Istutin jo 2,5 viikkoa sitten pari liljaa, kummenkunta gladiolusta ja freesiaa lasitetulle länsiparvekkeelle, eikä yksikään pilkahtele mullan alta.
Teinkö jotain peruuttamatonta, kun kuorin sipulin päältä ne kuivat pois ennen istutusta? Vai saattaako syynä olla multapinnalle laittamani kivet? Ne eivät kuitenkaan peitä kaikkea, vaan välistä pääsee valoa ja kaikki siemenkasvit ovat kasvaneet kohti aurinkoa...
mikä
3
428
Vastaukset
- sari
Liotitko niitä yhtään vedessä ? Laitoitko liian syvään ? Laitoitko oikein päin ? Oletko kastellut hyvin ? Onko parvekkeellasi liian kylmä?
Enpä usko että kivet haittaa, jos vain pääsevät tulemaan,mutta ota ne pois varmuuden vuoksi,laita takas, kun ovat pinnalla.En myöskään usko että kuoriminen haittaa,itsekin teen niin joskus.Kurkista sinne mullan alle,mitä sinne kuuluu,kyllä ne jo pitäis olla pinnassa,omani tuli jokusessa päivässä.- alkup.
En liottanut vedessä. Viime vuonnakaan en tehnyt niin ja 2 viikossa alkoi pilkahdella. Myös syvyys on sama kuin viime vuonna. Olen myös kastellut hyvin, mutten liikaa, ja istutin oikeinpäin.
Lasitetulla parvekkeellani oli tänäänkin jo 27 astetta varjossa, eikä kuukausiin ole ollut pakkasta, eli liian kylmäkään ei pitäisi olla. Tänään kaivelin jo maatakin uteliaisuuttani; yksi gladioluksista oli saanut aikaan senttiset juuret eikä silmut olleet kasvaneet lainkaan. Sipuli näytti aika lailla samalta kuin 2,5 viikkoa sitten.
Omituista...
- mami
Sama mulla että ei ole kuin pienet alut ja juuria on kyllä jo. On kai vaan kylmää. Kun sisälle laitoin pariin ruukkuun muutaman mukulan niin niissä on jo parin kolmen sentin alut. Mukulat ovat samasta pussista ja samaan aikaan laitettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude25715231Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy12510146Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1089371Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump237109Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1826547Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1766228Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri335612Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole474806Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys251766IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti1471702