Opitteko te vielä että arvostelu eli panettelu

Anonyymi

On syntiä, koska arvostelette niitä, jotka ovat puhdistetut kalliilla Kristuksen verellä?

En minä enään saarnaa teille, se oli viimeinen viesti kuin laitoin sunnuntaina! Mutta näyttää että joku ei vielä oppinut!

Joh ilm. 7 luku

9. II. Sen jälkeen näin minä, ja katso, suuri joukko, jota ei yksikään lukea taitanut, kaikista pakanoista, ja sukukunnista, ja kansoista ja kielistä, seisovan istuimen edessä ja Karitsan edessä, valkeilla vaatteilla puetetut*, ja palmut heidän käsissänsä.
10. Ja he huusivat suurella äänellä, sanoen: autuus olkoon meidän Jumalallemme, joka istuimella istuu, ja Karitsalle!
11. Ja kaikki enkelit seisoivat ympäri istuinta, ja vanhimpia, ja neljää eläintä, ja lankesivat kasvoillensa istuimen eteen, kumarsivat ja rukoilivat Jumalaa,
12. Sanoen: amen! Siunaus, ja ylistys, ja viisaus, ja kiitos, ja kunnia, ja voima, ja väkevyys olkoon meidän Jumalallemme ijankaikkisesta ijankaikkiseen. Amen!
13. III. Ja yksi vanhimmista vastasi ja sanoi minulle: kutka nämät valkeilla vaatteilla puetetut ovat, ja kusta he tulleet ovat?
14. Ja minä sanoin hänelle: herra, sinäpä sen tiedät. Ja hän sanoi minulle: nämät ovat ne, jotka suuresta vaivasta tulivat, ja he ovat vaatteensa pesseet ja ovat vaatteensa Karitsan veressä valaisseet.
15. Sentähden ovat he Jumalan istuimen edessä ja palvelevat häntä päivällä ja yöllä hänen templissänsä. Ja se, joka istuimella istuu, asuu heidän päällänsä.
16. Ei heidän pidä enään isooman, eikä enään janooman, eikä aurinko lankee heidän päällensä, ei myös yksikään palavuus.
17. Sillä Karitsa, joka istuimen keskellä on, kaitsee heitä ja johdattaa heitä eläväin vesilähdetten tykö*, ja Jumala on kuivaava kaikki kyyneleet heidän silmistänsä .

Älkää minua syyttäkö niistä viesteistä joita en ole kirjoittanut. Kun en enää saarnaa teille. Minulla oli halu saada selville missä olette langenneet, ja lankesitte panettelemaan Kristuksen verellä puhtaaksi ostettua Jumalan lapsilaumaa, ja niin kauan kun ette tee parannusta siitä, olette seisova Jumalan valtakunnan ulkopuolella!

En minä saarnaa teille enään, kun se mitä on saarnattu, on ylhäältä annettu, ja ei pidä siihen enään mitään lisätä, vaan mikä on yhteinen Jumalan sanan kanssa joka on tie ja totuus ja elämä eli Jeesus Kristus eli Jumalansana jonka Hän on Poikansa kautta kirkastanut, ei meidän siihen tarvitse lisätä mitään, mutta vaan että tulisitte tietämään sen, että kun arvostelette Jumalan lapsia, niin silloin vedätte nopian tuomion päällenne," älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi!"

Kaikki jotka ovat Kristuksen kalliilla verellä puhtaaksi ja vapaaksi ostetut, he ovat Jeesuksen Kristuksen opetuslapsia, ja miksi heitä arvostelemme, eikö meidän pitäisi paljon enemmän arvostella saatanan henkiä ja henkivaltoja jotka taivaan alla ovat ja viettelevät epäuskoisia kadotukseen?

Arvostelu ja panettelu on kadottava synti, ei tule meidän arvostella, vaan Pysyä Jumalansanassa ja puhua mikä kirkastuu, mutta jos se ei ole Jumalansanan kanssa yhteinen eli samaa sointua, niin mitä siitä on hyötyä?

Mitä tulee sakramentteihin, ei niihin ole yksinoikeutta kirkolla (eikä kenelläkään seurakunnalla), joka on yhtälailla ulkokultainen laitos kuin mikä tahansa seurakunta joka rakentuu sen varaan että seinällä on risti ja temppeli on korkea, mutta Herran sana ei ole sydämessä korkeasti ylistetty!

Ja ei seiso Jumalan valtakunta temppeleissä eikä rakennuksissa vaan Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa uskon kautta joka on sydämeen pantu ja verihiellä Golgatan mäellä lunastettu, kun verinen sinetti on vedetty velkakirjamme ylitse!

Ja synnit on anteeksi annettu Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä! Jumalan Poika on hikoillut verta meidän syntiemme edestä, siellä menee seurakunnan ja sakramenttien rajat, ei ole yksinoikeutta jollakin synagoogalla tai kirkolla tai vapaakirkolla tai hengellisellä tai hengettömällä, vaan kaikki jotka sydämessään kokoontuvat 2 taikka 3 Jeesuksen Kristuksen nimeen siellä hän on heidän kanssaan, ja jos he tahtovat viettäkööt vaikka ehtoollista sillä se on muistoateria hänen kunniakseen!

Miksi ei kaikki Kirkossa?
Hyvä kysymys, mutta yhtälailla voimme kysyä että miksi juuri Kirkossa?
Mikä kirkosta tekee juuri sen oikean paikan että ainoastaan siellä?
Siksikö että isämme ovat siellä käyneet?

Kirkko saa jakaa sakramentit yhtälailla kuin kuka tahansa!
Miksi siitä pitää erota?
Yhtälailla voimme kysyä, miksi siihen pitää kuulua?
Siksikö että syntiset ovat siellä?
Kyllä syntiset ovat siellä, minne he menevät ja siellä missä saarnaajat saarnaavat!
Mutta mikään raamatun paikka ei näytä että pitäisi saarnata juuri Kirkossa, sehän on keksittyä Jumalansanaa, mutta koska en tahdo arvostella, niin annan heidän olla, ja jos he tahtovat, tulkoot, elävää jumalansanaa saarnataan vieläkin elävässä Jumalan seurakunnassa!

Apostolit saarnasivat kaikkialla?Eivät saarnanneet, vaan siellä, minne Henki kehoitti menemään, siellä he saarnasivat, ja on paikkoja apt että Henki sanoo, älkää sinne menkö.Näin Henki sanoi myös kirkosta!

33

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja minun kanssani on ihan turha riidellä näistä asioista, puhun kuin olen koetellut, ja puhuin kuin mieleeni ilmoitetaan yhtäkään sanaa muuttamatta, suoraan niin kuin se tulee sanasta sanaan, ja jos jossakin horjahdan niin en minä vaan hän joka sanan antaa! Silloin teen parannusta en sanoista vaan hengestä, että me yhdessä mielessä ja yhdessä Kristuksen hengessä vaeltaisimme, ettei kukaan alkaisi eriseuraa pystyttämään!

• Anonyymi

Niin kai sinäkin teet. Ei sellainen ihminen Intiassa, Kiinassa jne. ole sen syntisempi. Ja hänenkin synnit ovat sovitettu. Nyt siis ulkopuolella Jumalan valtakunnan ajattelee ihminen että hän pelastuu koska uskoo. Jumalan valtakunnassa ajatellaan että pelastun koska Jumala on siirtänyt minut valtakuntaansa ja antanut minulle uskon lahjan.

• Anonyymi

Ohhoh... sori. Tää olikin ihan eri juttu. Ei liity mihinkään mut on totta sinänsä. :-)

• Anonyymi

Asiallinen arvostelu ja sen vastaanottaminen mahdollistaa ihmisen kehittymisen sosiaalisesti. Se ei ole syntiä, - vaan Jumalan tahto!!

Panettelu on ihan eri asia, siinä valheiden ja omien kielteisten mielikuvien valossa luodaan toisesta ihmisestä ja hänen tekemisistään väärä, valheellinen mielikuva, jolla pyritään mustamaalaamaan. Valheiden avulla luodaan myös päinvastaista mielikuvaa usein. V alheen isä on saatana, asiallisessa arvostelussa pitää ottaa huomioon tosiasiat, ja myönteiseen kehitykseen tähtäävä asenne arvosteltavaa kohtaan.

1. Kor. 10:15 Minä puhun niinkuin ymmärtäväisille; arvostelkaa itse, mitä minä sanon.

1. Kor. 12:10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.

1. Kor. 14:29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;

• Anonyymi

Esikoislestadiolaisuus esimerkiksi kaatui lopullisesti siihen, kun johtajat kielsivät helvetin tulella uhkaillen kaiken arvostelun.

