Sähkön hinta ja puhelinmyynti

Anonyymi

Olen nyt myynyt suoramarkkinointiyhtiöllä sähköä vajaan vuoden ajan, ja haluan vähän kertoa kokemuksiani, sekä avata keskustelua. (anteeksi jo nyt tämä rage, mut pakko)

Ne ihmiset, joille sähkönmyyjänä puhutin edulliset määräaikaiset sopimukset tämän vuoden aikana ovat luultavasti tällä hetkellä helvetin kiitollisia. Ne taas, jotka halusivat odottaa viimeiseen päivään ennen määräaikaisen katkeamista, niin nythän näette kuinka kävi. Oli myös niitä, jotka kyllä uskoivat hintojen nousevan mutta ottivat tietoisen riskin ja halusivat odottaa, sekä niitä, jotka eivät laiskuuttaan tehneet sopimusta. Sitten tietysti, niinkuin aina pystymetsää soittaessa noin 10% ihmisistä haukkuivat ja painoivat suoraan luuria korvaan.

Kuitenkin ihmetyttää kovasti se, miten ihmiset olettivat sähkön hinnan laskevan koko vuoden ajan. Ensin syy oli, että kesän lämmöt laskevat hinnat takaisin. Noh, yritin kertoa, että ensinnäkin viimeisen kahden vuoden aikana sähkö on ollut edullisimmillaan keväällä, ja jo kesällä lähtenyt nousuun syksyä ja talvea kohden. Toisenakin, nyt on tosiaankin poikkeustilanne. Euroopassa on sota, Venäjältä ei energiaa heru ja kaiken lisäksi korona on jo nostanut hintoja. Monikaan ei mua uskonut. Noh, kesällä ihmiset halusivat odottaa syksyyn. Nyt syksyllä, he haluavat odottaa TALVEA! MITÄ?? Nyt järki käteen. (Btw, olkiluoto 3 aloittaa tuottamaan sähköä verkkoon vasta joulukuussa, ja sen tuottama sähkö myydään pörssiin ja pörssistä könttänä takaisin, eli sekään ei tule meitä kovin paljoa auttamaan)

Itseäni lähinnä vituttaa se, kuinka moni pyysi soittamaan jopa 5 kertaa uudelleen, mutta päättivät silti olla ottamatta sopimusta. Tiesin kyllä, ettei tilanne parane odottelemalla ja kerroin sen heille mahdollisimman ystävällisesti ja selvästi. Ihmettelen vaan, miksi piti haaskata molempien aikaa sillä tavalla.

Ymmärrän kyllä, ettei puhelinmyyjille vastaaminen ja puhuminen ole houkuttelevaa, mutta sanonpa vaan että parhaat tarjoukset löytyvät heiltä, oikeasti. Onhan tämä helvetin tyydyttävää, kun saa vihdoin nähdä etteivät vittuilut ja kauhistelut 10c/kWh hinnoista oikeasti olleet tarpeellisia, ja ne tyypit jotka meitä rehellisiä myyjiä paheksuivat, kaatoivat lopulta omat lehmänsä ojaan. Sekä toisinpäin. He jotka olivat avoimia ja kuuntelivat, vaikka eivät olisikaan juuri minulta sopimusta ottaneet, välttyvät nyt kaaokselta. Nykyään ihmiset kyllä kummasti kuuntelevat asiani loppuun saakka.

Toivoisinkin etteivät ihmiset, jotka myyntipuheluun vastaavat ottaisi heti sitä asennetta, että puhelimen päässä on rahanhimoinen pentu, joka osaa puhua ja kusettaa. Ehdottomasti kehottaisin myös jättämään turhanpäiväiset vittuilut ja miehiltä tulevat seksuaaliset vihjailut omaan pääkoppaan, sillä tulemme työkavereiden kanssa naureskelemaan niille yhdessä kahvitauolla. Ja jos puhelusi pääsee tarkastuskuunteluun, niin myös esimieheni :D Kaikkihan eivät kuitenkaan todellakaan tällaisia ole ja sen takia jatkan kyseisessä paikassa edelleen :) Mutta kyselkää mielummin vaikka vähän taustatietoa yrityksestä josta myyjä soittaa, niin huomaatte kyllä millainen myyjä kyseessä. Kusettajiakin löytyy, mutta useimmiten sellaiset saavat kenkää heti.

Toivoisin, että voisitte kertoa vähän omia kokemuksia puhelinmyyjistä. Kertokaa, mistä pidätte ja mistä ette.

11

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noin yleisesti, mielestäni alhaisin ammatti.
      Koko puhelinmyynti on riesa joka pitäisi kieltää, vähän kuin kulkukauppiaat ennen vanhaan...jos ihminen jotain tarvitsee, niin osannee itse puhelimella tai netistä selvittää hinnat ja tilata.
      Keskimäärin 10-20 soittoa tulee itselleni joka viikko, osaan tulee vastattua kun fonecta ei näytä soittajaa, eroon ei meinaa päästä millään, ja koukkuna heillä usein "ilmaiseksi" joku etu paitsi loppupelissä selviää että joku maksu menee kuitenkin.

      • Anonyymi

        Ymmärrän kyllä ihan sun pointin ja itse ainakin laitan eston jokaiseen numeroon, joka sitä pyytää.

        Tässä alhaisessa ammatissa on myös iso jakautuma eri toimistojen välillä. Jotkut toimistot ovat pudonneet listoilta, jonka vuoksi tuotteet ovat lehtiä tms., joita tyrkytetään väkisin johtuen usein paskasta esimiehestä.

        Kuitenkin kannattaa ihmeessä hyödyntää tarjoukset joita ei löydy muualta, ei ne yritykset laita myyjille tuotteita/tarjouksia jotka löytyy netistä.

        Kannattaa myös pitää mielessä että noin 70% puhelinmyyjistä ovat alle 18-vuotiaita nuoria ja suuri osa ensimmäisessä työpaikassaan. Eivät he itse päätä kelle soittavat ja jos saisivat päättää eivät varmasti sulle soittelisi. Kannattaa tehdä kielto ASML-kieltorekkariin.


    • Anonyymi

      Mulle soitti kaksi myyjää Fortumista. Ensimmäinen kauppasi yrityssähköä. Oli sitä mieltä ettei olisi estettä siihen että työntekijä ottaa sopimuksen firman nimeen, myyjä sanoi että helposti se käy jos koiran kanssa mee kävelyllä aamulla ja nappaa firman postilaatikosta lasku talteen ettei mee kirjanpidolle asti. Olisin halunnut saada mustaa valkoiselle sopimusehdot, ja tähän hän suostui. Tuli kuitenkin ilmi että hän laittoi soppari voimaan heti. Fortumin asiakaspalvelu kautta sain purettua kun olin kuitenkin puhelin aikana sanonut ettei mulla ole päätösvaltaa yhtiössä. Olisin ehkä voinut kysyä työnantajalta lupaa sellaiseen jos nyt ensin olisin saanut sopimusehdot kotiin. Aspasta myönnettiin että ne myyjät ovat ostettuja jostakin ja ne jättävät usein tärkeää tietoa kertomatta, kuten että verottaja ei hyväksy sähködoppsri firman nimeen jos käyttöpaikan sähköstä ei mee vähintään puolet firman käyttöön.

      Toinen myyjä kauppasi myös Fortumin tuotteita. Myyjä väitti että Fortumin omistaja, Valtio, ja sähköyhtiöni tekee yhteistyötä ja nyt oltaisiin päivittämässä mun sähkösopparia. Valtio alkaa myydä sähköä edullisesti mulle. Puhelin aikana tarkistin, ja myyjän antamia kWh hinta täsmäsi Fortumin kvartaali tuotteeseen, vaikka myyjä väitti sitä kiinteähintaiseksi. Tälläkin kerralla pyysin saada sopimusehdotus kotiin. Myyjä sanoi että selvä, mutta hän täyttää tietoni siihen valmiiksi niin on sitten helpompi mulle. Hän kysyi SOTUn perään. En antanut, sanoin että voin täyttää sen itse. Tähän myyjä ei suostunut. Koska puhelu oli nyt muuten jumissa, niin selitin että nyt kuulostaa siltä että hän on myymässä mulle kvartaali sopparia, jonka hinta tulee nousemaan jo ennen kuin sopimus astuu voimaan, ja että nyt ei voi olla kyse mistään yhteistyöstä oman sähköyhtiön kanssa, koska hän ei edes maininnut oikean yhtiön nimeä (kunnan alueella toimii neljäkin eri siirtoyhtiötä). Lisäksi totesin että luultavasti nyt tämä paikallinen yhtiö jäähdyttää hintojaan koska heillä on omaa tuotantoa, enkä usko että Fortum tekee sitä samaa.

      Että valitettavasti mulla on ollut huonoja kokemuksia puhelin myyjistä.

      Citymarketin käytävän Helenin geelitukkamyyjistä olen joskus tehnyt määräaikaisia. Heiltä sai mustaa valkoiselle heti.

      • Anonyymi

        Tuo ei kyllä kieltämättä kuulosta kovin hyvältä :D Ja moni asiakaskin valitettavasti kohdannut samaa aikaisemmilta myyjiltä. Se on tietysti iso ongelma sekä huijatuiksi tulleille että myyjille, jotka eivät moista harrasta.

        Monilla tuntuu olevan se käsitys, että toistaiseksi voimassaolevat sopimukset jotka eivät ole pörssisähköä olisivat kiinteähintaisia. Varmaan hyvä kusetuskonsti myyjälle, kun eivät olleet hinnat niissä vielä päivittyneet.


        Tuo yritys homma nyt on ihan ihmeellinen homma. Tuskin tiesi mitään asiasta itsekkään. Joka tapauksessa suurin osa yhtiöistä ei lähetä pelkkiä tarjouksia, vaan sopimus täytyy tehdä heti, mutta siinä on kahden viikon peruutusaika. Se täytyy aina lain mukaan tehdä selväksi. Jos myyjä suostuu lähettämään tarjouksen, mutta alkaa kyselemään henkilötunnuksia on hyvä tehdä asiasta suoraan valitus.

        Tämmöiset tapaukset tuppaa tuhraamaan kaikkien maineen, mikä on ihan ymmärrettävää. Esimerkkinä asiakas jolle soitin uudelleen ja tarjosin pörssisähköä, kun muita vaihtoehtoja emme enää kauppaa hintojen nousun vuoksi. Hän sitten tokaisi, että viimeksi kun kerroin määräaikaisen sopimuksen hinnan, oli lehdessä lukenut että myymme halvempaan hintaan. Se hinta, minkä hän sanoi oli toistaiseksi voimassaolevan sopimuksen hinta, joka ei ole enää edes myynnissä, ja hintakin noussut siitä yli puolella. Hän ehti kuitenkin painaa luurin korvaan ja sanoa kusettajaksi, ennekuin ehdin selittämään :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei kyllä kieltämättä kuulosta kovin hyvältä :D Ja moni asiakaskin valitettavasti kohdannut samaa aikaisemmilta myyjiltä. Se on tietysti iso ongelma sekä huijatuiksi tulleille että myyjille, jotka eivät moista harrasta.

        Monilla tuntuu olevan se käsitys, että toistaiseksi voimassaolevat sopimukset jotka eivät ole pörssisähköä olisivat kiinteähintaisia. Varmaan hyvä kusetuskonsti myyjälle, kun eivät olleet hinnat niissä vielä päivittyneet.


        Tuo yritys homma nyt on ihan ihmeellinen homma. Tuskin tiesi mitään asiasta itsekkään. Joka tapauksessa suurin osa yhtiöistä ei lähetä pelkkiä tarjouksia, vaan sopimus täytyy tehdä heti, mutta siinä on kahden viikon peruutusaika. Se täytyy aina lain mukaan tehdä selväksi. Jos myyjä suostuu lähettämään tarjouksen, mutta alkaa kyselemään henkilötunnuksia on hyvä tehdä asiasta suoraan valitus.

        Tämmöiset tapaukset tuppaa tuhraamaan kaikkien maineen, mikä on ihan ymmärrettävää. Esimerkkinä asiakas jolle soitin uudelleen ja tarjosin pörssisähköä, kun muita vaihtoehtoja emme enää kauppaa hintojen nousun vuoksi. Hän sitten tokaisi, että viimeksi kun kerroin määräaikaisen sopimuksen hinnan, oli lehdessä lukenut että myymme halvempaan hintaan. Se hinta, minkä hän sanoi oli toistaiseksi voimassaolevan sopimuksen hinta, joka ei ole enää edes myynnissä, ja hintakin noussut siitä yli puolella. Hän ehti kuitenkin painaa luurin korvaan ja sanoa kusettajaksi, ennekuin ehdin selittämään :D

        Jep, aina joku mätä omena pilaa koko kasan.

        Yritysmyynnisä ei ole 14 päivän peruutusoikeutta. Muutenkin kuluttajana en luottaisi siihen kun sopimuspaperit yleensä saapui vasta viikon sen jälkee kuin sopimus pitäisi astua voimaan, että lasketaanko peruutusoikeus sitten puhelinsoiton päivämäärästä vai siitä päivästä jolloin soppari saapui postilastikkoon.

        Se että ihmiset uskovat toistaiseksi voimassa olevan muuttumaton hinta ärsyttää minuakin. Ärsyttävämpi ovat kuitenkin ne ihmiset jotka valittavat sähkön kallistumisesrs mutta eivät ikinä kerro mitään sähkönkulutuksesta kilowattitunteina. Eivätkä tahdo ymmärrä että vailla sähkö ei kallistuisi ollenkaan niin säkölaskut nousee silti jos kulutus nousee. V-tu kun ärsyttää kun joku itkee että sähköstä tullut niin kallis ei ne edes käytä mitään en mutta silti vaan kallistuu, ja sitten paljastuu että pihaan on tullut joku lämmitetty ulkoporeallas. "Mutta emme enää edes käytä sitä, viimeksi kylvettiin huhtikuussa ja silti vaan laskut kalliita!" ne sanoo samalla kun höyryt nousee altaalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, aina joku mätä omena pilaa koko kasan.

        Yritysmyynnisä ei ole 14 päivän peruutusoikeutta. Muutenkin kuluttajana en luottaisi siihen kun sopimuspaperit yleensä saapui vasta viikon sen jälkee kuin sopimus pitäisi astua voimaan, että lasketaanko peruutusoikeus sitten puhelinsoiton päivämäärästä vai siitä päivästä jolloin soppari saapui postilastikkoon.

        Se että ihmiset uskovat toistaiseksi voimassa olevan muuttumaton hinta ärsyttää minuakin. Ärsyttävämpi ovat kuitenkin ne ihmiset jotka valittavat sähkön kallistumisesrs mutta eivät ikinä kerro mitään sähkönkulutuksesta kilowattitunteina. Eivätkä tahdo ymmärrä että vailla sähkö ei kallistuisi ollenkaan niin säkölaskut nousee silti jos kulutus nousee. V-tu kun ärsyttää kun joku itkee että sähköstä tullut niin kallis ei ne edes käytä mitään en mutta silti vaan kallistuu, ja sitten paljastuu että pihaan on tullut joku lämmitetty ulkoporeallas. "Mutta emme enää edes käytä sitä, viimeksi kylvettiin huhtikuussa ja silti vaan laskut kalliita!" ne sanoo samalla kun höyryt nousee altaalta.

        Joo olet oikeassa, yritysmyynnissä ei edes perumisoikeutta. Ja normi soppareissa peruutusoikeus lähtee aina puhelinsoiton jälkeen käyntiin.

        Mut joo vituttaa kyllä, kun ihmiset ei tiedä omista sähköasioistaan, eikä se itsessään haittaa, mutta se että yritetään keksiä jokaiseen lauseeseeni mahdollisimman paras vasta-argumentti. Jos vaikka sanon, että tämmönen sopimus olis nyt parempi kun sulla on tämmönen ja tämmönen kulutus niin tulee selkeästi halvemmaksi. Sitten sanotaan, mutta emmä nyt kuitenkaan kun blaablaablas blaaa ei ei ei. Miksei voi vaan sanoa ettei kiinnosta, eikä tehdä itestään ihan idiootin kuulosta ja vielä pistää mun aikaa hukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo olet oikeassa, yritysmyynnissä ei edes perumisoikeutta. Ja normi soppareissa peruutusoikeus lähtee aina puhelinsoiton jälkeen käyntiin.

        Mut joo vituttaa kyllä, kun ihmiset ei tiedä omista sähköasioistaan, eikä se itsessään haittaa, mutta se että yritetään keksiä jokaiseen lauseeseeni mahdollisimman paras vasta-argumentti. Jos vaikka sanon, että tämmönen sopimus olis nyt parempi kun sulla on tämmönen ja tämmönen kulutus niin tulee selkeästi halvemmaksi. Sitten sanotaan, mutta emmä nyt kuitenkaan kun blaablaablas blaaa ei ei ei. Miksei voi vaan sanoa ettei kiinnosta, eikä tehdä itestään ihan idiootin kuulosta ja vielä pistää mun aikaa hukkaan.

        Okei ehkä toi oli vähän huono kommentti minulta, pahottelut :D mutta kylhän se ärsyttää, jos pyydetään soittelemaan uudelleen ja uudelleen vaan koska ei ole ikinä se paras mahdollinen hetki solmia sopimusta/ei jaksa tehdä sitä just nyt. Peruutusaika kuitenkin kun juuri sitä varten laitettu, että sitä voi rauhassa miettiä.

        Eikä mua haittaa soittaa vaikka viis kertaa sinulle jos olet oikeesti aikeissasi ottaa sopimuksen, mutta jos viisi kertaa soitan sun pyynnöstä eikä kauppaa tule, niin meneehän siinä maku. Ja lisäksi se, että tuo odottelu-ajattelutapa ei sovi ollenkaan tän hetkiseen maailmantilanteeseen eli inflaatioon. Mitä odotat? että hinnat nousee??

        En tiedä, lieneekö vika vaan mussa. Huomannut oon että tuo jossittelu on tullut pikkuhiljaa tavaksi. Se nyt ei ainakaan luottamusta herättele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei ehkä toi oli vähän huono kommentti minulta, pahottelut :D mutta kylhän se ärsyttää, jos pyydetään soittelemaan uudelleen ja uudelleen vaan koska ei ole ikinä se paras mahdollinen hetki solmia sopimusta/ei jaksa tehdä sitä just nyt. Peruutusaika kuitenkin kun juuri sitä varten laitettu, että sitä voi rauhassa miettiä.

        Eikä mua haittaa soittaa vaikka viis kertaa sinulle jos olet oikeesti aikeissasi ottaa sopimuksen, mutta jos viisi kertaa soitan sun pyynnöstä eikä kauppaa tule, niin meneehän siinä maku. Ja lisäksi se, että tuo odottelu-ajattelutapa ei sovi ollenkaan tän hetkiseen maailmantilanteeseen eli inflaatioon. Mitä odotat? että hinnat nousee??

        En tiedä, lieneekö vika vaan mussa. Huomannut oon että tuo jossittelu on tullut pikkuhiljaa tavaksi. Se nyt ei ainakaan luottamusta herättele.

        Menneiden aikojen puhelinmyyjät opettanut ihmisille että puhelinmyyjät ja raiskaajat ovat samaa sukua kun eivät ymmärrä sitä "ei" sanaa xD

        Sen takia koen itsekin että pitäisi selittää parhaalla tavalla miksi ei halua ostaa jotakin. Myyjä toisaalta varmaan kokee että kaikki varmaan ostaisi jos vain saisi selitettyä kuinka hyvä tuote on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menneiden aikojen puhelinmyyjät opettanut ihmisille että puhelinmyyjät ja raiskaajat ovat samaa sukua kun eivät ymmärrä sitä "ei" sanaa xD

        Sen takia koen itsekin että pitäisi selittää parhaalla tavalla miksi ei halua ostaa jotakin. Myyjä toisaalta varmaan kokee että kaikki varmaan ostaisi jos vain saisi selitettyä kuinka hyvä tuote on.

        Lisäys; itse syyllistyn siihen "soita ensi viikolla" kuvioon..

        Tälläkin hetkellä joku valuutusmyyjä soittaa joka viikko ja kysyy onko ehtinyt miettiä tarjousta jo. Yritin jossain vaiheessa selittää ettei huvita uhrata pari tuntia vapaa ajastani sopimusten vertailuun vaikka vakuutus olisikin pari kymppiä halvempi, muttei mennyt perille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys; itse syyllistyn siihen "soita ensi viikolla" kuvioon..

        Tälläkin hetkellä joku valuutusmyyjä soittaa joka viikko ja kysyy onko ehtinyt miettiä tarjousta jo. Yritin jossain vaiheessa selittää ettei huvita uhrata pari tuntia vapaa ajastani sopimusten vertailuun vaikka vakuutus olisikin pari kymppiä halvempi, muttei mennyt perille.

        No tuo käy kyllä järkeen. Ihmiset oikeesti kuulostaa välillä hyvin ilahtuneelta kun ne närkästyneesti selittää ettei kiinnosta, ja vastaankin "okei, pahoittelut häiriöstä", tyrkyttämisen sijaan :D Ovat niin tottuneita siihen, ettei se "ei" sana tehoa. Itse en ole koskaan ollut hyvä tyrkyttämään, koska seon musta vaan niin helvetin kiusallista. Yleensä seon ihan hyvä juttu, mutta välillä kyllä pääsee kauppoja valumaan sen takia kun ei osaa olla tarpeeksi päättäväinen.

        Ja ihmettelin tuota lukiessa että mikset muka kilpailuta, mutta PARI TUNTIA?? :DD Luulisi että tommoseen menis puhelimessa pari minuuttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuo käy kyllä järkeen. Ihmiset oikeesti kuulostaa välillä hyvin ilahtuneelta kun ne närkästyneesti selittää ettei kiinnosta, ja vastaankin "okei, pahoittelut häiriöstä", tyrkyttämisen sijaan :D Ovat niin tottuneita siihen, ettei se "ei" sana tehoa. Itse en ole koskaan ollut hyvä tyrkyttämään, koska seon musta vaan niin helvetin kiusallista. Yleensä seon ihan hyvä juttu, mutta välillä kyllä pääsee kauppoja valumaan sen takia kun ei osaa olla tarpeeksi päättäväinen.

        Ja ihmettelin tuota lukiessa että mikset muka kilpailuta, mutta PARI TUNTIA?? :DD Luulisi että tommoseen menis puhelimessa pari minuuttia.

        Kyl exceliä joutuu käyttämään kun jopa autovakuutukset ovat erilaisia eri yhtiöiden välillä.

        Ja oikeastaa sen jälkeen kun sisältö on säädetty oikeaksi pitäisi vielä lukea ehdot läpi ettei jossain lue esimerkiksi että hirvikolareita korvataan vain jos sattuu juhannusaattona.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe