Pyykinpesu kerrostalossa

Anonyymi

Tosi kurjaa kun öisin käy pyykinpesukone seinän takana. Kylppäri vastakkain ja välissä tyhjä ilmastointihormi jonka seinät on kovalevyä. Oon tätä nyt pari vuotta kuunnellut ja valvonut ja sit tulee voimakkaat Pyykinpesu aineen hajut kuimamasa olevista pyykeistä parvekkeelta ja kun itsellä on paha astma ja tuoksu allergia niin ei jää muuta vaihtoehtoo kuin alkaa hakee toista asuntoo. Kaikki tietää kuka pesee pyykkiä yöllä mut kukaan ei puutu mihinkään. Joka talossa pitäs olla talopesula tai sit yöllä laitettas kylppärin pistorasiat pois päältä. Ja kun tää on jatkuvaa ja yöllä saattaa kaksikin koneellista pyöriä niin kyl vähän v.. Taa

13

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      no sit sun kannattaa muuttaa pois, vaikka maalle

    • Anonyymi

      Mulla asui naapurina noin kahden vuoden ajan sellainen asukas joka saattoi ruveta imuroimaan keskellä yötä. Kello saattoi olla kaksikin yöllä kun alkoi imurin ääni kuulumaan. Kukaan ei tästä hänellä sanonut, ei edes hänen alapuolellaan asunut henkilö, jolla oli muuten tapana valittaa meluavista asukkaista. "Imuroija" muutti onneksi alkuvuodesta pois ja tilalle muutti asukas, joka on huomattavasti hiljaisempi, että välillä tuntuu siltä, että onko hän edes kotona. Onneksi tämä valittajakin muutti pois ja lisäksi talon kaikista pahin valittaja majailee uuden sulhasensa luona.

    • Anonyymi

      Kerrostaloissa on säännöt. Mut kun hallitus on niin vanha niin kukaan ei jaksa tehdä mitään paitsi silloin kun tulee itte häirityks niin sit kerätään nimilistoja.

    • Anonyymi

      Jos on ongelma niin sille kannattaa tehdä jotain eikä valittaa täällä. Kai teillä on isännöitsijä, johon voit olla yhteydessä asiasta?

      • Anonyymi

        Isännöitsijä ei voi tehdä mitään.


    • Anonyymi

      Ja asunto on hakusessa.

    • Anonyymi

      Jos joka päivä käy 3 kertaa pyykinpesukone eiks siitä tuu jo hirvee laskukin
      Kylppäri koko ajan koosteena tuo home ongelman ja sokeritoukka ongelman vanhaan taloon

      • Anonyymi

        Ei tuu kovin kalliiksi normaaleilla hinnoilla. Pesukerta vie vettä tavallisimmilla ohjelmilla alle 20 litraa ja sähköä 40 asteessa 0,5kWh ja 60 asteesta 1 kWh. Kesällä kannattaa kuivata ulkona ja talvella asuintilassa niin tuo lisäkosteuttq muuten kuivaa ilmaan. Jos ei päivän tai yön aikana kuivu kunnolla, ei pelaa ilmanvaihto niinku pitää.

        Aika pahviseinät pitää olla, jos imurointi kuuluu. Pyykinpesusta linkous kuuluu varmaan aika hyvin. Mahtaisko semmoiset kummitassut jalkojen alla auttaa.
        Aloittajan mainitsemat taitaa kuulua kotirauhan ja yksityisyyden suojaan eikä isännöitsijä pysty koettuun häiriöön puuttumaan. Eikä AsOy voi järjestyssääntöihin lisätä mitä hyvänsä ehtoja. Aloittajalla sentään ihan päteviä syitä sinänsä eikä mitään grillin tuoksuja tai muita aivan älyttömiä.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Kyl yöllä kuuluu tosi hyvin ja pesukone on se mikä on kaikkein häiritsevin. Mutta kun hallitus ei halua mitään tehdä niin en voi mitään

      • Anonyymi

        Mut ei hallitus voi kieltää kategorisesti normaaliin elämiseen kuuluvia ääniä tms. Toisaalta on paljon hallituksia, joilla ei halua puuttua riittävästi ongelmiin, jotka ei kohdistu heihin itseensä. Samaten kaikkia lisäkuluja pelätään kuin ruttoa. Harmi, kun laki salllii käytännössä hyvin löperön ja välinpitämättöm'n hallitustyöskentelyn.

        Tietysti voi kysyä miksi toinen jatkuvasti pesee juuri yöllä? Jos on aikasähkö, alkaa halvempi aika klo 22, joten puoleen yöhön mennnessä pitäis yleensä olla valmista. No yötä tuokin jollekin on, mulle myöhäisiltaa. Se mitä hallitus kyllä voisi tehdä, on tutkia seinien äänieritys, sillä niissä on yleisesti paljon puutteita. On myös olemassa hyvin hiljaisia pyykkikoneita eikä ne ole niitä halvimpia, mut tonnilla saa ihan hyviä. Mutta millä rahalla eli kuka maksaa...? Kun kerran on niitä pyykkitupiakin (minusta vanhanaikaisia ja huono systeemi), niin voishan taloyhtiö yhtälailla ostaa jokaiselle pyykkikoneet.

        lajijasuris

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Meidän talon taloyhtiö ei osta mitään. Suihkussa käyminen on kielletty mut ei se pyykinpesu, joten aattelin itte ruveta tekeen samanlailla. Hallitus puuttuu vaan jos jokin asia itseä häiritsee. Hississäkään ei saa viedä painavia huonekaluja. Kuka esim pesukonetta kantaa 6krs. Kuitenkin hallituksen puheenjohtaja vei hississä painavan jääkaappipakastimen. Ja mulle ittelle tuli postiluukuista lappu jossa kiellettiin kävely asunnossa klo 22 jälkeen

      • Anonyymi

        Vai sillai... täysin mielivaltaisia sääntöjä!

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Minä pesen pyykkiä silloin kun pesen. Oli se iltaa tai yötä, nykykone linkoaa paljon hiljaisemmin mitä Kekkosen ajan luottokoneet. Toki koitan ajoittaa niin, että kone olisi valmis ennen 21. Tiskikone pyörii öisin. Suihkussa käyn kun tulen töistä, on se myös yö tai aamu. Kaikki nämä ovat tavallisen elämän ääniä, jotkut eivät voi elää siihen tahtiin kun muut toivovat. Ja tavallista elämää ei voi säännöillä ja varoituksilla rajoittaa. Kaikille ei kerrostaloasuminen sovi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      181
      1929
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      272
      1448
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1295
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1087
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      66
      1016
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      76
      991
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      163
      955
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      815
    10. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      2
      809
    Aihe