Mahtavia energia-avustuksia

Aurinkopaneelien investointiavustus: maatilalla kulutus pitää olla todella rajua kesäaikaan että saa avustuksen, avustus torppaa runsain mitoin investointeja, koska oma kulutus ei ole riittävää. Lisäksi, jos avustuksien edellyttämän kokoisen järjestemän asentaisi, pitäisi kiinteistön sähköjärjestelmä uusia, ja tapauskohtaisesti edellyttää myös muutoksia jakeluverkkoon. Pieniä sorretaan. Yhteiskunta ei halua auttaa mielikuva paneelien asennuksessa, jos tuotanto menisi suurelta osin verkkoon, eikä avustukse saajan omaan käyttöön.

Tietenkin nämä mielikuva paneelit pääasiassa haittaavat energiavarmuutta, saatavuutta. Näillä ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa että mistä sähkö tulee. Änkkääkö joku vielä vakavissaan että paneelit auttaa ensitalven mahdollisessa energiakriisissä? Onko joku niin nolo? Pitää vissiin katsella linnanjuhlia kynttilänvalossa?

Koska vesivoimaloihin asennetaan pumppuja, joilla siirretään vettä halvan spot sähkön aikoina alajuoksulta altaaseen? Erittäin helppo ja kustannustehokas käytännön sovellus, isot pumput ja pikkusen älyä, niin saadaan halpaa energiaa öisin ajettua varastoon patoaltaaseen, jos tunnetusti epäsäännöllinen tuulivoima sattuu tuottamaan tuulisena yönä hyvin virtaa. Tietysti onhan näitä tuulivoimalla pelaavia vesipumppuja, jolloin kaikki teho menisi akkuun varastoo odottamaan sitä hetkeä että verkko tarvitsee tehoa. Ainiin, tämä on järkevää, ei trendikästä, ja järjellä ei ole taas nykypäivänä mitään sijaa, vaan mielikuvilla ja imagolla. Insinööriporno ei ole muodissa. Aina on helppo keksiä monimutkaisia käyttökelvottomia laitteita jotka uppoaa kansaan kuin väärä raha, kuten aurinkosähkö, taas käytännön toimiva sovellus, patoaltaan käyttäminen akkuna ei ole trendikahvilassa lattea lipittävän kaupunkilaisen arvomaailmalle sopiva. Arvot ovat todellisuutta tärkeämpiä.

4

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomessa avustukset ovat muutenkin lähinnä köyhemmän äänestäjäpopulaation kosiskelua. Eivät tiedä todellisuutta poliitikkojen hienojen puheiden takana.

    • Anonyymi

      mahtavin avustus olisi heittää kaikki vihreät katolta jos valtio maksaa tukea ettei kahdeksaa voimalaa käytetä ollenkaa suomessa kun muka saastuttaa ja suomalaisten sähkölaskut nousee kun ostetaan muualta sähkö vittu mitä idiootteja koko sakki

      • Anonyymi

        Totta esim. musulandioissa eheytetään pudottelemalla katoilta


    • Anonyymi

      🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

      🍑 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      627
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      503
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe