Toyota bz4X - sähköauto Toyotan tapaan

Anonyymi

Keväällä 2022 piti tulla ensimmäiset asiakkaille.
Nyt näyttää siltä et menee 2023 alkupuolelle tai kevääseen et autot saadaan ajokjuntoon. Vuoden myöhässä ei ole niin paha juttu kuin kuvittelisi.
Tilauksen voi peruuttaa ja osta laatuauton tilalle.

Akkua ei ehkä saada kuntoon siihen mennessä mutta ehkä se asiakkaille riittää et joskus toimii? Siihen voi luottaa ettei Toyota laatuun voi luottaa.

169

1417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onhan tässä vielä puolet kuusta jäljellä ennen kuin elokuun lukemat tulevat. Siihen saakka odotan ulinan vähenevän kunnes taas syyskuun alussa itku ja oireilu palaavat.🤗

      • Anonyymi

        Veikkaan, että VW:n ylivoima siis jatkuu 50-60% välillä tulee ero olemaan tietenkin VW:n eduksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan, että VW:n ylivoima siis jatkuu 50-60% välillä tulee ero olemaan tietenkin VW:n eduksi.

        Tammi-heinäkuussa 2022 ensirekisteröitiin 93 481 ajoneuvoa. Laskua edellisvuoteen oli 19 %. Heinäkuun loppuun mennessä henkilöautoja ensirekisteröitiin 49 006, mikä oli 24 % edellisvuotta vähemmän. Yleisimmät henkilöautomerkit olivat tammi-heinäkuun 2022 ensirekisteröinneissä Toyota, Kia ja Volvo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tammi-heinäkuussa 2022 ensirekisteröitiin 93 481 ajoneuvoa. Laskua edellisvuoteen oli 19 %. Heinäkuun loppuun mennessä henkilöautoja ensirekisteröitiin 49 006, mikä oli 24 % edellisvuotta vähemmän. Yleisimmät henkilöautomerkit olivat tammi-heinäkuun 2022 ensirekisteröinneissä Toyota, Kia ja Volvo.

        "Tammi-heinäkuussa 2022 ensirekisteröitiin 93 481 ajoneuvoa."
        Höpöhöpö!
        Ensirekisteröinnit ovat kaukana esittämästäsi luvusta ellei siinä ole mukana moottoripyörät, mopot ja traktoritkin. Käytettyinä maahan tuotuja ei lasketa ensirekisteröinteihin.
        Autoja ensirekisteröitiin 1-7/20222 57247kpl


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tammi-heinäkuussa 2022 ensirekisteröitiin 93 481 ajoneuvoa. Laskua edellisvuoteen oli 19 %. Heinäkuun loppuun mennessä henkilöautoja ensirekisteröitiin 49 006, mikä oli 24 % edellisvuotta vähemmän. Yleisimmät henkilöautomerkit olivat tammi-heinäkuun 2022 ensirekisteröinneissä Toyota, Kia ja Volvo.

        Ja heinäkuussa VW:n autoja myytiin 56% enemmän kuin Toyotan autoja, siitä oli kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja heinäkuussa VW:n autoja myytiin 56% enemmän kuin Toyotan autoja, siitä oli kyse.

        Mutta maailmanlaajuisesti Toyota murskaa VW:n lukemat. Eikä Toyotalle tai VW:lle ole paskankaan väliä mitä niiden autot Suomessa myy, sen verran pieni Suomen markkina on.


    • Anonyymi

      Mites pyöränpultit tojossa, kieh kieh kieh. Mulla ranskalainen auto jossa pultit pysyy kiinni. Hihihihihh

      • Anonyymi

        Juu, ruostuvat niin lujaan vanteet siihen rapeaan ranskalaisees että ranskalaisten sähköongelmatkin naurattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ruostuvat niin lujaan vanteet siihen rapeaan ranskalaisees että ranskalaisten sähköongelmatkin naurattaa.

        Hihihihihi. Ehkä jonain päivänä tojo saa pyöränpultit pysymään kiinni. Hihihihihii. Siihen asti ajan ranskalaisella. Heheheheheh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihihihihi. Ehkä jonain päivänä tojo saa pyöränpultit pysymään kiinni. Hihihihihii. Siihen asti ajan ranskalaisella. Heheheheheh

        Siihen asti sinua hinataan ranskalaisessasi. Mikäs siinä, oma valinta, patonki ja punaviini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen asti sinua hinataan ranskalaisessasi. Mikäs siinä, oma valinta, patonki ja punaviini.

        Älä nyt suutu ja masennu. Ranskalainen auto on hyvä ja toimiva, eikä tarvitse pelätä pyörien irtoamista tai muuta ongelmaa.


    • Anonyymi

      Vähävikaisi Toyota, ei ensimmäistäkään vikaa Suomessa asiakkaille toimituissa yksilöissä. Hihii!

      • Anonyymi

        Ei tietenkään kun ensimmäistäkään ei ole toimitettu asiakkaille Suomessa! Rekisteröitykin on vain 2kpl.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään kun ensimmäistäkään ei ole toimitettu asiakkaille Suomessa! Rekisteröitykin on vain 2kpl.

        Niinpä, kauhea tuuri, mutta odotusaika kasvaa ja kasvaa, vaikka Toyotan omapojan kertoman mukaan Toyota panostaa 110 % ja on palkannut 11 avaruusteknologia insinööriä ratkomaa tuota asiaa, hihii!


    • Anonyymi

      Virheitä tuossa aloituksessa. Toyota on laadukas ja ei voi laadukkaampaa tilat kuin subarun sähköuto.

    • Anonyymi

      Piti olla 2020 Tokiossa kun jo useita kertoja siirrelty.

    • Anonyymi

      Nyt tarvittaisiin niitä Tojon ihmeprikkoja, joilla korjailtiin Auriksen jumittuneet kaasupolkimet.

      • Anonyymi

        Olikohan ne ne samat mitä käytettiin skoodan ja vw katkeileviin polkimiin?

        Satoja Volkswagenin kaasupolkimia poikki

        Satoja Volkswagenin ja Skodan muovisia kaasupolkimia on mennyt rikki Suomessa pakkasjakson aikana, kirjoittaa Kainuun Sanomat verkkosivuillaan. Polkimen ohennettu saranakohta on mennyt poikki alaosasta. Vilkkaan korjaussesongin takia uudet polkimet ovat välillä loppuneen niin Suomesta kuin Ruotsistakin.


      • Anonyymi

        Ja 2,2 d4d-dieselkoneessa korjattiin joku pakokaasusysteemin vika 50 sentin kolikolla! Kyllä, kolikko pistettiin jonnekin moottoritilaan, en muista minne. maamme merkkihuollon keksimä pantenttikorjaus. Tuosta oli yli 10 v sitten juttua.


    • Anonyymi

      Toyota juuri tällä toimenpiteellä varmistaa ostajan turvallisuuden ja auton laadun, eli autoja ei luovuteta ostajille ennen kuin juuri rekrytoitu yli kymmenen huippuinsinöörin tiimi ratkaisee pyörien irtoamisriski-ongelman. Pyöriä ei ole monia noista irronnut ajon aikana, mutta toki yksikin on liikaa. Insinööritiimi on palkattu todella kovalla rahalla, heissä on avaruusteknologian suunnittelijoita lujuuslaskelmien parista. Toyota välittää ainoana autonvalmistajana juuri kuluttajan asemasta ja siksi tämä case on heille tärkeä hoitaa kunniallisesti kuntoon. Myyjä sanoi että autoliikkeet antanevat jotain hyvitystä ostajalle viivästyksestä, ainakin roiskeläppää tai lumiharjaa lienee tulossa.

      • Anonyymi

        Niin varmaan ja toyota lippistä ja tuulipukua saa korvaukseksi. Hihihihihihihi


      • Anonyymi

        Siinä ei kymmenenkään insinöörin sana paina, kun ryhmän ekonomi sanoo, että valmistuskustannuksissa pitää säästää vielä lisää.


    • Anonyymi

      Potaskaa ja kateellisten trollia. bz4X tulee olemaan paras sähkis luokassaan, lujin kokonaisuus. Myyjän mukaan sen ota-päivitysteknologia pieksee mennen tullen kilpailijat ja rangea kasvatetaan jatkossa jopa 300-400 km nykyisestä ja akun esilämmitys sillä saadaan aikanaan, samoin navipäivityksessä tulee latauspaikat saataville! Näin toimii maailman paras merkki!

      • Anonyymi

        Bz4x on itse asiassa huonoin luokassaan. Silti hyvä, että Toyota viimeinkin otti lusikan kauniiseen käteen. Ehkä seuraava malli on sitten parempi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bz4x on itse asiassa huonoin luokassaan. Silti hyvä, että Toyota viimeinkin otti lusikan kauniiseen käteen. Ehkä seuraava malli on sitten parempi?

        Mitä jos eivät saakaan pysymään pyöriä kiinni. KÄÄÄÄK!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bz4x on itse asiassa huonoin luokassaan. Silti hyvä, että Toyota viimeinkin otti lusikan kauniiseen käteen. Ehkä seuraava malli on sitten parempi?

        Onhan tuossa kyllä paljon patantamisen varaa. Mutta sitä se kiire tekee. Pakko päästää keskeneräisenä tuotantoon, etteivät muut saa liian suurta etumatkaa.


      • Anonyymi

        Hihii, siinä vaiheessa kun Toyota saa autoonsa nykyiset perusvarusteet niin muut ovat jo karussa ja pitkällä, kuten aina.


    • Anonyymi

      Juu, Subarun tekemä, ei kunnollista lataus mahdollisuutta, ei lämmitettävää akkua ja pyörät löystyy ja voi irrota. Ihan mahtavaa osaamista.

      • Anonyymi

        Hölmöt antoi Subarun suunnitella tämän! Sama kuin antoivat pakettiautot PSA-romukonsernin kopiovalmistukseen, paskaa laatua.


    • Anonyymi

      Mikseivät suunnitelleet ja valmistaneet sitä sähkö-Tojoakin PSA- tehtaalla?

      • Anonyymi

        Psa tuottaa lähinnä sontaa, onneksi Toyota parantaa siellä tehtäviä paketti- ja pikkubusseja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psa tuottaa lähinnä sontaa, onneksi Toyota parantaa siellä tehtäviä paketti- ja pikkubusseja.

        Hihihihihiii. Ainakin PSA osaa tehdä pyöränpultit jotka pysyvät kiinni. Hihihihihihihiiiii


    • Anonyymi

      "Toyota juuri tällä toimenpiteellä varmistaa ostajan turvallisuuden ja auton laadun, eli autoja ei luovuteta ostajille ennen kuin juuri rekrytoitu yli kymmenen huippuinsinöörin tiimi ratkaisee pyörien irtoamisriski-ongelman."

      Kaikki muut valmistajat ovat ratkaisseet turvallisuusasiat kuten pyörien kiinnipysymisen jo suunnitteluvaiheessa ennenkuin ensimmäistäkään autoa on valmistettu.
      Vain tojon törpöt suunnittelvat ja alkoivat valmistaa sutta ennenkuin tajusivat että päin psrettä menee.

      • Anonyymi

        Toyota kehuu kattavilla testeillään ennen kuin auto tulee asiakkaille.
        Mutta todellisuus taitaa olla jotain ihan muuta, minkä voi viimeisistä talvitesteistä selkeästi todeta. RAV 4 ja Yaris hyviä esimerkkejä tästä. Tm:n talvitestit aika floppeja molempien osalta.

        https://www.youtube.com/watch?v=ROa0X3WWT4E

        Aina sitä voi selittää mitä vaa ja mainostaa mutta totuus on se mikä ilmenee oikeassa elämässä. Silloin Toyota ei vaa toimi ja se on todistettu jo monesti.


      • Anonyymi

        Puhutko taas nippuside-episodista?🤣


      • Anonyymi

        Tietoja on tihkunut tutkijatiimistä eli avaruusinsinöörien porukka (Nasan ajoilta) on päätynyt binääri- ja seqvenssilaskentojen ja laaja-alaisten fyysisten kokeiden (keskipakoisvoima, vääntövoima jne) kautta siihen tulokseen, että luultavasti koko pyörärakennetta ei tarvitse muuttaa, vaan ratkaisuksi riittää lukkopulttien laittaminen kaikkiin pultteihin.

        Joten Toyota osaa ratkaista nopeasti eteentulleet ongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietoja on tihkunut tutkijatiimistä eli avaruusinsinöörien porukka (Nasan ajoilta) on päätynyt binääri- ja seqvenssilaskentojen ja laaja-alaisten fyysisten kokeiden (keskipakoisvoima, vääntövoima jne) kautta siihen tulokseen, että luultavasti koko pyörärakennetta ei tarvitse muuttaa, vaan ratkaisuksi riittää lukkopulttien laittaminen kaikkiin pultteihin.

        Joten Toyota osaa ratkaista nopeasti eteentulleet ongelmat.

        Toyota hybriditeippiä kierteisiin ja 200 Nm momentilla kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietoja on tihkunut tutkijatiimistä eli avaruusinsinöörien porukka (Nasan ajoilta) on päätynyt binääri- ja seqvenssilaskentojen ja laaja-alaisten fyysisten kokeiden (keskipakoisvoima, vääntövoima jne) kautta siihen tulokseen, että luultavasti koko pyörärakennetta ei tarvitse muuttaa, vaan ratkaisuksi riittää lukkopulttien laittaminen kaikkiin pultteihin.

        Joten Toyota osaa ratkaista nopeasti eteentulleet ongelmat.

        Tojohönön puppugeneraattorin tuotoksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota hybriditeippiä kierteisiin ja 200 Nm momentilla kiinni.

        Mutta kun ne pultit eivät kestä kuin 110 Nm kiristyksen. Napsahtavat poikki. Vahvemmat pultit maksavat enemmän, eli klassinen pattitilanne. Silloin ekonomi voittaa, eli lasketaan auton tehoja vielä lisää, niin pultit kestävät. Markkinointiosasto hehkuttaa kasvanutta rangea ja Tero kay kaupoilla.


    • Anonyymi

      "Joten Toyota osaa ratkaista nopeasti eteentulleet ongelmat"

      Tässä Toyota on luonut itse itselleen onngelman jota muilla ei edes ole. Kaikki muut osaavat tehdä auton jossa pyörät pysyvät kiinni.

      Miksi tojon osaaminene ei riitä edes perusasiohin?

      • Anonyymi

        Osaatko itse tehdä yhtä loistavan hybridin minkä Toyota on osannut jo vuosikymmeniä? Ja jonka kulutus ei nouse akun tyhjetessä kuten esim t8-volvossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko itse tehdä yhtä loistavan hybridin minkä Toyota on osannut jo vuosikymmeniä? Ja jonka kulutus ei nouse akun tyhjetessä kuten esim t8-volvossa

        Volvossa pysy pyörät kiinni. Tojossa ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvossa pysy pyörät kiinni. Tojossa ei.

        Johan volvon traktorissa renkaat pysyvät kiinni, kokemusta on metsäkoneista ja maansiirtoalalta. Valitettavasti henkilöauto volovon ominaisuudet ovat yhä syvällä edellä mainituissa teollisuuden haaroissa, ominaisuukset sen mukaan. Kulutus hirveä, kestävyys kyseenalainen ja lisäksi kiinalainen omistaja, siinäpä varsinainen sillisalaatti. Vähän kun maajussi tulisi paskanluonnista ja vaihtaisi pesemättä puvun päälleen.🤣


    • Anonyymi

      Luin Toyotan nettisivustolta tämän sähköpelin esitteen ja siellä oli yksi arveluttava mainosteksti, joka siis ehdollistaa auton luotettavuuden:
      "Täyssähköautomme ovat aivan yhtä luotettavia ja pitkäikäisiä kuin muutkin mallimme, edellyttäen, että niitä huolletaan vuosittain."

      Siis mitä! Muiden merkkien sähköautojen huoltoväli on yleisesti 2 vuotta tai 30 tkm (Teslalla taitaa olla vieläkin pidempi?) mutta Tojotalla kerran vuodessa tai 15 tkm:n ajomatka! Eikö nämä kestä muutoin, jos asentaja ei kiristele muttereita ja ruuveja tai tee siellä jotakin salaisia korjauksia???

      • Anonyymi

        10 vuoden takuu maailman mittakaavassa paras.
        Oliko muuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10 vuoden takuu maailman mittakaavassa paras.
        Oliko muuta?

        Tuossa systeemissä autoilijaa rahastetaan oikein huolella ja sillä saa pientä turvaa joka on tosin kovin rajoitettu ja riisuttu, eli kuluvat osat ei kuulu turvan piiriin jne....
        Se on varmaa, että noissa huolloissa maksatetaan kaikki esim. jarrujen osat ja korjaukset hyvissä ajoin ennakkoon ja muutkin turhan aikaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa systeemissä autoilijaa rahastetaan oikein huolella ja sillä saa pientä turvaa joka on tosin kovin rajoitettu ja riisuttu, eli kuluvat osat ei kuulu turvan piiriin jne....
        Se on varmaa, että noissa huolloissa maksatetaan kaikki esim. jarrujen osat ja korjaukset hyvissä ajoin ennakkoon ja muutkin turhan aikaisin.

        Yksi tojon täyssähkiksen vuosihuolto 250-300 eur huh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa systeemissä autoilijaa rahastetaan oikein huolella ja sillä saa pientä turvaa joka on tosin kovin rajoitettu ja riisuttu, eli kuluvat osat ei kuulu turvan piiriin jne....
        Se on varmaa, että noissa huolloissa maksatetaan kaikki esim. jarrujen osat ja korjaukset hyvissä ajoin ennakkoon ja muutkin turhan aikaisin.

        Huoltomies tulostaa sinulle tilastodiagrammit akuston ja sähkömoottorin kunnosta ja suoritusarvoista, sekin maksaa. Ja akusto tarkistetaan mittareita käyttäen! Lisäksi jarruja herkistellään vuosittain mikä on mielenrauhaa tuovaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi tojon täyssähkiksen vuosihuolto 250-300 eur huh!

        Tuohan on halpaa siihen verrattuna mitä joku volkkarin omistaja on viikottain tottunut kantamaan marmoritiskille.
        Ja motonettiin.
        Ja ....😂


      • Anonyymi

        "Muiden merkkien sähköautojen huoltoväli on yleisesti 2 vuotta tai 30 tkm (Teslalla taitaa olla vieläkin pidempi?)"
        Volkswagen-konsernin sähköautoissa huoltoväli on 2 vuotta ilman kilometrirajoitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Muiden merkkien sähköautojen huoltoväli on yleisesti 2 vuotta tai 30 tkm (Teslalla taitaa olla vieläkin pidempi?)"
        Volkswagen-konsernin sähköautoissa huoltoväli on 2 vuotta ilman kilometrirajoitusta.

        Entä ne välikäynnit käyttäjän virheineen ja softabugineen? Jossain patterivolkkarissa jarrut syttyivät tuleen.


    • Anonyymi

      Outoa ettei pyörän kiinnitys ole itsestään selvyys ja helppo asia?

    • Anonyymi

      Hihihihiii. Tojon insinöörit miettivät viikkokausia miten saada pysyä pyörä kiinni autossa. Tv. Tyytyväinen ranskalaisella ajeleva

      • Anonyymi

        Puretech=katastrofi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puretech=katastrofi.

        Kerro toki tarkemmin mitä tarkoitat? On Puretech parempi kuin Toyotan öljyruiskut joissa kansi löystyy ja lohkot halkeilee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puretech=katastrofi.

        Miten kommentti liittyy Toyota pyörien kiinnitysongelmaan?
        Helpottaako tuska kun yrittää dissata muita ilman näyttöjä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kommentti liittyy Toyota pyörien kiinnitysongelmaan?
        Helpottaako tuska kun yrittää dissata muita ilman näyttöjä?

        Pöh, lukkopultit kuulemma ratkaisee asian.


      • Anonyymi

        monesko moottori?


    • Anonyymi

      Toyota luultavasti palauttaa jo Eurooppaan rahdatut BX4X:ät Japaniin korjauksia varten! Monilla tilaajilla näkyy kännykkäsovelluksessa että auto on lähtenyt laivalla takaisin. Luovutukset menee siten vähintään maaliskuulle 2023. Tilanneille veemäistä.

    • Anonyymi

      Eipä auta muiden dissaaminen Tojon mokien korjaamiseen.
      Todella noloa käyttäytymistä tojopojilta.

      • Anonyymi

        Eikä myyntimäärät auta, mokia vain tulee lisää.


      • Anonyymi

        Mutta tämä malli myy ja meillä v.2024 top3:ssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tämä malli myy ja meillä v.2024 top3:ssa.

        Tuossa tojosa ei ole mitään menestyksen eväitä. Vaikka siiinä pysyisi pyörät kiinni.
        Vanhanaikainen tekele yksivaihelatauksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa tojosa ei ole mitään menestyksen eväitä. Vaikka siiinä pysyisi pyörät kiinni.
        Vanhanaikainen tekele yksivaihelatauksella.

        Miten noin huonon auton voi tehdäkään, puötätkään ri pysy kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten noin huonon auton voi tehdäkään, puötätkään ri pysy kiinni.

        Vain tojota osaa sen. Vain tojoda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain tojota osaa sen. Vain tojoda.

        BZ4X:n akkua ei voi ladata ollenkaan alle-15 asteen lämpötiloissa.
        Olisi ollut huvittava nähdä mniten se pärjää talvitestissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa tojosa ei ole mitään menestyksen eväitä. Vaikka siiinä pysyisi pyörät kiinni.
        Vanhanaikainen tekele yksivaihelatauksella.

        Luottomyyjä sanoi että kolmivaihesuurteholataus tulee mahdolliseksi ota-päivityksenä myöhemmin eli pilven kautta wlan-yhteytenä autoon suoraan. Myös akun lämmitys sitä kautta. Tästä syystä itsekin tilasin tuollaisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luottomyyjä sanoi että kolmivaihesuurteholataus tulee mahdolliseksi ota-päivityksenä myöhemmin eli pilven kautta wlan-yhteytenä autoon suoraan. Myös akun lämmitys sitä kautta. Tästä syystä itsekin tilasin tuollaisen.

        Kaikki väärin!
        Suurtehoalataus toimii tasavirralla, ei kolmivaiheisella joka on vaihtovirtaa. Saattaa olla, että siihen tulee 11 tai 22 kW:n kolmivaihelataus, jollainen on muissa sähköautoissa ollut jo vuosia.
        Jos bZ4x tarvitsee WLANin OTA-päivitykseen, auto on alkeellinen. Muissa sähköautoissa on oma nettiliittymä jonka kautta OTA-päivitykset hoituvat.
        Akun lämmitys pitää toimia automaattisesti silloin kun sen navigaattoriin on syötetty latauspaikan osoite ja myös kotilaturissa ollessaan. Mitään netin kautta akun lämmityksen kytkemisiä ei tarvita.


    • Anonyymi

      Nyt kuulenma ongelma on jo ratkaistu, briteissä ostajat ovat saaneet infon jossa kerrotaan että auto on pian saatavana. Kyllähän nyt maailman suurin ja paras autonvalmistaja tällaisen pikkujutun hanskaa. Kyllä varmaan lähiaikoina tulee itsekin pistettyä tällainen Style nelivetona tilaukseen kun sähköauto nyt vaan on tulevaisuudessa ainoa järkevä auto-ostos.

      • Anonyymi

        Järkevä? Vaikka kilpailijat tarjoaa parempia samaan hintaan.
        No joo tilaa mitä haluat, mut järkee tossa ei kyllä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkevä? Vaikka kilpailijat tarjoaa parempia samaan hintaan.
        No joo tilaa mitä haluat, mut järkee tossa ei kyllä ole.

        Sähköauto ei tee onnelliseksi, jos sitä ei voi ladata nopeasti.

        – Ultranopeat latausmahdollisuudet ja älykkäät toiminnot poistavat kantama-ahdistuksen, mikä avaa kuljettajille ja matkustajille oven liikkuvuuden uuteen aikaan, Xpeng hehkuttaa.

        Enntäykselliseen latausnopeuteen vaaditaan mitä ilmeisimmin yhtiön omia 480 kW:n latureita. Vertailun vuoksi parhaat lataustehot nykysähköautoista ovat Porsche Taycanissa ja sisarauto Audi e-tron GT:ssä, jotka pystyvät parhaimmillaan ottamaan sisään noin 270 kW. Perässä hiihtävät yhteistä teknologiaa käyttävät korealaiset Kia ja Hyundai, joiden autot yltävät nyt parhaimmillaan reilun 230 kW:n tehoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto ei tee onnelliseksi, jos sitä ei voi ladata nopeasti.

        – Ultranopeat latausmahdollisuudet ja älykkäät toiminnot poistavat kantama-ahdistuksen, mikä avaa kuljettajille ja matkustajille oven liikkuvuuden uuteen aikaan, Xpeng hehkuttaa.

        Enntäykselliseen latausnopeuteen vaaditaan mitä ilmeisimmin yhtiön omia 480 kW:n latureita. Vertailun vuoksi parhaat lataustehot nykysähköautoista ovat Porsche Taycanissa ja sisarauto Audi e-tron GT:ssä, jotka pystyvät parhaimmillaan ottamaan sisään noin 270 kW. Perässä hiihtävät yhteistä teknologiaa käyttävät korealaiset Kia ja Hyundai, joiden autot yltävät nyt parhaimmillaan reilun 230 kW:n tehoihin.

        Mitä hyötyä on suurista lataustehoista, jos sähköä ei ole ensi talvena saatavilla? Nyt kesälläkin monet firmat tekevät käyttösähkönsä aamuisin ja iltaisin omalla dieselgeneraattorilla, koska verkosta ostettava sähkö on niin kallista. Repikää siitä sähköautointoilijat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hyötyä on suurista lataustehoista, jos sähköä ei ole ensi talvena saatavilla? Nyt kesälläkin monet firmat tekevät käyttösähkönsä aamuisin ja iltaisin omalla dieselgeneraattorilla, koska verkosta ostettava sähkö on niin kallista. Repikää siitä sähköautointoilijat.

        Ei noita supernopeita latureita ja autoja vielä ensitalvena ole niin paljon, että mahdollinen pula sähköstä vaikuttaisi mihinkään, saa ajatella ihan ite.
        Sähköauto on jo nyt kovin hyvä tuote ja paranee kokoajan ja poliittisten päätösten takia tulee olemaan valtavirtaa tulevaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hyötyä on suurista lataustehoista, jos sähköä ei ole ensi talvena saatavilla? Nyt kesälläkin monet firmat tekevät käyttösähkönsä aamuisin ja iltaisin omalla dieselgeneraattorilla, koska verkosta ostettava sähkö on niin kallista. Repikää siitä sähköautointoilijat.

        Tässä ketjussa on kuitenkin puhe Toyota nolosta mokasta jonka takia autojen toimitukset lykkääntyy kun pyörien irtoamisongelmaa ei osata korjata.
        Se suuri ihme tässä on, että kuinka tuollainen susi pääsee edes noin pitkälle ennen kuin se havaitaan. Eikö Toyotalla ole laadunvalvontaa, testiohjelmaa ja koeajosarjoja, kuten muilla on aina ollut ja joskus kai Toyotallakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkevä? Vaikka kilpailijat tarjoaa parempia samaan hintaan.
        No joo tilaa mitä haluat, mut järkee tossa ei kyllä ole.

        Kerroppas parempi kokonaisuus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppas parempi kokonaisuus?

        kia EV6 tai Hyundai Ioniq 5 ovat kaikessa valovuoden Toyotaa edellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kia EV6 tai Hyundai Ioniq 5 ovat kaikessa valovuoden Toyotaa edellä.

        Totta ja niillä voi ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kia EV6 tai Hyundai Ioniq 5 ovat kaikessa valovuoden Toyotaa edellä.

        Ehkei paria valovuotta edellä, mutta pari sukupolvea edellä kylläkin. Niillä on jo pitkä kokemus sähköautojen valmistuksesta menestykkäästi.


    • Anonyymi

      BZ4X:n koko laatu ei selviä heti, se vaatii perehtymistä. Toyota käyttää ainoana valmistajana edelleen (vuodesta 1992 alkaen) kullattuja liittimiä sähköjohdoissa. Ei hapetu. Akulla 10 v takuu (Relax astuu mukaan 8. vuoden jälkeen). Sähkömoottorit käytännössä ikuiset. Kori galvanoitua terästä, alumiinia ja muovia, ei happane. Tästä saa ikuisen menopelin.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Turha selitellä mistään liittimistä kun kaikki tojot ovat ajokiellossa eikä tojolla ole mitään hajua miten saada rottelot siihen kuntoon että niillä olisi turvallista ajaa.


    • Anonyymi

      Toyota on tämän hetken turvallisimpien autojen valmistaja.

      • Anonyymi

        On vaikea joutua ongelmiin sähkötoyotalla kun se on ajokiellossa tojon korjaamolla odottamassa korjaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vaikea joutua ongelmiin sähkötoyotalla kun se on ajokiellossa tojon korjaamolla odottamassa korjaamista.

        Näin tekee vastuullinen autotehdas eikä tee lopullisia ratkaisuja nippusiteillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin tekee vastuullinen autotehdas eikä tee lopullisia ratkaisuja nippusiteillä.

        Osaava autonvalmistaja olisi tehnyt kerralla valmiin auton. Nyt tojo joutuu paikkailemaan sätöksiään jälkikäteen.

        Eikä kukaan tiedä milloin tulee valmista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin tekee vastuullinen autotehdas eikä tee lopullisia ratkaisuja nippusiteillä.

        Ei, Toyota paikkaa johtojen eristyksen lisäämällä jesaria pahinpiin paikkoihin. Kestävät eristykset edes vähän paremmin.


    • Anonyymi

      Hihihihihiii. Tojo ei vieläkään ole ratkaissut pyörien kiinnipysymisongelmaa. Hihihihihihiii.

    • Anonyymi

      Momenttia on liikaa moottorissa, planetaario molemmin puolin niin painoa tullee 500 kg lisää??🚜🚜

    • Anonyymi

      Susi jo syntyessään.

      • Anonyymi

        Joo on se petojen sukua 🤣🤣🤣🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Ei tuollaista sekundaa ole päästänyt mikään valmistaja markkinoille Ladan jälkeen.

      • Anonyymi

        Tarkoitit kai skoodan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitit kai skoodan?

        Nyt olet taas nolo pelle.
        Ei Skodalla ole yhtään autoa korjamolla odottamassa sitä että ne korjattaisiin !iikennnekelpoisiksi. Tojolla on on
        Kannattaisi pysyä faktoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt olet taas nolo pelle.
        Ei Skodalla ole yhtään autoa korjamolla odottamassa sitä että ne korjattaisiin !iikennnekelpoisiksi. Tojolla on on
        Kannattaisi pysyä faktoissa.

        Skoda ei ole edes auto, pysy hermanni asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda ei ole edes auto, pysy hermanni asiassa.

        Vuoden auto, joskus jopa kahdenvuoden?
        ŠKODA ENYAQ iV on valittu Vuoden Autoksi Suomessa 2022. Samalla ŠKODA teki historiaa ja hattutempun viemällä voiton jo kolmantena vuonna peräkkäin. Auto- ja liikennetoimittajien AuLi ry:n valinta julkistettiin 16.12.2021. ENYAQ iV voitti kärkipaikan myös yleisön suosikkina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda ei ole edes auto, pysy hermanni asiassa.

        Olkoon Skoda mikä tahansa niin ne ovat kaikki liikenteessä ja toimivat. Sähkötojot ovat korjaamolla ja odottavat että tojo keksisi jonkun konstin saada pyörät pysymään kiinni.

        Skoda toimii, Tojo ei toimi.
        Kutsuttakoon miksi tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda ei ole edes auto, pysy hermanni asiassa.

        Käypä kokeilemassa Enyaqilla. Perään heti Bz4x:llä. Kumpi onkaan auto ja kumpi taruolento?


    • Anonyymi

      Pysytäänpä asiassa, eli Toyotan nolossa ongelmassa, eli uutuudessa on sellainen vika, että pyörien kiinnitys löystyy itsekseen ja ne voi irrota ja siksi autot on ajokiellossa ja Usassa niitä yritetään ostaa takaisin Toyotalle, eikä uusia toimiteta asiakkaille.

      • Anonyymi

        Siis tässä on tämä Toyotan rebrändäys puremassa tosi pahasti toyotan persauksia.
        Autohan on suora kopio Subarusta mistä Toyota omistaa 20% !
        Auto ei siis ole oikeasti Toyota ollenkaan sitä vain myydään toyotan merkillä varustettuna.
        Kuvittelit ostavasi luotettavan Toyota autin mutta se onkin Subaru hahhaaa.


    • Anonyymi

      Miten voi mokata näin pahasti? Jo sata vuotta sitten osattiin tehdä autoja jossa pysyi pyörät kiinni.

      • Anonyymi

        Laatua vain myy Toyota, aivan omassa luokassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatua vain myy Toyota, aivan omassa luokassaan.

        Hauska omapoika. Muista luku 56.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauska omapoika. Muista luku 56.

        Ei tämä ensimmäinen kerta ole kun TOYOTA autoissa on ongelmia pyöränmuttereiden kanssa. Ero on japanissa valmistetuissa ja USA muttereissa. TOYOTA vain ei korjaa ongelmia vaan jatkaa sekundan tekemistä. https://www.youtube.com/watch?v=Mt82xkToT3A

        Jioku taas voi väittää et EU ja Japani laatu on yhtä hyvä. Ja taas puhutaan ihan puppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä ensimmäinen kerta ole kun TOYOTA autoissa on ongelmia pyöränmuttereiden kanssa. Ero on japanissa valmistetuissa ja USA muttereissa. TOYOTA vain ei korjaa ongelmia vaan jatkaa sekundan tekemistä. https://www.youtube.com/watch?v=Mt82xkToT3A

        Jioku taas voi väittää et EU ja Japani laatu on yhtä hyvä. Ja taas puhutaan ihan puppua.

        Tuossa toinen video Toyotan p*skalaatuisista pyöränmuttereista. Montakohan patenttia tarvittiin noihin muttereihin?
        https://youtu.be/ftBaK6mBGRc


    • Anonyymi

      Toyota on laittanutkin jo 80 insinööriä tutkimaan pyöräongelmaa! Ja ongelma ei selviä ainakaan ennen lokakuuta. Kyrsisi olla tuollaisen tilaaja.

      Romuja tekee tämä merkki. Korit ohutta pläkkipeltiä, kehno ajaa, melua, laiskoja, rumia. Mitä muuta voi huonolta autolta vaatia?

      • Anonyymi

        Kyllä Toyota on täydellinen romu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Toyota on täydellinen romu.

        Ainoa juttu on se, ettei se edes oikeasti ole Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Toyota on täydellinen romu.

        Onhan tämä helppo rasti tuomita. Onko kenelläkään muulla merkillä autoja ajokiellossa sen takia ettei pyörät pysy kiinni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tämä helppo rasti tuomita. Onko kenelläkään muulla merkillä autoja ajokiellossa sen takia ettei pyörät pysy kiinni?

        Vilppivagenin syväkyykky saa trollin tällaiseen epätoivoon kun Toyota on näyttänyt kaapin paikan heinäkuussakin. Elokuu jo pelottaa. Toyotalla yleensä ja useinkin on tapana että kansa alkaa sitä vimmatusti ostamaan ja trolli alkaa paniikissa laskemaan konsernimerkkejä yhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vilppivagenin syväkyykky saa trollin tällaiseen epätoivoon kun Toyota on näyttänyt kaapin paikan heinäkuussakin. Elokuu jo pelottaa. Toyotalla yleensä ja useinkin on tapana että kansa alkaa sitä vimmatusti ostamaan ja trolli alkaa paniikissa laskemaan konsernimerkkejä yhteen.

        Toyota todisti taas keran p*sk*n laadun. Jos corolla on se laatu?
        Corollan menestys alkoi siitä kun se kasvatettiin octavian kanssa samoihin mittoihin.
        ID näytti tällä kertaa kaapin paikan. Toyota ei myy yhtään sähköautoa VW taas myy satojatuhansia. Tässä on Toyotan inssit paniikissa koettaessaan keksiä ratkaisua et sais edes yhden sähköauton markkinoille vaikka se surkea on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vilppivagenin syväkyykky saa trollin tällaiseen epätoivoon kun Toyota on näyttänyt kaapin paikan heinäkuussakin. Elokuu jo pelottaa. Toyotalla yleensä ja useinkin on tapana että kansa alkaa sitä vimmatusti ostamaan ja trolli alkaa paniikissa laskemaan konsernimerkkejä yhteen.

        500 autoa enemmän kuukaudessa on paljon ja Toyotan omapoika joutuu palastelemaan malleja erikseen, että saisi käännettyä asian mieleisekseen, mutta ei tuo 56% ero siitä miksikään muutu.
        Harmittaaks!
        Ja toistetaan vielä kerran mistä tässä ketjussa on puhe, ettei jäädä muita selviä faktoja jauhamaan, sillä faktat ei muut inttämällä.

        Toyotan uusin jo maailmalla asiakkaille luovutetut auto on laitettu ajokieltoon ja toimitukset laitettu jäihin sen vaarallisen suunnitteluvian ja toteutuksen takia.
        Autosta pyörien kiinnitys alkaa itsestään löystyä ja ne voi irrota itsekseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        500 autoa enemmän kuukaudessa on paljon ja Toyotan omapoika joutuu palastelemaan malleja erikseen, että saisi käännettyä asian mieleisekseen, mutta ei tuo 56% ero siitä miksikään muutu.
        Harmittaaks!
        Ja toistetaan vielä kerran mistä tässä ketjussa on puhe, ettei jäädä muita selviä faktoja jauhamaan, sillä faktat ei muut inttämällä.

        Toyotan uusin jo maailmalla asiakkaille luovutetut auto on laitettu ajokieltoon ja toimitukset laitettu jäihin sen vaarallisen suunnitteluvian ja toteutuksen takia.
        Autosta pyörien kiinnitys alkaa itsestään löystyä ja ne voi irrota itsekseen.

        Sääliksi käy niitä jos on erehtynyt auton tilaamaan ja odotus venee kohtuuttoman pitkäksi.
        Sitten joutuu valitsemaan jonkin muun auton tilalle kun ei saa uutta autoa toimivana.
        Jonot on muillakin merkeillä pitkät. Siksi käytetyistä maksetaan jo melkoista ylihintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sääliksi käy niitä jos on erehtynyt auton tilaamaan ja odotus venee kohtuuttoman pitkäksi.
        Sitten joutuu valitsemaan jonkin muun auton tilalle kun ei saa uutta autoa toimivana.
        Jonot on muillakin merkeillä pitkät. Siksi käytetyistä maksetaan jo melkoista ylihintaa.

        Usassa Toyota ostaa noita luovutettuja autoja takaisin.
        Meillä pitäisi tarjota kaupan perumista. Vaihtajalla ei ole sinänsä ongelmaa, sillä ajoaja voi jatkaa omalla siihen asti kunnes asia on korjattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa juttu on se, ettei se edes oikeasti ole Toyota.

        Jännä juttu, että tämä sähkövärkki on Subarun suunnittelema ja tulee vain tojotan logo ja erilainen keulamuovin muoto. Japsien kyky tehdä autoja on alamäessä, kyllä Tesla tai Kia EV6 ovat paremmat ja toki Mersun EQ-sarjalaiset...


    • Anonyymi

      Korjaussarjaa odottaa innokkaat fanit. Ja Toyotan laatu taas petti kaikki. Tuttua tarinaa, niin truttua. Jokainen uusi malli on kauhea vikaperä ja korjaukset kestää vuosikausia.

      Ei mitääm uutta siis.

      • Anonyymi

        On tässä se ero että yleensä nuo vialliset tojot ovat liikenteessä. Nyt tojo ei pysty antamaan ajokiellossa olevia sähkötojoja asiakkaille. Hyvin mielenkiintoinen tilanne kun olet maksanut tojosta ja se tojo on tullut mutta et saa ajaa sillä.
        Ja ei mitään hajua milloin korjaus tulee.
        Taattua tojolaatua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tässä se ero että yleensä nuo vialliset tojot ovat liikenteessä. Nyt tojo ei pysty antamaan ajokiellossa olevia sähkötojoja asiakkaille. Hyvin mielenkiintoinen tilanne kun olet maksanut tojosta ja se tojo on tullut mutta et saa ajaa sillä.
        Ja ei mitään hajua milloin korjaus tulee.
        Taattua tojolaatua.

        Ei koske sinunlaisia köyhiä lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tässä se ero että yleensä nuo vialliset tojot ovat liikenteessä. Nyt tojo ei pysty antamaan ajokiellossa olevia sähkötojoja asiakkaille. Hyvin mielenkiintoinen tilanne kun olet maksanut tojosta ja se tojo on tullut mutta et saa ajaa sillä.
        Ja ei mitään hajua milloin korjaus tulee.
        Taattua tojolaatua.

        Ensi viikolla on vilppivaginarilassa tutuiksi tulleet surun ja murheen sävyttämät pikkusinttien yhteenlaskentapäivät kun Toyota vie hampaatonta saksanseisojaa kuin laskimpäriä tunkiolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensi viikolla on vilppivaginarilassa tutuiksi tulleet surun ja murheen sävyttämät pikkusinttien yhteenlaskentapäivät kun Toyota vie hampaatonta saksanseisojaa kuin laskimpäriä tunkiolle.

        Täytyy muistaa laskea Toyotan valmistama päästöhuijaus Hino mukaan Toyotan lukuihin.

        20vuotta ja 650.000 autoa päästöhuijausta. Siinä Toyotan maailmanennätys saldo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy muistaa laskea Toyotan valmistama päästöhuijaus Hino mukaan Toyotan lukuihin.

        20vuotta ja 650.000 autoa päästöhuijausta. Siinä Toyotan maailmanennätys saldo.

        No nyt tuli varhaisteiniltä kaikkien aikojen oljenkorsien äiti kun pää ei kestä Toyotan vauhtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt tuli varhaisteiniltä kaikkien aikojen oljenkorsien äiti kun pää ei kestä Toyotan vauhtia.

        Niin mitä vauhtia? Korjaukset ei ainbakaan suju vauhdilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy muistaa laskea Toyotan valmistama päästöhuijaus Hino mukaan Toyotan lukuihin.

        20vuotta ja 650.000 autoa päästöhuijausta. Siinä Toyotan maailmanennätys saldo.

        Toyota ei valmista Hinoa vaan Toyota omistaa Hinon. Ne on kaksi eri asiaa.

        Jopa Mersulla oli enemmän päästöhuijausautoja. Volkkarilla sitten kymmeniä kertoja enemmän.

        Meitä tuo Hinon tapaus ei koske koska Hinoa ei täällä näy. Volkkarin typenoksidia tuotavia dieseleitä kyllä oli SUomessa vuosikausia suuret määtä aiheuttamassa keuhkosairauksia.
        Sehän tuottaa typpihappoa keuhkoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei valmista Hinoa vaan Toyota omistaa Hinon. Ne on kaksi eri asiaa.

        Jopa Mersulla oli enemmän päästöhuijausautoja. Volkkarilla sitten kymmeniä kertoja enemmän.

        Meitä tuo Hinon tapaus ei koske koska Hinoa ei täällä näy. Volkkarin typenoksidia tuotavia dieseleitä kyllä oli SUomessa vuosikausia suuret määtä aiheuttamassa keuhkosairauksia.
        Sehän tuottaa typpihappoa keuhkoissa.

        Toyota omistaa Hinosta valtaosan ja on siis päätösvaltainen ja silti on hyväksynyt tuollaisen huijauksen, siitä on kyse.
        Volkkari on tuomionsa kärsinyt ja päivittänyt autonsa jo vuosia sitten. Ei ne pienet pölläytykset mitään keuhkosairauksia aiheuttaneet, lapsellinen yritys pojalta.


    • Anonyymi

      Eikö tässä ketjussa ole puhe siitä Toyotan osaamattomuudesta ja välinpitämättömyydestä ettei testaa uusia tuotteitaan, vaan päästää markkinoille auton josta pyörät irtoaa. Joku on puhunut Toyotan laadunvalvonnasta ja nyt sekin on nähty mitä se oikeasti on, Lean, hihii!

    • Anonyymi

      Eikä Toyota saa vikaa korjattua.
      Huippulaatua taas.

      • Anonyymi

        Viis päivää ja oireillaan!🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viis päivää ja oireillaan!🤣

        Toyotan päästöhuijaus on kiistaton ja samoin sähköautojen ajokielto joka vaan jatkuu.
        On selvää kuka oireilee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan päästöhuijaus on kiistaton ja samoin sähköautojen ajokielto joka vaan jatkuu.
        On selvää kuka oireilee.

        Viikon kuluttua on valetrafin listoja jälleen tungettu palstalle!😂🤣 Kyl se jo vähän kyrsii muita ku tojotisteja, hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viikon kuluttua on valetrafin listoja jälleen tungettu palstalle!😂🤣 Kyl se jo vähän kyrsii muita ku tojotisteja, hihii!

        Tietääkseni vw on ainoa valmistaja joka on tuomittu törkeästä ja suunnitellusta päästöhuijauksesta peräti 40 kertaisesta pöllytyksestä miljoonilla autoilla, kymmenien miljardien sakkoihin ja korvauksiin ja pomo seitsemäksi vuodeksi lusimaan. Siihen saavutukseen on vielä muilla pitkä matka. Ei nyt ihan heti tule mitään yhtä suurta konnaa ja kusettajaa mieleen. Ihan Mitättömiä pikkusinttejä ovat kaikki muut päästelemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietääkseni vw on ainoa valmistaja joka on tuomittu törkeästä ja suunnitellusta päästöhuijauksesta peräti 40 kertaisesta pöllytyksestä miljoonilla autoilla, kymmenien miljardien sakkoihin ja korvauksiin ja pomo seitsemäksi vuodeksi lusimaan. Siihen saavutukseen on vielä muilla pitkä matka. Ei nyt ihan heti tule mitään yhtä suurta konnaa ja kusettajaa mieleen. Ihan Mitättömiä pikkusinttejä ovat kaikki muut päästelemään.

        Toyota on tuomittu ainakin USAssa päästöasioista ja monista muistakin, kuten ruostumisesta.
        Mutta tässä ketjussa puhutaan Toyotan autosta jossa ei pysy pyörät kiinni ja on siksi ajokiellossa, eikä uusia voida luovuttaa asiakkaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viikon kuluttua on valetrafin listoja jälleen tungettu palstalle!😂🤣 Kyl se jo vähän kyrsii muita ku tojotisteja, hihii!

        Onneksi VW Group myy 50% enemmän kuin Toyota ja se harmittaa tuon pyörän irtoamisen lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi VW Group myy 50% enemmän kuin Toyota ja se harmittaa tuon pyörän irtoamisen lisäksi.

        Eiköhän laiteta heti 70% kun on kerran sinun oma tilasto, emme ala pihtailemaan!!!😂🤣😂🤣😂🤣😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietääkseni vw on ainoa valmistaja joka on tuomittu törkeästä ja suunnitellusta päästöhuijauksesta peräti 40 kertaisesta pöllytyksestä miljoonilla autoilla, kymmenien miljardien sakkoihin ja korvauksiin ja pomo seitsemäksi vuodeksi lusimaan. Siihen saavutukseen on vielä muilla pitkä matka. Ei nyt ihan heti tule mitään yhtä suurta konnaa ja kusettajaa mieleen. Ihan Mitättömiä pikkusinttejä ovat kaikki muut päästelemään.

        " Ei nyt ihan heti tule mitään yhtä suurta konnaa ja kusettajaa mieleen. "

        Ei tarvitse kaukaa etsiä. VW:n huijaus USAssa koski 500.000 autoa kun Tojon huijaus koskee 640.000 autoa.

        "Sittemmin Hino on kertonut väärentäneensä tietoja joistakin moottoreista aina vuodesta 2003 alkaen – ainakin kymmenen vuotta aikaisemmin kuin alun perin ilmoitettiin. Kaiken kaikkiaan kyse on noin 64 0.000 ajoneuvosta, mikä on yli viisi kertaa alun perin paljastettua lukua enemmän."

        Tässä on nyt maailman suurin päästöhuijaus. 640.000 Toyotan valmistamaa päästöhuijausautoa.

        https://www.is.fi/autot/art-2000009024003.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Ei nyt ihan heti tule mitään yhtä suurta konnaa ja kusettajaa mieleen. "

        Ei tarvitse kaukaa etsiä. VW:n huijaus USAssa koski 500.000 autoa kun Tojon huijaus koskee 640.000 autoa.

        "Sittemmin Hino on kertonut väärentäneensä tietoja joistakin moottoreista aina vuodesta 2003 alkaen – ainakin kymmenen vuotta aikaisemmin kuin alun perin ilmoitettiin. Kaiken kaikkiaan kyse on noin 64 0.000 ajoneuvosta, mikä on yli viisi kertaa alun perin paljastettua lukua enemmän."

        Tässä on nyt maailman suurin päästöhuijaus. 640.000 Toyotan valmistamaa päästöhuijausautoa.

        https://www.is.fi/autot/art-2000009024003.html

        Mwneeköhän yli vw ag grouppi kruppin sakoista jotka olivat käsittämättömät 40 000 000 000 euroa?!?!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mwneeköhän yli vw ag grouppi kruppin sakoista jotka olivat käsittämättömät 40 000 000 000 euroa?!?!?

        Voi hyvinkin mennä yli tuon. Toyotan huijaus on kestänyt melkein 20 vuotta ja huijausautojen määrä on isompi kuin Volsulla.
        Lopullinen lasku Toyotalle nähdään lähivuosina kun Toyotan sakkojen määrä selviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvinkin mennä yli tuon. Toyotan huijaus on kestänyt melkein 20 vuotta ja huijausautojen määrä on isompi kuin Volsulla.
        Lopullinen lasku Toyotalle nähdään lähivuosina kun Toyotan sakkojen määrä selviää.

        Vain vw on tuomittu törkeästä päästöhuijauksesta. Seitsemän vuotta lusittavaa 40 miljardin seuraamusten kera ei koske muita mutta olihan petostehtailu ihan maailmanlaajuista huijaamista. Miljoonia huijattuja yhteensä. Ei mikään ihme jos Toyota vie koijaria kuin kuin sarvetonta pässiä narussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain vw on tuomittu törkeästä päästöhuijauksesta. Seitsemän vuotta lusittavaa 40 miljardin seuraamusten kera ei koske muita mutta olihan petostehtailu ihan maailmanlaajuista huijaamista. Miljoonia huijattuja yhteensä. Ei mikään ihme jos Toyota vie koijaria kuin kuin sarvetonta pässiä narussa.

        Törkeä ja suunnitelmallinen päästöhuijaus on ihan vilunkivaginasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Törkeä ja suunnitelmallinen päästöhuijaus on ihan vilunkivaginasta!

        Eikö taaskaan kasetti kestä totuutta?
        "Sittemmin Hino on kertonut väärentäneensä tietoja joistakin moottoreista aina vuodesta 2003 alkaen – ainakin kymmenen vuotta aikaisemmin kuin alun perin ilmoitettiin. Kaiken kaikkiaan kyse on noin 64 0.000 ajoneuvosta, mikä on yli viisi kertaa alun perin paljastettua lukua enemmän."

        Tässä on nyt maailman suurin päästöhuijaus. 640.000 Toyotan valmistamaa päästöhuijausautoa.

        https://www.is.fi/autot/art-2000009024003.html


    • Anonyymi

      Maahantuojan tuore tiedote BZ4X:n vaikeuksista:

      "Ongelman aiheuttajaa tutkitaan edelleen valmistajan toimesta, ja tällä hetkellä emme valitettavasti vielä tiedä, milloin korjaustoimenpiteet ovat selvillä. Tiedotamme autojen tuotannon sekä toimitusten käynnistymisestä välittömästi saatuamme nämä tiedot. Myös autojen toimitusajat tulevat vahvistumaan, kun korjaustoimenpiteet on saatu selvitettyä."

      "Mikäli tilaamanne ajoneuvo oli lähtenyt ennen kampanjan julkaisua tehtaalta, tilausseuranta päivittyy oikeaan tilaan, kun autojen toimitukset jälleen käynnistyvät."

      • Anonyymi

        Auts!
        Nolo vika.


      • Anonyymi

        Toi on aika huvittava viesti.
        "Tiedotamme autojen tuotannon sekä toimitusten käynnistymisestä välittömästi saatuamme nämä tiedot. Myös autojen toimitusajat tulevat vahvistumaan, kun korjaustoimenpiteet on saatu selvitettyä."

        He selvittävät korjaustoimenpiteitä ilman aikomustakaan tehdä mitään korjauksia oikeasti.
        Toyotan tuttua tyyliä kun ongelma ilmenee tojo menee pää puskaan ja hommat jää siihen.

        Tämä vie luottamuksen koko merkkiä kohtaan täysin nollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on aika huvittava viesti.
        "Tiedotamme autojen tuotannon sekä toimitusten käynnistymisestä välittömästi saatuamme nämä tiedot. Myös autojen toimitusajat tulevat vahvistumaan, kun korjaustoimenpiteet on saatu selvitettyä."

        He selvittävät korjaustoimenpiteitä ilman aikomustakaan tehdä mitään korjauksia oikeasti.
        Toyotan tuttua tyyliä kun ongelma ilmenee tojo menee pää puskaan ja hommat jää siihen.

        Tämä vie luottamuksen koko merkkiä kohtaan täysin nollaan.

        Vaikuttaa vahvasti siltä, että Toyota lakaisee koko bZ4X:n maton alle eli tuovat aikanaaan toisen mallin tilalle. Ja voi olla, että joutuvat perumaan Suomenkin tilaukset kuten USA:ssa tekevät. Kalliiksi tuli tuo laatujuttu merkille!

        On murheellista todeta, että legendaarisen maineen saanut merkki ei osaa ratkaista yhtä pyörä-asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa vahvasti siltä, että Toyota lakaisee koko bZ4X:n maton alle eli tuovat aikanaaan toisen mallin tilalle. Ja voi olla, että joutuvat perumaan Suomenkin tilaukset kuten USA:ssa tekevät. Kalliiksi tuli tuo laatujuttu merkille!

        On murheellista todeta, että legendaarisen maineen saanut merkki ei osaa ratkaista yhtä pyörä-asiaa.

        Onhan noita muitakin keissejä ollut viimevuosina todella paljon ja osa niistä on jatkuvaa.
        Pickuppien runkojen katkeilu, lasinnostimien aiheuttamat tulipalot, korkejännitekaapelointien sulaminen ja tulipalot, bensakoneet halkeilee lohkostaan ja kannet irtoilee, listaa riittää vaikka kuinka pitkälle ja jokaista vaivaa ruostuminen kun keksivät säästää ruostesuojauksesta ja jopa maalista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan noita muitakin keissejä ollut viimevuosina todella paljon ja osa niistä on jatkuvaa.
        Pickuppien runkojen katkeilu, lasinnostimien aiheuttamat tulipalot, korkejännitekaapelointien sulaminen ja tulipalot, bensakoneet halkeilee lohkostaan ja kannet irtoilee, listaa riittää vaikka kuinka pitkälle ja jokaista vaivaa ruostuminen kun keksivät säästää ruostesuojauksesta ja jopa maalista.

        Vettä kertyy oviin, Vaihteisto tappaa ihmisiä. Hybridit hyytyy talvella. yaris hukkaa turvalaitteet testissä. RAV 4 Päätyy ojaan talvitestissä. Listaa todella riittää.
        Eikä tässä ole vieläkään kuin kermat kakun päältä.
        Pikkasen ihmetyttää et joku pitää Toyotaa luotettavana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vettä kertyy oviin, Vaihteisto tappaa ihmisiä. Hybridit hyytyy talvella. yaris hukkaa turvalaitteet testissä. RAV 4 Päätyy ojaan talvitestissä. Listaa todella riittää.
        Eikä tässä ole vieläkään kuin kermat kakun päältä.
        Pikkasen ihmetyttää et joku pitää Toyotaa luotettavana.

        Vettä kertyy oviin, Vaihteisto tappaa ihmisiä. Skoodat hyytyy talvella. Suberpii hukkaa turvalaitteet testissä. Okutaavi ihvi Päätyy ojaan talvitestissä. Listaa todella riittää.
        Eikä tässä ole vieläkään kuin kermat kakun päältä.
        Ei ihmetyttä et kukaan ei pidä skotaa luotettavana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vettä kertyy oviin, Vaihteisto tappaa ihmisiä. Skoodat hyytyy talvella. Suberpii hukkaa turvalaitteet testissä. Okutaavi ihvi Päätyy ojaan talvitestissä. Listaa todella riittää.
        Eikä tässä ole vieläkään kuin kermat kakun päältä.
        Ei ihmetyttä et kukaan ei pidä skotaa luotettavana.

        Nolo yritys kun kaikki sähkötojot on ajikiellossa ja odottaa että tojo löytäisi korjauskeinon. Takaisinosto taitaa olla ainoa keino.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nolo yritys kun kaikki sähkötojot on ajikiellossa ja odottaa että tojo löytäisi korjauskeinon. Takaisinosto taitaa olla ainoa keino.

        Yhtäkään ei Suomessa ole toimitettu asiakkaille joten älä huoli.

        Miksi muuten asia sinua niin kauheasti kiinnostaa? Oletko miettinyt itse mikä saa sinut tuolla tavalla avautumaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vettä kertyy oviin, Vaihteisto tappaa ihmisiä. Skoodat hyytyy talvella. Suberpii hukkaa turvalaitteet testissä. Okutaavi ihvi Päätyy ojaan talvitestissä. Listaa todella riittää.
        Eikä tässä ole vieläkään kuin kermat kakun päältä.
        Ei ihmetyttä et kukaan ei pidä skotaa luotettavana.

        Sinä et kykyne muuta kuin matkimaan ja plagioimaan, aivan kuten ihailemasi autonvalmistaja, Toyota!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et kykyne muuta kuin matkimaan ja plagioimaan, aivan kuten ihailemasi autonvalmistaja, Toyota!

        No mutta poika älä nyt menetä vähiä hermojasi.😁 Tällaisiin alakoulumalliviesteihin nyt ei viitsi mitään järkevää vastata. Pitäisikö sinun jo alkaa vähän aikuistumaan? Ja mitä tulee Skodan vikoihin niin nehän pitävät kaikki paikkaansa.😌


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtäkään ei Suomessa ole toimitettu asiakkaille joten älä huoli.

        Miksi muuten asia sinua niin kauheasti kiinnostaa? Oletko miettinyt itse mikä saa sinut tuolla tavalla avautumaan?

        "Yhtäkään ei Suomessa ole toimitettu asiakkaille joten älä huoli."

        Siellä ne Suomeen saadut Tojot odottavat jossain korjaamon nurkassa paranneltuja osia jotta saataisiin ajokuntoon. Tiedä sitten milloin niitä parempia osia on tulossa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yhtäkään ei Suomessa ole toimitettu asiakkaille joten älä huoli."

        Siellä ne Suomeen saadut Tojot odottavat jossain korjaamon nurkassa paranneltuja osia jotta saataisiin ajokuntoon. Tiedä sitten milloin niitä parempia osia on tulossa,

        Älä huoli, maailman paras automerkki hoitaa asian huolella. Palkattu jo lähes 100 maailman huippuinsinööriä ja fyysikoita selvittämään case. Luultavimmin homma ratkeaa suunnittelemalla erikois-lukkopultit jotka eivät taatusti irtoa vanteesta, näin olen kuullut japanilaiselta merkkifoorumilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä huoli, maailman paras automerkki hoitaa asian huolella. Palkattu jo lähes 100 maailman huippuinsinööriä ja fyysikoita selvittämään case. Luultavimmin homma ratkeaa suunnittelemalla erikois-lukkopultit jotka eivät taatusti irtoa vanteesta, näin olen kuullut japanilaiselta merkkifoorumilta.

        Että ihan "100 maailman huippuinsinööriä ja fyysikoita" selvittämään case, tottahan toki.
        Luulisi ongelman selviävän helpommalla jos syynä on pultit. Ihan perusjamppa sellaisen asian pystyisi ratkaisemaan, mutta pitää olla melkoinen ongelma kun ei vieläkään olla ratkaistu, vai onko liian kallista korjata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä huoli, maailman paras automerkki hoitaa asian huolella. Palkattu jo lähes 100 maailman huippuinsinööriä ja fyysikoita selvittämään case. Luultavimmin homma ratkeaa suunnittelemalla erikois-lukkopultit jotka eivät taatusti irtoa vanteesta, näin olen kuullut japanilaiselta merkkifoorumilta.

        Ei kyse ole pyöränpulteista, koska Motonetistä tai mistä tahansa rengasliikkeestäkin löytyy riittävän laadukkaita pyöränpultteja mihin tahansa autoon, painavampiin ja tehokkaampiin kuin bZ4x.
        Ongelma on koko halpuutetun pyörännavan kiinnityksessä ja se onkin paljon visaisempi juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyse ole pyöränpulteista, koska Motonetistä tai mistä tahansa rengasliikkeestäkin löytyy riittävän laadukkaita pyöränpultteja mihin tahansa autoon, painavampiin ja tehokkaampiin kuin bZ4x.
        Ongelma on koko halpuutetun pyörännavan kiinnityksessä ja se onkin paljon visaisempi juttu.

        Jännä kuinka tuollaisen asian voi tyriä vielä nykyaikana? Onko Toyota keksinyt jonkin entistäkin halvemman systeemin ja munilleen meni, vaihteeksi?


    • Anonyymi

      Tuleeko jo ensivooolla myyntiin?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mikä se ratkaisu oli? yksinkertainen syy joka myöhätyttää autoa puolivuotta?
        No niin maanantaina kaikki kauppaan hakemaan oma kotiin.
        Ongelma on ratkaistu!


    • Anonyymi

      Ei taida olla ratkaisua edes akun toimimattomuuten talbioloissa.

    • Anonyymi

      Eivät Yarikseen suunnitellut pyörännavat voi kestää painavassa sähköautossa, jossa on vielä 20 tuuman renkaat.

      • Anonyymi

        Akun esilämmitys puuttuu kuten se puuttu VW sähköautoistakin. Ovat tuolta osin samalla viivalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akun esilämmitys puuttuu kuten se puuttu VW sähköautoistakin. Ovat tuolta osin samalla viivalla.

        Vain Toyotan akut ei toimi ollenkaan. Muiden merrkkien akut toimii vain hitaammin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akun esilämmitys puuttuu kuten se puuttu VW sähköautoistakin. Ovat tuolta osin samalla viivalla.

        Luottomyyjäni mukaan saan tilattuun BZ4X:ääni jälkikäteen softalla akunlämmityksen joten tilaukseenhan se auto meni!


      • Anonyymi

        Uskomatonta paskaa suoltaa tehdas nyt ulos! Miten voivat möhliä ekan sähköautonsa noin? Siis ensin tippuvat pyörät irti ja myös akustoa ei voi ladata kovemmissa pakkasissa!!!! Nyt kyllä merkin markkinaosuus tipahtaa meilläkin ja merkki pienenee myös koko maailmanlaajuisesti jumbosarjaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luottomyyjäni mukaan saan tilattuun BZ4X:ääni jälkikäteen softalla akunlämmityksen joten tilaukseenhan se auto meni!

        "Luottomyyjäni mukaan saan tilattuun BZ4X:ääni jälkikäteen softalla akunlämmityksen"

        Paha tehdä softalla akunlämmitystä kun Tohjossa ei ole rautaa tekemään sitä lämmitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akun esilämmitys puuttuu kuten se puuttu VW sähköautoistakin. Ovat tuolta osin samalla viivalla.

        "Akun esilämmitys puuttuu kuten se puuttu VW sähköautoistakin. Ovat tuolta osin samalla viivalla."

        VWllä on aina ollut vastukset akkujen lämmitykseen.
        Toyotalta ne puuttuu.

        Tojon sähköauto on nolon jälkeenjäänyt vaikka siinä pysyisikin pyörät kiinni.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyotan mukaan kysyntää sähköautoille ei ole. :D"

        Jep ja kuitenkin maailman arvokkain autofirma tekee pelkästään sähköautoja.

        Toyota on jäänyt niin menneisyyteen.

        Toyotan näpertäminen hybridien kanssa on nyt ainoa lohtu.
        Nämä floppaavat Toyotan viritykset sähköautoissa saavat kyllä koko maailman nauramaan tälle insinööritaidonnäytteelle minkä Toyota kyhäsi kasaan.
        Ne merkit, joilla on tarjota kuluttajille hyviä sähköautoja, saavat niitä myös erittäin hyvin kaupaksi.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1947
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1669
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      15
      1618
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1517
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1475
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1357
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      650
      1271
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1203
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      10
      1158
    Aihe