Kritiikki verhona

Anonyymi

Onko kukaan törmännyt sellaiseen, että teille väitetään, että ette hyväksy kritiikkiä jos ette anna jonkun toisen tehdä tai vaatia älyttömiä asioita. Ette anna kiusata itseänne ym. Meillä oli töissä entisellä työpaikalla mies, josta kaikki valitti ettei hän oikein tee töitään. Hän oli siis ottanut töissä roolin, jossa hän vahtii tekevätkö muut töitä ja jos ei suostunut kuuntelemaan hänen kettuiluaan oli vaikea ja temperamenttinen. Toki kyseisellä työpaikalla oli johdon tapa laittaa työkaverit vahtimaan ja kyttäämään toisiaan. Mutta en niistä hänen väitteistään tunnistanut itseäni. Taitaa olla narsisteille tyypillistä käyttää myös kritiikki sanaa väärin, jotta se huomio saadaan käännettyä hänestä pois. Ja kuinka usein kiusaaja välttää, että se tilanteen todellinen uhri on "vain liian herkkä eikä kestä vitsiä tai kritiikkiä". Niin onko tuo jotakin projektiota. Luulin, että vika on minussa ja mietin enkö muka kestä kritiikkiä ym mutta oikeasti kestän jos on aihetta. Mutta sellaista kiusaamiseen ja valtaan pyrkivää kritiikkiä taas en hyväksy joten kiusaajan työn laistajan mielestä olin vaikea. Lopulta totuus tuli ilmi kun muutkin alkoivat valittaa ettei ko.mies tee töitään ja teetättää niitä muilla. Hän oli varmaan ratsastanut sillä vuosia kun väitti vain ettei tuo kestä kritiikkiä.

2

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan perus narskun touhua . Narsu laukoo kritiikkiä, itsensä mukaan totuuksia (huom. Omia totuuksiaan) muista ihmisistä. Juoppo, lihava, laiska, ruma jne.. nämä eivät siis pidä paikkaansa vaan laiska, juoppo narsu projisoi omia vikoja muihin. Jos loukkaannut, olet herkkä hipiä sillä hän toimii vain totuuden torvena, jolla oikeus laukoa solvauksia. Kokeilepa samaa narskulle niin alkaa sellainen pas** myrsky että heikompia hirvittää.

      • Anonyymi

        Jännä miten jotkut ihmiset haluavat kuulla totuuden ja suoran mielipiteen. Minusta totuuden sanominen ei ole narsismia, mutta joskus toki voi olla. Itse ainakin kestän jos joku sanoo totuuksiaan kunhan se ei ole sellaista liian piikittelevää kuten just rumaksi ja laiskaksi haukkuminen. Iän myötä minusta on tullut kuitenkin entistä varovaisempi sanomaan yhtään mitään edes postiivista kenenkään ulkonäöstä vaikka henkilö itse pyytäisi suoraan totuuden kertomista. Kukaan kun ei tykkää viestin tuojasta niinhän se menee. Mutta siitäkin roolista voi oppia poissa. Sitten kannattaa varatua "miksi kukaan ei sanonut mitään aiemmin" kritiikkiin jos on tekemisissä ihmisten kanssa, jotka eivät halua ottaa mistään vastuuta. Heille et voi sanoa tai kertoa mitään epäkohtia koskaan oikealla tavalla. Mulla tosiaan oli elämässä vast ikään tällainen tapaus, joka oikein pyysi että sanoisin hänelle mielipiteeni suoraan kaartelematta. Kun vastaukseni ei sitten miellyttänytkään niin siitä loukkaannuttiin. Tunsin empatiaa häntä kohtaan, joten menin siihen lankaan, että hän oikeasti haluaa kuulla mielipiteeni ymmärtämättä hänen haluavan kuulla sokerikuorrutettun vahvistuksen omalle illuoosiolleen missä hänen elämänsä naiset olivat aina syyllisiä kaikkeen eikä hän itse mihinkään. Nytkin eräs naispuolinen ystäväni yrittää sotkea minut parisuhde ongelmiinsa, mutta olen kieltäynyt siitä roolista. Sanoin ystävävällisesti, että kannattaa kääntyä ammattilaisten puoleen niissä asioissa, koska ystävät eivät oikeastaan osaa välttämättä neuvoa ja voi vain kuunnella. En halua ratkaista kenenkään omalle vastuulle kuuluvaa tilanetta tai sitä päätöstä mikä hänen tulisi tehdä. En tiedä, mutta itse olen kiitellyt suoraan sanojia jos olen heistä ollut tekemässä jotakin väärin. Töissä pidin arvossa ihmistä, joka ei yrittänyt pitää kustannuksellani hauskaa ja johtaa harhaan. Hän sanoi aina suoraan ettei tässä firmassa tykätä tuosta ja näin oikeasti saisi tehdä ym. Joillekkin kun muiden harhaanjohtaminen on viihdettä tylsään työpäivään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1583
    5. 80
      1135
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      122
      926
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe