Kritiikki verhona

Anonyymi

Onko kukaan törmännyt sellaiseen, että teille väitetään, että ette hyväksy kritiikkiä jos ette anna jonkun toisen tehdä tai vaatia älyttömiä asioita. Ette anna kiusata itseänne ym. Meillä oli töissä entisellä työpaikalla mies, josta kaikki valitti ettei hän oikein tee töitään. Hän oli siis ottanut töissä roolin, jossa hän vahtii tekevätkö muut töitä ja jos ei suostunut kuuntelemaan hänen kettuiluaan oli vaikea ja temperamenttinen. Toki kyseisellä työpaikalla oli johdon tapa laittaa työkaverit vahtimaan ja kyttäämään toisiaan. Mutta en niistä hänen väitteistään tunnistanut itseäni. Taitaa olla narsisteille tyypillistä käyttää myös kritiikki sanaa väärin, jotta se huomio saadaan käännettyä hänestä pois. Ja kuinka usein kiusaaja välttää, että se tilanteen todellinen uhri on "vain liian herkkä eikä kestä vitsiä tai kritiikkiä". Niin onko tuo jotakin projektiota. Luulin, että vika on minussa ja mietin enkö muka kestä kritiikkiä ym mutta oikeasti kestän jos on aihetta. Mutta sellaista kiusaamiseen ja valtaan pyrkivää kritiikkiä taas en hyväksy joten kiusaajan työn laistajan mielestä olin vaikea. Lopulta totuus tuli ilmi kun muutkin alkoivat valittaa ettei ko.mies tee töitään ja teetättää niitä muilla. Hän oli varmaan ratsastanut sillä vuosia kun väitti vain ettei tuo kestä kritiikkiä.

2

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihan perus narskun touhua . Narsu laukoo kritiikkiä, itsensä mukaan totuuksia (huom. Omia totuuksiaan) muista ihmisistä. Juoppo, lihava, laiska, ruma jne.. nämä eivät siis pidä paikkaansa vaan laiska, juoppo narsu projisoi omia vikoja muihin. Jos loukkaannut, olet herkkä hipiä sillä hän toimii vain totuuden torvena, jolla oikeus laukoa solvauksia. Kokeilepa samaa narskulle niin alkaa sellainen pas** myrsky että heikompia hirvittää.

• Anonyymi

Jännä miten jotkut ihmiset haluavat kuulla totuuden ja suoran mielipiteen. Minusta totuuden sanominen ei ole narsismia, mutta joskus toki voi olla. Itse ainakin kestän jos joku sanoo totuuksiaan kunhan se ei ole sellaista liian piikittelevää kuten just rumaksi ja laiskaksi haukkuminen. Iän myötä minusta on tullut kuitenkin entistä varovaisempi sanomaan yhtään mitään edes postiivista kenenkään ulkonäöstä vaikka henkilö itse pyytäisi suoraan totuuden kertomista. Kukaan kun ei tykkää viestin tuojasta niinhän se menee. Mutta siitäkin roolista voi oppia poissa. Sitten kannattaa varatua "miksi kukaan ei sanonut mitään aiemmin" kritiikkiin jos on tekemisissä ihmisten kanssa, jotka eivät halua ottaa mistään vastuuta. Heille et voi sanoa tai kertoa mitään epäkohtia koskaan oikealla tavalla. Mulla tosiaan oli elämässä vast ikään tällainen tapaus, joka oikein pyysi että sanoisin hänelle mielipiteeni suoraan kaartelematta. Kun vastaukseni ei sitten miellyttänytkään niin siitä loukkaannuttiin. Tunsin empatiaa häntä kohtaan, joten menin siihen lankaan, että hän oikeasti haluaa kuulla mielipiteeni ymmärtämättä hänen haluavan kuulla sokerikuorrutettun vahvistuksen omalle illuoosiolleen missä hänen elämänsä naiset olivat aina syyllisiä kaikkeen eikä hän itse mihinkään. Nytkin eräs naispuolinen ystäväni yrittää sotkea minut parisuhde ongelmiinsa, mutta olen kieltäynyt siitä roolista. Sanoin ystävävällisesti, että kannattaa kääntyä ammattilaisten puoleen niissä asioissa, koska ystävät eivät oikeastaan osaa välttämättä neuvoa ja voi vain kuunnella. En halua ratkaista kenenkään omalle vastuulle kuuluvaa tilanetta tai sitä päätöstä mikä hänen tulisi tehdä. En tiedä, mutta itse olen kiitellyt suoraan sanojia jos olen heistä ollut tekemässä jotakin väärin. Töissä pidin arvossa ihmistä, joka ei yrittänyt pitää kustannuksellani hauskaa ja johtaa harhaan. Hän sanoi aina suoraan ettei tässä firmassa tykätä tuosta ja näin oikeasti saisi tehdä ym. Joillekkin kun muiden harhaanjohtaminen on viihdettä tylsään työpäivään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3585
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1896
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1578
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      62
      1014
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      968
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      843
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      834
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe