Suomessa on hankala löytää paikkaa missä ei olisi liito-oravaa tms. niin yksi mikä voi parantaa mahdollisuuksia löytää rakennuspaikka on se jos myös saaria järvistä ja Itämereltä otetaan mukaan harkintaan. Normaaliaikana ei tarvitse mitään vartiointia. Sodassa ja valmiustilassa on iso "vallihauta" esteenä aidan korvikkeena ja kerosiini voidaan tuoda vasta silloin saareen. Polttoainetta voi siirtää veneillä, kelluvilla letkuilla, upotetuilla letkuilla (ks.Operaatio Pluto ) tai jäätiellä autolla tai moottorikelkan vetämällä reellä.
Isojen työkoneiden vienti saareen ei ole mikään ongelma useimmilla järvilläkään, koska metsäkoneita ja tukkeja liikkuu jatkuvasti.
Ilmasta ilmaan ohjus ( kuten amraam tai sidewinder ) siirtyy veneellä tai reellä ja vähän kantamalla.
Kiitoradan molemmat päät voi loppua veteen.
Valot, kaapelit ja muu elektroniikka on normaaliaikana armeijan varastossa ja viritetään paikalleen vasta valmiustilassa.
Varakiitorata saareen?
Anonyymi
0
111
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä15311458- 288122
Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.565954Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1664937- 174714
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai374371Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas974258- 883560
- 803280
- 481781