Kevyttä pohdiskelua

Anonyymi

Aika menee kuin kiitämällä, vuodenajat vaihtuvat nopeasti. Syksy tekee tuloaan, vaikka kuinka vastustaisi. Vai vastustatko? Mitä odotat syksyltä? (

249

1591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerro mitä itse odotat syksyltä!

      • Anonyymi

        Syksy on ihanin aika, viileän raikas ilma , vihreys vaihtuu keltapunaisekai luonnossa ja myöhäiset kasvit vielä jaksavat kukoistaa,
        J


    • Anonyymi

      Syksy tuo ainakin siedettävämmät lämpötilat. Aikaa ei voi valitettavasti pysäyttää. Aika on armoton. Ollapa aina nuori/keski-ikäinen!

    • Harmittaa kun kesä kuluu niin nopeasti.
      Lapsuuden kesät olivat pitkiä ja lämpimiä.
      Syksyltä odotan ja toivon ainakin kohtuullista terveyttä.
      Olen huomannut että iän myötä aika tahtoo karata käsistä.
      Todellakin pitää paikkansa jonkun lausuma totuus, Ennen teki monia asioita päivittäin, nyt yhteen hommaan tahtoo mennä koko päivä ja tuntee tehneensä täyden työpäivän.
      Tänään on ollut mukava ilma, ei liian kuuma, ihan sopiva.
      Mutta mikä lienee tullut kun olin niin viluinen että piti lisätä vaatetta ja mennä peiton alle.
      Luulin että nousee kuume, mittasin, kuumetta oli 35,4 astetta.
      Aika viileä mummeli olen.

      • Anonyymi

        Liekko.Oletko muistanut syödä ja juoda tarpeeksi näin helteellä, kun noin vilustaa?


      • Anonyymi

        Minulla oli aikoinaan "alilämpöjakso", 35:n paikkeilla, epäiltiin kilpirauhasen vajaatoimintaa ja muutakin. Ei ollut. Se meni ohi. Luultavasti olin aliravittu enkä juonut tarpeeksi nestettä, koska kun kohensin syömistä ja join enemmän, palelu loppui. Tuntui välillä, että olin sisuskaluja myöten jäässä. Oletko syönyt ja juonut tarpeeksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli aikoinaan "alilämpöjakso", 35:n paikkeilla, epäiltiin kilpirauhasen vajaatoimintaa ja muutakin. Ei ollut. Se meni ohi. Luultavasti olin aliravittu enkä juonut tarpeeksi nestettä, koska kun kohensin syömistä ja join enemmän, palelu loppui. Tuntui välillä, että olin sisuskaluja myöten jäässä. Oletko syönyt ja juonut tarpeeksi?

        Ehkä olen unohtanut juoda tarpeeksi. Söin kyllä aika normaalisti.
        Yleensä hikoilen herkästi kesällä jos touhuan jotain vähänkään raskaampaa.
        Mökillä en uskalla juoda hanasta tulevaa vettä. On kivennäisvettä jääkaapissa, joku sanoi että sekään ei ole terveellistä, kuulemma janoon pitäisi juoda vain vettä.
        Nyt vilustaminenon helpottanut, laitoin saunan lämpiämään.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Ehkä olen unohtanut juoda tarpeeksi. Söin kyllä aika normaalisti.
        Yleensä hikoilen herkästi kesällä jos touhuan jotain vähänkään raskaampaa.
        Mökillä en uskalla juoda hanasta tulevaa vettä. On kivennäisvettä jääkaapissa, joku sanoi että sekään ei ole terveellistä, kuulemma janoon pitäisi juoda vain vettä.
        Nyt vilustaminenon helpottanut, laitoin saunan lämpiämään.

        Herkkävatsaisille ei sovi kuplavesi, se voi pahentaa turvotus- ilmavaivoja. Tuskin siitä muuten haittaa on.


    • Anonyymi

      Kotimaisia omenoita rouskuteltavaksi :)

    • Anonyymi

      Syksy on mieluisa vuodenaika, mutta en "odota" enkä suunnittele mitään viikkoa pitemmälle, kun ei ole kuin lähitulevaisuus enää jäljellä. Se voi olla yllättävän lyhyt. Päivä kerrallaan eteenpäin.

    • Anonyymi

      Tykkään syksystä. Nautin istuskella rannalla kuulaan viileässä ilmassa. Katsella usvaa veden yllä tai vaahtopäisiä aaltoja.
      Värikkäät lehtipuut ja pimenevät illat.
      Kesä on ihan sopivan pitkä minulle.
      Ei mitään suuria suunnitelmia ole. Päivä ja askel kerrallaan.

    • Syksy, varsinkin alkusyksy on aina ollut suosikkini vuodenaikojen joukossa. Pidän oikeastaan kaikista vuodenajoista, jopa talvestakin, mutta alkusyksyn kirpeät, kuulaat aamut, puiden ja pensaiden väriloisto, aamu-usva joen yllä ja muuttolintujen kokoontuminen parviksi ennen lähtöä kohti etelää, kurpitsat jotka muuttuvat oransseiksi kasvihuoneessani, auringonkukat jotka kukkivat myöhään ja saavat sitten jäädä talveksi tarjoamaan linnuille siemeniään, omenat jotka roikkuvat alhaalla oksissa, puolukat metsässä odottamassa ensimmäistä pakkasyötä ja hallan kosketusta. Tänä syksynä tosin jatkan kesää viikolla Italiassa syyskuussa. Sukulainen käski pakkaamaan uimapuvun; merivesi on vielä lämmintä.
      ***
      Tämä syksy onkin täynnä tapahtumia, ensin se matka, sitten kohta kirjamessut Tukholman Suomitalolla, jossa minulla on pöytä ja jossa minua haastatellaan. Kirjailijavierailu ainakin Suomalaiseen kirjakauppaan Tukholmassa on suunnitteilla ja pari muuta kirjamessua, yksi Gävlessä, toinen kotikunnassani. Suomeen en kuitenkaan tule messuille, liian paljon ohjelmaa ja stressiä eläkeläiselle, mutta kirjani ovat esillä Helsingin kirjamessuilla. Sitten pitäisi ehtiä keittää omenasoseet ja pakastaa kurpitsasose, ottaa porkkanat ja perunat ylös maasta ja pakastaa kantarellit ja puolukat jotka mies tuo kotiin. Perheen keskeiset tapaamiset kuuluvat rutiineihin ja ainakin yhdet syntymäpäivät on nyt syksyllä. Ja sitten tehdä valmiiksi se käännöstyö, jonka oikoluku on edelleen kesken. Kun oikoluku on valmis, niin kirjoitan valmiin version ja lähetän sen esilukijoilleni USA:han, sitten teen tarpeelliset korjaukset ja lopullisen kielentarkastuksen ja lähetän painettavaksi. Kirjoitajakurssini jatkuu myös ensi kuussa ja antologia on tekeillä.

      Kaikki tämä on tietenkin vapaaehtoista ja niin kauan kuin jaksan ja nautin näiden juttujeni tekemisestä jatkan, minulla ei ole mitään velvotteita eikä vaatimuksia.

      • Anonyymi

        Kirjailijan luulisi osaavan jakaa tekstiään pienempiin osiin. Siinä oli linnut, usvat, potut, omenat ja sienet plus kaikki muut syksyn antimet samassa virkkeessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjailijan luulisi osaavan jakaa tekstiään pienempiin osiin. Siinä oli linnut, usvat, potut, omenat ja sienet plus kaikki muut syksyn antimet samassa virkkeessä.

        Mutta kun en ole kirjoittamassa kirjaa. Kommentit kirjoitan omalla puherytmilläni. En edes oikolue omaa tekstiäni.Puherytmini on nopea ja sanat ja ajatukset seuraavat toisiaan nopeaan tahtiin. Kirjoittaessani painoon menevää tekstlä olen huolellisempi mitä tulee kappalejakoon ja juoksutukseen. Pitkät lauseet eivät todellakaan ole kovin lukijaystävällisiä. Näisä kommenteissa näkyy myös kellonaika, mielentila, väsymys yms. tekstin luettavuuteen vaikuttavana tekijänä.

        Terveisin,
        Paloma, harrastelijakirjailija :)


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Mutta kun en ole kirjoittamassa kirjaa. Kommentit kirjoitan omalla puherytmilläni. En edes oikolue omaa tekstiäni.Puherytmini on nopea ja sanat ja ajatukset seuraavat toisiaan nopeaan tahtiin. Kirjoittaessani painoon menevää tekstlä olen huolellisempi mitä tulee kappalejakoon ja juoksutukseen. Pitkät lauseet eivät todellakaan ole kovin lukijaystävällisiä. Näisä kommenteissa näkyy myös kellonaika, mielentila, väsymys yms. tekstin luettavuuteen vaikuttavana tekijänä.

        Terveisin,
        Paloma, harrastelijakirjailija :)

        Kirjailja on ammattinimike. Harrastajakirjoittelija olet. Miten muka nopeaan tahtiin puheen solkottaminen näkyy lukijalle kirjoituksessa? Kyllä on aina aikaa se piste väliin laittaa. Sanoja kyllä suollat mutta ajatusten kanssa onkin eri juttu.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Mutta kun en ole kirjoittamassa kirjaa. Kommentit kirjoitan omalla puherytmilläni. En edes oikolue omaa tekstiäni.Puherytmini on nopea ja sanat ja ajatukset seuraavat toisiaan nopeaan tahtiin. Kirjoittaessani painoon menevää tekstlä olen huolellisempi mitä tulee kappalejakoon ja juoksutukseen. Pitkät lauseet eivät todellakaan ole kovin lukijaystävällisiä. Näisä kommenteissa näkyy myös kellonaika, mielentila, väsymys yms. tekstin luettavuuteen vaikuttavana tekijänä.

        Terveisin,
        Paloma, harrastelijakirjailija :)

        Kävitkö heinäkuussa Suomessa, kuten keväällä kirjoitit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjailijan luulisi osaavan jakaa tekstiään pienempiin osiin. Siinä oli linnut, usvat, potut, omenat ja sienet plus kaikki muut syksyn antimet samassa virkkeessä.

        Paatoksellisuus, mainonta ja markkinointi ajavat pois.
        Kaukana kevyt pohdinta.
        Toisaalla "pulu" syyttää häiriköinnistä, joka tyrehdyttää keskustelut.
        Hänen oma vyöryvä itsensä ja tekemistensä esiintuominen tukahduttaa keskustelun halun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paatoksellisuus, mainonta ja markkinointi ajavat pois.
        Kaukana kevyt pohdinta.
        Toisaalla "pulu" syyttää häiriköinnistä, joka tyrehdyttää keskustelut.
        Hänen oma vyöryvä itsensä ja tekemistensä esiintuominen tukahduttaa keskustelun halun.

        Eikös tuo nojatuolin himosäilöjä , himosiivooja ja hamstraaja karkota laiskempia pois? Tarkkaan selostaa joka potun ja kurpitsan, jotka pakastaa ja mössää plus joka sortin marjoja suurperheen tarpeisiin. Phumattakaan mehuista, soseista ja hilloista. Ai meinas etikksäilykkeet unohtua. Kyllä on hikiset oltavat kerrostaloasunnon kyökissä, kun keittolevyt hehkuu päivät pitkät punasena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjailja on ammattinimike. Harrastajakirjoittelija olet. Miten muka nopeaan tahtiin puheen solkottaminen näkyy lukijalle kirjoituksessa? Kyllä on aina aikaa se piste väliin laittaa. Sanoja kyllä suollat mutta ajatusten kanssa onkin eri juttu.

        Kirjailijaksi voi nimittää itseään kuka tahansa joka on julkaissut vähintään kaksi kirjaa (kaunokirjallisuutta, romaania, runoteosta).
        Kirjoittamista voi opiskella, sitä voi kehittää eritasoisilla kursseilla, mutta siihen ei ole mitään tutkintoa.
        Se voidaan katsoa ammatiksi, jos henkilö saa pääasialliset tulonsa kirjojen kirjoittamisesta.
        Minä luokittelen itseni harrastelijakirjoittajaksi tai indiekirjailijaksi, indie tarkoittaa tässä yhteydessä että olen itsenäinen, en minkään kustantajan leivissä.
        Kyllä puherytmini näkyy kirjoituksissani selvääkinselvemmin, mutta voin hidastaa sitä tarvittaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tuo nojatuolin himosäilöjä , himosiivooja ja hamstraaja karkota laiskempia pois? Tarkkaan selostaa joka potun ja kurpitsan, jotka pakastaa ja mössää plus joka sortin marjoja suurperheen tarpeisiin. Phumattakaan mehuista, soseista ja hilloista. Ai meinas etikksäilykkeet unohtua. Kyllä on hikiset oltavat kerrostaloasunnon kyökissä, kun keittolevyt hehkuu päivät pitkät punasena.

        Se on "himosäilöjän" itsensä avaama ketju. Hän pysyy otsik8n aiheessa.
        Jos tämä ketju on "pulun" avaama ketju ja hän otsikoinut ketjun kevyeksi pohdinnaksi syksystä, niin ei pysy aiheessa. Vyöryy kuin tsunami.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kävitkö heinäkuussa Suomessa, kuten keväällä kirjoitit?

        Olimme kaksi viikkoa heinäkuussa. Kiertelimme autolla lähinnä Keski-Suomea, Pirkanmaata, Etelä-Karjalassa kävimme ja Pohjois-Satakunnassa. Minä olisin valmis vaikka muuttamaan Suomeen, omalle synnyinseudulleni tai Pirkanmaalle, Pohjois-Hämeeseen, mutta mies ei vielä ainakaan, koska poikansa on täällä ja tarvitsee vielä isänsä tukea että saa opintonsa päätökseen.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Mutta kun en ole kirjoittamassa kirjaa. Kommentit kirjoitan omalla puherytmilläni. En edes oikolue omaa tekstiäni.Puherytmini on nopea ja sanat ja ajatukset seuraavat toisiaan nopeaan tahtiin. Kirjoittaessani painoon menevää tekstlä olen huolellisempi mitä tulee kappalejakoon ja juoksutukseen. Pitkät lauseet eivät todellakaan ole kovin lukijaystävällisiä. Näisä kommenteissa näkyy myös kellonaika, mielentila, väsymys yms. tekstin luettavuuteen vaikuttavana tekijänä.

        Terveisin,
        Paloma, harrastelijakirjailija :)

        Suomi 24 palstoilla ei saa mainostaa ja sinä rikot sääntöä koko ajan.
        Toivon ettei kukaan avaisi Paloman kirjoja tämän takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi 24 palstoilla ei saa mainostaa ja sinä rikot sääntöä koko ajan.
        Toivon ettei kukaan avaisi Paloman kirjoja tämän takia.

        Kyllä nuo jyräävät markkinointipuheet ja muiden vähättelyt ovat työntäneet hänen tuotoksensa kauas pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi 24 palstoilla ei saa mainostaa ja sinä rikot sääntöä koko ajan.
        Toivon ettei kukaan avaisi Paloman kirjoja tämän takia.

        Kerran jos avaa, ei toista kertaa halua avata. Hohhoijakkaa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Olimme kaksi viikkoa heinäkuussa. Kiertelimme autolla lähinnä Keski-Suomea, Pirkanmaata, Etelä-Karjalassa kävimme ja Pohjois-Satakunnassa. Minä olisin valmis vaikka muuttamaan Suomeen, omalle synnyinseudulleni tai Pirkanmaalle, Pohjois-Hämeeseen, mutta mies ei vielä ainakaan, koska poikansa on täällä ja tarvitsee vielä isänsä tukea että saa opintonsa päätökseen.

        Onko tämä poika vielä alaikäinen, kun vanhemman tukea tarvitsee?
        Suomessa on niin kalliit asunnot, varmaan paree pysyä siellä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Olimme kaksi viikkoa heinäkuussa. Kiertelimme autolla lähinnä Keski-Suomea, Pirkanmaata, Etelä-Karjalassa kävimme ja Pohjois-Satakunnassa. Minä olisin valmis vaikka muuttamaan Suomeen, omalle synnyinseudulleni tai Pirkanmaalle, Pohjois-Hämeeseen, mutta mies ei vielä ainakaan, koska poikansa on täällä ja tarvitsee vielä isänsä tukea että saa opintonsa päätökseen.

        Tuumasta toimeen, kyllä synnyinmaa on rakkain, kun ikävuosia kertyy.
        Lisäksi kasvukeskusten ulkopuolella, löytyy halpahintaisia asuntoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi 24 palstoilla ei saa mainostaa ja sinä rikot sääntöä koko ajan.
        Toivon ettei kukaan avaisi Paloman kirjoja tämän takia.

        Ei niitä muutenkaan kukaan avaa. Useimmat omakustanteet ovatq lahjattomien ihmisten tekeleitä, joita kustantaja ei tappiokseen ota julkaistavakseen, koska ei niitä kukaan osta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on "himosäilöjän" itsensä avaama ketju. Hän pysyy otsik8n aiheessa.
        Jos tämä ketju on "pulun" avaama ketju ja hän otsikoinut ketjun kevyeksi pohdinnaksi syksystä, niin ei pysy aiheessa. Vyöryy kuin tsunami.

        Aloitus on 100% varmuudella jonkun muun kuin huomionhakuisten, koska aloittaja kehunut ollenkaan itseään eikä tuonut itseään esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on 100% varmuudella jonkun muun kuin huomionhakuisten, koska aloittaja kehunut ollenkaan itseään eikä tuonut itseään esille.

        Voi kuule, kerran näistä "tiimiystävistä" toinen jäi kiinni. Teki aloituksen ja kun ei se vetänyt alkoi tehtailla kommentteja. Meni sekaisin ja "puhui" itsensä pussiin.

        Onnistuu varmaan anona aloitus ja tullaan sitten sinne kehumaan ja markkinoimaan itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuule, kerran näistä "tiimiystävistä" toinen jäi kiinni. Teki aloituksen ja kun ei se vetänyt alkoi tehtailla kommentteja. Meni sekaisin ja "puhui" itsensä pussiin.

        Onnistuu varmaan anona aloitus ja tullaan sitten sinne kehumaan ja markkinoimaan itseään.

        Muistan hyvin tapauksen, jonka johdosta ei voinut muuta ajatella kuin miten tyhmä ihminen voikaan olla.


    • Anonyymi

      Kevyttä pohdiskelua kutsuu otsikko.
      Raskas olo tuli, joten jää huomiseen.

    • Anonyymi

      Syksyssä on rytmi. Vuorokaudenajat palaavat. Päivällä on valo ja yöllä pimeys. Se rauhoittaa. Keskittyy paremmin. Syksy on lisäksi tunnelmallinen vuodenaika. Ihmismieltä hoitava.

      • Anonyymi

        Ihana syksy!


    • Anonyymi

      Jo nyt nukun yön hyvin kun pimeetä, syksyllä piristyn sillä helteistä en pidä enää, enkä saunassa käy, suihku riittää.

      • Helteet ovat tulleet jäädäkseen. Kuulemma koko Eurooppa on ennätyshelteen alla.
        Ehkä olemme niitä viimeisiä onnekkaita, joiden elämässä on ollut kylmiä ja sateisia lomakausia.
        Kylmät hallayöt ovat ehkä historiaa.
        Ilmastonmuutos jyllää.


    • "Mitä odotat syksyltä? " kysyy aloittaja.

      Ja sitten minä kerron. Mutta lonkun mielestä iikaa, Koskaan ei voi olla kaikkien mieliksi.
      Mutta annas jos kerron että blääh. Syksy tulee taas ja sateet ja kurjaa ja pimeää. Sormet kyhmyisinä yritän virkkaa ja neuloa ja kutoa sukkaa, mutta väsyttää enkä oikein edes näe. Kukaan ei käy kylässä ja oma suku vain käyttää hyväksi.

      Kolottaa ja jumittaa ja huimaa ja paikkoja särkee.

      Mutta kun ei.

      • Anonyymi

        Kunnioittaisit heidän tekemisiään. Ne ovat yhtä oikeutettuja tai oikeutetuimpia kuin jyräävät mainospuheet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnioittaisit heidän tekemisiään. Ne ovat yhtä oikeutettuja tai oikeutetuimpia kuin jyräävät mainospuheet.

        15:32
        Keiden tekemisiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        15:32
        Keiden tekemisiä?

        Huoh! Heidän, jotka kirjoittavat Ploman mukaan näin:
        " Syksy tulee taas ja sateet ja kurjaa ja pimeää. Sormet kyhmyisinä yritän virkkaa ja neuloa ja kutoa sukkaa, mutta väsyttää enkä oikein edes näe. Kukaan ei käy kylässä ja oma suku vain käyttää hyväksi.

        Kolottaa ja jumittaa ja huimaa ja paikkoja särkee."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoh! Heidän, jotka kirjoittavat Ploman mukaan näin:
        " Syksy tulee taas ja sateet ja kurjaa ja pimeää. Sormet kyhmyisinä yritän virkkaa ja neuloa ja kutoa sukkaa, mutta väsyttää enkä oikein edes näe. Kukaan ei käy kylässä ja oma suku vain käyttää hyväksi.

        Kolottaa ja jumittaa ja huimaa ja paikkoja särkee."

        He ovaat blääh -ihmisiä.
        Ploman sanoin:
        "Mutta annas jos kerron että blääh."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoh! Heidän, jotka kirjoittavat Ploman mukaan näin:
        " Syksy tulee taas ja sateet ja kurjaa ja pimeää. Sormet kyhmyisinä yritän virkkaa ja neuloa ja kutoa sukkaa, mutta väsyttää enkä oikein edes näe. Kukaan ei käy kylässä ja oma suku vain käyttää hyväksi.

        Kolottaa ja jumittaa ja huimaa ja paikkoja särkee."

        Kukaan ei ole kirjoittanut niin kuin ploma sanoo.


    • Anonyymi

      Osaisinkohan minäkään pohdiskella "kevyesti", tällainen raskassoutuinen ihminen ?..))

      Mutta kiva aloitus ja pisti minutkin taas kertaalleen miettimään tätä omaa tilannetta: mikä on kunto, mitkä ovat voimat ? Mitä ottaa, mitä jättää ?
      Kaksi vuotta koronaa ja kaksi vuotta leikkausjonossa (lonkan tekonivel-) aiheutti kyllä sen, että huomasin viihtyväni omissa oloissani, ulkoiset tapahtumat minimissä, ilman "unelmia" ja tavoitteita...
      Oikeastaan tuo tilanne on vapauttava. Kun huomaa, ettei tarvitse eikä kaipaa mitään, siis jos tämä terveys ja tämä toimintakyky säilyvät.
      Niin, että enpä taida tehdä suunnitelmia syksyn varalle, katsotaan jos tulee tarvetta mennä mukaan entisiin kuvioihin. Jos uutta tulee, tuskin sellaista, mikä vaatii
      pitkäjänteistä sitoutumista. Hyvä näin. Tervetuloa syksy.

      demeter1

    • Anonyymi

      Se ei tee kenestäkään kirjailijaa, vaikka maksaisi kymmenen oman kirjansa painatuksen, kun yksikään kustantaja ei ole pitänyt niitä julkaisemisen arvoisena.

      • Anonyymi

        Mutta sehän on indiekirjailija, kuulostaa tosi hienolta, vaikka tarkoittaa lahjatonta tuhertajaa.


    • Anonyymi

      Pitää mennä kirjamessuille, vilkaisemaan tuotantopöytiä, käykö kauppa Paloman teoksilla kuin rajuilma.

      • Anonyymi

        Ainakin jos hän istuu hattu päässä kukkamekossa kirjoittamassa nimeään kirjoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin jos hän istuu hattu päässä kukkamekossa kirjoittamassa nimeään kirjoihin.

        *TYRSKS*


    • Anonyymi

      En ole edes tarjonnut kahta viimeistä kustantomoille, koska päätin kustantaa ne itse. Minulle riittää tunnustukseksi se, että suurin osa niistä jotka ovat ostaneet ensimmäisen kirjani ovat ostaneet myös toisen ja kolmannen. Kyllä ihmisillä on suuri sydän ja syvä empatiantunne, jos he maksavat omasta kukkarostaan ei yhden, vaan useamman kerran saadakseen lukea "lahjatonta tuherrustani" (Suomenmatkani oli rahallisestikin tuottoisa. Myin laatikollisen kirjoja ja nyt lähden Italiaan tuhlaamaan ne eurot, jotka olen ansainnut. )

      • Ja tämä oli tietenkin minun näppäimiltäni.


      • Anonyymi

        Monesko viestissä olet tänään maininnut tuon Italian matkasi?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ja tämä oli tietenkin minun näppäimiltäni.

        Varovasti Paloma! Maailma on pieni, Suomi on vielä pienempi ja Jämsä oikein pieni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesko viestissä olet tänään maininnut tuon Italian matkasi?

        Joskus palstalla oli kirjoittajia Italiasta ja ympäri maailmaa, mutta
        pakenivat riitelijöiden tultua tänne. Yhteyttä pidämme sähköpostilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesko viestissä olet tänään maininnut tuon Italian matkasi?

        Ei kai se matkasi ole vasta kuin suunnitelmissa. Onko edes lentolippuja ostettu? Saatko painokulut katetuksi kirjojen myynnillä ja kyllä verottaja huolehtii mätkyistä, jos nettoa tulee.
        Karmeat ruuhkat lentokentillä ja koronan uudet muutokset tarttuu herkästi. Onko järkevää riskiryhmäläisen lähteä?


      • Anonyymi

        Halvalla meni kirjasi jos saat niistä saadut tuotot tuhlattua viikon aikana Italian halpamaassa.
        No kukapa niistä tekeleistä paljon maksaisikaan.


    • Ihana aurinkoinen ilta, makoilen terassin sohvalla, en kaipaa en odota syksyä, näin on hyvä.

      Esikoinen on kaivanut sairaan syreenin juuriaan myöten ylös keskipihalta, hoitanut entisen pottumaan siihen malliin, että mökin pihapiiri laajenee kivaksi nurmikentäksi.

      En tarvitse yrtti-en pottumaita haen Prisman vihannesosastolta päivittäiset tarpeeni.

      Hoidan itseäni, vähentäen töitäni.

      Huomasin, että fysiikkani ei kestä psyykkisia paineita. Lapsuuden naapurin tyttö haudattiin eilen. Voimat hävisi kehostani. Olin illalla hyvin hauras, jalkani eivät kannattaneet hyvin ja kompuroin saunan jälkeen polulla.

      Tänään olen jo vahvempi. Poimin mustaherukoita, ei niitä paljon ollut, mutta maistijaiseksi hieman. Talvella ostan Rekotorilta marjatilojen marjoja.

      Esikoinen viettää viimeisiä renkipoikapäiviä äidin ilona. Hänen havannalainen koiransa pikku kaunotar on vienyt sydämmeni kuin myös minä koiran 🙂

      Kiitos renkipojan saunakammari on nyt valmis ja pihapiiri siisti.

      Jos jota kuta kauhistuttaa pojan touhuilu äidin luona, vapaaehtoista se on ja hän tykkää, on täysin erilaista kuin hänen leipätyönsä. Niin ja miniä on palannut työpaikalleen. Hänen lomansa loppui aikaisemmin, sillä hän vietti kesäkuussa lomaa  veljentyttärensä kanssa New Yorkissa.

      Elokuussa minulla on neljä käyntiä KAKS:n kontrolleissa. Syyskuu on avoin, en suunnittele mitään.

      Tälläiset illat on minun jutskoja. Niin ja tänäänkin syötiin ulkoterassilla ja saunotaan. Esikoinen on juuri kylpemässä koiransa kanssa. ; )) koirakin tykkää saunasta.

      Paloma tulin jelppaamaan sinua anojen hyökkäyksiltä eli nyt sana on vapaa 🌞

      • Anonyymi

        Sinäkö syöt ja peseydytkin? Ja ihan sinun oma juttu, kaikki muut pslstalaiset kulkee likaisina ja nälissään.
        Ja poikakin peseytyy ja koira korvaa lapset. Ja ajatella että pojalla on ihan työpaikka. Miten ehtiikään sinne muorin passaamiseltaan.


      • Anonyymi

        Selviä rokotusten haittavaikutuksia sinulla. Ei muuta kuin hakemaan korvauksia menetetystä terveydestäsi.


    • Anonyymi

      Oli hyvä aloitus mutta Paloma ja korppi pilasivat ketjun.

      • Anonyymi

        Niinpä ja sääliksi käy, kun eivät tilannettaan tajua.


      • Anonyymi

        Aivan! Riitariippuvaisia ovat molemmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä ja sääliksi käy, kun eivät tilannettaan tajua.

        Anojen "hyökkäyksiltä". Ressukat, kun eivät kritiikkiä kestä, niin nimetään kritiikki hyökkäykseksi. Huoh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan! Riitariippuvaisia ovat molemmat.

        Kuka viitsii enää aloituksia tehdä, kun riidanhaastajakaksikko syöksyy heti paikalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anojen "hyökkäyksiltä". Ressukat, kun eivät kritiikkiä kestä, niin nimetään kritiikki hyökkäykseksi. Huoh!

        Hyökkäilevä riitapukarikaksikko on jaellut ala-arvoisia loukkauksia, mutta aina jälkeenpäin kieltävät kaiken ja yrittävät kääntää mustan valkoiseksi. Ei se onnistu, koska monilla täällä on m u i s t i, vaikka heillä itsellä ei taida olla tai se on "valikoiva."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anojen "hyökkäyksiltä". Ressukat, kun eivät kritiikkiä kestä, niin nimetään kritiikki hyökkäykseksi. Huoh!

        Itse he täräyttävät sanoa mitä vain, mutta jos joku on eri mieltä esim Paloman kanssa se saa herkästi vastaukseksi lukea olevansa mielenvikainen tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka viitsii enää aloituksia tehdä, kun riidanhaastajakaksikko syöksyy heti paikalle?

        Kun tarpeeksi kauan samaa hokee, niin siitä tulee tosiasia.
        On kuitenkin vielä muutama sellainen jäljellä, joka pitää aloituksena asiaa, josta kirjoittaja mielipiteensä kirjoittaa, eikä katso aloitukseksi yhden lauseen heittoa, jonka sisältö pitää arvata.
        Ovat kuitenkin jo vähemmistönä, niin että heittolauseista nämä ketjut tulevat täyttymään.


    • Anonyymi

      Tulipa mieleen toisen alan suuret suosikit, joitten ei tarvitse itseään tulla kehumaan ja tuotteitaan markkinoimaan suomi24:ään, mikä kertoo jo tietynlaisesta alennustilasta. Menestyneet, joilla on huumoria ja varaa pilailla omalla kustannuksellaan, Matti ja Teppo "heittivät" :"Hyvin on mennyt (levyt) kaupaksi, kun on laaja suku. "

      • Anonyymi

        Minullakin oli suvussa taitelija, joka maalasi tauluja. Suvulle ja tuttavillehan niitä yritti myydä.
        Moni sitten osti niitä varastonsa nurkkaan.


    • Anonyymi

      Sääliksi käy niitä harvoja, jotka vielä aloituksia meille tekevät. Tämäkin aloitus olisi aiheeltaan antanut kaikille mahdollisuuden osallistua.

      • Anonyymi

        Tosi ikävää. 7-kymppiset riehuu taas pidäkkeettä täällä.


      • Anonyymi

        Anoille tämä ketju oli tarkoitettu mutta saastetta tuli.


      • Anonyymi

        Tämä on kaikille tarkoitettu avoin ketju, ei mikään salaseuran ketju.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on kaikille tarkoitettu avoin ketju, ei mikään salaseuran ketju.

        Avoin ketju anoille ei salaseuralaisille.


    • Vastustanko ajan kulua? Soisin minä Suomen kesän alkavan aikaisemmin ja kestävän pitempään, mutta vuodenaikojen vaihtelu tekee kesästämme niin odotetun, valon, lämmön ja värien juhlan. Odotuskin on antoisaa, valmistautuminen ja suunnitelmat tulevaa sesonkia varten. Suomalaiseen vanhaan tapaan vielä me monet eläkeläisetkin säilömme talven varalle ja keväällä kylvämme ainakin jotain pientä, vaikka salaatin ja tillin siemeniä parvekelaatikkoon. Kerätään muistoja ja voimia, vitamiineja ja valokuvista muistellaan kesän kohokohtia talven harmaudessa. Haikeus vihlaisee silloin, kun muuttolintujen aurat lentävät ylitse etelää kohti, siinä on kesän jäähyväisten tuntu. Lohdullista on tietää niiden taas saapuvan, saa tervehtiä niitä ja kevättä.

      Alkusyksy kuuluu ihanaan jatkumoon kevään ja kesän kanssa, sadonkorjuu ja ruskan värit, yhteisöllisten harrastusten jatkuminen kesätauon (ja varsinkin koronatauon) jälkeen antaa ryhtiä. Ryhdistä ketjussa mainittiinkin, ja minullekin sopii "lukujärjestys", kuten viikottainen uinti ja vesijumppa sekä kerran kuussa kirjapiiri. Unirytmikin tasaantuu, kun illat viilenevät ja pimenevät , kunhan nämä elokuun sadunomaiset kuutamoyöt jäävät taakse. :) Lapin ruskaretki on ollut kauan syksyinen tapa, avarien maisemien maaruskan kokeminen hoitaa mieltä ja tuntee olevansa pienenpieni osa suurta luontoa. Luonto ei väreissä kitsastele, lehtiruskan loisto täällä etelämmässä antaa henkisiä vitamiineja talven varalle.

    • Anonyymi

      Miksi kasikymppiset rähinöi?

      • Anonyymi

        Kasikymppiset ei täällä rähinöi. 70 plussan vierailevat "tähdet" rähinän aiheuttavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasikymppiset ei täällä rähinöi. 70 plussan vierailevat "tähdet" rähinän aiheuttavat.

        Onko henkisesti köyhillä joku trauma, johon he saavat lievitystä muita kiusaamalla? Yli 70-vuotiaalla olettaisi tapahtuneen vähän edes henkistä kehitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko henkisesti köyhillä joku trauma, johon he saavat lievitystä muita kiusaamalla? Yli 70-vuotiaalla olettaisi tapahtuneen vähän edes henkistä kehitystä.

        Antakaa mennä kiusimisten ohi kuin vesi hanhen selästä. Se vaientaa kiusaajat, kun ei korvaansa niille lotkauta. Omaa surkeuttaan vaan inisevät isotellessaan ja jyräysyrityksissään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antakaa mennä kiusimisten ohi kuin vesi hanhen selästä. Se vaientaa kiusaajat, kun ei korvaansa niille lotkauta. Omaa surkeuttaan vaan inisevät isotellessaan ja jyräysyrityksissään.

        Erittäin viisasta puhetta Ano 9.28.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antakaa mennä kiusimisten ohi kuin vesi hanhen selästä. Se vaientaa kiusaajat, kun ei korvaansa niille lotkauta. Omaa surkeuttaan vaan inisevät isotellessaan ja jyräysyrityksissään.

        Huomionhakuisille kiusaajille tekee kaikkein kipeintä, kun heitä ei huomata eikä huomioida ollenkaan, he joutuvat etsimään uudet uhrit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko henkisesti köyhillä joku trauma, johon he saavat lievitystä muita kiusaamalla? Yli 70-vuotiaalla olettaisi tapahtuneen vähän edes henkistä kehitystä.

        Niin mutta nämä ovatkin jo 80 -vuotiaita ja varmaan sekin vaikuttaa.


      • Anonyymi

        Ei ole mitään epäselvää kuka 70 henkilö on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään epäselvää kuka 70 henkilö on.

        Kiltit 80 henkilöt eivät ole ilmapiiriä pilanneet. Sen tekijä on tiedossamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiltit 80 henkilöt eivät ole ilmapiiriä pilanneet. Sen tekijä on tiedossamme.

        Vaikka ko henkilö poistaisi kuinka monta kommenttia me tiedämme silti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta nämä ovatkin jo 80 -vuotiaita ja varmaan sekin vaikuttaa.

        Ei vaikuta. "vaikuttaja" on alle 80 v.


    • Anonyymi

      Mukavaa, että on ihan kaikille keskusteluketjua ilman mitään rajoituksia, mutta sabotöörit tulivat tämänkin pilaamaan.

      • Anonyymi

        Kaikki ketjut on tarkoitettu kaikille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ketjut on tarkoitettu kaikille!

        Myös sabotööreille!


    • Anonyymi

      Aloituksessa toivottiin "kevyttä pohdiskelua".
      Ihan naurattaa.

    • Anonyymi

      Tehokaksikko tehokkaana.

    • Anonyymi

      Kuun vaihteessa oli mielenkiintoisemmat pohdiskelut nojatuolissa. About 30-31.7 ja 1.8.

      • Anonyymi

        Anot! Saitte köniin. Teidät petettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anot! Saitte köniin. Teidät petettiin.

        Hiukan surullista anoille. Kannattiko puolustaa skillania ja demeteriä, mutta onneksi elämä ei ole täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anot! Saitte köniin. Teidät petettiin.

        Ei minua ainakaan kukaan ole täällä pettänyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiukan surullista anoille. Kannattiko puolustaa skillania ja demeteriä, mutta onneksi elämä ei ole täällä.

        Ei kannattanut. Vastavuoroisesti sille ei annettu mitään arvoa. Hyvä kanssakäyminen perustuu vastavuoroisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anot! Saitte köniin. Teidät petettiin.

        Höpö höpö taas tuo motittaminen yhteen nippuun, sinäkin ANO.
        Lapsellista tuo puolen valitsemisen kampanjasi.
        Yrität nyt usuttaa meistä anoista osan demeteriä vastaan. Se ei tule onnistumaan. Jos/kun demeter on ylläpitoon ottanut yhteyttä, se on nähdäkseni ollut Nojatuolin pysymiseksi pystyssä. Niiden muutaman jo 80 kirjoittamisrauhan tueksi.
        Sen rauhan heille soisi.
        Ei liene kukaan lukija ollut niin sokea ettei olisi huomannut korppiksen yrittämistä maalittaa heti palattuaan SkillaNia ja demeteriä.
        Kaikki tukeni niin SkillaNille kuin demeterille, sekä 80 nojatuolilaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiukan surullista anoille. Kannattiko puolustaa skillania ja demeteriä, mutta onneksi elämä ei ole täällä.

        Ite olet ANO, huomaa se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannattanut. Vastavuoroisesti sille ei annettu mitään arvoa. Hyvä kanssakäyminen perustuu vastavuoroisuuteen.

        eli Skillanin ja Demen olisi pitänyt yhtyä teidän muutaman anon räyhäämiseen.
        Ymmärrän teidän räyhäämisen, mutta pitääkö se olla Skillanin ketjussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö taas tuo motittaminen yhteen nippuun, sinäkin ANO.
        Lapsellista tuo puolen valitsemisen kampanjasi.
        Yrität nyt usuttaa meistä anoista osan demeteriä vastaan. Se ei tule onnistumaan. Jos/kun demeter on ylläpitoon ottanut yhteyttä, se on nähdäkseni ollut Nojatuolin pysymiseksi pystyssä. Niiden muutaman jo 80 kirjoittamisrauhan tueksi.
        Sen rauhan heille soisi.
        Ei liene kukaan lukija ollut niin sokea ettei olisi huomannut korppiksen yrittämistä maalittaa heti palattuaan SkillaNia ja demeteriä.
        Kaikki tukeni niin SkillaNille kuin demeterille, sekä 80 nojatuolilaisille.

        Komppaan kirjoitustasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiukan surullista anoille. Kannattiko puolustaa skillania ja demeteriä, mutta onneksi elämä ei ole täällä.

        Ehdottomasti kannatti puolustaa Skillania ja Demeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti kannatti puolustaa Skillania ja Demeä.

        Tietenkin, koska he puolustavat ihanaa korppista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli Skillanin ja Demen olisi pitänyt yhtyä teidän muutaman anon räyhäämiseen.
        Ymmärrän teidän räyhäämisen, mutta pitääkö se olla Skillanin ketjussa?

        Jos ei kokonaisuuksia enää ymmärrä niin se kun iskevät itseään kirveellä jalkaan. Omapahan on asiansa jos palstalleen karhupalveluksen tekee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö taas tuo motittaminen yhteen nippuun, sinäkin ANO.
        Lapsellista tuo puolen valitsemisen kampanjasi.
        Yrität nyt usuttaa meistä anoista osan demeteriä vastaan. Se ei tule onnistumaan. Jos/kun demeter on ylläpitoon ottanut yhteyttä, se on nähdäkseni ollut Nojatuolin pysymiseksi pystyssä. Niiden muutaman jo 80 kirjoittamisrauhan tueksi.
        Sen rauhan heille soisi.
        Ei liene kukaan lukija ollut niin sokea ettei olisi huomannut korppiksen yrittämistä maalittaa heti palattuaan SkillaNia ja demeteriä.
        Kaikki tukeni niin SkillaNille kuin demeterille, sekä 80 nojatuolilaisille.

        Kiitos tuesta, Ano 9.23...)) Juuri tuosta syystä otin yhteyttä ylläpitoon (ei olisi näköjään pitänyt kertoa, mutta lörppö mikä lörppö).

        No. Tuntuu siltä, että nyt osa Anoista on kehittänyt sellaisen tarinan, jossa en enää itse pysy mukana. Että petoksesta syytettynä ? ..))

        Sitä mielikuvituksen voimaa ! Onneksi on teitä, jotka ymmärtävät, näkevät kirkkaasti. Tiedän tukenne merkitsee paljon, vahvistaa niitä rakenteita, joiden varassa palsta elää ja jatkuu. SkillaNin osuutta ei koskaan voi riittävästi painottaa. Onneksi sekin on huomattu ja noteerattu.
        Toinen kiva havainto oli tuossa jokin aika sitten, kun tuttu kirjoittaja "liekko" pistäytyi palstalla ja hänet otettiin hienosti vastaan. Heti huomattiin hänen laatunsa. Toivottavasti hänestä saadaan vielä kuulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö taas tuo motittaminen yhteen nippuun, sinäkin ANO.
        Lapsellista tuo puolen valitsemisen kampanjasi.
        Yrität nyt usuttaa meistä anoista osan demeteriä vastaan. Se ei tule onnistumaan. Jos/kun demeter on ylläpitoon ottanut yhteyttä, se on nähdäkseni ollut Nojatuolin pysymiseksi pystyssä. Niiden muutaman jo 80 kirjoittamisrauhan tueksi.
        Sen rauhan heille soisi.
        Ei liene kukaan lukija ollut niin sokea ettei olisi huomannut korppiksen yrittämistä maalittaa heti palattuaan SkillaNia ja demeteriä.
        Kaikki tukeni niin SkillaNille kuin demeterille, sekä 80 nojatuolilaisille.

        Jokainen teko on valinta.
        Aikuinen ihminen tekee joka päivä tuhansia päätöksiä ja valintoja.
        Eri lähteiden mukaan erillisten päätösten määrä vaihtelee muutamasta tuhannesta
        aina 35 000 saakka.
        Esimerkiksi ruokaan liittyviä päätöksiä tehdään erään tutkimuksen mukaan keskimäärin 226 kappaletta yhden päivän aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite olet ANO, huomaa se.

        Ei heilauta Nojatuolin ongelmat, heillähän on koko ajan päätös itsellään käsissään,
        mutta he nahjustelevat. Ainoa mitä he uskalsivat mennä tekemään on puolustaa
        alkuperäistä häirikköä, kaiken sotkun aiheuttajaa.,
        se oli pahin karhunpalvelus heille itselleen
        Niin kauan kuin he haluavat pitää häiriöitten alkuperäisen aiheuttajan, syyn,
        omassa "kerhossaan" niin kauan heillä tulee olemaan häiriötä.
        Anot ovat vain seuraus. Turha heitä syyttää jos Nojatuolilaisilla ei ole selkärankaa
        toimia oikein, tehdä yksinkertainen ja oikeamielinen valinta ja päätös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin, koska he puolustavat ihanaa korppista!

        Nojatuolin poppoolla on vastuu ryhmästään. Toivottavasti "lamppu syttyy päässä".
        Turha mennä muita syyttämään sotkuistaan.


    • Anonyymi

      Palataan asiaan.

    • Anonyymi

      Odotan kaunista syksyä ja paljon sieniä.

    • Anonyymi

      SE on ladannut myrkynkylvövalmiuttaan kuin kyykäärme talvehtimisen aikana.

    • Anonyymi

      Hyvä vain, että asiat tulivat ilmi ja selväksi. Jos joku haluaa lipoa ihmistä joka on häntä mustamaalannut muun muassa kaikkien lipojaksi niin ympyrä on sulkeutunut.

      • Anonyymi

        Luin tuon Nojatuoli-ketjun ja en todellakaan nähnyt mitään lipomista suuntaan, enkä toiseen.
        Näin vain harmitusta siitä, että siellä riidellään.

        Pahimmat riidathan täällä syntyy siitä, kun ei osata lukea tai ehkä ei keskitytä siihen lukemaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin tuon Nojatuoli-ketjun ja en todellakaan nähnyt mitään lipomista suuntaan, enkä toiseen.
        Näin vain harmitusta siitä, että siellä riidellään.

        Pahimmat riidathan täällä syntyy siitä, kun ei osata lukea tai ehkä ei keskitytä siihen lukemaansa.

        Ehkä se ei ollut nojatuolissa tai kirjoittaja on poistanut kommenttinsa. On vaikea muistaa ketjuja 2 viikkoa taaksepäin, kun nämä ei ole mitään "elämää suurempaa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin tuon Nojatuoli-ketjun ja en todellakaan nähnyt mitään lipomista suuntaan, enkä toiseen.
        Näin vain harmitusta siitä, että siellä riidellään.

        Pahimmat riidathan täällä syntyy siitä, kun ei osata lukea tai ehkä ei keskitytä siihen lukemaansa.

        Ei voi kirjoittaa mitä siinä luki. Kommentti poistetaan välittömästi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se ei ollut nojatuolissa tai kirjoittaja on poistanut kommenttinsa. On vaikea muistaa ketjuja 2 viikkoa taaksepäin, kun nämä ei ole mitään "elämää suurempaa".

        Wautsi!
        Ihana kommentti. Olen luullut olevani ainoa, jolla on huono muisti.
        Täällä vedotaan kirjoituksiin 15 vuoden ajalta. Ja vedetään esiin katkelmia milloin mistäkin mielipiteestä.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Wautsi!
        Ihana kommentti. Olen luullut olevani ainoa, jolla on huono muisti.
        Täällä vedotaan kirjoituksiin 15 vuoden ajalta. Ja vedetään esiin katkelmia milloin mistäkin mielipiteestä.

        Onko muisti huono vai onko valikoiva muisti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se ei ollut nojatuolissa tai kirjoittaja on poistanut kommenttinsa. On vaikea muistaa ketjuja 2 viikkoa taaksepäin, kun nämä ei ole mitään "elämää suurempaa".

        Minäkin muistan hyvin Demeterin ja Skillan'In keskustelun, koska hämmästyin siitä... . En muista päivää ja ketjua, arviolta parin viikontakainen. Ketjussa näkyi "puhdistus". Kommentteja oli poistettu yli 30.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi kirjoittaa mitä siinä luki. Kommentti poistetaan välittömästi.

        Aivan niin, tyhjästä, kun on paha nyhjästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi kirjoittaa mitä siinä luki. Kommentti poistetaan välittömästi.

        Aivan. Illalla siitä oli luettavissa toisessa ketjussa, mutta se poistettiin nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Illalla siitä oli luettavissa toisessa ketjussa, mutta se poistettiin nopeasti.

        Ihmetyttää, ettei julkisesta keskustelusta julkisella palstalla saa keskustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se ei ollut nojatuolissa tai kirjoittaja on poistanut kommenttinsa. On vaikea muistaa ketjuja 2 viikkoa taaksepäin, kun nämä ei ole mitään "elämää suurempaa".

        Voi olla ollut vaikka 2.8, mutta kommentteja on tietenkin poistettu, koska ei täällä kukaan ole halunnut tulevan yleisempään tietoon, että on ylläpitoon kantelija. Se on aina kiistetty jyrkästi, vaikka kommentteja häviää tukuttain.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko muisti huono vai onko valikoiva muisti?

        On.
        Minä en tässä tapauksessa edes tiedä, mitä tulisi muistaa.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        On.
        Minä en tässä tapauksessa edes tiedä, mitä tulisi muistaa.

        Tärkeintä om muistaa oma nimi ja osoite!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeintä om muistaa oma nimi ja osoite!

        Niitäkään ei tällä palstalla tarvita! :))


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Niitäkään ei tällä palstalla tarvita! :))

        Hehee, ei, mut mä aattelin, et jos sulla muisti saattais pettää tuolla oikeassakin elämässä.

        Sellainen ennalta varoitus. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin tuon Nojatuoli-ketjun ja en todellakaan nähnyt mitään lipomista suuntaan, enkä toiseen.
        Näin vain harmitusta siitä, että siellä riidellään.

        Pahimmat riidathan täällä syntyy siitä, kun ei osata lukea tai ehkä ei keskitytä siihen lukemaansa.

        Se on sitä taitoa lukea rivien välistä. Joku ei sitä osaa ja niin on ulkona kuin lintulauta..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hehee, ei, mut mä aattelin, et jos sulla muisti saattais pettää tuolla oikeassakin elämässä.

        Sellainen ennalta varoitus. :)

        Napsuttelin puhelimella vastauksen, mutta ei näy tässä koneella. On se vaan! Puhelimeni on hakkeroitu?
        Ilmoitin nääs, että kirjoitan lappuun nimeni ja osoitteeni ja liimaan sen takin vuoriin. Voin siitä sitten tarkistaa kuka olen, jos sattuu unohtumaan.
        Vaarassa vene parempi. tai miten se sananlasku meni.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Napsuttelin puhelimella vastauksen, mutta ei näy tässä koneella. On se vaan! Puhelimeni on hakkeroitu?
        Ilmoitin nääs, että kirjoitan lappuun nimeni ja osoitteeni ja liimaan sen takin vuoriin. Voin siitä sitten tarkistaa kuka olen, jos sattuu unohtumaan.
        Vaarassa vene parempi. tai miten se sananlasku meni.

        Tässähän se totuus tuli. Onhan sitä sanottu, että ihminen tulee vanhana(sory, vanhus nimitys) lapseksi ja eikös sinne päiväkotiinkin pitänyt vaatteet nimikoida, toki ilman osoitetta. :)

        sama ano, kun klo 12.55 ja 13.16


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässähän se totuus tuli. Onhan sitä sanottu, että ihminen tulee vanhana(sory, vanhus nimitys) lapseksi ja eikös sinne päiväkotiinkin pitänyt vaatteet nimikoida, toki ilman osoitetta. :)

        sama ano, kun klo 12.55 ja 13.16

        Ei tule lapseksi, ikä säilyy. Hajamielisyys lisääntyy. Siitä olen kirjoittanut jo vuosia. Mutta kyllä olen kotiin aina löytänyt. Ja avainkin on tallessa.
        Hyvin vielä asiat lutviutuvat, sitä samaa toivon sinullekin. 😀😃
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi kirjoittaa mitä siinä luki. Kommentti poistetaan välittömästi.

        Kommnetteja luki varmaan moni ihan selkosuomella, ja ihmetteli motiivia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin tuon Nojatuoli-ketjun ja en todellakaan nähnyt mitään lipomista suuntaan, enkä toiseen.
        Näin vain harmitusta siitä, että siellä riidellään.

        Pahimmat riidathan täällä syntyy siitä, kun ei osata lukea tai ehkä ei keskitytä siihen lukemaansa.

        Se on jo lipomista jos lähdetään ongelman perimmäistä aiheuttajaa lipomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on jo lipomista jos lähdetään ongelman perimmäistä aiheuttajaa lipomaan.

        Kun eivät Nojatuolissa kykene erottamaan syytä ja seurausta tekevät hallaa itselleen
        ja ruokkivat varsinaisen kiusaajan itsetuntoa ja yllyttävät häntä jatkamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässähän se totuus tuli. Onhan sitä sanottu, että ihminen tulee vanhana(sory, vanhus nimitys) lapseksi ja eikös sinne päiväkotiinkin pitänyt vaatteet nimikoida, toki ilman osoitetta. :)

        sama ano, kun klo 12.55 ja 13.16

        Todella lapsellista Makriinan, Demeterin ja muutaman muun jauhaminen;
        kuka sanoi, mitä sanoi, kuka muisti jne.


    • Suomen kesä on niin lyhyt, että ei vielä kannata ennustella syksyä. Ihanat elokuun kuutamot ovat meillä vielä. Lomakausiinkin on liitetty syyskuu, joten on tätä kesää yhä.
      Ilmastonmuutos lämmittää meitäkin ja talvemme lyhenevät.
      Mutta kun se sitten tulee, odotan kirpeitä pakkasaamuja ja raikasta ilmaa. Odotan, että pääsen taas harrastuksiini ja tapaan tuttuja. Suomi muuttaa maalle joka niemeen notkoon ja saarelmaan kesäkaudeksi, niin että ketään ei tapaa, eikä uutisia kuule.
      Syksy käynnistää monet asiat jälleen.

    • Anonyymi

      Kevyesti tässä pohdiskelen tai voisiko parempi sana olla "ihmettelen".

      Skillan tekee uuden aloituksen ja siih. en sitten tulee asiallisia kirjoituksia, kunnes jotkut anot alkaa räksyttämään. Ihmettelen, että miksi? Miten anot voi alkaa määräilemään toisen ketjussa?

      Eikö voisi avata omaa räksyketjua vai eikö osata. Miksi ei anneta heidän kirjoittaa rauhassa, jotka ovat vuosia täällä keskenään kirjoitellut ja vahvasti uskon, että sinne uudellakin asiallisella kirjoittajalla on vapaa pääsy, eikä häntä komenneta pois.

      • Anonyymi

        Tämä ei ole skillanin aloitus, anoillakin on täällä sananvapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ei ole skillanin aloitus, anoillakin on täällä sananvapaus.

        Ellei joku kantele ylläpitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ellei joku kantele ylläpitoon.

        On jo 4 x kanneltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ei ole skillanin aloitus, anoillakin on täällä sananvapaus.

        Tottakai on. Anonahan minäkin. Kysymyshän olikin skillanin ketjussa räksyttämisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On jo 4 x kanneltu.

        Eräs täällä kehui "hyviä suhteitaan' ylläpitoon ja voisi luulla ja näyttäissi siltä, että hänen arvostelukykynsä mukaan palstaa" hoidellaan". Muillakin osoittautui olevan hyvät suhteet ylläpitoon. Se on erittäin hienoa, että palstan sananvapautta vartioi niin moni.


      • Anonyymi

        Kuka ne saa ärsyyntymään ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka ne saa ärsyyntymään ?

        Mielivaltainen.


      • Anonyymi

        Tänne näyttäisi vakiintuneen tapa, että manipuloija päättää kommenttien poistoista, jotkut yrittävät määrätä missä "karsinassa" kukakin saa kirjoittaa ja anot on "kapinallisia" :)))))))))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänne näyttäisi vakiintuneen tapa, että manipuloija päättää kommenttien poistoista, jotkut yrittävät määrätä missä "karsinassa" kukakin saa kirjoittaa ja anot on "kapinallisia" :)))))))))

        Manipuloija tuhosi tarkoituksella muitten suosittuja keskusteluketjuja 70 plussassa, kun oma ketju ei vetänyt, vain negatiivista palautetta sai. Kukaan ei uskalla näitä totuuksia sanoa eli nostaa "kissaa pöydälle", koska on tiedossa, vaikkei manipuloija olisi itse sitä mainostanutkaan, että hänellä on "hyvät suhteet ylläpitoon. Mikään ei ole muuttunut. Ei ihme jos kapinoidaan. Kukaan ei ole koskaan ottanut tosissaan kapinoitsijoitten viestejä. Ne pyyhitään villaisella. Siksi kapina jatkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manipuloija tuhosi tarkoituksella muitten suosittuja keskusteluketjuja 70 plussassa, kun oma ketju ei vetänyt, vain negatiivista palautetta sai. Kukaan ei uskalla näitä totuuksia sanoa eli nostaa "kissaa pöydälle", koska on tiedossa, vaikkei manipuloija olisi itse sitä mainostanutkaan, että hänellä on "hyvät suhteet ylläpitoon. Mikään ei ole muuttunut. Ei ihme jos kapinoidaan. Kukaan ei ole koskaan ottanut tosissaan kapinoitsijoitten viestejä. Ne pyyhitään villaisella. Siksi kapina jatkuu.

        Nythän se on Nojatuolin piinana, jossa kenenkään silmät ei aukene totuudelle
        - koskaan . ....?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän se on Nojatuolin piinana, jossa kenenkään silmät ei aukene totuudelle
        - koskaan . ....?

        Mikä on totuus, kysyy korppis 🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on totuus, kysyy korppis 🤭

        Sitähän ei tiedä kukaan muu kuin sinä kohdallasi.

        Täällä kommentoidaan ja reagoidaan sen mukaan mitä kirjoitat. Saat mitä tilaat ja edestäsi löydät mitä taaksesi jätät.Varmasti ei ole totta että joku kirjoittajista olisi olmi tai zombi, tuskin tekovaatimatonkaan tai edes takarivin tyyne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän se on Nojatuolin piinana, jossa kenenkään silmät ei aukene totuudelle
        - koskaan . ....?

        Kyllä tuo tunnetaan, mutta kun ylläpito ei anna banneja, miten pääset eroon?
        Tämä on kuitenkin yleinen palsta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo tunnetaan, mutta kun ylläpito ei anna banneja, miten pääset eroon?
        Tämä on kuitenkin yleinen palsta.

        Nojatuolissa on helppo syyttää anoja, kiusaajan uhreja, kun ei ole itsellä selkärankaa toimia niin kuin kuuluisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nojatuolissa on helppo syyttää anoja, kiusaajan uhreja, kun ei ole itsellä selkärankaa toimia niin kuin kuuluisi.

        Miten sinä toimisit, Ano 13.16 kun otat huomioon tuon, mitä Ano 13.06 kirjoitti ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän ei tiedä kukaan muu kuin sinä kohdallasi.

        Täällä kommentoidaan ja reagoidaan sen mukaan mitä kirjoitat. Saat mitä tilaat ja edestäsi löydät mitä taaksesi jätät.Varmasti ei ole totta että joku kirjoittajista olisi olmi tai zombi, tuskin tekovaatimatonkaan tai edes takarivin tyyne.

        Jäivätkö nämä sanat kaivamaan sisintäsi.? Unohda koko juttu, takarivintyyne ei ole minun lanseeraama sana ; )

        Olen kielellisesti kekseliäs, mistä kertoo sanoilla leikkimiseni. En ole tosikko pönöttäjä.

        Korppis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nojatuolissa on helppo syyttää anoja, kiusaajan uhreja, kun ei ole itsellä selkärankaa toimia niin kuin kuuluisi.

        Ketkä Nojatuolissa ovat kiusaamisen uhreja?
        Moni nojatuolilainen kirjoittaa vain sinne. Mistä he voivat tietää muiden ketjujen asiat?
        Ai niin, siitä, että ne tullaan kaatamaan nojatuolilaisten niskaan.

        Niin siis. keitä ne uhrit ovat?


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Ketkä Nojatuolissa ovat kiusaamisen uhreja?
        Moni nojatuolilainen kirjoittaa vain sinne. Mistä he voivat tietää muiden ketjujen asiat?
        Ai niin, siitä, että ne tullaan kaatamaan nojatuolilaisten niskaan.

        Niin siis. keitä ne uhrit ovat?

        Jos sinun pitää tuota kysyä, niin et ole sitten Skillanin ketjua lukenut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manipuloija tuhosi tarkoituksella muitten suosittuja keskusteluketjuja 70 plussassa, kun oma ketju ei vetänyt, vain negatiivista palautetta sai. Kukaan ei uskalla näitä totuuksia sanoa eli nostaa "kissaa pöydälle", koska on tiedossa, vaikkei manipuloija olisi itse sitä mainostanutkaan, että hänellä on "hyvät suhteet ylläpitoon. Mikään ei ole muuttunut. Ei ihme jos kapinoidaan. Kukaan ei ole koskaan ottanut tosissaan kapinoitsijoitten viestejä. Ne pyyhitään villaisella. Siksi kapina jatkuu.

        Kuinka voit odottaa kapinoitsijan voittavan? Kapina ei tuo tulosta. Nämä alle 80 vuotiaat ovat väärällä tontilla ja yrittävätvallata tilaa, vaikka sitä kyllä olisi ilmaiseksikin. Onhan nähty
        Anojen ketjuja. Yhtä rähinää, vaikka mukana ei olisi kuin yksi rekattu. Syy vieritetään sitten kk:lle ja rekattuja käsketään kantamaan vastuunsa.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo tunnetaan, mutta kun ylläpito ei anna banneja, miten pääset eroon?
        Tämä on kuitenkin yleinen palsta.

        Ano minäkin, mutta en riitele ja nimittele muita.
        Anoista löytyvät parhaat keskustelijat, jotka eivät sorru
        blogikirjoituksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka voit odottaa kapinoitsijan voittavan? Kapina ei tuo tulosta. Nämä alle 80 vuotiaat ovat väärällä tontilla ja yrittävätvallata tilaa, vaikka sitä kyllä olisi ilmaiseksikin. Onhan nähty
        Anojen ketjuja. Yhtä rähinää, vaikka mukana ei olisi kuin yksi rekattu. Syy vieritetään sitten kk:lle ja rekattuja käsketään kantamaan vastuunsa.
        Mkr.

        Ei kai tässä kukaan odota kenenkään "voittavan".
        Alle 80-vuotiaita en tiedä muita kuin kk:n ja paloman.

        "Syy vieritetään sitten kk:lle". Hehheh.
        Nyt et ole ollenkaan perillä tilanteesta,
        joka on ollut olemassa ja kytenyt vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka voit odottaa kapinoitsijan voittavan? Kapina ei tuo tulosta. Nämä alle 80 vuotiaat ovat väärällä tontilla ja yrittävätvallata tilaa, vaikka sitä kyllä olisi ilmaiseksikin. Onhan nähty
        Anojen ketjuja. Yhtä rähinää, vaikka mukana ei olisi kuin yksi rekattu. Syy vieritetään sitten kk:lle ja rekattuja käsketään kantamaan vastuunsa.
        Mkr.

        Kenenkään anojen ikää en tiedä, paitsi omani.

        Rekatuista tai mustalla nikillä kirjoittavista suurin osa on alta 80 eli ovatko he kaikki väärällä tontilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenenkään anojen ikää en tiedä, paitsi omani.

        Rekatuista tai mustalla nikillä kirjoittavista suurin osa on alta 80 eli ovatko he kaikki väärällä tontilla?

        "Suurin osa" on alta 80 ? Mistä sitä kukaan voi tietää ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai tässä kukaan odota kenenkään "voittavan".
        Alle 80-vuotiaita en tiedä muita kuin kk:n ja paloman.

        "Syy vieritetään sitten kk:lle". Hehheh.
        Nyt et ole ollenkaan perillä tilanteesta,
        joka on ollut olemassa ja kytenyt vuosia.

        Kun oikeudenmukaisuus voittaisi niin rauha voittaisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ano minäkin, mutta en riitele ja nimittele muita.
        Anoista löytyvät parhaat keskustelijat, jotka eivät sorru
        blogikirjoituksiin.

        Ehkä niin, että parhaat kirjoittajat löytyvät Anoista, Ano 15.55. Kirjoitukset tasokkaita, pysyvät asialinjalla.
        Ehkä me "blogistit" olemme tavallaan väärässä paikassa ja onhan meitä ojennettukin siitä, että jaamme yleisellä palstalla omia kokemuksiamme, kerrromme itsestämme.

        Koen kuitenkin, että joidenkin - eikä vain sinne kirjoittavien - tarpeita Nojatuoli palvelee, kun lukijoita on aina ollut paljon ja se on ollut suosittu myös monien Anojen keskuudessa.

        Niin, että jospa se bloggaaminen ei nyt kovin iso haitta ole kokonaisuutta ajatellen ja tilaa löytyy myös meille, joille pieni on tullut suureksi..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Ehkä niin, että parhaat kirjoittajat löytyvät Anoista, Ano 15.55. Kirjoitukset tasokkaita, pysyvät asialinjalla.
        Ehkä me "blogistit" olemme tavallaan väärässä paikassa ja onhan meitä ojennettukin siitä, että jaamme yleisellä palstalla omia kokemuksiamme, kerrromme itsestämme.

        Koen kuitenkin, että joidenkin - eikä vain sinne kirjoittavien - tarpeita Nojatuoli palvelee, kun lukijoita on aina ollut paljon ja se on ollut suosittu myös monien Anojen keskuudessa.

        Niin, että jospa se bloggaaminen ei nyt kovin iso haitta ole kokonaisuutta ajatellen ja tilaa löytyy myös meille, joille pieni on tullut suureksi..))

        Eikös tuolla ylempänä sanottu, että alle 80-vuotiaat ovat väärällä tontilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tuolla ylempänä sanottu, että alle 80-vuotiaat ovat väärällä tontilla.

        Niin, Ano 16.32. MInä ainakin olen (väärällä tontilla), mutta olen yrittänyt olla niin, etten kovasti häiriköisi täällä..)) Ja jos pois tahdotaan ajaa niin olen luvannut lähteä. "Pohjalainen" on sellainen, ei tuppaa jos ei tykätä..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Niin, Ano 16.32. MInä ainakin olen (väärällä tontilla), mutta olen yrittänyt olla niin, etten kovasti häiriköisi täällä..)) Ja jos pois tahdotaan ajaa niin olen luvannut lähteä. "Pohjalainen" on sellainen, ei tuppaa jos ei tykätä..))

        Mä taas tajuan vasta sunnuntaina, mitä tänään sanottiin. :))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä taas tajuan vasta sunnuntaina, mitä tänään sanottiin. :))

        Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, Ano 16.42..))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manipuloija tuhosi tarkoituksella muitten suosittuja keskusteluketjuja 70 plussassa, kun oma ketju ei vetänyt, vain negatiivista palautetta sai. Kukaan ei uskalla näitä totuuksia sanoa eli nostaa "kissaa pöydälle", koska on tiedossa, vaikkei manipuloija olisi itse sitä mainostanutkaan, että hänellä on "hyvät suhteet ylläpitoon. Mikään ei ole muuttunut. Ei ihme jos kapinoidaan. Kukaan ei ole koskaan ottanut tosissaan kapinoitsijoitten viestejä. Ne pyyhitään villaisella. Siksi kapina jatkuu.

        Miksi ne toiset seurasivat häntä uudelle saitille? Hamelnin pillipiipari?


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Ehkä niin, että parhaat kirjoittajat löytyvät Anoista, Ano 15.55. Kirjoitukset tasokkaita, pysyvät asialinjalla.
        Ehkä me "blogistit" olemme tavallaan väärässä paikassa ja onhan meitä ojennettukin siitä, että jaamme yleisellä palstalla omia kokemuksiamme, kerrromme itsestämme.

        Koen kuitenkin, että joidenkin - eikä vain sinne kirjoittavien - tarpeita Nojatuoli palvelee, kun lukijoita on aina ollut paljon ja se on ollut suosittu myös monien Anojen keskuudessa.

        Niin, että jospa se bloggaaminen ei nyt kovin iso haitta ole kokonaisuutta ajatellen ja tilaa löytyy myös meille, joille pieni on tullut suureksi..))

        Demeter voisit pysyä bloggaajien seurassa ja jättää anojen keskustelut rauhaan.
        Onko se liikaa pyydetty?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Demeter voisit pysyä bloggaajien seurassa ja jättää anojen keskustelut rauhaan.
        Onko se liikaa pyydetty?

        Sopii, Ano 19.00. Anteeksi että häiritsin "illan rauhaa".
        Mutta eikös täällä ole pitkään vakuuteltu, että "tämä on yleinen palsta, täällä saa kirjoittaa kuka tahansa missä tahansa" ?
        Olisi myös kiva tietää puhutko kaikkien Anojen puolesta.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Sopii, Ano 19.00. Anteeksi että häiritsin "illan rauhaa".
        Mutta eikös täällä ole pitkään vakuuteltu, että "tämä on yleinen palsta, täällä saa kirjoittaa kuka tahansa missä tahansa" ?
        Olisi myös kiva tietää puhutko kaikkien Anojen puolesta.

        Älä siinä nöyristele demeter! Miksi välität typerästä komentelusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäivätkö nämä sanat kaivamaan sisintäsi.? Unohda koko juttu, takarivintyyne ei ole minun lanseeraama sana ; )

        Olen kielellisesti kekseliäs, mistä kertoo sanoilla leikkimiseni. En ole tosikko pönöttäjä.

        Korppis

        Olipas haisevaa itsekehua vailla mitään tosipohjaa! Sanotko väärin kirjoittamiasi sanoja ja alatyyliäsi kielellä leikkimiseksi? Onhan se haravan varren pituisen paskan haistatus näyttö miten kekseliäs olet.


    • Anonyymi

      Pitävätkö Nojatuolin ihmiset anoja hirveitä rikollisina? Nojatuoliin on pyynnöstä laitettu tarkkailu päälle!!! Jatkuuko se vielä?

      • Anonyymi

        Kuka on pyytänyt anojen tarkkailua ???


      • Anonyymi

        Onko tässä enää tolkkua? Itse pääpukari on heidän "suojeluksessaan" ja anot laitetaan "tarkkailuun". Voiko se olla edes totta? Kuulostaa karmealta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on pyytänyt anojen tarkkailua ???

        Demeter. Itse kertoo asiasta toisessa ketjussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Demeter. Itse kertoo asiasta toisessa ketjussa.

        Kiitos, Ano 14.37. Toivottavasti joku lukee ja kertoo oman näkemyksensä. Siitä voisi alkaa keskustelu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on pyytänyt anojen tarkkailua ???

        Ole lukenut kommentin, jossa mainittiin, että on toivottu YP:ltä Nojatuolin tarkkailua.
        On tietysti johdonmukaista, että kun halutaan ottaa loukkauksena sekin, niin on viisainta hiukan lisätä tarkennusta ja kertoa, että on pyydetty ANOjen tarkkailiua Nojatuolissa.
        Tulee ikään kuin selvemmäksi, ja oikeuttaa paremmin suuttuneiden ja ivallisten kommenttien kirjoittelun. Marttyyrin on pidettävä huolta imagostaan.

        Olin aikaisemmassa kommentissani maininnut, että Kk usein katsotaan syylliseksi epäsopuun. Sori. Nyt sain vastauksen, joka lohduttakoon niin häntä kuin minuakin:
        Sitaatti Ano 18.08. 15:56:

        "Syy vieritetään sitten kk:lle". Hehheh.
        Nyt et ole ollenkaan perillä tilanteesta,
        joka on ollut olemassa ja kytenyt vuosia.


      • Makriina kirjoitti:

        Ole lukenut kommentin, jossa mainittiin, että on toivottu YP:ltä Nojatuolin tarkkailua.
        On tietysti johdonmukaista, että kun halutaan ottaa loukkauksena sekin, niin on viisainta hiukan lisätä tarkennusta ja kertoa, että on pyydetty ANOjen tarkkailiua Nojatuolissa.
        Tulee ikään kuin selvemmäksi, ja oikeuttaa paremmin suuttuneiden ja ivallisten kommenttien kirjoittelun. Marttyyrin on pidettävä huolta imagostaan.

        Olin aikaisemmassa kommentissani maininnut, että Kk usein katsotaan syylliseksi epäsopuun. Sori. Nyt sain vastauksen, joka lohduttakoon niin häntä kuin minuakin:
        Sitaatti Ano 18.08. 15:56:

        "Syy vieritetään sitten kk:lle". Hehheh.
        Nyt et ole ollenkaan perillä tilanteesta,
        joka on ollut olemassa ja kytenyt vuosia.

        Hyvä Makriina..)) Syytettynä totean, etten ole nimennyt syyllisiä pyytäessäni hetkellisesti erityishuomiota Nojatuolille. "Älkää etsikö syyllisiä, etsikää syitä. Ne ovat aina läsnä (Samuli Paronen)..))
        Vähän naiivi kun olen, kuvittelin, että yhteydenotto olisi palvellut meitä kaikkia. Mutta ei sitten.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Ole lukenut kommentin, jossa mainittiin, että on toivottu YP:ltä Nojatuolin tarkkailua.
        On tietysti johdonmukaista, että kun halutaan ottaa loukkauksena sekin, niin on viisainta hiukan lisätä tarkennusta ja kertoa, että on pyydetty ANOjen tarkkailiua Nojatuolissa.
        Tulee ikään kuin selvemmäksi, ja oikeuttaa paremmin suuttuneiden ja ivallisten kommenttien kirjoittelun. Marttyyrin on pidettävä huolta imagostaan.

        Olin aikaisemmassa kommentissani maininnut, että Kk usein katsotaan syylliseksi epäsopuun. Sori. Nyt sain vastauksen, joka lohduttakoon niin häntä kuin minuakin:
        Sitaatti Ano 18.08. 15:56:

        "Syy vieritetään sitten kk:lle". Hehheh.
        Nyt et ole ollenkaan perillä tilanteesta,
        joka on ollut olemassa ja kytenyt vuosia.

        Anteeksi Makriina, mutta ehkä et ole perillä, koska itse ihmettelet tuolla toisaalla:

        "Ketkä Nojatuolissa ovat kiusaamisen uhreja?
        Moni nojatuolilainen kirjoittaa vain sinne. Mistä he voivat tietää muiden ketjujen asiat?
        Ai niin, siitä, että ne tullaan kaatamaan nojatuolilaisten niskaan.

        Niin siis. keitä ne uhrit ovat?"


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Ole lukenut kommentin, jossa mainittiin, että on toivottu YP:ltä Nojatuolin tarkkailua.
        On tietysti johdonmukaista, että kun halutaan ottaa loukkauksena sekin, niin on viisainta hiukan lisätä tarkennusta ja kertoa, että on pyydetty ANOjen tarkkailiua Nojatuolissa.
        Tulee ikään kuin selvemmäksi, ja oikeuttaa paremmin suuttuneiden ja ivallisten kommenttien kirjoittelun. Marttyyrin on pidettävä huolta imagostaan.

        Olin aikaisemmassa kommentissani maininnut, että Kk usein katsotaan syylliseksi epäsopuun. Sori. Nyt sain vastauksen, joka lohduttakoon niin häntä kuin minuakin:
        Sitaatti Ano 18.08. 15:56:

        "Syy vieritetään sitten kk:lle". Hehheh.
        Nyt et ole ollenkaan perillä tilanteesta,
        joka on ollut olemassa ja kytenyt vuosia.

        Ketä muita olisi tarkkailtu ? Vai pyysittekö itseänne tarkkailemaan ?


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Hyvä Makriina..)) Syytettynä totean, etten ole nimennyt syyllisiä pyytäessäni hetkellisesti erityishuomiota Nojatuolille. "Älkää etsikö syyllisiä, etsikää syitä. Ne ovat aina läsnä (Samuli Paronen)..))
        Vähän naiivi kun olen, kuvittelin, että yhteydenotto olisi palvellut meitä kaikkia. Mutta ei sitten.

        Sitähän minä juuri yritin sanoa, että se joka haluaa pahastua, lisää sanan sitaattiinsa. Sillä tavallahan nämä jatkuvat.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Ole lukenut kommentin, jossa mainittiin, että on toivottu YP:ltä Nojatuolin tarkkailua.
        On tietysti johdonmukaista, että kun halutaan ottaa loukkauksena sekin, niin on viisainta hiukan lisätä tarkennusta ja kertoa, että on pyydetty ANOjen tarkkailiua Nojatuolissa.
        Tulee ikään kuin selvemmäksi, ja oikeuttaa paremmin suuttuneiden ja ivallisten kommenttien kirjoittelun. Marttyyrin on pidettävä huolta imagostaan.

        Olin aikaisemmassa kommentissani maininnut, että Kk usein katsotaan syylliseksi epäsopuun. Sori. Nyt sain vastauksen, joka lohduttakoon niin häntä kuin minuakin:
        Sitaatti Ano 18.08. 15:56:

        "Syy vieritetään sitten kk:lle". Hehheh.
        Nyt et ole ollenkaan perillä tilanteesta,
        joka on ollut olemassa ja kytenyt vuosia.

        Anteeksi, mutta mitä vikaa kommentissa on ? Omien kommenttiesi perusteella sinähän
        et ole perillä tilanteesta äläkä vaivaakaan päätäsi. Mukavaa illanjatkoa sinullekin !


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Ole lukenut kommentin, jossa mainittiin, että on toivottu YP:ltä Nojatuolin tarkkailua.
        On tietysti johdonmukaista, että kun halutaan ottaa loukkauksena sekin, niin on viisainta hiukan lisätä tarkennusta ja kertoa, että on pyydetty ANOjen tarkkailiua Nojatuolissa.
        Tulee ikään kuin selvemmäksi, ja oikeuttaa paremmin suuttuneiden ja ivallisten kommenttien kirjoittelun. Marttyyrin on pidettävä huolta imagostaan.

        Olin aikaisemmassa kommentissani maininnut, että Kk usein katsotaan syylliseksi epäsopuun. Sori. Nyt sain vastauksen, joka lohduttakoon niin häntä kuin minuakin:
        Sitaatti Ano 18.08. 15:56:

        "Syy vieritetään sitten kk:lle". Hehheh.
        Nyt et ole ollenkaan perillä tilanteesta,
        joka on ollut olemassa ja kytenyt vuosia.

        Kukaan ei ole marttyyri, vaan pikemminkin harmistunut vuosia jatkuneesta
        mielivallasta, joka pilaa palstan ilmapiirin ja totean lisäksi, että sillä mielivallalla
        en tarkoita Nojatuolia ryhmänä,
        kun kuitenkin tekisit taaskin vääriä johtopäätöksiä.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Hyvä Makriina..)) Syytettynä totean, etten ole nimennyt syyllisiä pyytäessäni hetkellisesti erityishuomiota Nojatuolille. "Älkää etsikö syyllisiä, etsikää syitä. Ne ovat aina läsnä (Samuli Paronen)..))
        Vähän naiivi kun olen, kuvittelin, että yhteydenotto olisi palvellut meitä kaikkia. Mutta ei sitten.

        Oletko sinäkin "uhriutunut" vai marttyyri? Tarkkailun alle määrätyt kuulemma ovat
        marttyyreita Makriinan mielestä.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Ole lukenut kommentin, jossa mainittiin, että on toivottu YP:ltä Nojatuolin tarkkailua.
        On tietysti johdonmukaista, että kun halutaan ottaa loukkauksena sekin, niin on viisainta hiukan lisätä tarkennusta ja kertoa, että on pyydetty ANOjen tarkkailiua Nojatuolissa.
        Tulee ikään kuin selvemmäksi, ja oikeuttaa paremmin suuttuneiden ja ivallisten kommenttien kirjoittelun. Marttyyrin on pidettävä huolta imagostaan.

        Olin aikaisemmassa kommentissani maininnut, että Kk usein katsotaan syylliseksi epäsopuun. Sori. Nyt sain vastauksen, joka lohduttakoon niin häntä kuin minuakin:
        Sitaatti Ano 18.08. 15:56:

        "Syy vieritetään sitten kk:lle". Hehheh.
        Nyt et ole ollenkaan perillä tilanteesta,
        joka on ollut olemassa ja kytenyt vuosia.

        "Tulee ikään kuin selvemmäksi, ja oikeuttaa paremmin suuttuneiden ja ivallisten kommenttien kirjoittelun. Marttyyrin on pidettävä huolta imagostaan."

        Ystävältäsi Korppiseltako olet ottanut ylimielisyys-oppia muita kohtaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tulee ikään kuin selvemmäksi, ja oikeuttaa paremmin suuttuneiden ja ivallisten kommenttien kirjoittelun. Marttyyrin on pidettävä huolta imagostaan."

        Ystävältäsi Korppiseltako olet ottanut ylimielisyys-oppia muita kohtaan ?

        Anteeksi vain, mutta Makriinan johtopäätös on täysin väärä, mutta niinhän siinä
        on tapana käydä, kun vetää johtopäätöksiä asioista, joista ei ole perillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei ole marttyyri, vaan pikemminkin harmistunut vuosia jatkuneesta
        mielivallasta, joka pilaa palstan ilmapiirin ja totean lisäksi, että sillä mielivallalla
        en tarkoita Nojatuolia ryhmänä,
        kun kuitenkin tekisit taaskin vääriä johtopäätöksiä.

        Ano 17:34.
        Ne johtopäätökset ovat hyvin yleiset näillä palstoilla, koska kirjoittajat eivät merkitse viitteiksi kommentteja, joita siteeraavat. Myös väärin ymmärretyistä kommenteista tulee faktoja, kun alkuperäistä tekstiä ei löydy.
        Mkr.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Hyvä Makriina..)) Syytettynä totean, etten ole nimennyt syyllisiä pyytäessäni hetkellisesti erityishuomiota Nojatuolille. "Älkää etsikö syyllisiä, etsikää syitä. Ne ovat aina läsnä (Samuli Paronen)..))
        Vähän naiivi kun olen, kuvittelin, että yhteydenotto olisi palvellut meitä kaikkia. Mutta ei sitten.

        Seli seli, jotenkin epäilyttävästi voisi kuulostaa siltä, että anot laitettiin syötiksi, "tarkkailuun", että varsinainen ongelman aiheuttaja saa Nojatuolin suojan ja saa
        jatkaa sen suojassa toimintaansa.

        Voisitko ystävällisesti kertoa meille anoille onko pyyntösi vielä voimassa ?
        Tarkkaillaanko meitä anoja sinun pyynnöstäsi edelleenkin ?


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Hyvä Makriina..)) Syytettynä totean, etten ole nimennyt syyllisiä pyytäessäni hetkellisesti erityishuomiota Nojatuolille. "Älkää etsikö syyllisiä, etsikää syitä. Ne ovat aina läsnä (Samuli Paronen)..))
        Vähän naiivi kun olen, kuvittelin, että yhteydenotto olisi palvellut meitä kaikkia. Mutta ei sitten.

        "Syytettynä"? En lue kaikkea, ehkä siksi en ole sitten huomannut, ettö sinua olisi syytetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän minä juuri yritin sanoa, että se joka haluaa pahastua, lisää sanan sitaattiinsa. Sillä tavallahan nämä jatkuvat.
        Mkr.

        Tuli hullunkurinen assosiaatio ilmaisusta "Hetkellinen erikoishuomio". Tuli jostain ihmeen syystä mieleen "Sotilaallinen erikoisoperaatio", joka on ajattelun muokkausta/totuuden kaunistelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinäkin "uhriutunut" vai marttyyri? Tarkkailun alle määrätyt kuulemma ovat
        marttyyreita Makriinan mielestä.

        "Kiva" uusi tapa mitätöidä tarkkailun alle laitetut kirjoittajat, selkosuomella anot. "Marttyyreita" !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seli seli, jotenkin epäilyttävästi voisi kuulostaa siltä, että anot laitettiin syötiksi, "tarkkailuun", että varsinainen ongelman aiheuttaja saa Nojatuolin suojan ja saa
        jatkaa sen suojassa toimintaansa.

        Voisitko ystävällisesti kertoa meille anoille onko pyyntösi vielä voimassa ?
        Tarkkaillaanko meitä anoja sinun pyynnöstäsi edelleenkin ?

        Noin ovelasti en osaisi toimia, Ano 18.39 eikä minulla ole syytä maalittaa sen enempää Anoja kuin rekattujakaan.

        Tuo yhteys ylläpitoon ei tarkoita, että olisin siellä muuta kuin satunnainen kävijä. Sen sijaan toimeni saama huomio kuulostaa epäilyttävästi siltä, että kärpäsestä halutaan tehdä härkänen.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Noin ovelasti en osaisi toimia, Ano 18.39 eikä minulla ole syytä maalittaa sen enempää Anoja kuin rekattujakaan.

        Tuo yhteys ylläpitoon ei tarkoita, että olisin siellä muuta kuin satunnainen kävijä. Sen sijaan toimeni saama huomio kuulostaa epäilyttävästi siltä, että kärpäsestä halutaan tehdä härkänen.

        Mikä on salaisuutenne ? Miten te osaatte olla yhteydessä ylläpitoon,
        kun erään kommentoijan jäljiltä poistuu lyhyessä ajassa monta kommenttia,
        tusinankin verran illassa.
        Kommentti ehtii olla tuskin minuuttia.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Noin ovelasti en osaisi toimia, Ano 18.39 eikä minulla ole syytä maalittaa sen enempää Anoja kuin rekattujakaan.

        Tuo yhteys ylläpitoon ei tarkoita, että olisin siellä muuta kuin satunnainen kävijä. Sen sijaan toimeni saama huomio kuulostaa epäilyttävästi siltä, että kärpäsestä halutaan tehdä härkänen.

        Olihan se aika radikaali teko ja tulee mieleen kaksinaismoralisti, kun laittaa palstan
        kirjoittajat salaa erityistarkkailuun ja selittää: "mutta tarkoitukseni oli hyvä".
        Se ei ollut rehti teko.

        Jos tarkoituksesi olisi ollut hyvä, olisit voinut esimerkiksi pyytää vain yhden ihmisen tarkkailuun, ongelman alkuperäisen syyn jo vuosien takaa,
        muuhan on vain seurausta siitä, mutta niitä henkilöitä "rankaisit",
        yhden henkilön manipuloinnin uhreja ja monia sivullisia anoja
        (niinkuin joku rekattukin on saman henkilön manipuloinnin ja maalituksen uhri)

        Muitakin vaihtoehtoja olisi ollut, koska suunnitelmaan osallistui muitakin
        kerhossanne, jotka eivät nyt tietenkään rehdisti rinnallasi seiso.

