Äitini on narsisti

Anonyymi

Pakko päästä purkamaan sydäntäni, miten 1 ihminen voi saada henkisesti pahoinpideltyä minut pohjamutiin. Olen todella surullinen/ahdistunut. Tuntuu kuin minut yritettäisiin tappaa pala palalta.
Milloin riitän? Haluan tuoda muutaman esimerkin pahimmista loukkauksista joita olen kuullut omalta äidiltäni.

- Olin n 10-vuotias kun äiti sanoi minulle ja siskolleni näin:
Kyllä minä olen teitä katunut, älkää te tehkö sitten samoja virheitä aikuisena.

- Kun äiti tapasi mieheni ensimmäistä kertaa:
Miten tuommoinen mies viitsii sinua katella?

Kun odotin esikoista ja kerroin ilouutiset tohkeissani äidilleni että hänestä tulee mummi :
Kai sä tiedät että siitä pääsee vielä eroon.

Kun jouduin onnettomuuteen jossa tuulastuspiikki miltei lävisti jalkateräni ja jouduin leikkaukseen:
Miten joku voi olla niin idiootti että juoksee järveen.

Kun jouduin sairaalaan vakavan munuaistulehduksen vuoksi:
Miten minusta tuntuu että tämä on itse aiheutettu.

Kun jouduin onnettomuuteen ja mursin jalkani:
Minä olen niin vitun vihainen sinulle. Ei normaaleille ihmisille noin käy. Jos joskus sinulla vielä käy tapaturma. Niin minä en auta sinua enää koskaan, en mitenkään.
(Selvennyksenä, ei hän ole koskaan aiemmin auttanutkaan, enkä ole edes pyytänyt apua, koska tiedän että saan haukut yms)

Jouluna (suunnilleen ainoa kerta vuodessa kun tapaamme) :
Tänne tullaan vaan valmiiseen pöytään.

Ensimmäisen raskauteni loppuvaiheilla:
Kertoi että synnytys tulee olemaan sellaista tuskaa ettei mikään maailmassa ole yhtä kauheaa. Mutta kyllä sinä siitä selviät, muhahaahaaa!

6

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ymmärrän hyvin, puolisoni äiti oli ilkeä narsisti, 20 vuotta kestin ja sitten en jaksanut enää vaan pistin välit poikki. Olisi pitänyt tehdä se jo ennemmin, vieläkin kärsin välillä vuosien takaisista traumoista. Sulle neuvoksi, hakeudu hyvien ihmisten seuraan ja jätä huonot ihmissuhteet koska mielenterveyden voi pahimmassa tapauksessa menettää. Voimia!

    • Anonyymi

      Olen kohta 40 vuotias ja nyt vasta havahtunut asiaan.
      Viimeksi kun näin hänet muutaman minuutin verran hänen sanat tuntui kuin 100 veistä olisi lyöty rintaan.
      Ja minä laamaannuin kuten aina .
      Sen tapaamisen jälkeen tunsin ensimmäistä kertaa pelkoa että mitä jos sekoan ja joskus napsahtaa päässä niin että teen hänelle jotain peruuttamatonta.
      Tunsin niin suurta vihaa etten ole aiemmin kokenut vaikka tätä jatkunut koko elämäni ajan.

    • Anonyymi

      Mun äiti sanoi mulle, että te olette kaikki vahinko lapsia. Menin naimisiin narsistin kanssa ja äiti oli ylpeä. Tuntuu kuin hän olisi groomannut minua sitä varten. Näki itsensä jatkeena. Elin hänen tavallaan.

    • Anonyymi

      En edes lukenut kokonaan, mutta jos kyseessä on aivan oikea narsisti tai psykopaatti äiti, mielestäni kannatta unohtaa varsinaisesta äidistä haaveilu ja lopettaa yrittämästä riittää äidille, Koskaan sellaista riittämistä ei tule,
      Itse tulin tulokseen että mikään muu ei auta kuin unohtaa koko äitijutut

      • Anonyymi

        ja unohtaa sekin että kenellekään edes puhuisi aiheesta mitään,


    • Anonyymi

      Tuo voi olla myös jotakin myrkyllisen käytöksen mallioppimista, jota meidänkin suvussa on. Tyhmäksi haukkumista, kieltämistä, mitätöintiä, huutamista ja vahvin voittaa asennetta. Joillakin myös komentelua mikä kohdistuu eritavalla eri ihmisiin eli on ns. jalustalle nostettuja lempi yksilöitä jotka saavat postiivisen huomion ja niitä jotka saavat sen negatiivisen. Tässä negatiivisen huomion valokeilassa tulee viihtyä halusit tai et. Onneksi myrkyllisiä tapoja suvussa ja perheessä voi muuttaa ainakin omien lastensa kohdalla joka päivä tiedostaen ja jos lipsauttaa saman omalle lapselle mitä on itselle tehty niin selittää lapselle sen, että "nyt äiti tai isä teki väärin". Lapselle ei jää sitä oloa, että hänessä on se vika silloin kun aikuiset käyttäytyy huonosti. Varjelen hieman omia lapsiani sukulaisiltani juuri tästä syystä. Koska he kohtelevat minua huonosti niin luutalvasti kohtelevat myös lapsiani ylimielisesti. Minun pitäisi olla pyytelemässä anteeksi ja myöntämässä koko ajan miten he ovat niin oikeassa ja hirmu älykkäitä viisaita asiantutijoita. Minähän mistään mitään ymmärrä. Lipsautin kerran pahassa paikassa saman omalle lapselleni ja teki mieli lyödä itseäni halolla päähän kun olin luvannut itselleni, etten tee samaa omilleni mitä minulle ovat sukulaiset ja vanhemmat tehneet. Taitaa olla aika yleistäkin tuo tyhmäksi ja idiootiksi ym nimittely. Siinä vaiheessa on aikuisella loppuneet keinot ja kärsivällisyys. Minulla on melko pitkä pinna ja kuulemma kärsivällinenkin olen, mutta kyllä mullakin on huonoja päiviä. Kerron silloin lapsille, että aikuiset ovat nyt perseestä eivät lapset. Joskus aikuinen on ihan oikeutetusti lapselle vihainen, mutta nimittely ja mollaaminen eivät kuulu hyviin lasten kasvatustapoihin. Pystytkö lähentymään äitisi kanssa yhtään ja tiedustelemaan miten häntä on kasvatettu. Itse sain vasta myöhemmin aikuisena tietää perheen ja suvun salaisuuksia, joita omat vanhempani olivat sulkeutuneena pitäneet omana tietonaan. Joillakin on sellainen käsitys, että lapsille ei kannata kertoa mitään oman suvun tai perheen negatiivisi asioita, mutta se estää kyllä sitten myös korjaamasta huonoja malleja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1403
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      18
      1063
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      999
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      996
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      974
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      881
    7. 3
      880
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      879
    9. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      868
    Aihe