Raskaus & hiivatulehdus?

Anonyymi

Hei! Oon nyt tosi sekasin. Mulla on kuukautiset vasta 2pv myöhässä, mutta mulla on ollut jotakin ns, raskausoireita, huippaamista, jatkuva nälkä ja kova väsymys. Raskaus on mahdollinen mutta aika pieni, sillä ollaan käytetty suurimmaks osaks ehkäisyä. Oon 15v ja tää asia stressaa mua tosi paljon, enkä tiiä mitä mun pitäis nyt tehdä. Toinen asia mitä oon huommut on että häpyhuulet on välillä tosi turvonneet ja alapäähän kutittaa monia kertoja päivässä tosi ikävästi. Multa on myös tullut sellasta iellertävää vuotoa. Liittykö nää mahdollisesti toisiinsa ja vaikka ei, niin mitä mun pitäis tehdä?

4

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Odota vielä muutama päivä. Jos kuukautisia ei ala kuulua, osta raskaustesti.
      Sinun on hyvä käydä oireiden takia (kutina ja vuoto) lääkärissä ja hoidattaa vaivat pois.
      Pidä itsestäsi hyvää huolta eläkä pilaa terveyttäsi suojaamattomalla seksillä kerran olet jo sen alottanut. Kannattaa laittaa ehkäisy kuntoon koska olet noin nuori.
      On tauteja jotka eivät koskaan parane ja jotkut taudit hoitamattomina aiheuttavat suuria haittoja. Elä anna kenenkään käyttää sinua hyväksi. Mieti mitä itse oikeasti haluat.
      Jos olet raskaana, mieti tarkasti, rauhassa mitä aiot tehdä. Elä anna kenenkään painostaa sinua. Apua ja tukea on tarjolla. Ota yhteys neuvolaan jos tulee plussaa.
      Kyllä sinä selviät tästä.

      • Anonyymi

        Jos otan yhteyttä neuvolaan, saako mun vanhemmat tietää. Tää on asia mitä ne ei hyväksyis enkä voi kertoo siitä niille…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos otan yhteyttä neuvolaan, saako mun vanhemmat tietää. Tää on asia mitä ne ei hyväksyis enkä voi kertoo siitä niille…

        Varmaankin on aluksi järkytys vanhemmillesi jos raskaana olet mutta kyllä ne siitä tokenevat.
        Terveydenhuollossa ei ole yksiselitteistä vastausta alaikäisten kohdalla vaitiolovelvollisuudesta koska nuoren henkinen kehitys vaikuttaa siihen, onko tarpeeksi kypsä päättämään asioistaan.
        Parasta ottaa vanhemmat mukaan alusta alkaen jos tarve vaatii vaikka nyt asia kauhistuttavalta tuntuisikin. Parasta ne sinulle haluaa.
        (Katso opinnäytetyötä aiheesta halutessasi. Alaikäisten neuvolan asiakkaiden erityispiirteet äitiysneuvolassa. Kirjoittanut T Levonen 2016.)
        Kerro myöhemmin kuulumiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos otan yhteyttä neuvolaan, saako mun vanhemmat tietää. Tää on asia mitä ne ei hyväksyis enkä voi kertoo siitä niille…

        Kirjoitin sinulle asiallisen vastauksen mikä oli yllätyksekseni poistettu. Pyysin palauttamaan sen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe