Pitäisi opettaa?
Hänelle joka on eksynyt autiolle saarelle ja on yksin siellä, ja lankeaa siellä itsesaastaisuuteen tai lankeaa vaikka kiroilemaan voimasanoja yms vastaavaa.... Ja hän haluaa tehdä parannuksen ja katuu, niin mitä hänen pitäisi tehdä?
Eikö ole parempi uskoa Jumalan Pojan nimen päälle kuin jäädä odottamaan että Immosen Tauno eksyy Pyhän Hengen johdattama sinne autiolle saarelle?
Kyllä se niin on, että hän ei eksy sinne, vaan parempi on, että sinä joka harhailet tai minä tai kuka tahansa että uskoisit Jumalan ainokaisen Pojan nimen päälle oli tilanne tai tunteet mitä tahansa!
Silloin se on Jumalan kädessä jos hän sinut tai minut hylkää tai pelastaa, mutta hän joka on autiolla ja kuivalla saarella ilman yhtäkään ystävää eli yksin, voiko hän muuta tehdä kuin uskoa Jeesukseen Kristukseen?
Pitääkö hänelle rannalta huutaa meren ylitse että "kuollut usko ei pelasta!" ?
Jos et sinä taida sitä eläväksi tehdä joka huudat, toivottavasti ymmärrät että huudat tuuleen niin kauan kun et kävele meren ylitse sinne kuivalle ja autiolle saarelle ja saarnaa siitä elämästäsi kasvotusten! Jaa, vai pitäisikö hänen tehdä jokin oma lautta, jos se kantaisi meren ylitse sinne rannalle jossa sinä seisot?
Kyllä on parempi saarnata uskosta Jeesukseen Kristukseen kuin jostakin omista töistä ja teoista, siinä voi käydä, että se laudoista koottu rakennelma uppoaa siellä keskellä merta, voi olla parempi jäädä saarelle ja turvata uskolla Jumalan Pojan nimen päälle!
Usko Herraan Jeesukseen, mitä muuta?
127
945
Vastaukset
- Anonyymi
Laudoista koottu lautta, kyllä se varmaan hetken kantaa mutta sitten se uppoaa! Tuletko sitten sieltä meren pohjasta häntä etsimään, joka vastarannalta huusit elävää uskoasi?
- Anonyymi
Vaan yksi on elävä Jeesus Kristus ja hänen päälle me turvaamme uskon kautta, että kaikki vanhurskaus joka meissä on, tulee uskon kautta Jeesuksen nimen päälle!
Ja se on se lautta joka kävelee vesien päälle ja ei lankea vaan vedet lankeaa hänen jalkojensa alle! - Anonyymi
Näillä on se oma usko oma vanhurskaus no sehän uppoaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan yksi on elävä Jeesus Kristus ja hänen päälle me turvaamme uskon kautta, että kaikki vanhurskaus joka meissä on, tulee uskon kautta Jeesuksen nimen päälle!
Ja se on se lautta joka kävelee vesien päälle ja ei lankea vaan vedet lankeaa hänen jalkojensa alle!Lestatkos ne on opettanut vanhan tooran Mooseksen sateenkaari juttuja homoille.
- Anonyymi
onko kaikki lestat mentaalipotilaita vai miten nmä tarinat pitäisi ymmärtää !
eihän nyt kukaan lestalainen edes kuvittele saavansa mitään anteeksi ellei se taunio naapurista tule antamaan.
tauniolla se on aina pyhä Henki mukanaan, eihän tämä PH koskaan yksin mihinkään pääse eikämene, eihän menekkään, mitä sanoo lestauskonoppineet jellissä ja sen takana!?- Anonyymi
Oikein sanoit, se on Pyhän lahja aamen!
Mutta kysymys koski sitä, että kuinka pääset tuonne Pyhän Hengen tulen luokse kun siinä on meri välissä!?
Jollakin omalla lautalla joka on puista ja heinistä koottu?
Vai sillä lautalla, joka kävelee vesien päällä paljain jaloin? Hän on Jeesus Kristus ja hänen päälle me uskomme, ja jos hän tahtoo niin hän kuljettaa meitä Genesaretin järven rannalle ja Jordanin virran rannalle ja kastaa meitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen syntien anteeksi saamiseksi! Mutta me emme voi muuta kuin uskoa hänen päällensä. Ei ole muuta lauttaa myrskyävällä merellä kuin usko Jeesuksen Kristuksen nimen päälle! Ja jos hän tahtoo, hän tyynnyttää meren, ja meri lankeaa hänen jalkojensa alle ja me pääsemme rannalle myrskyävältä mereltä! - Anonyymi
Monen lahkon ongelma on sokea usko opettajiin.
- Anonyymi
Jos te ette annata toisille anteeksi ei teillekään anneta terveisin Jumalan poika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kysymys koski sitä, että kuinka pääset tuonne Pyhän Hengen tulen luokse kun siinä on meri välissä!?
Vai sillä lautalla, joka kävelee vesien päällä paljain jaloin? Hän on Jeesus Kristus ja hänen päälle me uskomme, ja jos hän tahtoo niin hän kuljettaa meitä Genesaretin järven rannalle ja Jordanin virran rannalle ja kastaa meitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen syntien anteeksi saamiseksi! Mutta me emme voi muuta kuin uskoa hänen päällensä. Ei ole muuta lauttaa myrskyävällä merellä kuin usko Jeesuksen Kristuksen nimen päälle! Ja jos hän tahtoo, hän tyynnyttää meren, ja meri lankeaa hänen jalkojensa alle ja me pääsemme rannalle myrskyävältä mereltä!Tiettekö enemmistö huorista ja juopoista uskoo Jeesuksen jopa jokunen muslimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai sillä lautalla, joka kävelee vesien päällä paljain jaloin? Hän on Jeesus Kristus ja hänen päälle me uskomme, ja jos hän tahtoo niin hän kuljettaa meitä Genesaretin järven rannalle ja Jordanin virran rannalle ja kastaa meitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen syntien anteeksi saamiseksi! Mutta me emme voi muuta kuin uskoa hänen päällensä. Ei ole muuta lauttaa myrskyävällä merellä kuin usko Jeesuksen Kristuksen nimen päälle! Ja jos hän tahtoo, hän tyynnyttää meren, ja meri lankeaa hänen jalkojensa alle ja me pääsemme rannalle myrskyävältä mereltä!Hienosti ajateltu ja ajatuksiasi sanoiksi puettu, olet lahja tälle palstalle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiettekö enemmistö huorista ja juopoista uskoo Jeesuksen jopa jokunen muslimi.
JOs joku muu kuin esikoislestadiolainen uskoo Jeesukseen, mitä ajattelet esikoislestadiolaisen ajattelevan sellaisesta ihmisestä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JOs joku muu kuin esikoislestadiolainen uskoo Jeesukseen, mitä ajattelet esikoislestadiolaisen ajattelevan sellaisesta ihmisestä?
Hän ajattelee, että puuttuu priiskoitusveren puhdistus joka puhdistaa omantunnon kaikesta saastasta ja tekee sydämen iloiseksi Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa!
Usko on hyvä, mutta ilman Karitsan verta se on puolittaista uskoa, ikään kuin kuollutta!
- Anonyymi
On puhuttu vapaasta tahdostamme, ja historiasta näemme, että aikakausien suurimmat opettajat ovat opettaneet että ihmisellä ei ole vapaata tahtoa, mutta he ovat väärässä kaikki, yksikään Jumalan sanan kappale ei tue väittämää, vaan niin se on kirjoitettu, että Eedenin paratisiissa käärme houkutteli Eevan mielen ensiksi ja vasta sitten syötti omenan! Ehkä hänkin eli käärme sanoi Eevalle, emme tiedä jos hän on sanonut tai ollut sanomatta mutta ne sanat sopisivat hänen suuhunsa; Eeva ei sinulla ole vapaata tahtoa ota vain tämä omena ja syö se ei sinulle mitään tapahdu!
Mutta en minä nyt puhu taistelusta syntiä vastaan, koska ainoastaan Jeesus Kristus voi tyynnyttää myrskysään ja rajuilman, mutta puhun uskosta!
Ja meillä on kaikilla vapaa tahto uskoa Jeesuksen Kristuksen nimen päälle!
Mutta se on toinen asia, armahtaako Jeesus meitä eli tyynnyttääkö hän rajuilman!
Mutta se on saatanan eksytys että meidän pitäisi jäädä odottamaan että koska Jumala uskon antaa, ei vaan me saamme uskoa joka hetki Jeesuksen Kristuksen nimen päälle, ja jos hän tahtoo, hän parantaa meitä!
Ja meillä on vapaa tahto uskoa Jeesuksen Kristuksen nimen päälle tai olla uskomatta!
Syötä nyt käärme vielä vähän valheita ihmisille ja eksytä, minuakin sinä olet eksyttänyt mutta Jumalansana pysyy iankaikkisesti!
Ja ei pidä jumalansanaan sellaista lisätä mitä siellä ei lue, ja siellä ei lue Ihmisen tahdosta että se ei olisi ihmisellä, se tarkoittaisi että Jumala itse syöksee ihmisiä helvettiin, pois kaikki sellainen valhe, ihmiset syöksevät itse itsensä helvettiin kun eivät usko Jumalan ainokaisen Pojan nimen päälle!
Pitääkö sen aina olla niin, että suurimmat opettajat ovat suurimpia eksyttäjiä, näitä minä kysyn Jumalalta ja en odota vastausta!
Koska yksi on Jumalansana annettu puhdas ja kirkas ja saarnattu 12 apostolin lahjoilla, ja mitä siihen pitää vielä lisätä, he eksyttävät itse itsensä kun luopuvat elävästä ja puhtaasta Jumalansanasta!
Ja oli opettaja sitten suuri tai pieni, mutta kaikki mitä hän puhuu ohi ensimmäinen Jumalansanan, joka puhuu pois päin Jeesuksesta Kristuksesta on hän eksyttäjä ja viettelee itse itsensä, mutta sellainen opettaja joka opettaa Kristukseen että Jeesus Kristus on lihaan tullut ja me saamme kaikki uskoa hänen nimensä päälle, hän on Jumalasta, koska hän pysyy Jumalansanassa!
Kuinka kauan vielä odotat että Jumala sytyttää uskon sinun sydämeesi, tänä päivänä saat sinä alkaa uskomaan Jeesuksen Kristuksen nimen päälle jos sinä tahdot, ja ei kukaan voi sinua estää, ainoastaan uskon kieltäjät sinua kiusaavat, he joille kulmakivi on tullut loukkaukseksi, jotka ylönkatsovat halvimmat kivet rakennuksesta, he estävät vapaan uskon ja tekevät esteitä omanvanhurskauden liivassa!
Mutta on hyvä muistaa, myös sinä joka puhut, että ihminen ei saa vapaasti uskoa että ei ole vapaata tahtoa, muista vain, jos sylkäiset sen vähimmän ja pienimmän kiven päälle, ja potkaiset sen pois siitä rakennuksesta joka on Jumalan temppeli, se voi olla, että koko rakennus sortuu ja joudut tuuliajolle tai taivasalle kun ei enään ole kattoa pään päällä eikä huonetta lämmittämässä!
Joskus se voi olla että pienin kivi estää koko perustusta halkeemasta!
Mutta kuka on se kulmakivi?
Hän on Jeesus Kristus ja hänen nimensä päälle me saamme kaikki uskoa sekä pienet että suuret, halvat sekä kunnialliset, köyhät sekä rikkaat, kaikki ovat kutsutut mutta harvat ovat valitut!
Ei kukaan estä uskomasta, mutta jostain syystä osa ei halua uskoa, ja ei se ainakaan edistä sitä asiaa jos aletaan kieltämään vapaa tahto! Sitten he eivät ainakaan usko, kun saatana kuiskuttaa toiseen korvaan Jeesuksesta pelkkää herjaa ja pilkkaa!
Oli yksi mies joka tuli hääsaliin ilman häävaatteita, siksi hän sanoi että harvat ovat valitut, koska hän ei pukenut häävaatteita, mutta ne häävaatteet voi saada ainoastaan uskon kautta Jeesuksen Kristuksen nimen päälle ja hänen armostaan! Miksi harvat ovat valitut, koska kaikki eivät tahdo uskoa ja ottaa armoa vastaan!
Kyllä minä sen tiedän että meidän kiistamme ei koske uskoa vaan armoa!
Osa sanoo että uskon kautta tulee armo Jeesuksessa Kristuksessa! Ja toinen puoli sanoo että uskolla vastaan otetaan armo!
Mutta sitten on tämä joukko jokaa kieltää uskomasta jos ei Jumala ole uskoa antanut, koska ihmisellä ei ole vapaata tahtoa, mutta se on valhe, minä en armosta puhu vaan uskosta, meni tämä armo asia sitten miten tahansa mutta kaikki kristillisyys se lähtee uskosta, ja siksi pitää olla uskon vapaus, ei voi kieltää ketään uskomasta Jeesukseen Kristukseen jonkun valheen varjolla joka ei perustu puhtaaseen Jumalansanaan!- Anonyymi
Mitään vapaata tahtoa ole. Kysyttiinkö sulta haluatko syntyä tänne.
- Anonyymi
Älkää kuunnelko eksyttäjiä enää, jotka eksyttävät pois Kristuksesta joka on meille ilmoitettu uskon kautta! Vaan uskokaa kaikki ihmiset läheltä ja kaukaa, uskokaa Jeesuksen Kristuksen nimen päälle ja olkaa hyvässä turvassa!
Meillä on Herra joka auttaa, ja Herra joka kuolemasta pelastaa, hyvä on Herraa kiittää ja veisata kiitosta hänen nimelleen!- Anonyymi
Ja kaikki jotka tahtovat, saavat ottaa kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntien anteeksi saamiseksi uskon kautta ja vanhimpain kätten päälle-panemisen Jeesuksen Kristuksen nimeen Pyhän Hengen lahjan saamiseksi uskon kautta!
Ja kaikki nämä tapahtuu yksin uskon kautta Jeesuksen Kristuksen nimen päälle! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kaikki jotka tahtovat, saavat ottaa kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntien anteeksi saamiseksi uskon kautta ja vanhimpain kätten päälle-panemisen Jeesuksen Kristuksen nimeen Pyhän Hengen lahjan saamiseksi uskon kautta!
Ja kaikki nämä tapahtuu yksin uskon kautta Jeesuksen Kristuksen nimen päälle!Kaikki jotka tahtovat saavat uskoa hänen nimensä päälle!
Eikä ole yhtään eroitusta yhdenkään Ihmisen välillä!
Huutavan ääni on ollut korvessa Jeesus Kristus, mutta hän ei ole enään korvessa vaan meidän keskellämme ja se on sanan uskosta; usko Herraan Jeesukseen Kristukseen niin sinä pelastut! - Anonyymi
Aamen, eksyttäjillä on aina jotakin ihmistekoja tai ihmisten perustamia yhdistyksiä jäsenyyksineen, joita he sokeudessaan asettavat ehdoksi Kristuksen lunastustyön täysimääräiselle vastaanottamiselle USKON KAUTTA!!!
- Anonyymi
Hellariehojat jahvet eksyttää pilkkaamaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki jotka tahtovat saavat uskoa hänen nimensä päälle!
Eikä ole yhtään eroitusta yhdenkään Ihmisen välillä!
Huutavan ääni on ollut korvessa Jeesus Kristus, mutta hän ei ole enään korvessa vaan meidän keskellämme ja se on sanan uskosta; usko Herraan Jeesukseen Kristukseen niin sinä pelastut!Mikä helvetin oppi siinä taas on. Ei Jeesus ollut se huutavan ääni vaan Johannes Elias.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kaikki nämä tapahtuu yksin uskon kautta Jeesuksen Kristuksen nimen päälle!Jeesuksen Kristuksen eli Messiaan nimessä.
- Anonyymi
Onko se Herra sinulle esiloislestadiolaisuus? Taitaa olla kun sanankäyttöäsi tarkastelee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä helvetin oppi siinä taas on. Ei Jeesus ollut se huutavan ääni vaan Johannes Elias.
Oikeassa olet!
- Anonyymi
Mitä pitäisi vielä saarnata?
Pitäisikö tehdä tyhjäksi se minkä Jeesus on aloittanut?
Joh. 6luku
28. Niin he sanoivat hänelle: mitä meidän pitää tekemän, että me taitaisimme Jumalan töitä tehdä?
29. Jesus vastasi ja sanoi heille: se on Jumalan työ, että te uskotte sen päälle, jonka hän lähetti. - Anonyymi
Mihinkä virtaan minä soudan tai hän joka tahtoo, mutta ei taida?
Se on saarnattu että on hyvä tulla seuroihin!
Kuinkas soutaa sinne asti ilman airoja!
Ja kuinka löytää airot ilman sanaa eli työtä? Kuka tekee airot tyhjästä ja kuka luo fiikunapuun orjantappuraiselle pellolle?
Ei taida orjantappurat hedelmää kasvaa eikä vene soutaa ilman airoja!
Sen takia on Jumalan Poika meille ilmoitettu että me uskoisimme hänen nimensä päälle ja hän soutaisi meidän edellämme!- Anonyymi
Orjantappura ristiinaulittiin se vanha hapatus ULKOKULTAISUUS. Ristiin naulitse ristiin naulitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orjantappura ristiinaulittiin se vanha hapatus ULKOKULTAISUUS. Ristiin naulitse ristiin naulitse.
Ulkokullaisuus on sen oikea nimi.
- Anonyymi
Kyllä on parempi saarnata uskosta Jeesukseen Kristukseen kuin jostakin omista töistä ja teoista, siinä voi käydä, että se laudoista koottu rakennelma uppoaa siellä keskellä merta, voi olla parempi jäädä saarelle ja turvata uskolla Jumalan Pojan nimen päälle!
Aamen!- Anonyymi
Lestat jehovat hellarit yrittää kiivetä itse taivaaseen nyt tuli runkattua olen saastainen voi voi no nyt tuli nimiteltyä muita huoriksi no tulipa kiroiltua olimpa ilkeä taisin lestana opettaa lapsilleni juutalaista sanastoa saatana huora. Millään nyt sitten pelastun no uhraa muutaman vuohen ja lampaan. ( Kaikki yhtä samaa harhaoppia).
- Anonyymi
Menin seuroihin ja tein parannusta ja mitä sitten?
Viikon se kesti ja karille meni hyvä ettei mies hukkunu fyysisesti tarkoitan.
Kerron vähän siitä toimintavasta, ensiksi tulee suuri armo, ja sitten ollaan niin kavereita, mutta kun käy niin, että tulee kompastuminen tielle, silloin näistä kavereista myös saarnaajista heistä tulee hyeena lauma,
Sen sijaan että he muistaisivat sidotuita he alkavatkin saarnaamaan aaa tuhlaajapoika koska teet parannuksen, siis armoitetulle tällaisia Risto Laukkasia yms he ovat kaikki, he ovat hyeenoja toisilleen, kun he kompastuneet ja langenneen he syövät hänet,
Mutta apostoli Pietari sanoo, muistakaa sidotuita, se on päinvastainen oppi, kuin mitä Risto Laukkanen saarnaa tiellä kompastuneelle; palaja tuhlaajapoika kotiin tai että jotakin heräämisen merkkejä on näkynyt joskus mutta jne..
Ihan sairaita päästänsä, ei kukaan pysty olla lankeematta koskaan, miten käyttäytyy näitä langenneita kohtaan vaikka he itsekin syntiä tekevät? Alkavat saarnaamaan tuhlaajapojasta, hänelle joka ei ole koskaan halunnut maailmaan vaan jolla on sidottu omatunto!
Sanon vielä kerran, parempi on kun ette mene sinne, vaan uskokaa Herraan Jeesukseen Kristukseen!
Parempi on Jeesukseen uskoa kuin mennä hyeenan suuhun!- Anonyymi
En minä tuollaiseen seurakuntaan halua jossa takki käännetään välittömästi kun tulee yksi kompastuminen tiellä. Ja aletaan saarnaamaan tuhlaajapojasta välittömästi kun huomataan jotakin vikaa jossain sen sijaan että autettaisiin ylös ja jaloilleen. En halua tuollaista. Taidan jättää tuon kuuntelupalvelun kuuntelemisenkin.
Minä uskon Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoaan poikaan joka sikisi Pyhästä Hengestä ja kärsi Pontius Pilatuksen aikana, kuoli ja ristiinnnaulittiin, ja nousi kolmantena päivänä ylös kuolleista ja istuu nyt Isän Jumalan oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita!
Ja jos ei hänelle riitä uskoni, sitten minä palan helvetissä, mutta minä huudan sitten helvetissä, Isä sinä minut hylkäsit sinun Poikasi nimen päälle minä uskoin, ja saatanaa En minä tahtonut seurata, vaan sinä sallit hänen minua kiusata, mutta minun turvani oli sinun Pojassasi ja et sinä minua auttanut! Olkoot tämä sitten minun taivaani jos se on sinun tahtosi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä tuollaiseen seurakuntaan halua jossa takki käännetään välittömästi kun tulee yksi kompastuminen tiellä. Ja aletaan saarnaamaan tuhlaajapojasta välittömästi kun huomataan jotakin vikaa jossain sen sijaan että autettaisiin ylös ja jaloilleen. En halua tuollaista. Taidan jättää tuon kuuntelupalvelun kuuntelemisenkin.
Minä uskon Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoaan poikaan joka sikisi Pyhästä Hengestä ja kärsi Pontius Pilatuksen aikana, kuoli ja ristiinnnaulittiin, ja nousi kolmantena päivänä ylös kuolleista ja istuu nyt Isän Jumalan oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita!
Ja jos ei hänelle riitä uskoni, sitten minä palan helvetissä, mutta minä huudan sitten helvetissä, Isä sinä minut hylkäsit sinun Poikasi nimen päälle minä uskoin, ja saatanaa En minä tahtonut seurata, vaan sinä sallit hänen minua kiusata, mutta minun turvani oli sinun Pojassasi ja et sinä minua auttanut! Olkoot tämä sitten minun taivaani jos se on sinun tahtosi!Nyt kun lestat on itse saastuttanut itsensä miten mahtaa sitten puhdistua. No tää on vitsi kuin ovat vitsi lahko.
- Anonyymi
Kiitos, aitoa tilitystä ja siitä saa kiinni.
- Anonyymi
46. Niin hän sanoi: voi teitäkin, te lainoppineet! sillä te raskautatte ihmiset kuormilla, jotka ovat työläät kantaa, ja ette itse yhdellä sormellannekaan tahdo niihin kuormiin ruveta.
- Anonyymi
Helppoa se on saarnapöydän takaa saarnata kun kotona on emäntä ja 10 lasta mitkä luonnollisestikin tulivat taivaasta, että saarnamiehen sukuelimillä ei ole osaa eikä arpaa niihin!
Ole itse ilman jos käsket muita olla!
Farisealainen tekopyhä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helppoa se on saarnapöydän takaa saarnata kun kotona on emäntä ja 10 lasta mitkä luonnollisestikin tulivat taivaasta, että saarnamiehen sukuelimillä ei ole osaa eikä arpaa niihin!
Farisealainen tekopyhä!Harva se päivä nekin on aamurunkulla ja saarnaa sitte pöydän takaa syntiä syntiä ja sitte omat vaimot on niin puhki pantu ettei paremmasta väliä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harva se päivä nekin on aamurunkulla ja saarnaa sitte pöydän takaa syntiä syntiä ja sitte omat vaimot on niin puhki pantu ettei paremmasta väliä...
Helppoa se on saarnamiehen olla runkkaamatta tai saamatta yöllisiä kasteluja kun panee vaimonsa pilalle! Siinähän sitä hurskastellaa sinkkumiehille lihavat miehet kenellä koko elämän menny etsien lihallista hekumaa, lihavuus jo sen todistaa, puhuu ikäänkuin puolestaan ei millään pahalla, en vaa jaksa tota hurskastelua.
46. Niin hän sanoi: voi teitäkin, te lainoppineet! sillä te raskautatte ihmiset kuormilla, jotka ovat työläät kantaa, ja ette itse yhdellä sormellannekaan tahdo niihin kuormiin ruveta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helppoa se on saarnamiehen olla runkkaamatta tai saamatta yöllisiä kasteluja kun panee vaimonsa pilalle! Siinähän sitä hurskastellaa sinkkumiehille lihavat miehet kenellä koko elämän menny etsien lihallista hekumaa, lihavuus jo sen todistaa, puhuu ikäänkuin puolestaan ei millään pahalla, en vaa jaksa tota hurskastelua.
46. Niin hän sanoi: voi teitäkin, te lainoppineet! sillä te raskautatte ihmiset kuormilla, jotka ovat työläät kantaa, ja ette itse yhdellä sormellannekaan tahdo niihin kuormiin ruveta.Seksuaali stereotypiat on sulla sairaita. Älä sotke OMIA sairaita mielikuviasi lestadiolaisiin puhujiin. Kakaramaisuutesi paistaa viesteistäsi lävitse. Jos elät vanhaksi, niin huomaat että suhde seksuaalisuuteenkin muuttuu radikaalisti.
Tuohan on totta, - sinunkin kohdallasi -, että viesteissäsi näyttelet parempaa ihmistä, kun oikeasti olet. Lopeta tuo pelleily ja tunnusta olevasi yhtä syntinen kun lestadiolaisetkin. Tee parannusta OMISTA aynneistäsi, siitä saat kaiken hyödyn ja siunauksen itsellesi, muiden panettelemisesta netissä et hyödy mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seksuaali stereotypiat on sulla sairaita. Älä sotke OMIA sairaita mielikuviasi lestadiolaisiin puhujiin. Kakaramaisuutesi paistaa viesteistäsi lävitse. Jos elät vanhaksi, niin huomaat että suhde seksuaalisuuteenkin muuttuu radikaalisti.
Tuohan on totta, - sinunkin kohdallasi -, että viesteissäsi näyttelet parempaa ihmistä, kun oikeasti olet. Lopeta tuo pelleily ja tunnusta olevasi yhtä syntinen kun lestadiolaisetkin. Tee parannusta OMISTA aynneistäsi, siitä saat kaiken hyödyn ja siunauksen itsellesi, muiden panettelemisesta netissä et hyödy mitään.29. Että te vältätte epäjumalain uhria, ja verta, ja läkähtynyttä, ja salavuoteutta. Jos te niitä vältätte, niin te teette hyvin. Olkaat hyvästi!
Mistä synneistä siis teen parannusta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seksuaali stereotypiat on sulla sairaita. Älä sotke OMIA sairaita mielikuviasi lestadiolaisiin puhujiin. Kakaramaisuutesi paistaa viesteistäsi lävitse. Jos elät vanhaksi, niin huomaat että suhde seksuaalisuuteenkin muuttuu radikaalisti.
Tuohan on totta, - sinunkin kohdallasi -, että viesteissäsi näyttelet parempaa ihmistä, kun oikeasti olet. Lopeta tuo pelleily ja tunnusta olevasi yhtä syntinen kun lestadiolaisetkin. Tee parannusta OMISTA aynneistäsi, siitä saat kaiken hyödyn ja siunauksen itsellesi, muiden panettelemisesta netissä et hyödy mitään.Olivatko saarnamiehet ehkä nuorena sukuelimet teipattuina?
Minä epäilen että eivät vaan he tahtovat kiusata pakanuudesta uskoon tulleita, he ovat farisealaista lahkokuntaa ja heille kuuluu sanat Luukkaan evankeliumista 11 luvusta
43. Voi teitä, te Pharisealaiset! jotka rakastatte ylimmäisiä istuimia synagogissa ja tervehdyksiä turulla.
44. Voi teitä, te kirjanoppineet ja Pharisealaiset, te ulkokullatut! sillä te olette niinkuin peitetyt haudat, joiden päällä ihmiset tietämättä käyvät.
45. Niin vastasi yksi lainoppineista ja sanoi hänelle: Mestari, näillä sanoilla sinä myös meitä pilkkaat.
46. Niin hän sanoi: voi teitäkin, te lainoppineet! sillä te raskautatte ihmiset kuormilla, jotka ovat työläät kantaa, ja ette itse yhdellä sormellannekaan tahdo niihin kuormiin ruveta.
Ja mitä tulee syntiin niille jotka pakanuudesta uskoon tulleet ovat niin se on kirjoitettu apt 15 luvussa!
29. Että te vältätte epäjumalain uhria, ja verta, ja läkähtynyttä, ja salavuoteutta. Jos te niitä vältätte, niin te teette hyvin. Olkaat hyvästi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan on totta, - sinunkin kohdallasi -, että viesteissäsi näyttelet parempaa ihmistä, kun oikeasti olet. Lopeta tuo pelleily ja tunnusta olevasi yhtä syntinen kun lestadiolaisetkin. Tee parannusta OMISTA aynneistäsi, siitä saat kaiken hyödyn ja siunauksen itsellesi, muiden panettelemisesta netissä et hyödy mitään.Siellä ei ole yhtäkään selibaatissa olevaa miestä, minä nään sen heidän kasvoista. Naisia kourallinen ja joistain lapsista jotkut pojat ja tytöt he ovat selibaatissa mutta 95%ei ole, joten turhaan sinä minulle hurskastelet paremmuudesta, minun vanhurskauteni on uskon kautta Jeesuksen Kristuksen nimen päällä!
Lain oppineen tunnistaa juuri tuosta käskystä: "Tee parannusta OMISTA aynneistäsi,"
Mutta Apostoli Luukas kirjoitta 10 luvussaan näin:
30. Jesus vastasi ja sanoi: yksi ihminen meni alas Jerusalemista Jerikoon, ja tuli ryövärien käsiin, jotka hänen alasti riisuivat ja haavoittivat, menivät pois ja jättivät hänen puolikuolleeksi.
31. Niin tapahtui, että yksi pappi sitä tietä vaelsi, ja kuin hän hänen näki, meni hän ohitse.
32. Niin myös Leviläinen, kuin hän tuli sille paikalle, ja näki hänen, ja meni ohitse.
33. Mutta yksi Samarialainen vaelsi, ja tuli hänen tykönsä, ja kuin hän näki hänen, armahti hän häntä,
34. Ja tuli ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti siihen öljyä ja viinaa, ja pani juhtansa päälle, ja vei hänen majaan, ja korjasi häntä.
35. Ja toisena päivänä matkusti hän, ja otti kaksi penninkiä ja antoi isännälle, ja sanoi hänelle: korjaa häntä, ja jos sinä enemmän kulutat, niin minä palatessani maksan sinulle.
36. Kuka siis näistä kolmesta oli sinun nähdäkses hänen lähimmäisensä, joka ryövärien käsiin oli tullut?
37. Niin hän sanoi: joka laupiuden teki hänen kohtaansa. Niin sanoi Jesus hänelle: mene ja tee sinä myös niin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä ei ole yhtäkään selibaatissa olevaa miestä, minä nään sen heidän kasvoista. Naisia kourallinen ja joistain lapsista jotkut pojat ja tytöt he ovat selibaatissa mutta 95%ei ole, joten turhaan sinä minulle hurskastelet paremmuudesta, minun vanhurskauteni on uskon kautta Jeesuksen Kristuksen nimen päällä!
Lain oppineen tunnistaa juuri tuosta käskystä: "Tee parannusta OMISTA aynneistäsi,"
30. Jesus vastasi ja sanoi: yksi ihminen meni alas Jerusalemista Jerikoon, ja tuli ryövärien käsiin, jotka hänen alasti riisuivat ja haavoittivat, menivät pois ja jättivät hänen puolikuolleeksi.
31. Niin tapahtui, että yksi pappi sitä tietä vaelsi, ja kuin hän hänen näki, meni hän ohitse.
32. Niin myös Leviläinen, kuin hän tuli sille paikalle, ja näki hänen, ja meni ohitse.
33. Mutta yksi Samarialainen vaelsi, ja tuli hänen tykönsä, ja kuin hän näki hänen, armahti hän häntä,
34. Ja tuli ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti siihen öljyä ja viinaa, ja pani juhtansa päälle, ja vei hänen majaan, ja korjasi häntä.
35. Ja toisena päivänä matkusti hän, ja otti kaksi penninkiä ja antoi isännälle, ja sanoi hänelle: korjaa häntä, ja jos sinä enemmän kulutat, niin minä palatessani maksan sinulle.
36. Kuka siis näistä kolmesta oli sinun nähdäkses hänen lähimmäisensä, joka ryövärien käsiin oli tullut?
37. Niin hän sanoi: joka laupiuden teki hänen kohtaansa. Niin sanoi Jesus hänelle: mene ja tee sinä myös niin.Hyeena lauma, te ette tee koskaan näin, vaan jätätte puolikuolleet haavoissaan virumaan ja mätänemään tienposkeen!
Te olette lainoppineita! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä ei ole yhtäkään selibaatissa olevaa miestä, minä nään sen heidän kasvoista. Naisia kourallinen ja joistain lapsista jotkut pojat ja tytöt he ovat selibaatissa mutta 95%ei ole, joten turhaan sinä minulle hurskastelet paremmuudesta, minun vanhurskauteni on uskon kautta Jeesuksen Kristuksen nimen päällä!
37. Niin hän sanoi: joka laupiuden teki hänen kohtaansa. Niin sanoi Jesus hänelle: mene ja tee sinä myös niin.Katolisiksi munkeiksiko lestadiolaisia luulit?
Sinä et näe mitään, mita kaikki muutkaan eivät näe. Mielikuvituksesi on vain sairastunut suuruuden hulluuteen, kuten ennnen sanottiin luulotautiin.
Tarkoittaa, että itsetuntosi on itseen käpertynyt, sairas ja persoonasi erittäin rajoittunut sosiaalisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katolisiksi munkeiksiko lestadiolaisia luulit?
Sinä et näe mitään, mita kaikki muutkaan eivät näe. Mielikuvituksesi on vain sairastunut suuruuden hulluuteen, kuten ennnen sanottiin luulotautiin.
Tarkoittaa, että itsetuntosi on itseen käpertynyt, sairas ja persoonasi erittäin rajoittunut sosiaalisesti.Sen näkee kalpeudesta. Mitä enemmän tyydytät itseäsi sitä kapeammaksi kasvosi tulevat ja punoitus poskilta häviää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen näkee kalpeudesta. Mitä enemmän tyydytät itseäsi sitä kapeammaksi kasvosi tulevat ja punoitus poskilta häviää!
Sitä kalpeammaksi kasvosi tulevat* mitä enemmän tyydytät itseäsi!
Voin lain oppinut kun olet tyhmä ja sokea, mutta sinun tekosi on kaikkien ihmisten edessä julki oleva sekä pienten että suurten! Ja et voi peittää sitä häpyä jota salaisuudessa olet harjoittanut koska sinun kasvosi loistaa sitä mitä olet harjoittanut salaisuudessa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä kalpeammaksi kasvosi tulevat* mitä enemmän tyydytät itseäsi!
Voin lain oppinut kun olet tyhmä ja sokea, mutta sinun tekosi on kaikkien ihmisten edessä julki oleva sekä pienten että suurten! Ja et voi peittää sitä häpyä jota salaisuudessa olet harjoittanut koska sinun kasvosi loistaa sitä mitä olet harjoittanut salaisuudessa!Mutta ei meidän uskovaisten tarvitse hävetä, koska meillä on vanhurskaus Jeesuksen Kristuksen nimen päälle uskon kautta!
- Anonyymi
Kantajaa toistemme taakkoja ei näy että kantaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
46. Niin hän sanoi: voi teitäkin, te lainoppineet! sillä te raskautatte ihmiset kuormilla, jotka ovat työläät kantaa, ja ette itse yhdellä sormellannekaan tahdo niihin kuormiin ruveta.Miten noi panee noissa asunto vaunuissa lapset katsoo vieressä ??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
29. Että te vältätte epäjumalain uhria, ja verta, ja läkähtynyttä, ja salavuoteutta. Jos te niitä vältätte, niin te teette hyvin. Olkaat hyvästi!
Mistä synneistä siis teen parannusta?Väärää todistusta lähimmäisestä yleisin synti tuomita toisia mitä itse tekee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittaa, että itsetuntosi on itseen käpertynyt, sairas ja persoonasi erittäin rajoittunut sosiaalisesti.Kauheita syyttämään toisia kirotaan huoritellaan itse ollaan perse levällään käytetään lapsityövoimaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Farisealainen tekopyhä!Onhan se noinkin, kun oikein ajattelee yhdeltä kantilta. Ja miksi ei?
Monet asiat esikoislestadiolaisuudessa ovat, sanotaanko nyt ystävällisesti "kummallisia".
"Herrojen" itse keksimiä. Ei mattoja, taulut ja valokuvat syntiä. Myös ei saa olla ruukkukukkia asunnossa. Radio ehdottomasti synti. Kravatti!!! Pitääkö jatkaa, onko "herrojen" itse keksimiä vai ei!!!??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittaa, että itsetuntosi on itseen käpertynyt, sairas ja persoonasi erittäin rajoittunut sosiaalisesti.No nyt oli kyllä melko ala-arvoinen kirjoitus!
Esikoislestadiolaiset ovat kaikki sosiaalisesti sairaita ja rajoittuneita. Paino sanalla rajoittunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei meidän uskovaisten tarvitse hävetä, koska meillä on vanhurskaus Jeesuksen Kristuksen nimen päälle uskon kautta!
Keitä ovat uskovaiset?
- Anonyymi
Apt 15. Luku
I. Ja muutamat tulivat alas Juudeasta ja opettivat veljiä: ellei teitä ympärileikata Moseksen tavan jälkeen*, niin ette taida autuaaksi tulla.
2. Koska siis kapina nousi, ja ei ollut vähin kamppaus Paavalilla ja Barnabaalla heitä vastaan, sääsivät he, että Paavali ja Barnabas ja muutamia muita heistä, piti menemän apostolien ja vanhimpain tykö ylös Jerusalemiin tämän kysymyksen tähden.
3. Ja he saatettiin seurakunnalta, ja vaelsivat Phenisian ja Samarian lävitse, julistain pakanain kääntymystä, ja saattivat suuren ilon kaikille veljille.
4. Kuin he tulivat Jerusalemiin, otettiin he vastaan seurakunnalta ja apostoleilta ja vanhimmilta, ja he ilmoittivat, kuinka suuria töitä Jumala heidän kanssansa tehnyt oli.
5. Niin nousivat muutaman Pharisealaisten lahkokunnassa, jotka uskoneet olivat, sanoen: he pitää ympärileikattaman ja käskettämän Moseksen lakia pitää.
6. Niin apostolit ja vanhimmat tulivat kokoon, tätä puhetta tutkimaan.
7. Mutta kuin suuri kamppaus ollut oli, nousi Pietari ja sanoi heille: miehet, rakkaat veljet! te tiedätte, että Jumala kauvan ennen tätä aikaa valitsi meidän seassamme, että pakanat piti minun suuni kautta evankeliumin sanan kuuleman ja uskoman.
8. Ja Jumala sydänten tutkia* todisti heille ja antoi heille Pyhän Hengen niinkuin meillekin ,
9. Ja ei tehnyt yhtään eroitusta* meidän ja heidän välillänsä, puhdistain uskolla heidän sydämensä.
10. Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa, että te tahdotte opetuslasten kaulaan panna sen ikeen, jota ei meidän isämme emmekä me voineet kantaa?
11. Vaan me uskomme Herran Jesuksen Kristuksen armon kautta* autuaaksi tulevamme niinkuin hekin .
12. Ja kaikki joukko vaikeni ja kuulteli Barnabasta ja Paavalia, jotka juttelivat, kuinka suuret merkit ja ihmeet Jumala oli heidän kauttansa pakanoissa tehnyt.
13. Vaan sitte kuin he vaikenivat, vastasi Jakob ja sanoi: miehet, rakkaat veljet, kuulkaat minua!
14. Simon jutteli, kuinka Jumala ensin on etsinyt omistaaksensa kansaa nimellensä pakanoista.
15. Ja tämän kanssa prophetain sanat pitävät yhtä, niinkuin kirjoitettu on:
16. Senjälkeen tahdon minä palata, ja Davidin kaatuneen majan jälleen rakentaa, ja hänen reikänsä paikata, ja sen ojentaa:
17. Että ne, jotka ihmisistä jääneet ovat, pitää Herran perään kysymän, niin myös kaikki pakanat, joissa minun nimeni avuksihuudettu on, sanoo Herra, joka nämät tekee.
18. Jumalalle ovat kaikki hänen työnsä tiettävät maailman alusta.
19. Sentähden minä päätän, ettemme niitä häiritsisi, jotka pakanoista Jumalan tykö kääntyvät;
20. Vaan kirjoittaisimme heille, että he välttäisivät epäjumalain saastaisuutta*, ja salavuoteutta , ja läkähtynyttä ja verta§.
21. Sillä Moseksella on muinaiselta jokaisessa kaupungissa niitä, jotka häntä saarnaavat, koska se joka sabbatina synagogassa luetaan.
22. II. Silloin kelpasi apostoleille ja vanhimmille, koko seurakunnan kanssa, joukostansa valita miehiä ja lähettää Antiokiaan, Paavalin ja Barnabaan kanssa: nimittäin Juudaan, joka kutsuttiin Barsabas, ja Silaan, ylimmäiset miehet veljesten seassa.
23. Ja kirjoittivat heidän kättensä kautta tällä tavalla: me apostolit ja vanhimmat veljet toivotamme veljille, jotka pakanoista Antiokiassa ja Syriassa ja Kilikiassa ovat, terveyttä!
24. Että me olemme kuulleet, kuinka muutamat meiltä lähteneet* ovat teitä opillansa eksyttäneet ja teidän sielujanne vaivanneet, sanoen: teidän pitää itsenne antaman ympärileikata ja lain pitämän; joille emme ole käskeneet .
25. Niin kelpasi meille yksimielisesti kokoontuneille valita miehiä ja teidän tykönne lähettää, meidän rakkaan Barnabaan ja Paavalin kanssa,
26. Jotka miehet ovat sielunsa meidän Herramme Jesuksen Kristuksen nimen tähden alttiiksi antaneet.
27. Niin me olemme lähettäneet Juudaan ja Silaan, jotka myös sen suusanalla teille ilmoittavat.
28. Sillä niin kelpasi Pyhälle Hengelle ja meille, ettei yhtään enempää raskautta pidä teidän päällenne pantaman kuin nämät tarpeelliset:
29. Että te vältätte epäjumalain uhria, ja verta, ja läkähtynyttä, ja salavuoteutta. Jos te niitä vältätte, niin te teette hyvin. Olkaat hyvästi!
30. Kuin he siis olivat lähteneet, tulivat he Antiokiaan, ja kokosivat kansan paljouden, ja antoivat heille kirjan.
31. Kuin he sen olivat lukeneet, ihastuivat he siitä lohdutuksesta.
32. Mutta Juudas ja Silas, että hekin olivat prophetat, neuvoivat monilla sanoilla veljiä ja vahvistivat heitä.
33. Ja kuin he siellä hetken aikaa viipyivät, lähetettiin he veljiltä jälleen rauhassa apostolien tykö.
34. Niin Silaan kelpasi siellä olla.
35. Mutta Paavali ja Barnabas viipyivät Antiokiassa opettamassa ja ilmoittamassa Herran sanaa monen muun kanssa.- Anonyymi
Ihmisopit ja ihmiskäskyt on niiden orjuuteen kasvaneille raskas taakka. Tarkat ja tunnolliset ihmiset kärsivät tällaisista kaikista eniten. On sääli seurata mielenterveysihmisiä, kun näistä ei tahdo päästä eroon millään, aina vaan kaivetaan ja löydetään itsestä esteitä Jumalan armon vapaaseen vastaanottamiseen, lahjana. 😢
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisopit ja ihmiskäskyt on niiden orjuuteen kasvaneille raskas taakka. Tarkat ja tunnolliset ihmiset kärsivät tällaisista kaikista eniten. On sääli seurata mielenterveysihmisiä, kun näistä ei tahdo päästä eroon millään, aina vaan kaivetaan ja löydetään itsestä esteitä Jumalan armon vapaaseen vastaanottamiseen, lahjana. 😢
Lähipiiristä 3 ihmistä tehny itsemurhan ja itse melkein 4. Ei kukaan voi heidän lakiaan täyttää!
Vaan Jeesus Kristus on lain täyttänyt ja me saamme uskon kautta ottaa vastaan lahjavanhurskauden!
Ei se parannuksen tekeminen väärin ole, mutta se on väärin mitä he opettavat synnistä!
Tuossa on kaikki synnit uskovaiselle!
29. Että te vältätte epäjumalain uhria, ja verta, ja läkähtynyttä, ja salavuoteutta. Jos te niitä vältätte, niin te teette hyvin. Olkaat hyvästi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähipiiristä 3 ihmistä tehny itsemurhan ja itse melkein 4. Ei kukaan voi heidän lakiaan täyttää!
Vaan Jeesus Kristus on lain täyttänyt ja me saamme uskon kautta ottaa vastaan lahjavanhurskauden!
Ei se parannuksen tekeminen väärin ole, mutta se on väärin mitä he opettavat synnistä!
Tuossa on kaikki synnit uskovaiselle!
29. Että te vältätte epäjumalain uhria, ja verta, ja läkähtynyttä, ja salavuoteutta. Jos te niitä vältätte, niin te teette hyvin. Olkaat hyvästi!Olkaa vapaat kaikki vaan, ja älkää antako kirjanoppineiden, ja farisealaisten teitä enempää kiusata, koska ei teidän pidä omaatuntoa sellaisesta tehdä, minkä meidän Herramme Jeesus Kristus on sovittanut ristin puulla kun hän on huutanut suurella äänellä: kaikki on täytetty!
- Anonyymi
Minä näin unta yöllä, vaikka en uniin usko, mutta se eirikoinen uni, seinällä oli taulu, meillä ei ole tauluja, en tiedä miksi siitä uneksin, mutta taulussa oli minun kuvani, ja se liikkui ja söi ruokaa ja katsoi iloisesti takaisin.
En ymmärtänyt sitä mutta se lohdutti jotenkin.
Veljeni oli siinä vieressä ja katsoi myös sitä taulua mutta hän ei ihmetellyt, vaan sanoi, ai, apostoli syö ruokaa, mutta minä nauroin, että tällainen tyhmä eli yksinkertainen ole apostoli eikä tule sellaiseksi!
Mutta se Jumalansana mikä on puhtaasti ja kirkkaasti saarnattu, se on sama eilen ja tänään ja huomenna, yksi on Jumalansana joka pysyy iankaikkisesti ja se on se jumalansana joka meille jo profeettain suun kautta annettu ja uuden testamentin 12 apostolin suun kautta saarnattu, ja siihen meidän ei tarvitse lisätä mitään! - Anonyymi
No Henki muistutti tuon ensimmäisen jakeen ja löysin sitten tämän koko kirjeen. Jos siinä jotakin on joka tarpeellista on tähän paikkaan tai seuraavassa luvussa niin laitan sitten tähän paikkaan.
Mutta haluan kuitenkin muistuttaa vielä että huoruus merkitsee salavuoteutta, prostituutiota ja miehen ja naisen tai kahden ihmisen välistä sukupuoliyhteyttä avioliiton ulkopuolella!
Ne on siis ehdollisia syntejä joista tulee tehdä parannus!
Mutta se synti, joka on meidän ruumiissa se on syntiturmelus ja kannamme sitä hautaan asti, mutta siksi uskommekin Jeesuksen Kristuksen nimen päälle, että hän ottaisi meidän syntimme sovittaakseen ne Jumalan edessä, ettei meidän päällemme tuomiota luettaisi meidän synteimme tähden!
Mutta jos jollakin jotakin tuosta kirkastuu niin ilmoita ja opeta rohkeasti, lue myös seuraava luku eli
Hebrelaisten 12 ja 13 luku.
Erityisesti muistu tuo 12 luvun 1 jae mieleen vaikka kyllä te sen tiedätte etten minä raamatuita ole niin paljon lukenut kun vasta viime aikoina ja tuo paikka oli myös pimennossa minun muististani!
Heb.12luku
I. Sentähden myös me, että meillä on näin suuri todistusten joukko meidän ympärillämme, niin pankaamme pois kaikki kuorma ja synti*, joka aina meihin tarttuu ja hitaaksi tekee, ja juoskaamme kärsivällisyyden kautta siinä kilvoituksessa, joka meidän eteemme pantu on§,
2. Ja katsokaamme uskon alkajan ja päättäjän Jesuksen päälle*, joka, vaikka hän olis kyllä taitanut iloita, kärsi ristiä , ei totellut pilkkaa, ja nyt istuu oikialla kädellä Jumalan istuimella§.
3. Niin muistakaat häntä, joka senkaltaisen vastahakoisuuden on syntisiltä itse vastaansa kärsinyt, ettette väsy teidän mielessänne ja lakkaa.
4. Sillä ette ole vielä hamaan vereen asti kilvoitellen syntiä vastaan olleet,
5. Ja te olette jo unohtaneet sen manauksen, joka teille niin kuin lapsille puhuu*: minun poikani, älä katso ylön Herran kuritusta, ja älä näänny, koskas häneltä rangaistaan,
6. Sillä jota Herra rakastaa, sitä hän myös rankaisee; mutta jokaista poikaa hän pieksää, jonka hän korjaa.
7. Jos te kurituksen kärsitte, niin Jumala taritsee itsensä teille niinkuin lapsillensa; sillä kuka on se poika, jota ei isä kurita?
8. Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osalliset olleet, niin te olette äpärät ja ette lapset.
9. Ja kuin meillä ovat lihalliset isät olleet kurittajana, niin me olemme niitä kavahtaneet: eikö meidän siis paljoa enemmin pidä hengelliselle Isälle alamaiset oleman, että me eläisimme?
10. Sillä ne tosin ovat meitä kurittaneet harvoina päivinä luulonsa jälkeen; mutta tämä meidän tarpeeksemme, että me hänen pyhyytensä saisimme.
11. Mutta koska kaikkinainen rangaistus käsissä on, niin ei se näy meille iloksi, vaan murheeksi; mutta sitte antaa hän rauhallisen vanhurskauden hedelmän niille, jotka siinä harjoitetut ovat.
12. II. Sentähden ojentakaat vaipuneet kätenne ja väsyneet polvenne,
13. Ja astukaat vilpittömät askeleet jaloillanne, ettei joku kompastuisi niinkuin ontuva, vaan paljoa enemmin terveeksi tulis.
14. Noudattakaat rauhaa kaikkein kanssa* ja pyhyyttä, paitsi jota ei yksikään saa Herraa nähdä ,
15. Ja ottakaat vaari, ettei joku Jumalan armosta tulisi pois*, ettei joskus kasvaisi joku karvas juuri jotakuta vastahakoisuutta tekemään ja monta sen kautta tulisi saastutetuksi;
16. Ettei joku olisi huorintekiä* eli jumalatoin niinkuin Esau, joka yhden atrian tähden myi pois esikoisuutensa oikeuden .
17. Sillä te tiedätte, että kuin hän sitte tahtoi periä siunausta, tuli hän hyljätyksi; sillä ei hän löytänyt yhtään parannuksen siaa, vaikka hän sitä kyyneleillä etsi.
18. Sillä ette ole käyneet sen vuoren tykö*, johon ei ruveta saa, ja joka tulesta paloi, ette myös käyneet siihen synkeyteen ja pimeyteen, ja sen hirmuisen ilman tykö,
19. Sen basunan kajauksen ja sanain äänen tykö, josta ne, jotka sen kuulivat, rukoilivat, ettei se sana pitänyt heille sanottaman.
20. Sillä ei he voineet kärsiä niitä, mitkä siinä sanottiin, ja jos joku peto siihen vuoreen sattui, niin se piti kivitettämän eli nuolella ammuttaman lävitse.
21. Niin hirmuinen sen näky oli, että Moseskin sanoi: minä olen hämmästyksissä ja vapisen.
22. Vaan te olette käyneet Zionin vuoren tykö, ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin*, ja monen tuhannen enkelitten joukon tykö,
23. Yhteisen kokouksen ja esikoisten seurakunnan tykö, jotka taivaissa kirjoitetut ovat*, ja Jumalan, kaikkein tuomarin tykö ja täydellisten vanhurskasten henkein tykö,
24. Ja uuden Testamentin välimiehen* Jesuksen tykö, ja priiskotusveren tykö , joka parempia puhuu kuin Abelin (veri)§.- Anonyymi
25. III. Katsokaat, ettette häntä kiellä pois*, joka puhuu; sillä jos ei ne paeta saaneet, jotka kielsivät sen, joka maan päällä käskyn antoi, paljoa vähemmin me, jos me sitä pyydämme karttaa, joka taivaasta puhuu,
26. Jonka ääni silloin maata järisti; mutta nyt hän lupaa ja sanoo: vielä minä nytkin kerran tahdon järistää, en ainoastansa maata, mutta myös taivasta.
27. Mutta kuin hän sanoo: vielä kerran, tahtoo hän osoittaa, että järiseväiset pitää muutettaman* niinkuin ne, jotka rakennetut ovat, että järisemättömät pysyisivät .
28. Sentähden saamme me sen valtakunnan, joka ei järistä taida, meillä on armo, jonka kautta me Jumalaa palvelemme, hänen mielensä nouteeksi*, siveydellä ja pelvolla
29. Sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli
Minulla on töitä nyt. Ei ole aikaa tutkia. Mutta kirjoittakaa mitä apostoli tahtoo tässä sanoa. Luen sitten töiden jälkeen paremmin.
- Anonyymi
I. Sentähden myös me, että meillä on näin suuri todistusten joukko meidän ympärillämme, niin pankaamme pois kaikki kuorma ja synti*, joka aina meihin tarttuu ja hitaaksi tekee, ja juoskaamme kärsivällisyyden kautta siinä kilvoituksessa, joka meidän eteemme pantu on§,
2. Ja katsokaamme uskon alkajan ja päättäjän Jesuksen päälle*, joka, vaikka hän olis kyllä taitanut iloita, kärsi ristiä , ei totellut pilkkaa, ja nyt istuu oikialla kädellä Jumalan istuimella§.
No selitän sitten itse. Tuo ylempi kappale viittaa parannuksen tekemiseen eli omantunnon puhtaana pitämiseen. Josta jo sanoinkin ettei se väärin ole parannusta tehdä!
Mutta jos pitää parannusta tehdä siitä, että vaikka pieraisen ja se saarnataan synniksi, niin tulee aika työläs vaellus, ja piereminen sitten on syntiä, niin se olkoot sitten ristinpuulla sovitettu, en minä voi siitä luopua mikä on yhteinen minun ruumini kanssa eli syntymästä asti minun kanssani yhteinen ja lapsesta aikuiseksi kasvaessani minussa voimistuva!
Ei tarvi siis kenenkään kristityn omaa tuntoa ruoskia verille ja pohjattomaan murheeseen siitä, että Jumala on hänelle antanut jotakin mikä on luonnollista ja osa hänen lihallista ihmis ruumistaan!
Kaikki mikä on lihassa on liha ja se on syntiturmelus, me emme pääse koskaan siitä eroon vaan hautaan asti kannamme sitä!
On muutama synti jota tulee välttää ja ne on selkeästi jo kirjoitettu!
No siinä on kaikki vanhurskaus osoitettu uskon kautta Jeesuksen nimen päälle! Aamen!
Mutta kun tulee puheeksi tuo Esaun synti, niin ei hän voi vain uskoa, hänellä on verta vuotavat haavat, ja jos ei kukaan vuodata öljyä ja viinaa hänen haavoihinsa niin hän kuolee! Mutta kun ihminen on tullut elävään uskoon, niin ei hänen tarvitse tehdä taakkaa siitä mikä on luonnollinen syntiturmelus!
Yrittättekö te muutamat tekohurskaat jotka itsekin syntiä teette, sanoa uskossaan heikoille ja saatanan nuolilta kiusatuille että luonnollinen syntiturmelus kuolettaa Hengen ja elämän?
Pois kaikki sellainen pahennus ja väärä kristillisyys vaan katsokaa uskon alkajaan ja täyttäjään Herraan Jeesukseen Kristukseen hän on ottanut päälleen meidän syntivelkamme! - Anonyymi
Kuka on tuhlaajapoika, hän joka tuhlasi omaisuutensa vieraalla maalla! Ja se vieras maa on ehdolliset synnit!
Mutta kuka hullu saarnaaja väittää ja saarnaa että luonnollinen syntiturmelus joka on sisällisesti ihmisruumiissa syntymästä kuolemaan asti, niin tämä luonnollinen syntiturmelus eli liha kuolettaisi Hengen ja elämän?
Tai että Henki ja elämä kuolettaisi lihan niin, että joku jäsen lakkaisi toimimasta?
Mutta mitä Henki ja elämä kuolettaa? Henki ja elämä kuolettaa lihan työt! Mutta älä sano lihan työksi sitä minkä Jumala on luonut hamasta Aadamin ja Eevan syntymästä saakka mieheen ja naiseen seksuaalisuuden ja jäsenet sille, että ihmiset lisääntyisivät tämän maan päällä, eikä sillä jäsenelle ole luotu kelloa että koska hän tunnistaa josko minä avioliitossa tai en,, vaan siitä asti kun ihminen kehittyy pojasta mieheksi ja tyttö naiseksi alkaa hänen ruumissaan seksuaalinen kehittyminen, ja älä sano sitä saastaiseksi sinä joka itse synnissä elät, saastaiseksi sitä minkä Jumala armossaan luonut!- Anonyymi
Kunnia olkoon Jumalalle ja ylistys Jeesukselle Kristukselle joka ottaa pois maailman synnit!
Älä siihen lisää mitään, älä pois sitä minkä Jumala on armossaan luonut pakanoille autuuden uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa aamen!
Kunnia ja ylistys hänen nimelleen iankaikkisesta iankaikkiseen aamen!
- Anonyymi
Sionun juttusi on tosiaan vieras maa!!! "Ja se vieras maa on ehdolliset synnit!"
Vieras maa on Jumalasta erossa elämistä.
Erossa voi olla monista eri syistä, pohjana on kuitenkin aina epäusko. Luottaminen Jumalan Sanan sijasta omaan itseen, toisiin ihmisiin, tai muihin epäjumaliin. Omiin parannuksiin luottaminen on samaa epäjumalien palvomista, kun kaikkiin muihinkin ihmisen tekemiin, tekemättä jättämisiin, tai ihmisten perustamiin yhdistyksiin luottaminen.
Ihmisoppien seurauksena tiestä tulee hyvin nykivä ja epävarma tie, ja puhuja johon ihminen uskoo syntiensä päästäjänä, - pitää olla aina selkärepussa mukana.
On se kumma, että usko Kristukseen syntien sovittajana pitää aina kieltää keksityillä verukkeilla. Ei puutu mielikuvitusta näiltä harhaoppisilta kun he keksivät omia ehtojaan pelastukselle ja oikotietä itselleen.- Anonyymi
Harrastat siis salavuoteutta?
- Anonyymi
Joo mutta se oli Henki joka kirkasti tämän,
Niin uskollasko sen siis teet yksinäs?
Selitä vähän tarkemmin kun hieman jäi yksityiskohdat epäselväksi!
Kiitos Jumala että kirkastit tuon meinasin jo langeta kuolleen uskon hautaan!- Anonyymi
Siis parannuksen tekeminen ja usko ei ole sama asia. Vaan ne on kaksi oksaa yhdestä puusta joka on Jeesus Kristus!
- Anonyymi
Jatkan vielä, tässä pätee se vanha sananlasku tai uusi vanha eri sanoilla kuin alkuperäinen,
Ikinä ei tarvi tietää mitä mieltä on tai mikä on oikein, kuhan on vaan erimieltä kun kirkkouskovainen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis parannuksen tekeminen ja usko ei ole sama asia. Vaan ne on kaksi oksaa yhdestä puusta joka on Jeesus Kristus!
Siis usko ja parannus on kumpikin Jumalan työ!
- Anonyymi
Ja tämä oli se syy, miksi minä en halunnut Raamattua lukea eli avata, kun alkaa puhumaan Jumalansanaa ilman Hengen ilmoitusta, siitä tulee yksisilmäistä kristillisyyttä! Ja niin minäkin melkein lankesin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä oli se syy, miksi minä en halunnut Raamattua lukea eli avata, kun alkaa puhumaan Jumalansanaa ilman Hengen ilmoitusta, siitä tulee yksisilmäistä kristillisyyttä! Ja niin minäkin melkein lankesin.
Ja ehkä haluan taas mennä seuroihin, niin se sanoo jumalansanakin kun mieleen nyt kirkastui kuuntele mitä Henki seurakunnalle sanoo, ei minun henkeni, ei yksittäisen saarnaajan Henki, vaan Pyhä Henki!
- Anonyymi
Jos Paavali sanoo että asia on näin, silloin se on näin, ja siinähän ei silloin merkitse mitä joku netissä pyörivä Keijo pälpättää, enemmän minä apostoli Paavalia uskon, joka oli Jumalan valittu työase, kun sinua! Kuka olet korkeasti kunnioitettu nimimerkki anonyymi? Paavalin minä tiedän mutta sinua minä en tunne!
- Anonyymi
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
Ap. t. 19:16 Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta.- Anonyymi
Kyllä minä sen tiedän olen lukenut sen 5kerraan, siksi vastasinkin niin. Provosointia
- Anonyymi
Joka tapauksessa paha Henki oli oikeassa, he olivat vääriä profeettoja!
- Anonyymi
13. II. Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.
14. Ja muutamat niiden seassa, jotka tätä tekivät, olivat Skevan, Juudalaisten ylimmäisen papin, seitsemän poikaa.
15. Mutta paha henki vastasi ja sanoi: Jesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta mitkä te olette?
16. Ja ihminen, jossa paha henki oli, karkasi heidän päällensä, ja voitti heidät ja paiskasi heidät allensa, niin että he alasti ja haavoitettuna pääsivät siitä huoneesta ulos pakenemaan.
17. III. Ja tämä tuli tiettäväksi sekä kaikille Juudalaisille että Grekiläisille, jotka Ephesossa asuivat, ja pelko tuli kaikkein päälle ja Herran Jesuksen nimi suuresti ylistettiin.
18. Ja tuli myös monta niistä, jotka uskoivat, tunnustivat ja ilmoittivat tekonsa.
19. Ja monta niistä, jotka hempeitä juonia harjoitelleet olivat, toivat kirjat ja polttivat kaikkein nähden. Ja kuin niiden hinnat laskettu oli, niin löydettiin viisikymmentä tuhatta hopiapenninkiä.
20. Niin voimallisesti kasvoi Herran sana ja vahvistui.
Puhutaanhan koko totuus kun suu avataan?
Vai eikö tunto kestä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
13. II. Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.
14. Ja muutamat niiden seassa, jotka tätä tekivät, olivat Skevan, Juudalaisten ylimmäisen papin, seitsemän poikaa.
15. Mutta paha henki vastasi ja sanoi: Jesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta mitkä te olette?
16. Ja ihminen, jossa paha henki oli, karkasi heidän päällensä, ja voitti heidät ja paiskasi heidät allensa, niin että he alasti ja haavoitettuna pääsivät siitä huoneesta ulos pakenemaan.
17. III. Ja tämä tuli tiettäväksi sekä kaikille Juudalaisille että Grekiläisille, jotka Ephesossa asuivat, ja pelko tuli kaikkein päälle ja Herran Jesuksen nimi suuresti ylistettiin.
18. Ja tuli myös monta niistä, jotka uskoivat, tunnustivat ja ilmoittivat tekonsa.
19. Ja monta niistä, jotka hempeitä juonia harjoitelleet olivat, toivat kirjat ja polttivat kaikkein nähden. Ja kuin niiden hinnat laskettu oli, niin löydettiin viisikymmentä tuhatta hopiapenninkiä.
20. Niin voimallisesti kasvoi Herran sana ja vahvistui.
Puhutaanhan koko totuus kun suu avataan?
Vai eikö tunto kestä?Ja se oli hyvä kappale, että eivät kaikki ole Jeesuksesta vaikka he puhuvat Jeesuksesta!
Ja viimein siinä käy niin, että heidät alasti riisutaan, kun eivät he voi saatanan henkiä vastaan omalla voimalla käydä.
Mutta miksi? Koska;
- Anonyymi
Joo en minä enään lähde tuohon yksi silmäiseen kristillisyyteen! Että tutkia omalla järjellä! Kyllä te tiedätte että se on veljeyttä*. Ei minun tarvitse ääneen sanoa mistä hengestä se on lähtöisin se yksisilmä*isyys!
Pysytään vaan siinä kristillisyydessä kuin annettu on eli seurakunnallisessa muodossa, niin kuin kirjoitettu on: kuuntele mitä Henki seurakunnalle sanoo, ei minun henkeni, eikä yksittäisen saarnaajan henki, vaan Pyhä Henki! - Anonyymi
Itsesaastaisuus? Mikä helvetin opetus teillä on.
- Anonyymi
Paavalin 4 luku tessalonikalaiselle
2 Tiedättehän, mitkä käskyt me olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet.
3 Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta,
4 että kukin teistä tietää ottaa oman vaimon pyhyydessä ja kunniassa,
5 ei himon kiihkossa niinkuin pakanat, jotka eivät Jumalaa tunne;
15. Sillä ehkä teillä olis kymmenentuhatta opettajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä olen teitä Kristuksessa Jesuksessa siittänyt* evankeliumin kautta.
16. Sentähden neuvon minä teitä, olkaat minun tavoittajani.
17. Sentähden lähetin minä teille Timoteuksen, joka on minun rakas ja uskollinen poikani* Herrassa, jonka pitää muistuttaman teille minun tieni, jotka ovat Kristuksessa, niinkuin minä joka paikassa kaikissa seurakunnissa opetan.
18. Mutta muutamat ovat teistä paisuneet, niinkuin en minä teidän tykönne tuleva oliskaan.
19. Mutta ennen paljoa aikaa tulen minä teidän tykönne, jos Herra tahtoo*, ja tahdon tietää, ei niiden paisuneitten sanoja, vaan voimaa.
20. Sillä Jumalan valtakunta ei ole puheessa, vaan voimassa.
21. Kumman te tahdotte: että minä tulen vitsalla* teidän tykönne, taikka rakkaudella ja hengen siveydellä?
En tiedä mitä on itsesaastaisuus, muistan sen sanan jostain mutta en löytänyt raamatusta. Mutta löysin nuo kappaleet ja herättivät mielenkiinnon ja siksi laitoin ne, en suoraan niillä vastatkseni tähän kysymykseen, vaan sen takia että niissä oli jotakin hyvää tutkistella! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin 4 luku tessalonikalaiselle
2 Tiedättehän, mitkä käskyt me olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet.
3 Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta,
4 että kukin teistä tietää ottaa oman vaimon pyhyydessä ja kunniassa,
5 ei himon kiihkossa niinkuin pakanat, jotka eivät Jumalaa tunne;
15. Sillä ehkä teillä olis kymmenentuhatta opettajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä olen teitä Kristuksessa Jesuksessa siittänyt* evankeliumin kautta.
16. Sentähden neuvon minä teitä, olkaat minun tavoittajani.
17. Sentähden lähetin minä teille Timoteuksen, joka on minun rakas ja uskollinen poikani* Herrassa, jonka pitää muistuttaman teille minun tieni, jotka ovat Kristuksessa, niinkuin minä joka paikassa kaikissa seurakunnissa opetan.
18. Mutta muutamat ovat teistä paisuneet, niinkuin en minä teidän tykönne tuleva oliskaan.
19. Mutta ennen paljoa aikaa tulen minä teidän tykönne, jos Herra tahtoo*, ja tahdon tietää, ei niiden paisuneitten sanoja, vaan voimaa.
20. Sillä Jumalan valtakunta ei ole puheessa, vaan voimassa.
21. Kumman te tahdotte: että minä tulen vitsalla* teidän tykönne, taikka rakkaudella ja hengen siveydellä?
En tiedä mitä on itsesaastaisuus, muistan sen sanan jostain mutta en löytänyt raamatusta. Mutta löysin nuo kappaleet ja herättivät mielenkiinnon ja siksi laitoin ne, en suoraan niillä vastatkseni tähän kysymykseen, vaan sen takia että niissä oli jotakin hyvää tutkistella!15jae eteenpäin korintolaisille 4luku.
- Anonyymi
Tarkoittaa vetää käteen saastuttaa itsensä suomennos. Onkohan lestoilla jotain sulttaani taustaa noiden oppien mukaan on.
- Anonyymi
KEKW
- Anonyymi
Täällä uskovaiset tappelee. JUMALA ei sitä hyvällä katso. Ei hän sotaa tullut tuomaan vaan rauhaa.
- Anonyymi
Jeesukseen uskovat eivät tappele täällä, eikä missään muuallakaan. Kyllä nuo provokaattorit ovat ihan sunun kaltaisiaksi, ilman Jumalaa eläviä ihmisiä, joille uskovien provosoimisesta on tullut elämäntehtävä. 👹
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesukseen uskovat eivät tappele täällä, eikä missään muuallakaan. Kyllä nuo provokaattorit ovat ihan sunun kaltaisiaksi, ilman Jumalaa eläviä ihmisiä, joille uskovien provosoimisesta on tullut elämäntehtävä. 👹
Elämällä on hyvä olla tarkoitus!
Taidatkos tehdä takkaan palavaisen liekin ilman kipinää jolla tulen matkaan saatat?
Sanooko savenvalaja kipinän tekijälle sinä tyhmä, että hän huonetta tahtoo lämmittää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä ole sen takia syntynyt että minä syön, juon ja kuolen, vaan se takia, että minä teitä härsyttelen tyhmän ja yksinkertaisen mieleni kautta, että teissä joissa viisaus on luonnollisen syntymisen kautta, tulisitte tuntemaan Herran voimaa joka ei ole puheessa vaan voimassa! Pankaa siis pois kaikki omavanhurskaus ja pukekaa päällenne Jeesuksen Kristuksen vanhurskaus joka on uusi ihminen ilman vikaa sydämessä lakialla ja hiljaisella Hengellä, puhdas omatunto ja sovinto Jumalan kanssa Jeesuksen Kristuksen priiskoitus veren voiman kautta! Ja evankeliumin kautta!
Heb.13
8. II. Jesus Kristus sama eilen ja tänäpänä ja myös ijankaikkisesti.
9. Älkäät antako vietellä teitänne moninaisilla ja muukalaisilla opetuksilla*; sillä se on hyvä, että sydän vahvistuu armolla ja ei rualla , joista ei ne mitään hyötyneet, jotka niissä vaelsivat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämällä on hyvä olla tarkoitus!
Taidatkos tehdä takkaan palavaisen liekin ilman kipinää jolla tulen matkaan saatat?
Sanooko savenvalaja kipinän tekijälle sinä tyhmä, että hän huonetta tahtoo lämmittää?Sinäkö näillä helteillä saisit takan vetämään?
Jos ei elämällä ole tarkoitusta, ei se kauan jatku.
Savenvalaja voi sanoa ihan mitä vaan! Ei kai se liity mitenkään kipinäntekijän tarkoituksiin?
No anteeksi, en saanut kiinni ajatuksesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkö näillä helteillä saisit takan vetämään?
Jos ei elämällä ole tarkoitusta, ei se kauan jatku.
Savenvalaja voi sanoa ihan mitä vaan! Ei kai se liity mitenkään kipinäntekijän tarkoituksiin?
No anteeksi, en saanut kiinni ajatuksesta.Heitä pitää provosoida että Henki paremmaksi löydettäisiin kuin katoova liha!
- Anonyymi
Vihmontaveri, Jeesuksen Kristuksen veri, sinun puolestasi vuodatettu. Ja Jeesuksen Kristuksen ruumis, sinun puolestasi annettu. TÄMÄ on EVANKELIUMI.
Vihmontaveri ( Lizelius priiskoitusveri) on evankeliumia, "ja" sanan laittaminen "vihmontaveren" ja "evankeliumin", väliin todistaa, ...
***) ... ettei kristinuskon ydin, YKSIN USKOON, YKSIN JUMALAN ARMOON YKSIN KRISTUKSEEN perustuva vanhurskaus OLE VIELÄ KIRKASTUNUT SINULLE.
Vanhurskauttamiseen on siis sotkettu PELKÄN USKON lisäksi saarnamiesten kaulalla tapahtuva "sovintoveren priiskottaminen".
Varo hyvä ihminen näitä USKOSTA harhaan pois johtavia ihmisoppeja!! ❗❗
Room. 3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
Room. 4:6 niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
Jumala on järjestänyt ARMOVÄLINEET, (kaste, HPE, sana, rippi), HEIKON uskon VAHVISTUKSEKSI. ...
♣️Ei pelastuksen ansaitsemisvälineiksi♣️- Anonyymi
24. Ja uuden Testamentin välimiehen* Jesuksen tykö, ja priiskotusveren tykö , joka parempia puhuu kuin Abelin (veri)§.
Paavalia syytät et minua.
Ei ole yhtäkään puhdistusta niissä, joita priiskoitusveri ei ole puhdistanut!
Omatunto on täynnä veriruskeita syntejä!
Mutta apostoli Pietari sanoo:
3luku 1kirje
16. Ja pitäkäät hyvä omatunto, että ne, jotka teitä panettelevat niinkuin pahantekiöitä, häpeäisivät*, että he ovat häväisseet teidän hyvän menonne Kristuksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
24. Ja uuden Testamentin välimiehen* Jesuksen tykö, ja priiskotusveren tykö , joka parempia puhuu kuin Abelin (veri)§.
3luku 1kirje
16. Ja pitäkäät hyvä omatunto, että ne, jotka teitä panettelevat niinkuin pahantekiöitä, häpeäisivät*, että he ovat häväisseet teidän hyvän menonne Kristuksessa.Jesaja 1luku
6. Hamasta kantapäästä niin kiireeseen asti ei hänessä ole tervettä; vaan haavat, sinimarjat ja veripahat, jotka ei ole puserretut, eikä sidotut, taikka öljyllä sivellyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
3luku 1kirje
16. Ja pitäkäät hyvä omatunto, että ne, jotka teitä panettelevat niinkuin pahantekiöitä, häpeäisivät*, että he ovat häväisseet teidän hyvän menonne Kristuksessa.Et näköjään ymmärtänyt vieläkään.
Laitoit "ja" sanan evankeliumin ja vihmontaveren väliin, - mikä on harhaoppia. Pysy asiassa, ennen kun alat omiasi mölisemään. Vihmontaveri on EVANKELIUMIA, kaikkien lähemmäksi Jeesuksen verta pääset Herran Ehtoollispöydässä, mutta tämä edellyttää USKOA.
Ilman uskoa Herran Pyhä Ehtoollinen on vain viiniä ja leipää. Esikoislestadiolausuuteen kuuluu, sekä kasteen että Herran Pyhän Ehtoollisen merkityksien mitätöinti, ja Raattamaan kehittämän kaulailu ihmisopin korostaminen, - Kristuksen asettamien sakramanttien edelle.
Ihmisopit on vaartallisia. Ne on hyvin sitovia, ja niiden orjuudesta on hyvin vaikea päästä, koska ne vetoavat ihmisen rationaaliseen talonpoikaisjärkeen. Piru vakuttaa puhujien säestämänä omanvanhurskauden orjalle, että pelkällä uskolla Kristukseen ei voi tulla vanhurskaaksi, - vapaaksi kaikesta minkä laki ihmiseltä vaatii!!!
Omasta kokemuksestani tiedän tämän, ja myös sen millaiseen vapauteen orjuudesta voi päästä, kun uskoo evankeliumin sanoman puhtaana, ilman ihmisoppien ja ihmiskäskyjen kurimusta. Helppoa se ei ole vuosikymmenien orjuuden jälkeen, piru ei näet tykkää yhtään vapaista kristityistä.👹 Piru on piru, oli kuinka valkeissa vaatteissa hyvänsä. Se estää vapaan uskominen ja pitää ihmisparkaa vaatimustensa pihdeissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et näköjään ymmärtänyt vieläkään.
Laitoit "ja" sanan evankeliumin ja vihmontaveren väliin, - mikä on harhaoppia. Pysy asiassa, ennen kun alat omiasi mölisemään. Vihmontaveri on EVANKELIUMIA, kaikkien lähemmäksi Jeesuksen verta pääset Herran Ehtoollispöydässä, mutta tämä edellyttää USKOA.
Ilman uskoa Herran Pyhä Ehtoollinen on vain viiniä ja leipää. Esikoislestadiolausuuteen kuuluu, sekä kasteen että Herran Pyhän Ehtoollisen merkityksien mitätöinti, ja Raattamaan kehittämän kaulailu ihmisopin korostaminen, - Kristuksen asettamien sakramanttien edelle.
Ihmisopit on vaartallisia. Ne on hyvin sitovia, ja niiden orjuudesta on hyvin vaikea päästä, koska ne vetoavat ihmisen rationaaliseen talonpoikaisjärkeen. Piru vakuttaa puhujien säestämänä omanvanhurskauden orjalle, että pelkällä uskolla Kristukseen ei voi tulla vanhurskaaksi, - vapaaksi kaikesta minkä laki ihmiseltä vaatii!!!
Omasta kokemuksestani tiedän tämän, ja myös sen millaiseen vapauteen orjuudesta voi päästä, kun uskoo evankeliumin sanoman puhtaana, ilman ihmisoppien ja ihmiskäskyjen kurimusta. Helppoa se ei ole vuosikymmenien orjuuden jälkeen, piru ei näet tykkää yhtään vapaista kristityistä.👹 Piru on piru, oli kuinka valkeissa vaatteissa hyvänsä. Se estää vapaan uskominen ja pitää ihmisparkaa vaatimustensa pihdeissä.Kyllä evankeliumi on kirja eli Jumalansana!
Pysytään siis asiassa!
Jos minä puhun mitä Henki kirkastaa, niin älä minua vaadi tuomiolle , koskas riitelet minun Jumalani kanssa, mene kammioosi ja kiroa Jumalaa jos taidat!
Kiitetty ja ylistetty olkoon Herra joka ei vaikuta puheessa vaan priikoitusveren ja evankeliumin voimassa! Iankaikkisesta iankaikkiseen aamen!
Ja hallelujaa!
- Anonyymi
Kyllä asia niin on, eikä Jumalanvoimasta kuulu click. Syöttekö muuten salamia?
- Anonyymi
Apt.15luku
28. Sillä niin kelpasi Pyhälle Hengelle ja meille, ettei yhtään enempää raskautta pidä teidän päällenne pantaman kuin nämät tarpeelliset:
Ei ole siis hyvä syödä lihaa kun emme tiedä kuinka se on valmistettu, vai ettekö te tiedä, että veressä on sen eläimen henki?
Ja jos tahdot lihaa syödä, valuta ensin veri pois ja syö vasta sitten? Ettet tulisi yhteiseksi sen eläimen hengen kanssa ja niin saastuttaisi itseäsi!
Nämä ovat ensimmäisiä alkeita tosin juudalaisten lain jälkeen, mutta myös meille tarpeelliset, ettemme niihin sekaantuisi kuin ovat saastaiset ja eivät Pyhät!
Vaan että vaeltaisimme pyhyydessä niin kuin Pyhän sopii!
- Anonyymi
Priiskoitusveri ja evankeliumi ja usko! Kaikki nämä ovat erillisiä oksia yhdestä puusta joka on Jeesus Kristus, hänessä tosin on monta oksaa, mutta ei montaa henkeä, vaan yksi on henki, Pyhä Henki!
- Anonyymi
Vaikka toisaalta nyt kun tarkemmin mietin, "kaveri" on 10 vuotta itkenyt syntejään. Vastaus siihen:"jonkin näköisiä heräämisen merkkejä on näkyny" joo ei kiitos. Se oli siinä. Kaikkea hyvää vaa.
- Anonyymi
Ne sadat ja ne tuhannet kerrat kun on polvillaan itketty ja helevetin pätsissä ja omantunnon haavoissa: jonkin näköisiä heräämisen merkkejä on näkyny!
He kävelevät hautojen päällä!
En halua tulla sinne. Enää koskaan. Nämä oli niitä viimeisiä huutoja syvyydestä. Mutta nyt tulee hiljaisuus.
- Anonyymi
Mutta priiskoitusveri ei silti hukkaan ole mennyt, mutta se veri ei vuoda armoistumelta, siellä ovat hautojen tallaajat, mutta se vuotaa kristittyjen sydämiltä.
- Anonyymi
Tallatkaa nyt vielä vähän hautoja ja puhukaa ja kertokaa, kuinka Jeesuksen lampaista näkyy jotakin heräämisen merkkejä, mutta minä sanon teille, totisesti ei ole lampailla kuin yksi paimen! Herra Jeesus Kristus ja hänen armollinen sauvansa joka kaitsee lempeästi! Sionista tulee laki ja Jerusalemista armo, mutta jotka hautojen päällä kävelevät, eivät saa koskaan nähdä Herran kasvoja!
- Anonyymi
Voi pimeyttä, voi sinua ihmisparkaa. Kristuksen veri vuotaa Kristuksen haavoista, EI MISTÄÄN MUUALTA.
Älä yritä opettaa asiaa, josta et ymmärrä mitään. Sen sijaan kuuntele Jumalalta Jeesuksen Kristuksen nimeen VIISAUTTA rukoillen, kun sinua viisaammat ja kristinusossa rakentuneet opettavat. On äärimmäisen vakavaa tuo Jumalan sanan väänteleminen ja käänteleminen, mitä täällä päivästä toiseen harrastat, - petät sillä vain itseäsi. - Anonyymi
Tehkää parannus hautojen päällä seisovat saarnamiehet, te kalpea naamaiset saarnamiehet, koska hän joka helvetin porteilla seisoo on kalpea, mutta jonka on portista sisälle käynyt ja karitsan verellä puhtaaksi pesty, ei pidä kalpea oleman!
- Anonyymi
Kavahtakaa vääriä profeettoja, kavahtakaa hautojen päällä seisovia saarnamiehiä, niitä kalpea kasvoisia, etsikää priiskoitusverta, etsikää ja löytäkää, ja katsokaa ei teidän pidä kalpeat oleman jotka porteista sisälle käyneet olette taivaalliseen Jerusalemiin ja monen tuhannen enkelin tykö!
- Anonyymi
Vaan teidän kasvonne pitää loistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen vanhurskautta Pyhyydessä ja kunniassa ja olkoot kalpeus niiden päällä, jotka portista ulkopuolella seisovat ja eivät tunne eli ole osallisia siitä verestä josta Paavali kirjoittaa että se parempia puhuu kuin Abelin veri, se ei synnytä vihaa, vaan rakkauden, ja joka sitä verta sydämeensä ammentaa, ei hajoita, vaan rakentaa, ja joka rakentaa, ei kävele hautojen päällä, ja joka korjaa, on laupias niin kuin samarialainen!
- Anonyymi
Polkekaa hautoja, ristiinnaulitkaa kunnian Herra, ja huutakaa heräämisestä heränneelle, ja helvettiä armoa kaipaavalle, totisesti te vedätte tuomion päällenne ja teidän vanhurskautenne paistaa teidän kasvoistanne! Ja ei ole montaa vanhurskasta saarnamiestä tallella!
- Anonyymi
Pyydän anteeksi jos joku pahentuu mun puheista, en tiedä aina itsekään mitä puhun, ja se pitää muistaa, ei hän puhu jolla on hyvä olla, vaan hän joka purkaa pahaa oloansa! Mutta ei se olotila puheesta helpotu, vaan armosta!
Siksi ei pidä puheesta pahentua, vaan etsiä armoa, ja jos sen löytää, niin etsiä silloin sitä mikä oli ennen pahennus, että jälkeenpäin muistaa, kun armo taas hukkaan mennyt on, että eikö ollut hyvä olla silloin!
Paavalin 1kirje Timoteukselle 4luku.
I. Mutta Henki sanoo selkiästi, että viimeisillä ajoilla muutamat luopuvat uskosta* ja ottavat vaarin viettelevistä hengistä ja perkeleiden opetuksista,
2. Niiden kautta, jotka ulkokullaisuudessa valheenpuhujat ovat, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty,
3. Ja kieltävät naimasta ja ottamasta ruokaa, jonka Jumala loi* uskollisille kiitoksella nautittavaksi ja niille, jotka totuuden ymmärtäneet ovat.
4. Sillä kaikki, mitä Jumala luonut on, on hyvää, ja ei ole mitään hyljättävää, kuin se kiitoksella nautitaan.
5. Sillä se Jumalan sanalla ja rukouksella pyhitetään.
6. II. Kuin nyt senkaltaista veljille opetat, niin sinä Jesuksen Kristuksen uskollinen palvelia olet, uskon sanoissa, hyvässä opissa kasvatettu*, jotka sinä seurannut olet.- Anonyymi
Kun en minä voi potkia tutkainta vastaan, kun se polttaa minun omaatuntooni reiän.
Ehkä mietitte mistä tämä mielipiteen vaihtuminen johtuu eilen tätä ja huomenna toista mieltä. No kerroin sen jo ylempänä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun en minä voi potkia tutkainta vastaan, kun se polttaa minun omaatuntooni reiän.
Ehkä mietitte mistä tämä mielipiteen vaihtuminen johtuu eilen tätä ja huomenna toista mieltä. No kerroin sen jo ylempänä.Et voi seisoa elävää seurakuntaa vastaa, ilman että omatuntosi palaa puhki, se on kuin hiilloksen päällä seisoisi!
Minä kirjoitan näitä myös sen takia, että koettelen mitä se vaikutta minussa itsessäni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et voi seisoa elävää seurakuntaa vastaa, ilman että omatuntosi palaa puhki, se on kuin hiilloksen päällä seisoisi!
Minä kirjoitan näitä myös sen takia, että koettelen mitä se vaikutta minussa itsessäni.Ja tämä on se lopputulos mitä olen koetellut 10 vuotta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä on se lopputulos mitä olen koetellut 10 vuotta!
En ollut ihan rehellinen, muistan kyllä 12 vuotta olen koetellut ja hiilien päällä kävellyt 11 vuotta välillä hetkeksi pois mennyt ja armossa ollut!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ollut ihan rehellinen, muistan kyllä 12 vuotta olen koetellut ja hiilien päällä kävellyt 11 vuotta välillä hetkeksi pois mennyt ja armossa ollut!
Ja jos joku pitää minun koetukseni halpana, niin voit koetella itse, mutta minä luulen, että löydä toista seurakuntaa, Yksi on elävä seurakunta ja ei ole toista! Voit kävellä hiilien päällä ja poltinraudalla polttaa omaatuntoasi, jos kestät sen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos joku pitää minun koetukseni halpana, niin voit koetella itse, mutta minä luulen, että löydä toista seurakuntaa, Yksi on elävä seurakunta ja ei ole toista! Voit kävellä hiilien päällä ja poltinraudalla polttaa omaatuntoasi, jos kestät sen!
Että sitä voi nousta elävää seurakuntaa vastaan ja sen saarnaajia vastaan, voit nousta, mutta älä ihmettele sen jälkeen niitä tulisia hiiliä jotka polttavat sinun rinnassasi!
Minä koettelin, ja odotin ja odotin koska Jumala ne pois ottaa, ottaako uskon kautta, ottaako jonkun toisen seurakunnan kautta tai jonkun ehkä jonkun pastorin kautta! Mutta ei ottanut, vaan aina kun palasin ja pyysin anteeksi. Mutta olen käynyt aina ulos yhtä nopeasti. Mutta kuin kirjoitin nämä viestit niin ne lähti pois, koko yön olin tulisessa pätsissä!
Ja siinä ei ole kehoitus, kun sanotaan ettei ole hyvä arvostella ja nousta seurakuntaa vastaan, siinä on myös varoitus, et ehkä kestä sitä pätsiä joka polttaa sinun rinnassasi sen jälkeen, ja voi käydä niin, että tulee joku vihollinen ja sanoo korvaasi; on keino päästä tuosta murheesta, aja autollasi tuohon tolppaan kuin on tuossa tien vieressä!
Mutta eikö ole parempi, että lopettaa elävän seurakunnan arvostelemisen, ja hyväksyy sen tosiasian, että ei ole kuin yksi elävä Jumala, ja yksi elävä seurakunta ja yksi elävä usko ja yksi elävä syntien anteeksi antamus!
Ei sitten tarvitse kävellä tulisten hiilten päällä eikä tulisen poltinraudan kanssa rinnassa!
No minä koettelen vain 12vuotta, ehkä se ei riitä teille, ehkä minä koettelen vielä toiset 12vuotta jos se on Jumalan tahto! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että sitä voi nousta elävää seurakuntaa vastaan ja sen saarnaajia vastaan, voit nousta, mutta älä ihmettele sen jälkeen niitä tulisia hiiliä jotka polttavat sinun rinnassasi!
Minä koettelin, ja odotin ja odotin koska Jumala ne pois ottaa, ottaako uskon kautta, ottaako jonkun toisen seurakunnan kautta tai jonkun ehkä jonkun pastorin kautta! Mutta ei ottanut, vaan aina kun palasin ja pyysin anteeksi. Mutta olen käynyt aina ulos yhtä nopeasti. Mutta kuin kirjoitin nämä viestit niin ne lähti pois, koko yön olin tulisessa pätsissä!
Ja siinä ei ole kehoitus, kun sanotaan ettei ole hyvä arvostella ja nousta seurakuntaa vastaan, siinä on myös varoitus, et ehkä kestä sitä pätsiä joka polttaa sinun rinnassasi sen jälkeen, ja voi käydä niin, että tulee joku vihollinen ja sanoo korvaasi; on keino päästä tuosta murheesta, aja autollasi tuohon tolppaan kuin on tuossa tien vieressä!
Mutta eikö ole parempi, että lopettaa elävän seurakunnan arvostelemisen, ja hyväksyy sen tosiasian, että ei ole kuin yksi elävä Jumala, ja yksi elävä seurakunta ja yksi elävä usko ja yksi elävä syntien anteeksi antamus!
Ei sitten tarvitse kävellä tulisten hiilten päällä eikä tulisen poltinraudan kanssa rinnassa!
No minä koettelen vain 12vuotta, ehkä se ei riitä teille, ehkä minä koettelen vielä toiset 12vuotta jos se on Jumalan tahto!Ketä minä seuraavaksi arvostelen?
Sorsan Anssia minä en ole vielä arvostellut, onko hänen vuoro seuraavaksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketä minä seuraavaksi arvostelen?
Sorsan Anssia minä en ole vielä arvostellut, onko hänen vuoro seuraavaksi?Kun ei minulla ole sitä poltinrautaa enää rinnassani, mutta koska te ette usko, ehkä vielä arvostella jotakin saarnaajaa että se kivinen reki vielä 12 vuodeksi laitettaisiin minun selkääni, ehkä alatte sitten uskomaan 44vuotta olen kivirekeä perässäni vetänyt sen takia että arvostelen elävää seurakuntaa ja sen saarnamiehiä?
Vai eikö sekään riitä?
Täytyy kyllä kysyä, eikö polta yhtään rinnassa kenelläkään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ei minulla ole sitä poltinrautaa enää rinnassani, mutta koska te ette usko, ehkä vielä arvostella jotakin saarnaajaa että se kivinen reki vielä 12 vuodeksi laitettaisiin minun selkääni, ehkä alatte sitten uskomaan 44vuotta olen kivirekeä perässäni vetänyt sen takia että arvostelen elävää seurakuntaa ja sen saarnamiehiä?
Vai eikö sekään riitä?
Täytyy kyllä kysyä, eikö polta yhtään rinnassa kenelläkään?Sen 9vuotta olen kirjoittanut täällä, ja olen ottanut päälleni sen lankeemuksen mikä teillä on, ja olen koetellut sitä, ja olen kaikessa siinä ollut viallinen missä tekin, ja olen palannut seuroinnut tehnyt parannuksen ja tullut takas tykönne, palannut taas seuroihin tehnyt parannuksen, tullut taas tykönne, palannut seuroihin tehnyt parannuksen ja tullut taas tykönne ja ottanut päälleni sen lankeemuksen kuin teillä on ja hyljännyt elävän seurakunnan, arvostellut saarnaajat ja seurakunnan ja Jumalan ja Jeesuksen ja Enkelit ja kaikki ihmiset maan päällä, ja sitten lopulta todistan teille , että ei se mitään minua hyödyttänyt, vaan kivisen reen otin päälleni, tulisilla hiilillä kävelin ja kuuma poltin rauta poltti rintaani, ja taas todistan että ei ole hyvä arvostella elävää seurakuntaa ja jos mahdollista niin palatkaa ja Isä kyllä ottaa kaikki katuvat lapsensa vastaan ja pukee heitä häävaatteisiin.
Mutta ettekö silti usko?, minun pitää varmaan hautaan asti olla osallinen teidän lankeemuksestanne, että voisin teille kaikille todistaa, että ei ole lampaan hyvä kantaa kuormaa, eikä ole hyvä päästää sutta lammastarhaan, mutta ei susi ole ihminen vaan paholainen, ja hän tulee arvostelun hengessä, mutta ketä hän arvostelee?
Ei hän arvostele ihmisiä! Vaan sitä joka nämä ihmiset on siittänyt, ja kun arvostelemme kristittyä ihmistä, niin arvostelemme Jumalaa ja emme ihmistä ja siinä on vaara!
Ja ei ole ihme jos kivinen reki lankee päällemme jos arvostelemme sitä, jonka Jumala on siittänyt, silloin arvostelemme Jumalan työtä!
Kuinka me uskomme hänen poikansa nimen päälle ja samaan aikaan arvostelemme hänen töitänsä?
Sillä jokainen ihminen jonka Jumala on Pyhän Henkensä kautta siittänyt taivaan valtakuntaan on Jumalan työ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen 9vuotta olen kirjoittanut täällä, ja olen ottanut päälleni sen lankeemuksen mikä teillä on, ja olen koetellut sitä, ja olen kaikessa siinä ollut viallinen missä tekin, ja olen palannut seuroinnut tehnyt parannuksen ja tullut takas tykönne, palannut taas seuroihin tehnyt parannuksen, tullut taas tykönne, palannut seuroihin tehnyt parannuksen ja tullut taas tykönne ja ottanut päälleni sen lankeemuksen kuin teillä on ja hyljännyt elävän seurakunnan, arvostellut saarnaajat ja seurakunnan ja Jumalan ja Jeesuksen ja Enkelit ja kaikki ihmiset maan päällä, ja sitten lopulta todistan teille , että ei se mitään minua hyödyttänyt, vaan kivisen reen otin päälleni, tulisilla hiilillä kävelin ja kuuma poltin rauta poltti rintaani, ja taas todistan että ei ole hyvä arvostella elävää seurakuntaa ja jos mahdollista niin palatkaa ja Isä kyllä ottaa kaikki katuvat lapsensa vastaan ja pukee heitä häävaatteisiin.
Mutta ettekö silti usko?, minun pitää varmaan hautaan asti olla osallinen teidän lankeemuksestanne, että voisin teille kaikille todistaa, että ei ole lampaan hyvä kantaa kuormaa, eikä ole hyvä päästää sutta lammastarhaan, mutta ei susi ole ihminen vaan paholainen, ja hän tulee arvostelun hengessä, mutta ketä hän arvostelee?
Ei hän arvostele ihmisiä! Vaan sitä joka nämä ihmiset on siittänyt, ja kun arvostelemme kristittyä ihmistä, niin arvostelemme Jumalaa ja emme ihmistä ja siinä on vaara!
Ja ei ole ihme jos kivinen reki lankee päällemme jos arvostelemme sitä, jonka Jumala on siittänyt, silloin arvostelemme Jumalan työtä!
Kuinka me uskomme hänen poikansa nimen päälle ja samaan aikaan arvostelemme hänen töitänsä?
Sillä jokainen ihminen jonka Jumala on Pyhän Henkensä kautta siittänyt taivaan valtakuntaan on Jumalan työ!Minä tein 9 vuotta sitten sen lupauksen kun tulin tänne palstalle, että minä johdatan teidät jokaisen takaisin hyvän paimenen luokse ja helmaan. Mutta ette uskoneet mitään puheistani. Niin on minun pitäny olla seurakunnan ulkopuolella siitä asti teidän kanssanne, että ymmärrän mieltänne, ja nyt ymmärrän, mutta ei se ole teidän mielenne vaan se on suuri paholainen, hän sanoo että arvostele, hän on se joka kuiskuttaa korvaan: arvostele ja puhu pahaa, ja kun teette sen, niin vedätte kivisen reen päällenne kun arvostelette Jumalan seurakuntaa, ja sitten sanotte, ei siellä ollut omantunnon vapautta, vaikka se otettiin teiltä ja minulta siksi pois, että aloimme arvostelemaan Jumalan työtä!
Mutta voimme lopettaa sen nyt ja palata hyvän paimenen helmaan!
Ei ole hyvä kuunnella paholaisen ääntä!
Se on viekas ja se on ovela,
Ensin hän käskee arvostella, ja kun sitten omatunto tulee raskaaksi siitä arvostelusta, sitten hän sanoo; katso ei siellä ole vapautta, katso kuinka raskas sinun omatuntosi on, ja viimein hän käskee että tapa itsesi, että ei ole muuta pakoreittiä tästä murheesta!
Mutta se on paholainen, emme voi kieltää sen läsnäoloa, jos teemme sen, niin eksytämme itsemme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä tein 9 vuotta sitten sen lupauksen kun tulin tänne palstalle, että minä johdatan teidät jokaisen takaisin hyvän paimenen luokse ja helmaan. Mutta ette uskoneet mitään puheistani. Niin on minun pitäny olla seurakunnan ulkopuolella siitä asti teidän kanssanne, että ymmärrän mieltänne, ja nyt ymmärrän, mutta ei se ole teidän mielenne vaan se on suuri paholainen, hän sanoo että arvostele, hän on se joka kuiskuttaa korvaan: arvostele ja puhu pahaa, ja kun teette sen, niin vedätte kivisen reen päällenne kun arvostelette Jumalan seurakuntaa, ja sitten sanotte, ei siellä ollut omantunnon vapautta, vaikka se otettiin teiltä ja minulta siksi pois, että aloimme arvostelemaan Jumalan työtä!
Mutta voimme lopettaa sen nyt ja palata hyvän paimenen helmaan!
Ei ole hyvä kuunnella paholaisen ääntä!
Se on viekas ja se on ovela,
Ensin hän käskee arvostella, ja kun sitten omatunto tulee raskaaksi siitä arvostelusta, sitten hän sanoo; katso ei siellä ole vapautta, katso kuinka raskas sinun omatuntosi on, ja viimein hän käskee että tapa itsesi, että ei ole muuta pakoreittiä tästä murheesta!
Mutta se on paholainen, emme voi kieltää sen läsnäoloa, jos teemme sen, niin eksytämme itsemme.Jos me jostain voimme omantunnon tehdä raskaaksi, niin siitä, että me nousemme meidän Jumalaamme vastaan, ja voimmeko me enempää häntä vastaan nousta, että nousemme hänen seurakuntaansa vastaan, jonka hän on asettanut tämän maan päälle kynttiläksi kynttilän jalkaan valaisemaan maailmaa?
- Anonyymi
Puuttuuko elävästä seurakunnasta rakkaus?
Minä kadotin itseni 9vuodeksi löytääkseni teidän mielen, ja kun sen nyt löysin ja vielä pyydä takaisin, onko se vihaa?
Kristuksen häävaatteet ovat elävät, mutta me itse paadutamme omantuntomme kun lainaamme korvia paholaiselle! Siitä tulee se omantunnon raskaus, se tulee synnistä, mutta suurin raskaus tulee siitä, kun ihminen nousee Jumalaa ja seurakuntaa vastaan!
No Jumala lyö maahan sellaiset. Että saa nousta, mutta älä ihmettele jos tulee vähän raskas olo! - Anonyymi
Jos jaksat olla koko elämäsi raskautettu ilman Jumalan lapsen vapautta, niin voit yrittää, ja aina välillä tulla arvostelemaan Jumalan lapsia lisää tänne foorumille, sanon vaan mitä enemmän arvostelet niin sitä raskaammaksi olosi tulee!
Lopeta arvostelu ja palaa kotiin, silloin loppuu murhe ja suru käännetään iloksi! - Anonyymi
Ei näillä lakihenkisyyden, ihmisoppien ja ihmiskäskyjen tuhoamilla jässiköillä tule edes mieleen kysyä itseltään, miksi minulle ei kelpaa Jumalan armo lahjaksi.
Näin he pysyvät liekanarussaan kiinni. Kuten eräs mies sanoi, "he rakastavat liekanaruaan".
Ei Paavali turhaan kysy, kuka teidät on LUMONNUT!
Se on vahva lumous, kun liha on päässyt tienaajan paikalle ja jokin yhdistys on päässyt Kristuksen herraksi ja tieksi Jumalan valtakuntaan.
Jumalan lahjaan ja ansaitsemattomaan armoon on sen jälkeen vaikea uskoa, liha vaatii aina tietyt rituaalit, jotta saisi luvan uskoa. Koko maailma pyörii pientä kehää, oma minuus laajenee niin suureksi, etteivät muutkaan voi Kristukseen luottaa, eikä tulla hänessä vanhurskaiksi, - ilman näitä minun oppimiani rituaaleja.
Näitä on. Kunpa Jumala armossaan saisi kirkastaa heille TÄMÄN vanhurskauden, jonka Jumala lukee - kaikille - Kristukseen uskoville,- ILMAN TEKOJA. ✝️❤️
Tämä viestini on kaikille, jotka tuntevat sen, etteivät kykene Jumalan tahtoa täyttämään, tämä sanoma on kaikille teille, joilta kaikki omat ansiot ovat menneet ja tyhjä on jäänyt "käteen".
Rohkaise nyt sydämesi uskomaan Jumalan lupauksiin.
Jumalan armosta Kristuksen ansion tähden saat tänäänkin uskoa kaikki syntisi anteeksi, Jeesuksen nimessä ja veressä. Kun sinä sen uskot vahvast', et tule petetyks', vaan pääset helvetin vaivast', tulet taivaaseen vedetyks'. Siel saat sit' ilos' olla, minun oppini ain' kuulla, Isäni myös aina nähdä.
Näin me "Lahden litteästä" lauloimme jo 1950 luvulla. Nykyiset näsäviisaat esikoilestadiolaisiksi itseään kutsuvat ovat hyljänneet, Persäterin ja Minden myötä, alkuperäisen lestadiolaisuuden, tulleet puhdaskätisten omavanhurskauteen, ja erottaneet itsensä muista Kristukseen uskovista. Liike jonka johto ei ota tervettä kritiikkiä vastaan, ei voi parantua, eikä uudistua Kristuksessa Jeesuksessa. Lauma on jäänyt pyörimään erehtymättömien puhdaskätisten johtajiensa ympärille, eristyksiin muusta Kristuksen ruumiista ja evankeliumin ihanasta ilosta ja vapaudesta.- Anonyymi
No minä varoitin, jos tulee joku raskas Henki, ja polttelee rinnassa, älä ihmettele!
Niille vähille jotka vielä hapuilette rajamaastossa etsien seurakuntaa, voit etsiä, mutta arvostelemasta, ettet vahingossa arvostelisi Jumalan enkeleitä!
- Anonyymi
Ja olen ollut teidän lankeemuksenne kanssa eksyksissä 9 vuotta, tietämättä itsekään missä olen, tässä vaiheessa minulle ja olen kiitollinen että löysin itseni, en ole niin varma, jos täällä on ketään ketä pitäisi kutsua. Niin jos sana menee vielä kuuroille korville, niin siitä ei voida syyttää ettei olisi huudettu ja työtä tehty teidän edestänne, vaan ette ottaneet vastaan sitä sanaa ja työtä joka teidän edestänne raskaalle hinnalla maksettu on, syyttäkäät sitten itseänne osattomuudestanne, minun tuntenut on puhdas. Ei voi minulta enempää työtä vaatia. Etten taas itseäni kadottaisi eksyttäisi johonkin karvaiseen, joka ei koskaan parannusta tee, vaikka kuinka huutaisin hänelle!
- Anonyymi
Voivoi teitä.
- Anonyymi
Ei toi oo oikein että mulle tulee joku tuomion basuuma nuhtelemaan mun rintaa noista saarnaajien arvosteluista ku en mä oo edes ikinä tienny että arvostelu on syntiä, koska se on mun luonnossa , arvostelen luonnostaan kaikkia, koskaan edes ajatellu että siinä olis mitään pahaa. Siks en ole ymmärtänytkään mistä paha olo tulee. Mutta pyydän sitte anteeksi mutta pitää muistaa että se yks aloitti, mulla menee päreet jälki on ton näköstä ei kannata ärsyttää mua.
- Anonyymi
Siitä mä tota yhtäkin varoitin. Eilen auoin turpaani ja tänään itken kun en voi ottaa sanoja takaisin. Ei voi ilman ymmärrystä ,jos ei näe mitään , ihan tajuta kaikkea
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1122546- 842221
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai631732- 561727
- 1641651
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1581526Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461516- 1181280
Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261216Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket271207