syyllistyneet kunnianloukkaukseen. Suomessa todistustaakka on väitteen esittäjällä.
"Entä rikkovatko julkaistut kotibilekuvat ja -videot lakia yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä?
Ennen tulkinta oli kirjaimellinen ja tiedotusvälineen piti pystyä osoittamaan tiedon yhteiskunnallinen merkitys. Käytäntö on kuitenkin väljentynyt. Tiedotusvälineet voisivat vedota oikeudessa esimerkiksi siihen, että videoissa paljastetaan pääministeristä sellainen puoli, josta ei ole tiedetty ja joka voi vaikuttaa äänestyskäyttäytymiseen.
Marinilla itsellään olisi heikot eväät oikeusprosessiin, mutta toisin on laita hänen kanssaan juhlineilla henkilöillä. Heitä on joissakin yhteyksissä nimitetty ”jauhojengiksi”. Näyttöä huumeista ei ole kuitenkaan esitetty.
Tiedotusvälineet ovat vältelleet suoria väitteitä mutta heittäneet ilmoille kysymyksiä huumebileistä. Osaan yleisöstä ne ovat uponneet sellaisenaan.
Niinpä esimerkiksi entinen alppinisti Kalle Palander puhui liikemies Aleksi Valavuoren nettilähetyksessä Marinin seurapiiristä ”kokaiiniääliöinä”. Se haiskahtaa kunnianloukkaukselta. "
https://suomenkuvalehti.fi/mielipide/olen-tehnyt-taysin-laillisia-asioita-sanoi-paaministeri-sanna-marin-enta-media-tekiko-sekin-laillisia-asioita/
Maninin tuttavista huumeväitteitä esittäneet ovat todennäköisesti
12
67
Vastaukset
- Anonyymi
Mutta jos on lukenut asiasta lehdestä niin voiko se silloin olla kunnianloukkaus?
- Anonyymi
Kyllä voi jos pistät esim MV-lehden sisältöjä eteenpäin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä voi jos pistät esim MV-lehden sisältöjä eteenpäin
Linkittää saa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linkittää saa
Ei muuten saa.
- Anonyymi
Taas ovat punavihreät rajoittamassa sananvapautta
- Anonyymi
Sananvapaus ei oikeuta perättömien välitteiden levittämistä
- Anonyymi
Aloittajan kirjoitus on vähän sinne päin. Jos kunnianloukkausta käsitellään käräjillä, niin silloin todistustaakka on syyttäjällä, ei väitteen esittäjällä. Jos syyttäjä on ilmoittanut, ettei hän syytettä nosta ja käräjöidään asianomistajan omalla syytteellä, niin silloin todistustaakka on asianomistajalla ja hänen todistajillaan.
- Anonyymi
Sanna Marin voi haastaa äänestäjänsä oikeuteen.
- Anonyymi
Voi tulla suunsoitto kalliiksi.
- Anonyymi
Eivät ne mitään syytteitä uskalla nostaa.
- Anonyymi
Isot mediat välttivät visusti suoraan väittämästä, että joku olisi käyttänyt bileissä huumeita. Ne vain vihjailivat. Tämän takia suoranaisin kunnialoukkauksiin syyllistyivät enimmäkseen tavikset, jotka vetivät mutkat suoriksi ja lähtivät somettamaan.
- Anonyymi
Kyllä julkisuuden henkilöistä on aina juttuja lehdet tehneet ja niitä on kommentoitu. Ei mitään uutta. Julkisuudessa toimivan on esiinnyttävä moitteettomasti, jotta ei itse anna aihetta kohuille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937918
- 403792
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241220
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321093Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281023Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31802Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10800Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749