        He ovat nyt hiljaa kusi sukassa, ettei heidänkin maineensa kärsisi.
        Joukkovoimana yhdessä teillä olisi ollut muitakin mahdollisuuksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi vain, mutta Makriinan johtopäätös on täysin väärä, mutta niinhän siinä
        on tapana käydä, kun vetää johtopäätöksiä asioista, joista ei ole perillä.

        Vihjailuja on annettu vuodesta toiseen, vaikka olen sanonut, että en osaa rivien välistä lukea. Nyt olen ymmärtänyt kaiken väärin ja luullut, että kohde on joku, joka ei olekaan, vaan joku toinen, joka olisi minun pitänyt ymmärtää niiden vihjeiden perusteella, joita jotkut ovat kirjoitelleet. Tämä helpottaa minua.
        Soromnoo.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Ole lukenut kommentin, jossa mainittiin, että on toivottu YP:ltä Nojatuolin tarkkailua.
        On tietysti johdonmukaista, että kun halutaan ottaa loukkauksena sekin, niin on viisainta hiukan lisätä tarkennusta ja kertoa, että on pyydetty ANOjen tarkkailiua Nojatuolissa.
        Tulee ikään kuin selvemmäksi, ja oikeuttaa paremmin suuttuneiden ja ivallisten kommenttien kirjoittelun. Marttyyrin on pidettävä huolta imagostaan.

        Olin aikaisemmassa kommentissani maininnut, että Kk usein katsotaan syylliseksi epäsopuun. Sori. Nyt sain vastauksen, joka lohduttakoon niin häntä kuin minuakin:
        Sitaatti Ano 18.08. 15:56:

        "Syy vieritetään sitten kk:lle". Hehheh.
        Nyt et ole ollenkaan perillä tilanteesta,
        joka on ollut olemassa ja kytenyt vuosia.

        Makriina, eiköhän nyt ole niin, että sinä itse leimaat anot marttyyreiksi.
        Kommenttisi on muutenkin ihmisiä mitätöivää, mutta nojatuolissa eräät eivät ole
        koskaan pitäneet anonyymiä ihmisenä.
        Se on ainakin minusta lähinnä huvittavaa, ettäkö joku keksitty nimimerkki tekisi
        ihmisestä paremman ja arvokkaamman ?
        Anoille on asia tärkeämpi kuin "palstaimago", joka onkin kääntynyt teitä itseänne vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on salaisuutenne ? Miten te osaatte olla yhteydessä ylläpitoon,
        kun erään kommentoijan jäljiltä poistuu lyhyessä ajassa monta kommenttia,
        tusinankin verran illassa.
        Kommentti ehtii olla tuskin minuuttia.

        Eräs henkilö kerran (vahingossa?) paljasti, kirjoitti,
        "ettei poisto ihan minuutissa käy, kyllä siihen menee viisi minuuttia".
        Eli ylläpidossa oleva henkilö kirjoittaa ikäryhmissä ?

        Ei kai ole rikos kirjoittaa asiasta, koska toiminta täällä on ollut hyvin "epäselvää",
        juuri se samainen henkilö on maalittanut muita emmekä ole voineet mitään asialle.

        Älkääkö kysykö missä on se kommentti, aikaa on kulunut joku vuosi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makriina, eiköhän nyt ole niin, että sinä itse leimaat anot marttyyreiksi.
        Kommenttisi on muutenkin ihmisiä mitätöivää, mutta nojatuolissa eräät eivät ole
        koskaan pitäneet anonyymiä ihmisenä.
        Se on ainakin minusta lähinnä huvittavaa, ettäkö joku keksitty nimimerkki tekisi
        ihmisestä paremman ja arvokkaamman ?
        Anoille on asia tärkeämpi kuin "palstaimago", joka onkin kääntynyt teitä itseänne vastaan.

        Mikäs tärkeä asia tässä anon moittivassa viestissä on? Vain nikillisen haukkuminen naamioituneen taholta. Sekö on sitä asiaan keskittymistä?.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs tärkeä asia tässä anon moittivassa viestissä on? Vain nikillisen haukkuminen naamioituneen taholta. Sekö on sitä asiaan keskittymistä?.

        Totuus kirpaisi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs tärkeä asia tässä anon moittivassa viestissä on? Vain nikillisen haukkuminen naamioituneen taholta. Sekö on sitä asiaan keskittymistä?.

        Mihin asiaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs tärkeä asia tässä anon moittivassa viestissä on? Vain nikillisen haukkuminen naamioituneen taholta. Sekö on sitä asiaan keskittymistä?.

        Uhriuduitko ? Muista "Marttyyrin on pidettävä huolta imagostaan".


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Vihjailuja on annettu vuodesta toiseen, vaikka olen sanonut, että en osaa rivien välistä lukea. Nyt olen ymmärtänyt kaiken väärin ja luullut, että kohde on joku, joka ei olekaan, vaan joku toinen, joka olisi minun pitänyt ymmärtää niiden vihjeiden perusteella, joita jotkut ovat kirjoitelleet. Tämä helpottaa minua.
        Soromnoo.

        Vuodesta toiseenko? Olet, kuitenkin kirjoittanut, ettet tiedä mitä muilla palstoilla on kirjoitettu.

        Ei tarvitse osata lukea rivien välistä, jotta pystyy vastaamaan (ainakin osittain) kysymykseesi, ketä Nojatuolissa on kiusattu. Ainakin Skillan, Deme ja Kristiina ovat siellä saaneet lokaa niskaansa. Eikä loan heittäjät ole olleet anoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuodesta toiseenko? Olet, kuitenkin kirjoittanut, ettet tiedä mitä muilla palstoilla on kirjoitettu.

        Ei tarvitse osata lukea rivien välistä, jotta pystyy vastaamaan (ainakin osittain) kysymykseesi, ketä Nojatuolissa on kiusattu. Ainakin Skillan, Deme ja Kristiina ovat siellä saaneet lokaa niskaansa. Eikä loan heittäjät ole olleet anoja.

        Eivät kyseisten ihmisten jututkaan Skillania lukuunottamatta olleet loogisesti eteneviä.

        Tarinansa eivät kerro totuutta viime vuosien tapahtumista. Ei Demen eikä Kristiinan.

        Myönnän kirjoittaneeni sarkastisesti surevalle leskelle joka ei omien sanojensa mukaan aikonut edes hautajaisiin mennä.

        Deme taas jäi jostain syystä yksin, minne lie se nuorempi mies hävinnyt.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät kyseisten ihmisten jututkaan Skillania lukuunottamatta olleet loogisesti eteneviä.

        Tarinansa eivät kerro totuutta viime vuosien tapahtumista. Ei Demen eikä Kristiinan.

        Myönnän kirjoittaneeni sarkastisesti surevalle leskelle joka ei omien sanojensa mukaan aikonut edes hautajaisiin mennä.

        Deme taas jäi jostain syystä yksin, minne lie se nuorempi mies hävinnyt.

        Korppis

        Mitä heidän parisuhteet tähän ketjuun kuuluu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä heidän parisuhteet tähän ketjuun kuuluu?

        Heitähän oli kiusattu syyttä, näin ymmärsin.
        Lue aina ensin viesti johon vastaan.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät kyseisten ihmisten jututkaan Skillania lukuunottamatta olleet loogisesti eteneviä.

        Tarinansa eivät kerro totuutta viime vuosien tapahtumista. Ei Demen eikä Kristiinan.

        Myönnän kirjoittaneeni sarkastisesti surevalle leskelle joka ei omien sanojensa mukaan aikonut edes hautajaisiin mennä.

        Deme taas jäi jostain syystä yksin, minne lie se nuorempi mies hävinnyt.

        Korppis

        "loogisesti eteneviä"

        Mitähän loogisesti etenevää kirjoitusta Nojatuolissa pitäisi olla. Siellähän kerrotaan päivien tapahtumia.

        "loogisesti eteneviä", sekö sitten antaa oikeuden heitä kiusata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "loogisesti eteneviä"

        Mitähän loogisesti etenevää kirjoitusta Nojatuolissa pitäisi olla. Siellähän kerrotaan päivien tapahtumia.

        "loogisesti eteneviä", sekö sitten antaa oikeuden heitä kiusata?

        Kiusaaja tekeytyy viattomaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heitähän oli kiusattu syyttä, näin ymmärsin.
        Lue aina ensin viesti johon vastaan.

        Korppis

        Tee myös sinä niin, että lue teksti. Viesti, johon kommentoit, ei käsitellyt kenenkään parisuhdetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät kyseisten ihmisten jututkaan Skillania lukuunottamatta olleet loogisesti eteneviä.

        Tarinansa eivät kerro totuutta viime vuosien tapahtumista. Ei Demen eikä Kristiinan.

        Myönnän kirjoittaneeni sarkastisesti surevalle leskelle joka ei omien sanojensa mukaan aikonut edes hautajaisiin mennä.

        Deme taas jäi jostain syystä yksin, minne lie se nuorempi mies hävinnyt.

        Korppis

        Voi olla että jonkun kohdalla reilusti vanhempi mies häipyy minnelie ja asunto sen siliäntien.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät kyseisten ihmisten jututkaan Skillania lukuunottamatta olleet loogisesti eteneviä.

        Tarinansa eivät kerro totuutta viime vuosien tapahtumista. Ei Demen eikä Kristiinan.

        Myönnän kirjoittaneeni sarkastisesti surevalle leskelle joka ei omien sanojensa mukaan aikonut edes hautajaisiin mennä.

        Deme taas jäi jostain syystä yksin, minne lie se nuorempi mies hävinnyt.

        Korppis

        "Tarinansa eivät kerro totuutta viime vuosien tapahtumista. Ei Demen eikä Kristiinan."

        Mitä tietoja jäi minusta sinulta puuttumaan, koska en jaksa/halua kaikkea mielessäliikkuvaa tänne kirjoitella ja eihän ne sinua kiinnostakkaan, vaan menet naureskelemaan niille, siis kaikkien kirjoituksille.

        Kysy nyt, minkä tiedon haluat kuulla/tietää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla että jonkun kohdalla reilusti vanhempi mies häipyy minnelie ja asunto sen siliäntien.

        Niinhän sinä luulet, et itseasiassa tiedä miten soppalusikkamme jaetaan toisekseen kuolemaamme emme voi etukäteen tietää, minäkö vai hän?

        Korppis


      • Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

        "Tarinansa eivät kerro totuutta viime vuosien tapahtumista. Ei Demen eikä Kristiinan."

        Mitä tietoja jäi minusta sinulta puuttumaan, koska en jaksa/halua kaikkea mielessäliikkuvaa tänne kirjoitella ja eihän ne sinua kiinnostakkaan, vaan menet naureskelemaan niille, siis kaikkien kirjoituksille.

        Kysy nyt, minkä tiedon haluat kuulla/tietää?

        Olen vain lukenut kommenttejasi, mikään ei ole jäänyt epäselväksi.

        Korppis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen vain lukenut kommenttejasi, mikään ei ole jäänyt epäselväksi.

        Korppis

        "mikään ei ole jäänyt epäselväksi."????

        Mielestäni sinulta on jäänyt hyvinkin paljon epäselväksi, koskien omia kirjoituksiani, jotka ovat antaneet sinulle väärän kuvan, kuinka asun ja elän.

        Mutta ethän sinä halua kuulla kenenkään kirjoittajan elämästä mitään, mutta onneksi kerrot sinun elämästä, jota joku moitti, että kirjoitat vain minä, minä ,minä, mutta niin kerron minäkin, joten tasoissa ollaan.

        Haluatko kuulla, että vävyni oli poikansa kanssa Kuninkuusraveissa, ja molemmilla on nyt
        korona, onneksi livä, joten ei vaadi sairaala hoitoa. Tyttäreni oli Espoossa viemässä lastaan, siis tytärtään tätinsä luokse Tanskaan ja toivottavasti pääsivät "pahasta", sillä olen tavannut heitä tuossa ulkona tosin, varmuuden vuoksi.

        Itse tiputtelen noita tippoja silmiini kaihileikkauksen vuoksi, joista kaksi on poskella ja sitten yksi silmässä.

        No, tulipa nyt rankka ukkoskuuro tänne ja vettä valtavasti, mutta siinähän ne sienet ja metsämarjat tykkäävät.

        Otetaan rauhallisesti, vaikka ei tiedettäisikään kaikkea toistemme perhe-elämästä, sillä mitäpä e toisille kuuluukaan, muta turhaa se on mennä arvuuttelemaan omia oletuksiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sinä luulet, et itseasiassa tiedä miten soppalusikkamme jaetaan toisekseen kuolemaamme emme voi etukäteen tietää, minäkö vai hän?

        Korppis

        Ei taida ollakaan muuhun kuin lusikoihin pääsyä tyttöystävällä.


      • Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

        "mikään ei ole jäänyt epäselväksi."????

        Mielestäni sinulta on jäänyt hyvinkin paljon epäselväksi, koskien omia kirjoituksiani, jotka ovat antaneet sinulle väärän kuvan, kuinka asun ja elän.

        Mutta ethän sinä halua kuulla kenenkään kirjoittajan elämästä mitään, mutta onneksi kerrot sinun elämästä, jota joku moitti, että kirjoitat vain minä, minä ,minä, mutta niin kerron minäkin, joten tasoissa ollaan.

        Haluatko kuulla, että vävyni oli poikansa kanssa Kuninkuusraveissa, ja molemmilla on nyt
        korona, onneksi livä, joten ei vaadi sairaala hoitoa. Tyttäreni oli Espoossa viemässä lastaan, siis tytärtään tätinsä luokse Tanskaan ja toivottavasti pääsivät "pahasta", sillä olen tavannut heitä tuossa ulkona tosin, varmuuden vuoksi.

        Itse tiputtelen noita tippoja silmiini kaihileikkauksen vuoksi, joista kaksi on poskella ja sitten yksi silmässä.

        No, tulipa nyt rankka ukkoskuuro tänne ja vettä valtavasti, mutta siinähän ne sienet ja metsämarjat tykkäävät.

        Otetaan rauhallisesti, vaikka ei tiedettäisikään kaikkea toistemme perhe-elämästä, sillä mitäpä e toisille kuuluukaan, muta turhaa se on mennä arvuuttelemaan omia oletuksiaan.

        Sinulla on lastenlapsia, sitä onnea ei ole kaikilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on lastenlapsia, sitä onnea ei ole kaikilla.

        Onnellisuus ei koostu lastenlapsista. Onnellisuus koostuu monista pienistä asioista.

        Omat lapseni saavat minut tuntemaan onnea.

        Jos ei ole lapsenlapsia ei lapsenlapseton koe asiaa samoin kuin lapsenlapsilla hekumoijat, joilla ei itseasiassa ole useinkaan realistista kuvaa mitä isovanhemmuus pitää sisällään.

        Isovanhemmuus on kunnia eikä hehkuttelun aihe.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnellisuus ei koostu lastenlapsista. Onnellisuus koostuu monista pienistä asioista.

        Omat lapseni saavat minut tuntemaan onnea.

        Jos ei ole lapsenlapsia ei lapsenlapseton koe asiaa samoin kuin lapsenlapsilla hekumoijat, joilla ei itseasiassa ole useinkaan realistista kuvaa mitä isovanhemmuus pitää sisällään.

        Isovanhemmuus on kunnia eikä hehkuttelun aihe.

        Korppis

        Isovanhemmuus on luonnollinen elämän jatkumo. Kyllä sitä saa hehkutellakkin, vaikka sitä onnea ei ole kaikille suotu. Lapsenlapsettomillako se realistinen kuva muka asiasta on? Koeta vähän hillitä tuota kateuttasi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnellisuus ei koostu lastenlapsista. Onnellisuus koostuu monista pienistä asioista.

        Omat lapseni saavat minut tuntemaan onnea.

        Jos ei ole lapsenlapsia ei lapsenlapseton koe asiaa samoin kuin lapsenlapsilla hekumoijat, joilla ei itseasiassa ole useinkaan realistista kuvaa mitä isovanhemmuus pitää sisällään.

        Isovanhemmuus on kunnia eikä hehkuttelun aihe.

        Korppis

        Väärin kirjoitit. Sinun olisi pitänyt kertoa, että sinulle lapsenlapset ei tuo onnellisuutta.

        Et sinä voi muiden puolesta kirjoittaa.
        Minä olen ainakin äärettömän onnellinen, että lapseni ovat tehneet minusta mummin.

        Ei se ole hehkutuksen aihe, kuten ei omat lapsetkaan.

        Olen utelias kuulemaan, mitä sinun mielestä isovanhemmuus pitää sisällään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnellisuus ei koostu lastenlapsista. Onnellisuus koostuu monista pienistä asioista.

        Omat lapseni saavat minut tuntemaan onnea.

        Jos ei ole lapsenlapsia ei lapsenlapseton koe asiaa samoin kuin lapsenlapsilla hekumoijat, joilla ei itseasiassa ole useinkaan realistista kuvaa mitä isovanhemmuus pitää sisällään.

        Isovanhemmuus on kunnia eikä hehkuttelun aihe.

        Korppis

        Etkö ole surullinen lastesi puolesta, koska he eivät ole saaneet kokea vanhemmuuden onnea?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ole surullinen lastesi puolesta, koska he eivät ole saaneet kokea vanhemmuuden onnea?

        En, sillä pääasia, että poikani ovat onnellisia yhdessä puolisoittensa kanssa.

        Katkeruutta enkä kateutta voi tuntea lapsenlapsettomuudestani. En ole pullantuoksuinen mummotyyppi.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin kirjoitit. Sinun olisi pitänyt kertoa, että sinulle lapsenlapset ei tuo onnellisuutta.

        Et sinä voi muiden puolesta kirjoittaa.
        Minä olen ainakin äärettömän onnellinen, että lapseni ovat tehneet minusta mummin.

        Ei se ole hehkutuksen aihe, kuten ei omat lapsetkaan.

        Olen utelias kuulemaan, mitä sinun mielestä isovanhemmuus pitää sisällään.

        Et sinäkään voi muiden puolesta kirjoittaa. Ole onnellinen lapsenlapsistasi. Minun omat lapset ovat vielä nuoria. Itsekin tein heidät kypsällä iällä, 36 ja 42 vuotiaana.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En, sillä pääasia, että poikani ovat onnellisia yhdessä puolisoittensa kanssa.

        Katkeruutta enkä kateutta voi tuntea lapsenlapsettomuudestani. En ole pullantuoksuinen mummotyyppi.

        Korppis

        Millehän vuosikymmenelle sinä olet jämähtänyt, kun kirjoitat "pullantuoksuinen mummotyyppi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millehän vuosikymmenelle sinä olet jämähtänyt, kun kirjoitat "pullantuoksuinen mummotyyppi."

        Isoäitiys ei edellytä pullan leipomista, mutta pullaa leipovat monen ikäiset, jopa nuoret miehet. Ei ne ihan parhaassa lapsentekoiässä taida enää 40:n korvilla olla, ainakaan naiset.
        Vähättelet isoäitiyttä ja selittelet, siitä paistaa silkka kateus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinäkään voi muiden puolesta kirjoittaa. Ole onnellinen lapsenlapsistasi. Minun omat lapset ovat vielä nuoria. Itsekin tein heidät kypsällä iällä, 36 ja 42 vuotiaana.

        Korppis

        Missähän kohtaan kirjoitin muiden puolesta? Luetun ymmärtäminen taisi mennä pieleen ja et edes vastannut kysymykseeni:

        "Olen utelias kuulemaan, mitä sinun mielestä isovanhemmuus pitää sisällään."


    • Anonyymi

      Ketjun otsikko on KEVYTTÄ POHDISKELUA, ja ensimmänen teksti kuuluu:

      "Aika menee kuin kiitämällä, vuodenajat vaihtuvat nopeasti. Syksy tekee tuloaan, vaikka kuinka vastustaisi. Vai vastustatko? Mitä odotat syksyltä?"

      Mitä siis odotamme syksyltä?
      Nim. Asiaan.

      • Anonyymi

        Asiassa me olemme koko ajan, kevyessä pohdiskelussa syksyä silmälläpitäen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiassa me olemme koko ajan, kevyessä pohdiskelussa syksyä silmälläpitäen.

        Eli sitä saa mitä tilaa.


      • Anonyymi

        Olisipa aina syksy!


    • Anonyymi

      Ihan aiheessa ollaan. Syksyä kohti yritämme parantaa ilmapiiriä täällä ja yritämme keksiä keinoja miten.

      • Anonyymi

        Sitä saa mitä tilaa.


      • Anonyymi

        Voimmeko me asialle mitään ? On yksi asia, jota vastaan ei pysty taistelemaan:
        Tyhmyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voimmeko me asialle mitään ? On yksi asia, jota vastaan ei pysty taistelemaan:
        Tyhmyys.

        . . . on muutama muukin asia maailmassa, jota vastaan ei voi taistella
        esimerkiksi F 60.4 Huomionhakuinen persoonallisuushäiriö.
        Jos ihmisellä on täysin vääristynyt tulkinta ulkoisesta maailmasta ja
        häiriintynyt minäkuva,
        sitä potevalle on psykoterapiakin liiaksi kärsimystä,
        koska joutuu epämiellyttävällä tavalla painimaan sen kanssa,
        että oma kokemus maailmasta on erilainen kuin muitten kokemus.


    • Anonyymi

      Kaunista ja vähäsateista syksyä odottelen, ja kivoja kävelyretkiä luonnossa.
      Lisäksi erään sukulaiseni syntymäpäiville menoa toiselle puolen Suomea.
      Kylpylämatka ollut suunnitelmissa, missä ja milloin on vielä pohdinnassa.

    • Anonyymi

      Tekopyhyys eli ulkokultaisuus on yleistä lähes kaikilla elämän osa-alueilla.
      Osuvasti joissakin kielissä ”tekopyhää” vastaava sana juontuu kreikan kielen sanasta hy·po·kri·tēsʹ, joka viittaa puhujaan tai näyttelijään, jolla on usein naamio. Aikanaan tuo sana alkoi merkitä ketä tahansa, joka teeskentelee pettääkseen toisia tai edistääkseen itsekkäitä pyrkimyksiään.

      Tekopyhyys voi herättää katkeruutta, vihaa, kaunaa ja muita voimakkaita tunteita niissä, jotka joutuvat sen uhreiksi.

      • Anonyymi

        Kaksinaismoraali on sukua tekopyhyydelle,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksinaismoraali on sukua tekopyhyydelle,

        Meissä kukkii kaksinaismoraali.
        Voi olla syytä itsetutkiskeluun, jos kirjoittaa:
        "Tuo asenne, mitä SkillaN kuvasi suhteessa erilaiseen osallistumiseen tälläkin palstalla, on minusta juuri tuota ystävällisyyttä: hyväksyvää, levollista, pyyteistä vapaata. Sitä kun olisi enemmän niin johan kansanterveys kohenisi !..))"

        mutta kuitenkin ilmiantaa muita kirjoittajia "tarkkailtavaksi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meissä kukkii kaksinaismoraali.
        Voi olla syytä itsetutkiskeluun, jos kirjoittaa:
        "Tuo asenne, mitä SkillaN kuvasi suhteessa erilaiseen osallistumiseen tälläkin palstalla, on minusta juuri tuota ystävällisyyttä: hyväksyvää, levollista, pyyteistä vapaata. Sitä kun olisi enemmän niin johan kansanterveys kohenisi !..))"

        mutta kuitenkin ilmiantaa muita kirjoittajia "tarkkailtavaksi".

        Ilmoita loukkaavasta tms. kommentista on asiallisempi eli asiallinen tapa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meissä kukkii kaksinaismoraali.
        Voi olla syytä itsetutkiskeluun, jos kirjoittaa:
        "Tuo asenne, mitä SkillaN kuvasi suhteessa erilaiseen osallistumiseen tälläkin palstalla, on minusta juuri tuota ystävällisyyttä: hyväksyvää, levollista, pyyteistä vapaata. Sitä kun olisi enemmän niin johan kansanterveys kohenisi !..))"

        mutta kuitenkin ilmiantaa muita kirjoittajia "tarkkailtavaksi".

        Ai tekopyhäkin vielä..)) Anna mun kaikki kestää ! Ihan ystävällisesti sanon: Lue enemmän, (=tarkemmin), luulet vähemmän.
        Jos lukisit viestin ilman tarkoitushakuisuuttasi, huomaisit, että viesti ei kuvaa minua. Se on vain minun kirjoittamani ja kertoo oman käsitykseni siitä, millaista ystävyys voi parhaimmillaan olla.
        Tuo viimeinen lause on jo maalitus. Pitäisköhän tehdä ilmoitus "asiattomasta viestistä"


    • Anonyymi

      Tekopyhyys meissä kukkii
      Luukkaan evankeliumi:
      6:41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
      6:42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.

      • Anonyymi

        Suurin osa ketjujen loukkaavista sanoista ovat vihjailuja ja ilman osoitetta, joten on oltava hyvin perillä eri tapahtumista, vanhoista mielipiteistä, syytöksistä ja omista vastauksista, ennen kuin ymmärtää, kehen mikäkin letkautus viittaa. Se vaatii todellista syventymistä palstaan.
        Ovatko kaikki siinä mukana?
        Saavatko kaikki sen minkä ovat tilanneet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa ketjujen loukkaavista sanoista ovat vihjailuja ja ilman osoitetta, joten on oltava hyvin perillä eri tapahtumista, vanhoista mielipiteistä, syytöksistä ja omista vastauksista, ennen kuin ymmärtää, kehen mikäkin letkautus viittaa. Se vaatii todellista syventymistä palstaan.
        Ovatko kaikki siinä mukana?
        Saavatko kaikki sen minkä ovat tilanneet?

        Valitettavasti täällä saa, vaikka ei ole tilannutkaan. :)

        Olit sitten "kalustoon" kuuluva tai et. Eikös tuo loukkaavat sanat ole aika suoraan esitetty ja kohdistettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti täällä saa, vaikka ei ole tilannutkaan. :)

        Olit sitten "kalustoon" kuuluva tai et. Eikös tuo loukkaavat sanat ole aika suoraan esitetty ja kohdistettu.

        Kannattaako kaikkea ottaa niin vakavasti ? Palstahan on vaan hetken huvia, ajantappoa paremman puutteessa.


    • Anonyymi

      Ei ole aiheita enää. Homma on hajonnut käsiin. Hajottaja tekee parhaansa
      sen eteen.

      • Anonyymi

        Tuo on juuri sitä tarkan seuraajan vaatimusta.
        Ei me tiedetä, kuka on hajottaja. Tieto on harvoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on juuri sitä tarkan seuraajan vaatimusta.
        Ei me tiedetä, kuka on hajottaja. Tieto on harvoilla.

        Ei tarvitse olla tarkka seuraaja, kun on melkein sormella osoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse olla tarkka seuraaja, kun on melkein sormella osoitettu.

        Tekisi mieleni kysyä tarkemmin ja ehdottaa omaa arvaustani, mutta minuthan kivitettäisiin, jos olisinkin erehtynyt.
        Olisin seuraava maalitaulu.
        Ja sitten sanottaisiin<. Sitä saa minkä tilaa.
        Anona on turvassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekisi mieleni kysyä tarkemmin ja ehdottaa omaa arvaustani, mutta minuthan kivitettäisiin, jos olisinkin erehtynyt.
        Olisin seuraava maalitaulu.
        Ja sitten sanottaisiin<. Sitä saa minkä tilaa.
        Anona on turvassa.

        Ei anot ole turvassa, sen saimme kokea. Meidät niputetaan.
        Meidän anojen on viisaampi olla hiljaa
        eikä tehdä itselleen haittaa ja "palstaitsemurhaa" vastaamalla koskaan
        "yhden hengen riskiryhmälle" tai kahden ..... kaksikkohan se on ja on aina ollut.
        Uutta aloitusta kehiin tai keskustelemaan muihin aiheisiin muihin ketjuihin !
        Tsemppiä ❤️ sinulle !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei anot ole turvassa, sen saimme kokea. Meidät niputetaan.
        Meidän anojen on viisaampi olla hiljaa
        eikä tehdä itselleen haittaa ja "palstaitsemurhaa" vastaamalla koskaan
        "yhden hengen riskiryhmälle" tai kahden ..... kaksikkohan se on ja on aina ollut.
        Uutta aloitusta kehiin tai keskustelemaan muihin aiheisiin muihin ketjuihin !
        Tsemppiä ❤️ sinulle !

        Sinäkö muka ano?


    • Anonyymi

      Palomakin piipahti tuntemattomana tarkkailijana.

    • Anonyymi

      Huippua on vastustaa vielä kun ei ole mitään vastustettavaa. Saattaa se olla ihan ydinnesteessä siinä vaiheessa.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      391
      2072
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      54
      1747
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      215
      1408
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      87
      1130
    5. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      72
      1043
    6. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      968
    7. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      125
      951
    8. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      50
      899
    9. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      256
      813
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      50
      744
    Aihe