Narsisti voi olla huonosti kohdeltu (esimerkki)

Anonyymi

Jos joku mielestäsi käyttäytyy kuin narsisti, niin mieti puhutko itse hänestä pahaa selän takana, tai pilkkaatko ja näpäytteletkö jatkuvasti siten että se tekee hänestä passiivis-agressiivisen?

Jos hän on saanut sinusta käsityksen, että puhut paljon pahaa selän takana, ja jos hän on huomannut että naurat ja nautit kun hänelle sattuu jotain pahaa, niin todennäköisesti hän muuttuu etäiseksi ja töykeäksi, koska on vaikea toivoa hyvää sellaiselle joka puhuu selän takana pahaa ja heittää suolaa haavoihin (koska nauttii siitä).

Hänessäkin varmasti on jotain vikoja. Ehkä hän on tarkka ulkonäöstään tms. Se voi johtua siitä että häntä on haukuttu ja kiusattu. Mietipä myös monestiko olet itse pyytänyt anteeksi, ja monestiko hän on pyytänyt anteeksi. Jos et ole koskaan pyytänyt anteeksi, ja puhut pahaa selän takana, mutta hän ei puhu pahaa selän takana, ja jos nautit hänen kärsimyksistään, niin silloin olet itse paha ihminen.

13

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Narsismi on sairaus tai vammainen ihminen. Ei siinä ymmärrystä tarvita eikä sitä ole. Se on saalistaja joka tuhoaa sinut kierosti. Lopulta tarviit itse psykiatria jotta selviäisit. Useimmat eivät selviä vaan vaurioituvat loppu elämäkseen. Älä ole narsistin kanssa tekemisissä ollenkaan. Voit vielä selvitä jotenkin. Narsku on pahasti vinksahtanut ihminen.. tai oikeastaan eläin.

    • Anonyymi

      Narsisti kohtelee muita huonosti ja epäreilusti aina kun siihen tulee tilaisuus. Omaa etuaan se vain ajattelee eikä kenelläkään muulla ole mitään väliä. Sen kyllä huomaa jos sellainen tulee kohdalle. Väkivalta, valehtelu, asioiden ylösalaisin kääntäminen, varastelu, juopottelu, vastuuttomuus, toisten syyttäminen omista mokista. Anteeksi pyytää epäaidosti vasta sitten kun se kuvittelee voivansa jatkaa hyväksikäyttämistään sen toimenpiteen jälkeen. Eli varsin vastenmielinen olento. Ihmiseksi vaikea niin omituista, tunnevammaista edes verrata. Eikä myötätuntoa tule koska narsisti aiheuttaa ympäristössä kärsimystä.
      Jos lähipiirissäsi on edellä mainitun kaltainen, ei kannata olla missään tekemisissä. Välit poikki eikä mitään kontaktia enää. (Turhaa yrittää puhua sellaisen kanssa, pelkkää peliä ja elämän tuhlaamista se aika jonka narsistiin tuhlaa.)

    • Anonyymi

      "Jos joku mielestäsi käyttäytyy kuin narsisti, niin mieti puhutko itse hänestä pahaa selän takana, tai pilkkaatko ja näpäytteletkö jatkuvasti siten että se tekee hänestä passiivis-aggressiivisen?"

      Hyviä kysymyksiä. Ja sekin, että miksei pahaa puhuva, pilkkaava ja näpäyttelevä ihminen näe narsistia omassa peilikuvassaan? Siellähän se on.

      Jos on tarpeeksi kokemuksia sekopaateista, ei kiinnosta alkaa "opettaa" tai "valistaa" heitä heidän omasta toiminnastaan, koska se menee olennaisesti hukkaan eikä mikään muutu, valheet ja irvailu vain syvenevät ja saavat lisää bensiiniä... tylsää, monotonista, sairasta.

      Anders Behring Breivikin hoitohenkilökunta masentuu henkilö toisensa jälkeen, mutta mikään ei muutu. Sellaisista psyykenvammaisista henkilöistä on kyse.

    • Anonyymi

      ja mitäköhän mahtaa pitää sisällään ensimmäisen virkkeesi "käyttäytyy kuin narsisti"?

      Eikö juuri se, että joku valehtelee ja puhuu paskaa ihmisen selän takana ole "käyttäytyy kuin narsisti"? Favorisoi, suosii joitakin, jakaa lampaisiin ja vuohiin, syyttelee jälkimmäisiä kuin KGB omista rikoksistaan? Narsistista splittaamista, jossa omat suosikit vastuuvapautetaan säännönmukaisesti.

      Nettirikollisuudesta puhumattakaan, tietoliikenteen laittomasta seuraamisesta.

      Tai trollaamisesta, identiteettivarkauksista, vieraina ihmisinä tahallaan netissä esiintymisestä, jossa tarkoitus aiheuttaa harmia ja kaaosta ympärilleen. Tutkitustikin trollaamisen takana on tavallista useammin psykopaatti.

      • Anonyymi

        P.S. ja olen siispä sama kirjoittaja, joka peukutti tuon aloitusviestin, hyvä viesti.

        Ihmettelen vain sitä, mistä syistä jotkut leimataan narsisteiksi kun käyttäydytään itse huomattavasti törkeämmin heitä kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        P.S. ja olen siispä sama kirjoittaja, joka peukutti tuon aloitusviestin, hyvä viesti.

        Ihmettelen vain sitä, mistä syistä jotkut leimataan narsisteiksi kun käyttäydytään itse huomattavasti törkeämmin heitä kohtaan.

        P. P. S. Eikö se emotionaalinen kaltoinkohtelu, paskanpuhuminen ja vahingonilo, mitä aloituksessakin hyvin kuvataan, juonnu juuri NARSISMISTA. Ja pitääkö eräiden julki- tai salanarsismia paapoa ja favorisoida, en voi ymmärtää enkä arvostaa!


      • Anonyymi

        Just noin se uskonnon käyttö menee, että jos olet kiltti ja teet mikä on laumalle hyväksi niin olet heistä lammas ja vuohi on se syntipukki ihan sama onko oikeasti edes syyllinen. Terveessä uskonnossa se mustalammas saa rakkautta ja hänet autetaan takaisin laumaan. Narsisti on valmis heittämään muut pois paitsi ne suosikit. Suosikki et ole enää jos alat tehdä mikä on itsellesi oikeasti hyväksi. Muutut liikaa...et ota vastaan heidän "korkeammalla tasolla" olevaa älyään. Heidät tunnistaa myös tästä taso puheesta missä kun kohtaat hänet vääristä teoistaan "sulla on tämän tason juttuja mihin mulla ei ole aikaa". Hän on kyllä saattanut arvostella, kritisoida, mustamaalata kulisseissa sinua pitkäänkin. Mutta kun on kohtaamisen aika, että mitä tämä toiminta on niin sitten ei kiinnosta mukamas.


      • Anonyymi

        Siinä oli tarkoituksena siihen viittaus, että juonitteleva narsisti usein haukkuu muita narsistiksi. Syyksi riittää kateus tai se ettei kyseinen henkilö pysty antamaan narsistille sellaista rakkautta mitä hän halajaa. Voi olla että narsisti on esim. biseksuaali, ja haukkuu narsistiksi sellaisen samansukupuolisen, joka ei suostu lähentely yrityksiin ja pyrkii muutenkin kauemmas, varsinkin jos narsisti käyttää huumeita ja haukkuu kaikkia jotka näkee ym.s


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä oli tarkoituksena siihen viittaus, että juonitteleva narsisti usein haukkuu muita narsistiksi. Syyksi riittää kateus tai se ettei kyseinen henkilö pysty antamaan narsistille sellaista rakkautta mitä hän halajaa. Voi olla että narsisti on esim. biseksuaali, ja haukkuu narsistiksi sellaisen samansukupuolisen, joka ei suostu lähentely yrityksiin ja pyrkii muutenkin kauemmas, varsinkin jos narsisti käyttää huumeita ja haukkuu kaikkia jotka näkee ym.s

        Joo heidän kohdalla se kaksoiselmän eläminen voi olla tosiaan taruakin ihmeellisempää. Semmoinen tunkio kun alat kaivaa....


    • Anonyymi

      Onko täällä joku narsisti, joka ihmeellisellä tavalla pikkuisen ymmärtäisi, että hän on narsisti? Kerjäämässä myötätuntoa?

      • Anonyymi

        Tämä ajatus käy mielessä aika ajoin.


      • Anonyymi

        No sehän on ihan tervettä viimeistenkin ymmärtää, että valehtelu, vahingonilo, selän takana panettelu, nettirikollisuus ja valeidentiteetit ovat kaikki narsistisia toimintamalleja.

        Itse psykopaattien parantumisen suhteen pysyn skeptisenä. (Empatiaa en viitsi enää vanhemmiten jakaa narsisteille/psykoille, jotka mielellään opportunistisesti kaiken ottavat, mutta eivät vahingossakaan ole vastavuoroisia.)


    • Anonyymi

      Siis narsistit ovat kovia puhumaan muista pahaa seläntakana ja etenkin piilonarsut esittävät hyvää kuuntelijaa. Seläntakana sitten saattavat puhua muista todella ikävästi ja mustamaalata heitä. Se utelu muiden asioihin voi olla tosi erikoista kuten että miltä jonkun kumppani näyttää ulkoisesti. He kun ovat kovin pinnallisia eikä syvyyttä niinkään löydy. Heillä on jokin ihmeellinen erikoinen oikeus puhua muista pahaa vaikka se ei olisi tottakaan. Omasta maineestaan ovat sitten tosi tarkkoja, että mitään vasta lauseita ei saa esittää eikä heistä saa puhua samoin kuin he itse puhuvat. Narsistin omaa huonoa käytöstä ei koskaan lasketa kun heille on olemassa omat säännöt. Tunsin nuoruudessa narsun joka oli kuullut hänestä puhuttavan, hyppi tämän ihmisen pään päällä baarissa. Samalla aiheutti avopuolisolleen isot velat. Tottakai siinä ihmisten alkoivat hänestä puhumaan kun meno oli tuollaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1878
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1782
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1271
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1184
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1152
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      10
      1085
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1031
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1005
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1004
    10. 10
      980
    Aihe