Pitkien valojen väläyttely takana

Anonyymi

Takana ajanut kuski väläytti pitkiä valoja kymmeniä kertoja maantiellä, jossa nopeusrajoitusoli 80km/h ja tuota nopeutta ajoin. Voiko tuohon olla muuta syytä kuin että kuski yritti olla töykeä? Oli todella häiritsevää se valojen väläyttely, kun peurojakin on paljon liikkeellä varsinkin öiseen aikaan. Yritin olla tarkkana, mutta ei ole kivaa kun häiritään toisen ajamista. Ajoi myös todella lähellä, jolloin peuran osuessa tielle olisi luultavasti ajanut perään.

52

707

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ehkä sillä oli jotain asiaa. Jokuhan voi yrittää saada toisen huomiota esim. kertoakseen, että autosi peräpää on tulessa, tai jonkun lievemmänkin havainnon takia. Tai sitten se oli vaan joku sekopää jolla jokin asia otti pattiin ihan sikana eikä osannut muutakaan tehdä.

• Anonyymi

Saattaa myös olla joku, joka ei ole tyytyväinen nopeuteesi, mutta ei myöskään osaa lähteä ohi.

Tässä tapauksessa takana olijalla selvästi on ongelma. Sen voi ratkaista hidastamalla nopeutta hiljalleen niin kauan, että vilauttelija lopulta uskaltaa ohittaa. Sen jälkeen hän näyttää, kuinka hänen autonsa kunnolla kengitettynä kulkee.

Taitavasti toimien saat ohituksen osumaan juuri 150 metriä ennen seuraavaa kottaraispönttökameraa.

• Anonyymi

No yksi samanlainen tajuamaton ajeli muutama vuosi sitten edessäni.
      Aikani vilkuttelin ja lopetin kun ei vaikutusta.
      Seuraavaksi saikin sit soitella 112 mutta ei se enää auttanut kun oli henki pois metsässä.
      Takapyörän vein lähemmäs kun pakeni toiselle puolen metsään.

• Anonyymi

No mulle kävi niin että mikälie laakeri menny ja takapyörä oli edessä menevässä tulessa.
        Saihan siitä hyvää videota kojelautakameralla kun lopulta pysähtyi ja koetettiin sammuttaa.
        Mutta siihen paloi se pikkubussi, onneksi ei tullut ihmisvahinkoi.
        Kommentit oli sun luokkaa mutta kyl se sit myönsi että kiitos kuitenkin kun koetit.

• Anonyymi

Kyllä tuohon voisi jo reakoida muutenkin, ajaisiko sivuun ja kattoisi että tuleeko se sinne perässä. SILLOIN syy olisi muu kuin varoittaminen jostain ja se syy voi olla sitten mitä vaan, kuten että tietysti pieni varovaisuus että mikä on syynä.

Kun ja jos, ajaa sivuun ja sitten se takana oleva ei tullutkaan perässä niin.
      Sen jälkeen itse ajaisin sen perään ja vilauttelisin valoja :D

Syitä voi olla mitä vaan, ehkä ajat niin pumppaavasti että takana olevaa vituttaa?
      Ehkä takana oleva luulee että siellä on 100 rajoitus, miksi ei aja ohi jos vaan yksi auto niin siitä pääsee ohi missä vaan.

• Anonyymi

Toyotalla liikenteessä tai irtonaisia osia roikkumassa?😁😁

• Anonyymi

Muutaman kerran on ylinopeusyrjö vilkutellut valojansa takanani, vaikka itse ajoin jo muutaman km/h yli sallitun (autoni mittarivirhe on tiedossa).

• Anonyymi

Mitäpä tilanteissa olet tehnyt?
        Hiljensitkö vauhtia ja näytit vilkulla, että ole hyvä ja ohita tai siirryitkö esim. pysäkille ohittamisen helpottamiseksi ja ohittajalle kättä heilauttaen toivotit hyvää matkaa?
        Näin ainakin herrasmies autoilija olisi tehnyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hiljensitkö vauhtia ja näytit vilkulla, että ole hyvä ja ohita tai siirryitkö esim. pysäkille ohittamisen helpottamiseksi ja ohittajalle kättä heilauttaen toivotit hyvää matkaa?

