaa koneen päälle, jossa pyhmykkeenä vaikka sanomalehtia/vaatetta/pahvia, jäähdyttäjä menee semmoisenaan koska on pitkät letkut, ne kyllä kestävät taitoksen
kopat pois jakopäästä, startilla pyöräyttää hihnapyörän pultti auki, vain pieni nasaus, avain tukea kuskin puolelle, sinnehän vääntö tulee, itsellä ei ollut mitään ongelmia pultin suhteen
Hihna merkitä liidulla/tussilla, ja vielä varmistaa, laitatmalla kone nolla kohtaan, kuskinpuolelta kuikistus, kytkinkopan päälle, siinä reikä, ja sinne tulee 0-merkki, jos dieseli, pumpun pyörälläkin merkki 0-kohdalle
Hihna pois, vesipumppua löysäten, siinä kolo avaimelle, jolla kireyttä säädetään, sitten kun uusi hihna paikoilleen laitossa, vesipumppu vaihtaa tai ei vaihtaa, itse en vaihtanut, rulla ehkä voisi olla paikallaan vaihto
Siivan pulttiin lukitusnestettä, itsellä oli avain joka toppasi siivan sisänystyröihin, oli sitten helppo kiristää, jos ilmakonetta saatavilla, sillä olisi hyvä kiristää, noin 30 kiloon
Vielä tarkistus että on oikeilla hampailla, pyöritystä käsin koneelle, hihnaa ei liian lujallekkaan, pikkasen antautuu kun pyörähtää muutaman kierroksen- Vaihtaja
Sitä jäähdyttäjääkään ei tarvi kokonaan poistaa, riittää kun poistat sen muovikuoren. Paineilmakoneella lähtee hihnapyöräkin pois niin ettei tarvi starttia käyttää, jos ei paineilmaa ole käytettävissä on startin käyttö OK vaihtoehto.
- tein
Vaihtaja kirjoitti:
Sitä jäähdyttäjääkään ei tarvi kokonaan poistaa, riittää kun poistat sen muovikuoren. Paineilmakoneella lähtee hihnapyöräkin pois niin ettei tarvi starttia käyttää, jos ei paineilmaa ole käytettävissä on startin käyttö OK vaihtoehto.
Jäähdyttäjä taipuu nesteineen koneen päälle, koska on pitkät letkut, ei ole kuin parilla pultilla yläkulmista kiinni, ihan eri tilat sitten, kunhan koneen päällä hyvät pehmukkeet, ei sitten lamellit taivu jäähdyttäjässä
Eli, ensin otetaan tuulettajan siivet pois, sitten konsoli, sitten jäähdyttäjä nostetaan koneen päälle, ei mene kuin muutama minuuti tähän. Sitten siivamutteri löysätään,(heitetään vielä kiinni), kopat pois, pyöritetään kone merkeille, merkitään jakohihnaan merkit, löysätään vesipumppua, hihna pois ja uuteen merkit vastaavasti, jne
- itse kiristellyt
yksinkertaiset leukapihdit muutamia perustyökaluja éttä saa sokkatapin hihnankiristimessä löysättyä niin eipä pitäisi näkevillä silmillä pärjäävällä
suurempia ongelmia olla. Muistaa täytyy hammasluvut pitää hihnan ja rattaiden
merkkien kanssa kohdallaan kuten ne ovat ennen hihnan löysäämistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2464482Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1232929Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412692Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?781669Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1091532- 511251
- 851174
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2031054- 591003
- 45996