Ajatuksena lähitulevaisuudessa uusia lämmitystä.
Tarkoituksena on kuitenkin jatkaa öljylämmittäjänä, mutta ottaa itselle se optio että tulevaisuudessa voisin sitten vaihtaa pellettiin. Kyseisen kattilanhan pitäisi toimia varsin pätevästi kummalla tahansa polttoaineella.
Olen ymmärtänyt että esimerkiksi Thermian biomatic ja combic kattila voisivat teoriassa olla myös ihan toimivia molemmilla polttoaineilla, MUTTA!! Joku jo mainitsikin asian mikä poikkileikkauskuvista on pääteltävissä. Eli Thermian kattiloiden palotilan syvyys on huomattavasti lyhempi kuin tuossa Pellet 25:ssä. Eli öljypolttimen liekki palaisi suoraan päin palotilan takaseinää, mikä ei maalaisjärjen mukaan voi olla pitkän päälle hyvä asia. Onko tästä kommentteja, ajatuksia tai kokemuksia?
Mistähän Uudeltamaalta saisi edullisimmin tuollaisen Pellet 25:n? Miettinyt myös että löytyisiköhän sellainen edullisemmin Virosta, jos vaikka lomamatkalla toisi peräkärryssään sellaisen.
Termax Pellet 25 - löytyykö kokemuksia?
8
4223
Vastaukset
- Kiinostunut
kyseisestä kattilasta. tulossa uuteen murjuun 2006 keväällä, pelletillä kylläkin.
- Ande
Minkäs takia teit juuri tuon valinnan? Olitko kuullut Termaxin (öljy tai pelletti) kattiloista positiivisia kommentteja? Tai muista huonoja?
Saako kysyä mitä olet siitä maksanut, tai milliasen tarjouksen olet siitä saanut? Itselle tarjottu 2500e:n hintaan, tosin tuo oli vasta eka paikka mistä alustavasti kysellyt. - eiole
Ande kirjoitti:
Minkäs takia teit juuri tuon valinnan? Olitko kuullut Termaxin (öljy tai pelletti) kattiloista positiivisia kommentteja? Tai muista huonoja?
Saako kysyä mitä olet siitä maksanut, tai milliasen tarjouksen olet siitä saanut? Itselle tarjottu 2500e:n hintaan, tosin tuo oli vasta eka paikka mistä alustavasti kysellyt.vielä tehty, siksi kysely mielellä. täällä kysellyt jos löytyy käytännön kokemusta tosta kattilasta. mielipiteitähän täältä aina saa mutta käytännön kokemuksia ei.
- Putkimiess
eiole kirjoitti:
vielä tehty, siksi kysely mielellä. täällä kysellyt jos löytyy käytännön kokemusta tosta kattilasta. mielipiteitähän täältä aina saa mutta käytännön kokemuksia ei.
Minkä polttimen ajattelit laittaa kattilaan? Aika merkittävä osa sekin
- Ande
Putkimiess kirjoitti:
Minkä polttimen ajattelit laittaa kattilaan? Aika merkittävä osa sekin
Minä aloittaisin lämmityksen öljyllä ja polttimena Oilon Junior joka löytyy ennestään, vuosimallia 2000.
Ja toki jos löytyy joltain kokemuksia Termaxin 17S öljykattilasta, niin kertokoon toki. Jotenkin olen sen mielessäni laittanut paremmaksi kuin esimerkiksi Jämä Nova S:n, Arimax 17:n tai Jäspin vastaavan kattilan. Lähinnä tuo lämpimän veden tuotto on tuossa Termaxissa yksi ratkaisevin -ominaisuus
- Anonyymi
Onko kukkaan muuttanna tuota kattiloo puulle, minulla on yksi ko kattila vm 2005 jouten, kun on muutettu maalämpöön, hyvä kuntoinen
- Anonyymi
Miten löysit tämän 18 vuotta vanhan keskustelun?
- Anonyymi
Minäki löysin. Onhan siihen saatavana puunpolttovarustus tilapäiseen käyttöön. Olen minä siinä kokkeillu, mutta kun lataamista varten ei ole omaa luukkua niin mahtaa tupsautella savua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1817637
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes903660- 662509
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se721589Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3751513Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201406- 571393
Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171101Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791040Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841038