Miksi siinä jonnekin pysäkille pitäisi mennä? Rattiraivoaja menköön ohi jos haluaa, tai jos osaaminen ei riitä, niin sitten ei mene, ja jos pää on jumissa, niin jatkaa sitä valojen vilkuttelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos jollakin on tarve ylittää nopeusrajoitus, niin muilla ei ole mitään velvoitetta edesauttaa. Hän tekee sen ihan itse ja omalla vastuulla. Eli jos itse ajaa suurinta sallittua nopeutta, niin ei ole mitään velvoitetta väistää. Jos taas itse ajaa muita huomattavasti hitaammin, niin on velvoite päästää nopeammat ohi.

"Muita ajoneuvoja olennaisesti hitaammin ajavan on kapealla tai mutkaisella ajoradalla taikka vastaantulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi tarvittaessa vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Ajoneuvolla saa tällöin tilapäisesti ajaa pientareella, jos se ei vaaranna turvallisuutta eikä estä tarpeettomasti muuta liikennettä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos jollakin on tarve ylittää nopeusrajoitus, niin muilla ei ole mitään velvoitetta edesauttaa. Hän tekee sen ihan itse ja omalla vastuulla. Eli jos itse ajaa suurinta sallittua nopeutta, niin ei ole mitään velvoitetta väistää. Jos taas itse ajaa muita huomattavasti hitaammin, niin on velvoite päästää nopeammat ohi.

"Muita ajoneuvoja olennaisesti hitaammin ajavan on kapealla tai mutkaisella ajoradalla taikka vastaantulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi tarvittaessa vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Ajoneuvolla saa tällöin tilapäisesti ajaa pientareella, jos se ei vaaranna turvallisuutta eikä estä tarpeettomasti muuta liikennettä."

Niin no, sinulle vain kerrottiin miten tilanteessa olisi ehkä järkevää toimia niin että pääsisi yrjöstä kätevästi eroon. Mutta ei, ei sinulla todellakaan ole mitään velvollisuutta toimia järkevästi. Sen kun vittuunnut vaan siihen vilkutteluun. On sekin ihan laissa sallittua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin no, sinulle vain kerrottiin miten tilanteessa olisi ehkä järkevää toimia niin että pääsisi yrjöstä kätevästi eroon. Mutta ei, ei sinulla todellakaan ole mitään velvollisuutta toimia järkevästi. Sen kun vittuunnut vaan siihen vilkutteluun. On sekin ihan laissa sallittua.

Missään ei tuossa kysytty keinoa päästä ylinopeusyrjöstä eroon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eihän tuossa kerrotussa ollut mitään kovin järkevää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi siinä jonnekin pysäkille pitäisi mennä? Rattiraivoaja menköön ohi jos haluaa, tai jos osaaminen ei riitä, niin sitten ei mene, ja jos pää on jumissa, niin jatkaa sitä valojen vilkuttelua.

Sinne pysäkille väistäminen on toki harvoin pakollista ja itse suurintasallittua ajaessa vielä harvinaisempaa mutta on se silti sallittua ja voihan sitä toimia liikenneturvallisuutta parantavasti ilman pakkoakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikilla on velvollisuus, muiden toiminnasta huolimatta ottaa liikkuessaan huomioon myös ne väärin toimivat. Eikä muutenkaan se pelkkä omaan napaan ja omiin oikeuksiin tuijottaminen ole aina se parhaiten liikenneturvallisuutta edistävä toimi, joka kuitenkin siellä liikenteessä on tai ainakin pitäisi olla se johtotähti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missään ei tuossa kysytty keinoa päästä ylinopeusyrjöstä eroon.

Vaikka mitään keinoja ei kysytty niin eikö vaikka sitten oman mukavuuden kannalta, voisi ajatella toimivansa järkevästi, kuten vaikkapa vastaamassasi kommentissa ehdotetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikilla on velvollisuus, muiden toiminnasta huolimatta ottaa liikkuessaan huomioon myös ne väärin toimivat. Eikä muutenkaan se pelkkä omaan napaan ja omiin oikeuksiin tuijottaminen ole aina se parhaiten liikenneturvallisuutta edistävä toimi, joka kuitenkin siellä liikenteessä on tai ainakin pitäisi olla se johtotähti.

Tulee huomioida muiden tekemiset kyllä. Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi.

Pitää siis huomioida muiden mahdolliset mokat. Takana oleva ylinopeusyrjö ei mokaa, vaan se on hänen tietoinen valinta toimia noin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinne pysäkille väistäminen on toki harvoin pakollista ja itse suurintasallittua ajaessa vielä harvinaisempaa mutta on se silti sallittua ja voihan sitä toimia liikenneturvallisuutta parantavasti ilman pakkoakin.

Bussipysäkille saa pysähtyä vain matkustajan (tai matkustajien) ottamista ja jättämistä varten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Bussipysäkille saa pysähtyä vain matkustajan (tai matkustajien) ottamista ja jättämistä varten.

Tuskinpa siinä tarvii edes niin pitkälle mennä että ihan pysähtyisi. Kyllä se yleensä riittää että näyttää vähän merkkiä että menehän nyt siitä ohi. Ehkä vähän löysää kaasua ja siirtyy reunempaan, ja vilkkuakin voi vilauttaa lisävinkiksi, jos ei muuten älyä.

Niin joo, ei kysytty neuvoa. No jos ei kiinnosta päästä takana vilkuttelevasta yrjöstä eroon niin kannattaneeko siitä sitten edes valitellakaan nettipalstoilla. Ajelee vaan tyytyväisenä menemään. Kyllä se yrjö siellä pärjäilee. Turha siitä on olla huolissaan jos ei itseä häiritse sen touhut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liikenneturvallisuutta parantavasti toimiminen on hyvä idea. Eli lopettaa ylinopeudella ajamisen, pitää kunnon turvavälin, ja lopettaa valojen vilkuttelun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laki ei määritä pysähtymisen syytä. Laissa lukee näin: "Tälle alueelle saa pysäyttää ajoneuvon, jos se voi tapahtua linja-autoliikennettä estämättä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulee huomioida muiden tekemiset kyllä. Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi.

Pitää siis huomioida muiden mahdolliset mokat. Takana oleva ylinopeusyrjö ei mokaa, vaan se on hänen tietoinen valinta toimia noin.

Eroaako lain vaatimus toisten huomioimisesta kuinkakin paljon siinä kun se "yrjön" moka on tietoinen ja jonkin toisen moka taas ei?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eroaako lain vaatimus toisten huomioimisesta kuinkakin paljon siinä kun se "yrjön" moka on tietoinen ja jonkin toisen moka taas ei?

Tahallinen ja tietoinen toiminta ei minun mielestä edes ole mokaamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tahallinen ja tietoinen toiminta ei minun mielestä edes ole mokaamista.

Ja kuitenkin toiminta , olkoon se sitten tietoista ja tahallista tai sitten tiedostamatonta ja tahatonta, on liikennesääntöjen mukaan huomioitava aivan samalla tavalla, vai onko?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kuitenkin toiminta , olkoon se sitten tietoista ja tahallista tai sitten tiedostamatonta ja tahatonta, on liikennesääntöjen mukaan huomioitava aivan samalla tavalla, vai onko?

Jos et tuota itse tiedä, niin et kykene kovinkaan kummoiseen ajatteluun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silti ei ole mitään velvollisuutta väistää ylinopeutta ajavaa, jos itse ajaa tilanteessa suurinta sallittua nopeutta. Oman ohituksen tai vastaavan tilanteen voi ihan rauhassa suorittaa loppuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos et tuota itse tiedä, niin et kykene kovinkaan kummoiseen ajatteluun.

No sinähän ajatusten tonavana ja kaiken tietämisen arvoisen tietävänä voisit sitten esitettyyn kysymykseen asiatiedolla vastata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silti ei ole mitään velvollisuutta väistää ylinopeutta ajavaa, jos itse ajaa tilanteessa suurinta sallittua nopeutta. Oman ohituksen tai vastaavan tilanteen voi ihan rauhassa suorittaa loppuun.

Vaikka väistämisvelvollisuutta ei olisikaan niin järkevää toimintakaan ei ole kielletty.
        Ei kai nyt kukaan ole ollut vaatimassakaan oman ohituksen keskeyttämistä sen takia että nopeammin ajava takaa lähestyy.
        Toki tuossakaan tilanteessa ei järjen käyttö ole kielletty, että ennen siihen omaan ohitukseen lähtemistä voisi peileihin vilkaisemalla todeta että onko muita samoissa aikeissa ja kuinkakin lähellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sitä vauhtiyrjölle mitään tietä tarvitse antaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka väistämisvelvollisuutta ei olisikaan niin järkevää toimintakaan ei ole kielletty.
        Ei kai nyt kukaan ole ollut vaatimassakaan oman ohituksen keskeyttämistä sen takia että nopeammin ajava takaa lähestyy.
        Toki tuossakaan tilanteessa ei järjen käyttö ole kielletty, että ennen siihen omaan ohitukseen lähtemistä voisi peileihin vilkaisemalla todeta että onko muita samoissa aikeissa ja kuinkakin lähellä.

Noudatan tieliikennelakia ja liikennesääntöjä. Jos tyyppi kykenee ajamaan ylinopeutta, niin kykenee takuulla myös hiljentämään lailliseen nopeuteen. En edesauta ylinopeusyrjöjen toimintaa nyt enkä jatkossakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noudatan tieliikennelakia ja liikennesääntöjä. Jos tyyppi kykenee ajamaan ylinopeutta, niin kykenee takuulla myös hiljentämään lailliseen nopeuteen. En edesauta ylinopeusyrjöjen toimintaa nyt enkä jatkossakaan.

Niin, eihän sitä mikään kiellä mulkku liikenteessä olemasta ja kotipoliisina toimimasta.
        Sitä kun ei tuota nopeuksien valvontaa ole ainakaan toistaiseksi siirretty jokin yksityisen henkilön tehtäväksi. Harjoittamasi änkyröinti ei ole kovinkaan järkevää, ainakaan liikenteessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sitä vauhtiyrjölle mitään tietä tarvitse antaa.

Ei tarvitse ei.
        Toisaalta järkevä toimintakaan liikenteessä ei ole kielletty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, eihän sitä mikään kiellä mulkku liikenteessä olemasta ja kotipoliisina toimimasta.
        Sitä kun ei tuota nopeuksien valvontaa ole ainakaan toistaiseksi siirretty jokin yksityisen henkilön tehtäväksi. Harjoittamasi änkyröinti ei ole kovinkaan järkevää, ainakaan liikenteessä.

Sääntöjen noudattaminen on änkyröintiä? Älä ole enää jatkossa mulkku, vaan ala ajaa sääntöjä noudattaen ja muita kunnioittaen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sääntöjen noudattaminen on änkyröintiä? Älä ole enää jatkossa mulkku, vaan ala ajaa sääntöjä noudattaen ja muita kunnioittaen.

Missään säännöissä ei tietääkseni ole annettu yksityiselle tien käyttäjälle valtaa mitenkään säännöstellä toisen tienkäyttäjän nopeutta änkyröimällä mulkun kotipoliisin tavoin muita tienkäyttäjiä kohtaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missään säännöissä ei tietääkseni ole annettu yksityiselle tien käyttäjälle valtaa mitenkään säännöstellä toisen tienkäyttäjän nopeutta änkyröimällä mulkun kotipoliisin tavoin muita tienkäyttäjiä kohtaan.

Yksityinen tie ei anna mitään oikeuksia poiketa tieliikennelain velvoitteista. Tieliikennelaki koskee liikennettä tiellä. Laissa tarkoitetaan tiellä maantietä, katua, yksityistä tietä, moottorikelkkailureittiä tai muuta yleiselle liikenteelle tarkoitettua taikka yleisesti liikenteeseen käytettyä aluetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole minun ongelma jos joku haluaa rikkoa sääntöjä ja lakeja. Jos pidät minun lain mukaista ajamista änkyröimisenä, niin se on täysin oma ongelmasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan muu säännöstele nopeuttaisi. Eikä kukaan muu ole syyllinen siihen, että et vaan osaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole minun ongelma jos joku haluaa rikkoa sääntöjä ja lakeja. Jos pidät minun lain mukaista ajamista änkyröimisenä, niin se on täysin oma ongelmasi.

Eihän se minulle mikään ongelma ole kun liikenteen mulkku kotipoliisi ja änkyröijä välttämättä haluat olla ja olet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan muu säännöstele nopeuttaisi. Eikä kukaan muu ole syyllinen siihen, että et vaan osaa.

Miksi katsot välttämättömäksi projisoida luetun ymmärtämättömyytesi toisen kirjoittajan syyksi.

• Anonyymi

Valonvaihtaja on sormien tiellä jotenkin . Minulla usein vilkku sotkeentuu vakkarin kahvaan .

• Anonyymi

Joku sormitushäiriökin kai saattaa olla. Joskus ihmettelin kun edessä menijä vilkutteli vähän väliä vasemmalle, että mitä se oikein meinaa. Päädyin sitten siihen tulokseen, että joku näppihäiriö siinä on kun aina lähi/pitkille valoille vaihtaessa näytti tapahtuvan tuo vilkutus. Pimeässä siis ajeltiin ja vastaantulijoiden takia vaihteli valoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku sormitushäiriökin kai saattaa olla. Joskus ihmettelin kun edessä menijä vilkutteli vähän väliä vasemmalle, että mitä se oikein meinaa. Päädyin sitten siihen tulokseen, että joku näppihäiriö siinä on kun aina lähi/pitkille valoille vaihtaessa näytti tapahtuvan tuo vilkutus. Pimeässä siis ajeltiin ja vastaantulijoiden takia vaihteli valoja.

Koetti varmaan vilkulla kertoa ettet ainakaan silloin lähtisi ohittamaan.

• Anonyymi

Ei kai joku ollut pahoissa aikeissa? Kannattaa vähän varoa ennenkun ajaa sivuun ja aukaisee oven. Voi olla roistojen keino pysäyttää.

• Anonyymi

Ei kannata reagoida ainakaan pysähtymällä jos ei ole muuta liikennettä, saattaa päästä omaisuudestaan..

• Anonyymi

Jos ajaa noin 70 km/h nopeutta ja pitää olla tarkkana, niin kannattaisi käydä ainakin optikolla tai myös autokaupoilla.

• Anonyymi

Eli jos ajan 70 km/h kaupungin keskustassa, jossa on 50 km/h, niin on tarve käydä autokaupoilla?

• Anonyymi

Joskus valojen väläyttelijällä on asiaa. sun käsilaukku on katolla.
      Joskus valojen väläyttelijät ovat hulluja, jotka eivät osaa ohittaa. Ja ilmaisevat näin avuttomuutensa.
      Joskus harvoin valojen väläyttelijä on maatierosvo.

Päästä ohitse tollanen avuton, jos kassit ja puhelimet on auton sisällä. Jos se seuraa pysäkille kaasuta. PAITSI JOS PEILISSÄ LOISTAA SININEN JA PUNANEN VALO.....Se o polliisi.

• Anonyymi

En tiedä väläyttelijöiden motiiveja mutta olen monesti miettinyt näitä "alinopeutta" ajajia.
      Mikä motivoi sellaiseen toimintaan jossa paikassa jossa ei voi ohittaa pudotetaan nopeus reilusti alle nopeusrajoitusten.
      Sitten kun tulee se ohituspaikka niin nostetaan nopeus pikkuisen yli nopeusrajoituksen.
      Tätä pumppaavaa ajotapaa jatketaan loputtomiin.

Ainoa tapa päästä tällaisesta ohi on ajaa reilua ylinopeutta ohituspaikassa, tietenkin saa päälle kaahailjian maineen.

Jos tosiaan ei uskalla ajaa suurinta sallittua nopeutta niin voisi hillitä kaasujalkaa sitten ohituskaistojen ja hyvien suorien kohdalla ja päästää ne jonot purkautumaan.
      Tuollainen kiihdyttely ja hidastelu pitää panttivankina niitä jotka haluavat ajaa rajoitusten mukaan.
      Pysähtyä ei tarvitse mutta antakaa laillinen mahdollisuus ohittaa.

• Anonyymi

Tuota samaa ihmettelyä on palstoilla esiintynyt vuosikaupalla, ja joitakin syitä käytökseen on myös esitetty.
        Kuvailemallasi tavalla ajavien en muista itse tapaansa mitenkään kommentoineen.

"Ainoa tapa päästä tällaisesta ohi on ajaa reilua ylinopeutta ohituspaikassa, tietenkin saa päälle kaahailjian maineen."
        Muutaman kerran tuohon tilanteeseen olen joutunut ja kertomallasi tavalla, monen muun tavoin sen ratkaissut.

• Anonyymi

Jos joku vilkuttelee kovasti takana ja vauhti on rajoituksen mukainen, niin silloin takana tulija on voinut huomata autossasi jonkin hämmingin tai ajotapasi on vaarallinen tai typerä.

• Anonyymi

Tai on valikoitu sopiva uhri ryöstöä ajatellen.

• Anonyymi

Oisit jarruttanut kässärillä,kun oli mulkku lähellä,niin olisi moksauttanut perään. Sitten olisit vaan vittuillut,että etkö mulkku hallitse autoasi. Ja sitten kalleimpaan paikkaan korjattavaksi ja mulkku maksaa tai hänen vakuutus. Näin se menee. Muistaa vilkuteleensa pitkiä valoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1453
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1269
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      25
      1248
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1134
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1076
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      224
      1002
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      317
      999
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      939
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      905
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      899
    Aihe