Tein jotain mitä kadun. Apua

Anonyymi

Viime aikoina mieleeni on tullut mieleen mitä tein joskus nuorena. Tein jotain tosi hölmöä 10-13 vuotiaana, jota kadun. Henkilöt, jolle tein asian, eivät tiedä siitä eikä se vaikuta heidän elämään millään lailla, joten asiasta kertominen jälkeen päin aiheuttaisi heille vain stressin aihetta. Eli asiasta en voi oikein kertoa heille. Kaikki paine ja stressi on minun pääni sisällä.
Asia painaa minua ja haluaisin vain saada ajatukset pois päästäni. En voi kertoa asiasta kellenkään, koska siitä tulisi vain lisää haittaa. Välillä tuntuu etten kestä enää tätä painetta päässäni. Haluan vain, että nämä muistot viedään pois päästäni. Onko olemassa mitään keinoja saada tiettyjä muistoja pois päästä.
Naurettavinta tässä on se, että itse tein lapsena väärin ja nyt uhriudun. Totuus on vain se, että en pysty elämään ajatukseni kanssa. Onko olemassa mitään hoitoa, hypnoosia tai jotain, millä saisin vain ajatukset pois päästä. En kestä tätä.¨
Miten ihmiset antavat itselleen hirveitä asioita anteeksi?

3

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos henkilöt ei tiedä asiasta tai ole vahingoittuneet niin ei ole mitään syytä että piinaat tällä itseäsi. Oli mikä oli olit lapsi joka teki hölmöyksiä turha niitä vatvoa enää. Annat vain olla.

    • Anonyymi

      Suurimmalla osalla ihmisistä on ollut elämässään joskus tilanne, jota he saattavat katua jälkeenpäin.

      Tärkeintähän on juuri se, ettei kenellekään ole aiheutunut mitään vahinkoa, ei henkisesti eikä fyysisesti.
      Oma elämä muodostuu tosi kurjaksi, jos katuu liikaa hölmöjä tekojaan, etenkään jos ei niistä ole seurannut vahinkoa.

      Jos asia painaa mieltä todella rankasti, niin ehkä olisi kuitenkin hyvä puhua jollekin, se voisi helpottaa omaa oloa.
      Ap kirjoittaa, jos hän kertoo niin siitä voi tulla seurauksia.
      Miten seurauksia voisi tulla, jos kukaan ei tosissaankaan ole kärsinyt mitään vahinkoja ? Ja kertomansa mukaan ollut itse tuolloin vielä alaikäinenkin, edelleenkään 10-13-vuotiaalle ei kovin pahoja juttuja seuraa jostain hölmöstä. Saati sitten, kun aloittajallakin vaikuttaa olevan jo vuosia välissä sieltä lapsuudesta/nuoruudesta.

      Ap ei kertonut eikä viitannut mihinkään, mitä on tullut tehtyä.
      Vai onko se jotain sellaista, että sitä itse häpeää ja se nolostuttaa, jos se tulee ilmi ?

      Tiedoksi vaan, että muutkin mokaa, se kuuluu osittain elämään ja elämiseen.
      Sitä sattuu, vaikka yrittäisi välttää.

    • Hei,

      Saitkin jo hyviä vinkkejä, mutta vastaan vielä minäkin ja olen samaa mieltä, että asiasta keskusteleminen voisi helpottaa. Laitan tiedoksi muutaman linkin, josta voi saada vertaistukea sekä myös ammattilaisen tai koulutetun vapaaehtoisen tukihenkilön tarjoamaa keskusteluapua.

      - Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Tukinetin sivuilla palveluita tarjoaa yli 100 järjestöä, joten sieltä löytyy monenlaista ammatti- ja vertaistukea.

      Esimerkiksi Mieli Tukisuhteessa voi keskustella tukihenkilön kanssa luottamuksellisesti. Tukisuhde voi kestää joitakin kuukausia.

      https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Aikuisille suunnatussa Solmussa-chatissä voi keskustella päivystäjän kanssa reaaliaikaisesti. Päivystys on aina ma-to klo 15-19.

      https://tukinet.net/teemat/solmussa-chat-783075200/

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Myös etävastaanotto on mahdollista osassa paikoista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8650
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2342
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1213
    Aihe