Seksistä synnytyksen jälkeen

utelias

Heips!

Saivat tuolla isien palstalla aikaiseksi ison haloon synnytyksen jälkeisestä seksistä ja syyttelivät äitejä homman provosoinnista. Laitetaanpas oma keskustelu aiheesta pystyyn ja heitän haasteeksi, että koitetaan pysyä asiallisina, eikä moralisoida tai arvostella. Eli muuttuiko seksielämä synnytyksen jälkeen ja jos, niin miten?

Itse koen seksin parantuneen, yhdyntäkivut ovat taaksejäänyttä elämää ja itseluottamus on noussut huimasti. Koen itseni naisellisemmaksi ja haluttavammaksi, vaikka keho on tietenkin muuttunut raskauden ja alatiesynnytyksen jälkeen. Miehelle kelpais useamminkin, mutta tällä hetkellä edetään mun halujen mukaan eli minä teen aloitteen. Se on auttanut halujen heräilyssä, kun mies ei mitenkään painosta tai syyllistä.

Mitenkäs teillä? Onko vinkkejä miten järjestää aikaa leikki-ikäisten hoidolta? Vauva onneksi sentään nukkuu vielä suht hyvin eikä kysele mitä äiti ja isä tekee vaikka sattuis heräämäänkin.

12

1659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paremmalta mulle

kuin ennen synntystä eikä mieskään ainakaan ole mitään valittanut! Ainoa huono juttu on, että yhä (ja siis mun synnytyksestä on jo yli 1,5 v) mua sattuu joissain asennoissa (mitä ei ennen synnytystä ollut). Kaikkein parhaimmalta tuntuu kun olen päällä, onneksi mieskin siitä tykkää. =)

Huono puoli on väsymys eli koska lapsi heräilee aika paljonkin öisin, ovat yöunet niin katkonaisia että sammun illalla aikaisin. Seksille ei siis iltaisin oikein ole mahdollisuutta.

Toisaalta olemme ennenkin harjoittaneet seksiä enemmän muualla ja muulloin kuin iltaisin sängyssä. Nykyään lauantaisin ja sunnuntaisin lapsen päiväunien aikana enimmäkseen, paikkana mikä tahansa huone missä satutaan olemaan.

Se kylä tosiaan ihmetyttää, miten sitten, jos saamme toisen lapsen? Tämä esikoinen kun on sitten ehkä jo niin iso, ettei enää nuku päikkäreitä, mistäs se seksiaika sitten tulee?

• kolmas vauva talossa

Meillä esikoisen syntymän jälkeen oli hiljaiseloa pitkän aikaa seksirintamalla. Paikat oli kipeät pitkään ennen kuin episiotomia ja repeämä parani. Toisen lapsen syntymän jälkeen oli vilkkaampaa, vauva-aikana usein halutti ja ei haitannut imetykset yms. lainkaan. Nyt on kolmas vauva syntynyt juuri taloon ja tuntuu että kaikista vähimmällä selvisin tästä, joten ei ole pitkää pakkoselibaattia odotettavissa.
      Yleisesti ottaen seksielämä on parantunut ja koen itse orgasmit voimakkaampina ja parempina. Harrastettu sitä on milloin saunassa, milloin makkarissa aamulla lastenohjelmien aikaan tai yllättäen kylpyhuoneessa lasten leikkiessä keskenään. Nyt voi taas hetkeksi asia muuttua kun tuli vauva taloon, joten ei onnistu ihan samalla lailla kuin taannoin. Vanhin lapsi alkaa jo vähän tajuta asioita, ettei voi ihan milloin tahansa missä tahansa sitä harrastaa ilman selityksiä niihin kyselyihin että "mitäs siellä tapahtuu".

• Onnellinen äityli

Meillä on seksi parantunut synnytyksen jälkeen. Raskausaikana en tuntenut oloani seksuaaliseksi ja seksin harrastaminen oli vaikeaa jättimahan kanssa. Ekaa kertaa sekstailtiin n. 4 viikkoa synnytyksen jälkeen, heti kun jälkivuoto loppui. Aluksi teki hieman kipeää, mutta ahkeralla harjoittelulla kipeys on taakse jäänyttä. Toistaiseksi vielä halut on säilynyt, vällyjen välissä touhutaan vähintään joka toinen päivä..

• näin...

omasta mielestä ainakin parantui, ainakin yhdyntäkivut jäi kokonaan pois, mikä on todella helpottavaa. "tavara" tosin on miehenkin mielestä vähän "löysempi", mutta on tyytyväinen. me harrastettiin seksiä ekaa kertaa 5 viikkoa synnytyksen jälkeen, kun vuoto oli loppunut ja kivut poissa. (oli repeämäja episotomia)

nyt on raskausviikkoja 36 4, eikä seksi oikein maistu, olo on kuin norsulla posliinikaupassa...mutta kyllä ne halut sieltä taas palaa kun tämä jättiläisvatsa häviää...

• Ei-ikinä-lasta

Noista jutuista ymmärsin että raskaus ja lapsi haittaavat seksin harrastamista ja synnytys muuttaa seksiä. Eli mies kärsii ja menettää sen ihanan naisen jonka oli itselleen ottanut!

Argh! Ei IKINÄ lasta tähän taloon - se on jämpti!

• ketjun aloittaja

Mitä teet täällä äitien palstalla, jos et edes halua lasta? Keskustelu on toki auki kaikille, mutta motiivisi ihmetyttää.

Raskaus ja synnytys muuttavat sekä miestä että naista, naisen kohdalla muutokset ovat myös fyysisiä. Ja tietenkin myös parisuhde muuttuu. Onneksi kaikki muutokset eivät aina ole negatiivisia, vaikka ehkä alku kitisevän käärön kanssa tuntuu tuskaiselta. Aikuisuuteen kuuluu kyky asettaa omat toiveensa hetkeksi taka-alalle. Kyllä se elämä taas jatkuu, myös makuuhuoneessa.

Mutta jatketaan juttua me äidit ja sellaisiksi haluavat.

• vastailin jo tuossa

aiemmin ekana vastaajana, mutta lisäys tähän: raskauden aikana olisin halunnut seksiä koko ajan. =) Mies oli ainakin tyytyväinen ja tykkäsi, vaikka kuulemma jotkut miehet vierastaa seksiä ainakin raskauden loppuvaiheessa. Mutta ei meillä, vielä viisi päivää ennen synnytystä sekstailtiin saunan eteisessä, sillä vatsalla asentovaihtoehtoja ei tosin ollut montaa, mutta hyvin meni... =)

• jhdsj
        vastailin jo tuossa kirjoitti:

aiemmin ekana vastaajana, mutta lisäys tähän: raskauden aikana olisin halunnut seksiä koko ajan. =) Mies oli ainakin tyytyväinen ja tykkäsi, vaikka kuulemma jotkut miehet vierastaa seksiä ainakin raskauden loppuvaiheessa. Mutta ei meillä, vielä viisi päivää ennen synnytystä sekstailtiin saunan eteisessä, sillä vatsalla asentovaihtoehtoja ei tosin ollut montaa, mutta hyvin meni... =)

Mulla halut palasi 7. kuulla ja sen jälkeen olisin halunnut jatkuvasti. Mies oli innolla mukana alkuvaiheen selibaatin jälkeen (pahoinvointi oli ihan ekstremeä). Viimeisen kuukauden aikana ei oikeestaan olis haluttanut, mutta kun seksi saattaa käynnistää synnytyksen ja mä halusin laitokselle, meillä käynnisteltiin sitten joka ilta ;). Ja kai siitä jotain apua oli, koska synnytys jouduttiin käynnistämään lääkkeillä viikolla 37 ja kohdunsuu oli sairaalaan tulessa sentin auki. Luomuhoito ennen kaikkea.

Koin itseni tosi kauniiksi, naiselliseksi ja hedelmälliseksi raskauden ajan, mieskin huomas sen ja innostui jo siitä kun mä itse ihastelin itseäni. Nautin myös siitä kun mies käveli mun vieressä ja oli selkeästi ylpeä vaimostaan ja sen pyöristyvästä vatsasta, kaipa silläkin raskaus vetosi syvimpiin vaistoihin.

Vauvaa tehdessä seksi oli aivan ainutlaatuista. Oli upeaa rakastella aviomieheni kanssa, kun toivoimme molemmat saavamme lapsen. Sen oikeampaa ja ihanampaa asiaa ei vain voi olla, niin luonnollista, kaunista ja jotenkin alkukantaista. Tulee tippa linssiin pelkistä muistoista, ehkä sen vois tehdä uudestaankin, vaikka synnytys olikin vaikea eikä raskauskaan siitä helpoimmasta päästä.

• pienen tytön äiti
        jhdsj kirjoitti:

Mulla halut palasi 7. kuulla ja sen jälkeen olisin halunnut jatkuvasti. Mies oli innolla mukana alkuvaiheen selibaatin jälkeen (pahoinvointi oli ihan ekstremeä). Viimeisen kuukauden aikana ei oikeestaan olis haluttanut, mutta kun seksi saattaa käynnistää synnytyksen ja mä halusin laitokselle, meillä käynnisteltiin sitten joka ilta ;). Ja kai siitä jotain apua oli, koska synnytys jouduttiin käynnistämään lääkkeillä viikolla 37 ja kohdunsuu oli sairaalaan tulessa sentin auki. Luomuhoito ennen kaikkea.

Koin itseni tosi kauniiksi, naiselliseksi ja hedelmälliseksi raskauden ajan, mieskin huomas sen ja innostui jo siitä kun mä itse ihastelin itseäni. Nautin myös siitä kun mies käveli mun vieressä ja oli selkeästi ylpeä vaimostaan ja sen pyöristyvästä vatsasta, kaipa silläkin raskaus vetosi syvimpiin vaistoihin.

Vauvaa tehdessä seksi oli aivan ainutlaatuista. Oli upeaa rakastella aviomieheni kanssa, kun toivoimme molemmat saavamme lapsen. Sen oikeampaa ja ihanampaa asiaa ei vain voi olla, niin luonnollista, kaunista ja jotenkin alkukantaista. Tulee tippa linssiin pelkistä muistoista, ehkä sen vois tehdä uudestaankin, vaikka synnytys olikin vaikea eikä raskauskaan siitä helpoimmasta päästä.

Meillä kaikki on aivan toisin. Meidän synnytyksen jälkeinen selibaatti kesti 4 viikkoa kunnes jälkivuoto loppui. Yleisesti ottaen niin raskausaika kuin tämä alkutaipaleella oleva vanhemmuuden aikakin on ollut seksin kannalta ihan yhtä tylsää! Raskausaikana halutti lähestulkoon joka päivä ja vatsanikin oli suhteellisen pieni, että sen kannalta ei ollut ongelmia asennon valinnan suhteen, mikä tahansa kävi. Nykyäänkin halut ovat normaalit, mutta vain minulla. Mieheni on ollut raskauden puolivälistä saakka todella etäinen, vaikka olen järjestänyt meille myöskin omaa aikaa esim. tytön ollessa päiväunilla. Meidän seksikiintiö on max 2 kertaa kuukaudessa, kun se ennen raskautta oli parhaimmillaan 5-10krt/kk. Joskus saa oikeen kerjäämällä kerjätä, kun ei muuten näytä asia menevän perille. Että näin...

• tälläin

Kun ekaa lasta odotin halutti koko ajan. Synnytyksen jälkeen oli hiljaista aika pitkään mutta kun vauhtiin pääsi niin olisi taas huvittanut koko ajan. Helppoa kun pieni lapsi talossa... Kun aloin odottamaan toista ei haluttanut ollenkaan. Kaikki seksiin liittyvä ällötti mutta loppujen lopuksi seksin avulla lähti synnytys käyntiin kun meni puolitoistaviikkoa lasketun ajan yli. Synnytyksen jälkeen on ollut vähän niin ja näin. Välillä on kausia kun ei oikein kiinnostaisi ja välillä taas koko ajan haluttaisi. Ollaan me naiset ihmeellisiä...

• meillä

Ikä ja pari raskautta ja synnytystä tuntuvat jättäneen jälkensä toki minuun fyysisesti, mutta muuten siis, nythän olen oikein päässyt vauhtiin! Minusta olen vasta nyt Nainen!

• AINA...

Meillä se olen AINA ollut minä,jota haluttais useimmin,no mutta kuitenkin.. Synnytyksen jälkeen rakasteltiin seuraavan kerran heti kun jälkivuoto oli loppunut(eli n.3.viikkoa)ja silloin tunsin todella löystyneeni,olin jopa vihainen itselleni ja katkera muutenkin,ajattelin että se oliki sitten tässä(en voi enää koskaan nauttia seksistä,MIEHESTÄNI PUHUMATTAKAAN!!) No,sitten meni about kuukausi kun rakasteltiin seuraavan kerran,ja hups!alapääni oli "palautunut"entisiin mittoihinsa,aivan itsekseen,en ollut tehnyt yhtä ensimmäistäkään lantiopohjan harjoitus liikettä. No,arvatkaas vaan tuliko taas mieli iloiseksi ja tuli lisää itseluottamusta,ja sen jälkeen ollaan harrasteltu seksiä vähän useimmin,mutta kuitenki LIIAN HARVOIN (mun mielestä!!!!!) ...koska rakastelemme vain n.kerran muutamassa viikossa!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      356
      3045
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1473
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1045
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe