Lohtusyömisestä

Anonyymi

Ruokariippuvuus.

Olen pahasti koukussa makeisiin ja rasvaisiin ruokiin ja herkkuihin;
pizzaan, hampurilaisiin, ranskalaisiin ja lenkkimakkaraan, sipseihin, jäätelöön, suklaakekseihin, kinkku-juustocroissantteihin...

Kun saan otettua ensimmäisen puraisin jostakin näistä, niin oloni on jotakuinkin samanlainen kuin narkomaanin saadessa heroiiniruiskun verisuoneensa. Voisin kuvitella näin, vaikken käytä huumeita.

Se sanoinkuvaamattoman voimakas ja ihana mielihyvän tunne aivoissa, joka hyväilee koko mieltäni ja kehoani lämpimästi ja hellästi.

Saan edes tuossa lyhyessä hetkessä, yksin kotona herkutellessani unohtaa omat ikävät tunteeni ja ajatukseni. Eivät ne koskaan mihinkään katoa, vaan palaavat aina takaisin uudelleen ja uudelleen. Kuitenkin tuo pieni hetki, jolloin kaikki se paska katoaa mielestäni. Tai ainakin uskottelen itselleni niin.

Olen myös ollut koukussa alkoholiin ja rahapeleihin, mutta herkuttelusta olen aina saanut parhaimman mielihyvän. Varmaan osittain siksi, että nykyään herkut ovat supermarketeissa hyvinkin halpaa, eikä se ota yhtä pahasti talouden päälle toisin kuin rahapelaaminen ja juopottelu. Myöskin sosiaaliset haitat ovat vähäisempiä, sillä voin herkutella yksin kotonani ja piilossa, kenenkään huomaamatta.

En kuitenkaan ole millään tavalla iloinen tästä riippuvuudestani, vaikka nautinkin niistä lyhyistä ja ohikiitävistä mielihyvän hetkistä. Verisuoneni tukkeutuvat, rasvaa kertyy vyötärölle ja jo ennestään tiukka talouteni kärsii tästä paheestani. En kuitenkaan tiedä, että kuinka tällaisesta voisi mitenkään päästä eroon.

Epäilen, että yritän herkuttelulla täyttää mieleni sisäistä tyhjiötä, johon kuuluu täyttymätöntä läheisyyden kaipuuta, surua ja yksinäisyyttä. Tätä tyhjiötä yritän täyttää herkuttelulla, ja haluan tukahduttaa noita raskaita ja ikäviä tunteita, joita minulla on.

Joskus nuorempana tuli paljon harrastettua kävelylenkkeilyä, mutta eipä sitä nykyään tule enää harrastettua, koska työpäivän jälkeen on vain niin väsynyt (tai ainakin uskottelee niin), ja jää pelkästään sohvalle makoilemaan ja katselemaan telkkaria nukkumaanmenoon asti. Välillä olen miettinyt, että kävelylenkkeily voisi olla ihan fiksu tapa saada endorfiinit liikkeelle aivoissani ja se voisi olla ihan hyvä tapa "meditoida" ja käsitellä omia tunteita.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. En ole rakastunut

        Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
        Ikävä
        413
        4319
      2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

        Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
        Maailman menoa
        238
        2123
      3. Olen ärtynyt koska

        minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
        Ikävä
        68
        1570
      4. Suomalaiset marjat loppuvat

        Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
        Maailman menoa
        158
        1391
      5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

        Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
        Perussuomalaiset
        253
        1100
      6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

        Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
        Suomussalmi
        67
        1067
      7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

        ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
        Maailman menoa
        167
        1035
      8. Mitä teen väärin?

        Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
        Sinkut
        136
        1033
      9. Puhutko toisista ihmisistä

        pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
        Ikävä
        117
        933
      10. Haluaisin tietää

        mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
        Ikävä
        53
        918
      Aihe