Hei! Osaako joku kokenut kertoa kuinka nopeasti Venlafaxiiniin kehittyy riippuvuus? Puhutaanko päivistä vai viikoista? Koitan välttää vieroitusoireet.
Venlafaxin riippuvuus
14
552
Vastaukset
- Anonyymi
No en tiedä, mutta sitä ei saa omin päin lopettaa seinään. Voi tulla psykoosi.
En ihmettelisi kun aloitusoireet oli jo niin kamalat. Pääsin lääkkeestä onneksi eroon.
- Anonyymi
Minulle tuli vieroituspsykoosi vasta kuukausia lääkkeen lopetuksen jälkeen, vaikka en lopettanut omin päin vaan lääkärin valvonnassa. Valvonta tosin loppui heti kun annos oli laskettu nollaan, vaikka pyysin voinnin seurannan jatkamista. Tämä ei lääkärille sopinut.
En myöskään lopettanut ihan seinään, vaan 3 kk aikana 40 mg:sta nollaan 5 mg pudotuksin. Valmiste ei tosin ollut venlafaksiini, vaan eräs SSRI-lääke. Altistumisaika lääkkeelle yhteensä n. 20 vuotta.
Olen ajatellut, ettei näistä SSRI- ym. valmisteiden turvallisuudesta ja siitä, mitä haittoja ne voivat aiheuttaa, voi mennä takuuseen kukaan. Vierotuspsykoosi jätti minuun pitkäaikaisia ahdistus- ja pelkotiloja. En pysty mitenkään todistamaan niiden aiheutuneen vieroituksesta. Ne laitetaan automaattisesti mielialahäiriöideni piikkiin. Anonyymi kirjoitti:
Minulle tuli vieroituspsykoosi vasta kuukausia lääkkeen lopetuksen jälkeen, vaikka en lopettanut omin päin vaan lääkärin valvonnassa. Valvonta tosin loppui heti kun annos oli laskettu nollaan, vaikka pyysin voinnin seurannan jatkamista. Tämä ei lääkärille sopinut.
En myöskään lopettanut ihan seinään, vaan 3 kk aikana 40 mg:sta nollaan 5 mg pudotuksin. Valmiste ei tosin ollut venlafaksiini, vaan eräs SSRI-lääke. Altistumisaika lääkkeelle yhteensä n. 20 vuotta.
Olen ajatellut, ettei näistä SSRI- ym. valmisteiden turvallisuudesta ja siitä, mitä haittoja ne voivat aiheuttaa, voi mennä takuuseen kukaan. Vierotuspsykoosi jätti minuun pitkäaikaisia ahdistus- ja pelkotiloja. En pysty mitenkään todistamaan niiden aiheutuneen vieroituksesta. Ne laitetaan automaattisesti mielialahäiriöideni piikkiin.Voi ei.. Lopetuksesi saattoi olla liian nopea. Mutta mikäpä mä olen sanomaan kun en ole näistä kokonaan päässyt eroon uusiutuvan masennuksen takia.
Kiitos vastauksesta ja tsemppiä jatkoon!- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ajatellut, ettei näistä SSRI- ym. valmisteiden turvallisuudesta ja siitä, mitä haittoja ne voivat aiheuttaa, voi mennä takuuseen kukaan. Vierotuspsykoosi jätti minuun pitkäaikaisia ahdistus- ja pelkotiloja. En pysty mitenkään todistamaan niiden aiheutuneen vieroituksesta. Ne laitetaan automaattisesti mielialahäiriöideni piikkiin.Voimia sinulle. Onneksi pääsit aineesta eroon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ajatellut, ettei näistä SSRI- ym. valmisteiden turvallisuudesta ja siitä, mitä haittoja ne voivat aiheuttaa, voi mennä takuuseen kukaan. Vierotuspsykoosi jätti minuun pitkäaikaisia ahdistus- ja pelkotiloja. En pysty mitenkään todistamaan niiden aiheutuneen vieroituksesta. Ne laitetaan automaattisesti mielialahäiriöideni piikkiin.SSRI vaikuttaa serotoniini tasoon ja se ei kyllä aiheuta mitään psykoosia kuukausia lopettamisen jälkeen. Itse syönyt yli 20v eri SSRI lääkkeitä, välillä valmistetta vaihdettu. Kyllä ne lopetusoireet tulee annosta laskiessa ja nollaan laskiessa, ei enää myöhemmin. Silloin kyse on muista mielenterveyden ongelmista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SSRI vaikuttaa serotoniini tasoon ja se ei kyllä aiheuta mitään psykoosia kuukausia lopettamisen jälkeen. Itse syönyt yli 20v eri SSRI lääkkeitä, välillä valmistetta vaihdettu. Kyllä ne lopetusoireet tulee annosta laskiessa ja nollaan laskiessa, ei enää myöhemmin. Silloin kyse on muista mielenterveyden ongelmista
Minkä ajan kuluessa näitä lopetusoireita voi maksimissaan esiintyä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SSRI vaikuttaa serotoniini tasoon ja se ei kyllä aiheuta mitään psykoosia kuukausia lopettamisen jälkeen. Itse syönyt yli 20v eri SSRI lääkkeitä, välillä valmistetta vaihdettu. Kyllä ne lopetusoireet tulee annosta laskiessa ja nollaan laskiessa, ei enää myöhemmin. Silloin kyse on muista mielenterveyden ongelmista
Tällaiset kommentit todella lämmittävät minun kovia kokeneen SSRI-lääkevieroittautujan sydäntä, kun vielä oikein mielisairaaksi leimataan ja ongelmia vain vähätellään. Lisää kyllä uskoani ihmisyyttä kohtaan entisestään.
Vai että oikein lopetusoireet? Lisää suolaa haavoihin jne. Anonyymi kirjoitti:
Minkä ajan kuluessa näitä lopetusoireita voi maksimissaan esiintyä?
Pitkään. Jos olet käyttänyt lääkettä esim. 10v niin yleensä vieroitusoireita esiintyy vielä vuosien päästä. Näin moni on kokenut ja näistä puhutaan Facebookin masennuslääkkeiden vieroitusryhmässä.
Anonyymi kirjoitti:
En ole kuullut että kenellekään olisi tullut oikeaa psykoosia, mutta valitettavasti lopetusoireita esiintyy vielä lääkkeen lopetuksen jälkeen.
Lääkärit eivät tästä osaa puhua. Eivät hekään tiedä miten lääkkeet mieleen vaikuttaa, varsinkaan vuosien käytön jälkeen.
- Anonyymi
Niilo22 on paras tubettaja
- Anonyymi
Ei kukaan käytä mitään faxeja enää kun on sähköpostit sun muut tekstarit.
- Anonyymi
heh heh olitpa tosi hauska. ihan naurattaa että mahaan koskee.
- Anonyymi
Jos syöo 3 päivää vieroitus3
Jos syöt kuukauden vieroitus kuukausi
Vuosi ja v vuosi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen412799Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452767Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232578Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3241641- 711064
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101041Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101752Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26750Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.191724- 97667