soittaako pankki

työpaikalle?

Oon ajatellut hakea pientä kulutusluottoa ja nyt vähän epäilyttää, kun lainaehdoissa joutuu antamaan suostumuksen sille, että pankki voi hankkia tietoja itsestä joka paikasta riippumatta siitä, koskeeko näitä tietoja lakiin tai sopimukseen perustuva salassapitovelvollisuus. Hakija suostuu siihen, että luottoyhtiö hankkii työsuhdetta koskevat tiedot ym. Ja ilmoittaa tämän sopimuksen rekisteröitäväksi luottotietoyhtiöön.

Jos ne soittaa työpaikalle niin saan hävetä silmät päästäni ja en sen takia uskalla ottaa lainaa.
Ja tarkoittaako toi luottotietoyhtiöön rekisteröiminen sitä, että tiedoisssa näkyy että on tällainen laina?
Olen toki ennenkin ottanut lainaa, mutta koskaan en ole törmännyt näin tylyihin lainaehtoihin missä annetaan suostumus kaikkeen. Kyseessä on nordean joustoluotto.

4

1704

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikös se ole ihan luonnollista, että pankki voi tarvittaessa tarkistaa tietojesi oikeellisuuden? Jos lainan hakeminen hävettää sinua ja suorastaan pelkäät velallisuutesi selviämistä jollekin, niin jätä se laina hankkimatta. Eipä noissa kulutusluotoissa muutenkaan mitään järkeä ole.

• Erkki X.

Tämähän on aivan normaali käytäntö! Otit sitten millaista lainaa tahansa, pankki tarkistaa tietosi. Eivät he kerro henkilöstöosastolle millainen laina on kyseessä, turhaa tuota häpeilet! Tässä maassa on varmaan puoli miljoonaa ihmistä, joilla on asuntolainaa, autolainaa tms, ja varmastikin kaikkien työpaikoille on soitettu. Eihän kukaan ole niin hullu, että antaisi 200 000 euroa lainaksi tarkistamatta luotonhakijan tietoja!

• eikku

Ei olla soitettu ja mulla on muutaman vuoden aikana ollut monestakin eri laitoksesta noita kulutusluottoja...Ja mitä häpeemistä siinä edes olis sillä monellahan kodin hankinnatkin tehdään luotoilla. Senhän takia niitä jaetaan

• Soittavat työpaikalle tyyliin olen x-pankista, ja tarkistaisin, onko tällainen henkilö teillä töissä ja onko määräaikainen vai vakituinen työsuhde. Jos häpeät sitä, että työsuhteesi tarkistetaan, niin miten kehtasit hakea lainaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5963
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3734
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2587
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2111
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1892
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1448
    Aihe