kuinka paljon suuremmaksi 1700i:n lohkoa uskaltaa porata? en muista paljon se alkuperäinen halkaisija oli. mietin mirafiorin mäntiä eli jos sylinterinhalkaisijan suurentaisi 84,5mm vai löytyisikö joku muu sopiva mäntäkoko.
lohkon poraus
4
2510
Vastaukset
- ladillac
1600/1700 -> 1800 (1900?, 2000?)
- foma
ja huomasin vain että 1,3 ja 1,5:ssa on sama lohko, mutta 1,5:ssa se on porattu 76mm >>> 82mm. Miten tolla takavetopuolella on mä en tiedä, mutta jos samalla tavalla niin eiköhän se on vähä varallista lähteä poramaan vielä ohuemmaksi noi seinämät. Ainakin samaran 1,5 moottori ylikuumenee juuri tästä syystä vähä herkemmin. Laita vaan uusi kampi ja männät jotka sopii alkuperäiseen syl.kokoon.
Korjatkaa jos olen väärässä...
- 21013
Minulle aikoinaan sanoivat koneistamossa, että voi porata huoletta 1800:ksi.
Kyseessä oli 1500 lohko. Jos oikein muistan niin 1700 lohko perustuu samaan lohkoon joita aikoinaan oli 1500/1600 lohkot mutta eri porauksilla. - L
Joku oli joskus tehny kunnon kisaturbokoneen 1.7, jos nyt tästä rohkeesti suoraan lainaan hänen tekstiään tekniikasta, kun tuli joskus otettua talteen:
Lohko:
Lada 1700i:n 21213
Poraus 84,5 mm
Tehotaskut
Kampiakseli:
Lada 1600
Isku 80 mm
Tasapainoitettu ja hiottu 0,1 alikokoon
Kiertokanget:
Lada 1200
Kiilloitettu
Kevennetty
Tasapainoitettu
Suoruus ja reiät tarkistettu
Lasikuulapuhallettu
Männät:
Fiat 1600 OHV -78
0,4 ylikoko
0,4 mm laskettu
10 cc montut
Venttiilin kolot
Runkolaakerit:
0,1 alikoko
Kiertokangen laakerit:
0,1 alikoko
Päittäisvälyslaakeri:
Lada 1600
Öljypumppu:
Lada 1200 alkuperäinen
Öljypohja:
Lada 1600, johon hitsailtu mittatikunreikä
Sylinterin kansi:
Lada 1600
Kanavat ja palotila avarrettu
Kallistettu, jotta venttiilit suoremmassa sylinteriin nähden
Imuventtiilit:
Ford Taunus 1600 imuventtiili 41,5 mm
Pakoventtiilit:
Lada 1600 imuventtiili 36 mm
Venttiilinjouset:
Fiat 2000 TC
Keinuvivut:
Ladan alkuperäiset
Nokka-akselit:
295/290
330/330
Vauhtipyörä:
Lada 1600
Kevennetty
Tasapainoitettu
Hammaskehä hitsattu kiinni
Paino 4,75 kg
Kytkinlevy:
Lada 1200
Paineasetelma:
Lada 1600
2 x tähtilevy
Tasapainoitettu vauhtipyörän kanssa
Imusarja:
LOTUS Lada 1600 suora
Kaasuttimet:
Dellorto DHLA 48 M
Imutorvet
Pipercross KK29 Ilmansuodattimet
Polttoainepumppu:
Facet Red Top
Paine 0,3 bar
Tuotto 130 l/h
Paineentasaaja:
Pro Fuel
Pakosarja:
Martelius exhaust 4-2-1
2,75 tuuman putkisto kahdella Trush Turbo vaimentimella
Virranjakaja:
Lada 1200
Puola:
Bilteman sininen
Tulpat:
NGK BP7ES
Tollahan sitten jo pääsee...joku garretin turbo siinä oli lisäks.......Hieman alkuperäisen kysyjän kysymyksen ohihan tää meni kun ei ollu porailusta kyse, mutta tossa olis aika hyvä malli miten nostaa tehoja....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683159
- 2002791
- 222608
- 492578
- 202456
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412295Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2101743Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241697- 361545
- 181416