Onkiveden paskaisuus oli yllätys

Anonyymi

Kävin Ulmansaaren rannalla ja Kajoolla tuulastamassa.Edellisen kerran vastaavissa paikoissa tuulastin syksyllä -99.Silloin näkösyvyys oli Kajollaalla parhaimmissa paikoissa n.100 cm ja haukisaalis 24.Nyt näin kaksi haukea joista toista pääsin iskemään liikkeessen ja ohi meni ja toinen säikähti kun olin menosssa ohi ja jouduin tuuppaamaan venettä.Näkösyvyys nyt max 50cm.Rojunlahti josta olen iskenyt suuriimman haukeni 3,2kg oli nyt tyhjä kuin potilaan perse.Vesi on vain niin käsittämättömän paskaista.
Apropoo näillä Hiltusen Terveempi Onkivesi hankkeen virtausaukkojen lisäämisellä ja ruoppaamisella ei ole ollut eikä tule olemaan todellakaan mitään merkitystä niin kauan kun ravinnekuormitus jatkuu ennallaan järveen.Tottakai tiesin jo silloin kun näitä hankkeita suunniteltiin ettei virtausaukkojen lisäämisellä tule olemaan mitään positiivista merkitystä veden tilan suhteen.Onkivesi tulee hitaasti kasvamaan umpeen tämän hallitsemattoman kehityksen vuoksi jota ei ole suunnalla halua pysäyttää.
Pistäkää tämä kirjoitukseni muistiin koska Onkivedestä tulee todellinen paskajärvi.
Pistäkää kirjoitukseni pysyvään muistiin nyt.Koska Onkivedestä tulee rehevöitymisen takia hitaasti mutta varmasti täysin paska järvi jossa ei voi tulevaisuudessa harjoittaa mitään kalastustoiminataa.Nyt vielä tälle kommentilleni toki nauretaan...mutta
Yhteisö ei tee eikä tule tekemään mitään tämän tulevan katastrofin eteen - se ainoastaan kirjoittaa.Teot tulevat puuuttumaan.Onkiveden vesi on todella paskaista ja tulee olemaan vielä paskaisempaa.

7

1186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaikki muutkin järvet ja etenkin eräs lampi jonka ohi maantietä myöten niin näkee kuinka vuosien saatossa yhä vihreämmältä alkaa tähän aikaan näyttää.
      METsien MAANMUOKKAUS joka aivan tarpeettomasti ravinteita laskee, niillä suoja vyöhykkeillä ei ole sitä merkitystä mitä sanovat asiaaantuntijat koska ravinne kuorma tuodaan ojia ja maanmuokkauksen johdosta suojavyöhykkeen reunaan niin siitä vuosien myötä valuu vesistöön.

• Anonyymi

Oikeessa oot. Vaan tulloopahan hyvvee peltomuata järven pohjasta :D

• Ei oo lohi, onkiveessä, oli onki veessä, ei lohi, lohi oli k-market pakastimessa, onki on, nyt syvällä on, onkiveessä.

Valio, prutputtaa, ja putputtaa, ei lohi, nyt on, järvessä paskaa, paskaputsarilta on.

Lohi, paskaputsarilla ui, pökäleitä söi, jee.

• Anonyymi

Rikolliset Maanviljelijät saa hoitaa kuntoon järvet alueet jotka ovat tuhonneet lannoitteillaan kusta paskaa ajettu pelloille järviin itse maksaa korjauksen myös

• Anonyymi

Ei tässäkään ole ongelmaa. Kuivattaa järven ja ottaa peltokäyttöön. Vesi aina valuu jonnekin ryteikköön.

• Anonyymi

Paska putura on. Joutaa jätevedet laskea lisäksi siihen ja ohjata Kuopion paskat myös.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10871
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      11
      3479
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      238
      2416
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      25
      2288
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      3
      1650
    6. 194
      1225
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1204
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1170
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      1039
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      989
    Aihe