Maailmanympäri purjehdukselle menossa

Anonyymi

Morjensta. Kysyisin täältä vähän neuvoja guruilta. Minulla ei ole paljoakaan purjehdusta takana, mutta suunnittelen maailmanympärikatselmusta noin 5v päästä.

Tarvitsisin mukavan ja turvallisen valtamerikelpoisen veneen käytettynä hintaluokassa 100k€

Mielellään kelpoinen myös arktisille alueille, koska ajattelin käväistä uudesta seelannista myös Kerguelenillä. Lämmitys saisi olla ja lämmin vesi ja suihku. Olen katsellut Nauticatin moottoripurjehtijoita koska näyttävät kodikkaille, mutta onko niillä asiaa atlantin ylityksille ja muille maailman suurille merille joissa olen aikonut seilailla.

En malta odottaa. Turku-englanti-hollanti-kanaria-riviera-kreikka-panaman kanava-fiji saaret-australia-uusi seelanti- kerguelen-thaimaa-havaji-usa-karibia-huippuvuoret-turku.

Eikä sitten mitään vitsailua tai kysymyksiä purjehdustaidoistani. Sadantonnin vene hakusessa plussat ja miinukset kiitos :)

24

780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin lisään vielä että yksin aion lähteä, mutta arvostan avaruutta ja kodikasta tilaa. Paatin pitää olla yksin purjehdittava!

      • Anonyymi

        Kaikki purjeveneet joitain pelkästään kilpakäyttöön suunniteltuja lukuunottamatta ovat yksin purjehdittavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki purjeveneet joitain pelkästään kilpakäyttöön suunniteltuja lukuunottamatta ovat yksin purjehdittavia.

        Kiitos tiedosta, en tiennytkään. Olen aina olettanut että jossain koossa tulee raja vastaan ja yhdellä henkilöllä purjehtiminen ei enää onnistu. Nimenomaan näissä pienemmän kokoluokan veneissäkin.


    • Anonyymi

      Ne on tukevia, muttei ihan parhaita valtamerille. Suunniteltu rannikoille. Ota joku blue water alumiinivene kokoluokassa 35 jalkaa. Blue water-veneessä on isot tankit. Voi olla sellainen, missä on jo valmiiksi tuuliperäsimet jne.

    • Anonyymi

      Jatka vain haaveilujasi yksinäsi.

      • Anonyymi

        Haaveilen ennemmin täällä ja kysyn asiantuntijoilta neuvoja ja tietoja.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

        On kierretty myös suomalaisvoimin Inferno 29:llä. Maailmalta löytyy taatusti paljon huonommillakin veneillä kiertäneitä.

        Se, että joku on kiertänyt, ei tee veneestä hyvää siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä luulet, onnistuisiko pallon kierto tuollaisella?

        https://www.youtube.com/watch?v=4KR6DG2ODCc&ab_channel=YachtbrokerFredrik

        Onko yleensäkin niin että isommalla veneellä pärjää valtameren myrskyissä paremmin kuin pienemmällä paatilla. Onko jotain kokorajaa jota pienemmällä ei sovi yrittääkään?

        Miksikä ei onnistuisi, kun taidot ja vene kunnossa ja varusteltu ylitykseen ja mahdolliseen myräkkään. Eli myrskylasit ja mahdollisuus riittävästi pienentää purjepinta-alaa, tehokas autopilotti gyrolla ja riittävästi akkukapasiteettia. Hyvä sää kontrolli ja hyvät aikaikkunat ja kierrä pahimmat matalapaineet sopivalla etäisyydellä...

        Nautikatit on yleisesti vahvasti rakennettu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksikä ei onnistuisi, kun taidot ja vene kunnossa ja varusteltu ylitykseen ja mahdolliseen myräkkään. Eli myrskylasit ja mahdollisuus riittävästi pienentää purjepinta-alaa, tehokas autopilotti gyrolla ja riittävästi akkukapasiteettia. Hyvä sää kontrolli ja hyvät aikaikkunat ja kierrä pahimmat matalapaineet sopivalla etäisyydellä...

        Nautikatit on yleisesti vahvasti rakennettu...

        Nauticat on vahvoja, muttei erityisen soveliaita valtamerille. Ne on suunniteltu ennemmin rannikoille. Niitä on tietysti erilaisia malleja, joista jotkut on puhtaita kesämökkejä.


    • Anonyymi

      No, katso millä veneillä lähdetään GGR:ään. Rustler 36.

      Yachtworldissa on muutama tuohon hintahaarukkaan sopiva yksilö. Pistät toisen saman verran lisää refittiin niin sitten voit lähteä. .

      Tsekkaa Forgus 36, Finnsailer 34, hyväkuntoinen HR352.

      • Anonyymi

        Tuo Finnsailer 34 varsinkin miellytti minua. Varteenotettava vaihtoehto. Onko muuten katamaraanit parempia ja turvallisempia valtameren ylittämisessä kuin nuo tavalliset purjeveneet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo Finnsailer 34 varsinkin miellytti minua. Varteenotettava vaihtoehto. Onko muuten katamaraanit parempia ja turvallisempia valtameren ylittämisessä kuin nuo tavalliset purjeveneet?

        Eivät ole. Katamaraanin kaatuessa se ei enää käänny takaisin oikeinpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo Finnsailer 34 varsinkin miellytti minua. Varteenotettava vaihtoehto. Onko muuten katamaraanit parempia ja turvallisempia valtameren ylittämisessä kuin nuo tavalliset purjeveneet?

        Kevin Costner pärjäsi katamaraanilla hyvin, joten itse valitsisin sellaisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kevin Costner pärjäsi katamaraanilla hyvin, joten itse valitsisin sellaisen.

        Se oli kylläkin trimaraani siinä Waterworldissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli kylläkin trimaraani siinä Waterworldissa.

        Vielä parempi.
        Ehdottomasti sitten trimaraani.


    • Anonyymi

      Pitää olla myös taitoa purjehtia aallokossa, varsinkin myötäiset ovat vaarallisia ja voivat kaataa veneen. Mitä pidempi, niin teoriassa parempi.

      Lisäksi pitää olla monitaitoinen "mc gryger" henkinen, kun jotain hajoaa tai menettää väliaikaisesti toimintakunnon.

      Vene pitää myös valmistella hieman valtamerelle, esim 40 vuotta vanhat vantit voisivat olla riski tai muut ikivanhat rikin osat yms..

      Eli mikään vene ei ole takuuvarma turvallisuudessa, vaan monen asian summana...

      Tässä norjalainen urho jolla halukkuus hakeutua keleihin, näet hieman millaista menoa isommissa aalloissa. Katso myös muut videot...
      https://youtu.be/VxthF9o9k0Y

    • Anonyymi

      "Haaveilen ennemmin täällä ja kysyn asiantuntijoilta neuvoja ja tietoja."
      Huumorin ylläpitäminen on myös tärkeää.

    • Anonyymi

      Olis tiedossa yksi kaveri, jolla on kokemusta yksinpurjehduksesta ja vene, jonka saattaisit saada sitä varten. Vene kaipaa pikku remontti, mutta on uusi.
      Mies on viimeksi nähty Kotkassa. Kysy merivartiolaitiokselta.

    • Anonyymi

      Kannattaa miettiä myös IS400 venettä. Siinä on koppi niin arktinen alue on mukavmpi kiertää.

    • Anonyymi

      Ha ha ha haaaa....mahtava vitsi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      297
      3276
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1619
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1331
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1240
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1220
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1034
    Aihe