Kulkee melkolailla keskellä lasia. Itse en ole kokenut minkäänlaista haittaa, lasi on muuten kirkas ja hyvä. Miten tämmöiseen suhtaudutaan nykyään leimalla?
Tuulilasissa yksi halkeama yläreunasta alareunaan
11
302
Vastaukset
- Anonyymi
Hylätty..
- Anonyymi
mulle myytiin liikkeestä tuollainen, katsastettuna, mutta kun sitten menin itse katsastamaan, nii se hylättiin, "tuulilasissa halkeama" saako ne autoliikkeet helpommin katsastuksesta auton läpi, vaikka on vikoja ???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mulle myytiin liikkeestä tuollainen, katsastettuna, mutta kun sitten menin itse katsastamaan, nii se hylättiin, "tuulilasissa halkeama" saako ne autoliikkeet helpommin katsastuksesta auton läpi, vaikka on vikoja ???
Autoliike voi olla iso asiakas jollekin katsastusfirmalle jota pitää käsitellä silkkihansikkain ettei vaan vaihda katsastajaa.
Näin minä sen koen. Katsastuskin on nykyisin liiketoimintaa. Omasta autostani meni lasi
joskus vaihtoon kun pore oli aivan oikeassa reunassa.
- Anonyymi
Jos näkökentässä niin hylky tulee.
- Anonyymi
Ei saa olla kuljettajan näkökentässä. Itsellä oikean reunan halkeama kaksi kertaa katsastuksesta läpi ja kolmannella vaihtoon.
- Anonyymi
Jos on auto jossa on ns. liimalasi, niin reunasta alkava tai reunaan asti menevä halkeama on automaattisesti hylsy. Näin sanoo nykyinen sääntö.
- Anonyymi
Ei liimalasin vuoksi vaan sen vuoksi, että airpäkki ei toimi oiken jos lasi on "poikki". Siis reunasta reunaan halki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei liimalasin vuoksi vaan sen vuoksi, että airpäkki ei toimi oiken jos lasi on "poikki". Siis reunasta reunaan halki.
Väärin. Tuulilasi kuuluu auton kantavaan rakenteeseen nykyautossa ja reunaan asti haljennut lasi heikentää auton rakennetta. Näin kertoo ohjeet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin. Tuulilasi kuuluu auton kantavaan rakenteeseen nykyautossa ja reunaan asti haljennut lasi heikentää auton rakennetta. Näin kertoo ohjeet.
Näinhän tuo on mutta se ei nyt ollut se pointti vaan se että kun kyseessä oli autoliike vs. yksityinen asiakas niin kohtelussa voi olla eroja. Omasta autostani joskus hylättiin täysin ehjä raidetangon pää jossa ei mitään löyssää ollut havaittavissa. Yhtä tiukka kuin uusi. Paljon on kiinni sen katsurin asenteesta. Toki nyt toiminta on inhimillistä ja yleensä asiakasystävällistä joskin aika hintavaa verrattuna jonnekkin vanhaan 60-70 luvun tyrannibyrokraatteihin jotka löysivät aina jonkin vian hylsyn syyksi jos halusivat. Olivat enemmän virkaintoisia valtion virkamiehiä koppalakkeineen kyykyttämässä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei liimalasin vuoksi vaan sen vuoksi, että airpäkki ei toimi oiken jos lasi on "poikki". Siis reunasta reunaan halki.
Minullekin kerran katsastusmies selitti tuon airbagin toimimattomuuden syyksi hylkyyn. Muistaakseni ei ollut reunasta reunaan halki, mutta alareunassa oikeasta reunasta lähtevä halkeama, ehkä noin 30-40 cm. Kuulemma jos airbag posahtaa kolarissa niin se ei suojaa matkustajaa kunnolla, koska lasi antaa periksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin. Tuulilasi kuuluu auton kantavaan rakenteeseen nykyautossa ja reunaan asti haljennut lasi heikentää auton rakennetta. Näin kertoo ohjeet.
Väärin. Nyt ei ollut kyse liimalasin koria tukevasta rakenteesta vaan siitä, että airpäkki lentää pihalle jos tuulilasi on kahtia. Siis ei suojaa kyytiläisiä. Katsastus vähät välittää korirakenteesta tässä lasitapauksessa. Korin rikkoutumista ei voi todeta katsastuksessa vaikka tuulilasi olisi kokonaan pois.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457372
- 324068
- 573605
- 503130
- 172806
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons512314- 532307
- 372258
- 432258
- 162236