Lieksa on hyvä paikka asua

Anonyymi

Useimmat nuorena Lieksasta lähteneet muuttava jossakin vaiheessa elämäänsä takaisin. Kotiseutu vetää takaisin.

47

680

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja mihin tutkimustulokseen väitteesi perustuu?
      Kotiseutu ei todella houkuta. Palkkataso huono ja ei noita työpaikkojakaan ole monipuolisesti tarjolla. Ongelma on myös paikallis- ja kaukoliikenteen puute, samoin myös puute sote palveluissa.

• Anonyymi

Olet vain negatiivinen ihminen. Kannat asennettasi mukanasi minne menetkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet vain negatiivinen ihminen. Kannat asennettasi mukanasi minne menetkin.

Ei negatiivinen vaan realisti, totuuden puhuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei negatiivinen vaan realisti, totuuden puhuja.

Sinun todellisuutesi on negatiivisuutta ja se on siellä missä sinäkin.

• Anonyymi

Aloittaja puhuu pas..sskeidaa. Tilastojen mukaan vain vajaa 10 % palaa kotiseudulleen - koskaan.
        Yllättävää oli se, että palanneista noin neljännes palasi takaisin sinne mistä oli paluumuuttanut.
        Koronan ensimmäinen vuosi toi prosentuaalisesti huomattavan nousun paluumuuttoon ja se jatkui vielä toisena vuotena, mutta nyt se on taas tasaantunut.
        Tämä tieto löytyy kun osaa hakea. Kaikki eivät osaa.
        Lieksa on nettomenettäjä ja sellaisena se pysyy.

• Anonyymi

Sotet ovat samat koko maassa, eivät täällä sen huonommat kuin muuallakin. Jos elää omillaan, ei soteja tarvitse. Niitä käyttävät eniten persaukiset "työperäiset " ja muut vähävaraiset. Julkista liikennettä ei kannata ajella muutaman mummon takia, suurimmalla osalla on omat kyytinsä.

• Anonyymi

Lähden täältä välittömästi, kun saan eläkepäätöksen. Elämäni pahin virhe oli tulla koulutuksen jälkeen Lieksaan. Uuh!

• Anonyymi

Viet negatiivisuutesi mukana sinne minne menetkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viet negatiivisuutesi mukana sinne minne menetkin.

Katso peiliin.
        Ei Lieksaa tarvitse valheellisesti kehua ja ylistää. Ne jotka ovat nähneet muutakin maailmaa kuin Lieksan ja Suomen, osaavat arvioida paikkakunnan aivan oikein.

• Anonyymi

Toinen lähtijä ilmoittautuu. 👨‍🎓

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katso peiliin.
        Ei Lieksaa tarvitse valheellisesti kehua ja ylistää. Ne jotka ovat nähneet muutakin maailmaa kuin Lieksan ja Suomen, osaavat arvioida paikkakunnan aivan oikein.

Negatiivisuus on asenne, joka siirtyy mukanasi sinne minne menetkin. Sillä ei ole mitään tekemistä oletko ollut esim. Nurmeksessa vai peräti Stadissa. Aina löytyy aihetta valittaa 😉

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Negatiivisuus on asenne, joka siirtyy mukanasi sinne minne menetkin. Sillä ei ole mitään tekemistä oletko ollut esim. Nurmeksessa vai peräti Stadissa. Aina löytyy aihetta valittaa 😉

Väärin meni. Mutta kerro lisää itsestäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä tulin (Lieksaan), näin ja voin pahoin. Siispä lähdin. Täällä missä nyt olen, on hyvä olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä tulin (Lieksaan), näin ja voin pahoin. Siispä lähdin. Täällä missä nyt olen, on hyvä olla.

Mutta seuraat Lieksan keskustelua ja vieläpä osallistut 😂 Tosiasiassa asut edelleen täällä Lieksassa ja minne sinä kotoasi lähtisit. Pitäisi hankkia oma asunto (rasittavaa) ja kaverit jäisivät Lieksaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en sinuna enää kirjoittaisi tänne, sinuna unohtaisin koko tämän kotiseutusi, kun on ollut niin paha paikka. Jos Lieksa ei ole kotipaikkasi, sitäkin suuremmalla syyllä unohda.
        Mikä se pistää kirjoittamaan?
        Kukin saa/voi/pitää mennä sinne, missä kuvittelee sen hyvän olevan.
        Ne jotka täällä vielä asuvat, voisivat niinikään mennä muuallekin, mutta eivät lähde. Varmaan tykkäävät olostaan täällä. Minä ainakin tykkään, ei mitään valittamista . Työtä on riittänyt ja toimeentuloa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vie Terkkuja!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vie Terkkuja!

Hän vasta ilmoittautuu ei lähde. Hän on ilmoittautunut jo vuosia muttei ole vielä lähtenyt. 🐤🐤🐤

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta seuraat Lieksan keskustelua ja vieläpä osallistut 😂 Tosiasiassa asut edelleen täällä Lieksassa ja minne sinä kotoasi lähtisit. Pitäisi hankkia oma asunto (rasittavaa) ja kaverit jäisivät Lieksaan.

Tottakai seuraan, koska haluan nähdä sen teidän alamäkenne. Olen edelleen tyytyväinen syöksynne jyrkkyyteen. Kun väkimäärä putoaa alle 10000 minä😂👏
        Kaltaistenne tollojen älyllä sitä syöksyä ei saada oikenemaan💀💀💀💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en sinuna enää kirjoittaisi tänne, sinuna unohtaisin koko tämän kotiseutusi, kun on ollut niin paha paikka. Jos Lieksa ei ole kotipaikkasi, sitäkin suuremmalla syyllä unohda.
        Mikä se pistää kirjoittamaan?
        Kukin saa/voi/pitää mennä sinne, missä kuvittelee sen hyvän olevan.
        Ne jotka täällä vielä asuvat, voisivat niinikään mennä muuallekin, mutta eivät lähde. Varmaan tykkäävät olostaan täällä. Minä ainakin tykkään, ei mitään valittamista . Työtä on riittänyt ja toimeentuloa.

No ei todellaKAAN ole kotiseutuni😒

• Anonyymi

Mitäs sinä sitä eläkepäätöstä odottelet, se ei ole sidottu paikkakuntaan. Lähde vain litomaan, kyllä se päätös löytää sinut sieltä Kontulasta tai Itäkeskuksen nurkiltakin.
        Voisin lyödä vetoa siitä, että pyöriskelet täällä vielä viidenkin vuoden päästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai seuraan, koska haluan nähdä sen teidän alamäkenne. Olen edelleen tyytyväinen syöksynne jyrkkyyteen. Kun väkimäärä putoaa alle 10000 minä😂👏
        Kaltaistenne tollojen älyllä sitä syöksyä ei saada oikenemaan💀💀💀💩

No eihän se väkimäärä putoo kun venäläiset ja ukrainalaiset pakolaiset kansoittaa Lieksan😊

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kun en asu Lieksassa. Seuraan kyllä sen käpiksen juttuja. Kiva härnätä teitä jurpoja, ja seurata sitä "Pielisen helmen" alamäkeä. Helmen osoittautumista palaneeksi puukuulaksi. Viimeksi kävin Lieksassa kesällä - hautajaisissa. Ei ollut sukua MINULLE. Minulla ei ole siellä sukulaisia.

• Anonyymi

näin alkoholistina lieksa ei näytä parastaan turhaa kehua ja ylistää liikaa

• Anonyymi

Loppu tulee Lieksassa, se jos mikä on varmaa on aivan varmaa.

• Anonyymi

Se olisikin aika erikoista! Onko mitään muuta kuntaa, jolle olisi tullut loppu? Kunnan paikalle olisi ilmaantunut valtava monttu ja ihmiset olisivat lentäneet taivaan tuuliin. Montun reunalla olisi tököttänyt keppi, johon naulatussa lapussa lukisi " Lieksalle tuli loppu".

• Anonyymi

Vaikka puhaltaa työpaikalta rahaa, vois päästä näyttämään eläviä kuvia näköjään.

• Anonyymi

3 kuukautta takana jälleen Lieksalaisena. Oli kyllä oikea päätös muuttaa takaisin ruuhkasuomesta 😊 Tekemistä riittää eläkkeelläkin.

• Anonyymi

Niin, hanskaan hakkaamista tekemistä riittää pankolla äiti tuo velliä 🍜

• Anonyymi

Aloittaja on seonnut. En tiedä ainoatakaan paluumuuttajaa

• Anonyymi

mitään ei ole olemassa ellei sellaisesta tiedä 😂 yksinkertaiselle ihmiselle maailma on yksinkertainen 🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mitään ei ole olemassa ellei sellaisesta tiedä 😂 yksinkertaiselle ihmiselle maailma on yksinkertainen 🤣

En tiedä oikein mitään, joten mitään ei ole olemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olin juovuksissa kun tuon kirjoitin. Toki tiedän monia paluumuuttajia.

• Anonyymi

Kyllä niitä paluumuuttajia on. Yleensä on rahat tienattu ja työurat tehty. Ostetaan tai muutetaan vanhaan sukutaloon. Remontoidaan innolla ja huomataan lopulta, että ikää tullut niin paljon, ettei siellä korvessa voikaan oikeasti asua montaa vuotta. Onneksi rahaa säästössä ja voi ostaa keskusta-asunnon, jossa viettää ainakin talvet. Lapset kiittää, kun vanhemmat hommanneet 2 asuntoa, josta ei oikein kummastakaan pääse eroon. Itsellä elämä muualla.

• Anonyymi

Tottapa kyllä puhut siitä ei pääse yli ei ympäri.

• Anonyymi

Elämäntilanteet muuttuu. Joskus on mukavaa asua stadissa, joskus taas Lieksassa, ja joskus vaikka korvessa.

• Anonyymi

Elivoimaisimmat kunnat listalla Lieksa sijalla 249. Kaikkiaan listattuja 292. Hyvin menee.

• Anonyymi

Hyvää viikonloppua kaikille ihanille Lieksalaisille 👩👨🧑👧👦🧒👶👵👴🧓👩‍🦰👨‍🦰👩‍🦱👨‍🦱👩‍🦲👨‍🦲👩‍🦳👨‍🦳👱‍♀️👱‍♂️👸🤴👳‍♀️👳‍♂️👲🧔👼🤶🎅👮‍♀️👮‍♂️🕵️‍♀️❤❤❤

• Anonyymi

hölmöjä ollaan onko ikonen deeedd????

• Anonyymi

taidan muuttaa Lieksaan

• Anonyymi

Kumma kun edes harvinainen silta ei houkuta paluumuuttajia. Nytkin Lieksan Lehti mainostaa sitä.

• Anonyymi

Moni tuleekin takaisin Lieksaan. Kun on nähnyt vähän maailmaa, arvostaa Lieksaa. Sitten taas on ne jotka asuvat ikääntyneiden vanhempiensa luona vielä 40-vuotiaina ja valittavat Lieksasta.

• Anonyymi

Monet Lieksasta lähteneet homoseksuaalit eivät löydä muualta tarpeeksi virikkeitä. Vanha suola alkaa janottamaan, palataan vanhaan tuttuun ja turvalliseen suhteeseen.

• Anonyymi

Lieksan homo ei kestä uutta kulttuuria.

• Anonyymi

Kaikkien perheessä ei ole samanlaista kuin teillä. Isäsi on omanlaisensa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkien perheessä ei ole samanlaista kuin teillä. Isäsi on omanlaisensa.

hölynpölyä

• Anonyymi

Tai muut ei kestä lieksalaista.

• Anonyymi

Lieksalaiset ei kestä pride lippua

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      19
      4387
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27