Bensan hinta ! (ST1 95€ 1,279€ !!!)

Mikke

Moro,

mistä saa halvinta bensaa pääkaupunkiseudun
veneasemilta ? Kävin tankkaamassa törkyhintaista
bensaa Kaivarin St1 asemalla 1,279€ litra. Maissa bensa 10-15c halvempaa.

24

4176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lammikkolaivuri

      Kukaan ei tuo veneellesi asti bensaa samaan hintaan millä sitä saa maista. Ei kannata.

      Vaihtoehdot ovat: käyttäjä maksaa nuo lisäkustannukset tai hommaa kaikin mokomin bensansa sieltä, mistä sitä saa edullisimmin.

      Ei myöskään syrjä-Suomen kyläkaupoista saa ruokakorillista samoihin tarjoushintoihin, millä tavaraa myydään asutuskeskusten jättihalleissa. Liiketalous perustuu puhtaasti kannattavuuteen.

      En ole öljyalalla eikä lähipiiriinikään kuulu sikäläistä porukkaa. Itse ajan löpöllä; kulutan sitä n. 7 litraa tunnissa. Tiedän, että saisin 300 litran säiliöni halvemmalla täyteen maissa, mutta maksan silti lisähintaa siitä, että saan tankattua kätevästi laiturin kupeessa. Olen monesti käyttänyt jopa tuota mainitsemaasi "törkyhintaista" ST1- (ent. Shell-) -asemaa) ja saatan käyttää vastakin, kunhan se vaan toimii.

      Porkala Marin Porkkalassa on ollut vieläkin kalliimpi tankkauspaikka. Olen ymmärtävinäni, miksi näin on. Sielläkin olen silti tankannut.

      Olenkohan käsittänyt jotain väärin?

      • eki

        mistä johtuu hintaero maasemien ja mantereella olevien veneasemien välis,eli sama tankkiauto tuo nuo aineet kumpaankin paikkaan mutta jos tankkaat veneeseen maksat enemmän.itse maksan myös enemmän koska tuo st:1 vene tuo minulle polttoainetta tankkiin ja maissa saisin autosta halvemmalla,ymmärrän että veneen ylläpito maksaa mutta niin maksaa säiliöautonkin,vene on varmaan 30 vuotias,säiliöautot vaihtuvat useammin,mene ja tiedä.polttoöljyn huononsivat jottei koneessa käy eli joudun käyttämään moottoripolttoöljyä.
        kesän mittaan käytän sitä 2000 litraa ainakin.revi siitä sitten huumoria.


      • heh
        eki kirjoitti:

        mistä johtuu hintaero maasemien ja mantereella olevien veneasemien välis,eli sama tankkiauto tuo nuo aineet kumpaankin paikkaan mutta jos tankkaat veneeseen maksat enemmän.itse maksan myös enemmän koska tuo st:1 vene tuo minulle polttoainetta tankkiin ja maissa saisin autosta halvemmalla,ymmärrän että veneen ylläpito maksaa mutta niin maksaa säiliöautonkin,vene on varmaan 30 vuotias,säiliöautot vaihtuvat useammin,mene ja tiedä.polttoöljyn huononsivat jottei koneessa käy eli joudun käyttämään moottoripolttoöljyä.
        kesän mittaan käytän sitä 2000 litraa ainakin.revi siitä sitten huumoria.

        Eiköhän hinnoittelu perustu tässäkin tapauksessa kilpailuun ja lähin kilpailija on maissa, josta kukin saa parhaaksi katsomallaan tavalla kuljettaa halvemman polttoaineen veneeseen.

        Tästä lähtökohdasta ajatellen veneasema voi pyytää melko paljon enemmän kuin maa-asema.

        Hinnan ei tosiaankaan tarvitse olla mihinkään kustannuksiin sidottu. Kustannuksilla selitetään ja parannetaan huonoa omaa tuntoa. Sinänsä mielestäni aivan turhaan. Hulluhan ei tunnetusti ole se joka pyytää vaan se joka maksaa.


      • Kantanut

        Viime kesä ja Pori Jazz,tankki tyhjä,eikä jokirannasta mistään bensaa suoraa letkusta.
        Oli siinä kiva hakea 50l bensaa 2.lla 3l astialla. noilla hinnoilla olisi se ollut siinä tilanteessa HALPAA. 30km olisi ollu lähin veneentankkaus paikka. Porille pisteet PALVELUSTA......MIINUS sellaiset. Sain kuitenkin halpaa bensaa.


    • Aapo

      Tässä parin tankkauspaikan hinnat vaikka toinen onkin vähän "sivussa" pääkaupunkiseudulta.

      Svinö: 1,28€ (hinta 2 viikon takaa)
      Barösund: 1,24€ (hinta viime viikolta)

      Ja toivottavasti seuraava korkeampaa rantahintaa puolusteleva perustelu ei kirvoita äidinkielellisiä kielenkantoja :)

      Yleensä rantapaikoilla myyvät asemat saavat elantonsa pelkästään kesäaikaisella polttoaineen myynnillä, monessa paikassa toki pieni kahvila tai kioski sen lisäksi. Veden äärellä olevat polttoainesäiliöt joutuvat tiukempien polttoainesäiliöiden säännösten piiriin joka kasvattaa kustannuksia. Ihan sama asia nykyään WC- ja muiden jätevesien suhteen. Ja voisin kuvitella etteivät veneasemat myy niin paljoa vuositasolla kuin maa-asemat joissa ympärivuotinen myynti jatkuu autojen tankkauksen ansiosta mutta investoinnit kuitenkin täytyy kuolettaa.

      Eiköhän hyväksytä se tosiasia että jokainen harrastus maksaa ja jokainen harrastaa sitä mitä kukkaro kestää vaikka joskus tunteekin pientä kirpaisua kuka missäkin.

      Aapo

      • eki

        se yrittämisen idea onkin.eli jos sinulla on kesäyritys tienaat kesällä,et voi olettaakkaan että kesällä tienaisit koko vuoden tilin,keksi talvihomma lisäks.jos kolmen kuukauden tienestillä pystyt elättämään itsesi koko vuoden olet tosi kultakaivoksen laidassa.tässä ehkä syy monen venehuoltamon omistajavaihdoksiin vuoden kahden välein.ajatteleppa näitä ravintolatyöläisiä,talvella lapissa ja kesällä hangossa,kotkakin ym.ei porukka kaikkea hyväksy ja joku tolkku pitää olla.
        kesähuoltamon,kioskin pitäjällä joka elää hoitaa myös talvella jotain hommaa.


      • Jebbe

        Näin se nimenomaan on. Onhan se jo palvelua että bensa tuodaan laiturille asti. Jos hinta ei miellytä, aina voi ostaa muualta, esim. maista.


      • Marino
        eki kirjoitti:

        se yrittämisen idea onkin.eli jos sinulla on kesäyritys tienaat kesällä,et voi olettaakkaan että kesällä tienaisit koko vuoden tilin,keksi talvihomma lisäks.jos kolmen kuukauden tienestillä pystyt elättämään itsesi koko vuoden olet tosi kultakaivoksen laidassa.tässä ehkä syy monen venehuoltamon omistajavaihdoksiin vuoden kahden välein.ajatteleppa näitä ravintolatyöläisiä,talvella lapissa ja kesällä hangossa,kotkakin ym.ei porukka kaikkea hyväksy ja joku tolkku pitää olla.
        kesähuoltamon,kioskin pitäjällä joka elää hoitaa myös talvella jotain hommaa.

        Kyseessä ei ole pelkästään yrittäjän tulotason ylläpitäminen ympäri vuoden, vaan yrityksen, olkoon sitten Oy, Ky tai avoin toiminimi, kannattavuus. Talvella kun venehuoltoasemilla on kovasti hiljaista, ei yrityksen investoinneille löydy maksajaa... ne on siis rahoitettava kokonaisuudessaan sesonkimyynnillä. Jos tilikauden toiminta on pitkään tappiollista, siitä seuraa konkurssi.

        Talvella venehuoltoaseman yrittäjän tekemä työ vieraan palveluksessa tai kenties muu yritystoiminta on sitten taas oma lukunsa, jonka kannattavuutta on tarkasteltava erikseen.


      • Ykä
        Marino kirjoitti:

        Kyseessä ei ole pelkästään yrittäjän tulotason ylläpitäminen ympäri vuoden, vaan yrityksen, olkoon sitten Oy, Ky tai avoin toiminimi, kannattavuus. Talvella kun venehuoltoasemilla on kovasti hiljaista, ei yrityksen investoinneille löydy maksajaa... ne on siis rahoitettava kokonaisuudessaan sesonkimyynnillä. Jos tilikauden toiminta on pitkään tappiollista, siitä seuraa konkurssi.

        Talvella venehuoltoaseman yrittäjän tekemä työ vieraan palveluksessa tai kenties muu yritystoiminta on sitten taas oma lukunsa, jonka kannattavuutta on tarkasteltava erikseen.

        Tuosta edellä esitetystä, oikeasta käsityksetä asemien kannattavuudesta seuraa, että mikäli polttonesteestä ei saada tarpeellista tuottoa kesän aikana, ei asema ole kauan myöskään palvelemassa.
        Riippuu siis jossain määrin siitä suostuvatko potentiaalit asiakkaat maksamaan tuon korkeamman hinnan, vai hommaavatko he polttoaineensa halvemmalla jotain muuta reittiä, onko veneasema jatkossa palvelemassa lainkaan.


    • Vladimir Dimitri

      Muuta vaan tänne itä-suomeen ja käy viipurissa tankkaa niin saat 40cent/litran 95.

      • Kallein ?

        Onkohan Padasjoen satamassa suomen kallein 95e,
        1,30 litra.

        Ei se ole tyhmä joka pyyttää, vaan se joka maksaa.(vanha viidakon sanonta)


      • niimpä

        pensiinin saa jopa kotiin tuotuna 0,80€ litra, kun vaan ilmoittaa ottaako 100, 200, vai 400 litraa, niin seuraavana päivänä on pensat pihassa..:)


      • suomipoika
        niimpä kirjoitti:

        pensiinin saa jopa kotiin tuotuna 0,80€ litra, kun vaan ilmoittaa ottaako 100, 200, vai 400 litraa, niin seuraavana päivänä on pensat pihassa..:)

        Jukopliut, pitää heti muuttaa sinne !!! ;-)))


      • Murciélago
        Kallein ? kirjoitti:

        Onkohan Padasjoen satamassa suomen kallein 95e,
        1,30 litra.

        Ei se ole tyhmä joka pyyttää, vaan se joka maksaa.(vanha viidakon sanonta)

        Raision ranta-asemalla eilen 1,32 ruplaa litralta. Alkaa olla jo aika suolainen...


      • Raisiossa ?
        Murciélago kirjoitti:

        Raision ranta-asemalla eilen 1,32 ruplaa litralta. Alkaa olla jo aika suolainen...

        Pirun halappoo penssoo ? Jos vain 1.32 rublaa /litra. Käykö melekein aidot venäjäläiset ruplat, joita saa rahanvaihtajajobbaeilta Wiipuri torin laidalla. Osa taitaa olla vielä joitain arpalippuja tms... Ovat niin samannököisiä aitojen rublien kanssa, etenkin jos on ehtinyt nauttia jo pullon melkein aitoo votkoo.


      • Murciélago
        Raisiossa ? kirjoitti:

        Pirun halappoo penssoo ? Jos vain 1.32 rublaa /litra. Käykö melekein aidot venäjäläiset ruplat, joita saa rahanvaihtajajobbaeilta Wiipuri torin laidalla. Osa taitaa olla vielä joitain arpalippuja tms... Ovat niin samannököisiä aitojen rublien kanssa, etenkin jos on ehtinyt nauttia jo pullon melkein aitoo votkoo.

        Euroopan Neuvostoliiton yhteisvaluutta kyseessä.


    • Turuus

      Hahdenniemi, Raisio 12.5. :

      95E 1,32
      MPÖ 0,72

      • hupia

        Vaikka maksaisi 3€/litra niin eipä pahemmin vähentäisi veneilyä ja mun paatti sentään kuluttaa 50 litraa tunnissa. Köyhät kyykkyyn, sitäpaitsi raakaöljy on yksi maailman halvimmista bulkkituotteista ja sen takia sitä voidaan verottaa lähes äärettömästi. Öljyn hinnan pitäisi ainakin tuplaantua, ennenkuin lopputuotteen hintaa lähdetään keventämään.


      • hupia kirjoitti:

        Vaikka maksaisi 3€/litra niin eipä pahemmin vähentäisi veneilyä ja mun paatti sentään kuluttaa 50 litraa tunnissa. Köyhät kyykkyyn, sitäpaitsi raakaöljy on yksi maailman halvimmista bulkkituotteista ja sen takia sitä voidaan verottaa lähes äärettömästi. Öljyn hinnan pitäisi ainakin tuplaantua, ennenkuin lopputuotteen hintaa lähdetään keventämään.

        tuo viimeinen lauseesi??

        joko:
        Öljyn hinnan pitäisi ainakin puoliintua, ennenkuin lopputuotteen hintaa lähdetään keventämään.

        tai:
        Öljyn hinnan pitäisi ainakin tuplaantua, ennenkuin lopputuotteen verotusta lähdetään keventämään.


      • jepjep
        arvik kirjoitti:

        tuo viimeinen lauseesi??

        joko:
        Öljyn hinnan pitäisi ainakin puoliintua, ennenkuin lopputuotteen hintaa lähdetään keventämään.

        tai:
        Öljyn hinnan pitäisi ainakin tuplaantua, ennenkuin lopputuotteen verotusta lähdetään keventämään.

        jälkimmäinen oivalluksesi osui varmaankin lähemmäs eli verotusta ja tulleja keventämällä lopputuotteen hintaa lähdettäisiin todn. tiputtamaan, mikäli raakaöljyn hinta vielä nykyisestä tuplaantuisi. Sinällään öljy maailmassa riittää lähes loputtomasti, helpoiten saavutettavat kohteet vaan alkaa olla imetty tyhjiin.


      • Murciélago
        hupia kirjoitti:

        Vaikka maksaisi 3€/litra niin eipä pahemmin vähentäisi veneilyä ja mun paatti sentään kuluttaa 50 litraa tunnissa. Köyhät kyykkyyn, sitäpaitsi raakaöljy on yksi maailman halvimmista bulkkituotteista ja sen takia sitä voidaan verottaa lähes äärettömästi. Öljyn hinnan pitäisi ainakin tuplaantua, ennenkuin lopputuotteen hintaa lähdetään keventämään.

        Ja mun isi veneilis vielä enemmän, jos pensa maksais 100 euroa litralta! Ja sen vene kuluttaa ainaskin sata litraa tunnissa! Siin on hirveen iso veekasi, eiku kolme.


      • isot veekasit 3 kpl
        Murciélago kirjoitti:

        Ja mun isi veneilis vielä enemmän, jos pensa maksais 100 euroa litralta! Ja sen vene kuluttaa ainaskin sata litraa tunnissa! Siin on hirveen iso veekasi, eiku kolme.

        kulkevat noin vähällä bensalla . Siis yhteiskulutus vain 100 l / tunti. Ja vieläpä matkanopeudella ?
        Minä ostan samanlaiset het'välittömästi. LOL !!!!


      • Murciélago
        isot veekasit 3 kpl kirjoitti:

        kulkevat noin vähällä bensalla . Siis yhteiskulutus vain 100 l / tunti. Ja vieläpä matkanopeudella ?
        Minä ostan samanlaiset het'välittömästi. LOL !!!!

        Ne kaikki kolme vie sen verran tunnissa per pytty.


    • Anonyymi

      1.27€ Törky hinta🤣🤣

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 115
      2396
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2237
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2001
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      13
      1378
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1357
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe