Junnut ei osaa kilpailuttaa takseja

Anonyymi

Jos ei räplätä niitä kännyköitä, niin tullaan kyselemään tyhmiä
tolpalle

Paljoks maksaa sinne ja tänne jne

Neuvo. Ymmärrä järkevä hintataso kyydistäsi ja käy pankkiautomaatilla ennen tinkimistäsi

80/90-luvulla vielä poka ymmärsi miten "tinkiminen" hoidetaan

Nää nykynössöt maksaa jollain rannekelloilla, eikä ymmärrä mistään mitään....

13

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos poka kysyy hintaa, niin sitä ei kannata päästää autoon sisälle. Taksi ei ole pummeja varten.

      • Anonyymi

        Taksissa ainoa persaukisen paikka on ratin takana.


    • Anonyymi

      Taksilain perusteella asiakas voi myös sopia matkan kiinteästä hinnasta. Kuljettajan asia on sitten tehdä joko tarjous kiinteästä hinnasta tai kertoa ajettavan mittaritaksalla ja senhän näkee autoon kiinnitetystä taulukosta.

      Tuo että kuski vaatii käymään pankkiautomaatilla, osoittaa että kuljettaja aikoo vaatia käteismaksua pimeästi.

      Johan on nykypäivästä tipahtanut taksikuski, kun ei tiedä että maksupäätteelle kelpaa lähimaksu myös rannekellolla maksaen. Sujuu muuten oikein hyvin kun otan noita maksuja vastaan muualla asiakaspalvelussa. Maksupäätteen näyttö näyttää mikä kortti se oli.

      • Anonyymi

        Ei ole olemassa mitään taksilakia, tollo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa mitään taksilakia, tollo.

        Kaikki muut paitsi tuollainen pilkunnussija ymmärsi tarkoituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki muut paitsi tuollainen pilkunnussija ymmärsi tarkoituksen.

        Minä en ymmärtänyt mikä oli tarkoitus. Voit varmaan kertoa.


    • Anonyymi

      No kai sitä vittu pitää kysyä kun nykyään hinnat on ihan mitä sattuu, toisin kuin 80/90 luvulla.

      • Anonyymi

        Ei tarvi kysyä. Jos alueella toimii Uber niin lataa appi puhelimeen, laita lähtöpaikka ja kohde karttaan, sovellus näyttää heti hinnan ja hyväksy kyyti. Siksi Uber on vallannut markkinaosuutta ympärimaailman että se on toimiva ja luotettava kyytipalvelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi kysyä. Jos alueella toimii Uber niin lataa appi puhelimeen, laita lähtöpaikka ja kohde karttaan, sovellus näyttää heti hinnan ja hyväksy kyyti. Siksi Uber on vallannut markkinaosuutta ympärimaailman että se on toimiva ja luotettava kyytipalvelu.

        Luotettava - hah! Odotat vartin, eikä autoa kuulu. Olikin ottanut hinnakkaamman keikan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luotettava - hah! Odotat vartin, eikä autoa kuulu. Olikin ottanut hinnakkaamman keikan.

        Ennen vapautusta odotit ruuhka-aikoina tunnin eikä autoa tullut. Sit soitit uudestaan keskukseen monen euron puhelun ja sieltä taas sanottiin että jos autoa ei näy niin soittele uudestaan. Kumpi parempi?

        Ja mieti paljon niillä Uber kuskeilla on kyytejä kun ne aina teidän mukaan saa rahakkaampia kyytejä kun ne on menossa hakemaan asiakkaita. Samalla perinteiset taksit väittää ett kyytimäärät eivät ole laskeneet. Eli Berner oli oikeassa piilokysynnästä ja alan vapautus oli oikea ratkaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen vapautusta odotit ruuhka-aikoina tunnin eikä autoa tullut. Sit soitit uudestaan keskukseen monen euron puhelun ja sieltä taas sanottiin että jos autoa ei näy niin soittele uudestaan. Kumpi parempi?

        Ja mieti paljon niillä Uber kuskeilla on kyytejä kun ne aina teidän mukaan saa rahakkaampia kyytejä kun ne on menossa hakemaan asiakkaita. Samalla perinteiset taksit väittää ett kyytimäärät eivät ole laskeneet. Eli Berner oli oikeassa piilokysynnästä ja alan vapautus oli oikea ratkaisu.

        Niinpä. Se sun tilaama 5 km siirto hinaan 6,5 euroa ei tosiaan kiinnosta Uberkuskia jos parempaa on tarjolla.
        Eilen aamuruuhkassa olisit saanut maksaa vajaa sata euroa kyydistä Otaniemestä Kruununhakaan. Jos ennen vapautusta normitaksilla olisi ollut oikeus riipiä asiakkaalta tollasia hitoja, luuletko että olisit jotunut tunteja odottelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Se sun tilaama 5 km siirto hinaan 6,5 euroa ei tosiaan kiinnosta Uberkuskia jos parempaa on tarjolla.
        Eilen aamuruuhkassa olisit saanut maksaa vajaa sata euroa kyydistä Otaniemestä Kruununhakaan. Jos ennen vapautusta normitaksilla olisi ollut oikeus riipiä asiakkaalta tollasia hitoja, luuletko että olisit jotunut tunteja odottelemaan.

        Pitää olla pahasti aivovammainen, jos käynnistää auton alle 15€ hinnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Se sun tilaama 5 km siirto hinaan 6,5 euroa ei tosiaan kiinnosta Uberkuskia jos parempaa on tarjolla.
        Eilen aamuruuhkassa olisit saanut maksaa vajaa sata euroa kyydistä Otaniemestä Kruununhakaan. Jos ennen vapautusta normitaksilla olisi ollut oikeus riipiä asiakkaalta tollasia hitoja, luuletko että olisit jotunut tunteja odottelemaan.

        Se Uber ei tiedä kyydin pituutta eikä hintaa ennen kuin asiakas on kyydissä. Hyväksyttäessä keikkaa kuskille näkyy onko siinä hintakertoimia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      242
      2040
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1057
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe