Tämä kuulostaa perin tyhmäitä. Filippus ei ota tyytyäkseen uskoon, vaan tahtoo olla varma asiasta, tahtoo tuntea ja nähdä. Hän arvelee, että Isän näkeminen on varmempaa kuin paljaan Sanan uskominen. Hiukan muita älykkäämpänä hän tuo esiin tuon syvällisen kysymyksen, joka on kaikkina aikoina askarruttanut viisaimpia ihmisiä: Kuka Jumala on ja miten Hänet voidaan löytää ja tuntea? Filippus sanoo: "Herra, näytä meille Isä, niin tyydymme." On kuin hän sanoisi: Sinä tosin puhut Isästä ja Hänen tuntemisestaan. Minä en ole kuitenkaan ikinä nähnyt Häntä enkä osaa muuta sen rakkaampaa toivoa kuin kerran saada nähdä Hänet ylhäällä enkelien parissa. Tahdomme uskoa, jos annat meille vielä tämän merkin.
Filippus ei tyydy Sanaan, vaan uskaltaa tutkia Isää muulla tavoin kuin Sanan kautta. Kun järki ei voi uskoa, se tahtoo päästä varmuuteen muita teitä. Tämä kysymys merkitsee siis sitä, ettei omatunto voi päästä varmuuteen minkään muun kuin uskon kautta.
Meidän on siis riiputtava vain Sanassa odottamatta mitään merkkejä.
Herra, näytä meille Isä, niin tyydymme. Joh.14:8.
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ja toisaalta on myös niin että joka ei näe Isää ei ole vielä löytänyt armahtavaa Jumalaa.
Matt 5:8. Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
Joh 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Joh 14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä' - Anonyymi
Hyvin kirjoitettu. Nythän on hyvin paljo merkkeihin uskovia, kuka kävi muka Pietaria tapaamassa, kuka nousi ylös kuolleista etc. Fyysisistä parantumisistä myös levitetään valheita uskonnon nimissä. Jeesusta komennellaan kun valjaissa olevaa hevosta tekemään milloin mitäkin, pääasia että Jeesus toimii ylpeän ihmisen käskytyksen alaisena. Ns. vapaissa suunnissa etenkin on paljon tällaista merkki-uskoa. Sinänsä luonnollista, aistihavaintoihin ja tunteisiinsa ihmiset yleensä luottavat. Ja kaikki mitä ei viidellä aistilla havaita, pilkataan ja halveksitaan.
Tätä taustaa vastaan pitää ihmetellä sattuma nimiseen jumalaan uskominen, kuten ateisti uskonnossa uskotaan.
Sattuma jumalaan uskovilla ihminen tulee tyhjästä, sattuman tekemänä ja menee tyhjään. Jokainen tietää ja tiede myös todistaa ettei tyhjästä tule mitään. Ja kaikilla mitä maailmassa on, on myös tekijä. Vuosimiljardit selittävät sattuman jumalan "tieteen" valheet tosiksi, vaikka oikea tiede todistaa tällaiset keksityt ja äänestämällä päätetyt valheet mahdottomiksi.
Perin kummallinen on syntigeeniä kantava ihminen. Valheet kyllä uskotaan, mutta totuutta kartetaan kun ruttoa. 💩
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364115Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131543Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481496Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1821264Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ831025Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1311022Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain42989Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254988- 62964
- 17829