Olen 45v mies ja normaali painoinen. Urheilen ja liikun monipuolisesti sekä syön 2/3 osan ravinnosta pelkkinä rehuina. Pidän niistä.
Tällä viikolla sain kolesterolitestin tulokset ja kyllä hieman hihitytti. 9,8. Lääkäri meinasi tippua tuolilta. Kuulemma yläkanttiin tulokset.
Onko ne nyt niin pahat? En ole ainakaan huomannut mitään olotiloja mutta kuulemma ei niitä huomaakaan.
Kokemuksia tai ehdotuksia.
Korkea kolesteroli?
5
553
Vastaukset
- Anonyymi
Oliko tuo kokonaiskolesteroli? Sinulla saattaa olla poikkeuksellisen korkea HDL.
Kokonaiskolesterolia ei nykyään kai mitata, vaan mieluummin vain LDL. - Anonyymi
joko perintönä korkea kolestroli tai sitten syöt liikaa kananmunia!
- Anonyymi
Lopeta juuston syönti. Juustossa on kovaa pahaa rasvaa
- Anonyymi
Minun arvot laskivat aika äkkiä lopetin juuston ja leikkeleiden syönnin. Juustossa on pahaa kovaa rasvaa. Reilu 4 v on kulunut ja ei tee mieli leikkeleitää. Aamulla oma leipoma sämpylä ja ruuan kanssa aivan turhaan leikkeleitä. Makkarassa on paljon huonoja aineita nitriitti kaikista pahin. Nyt huomaan jos joskus syön makkaraa niin huh mikä olo tulee
- Anonyymi
Ap:lla lienee , Familiaalinen hyperkolesterolemia . Äläpä huoli, minulla oli kok kolestroli 5.4 ja suonia tukossa ,pallolaajennuksia, hoikka terveellisesti syövä, liikuntaa harrastava.
Se on sukuvika ,kun suksi ei luista😂
Okei Rosuvastatin 40 laski vasta LDL: n 2.6 : desta 1.4: n . Tuskin mitään auttaa ,kuolee ,kun sen aika on.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1677457
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264228- 503838
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1513235- 512986
- 492599
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262376Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2732059Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt552015- 291916