Sehän on varmin merkki harhaopista, kun ihmisiä korotetaan toisten yläpuolelle ja heidän arvostelemisensa estetään uhkailemalla ja asiallista Raamatun mukaista kritiikkiä esittävien puhujien erottamisilla.

• Anonyymi

Ehkä puhumme nyt vähän erilaisesta arvostelusta!

On eri asia koetella Hengen valossa jotakin puhetta tai jumalansanaa yhteiseksi rakennukseksi,

Kun että arvostelee ja panettelee sillä mielellä että tahtoo hajoittaa ja se on kadottava synti!

Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi!

Nyt emme ihan puhun samasta arvostelusta!

On totta että on tervettä arvostelua, mutta ilman Kristuksen Henkeä ei taida olla!

En tiedä mitä sanoisin, kun puhuin mitä tuli mieleen.

Se ei minua silleen liikuta mitä Paavali on sanonut, kun hän on myös sanonut sen jälkeen kuin hänelle on ilmoitettu, ja jos meillä nyt on eri Henki, niin sitten on toinen meistä langennut!

Mutta minä pysyn puheessani enemmän tuossa sanassa että älkää tuomitko, ja siitä arvostelusta minä puhun, siitä tuomiohengestä!

Paavali sanoo toisen käännöksen mukaan tuomitkaa!

Mutta ehkä Paavalilla on jokin ajatus mikä ei nyt ihan avaudu ehkä.

• Anonyymi

Jatkan vielä, luulisin että se merkitsee jotakin ehkä selittämistä ja ehkä sellaista kun kysymys on profetian kautta tapahtuvan ilmoituksen arvostelusta, eikä niinkään yleisesti ottaen kristityn arvostelusta, se on vähän eri asia!

Että arvostella seurakuntaa ja ihmisiä, kuin arvostella profetiaa että onko se jumallansanan kanssa yhteinen!

Minä luulen että Paavali tarkoittaa jotakin tähän suuntaan!

Mutta missään ei sanota että juuri täällä eli Kirkossa pitäisi saarnata tai jakaa sakramentit? Vaan missä Henki kehoittaa. Se lukee selkeästi apt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkan vielä, luulisin että se merkitsee jotakin ehkä selittämistä ja ehkä sellaista kun kysymys on profetian kautta tapahtuvan ilmoituksen arvostelusta, eikä niinkään yleisesti ottaen kristityn arvostelusta, se on vähän eri asia!

Että arvostella seurakuntaa ja ihmisiä, kuin arvostella profetiaa että onko se jumallansanan kanssa yhteinen!

Minä luulen että Paavali tarkoittaa jotakin tähän suuntaan!

Mutta missään ei sanota että juuri täällä eli Kirkossa pitäisi saarnata tai jakaa sakramentit? Vaan missä Henki kehoittaa. Se lukee selkeästi apt.

*missä Henki kehoittaa, siellä tulee saarnata!

Sakramentit on taas Jeesuksen muistoksi eikä niinkään kristinuskon ydin sanoma, siksi on vähän ehkä lapsellistakin tapella niistä, kaikella kunnioituksella!

• Anonyymi

Anonyymi
        25.08.2022 15:55

"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi"!

Tässä onkin asian ydin!!!!!

Miksi te "uskovat" sitten tuomitsette?????!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anonyymi
        25.08.2022 15:55

"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi"!

Tässä onkin asian ydin!!!!!

Miksi te "uskovat" sitten tuomitsette?????!

Koska he eivät tunne sitä synniksi, mutta jos he saavat parannuksen armon siitä, niin sitten eivät tuomitse enään ihmisiä vaan synnin synniksi.

• Anonyymi

Ja joo kyllä minä luulen että Paavali tarkoittaa juuri tuota puheen arvostelua,

Mutta tämä keskustelu yleisellä tasolla on mennyt siihen suuntaan että on alettu arvostelemaan ihmisiä!

Ja se on vaarallista, että arvostella Jumalanlapsia, joita Jeesus on itse verellään ja hengellään ostanut lapsikseen!

Ja näitä minulle nyt avautui, mutta jos minä puhun väärin, sitten teen parannusta, mutta taas, en sanoista, vaan Hengestä,

Että meillä olisi yksi Henki, yksi mieli, yksi usko ja yhdenkaltainen toivo Jeesuksen Kristuksen nimen päälle!

• Anonyymi

Älä kuule ala omia mielikuvituksiasi Hengeksi nimittämään. Ihminen ei todellakaan ole Jumalan kolmas persoona, eikä siksi koskaan tule.

Hengelliset asiat koetellaan aina KRJOITETULLA Jumalan sanalla. Jos Jumalan Henki asuu ihmisessä, - niin Henki puhuu YHTÄ KIRJOITETUN Jumalan sanan kanssa.

• Anonyymi

Tämä outoja maapihkajuttuja väsäilevä henkilö näyttää olevan vanhoillislestadiolainen?

• Anonyymi

Nimenomaan hän on eri henkilö, minä puhuin sunnuntaina viimeksi ennen tätä avausta. Ja siksi avasin keskustelun kun hengessä aistin että sekoitit hänet minuun. Ja sanon vielä että minä lopetin jo tämän keskustelun.

• Anonyymi

Ptteelen siitä, että liikkeestä ulostettiin julmasti isot määrät porukkaa, kun he olivat "väärässä hengessä". 🦵💪

• Anonyymi

Mahtoiko olla henkeä ollenkaan? Vai luopuivatko vain siitä? Emme tiedä mutta rukoilemme että tekisivät parannuksen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mahtoiko olla henkeä ollenkaan? Vai luopuivatko vain siitä? Emme tiedä mutta rukoilemme että tekisivät parannuksen!

Niin, hoitokokouksiksihan näitä nimitettiin!😱 Ydin on tässä se, että kristinuskossa JUMALAN SANA on se jota me seuraamme. Pyhä Henki on puolestaan SANAN kirkastaja ja selittäjä meille. Hengen korostaminen, ilman Jumalan sanan selkeätä ilmoitusta, todistaa ihmisestä, joka ei Jumalan sanasta välitä pätkääkään ja hänen mielikuvituksensa on se "henki", mitä hän toistelemasta päästyäänkin toistelee. Ilman Pyhää Henkeä ei Jumalan sana avaudu. Jumalattomat toistelevat pilkaten, osoitellen uskovia SORMELLAAN, te syrjitte vähemmistöjä, te tuomitsette homoseksuaalisia suhteita, te tuomitsette homoseksuaaleja ja muun sukupuolisia.

Näin käy kun Jumalan sanaa ei tunneta, eikä sanaan uskota, mutta tästä huolimatta esiinnytään täysoppineina teologeina ja Jumalan tuntijoina.

Me kristittyinä emme voi sanoa kadotusta kohti kulkeville, ryöttisynneissä eläville epäuskoisille, - hyvin menee, jatkakaa samaan malliin!!! Pilkasta vihasta ja halveksunnasta huolimatta sanomme, sinun Luojasi ei tuollaista elämää hyväksy. Jumala tahtoo sinulle paljon parempaa kun dildoja ja ulosteaukkoja. Jumala on rakkaus, hän tahtoo, että me uskomme häneen ja saamme elää hänen yhteydessään armon ja anteeksiantamuksen siunaamaa täyteläistä elämää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, hoitokokouksiksihan näitä nimitettiin!😱 Ydin on tässä se, että kristinuskossa JUMALAN SANA on se jota me seuraamme. Pyhä Henki on puolestaan SANAN kirkastaja ja selittäjä meille. Hengen korostaminen, ilman Jumalan sanan selkeätä ilmoitusta, todistaa ihmisestä, joka ei Jumalan sanasta välitä pätkääkään ja hänen mielikuvituksensa on se "henki", mitä hän toistelemasta päästyäänkin toistelee. Ilman Pyhää Henkeä ei Jumalan sana avaudu. Jumalattomat toistelevat pilkaten, osoitellen uskovia SORMELLAAN, te syrjitte vähemmistöjä, te tuomitsette homoseksuaalisia suhteita, te tuomitsette homoseksuaaleja ja muun sukupuolisia.

Näin käy kun Jumalan sanaa ei tunneta, eikä sanaan uskota, mutta tästä huolimatta esiinnytään täysoppineina teologeina ja Jumalan tuntijoina.

Me kristittyinä emme voi sanoa kadotusta kohti kulkeville, ryöttisynneissä eläville epäuskoisille, - hyvin menee, jatkakaa samaan malliin!!! Pilkasta vihasta ja halveksunnasta huolimatta sanomme, sinun Luojasi ei tuollaista elämää hyväksy. Jumala tahtoo sinulle paljon parempaa kun dildoja ja ulosteaukkoja. Jumala on rakkaus, hän tahtoo, että me uskomme häneen ja saamme elää hänen yhteydessään armon ja anteeksiantamuksen siunaamaa täyteläistä elämää.

Toivottavasti ymmärrät että puhut ennen 2000 lukua syntyneelle neitsyt miehelle. Ei siinä jatka vaan samaan malliin hengellinen Herra. Varmaan Pyhä Henki kirkasti sanasi.

Nimenomaan tuomitsette ihmisiä oikein sanoit, mutta oikeat elävä tuntoiset kristityt tuomitsevat vain synnit. Ja siinä on selvä ero elävän ja kuolleen uskon tunnustajien välillä, kuinka voisittekaan tuomita syntiä kun ette tunne niitä! Siksi tuomitsette ihmisiä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti ymmärrät että puhut ennen 2000 lukua syntyneelle neitsyt miehelle. Ei siinä jatka vaan samaan malliin hengellinen Herra. Varmaan Pyhä Henki kirkasti sanasi.

Nimenomaan tuomitsette ihmisiä oikein sanoit, mutta oikeat elävä tuntoiset kristityt tuomitsevat vain synnit. Ja siinä on selvä ero elävän ja kuolleen uskon tunnustajien välillä, kuinka voisittekaan tuomita syntiä kun ette tunne niitä! Siksi tuomitsette ihmisiä!

Joo ja ei sillä ole merkitystä mistä lahkosta mutta vanhoillinen en ole. Vaan että tehdä parannus ja verellä pestä synnit. Mutta siitä verestä eivät kuolleen uskon tunnustajat tiedä mitään, eivät tunne , eivät näe, eivät äkkää, puhuvat Jeesuksesta Kristuksesta tosin, mutta eivät ymmärrä että hän on elävä!

• Anonyymi

Kiitos. Oletpa nähnyt vaivaa. Saarnaa vaan! Kyllä maailma saarnaa kaipaakin. Hyvä saarna on kuitenkin Jumalasta lähtöisin. Saarnaaja antautuu täydellisesti Jumalan ohjaukseen ja pyrkii ammentamaan suoraan Jumalan olemuksesta ja sanasta. Itse asiassa Jeesus Jumalan poikana on elävä Jumalan sana. Eli seuraamalla Jeesuksen esimerkkiä ja opetusta ei voi mennä kovin paljon väärään.

Totta tuo, että panettelu ja juoruaminen on Raamatun mukaan erittäin paha synti, joka voi johtaa jopa paatumiseen. Hitlerkin aloitti projektinsa ensin vain sanoilla, joita hän kylvi ympäristöönsä. Tiedämme nyt, mitä siitä seurasi.

Pahat sanat aina satuttavat. Ne ovat myös salakavalia, koska usein pahan puheen kohteena oleva ei pysty puolustamaan itseään, kun ei ole kuulemassa pahoja puheita itsestään. Pahan puheen olemus on myös se, että se usein muuttuu eteen päin mennessään. Aluksi viattomaltakin tuntuva negatiivinen arvostelu voi pahimmillaan muuttua ihan kammottavaksi panetteluksi loppupäässä.

Jumala on kuitenkin sorrettujen ja viattomina syytettyjen puolella. Hän varoittaa usein tuomitsijoita ja herjaajia Raamatun lehdillä ja muutenkin, ehkä oman tunnon kautta, ainakin toivottavasti.

Väärin syytetyllä on vahvin puolustaja, mitä olla voi, Jumala itse. Siksi hänellä ei ole loppujen lopuksi mitään hätää.

Pahan puhujalla on sitten todella suuri hätä edessä, jos hän ei huomaa virhettään ja tee parannusta. Jumala on näet järjestänyt asian niin, että paha puhe, väärä syytös jne. palautuu aina puhujalle itselleen. Taivaan näkökulmasta tätä syytetään juuri siitä, mistä hän viatonta syyttää. Sillä ei ole merkitystä, onko syyttäjä tehnyt sitä, mistä hän toista väärin syyttää. Vain sillä on merkityst, että hän tekee tuon äärimmäisen pahan synnin, kun hän toista väärin syyttää.

Itse asiassa sanonta "Silmä silmästä, hammas hampaasta" itse asiassa kuvainnollisesti tarkoittaa juuri tätä asiaa, eikä niinkään ole kehotus kostamaan samalla mitalla. Ihimisen kostaminen toiselle on itse asiassa Jumalalle kauhistus. Sanoohan Hän, että vain hänellä on lupa kostaa ja sitä lupaa Hän ei ole antanut ihmisille. Lailliset tuomioistuimet ovat taas ihan eri asia. Ne pitävät hyvää järjestystä yllä ja tukevat omalta osaltaan turvallista yhteiskuntaa. Eli ne ovat täysin Raamatun mukaisia instituutioita.

Eli tuo ikiaikainen raju sanonta kertoo juuri siitä, että Jumala pistää pahan puhujankin vastuuseen teoistaan. Ihmisen syyttäessä väärin toista, hän itse asiassa ottaa tuon syytöksen täysin itselleen. Eli on Jumalan silmissä juuri sitä, mitä hän toisesta virheellisesti sanoo.

Eli meillä suuri vastuu puhumisistamme. Paha puhe on ikään kuin portti pahuuden maailmaan. Jos kukaan ei puhuisi pahaa, ei varmasti kovin paljon muutakaan pahaa tapahtuisi. Toki Jumalan armo Kristuksen kautta on vielä voimassa. Jos joku pahan puhuja katuu aidosti, yrittää hyvittää uhrilleen tekemänsä synnin (Pyytää anteeksi ja pyrkii käymään kaikki ne ihmiset läpi järjestelmällisesti, joille on pahaa puhetta levittänyt, tunnustaa heille, että on tehnyt virheen. Melkoinen urakka siis.) ja tekee muutoksen omaan käytökseensä, hänellä on mahdollisuus päästä tästä valtavasta itsensä päälle ottamastaan taakasta vielä eroon. Jumalan armon aika on siis vielä voimassa! Se on hyvä kaikkien kaikesta huolimatta muistaa. Tärkeintä on siis kääntyä Hänen puoleens, kun huomaa tehneensä virheen myös puheiden suhteen.

Olkaa Suuresti Siunattuja ja Voikaa Hyvin!

• Anonyymi

Totuutta sanot pahaksi? Ei ihminen, eikä seurakuntakaan muutu, ellei ota vastaan Jumalan sanan mukaista nuhdetta. Kristinuskoon kuuluu kaikkien Kristus-ruumiin jäsenten keskinäinen yhteys, Tämä yhteys tapahtuu kolmen alkukirkon uskontunnustuksen mukaisesti. "Vain me pelastumme"- oppi ei ole kristinuskoa. Ei myöskään se, että ihmiset päättävät mikä on "jumalan sanaa", alkavat palvoa kättensä töitä ja jumalasta pois poikenneen ajatusmaailmansa tuotteita. Ja hylkäävät Jumalan sanan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totuutta sanot pahaksi? Ei ihminen, eikä seurakuntakaan muutu, ellei ota vastaan Jumalan sanan mukaista nuhdetta. Kristinuskoon kuuluu kaikkien Kristus-ruumiin jäsenten keskinäinen yhteys, Tämä yhteys tapahtuu kolmen alkukirkon uskontunnustuksen mukaisesti. "Vain me pelastumme"- oppi ei ole kristinuskoa. Ei myöskään se, että ihmiset päättävät mikä on "jumalan sanaa", alkavat palvoa kättensä töitä ja jumalasta pois poikenneen ajatusmaailmansa tuotteita. Ja hylkäävät Jumalan sanan.

Olen avaaja. Kehoitan lukemaan siitä uudestaan tämän jakeen;

14. Ja minä sanoin hänelle: herra, sinäpä sen tiedät. Ja hän sanoi minulle: nämät ovat ne, jotka suuresta vaivasta tulivat, ja he ovat vaatteensa pesseet ja ovat vaatteensa Karitsan veressä valaisseet.

Kun et ilmeisesti ymmärrä että kaikki laestaadiolaisuus perustuu tuohon kappaleeseen.

En minä sano, että vanhoillis- tai esikoislaestaadiolainen kun ei sillä ole merkitystä, vaan;
        "...he ovat vaatteensa pesseet ja ovat vaatteensa Karitsan veressä valaisseet.:

Ainoastaan tuolla on merkitystä!

Ja en minä siksi kirjoita eli saarnaa, että olisi tarve olla oikeassa, en minä halua olla oikeassa, tai päteä, vaan kutsua.

Vaan mihin kutsun?
        En sellaiseen kutsu jossa itse en käy. Vaan joka kerran itsensä puhdistaa, on puhdas ja ei silleen tarvi että enään uudestaan puhdistettaisiin vaan että jalat ainoastaan likaiseksi tulevat mutta Henki ja elämä pysyy iankaikkisesti!

Siksi olisi toivo ja rukous, joku täällä kääntyisi parannuksen teille ja ammentaisi sitä elävää vettä pohjattomuuden kaivosta ja pesisi itsensä Karitsan verellä ja tulisi puhtaaksi! Ja en minä hänelle halua sanoa, mene tuonne, jää tänne, vaan mene minne tahdot, ole siellä missä on kotisi ja ole hyvässä turvassa. Joka on kerran pesty Karitsan verellä, on jo puhdas eikä puhtaammaksi tule.

Siksi Jumalan valtakunta ei ole sidottu rakennuksiin vaan se kulkee Jeesuksen Kristuksen veren priiskoituksessa ja tai eli sen puhdistavassa voimassa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ei totuus ihmisiä tuomitse helvettiin itsessään, vaan synnin ja epäuskon kautta ja alastomuuden kautta*(joilla ei ole häävaatteitta*)!

Miksi siis sinä tuomitset ihmisiä ihmisyyden kautta ja niin itse itsesi viettelet Kristuksesta joka ei ole lihallinen ja tuomitset lihan jälkeen, että me olisimme velkapäät lihan jälkeen elämään, vaan Hengen jälkeen velkapäät elämään tai kuolemaan, että hengettömät ja vedettömät kaivot tuomitaan, mutta joissa Henki ja elämä asuu eli on, ovat he jotka karitsan verellä ovat vaatteensa pesseet, ja ei heitä tuomita lihan vaan Hengen jälkeen, ja Henki on elämä ja autuus Jeesuksessa Kristuksessa hänen priiskoitus veren kautta!

Mutta jotka lihassa vielä elävät, heidät tuomitaan lihan jälkeen, mutta olit sitten hengellinen tai hengetön niin tuomio tulee synnistä kuolemaan ja hengestä iankaikkiseen elämään Jeesuksen Kristuksen priiskoitus veren voiman kautta!

Miksi siis tuomitsette ja arvostelette ihmisiä? Kun ei meidän Jumalamme ole lukenut yhtäkään tuomiota Ihmisen päälle siihen asti että viimeinen tuomio meidän eteemme pannaan, ja hän itse tuomitsee syntiset synnin jälkeen, ja hengelliset Hengen jälkeen joidenka toivo on Kristuksen päällä!

Kuka siis on villinyt meitä tuomitsemaan ihmisiä, kun ei tuomiopäiviä meidän eteemme vielä pantu ole, siihen asti että viimeinen valittu tekee parannuksen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He jotka ovat itsensä pesseet kristallin kirkkaan virran rannalla, ja antaneet vuodattaa haavoihinsa elävää ja totista öljyä ja viinaa joka on vertaus kuva karitsan verestä, heitäkö sinä tuomitset ja millä Jumalansanalla? Jos ei Jumalakaan heitä taitanut tuomita vaan armahti Poikansa Jeesuksen Kristuksen veren voiman kautta, kuinkas sinä tuomitset heitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kommentista. Totta, että nuhtelu on jossakin kohtaa hyvää ja rakentavaa. Ihminen huomaa tehneensä virheen. Yleensä tämä toimii esim. perheissä hyvin lasten suhteen. Ihminen kasvaa siihen ymmärrykseen, mikä on hyvää ja pahaa.

Jos toista nuhtelee ja siihen on perusteita, se tapahtuu aina suoraan sille, ketä nuhtelee. Eli siinä ei ole suurempaa vaaraa esim. väärän todistuksen levittämiselle.

Paha puhe, juoruilu on taas ihan eri asia. Raamatussa moneen otteeseen varoitetaan siitä. Se on tuhoavaa ja hajottavaa. Sen päämääränä ei olekaan rakentaa ja vahvistaa, vaan päin vastoin.

Siunausta Sinulle!

• Anonyymi

Anonyymi
      25.08.2022 12:06
      "Opitteko te vielä että arvostelu eli panettelu
      On syntiä, koska arvostelette niitä, jotka ovat puhdistetut kalliilla
      Kristuksen verellä"?

Eiköhän tämä panettelu ole kaksi-suuntainen.
      Koska ns uskovat panettelee ihmisiä jotka eivät ole uskovia?!

Raamattu on fiktio
      eli siis kansallis eepos.

• Anonyymi

Mikä kuvittelet olevasi? Itsesi itse ylennät yli muiden. Mikä olet kristuksen veren ja evankeliumin itsellesi omimaan? Mikä sinusta on noin suuren ja tärkeän tehnyt
      ,että voit muiden yläpuolelle itsesi korottaa?

• Anonyymi

Eihän se ole minun käsissäni kuka on suurin eli Jumala!

Kyllä minä aistin kuka kysyy, ja en siksi koe tarvetta vastata!

Mutta ihmisille minä puhun niin kuin ihminen ihmiselle.

• Anonyymi

Niin on saarnattu että Jumalan valtakunta seisoo ulkoisissa, koska se mikä on sisin on myös ulkoinen, se on osittain oikein, mutta Jumalan valtakunta ei seiso ulkoisessa, vaan Jumalan valtakunta seisoo Kristus kalliolla ja se on kirjoitettu yhteen jakeeseen;

"..jotka suuresta vaivasta tulivat, ja he ovat vaatteensa pesseet ja ovat vaatteensa Karitsan veressä valaisseet."

Siinä seisoo Jumalan valtakunta!

Jumalan valtakunta seisoo yhdellä kalliolla, eikä siinä ole mitään Ihmisen omaa. Ei se väärin ole sanoa, että ulkoisissa, koska se on totta että mikä on sisin on myös ulkoinen, mutta se ei seiso ulkoisessa, koska se tarkoittaisi että ulkoisella parannetaan sisintä, mutta se on väärä ajatus, kyllä se on niin päin, että ensin tulee parantaa sisin, ja vasta sitten ulkoinen.

Ja sen takia Jumalan valtakunta seisoo Kristus kalliolla että ensin pestäsiin sisin Karitsan Verellä, ja vasta sitten Hengen kautta uudistettaisiin elämää!
      Ei omanvanhurskauden kautta, vaan vilpittömän mielen kautta joka on syttynyt puhtaasta ilosta syntien anteeksi antamuksen kautta!

Mutta se on vaarallista, että ensin alkaa ulkoista parantaa ja sitten sisintä, se on omaavanhurskautta!

Ensin tulee sisin puhdistaa, ja sitten ulkoinen, tämä on se järjestys, ettei mitään omaa tornia alkaisi rakentamaan!

• Anonyymi

Eikä parran mitta edelleenkään ole synti. Se on kirjoitettu apt 15luvussa mikä on syntiä!

Ei se ihme ole jos ruotsissa ovat nuoret murheellisia ja seuroissa käy vähän ihmisiä, kun ei sillä ole siunausta jos pystyttää jotakin omaa.

Vaikka ei Suomessakaan hyvin mene siinä suhteessa kuinka paljon halullisia sieluja ilman paimenta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä parran mitta edelleenkään ole synti. Se on kirjoitettu apt 15luvussa mikä on syntiä!

Ei se ihme ole jos ruotsissa ovat nuoret murheellisia ja seuroissa käy vähän ihmisiä, kun ei sillä ole siunausta jos pystyttää jotakin omaa.

Vaikka ei Suomessakaan hyvin mene siinä suhteessa kuinka paljon halullisia sieluja ilman paimenta!

Lähdin taas arvostelemaan. Mutta en ihmisiä vaan opetusta, siinä on ero, kun oppiin ei voi tulla virhettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähdin taas arvostelemaan. Mutta en ihmisiä vaan opetusta, siinä on ero, kun oppiin ei voi tulla virhettä.

Paitsi muistutin en arvostellu. Siinäkin on ero. Ja selvä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paitsi muistutin en arvostellu. Siinäkin on ero. Ja selvä.

Vaito arvostelee, minä vain muistutan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      1718
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      127
      1462
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      93
      1326
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      62
      1173
    5. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      10
      1058
    6. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1029
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      216
      848
    8. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      773
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      122
      763
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      728
    Aihe