Onko ruostumaton teräs ja rosteri

Anonyymi

täsmälleen sama asia? Löytyykö palstalta tästä vankkaa dataa?

24

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varsinainen "Kaikkien Avauksien Äiti" 😂😂😂

      "Ruostumattomat teräkset voidaan luokitella pääseosaineiden tai mikrorakenteen mukaan.

      Koostumuksen mukainen luokittelu

      - CrNi-teräkset eli tavalliset austeniittiset ruostumattomat teräkset
      - austeniittiset CrMnNi-teräkset eli niin sanotut austeniittiset ruostumattomat mangaaniteräkset
      - austeniittiset CrNiMo-teräkset eli ”haponkestävät”
      - austeniittiset CrNiTi- ja CrNiMoTi-teräkset eli titaanistabiloidut teräkset
      - Cr- tai CrTi-teräkset ferriittisiä tai martensiittisia (voidaan stabiloida seostamalla titaania)"

      Oletko tietoinen siitä, mikä on vielä edellisiäkin kestävämpi jaloteräslaatu?

      • Anonyymi

        Vastaa kysymykseen äläkä kopsaa hienoja termejä,,,,mitä haluat tuolla sanoa?


      • Anonyymi

        Kopioit muiden kirjoittamia tekstejä mutta tuota ei kyllä kysytty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaa kysymykseen äläkä kopsaa hienoja termejä,,,,mitä haluat tuolla sanoa?

        "mitä haluat tuolla sanoa?"

        - pysäyttääkö luotiliivi luodin?
        - pelastaako turvavyö kolarissa
        - pystyykö palosammuttimella sammuttamaan tulipalon
        - estääkö ruostesuojaus autoa ruostumasta
        -onko rosteri täsmälleen sama asia kuin ruostumaton teräs?
        -
        jne
        -jne


        ....pitääkä taivuttaa lisää ratakiskoa?


    • Anonyymi

      Suomalainen kupattu paska . Ei tartu magneettikaan .

      • Magneetti tarttuu kyllä ruostumattomaan, mutta niihin syvävedettyihin vyöhykkeisiin. Esimerkiksi ruostumattomista tiskialtaista löytyy pintoja, joihin magneetti tarttuu.


      • Anonyymi

        Rosteri ei kylläkään ole mikään suomalaisten juttu, vaikka sitä täälläkin tehdään. Ja ferriittiseenpä tarttuu magneetti. Ja se lasketaan ruostumattomiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rosteri ei kylläkään ole mikään suomalaisten juttu, vaikka sitä täälläkin tehdään. Ja ferriittiseenpä tarttuu magneetti. Ja se lasketaan ruostumattomiin.

        Jos kokeilee magneetilla vaikkapa isoon ruostumattomasta teräksestä tehtyyn kattilaan, niin magneetti tarttuu hyvin kattilan kyljen yläosaan, mutta pito heikkenee alaspäin mentäessä.


    • Anonyymi

      Omalla kohdallani olen törmännyt "rostfrei" veitsiin ja haarukoihin keittiövälineinä, ja ovat ruostuneet.

      Vene, ja laivamaailmassa puhutaan "haponkestävästä", ja sellainen ei todellakaan ruostu.

      EN tiedä näiden kemiallisia koostumuksia, mutta kun ostaa levyä haponkestävänä, se todellakin pysyy ruosteettomana.

      Vene- ja laivakäyttöön käytän.

      • Anonyymi

        juuri näin ja kokeneena veneenrakentajana sanon että ruuveissa kannattaa olla tarkkana jos parasta haluaa A2 merkintä on rosteria ja A4 haponkestävää. Haponkestävää kannattaa käyttää myös esim kölirautana, ei syövy, rosteri syöpyy ja on kovempaa, hankalampi reiittää. jne....


      • Anonyymi

        Ruostumattoman ja haponkestävän ero, noin karkeasti ottaen, on haponkestävään seostettu molybdeeni. Tavisrosterillekin kyllä saa lisäominaisuuksia seostamalla siihen esim. titaania.


    • Anonyymi

      Eikö ne käytännössä ole sama asia

      • Anonyymi

        Kaiko?
        Tai Luulisin että kyllä mutten voi soh, olla siitä aivan nyt varma


    • Anonyymi

      Rostfrei.....ruostumaton. ...olipas vaikeaa.

    • Anonyymi

      Jos pissin Rosteriin ,alkaako se sa vuta

      Löytyykö palstalta tästä vankkaa dataa?

      Koetin tietokoneeni päälle ja se salamoi

      t. Avaaja

    • Anonyymi

      Savupönttö,Rosteri,Ruostumaton,Haponkestävä,Ruostumaton teräs.Sama asia,älä turhaan vaivaa päätä.Tosin jotku sanoo et kalaa ei pitäis savustaa rosteri pöntös vaa rauta pöntös,tulee muka raskas metallii.No oon noin 50 vuotta savustanu rosteri pöntös valehtelematta satoja kiloja kalaa.Oon viel terve alle 70 v. Äijä.

      • Anonyymi

        ? joo selvä, mutta tiedätkö voiko alumiinikattilaa käyttää savustukseen? olen miettinyt tuota, mulla on helevetin iso kannellinen alumiinikattila ja siihen sopiva ritilä. leppäpuruja pohjalle ja kalat väliritilälle ja tulet alle. Olen miettinyt, mahtaisko tuosta alumiinista irrota jotain? tiedän että tuskin tuo pitkäikäinen olisi, mutta eipä ole muutakaan käyttöä tuolle tullut keksittyä.
        Nyt savustan rosteripöntössä, kerran olen siihenkin jo pohjan vaihtanut, sen verran valuu kaloista suolaista vettä että syöpyy ajan mittaan.


    • Anonyymi

      "Kromiteräksessä on vähän rautaa,ruostumaton on puhdasta"!!!

      • Anonyymi

        Tampio. Rauta on kaikkien terästen pääraaka-aine. Ruostumaton ei ole mitään "puhdasta". Ruostumattomassa on yleensä 18 % kromia ja 8 % nikkeliä.


    • Anonyymi

      Milloin somalit ja ählyt häipyy Suomesta, onko palstalla vankkaa dataa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Rosteri ruostumattomasta teräksestä on sama kuin rotsi takista.

      • Anonyymi

        "Anonyymi 13.09.2022 21:53"

        👍👍✔️ Just niin!


    • Anonyymi

      Eikös laivarauta ole ihan oma laatunsa koska se kelluu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1244
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1121
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      315
      796
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      43
      682
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe