Morjensta. Kysyisin täältä vähän neuvoja guruilta. Minulla ei ole paljoakaan purjehdusta takana, mutta suunnittelen maailmanympärikatselmusta noin 5v päästä.
Tarvitsisin mukavan ja turvallisen valtamerikelpoisen veneen käytettynä hintaluokassa 100k€
Mielellään kelpoinen myös arktisille alueille, koska ajattelin käväistä uudesta seelannista myös Kerguelenillä. Lämmitys saisi olla ja lämmin vesi ja suihku. Olen katsellut Nauticatin moottoripurjehtijoita koska näyttävät kodikkaille, mutta onko niillä asiaa atlantin ylityksille ja muille maailman suurille merille joissa olen aikonut seilailla.
En malta odottaa. Turku-englanti-hollanti-kanaria-riviera-kreikka-panaman kanava-fiji saaret-australia-uusi seelanti- kerguelen-thaimaa-havaji-usa-karibia-huippuvuoret-turku.
Eikä sitten mitään vitsailua tai kysymyksiä purjehdustaidoistani. Sadantonnin vene hakusessa plussat ja miinukset kiitos :)
Maailmanympäri purjehdukselle menossa
24
810
Vastaukset
- Anonyymi
Niin lisään vielä että yksin aion lähteä, mutta arvostan avaruutta ja kodikasta tilaa. Paatin pitää olla yksin purjehdittava!
- Anonyymi
Kaikki purjeveneet joitain pelkästään kilpakäyttöön suunniteltuja lukuunottamatta ovat yksin purjehdittavia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki purjeveneet joitain pelkästään kilpakäyttöön suunniteltuja lukuunottamatta ovat yksin purjehdittavia.
Kiitos tiedosta, en tiennytkään. Olen aina olettanut että jossain koossa tulee raja vastaan ja yhdellä henkilöllä purjehtiminen ei enää onnistu. Nimenomaan näissä pienemmän kokoluokan veneissäkin.
- Anonyymi
Ne on tukevia, muttei ihan parhaita valtamerille. Suunniteltu rannikoille. Ota joku blue water alumiinivene kokoluokassa 35 jalkaa. Blue water-veneessä on isot tankit. Voi olla sellainen, missä on jo valmiiksi tuuliperäsimet jne.
- Anonyymi
Jatka vain haaveilujasi yksinäsi.
- Anonyymi
Haaveilen ennemmin täällä ja kysyn asiantuntijoilta neuvoja ja tietoja.
- Anonyymi
Nauticateilla 33, 40 on ainakin kierretty pallo.
https://www.yachtingmonthly.com/news/nauticat-round-the-world-cruiser-for-sale-1259
Itse laittaisin myrskylasit muovista pultti liitoksella normi ikkunoiden eteen 10-20mm muovista...- Anonyymi
Mitä luulet, onnistuisiko pallon kierto tuollaisella?
https://www.youtube.com/watch?v=4KR6DG2ODCc&ab_channel=YachtbrokerFredrik
Onko yleensäkin niin että isommalla veneellä pärjää valtameren myrskyissä paremmin kuin pienemmällä paatilla. Onko jotain kokorajaa jota pienemmällä ei sovi yrittääkään? - Anonyymi
On kierretty myös suomalaisvoimin Inferno 29:llä. Maailmalta löytyy taatusti paljon huonommillakin veneillä kiertäneitä.
Se, että joku on kiertänyt, ei tee veneestä hyvää siihen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä luulet, onnistuisiko pallon kierto tuollaisella?
https://www.youtube.com/watch?v=4KR6DG2ODCc&ab_channel=YachtbrokerFredrik
Onko yleensäkin niin että isommalla veneellä pärjää valtameren myrskyissä paremmin kuin pienemmällä paatilla. Onko jotain kokorajaa jota pienemmällä ei sovi yrittääkään?Miksikä ei onnistuisi, kun taidot ja vene kunnossa ja varusteltu ylitykseen ja mahdolliseen myräkkään. Eli myrskylasit ja mahdollisuus riittävästi pienentää purjepinta-alaa, tehokas autopilotti gyrolla ja riittävästi akkukapasiteettia. Hyvä sää kontrolli ja hyvät aikaikkunat ja kierrä pahimmat matalapaineet sopivalla etäisyydellä...
Nautikatit on yleisesti vahvasti rakennettu... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksikä ei onnistuisi, kun taidot ja vene kunnossa ja varusteltu ylitykseen ja mahdolliseen myräkkään. Eli myrskylasit ja mahdollisuus riittävästi pienentää purjepinta-alaa, tehokas autopilotti gyrolla ja riittävästi akkukapasiteettia. Hyvä sää kontrolli ja hyvät aikaikkunat ja kierrä pahimmat matalapaineet sopivalla etäisyydellä...
Nautikatit on yleisesti vahvasti rakennettu...Nauticat on vahvoja, muttei erityisen soveliaita valtamerille. Ne on suunniteltu ennemmin rannikoille. Niitä on tietysti erilaisia malleja, joista jotkut on puhtaita kesämökkejä.
- Anonyymi
No, katso millä veneillä lähdetään GGR:ään. Rustler 36.
Yachtworldissa on muutama tuohon hintahaarukkaan sopiva yksilö. Pistät toisen saman verran lisää refittiin niin sitten voit lähteä. .
Tsekkaa Forgus 36, Finnsailer 34, hyväkuntoinen HR352.- Anonyymi
Tuo Finnsailer 34 varsinkin miellytti minua. Varteenotettava vaihtoehto. Onko muuten katamaraanit parempia ja turvallisempia valtameren ylittämisessä kuin nuo tavalliset purjeveneet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo Finnsailer 34 varsinkin miellytti minua. Varteenotettava vaihtoehto. Onko muuten katamaraanit parempia ja turvallisempia valtameren ylittämisessä kuin nuo tavalliset purjeveneet?
Eivät ole. Katamaraanin kaatuessa se ei enää käänny takaisin oikeinpäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kevin Costner pärjäsi katamaraanilla hyvin, joten itse valitsisin sellaisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kevin Costner pärjäsi katamaraanilla hyvin, joten itse valitsisin sellaisen.
Se oli kylläkin trimaraani siinä Waterworldissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli kylläkin trimaraani siinä Waterworldissa.
Vielä parempi.
Ehdottomasti sitten trimaraani.
- Anonyymi
Pitää olla myös taitoa purjehtia aallokossa, varsinkin myötäiset ovat vaarallisia ja voivat kaataa veneen. Mitä pidempi, niin teoriassa parempi.
Lisäksi pitää olla monitaitoinen "mc gryger" henkinen, kun jotain hajoaa tai menettää väliaikaisesti toimintakunnon.
Vene pitää myös valmistella hieman valtamerelle, esim 40 vuotta vanhat vantit voisivat olla riski tai muut ikivanhat rikin osat yms..
Eli mikään vene ei ole takuuvarma turvallisuudessa, vaan monen asian summana...
Tässä norjalainen urho jolla halukkuus hakeutua keleihin, näet hieman millaista menoa isommissa aalloissa. Katso myös muut videot...
https://youtu.be/VxthF9o9k0Y- Anonyymi
Mc Gryger on kyllä kova, ja kyllähän musisointi ilahduttaa retkellä. https://youtu.be/TCGKOT7_pfY
- Anonyymi
"Haaveilen ennemmin täällä ja kysyn asiantuntijoilta neuvoja ja tietoja."
Huumorin ylläpitäminen on myös tärkeää. - Anonyymi
Olis tiedossa yksi kaveri, jolla on kokemusta yksinpurjehduksesta ja vene, jonka saattaisit saada sitä varten. Vene kaipaa pikku remontti, mutta on uusi.
Mies on viimeksi nähty Kotkassa. Kysy merivartiolaitiokselta.- Anonyymi
Tuosta voi arvioida millaiselle remontille on tarvetta.
https://is.mediadelivery.fi/img/1920/4a6a2b0b93884ed4f159cc13ae53a3a0.jpg
- Anonyymi
Kannattaa miettiä myös IS400 venettä. Siinä on koppi niin arktinen alue on mukavmpi kiertää.
- Anonyymi
Ha ha ha haaaa....mahtava vitsi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391