Isopurje alkaa läpättämään kovemmalla tuulella kryssittäessä takareunastaan, kun tuulen nopeus nousee noin 6-7 m/s. Nostin on kireällä ja olen myös kokeillut kiristää snörppinarua ja kikki taljaa. Tällä ei ole kuitenkaan vaikutusta. Purje on jo aika iäkäs. Johtuuko tämä vain siitä, että purje on niin venynyt niin paljon ettei kovalla tuulella sitä saa enää toimimaan kunnolla?
Isopurje läpättää kovalla tuulella
10
151
Vastaukset
- Anonyymi
Ovatko kaikki latat paikoillaan?
- Anonyymi
Kaikki latat on purjeessa kiinni. Lattojen oikeaa kireyttä olen kanssa miettinyt. Nyt latat liikkuu muutamia millejä lattataskussa. Pitäisikö ne olla hieman kireämmällä?
- Anonyymi
Voit yrittää. Kyllä snörpin kiristäminen yleensä auttaa.
- Anonyymi
Mikä vittu on snörppi?
Ei mitään käsitystä. Purjehtinut olen 13 vuoden ajan - Anonyymi
Parantaako "kikkitalja" potenssia?
- Anonyymi
Ei sinun tapauksessa, mitään ei ole tehtävissä.
- Anonyymi
Nopea väpätys aivan takaliikissä ratkeaa yleensä snörppiä kiristämällä. Jos kyse on jostain muusta, ratkaisu on eri.
Tuo nopea väpätys koskee sekä uusia että ikivanhoja purjeita. - Anonyymi
Snörppi on ruppunaru takaliikissä jonka kireydellä säädetään läpätyksen taajuutta.
- Anonyymi
Ei kai dirkki ole kireällä?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1703349Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732151Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii492068- 411971
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321471Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931241- 541203
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul3851075Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1141003- 46879