Uusi sopimus

Anonyymi

Osaako joku selventää asiaa, sillä oma ymmärrys ei nyt riitä.
Nykyinen sähkösopimus on
Perusmaksu 1,50 €/kk
Energiamaksu 3,90 snt/kWh
ja uusi olisi
Perusmaksu 1,50 €/kk
Energiamaksu 27,10 snt/kWh
Tarkoittaako tämä, että sähkölaskuni nousevat yli kuusin kertaisiksi, vai mitä?

9

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sitä se tarkoittaa.

      Siirto ei ole tuossa mukana. Nykyisellä sopparilla mitä sulla on siirto on ehkä ollut puolet sähkön laskusta ja energia puolet. (Tarkat luviit riippuu asuinpaikasta ja sähkön määrästä)

      Energia puoli sähkölaskusta siis kuusinkertaistuu. Tai voi ne olla eri laskullakin.

    • Anonyymi

      Tuo uusi hinta 27.10 on aika kohtuullinen verrattuna yleiseen hintatasoon nyt. 50 sentin hintojakin nähty.

    • Anonyymi

      Joo, itse sähkölaskun osalta. Tosin siirto ei nouse, joten jos maksaa yhdellä laskulla se ei nouse kuin ehkä kolminkertaiseksi. Nyt kannattaa miettiä kannattaako ottaa määräaikaista.

    • Anonyymi

      Mitenkä tuo forttumin pörssisähkö tai mikälie sopimus jossa vaihtelee tunneittain. Oliskohan siitä apua sähkölämmittäjälle ? Olisko jollain käytössä että voisi kommentoida...

      • Anonyymi

        Yöllä kello 12 ruuvata lämmön ylös ja laitat varaaja päälle. Keität ruoat ja laitat talteen. Aamukuudelta ruuvat lämmöt alas johonkin 10 asteeseen, ja varaajalta sähköt pois päältä. Iltapäivällä kun tulet töistä kotiin talo on kylmänä, mutta puunpoltolla saat nopeasti lämpöä.

        Ja ne tarkat ajat sitten vaihtuu vähän joka päivä, ja välillä kokonainen päivä voi olla edullinen, usein viikonloppuna.

        Pörssisähkö ei sovi siihen että pidät samaa lämpötilaa koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yöllä kello 12 ruuvata lämmön ylös ja laitat varaaja päälle. Keität ruoat ja laitat talteen. Aamukuudelta ruuvat lämmöt alas johonkin 10 asteeseen, ja varaajalta sähköt pois päältä. Iltapäivällä kun tulet töistä kotiin talo on kylmänä, mutta puunpoltolla saat nopeasti lämpöä.

        Ja ne tarkat ajat sitten vaihtuu vähän joka päivä, ja välillä kokonainen päivä voi olla edullinen, usein viikonloppuna.

        Pörssisähkö ei sovi siihen että pidät samaa lämpötilaa koko ajan.

        Minulla on Fortumin pörssisähkö ja talossa suora sähkölämmitys varaava takka saunan kiuas puilla ilmalämpöpumppu. Ihan hyvä yhdistelmä mutta vaatii sähkön hinnan seurantaa. Veden lämmitys yöllä kun sähkö on halpaa, joka yö ei ole. Päiväsaikaan suurimmat sähkön käytöt tehdään halvimman sähkön aikaan, seuraavan vuorokauden pörssisähkön tuntihinnat julkistetaan iltapäivällä kello 16 mennessä. Aikaisemmin takan lämmitys oli ulkolämpötilan mukaan, nyt pitää huomioida siinä myös sähkön senhetkinen hinta. Eläkeläisen päivä on muuttunut monipuolisemmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on Fortumin pörssisähkö ja talossa suora sähkölämmitys varaava takka saunan kiuas puilla ilmalämpöpumppu. Ihan hyvä yhdistelmä mutta vaatii sähkön hinnan seurantaa. Veden lämmitys yöllä kun sähkö on halpaa, joka yö ei ole. Päiväsaikaan suurimmat sähkön käytöt tehdään halvimman sähkön aikaan, seuraavan vuorokauden pörssisähkön tuntihinnat julkistetaan iltapäivällä kello 16 mennessä. Aikaisemmin takan lämmitys oli ulkolämpötilan mukaan, nyt pitää huomioida siinä myös sähkön senhetkinen hinta. Eläkeläisen päivä on muuttunut monipuolisemmaksi.

        Pitäisikö eläkeläisen nyt vain tehdä se lopullinen ratkaisu?!?!

        Ei joku sähkön hinnan kyttääminen ole ihmisarvoista elämää!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö eläkeläisen nyt vain tehdä se lopullinen ratkaisu?!?!

        Ei joku sähkön hinnan kyttääminen ole ihmisarvoista elämää!!!!!!!!!!

        Television seuraaminenkaan ei ole ihmisarvoista elämää, viinan juonti on !!


    • Anonyymi

      Rikollista toimintaa saatana sähkön hinnoittelu !
      Samassa sähkönmyyjä-yhtiössä joku toinen saattaa maksaa kaksinkertaista hintaa sähköstään kuin naapuri jolla sama yhtiö. Vittu jokaselle sama hinta perkele. Itte en viinaa juo mutta ihan varma olen et jos alko myis viinaa toiselle asiakkaalle eri hinnalla niin joku ampuis pitkäksi kaikki siellä alkossa ! Tässäkin se nähdään et todelliset rikolliset eivät saa mitään seurauksia teoistaan. Tai saa ne osinkonsa !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe