OP tiliasioinnin palvelumaksu

Anonyymi

Kävin katsoon tilini. Tänään oli otettu 0,44 euroa tiliasioinnin palvelumaksua ajalta 1,7-31,7,. Ikinä aikaisemmin ei ole tuota maksua otettu. Mistähän lie kyse. ?.( Aika naurettavaa)

7

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Palvelumaksu lasketaan asioinnin arvosta. Olen sanonut sen jo aiemminkin että useamman peräkkäisen kuukauden perusteella jos säännöllinen asiointi on 5000€ niin maksut alkavat tippua. 25000€ jälkeen maksut on nolla! Itselläni on yli 7000€ ja maksan 2,50€. En tiedä paljonko sellaisen ihmisen maksu on joka ei ole omistaja-asiakas, mutta jäsenmaksun maksaneella maksusta saa suoraan kolmanneksen verran alennusta ja se on vajaa viisi euroa!

Mutta jos maksua ei ole otettu aiemmin ja nyt se on 0,44€ niin ole onnellinen! Valtaosa maksaa yli seitsemää euroa eikä op ole pahin!

• Anonyymi

Enhän minäsillä että harmittaisi tuo rahan menetys. Päivän piristys.

• Anonyymi

Meillä remonttitili OP pankissa. Aiemmin sieltä perittiin joku summa kun lasku maksettiin. Viime vuonna tuli kiinteä 7.5€/kk maksu ja nyt se nousi joku aika sitten 8€/kk eli 96€/vuosi. Ehdotin että remppatili OP:ssä lopetetaan ja avataan tili S-pankkiin.
      Tilille jokainen tallentaa pienen summan josta kulut maksetaan. OP:n kulu alkaa olla liian suuri.

• Anonyymi

Olkoon miten tahansa. Olkoon pankki mikä tahansa. Jos ihmisellä olisi se kuukausittainen palkka tai eläke käteisenä, ja joka kuukausi esim. viisi laskua jotka pitäisi maksaa niin mikä duuni tulisi juosta jokainen lasku jonkin pankin konttoriin tai saajalleen käteen! Viiden laskun käsityönä pankin tiskillä maksaminen maksaa. 45€ (?) , eikä käsitykseni mukaan S-pankki välitä maksuja käsityönä. Entä tuo maksujen maksaminen suoraan maksunsaajille? Ei mikään sähköfirma, puhelinoperaattori tai vakuutusyhtiö käsittele käteistä eikä kaikilla ole edes Suomen alueella toimipistettä. Käteisestä rahasta yleensä. Miten se palkanmaksaja tai eläkelaitos välittää sen rahan ilman pankkia? Joskus 1980 luvun lopussa Suomessa oli pankkilakko. Tuona aikana rahaa käsiteltiin käteisenä pankeissa joiden konttoreita oli 500m välein kuusi kappaletta. Muistan itse kokemuksesta kun KELAN toimiston edessä oli parinsadanmetrin jono odottamassa aakkosjärjestyksessä (aakkoset päivien mukaan) maksuja.

Meille jotka osaamme avautua täällä asioista ei ole mitään hätää. Enemmän olen huolissani niistä joilla ei ole mahdollisuutta itse hoitaa asioita tietokoneella tai älypuhelimella. Monella on myös se ongelma ettei lähellä ole pankin silmissä luotettavaksi tai riittävän luotettavaksi tunnettua ihmistä hoitamaan asioita. Kenenkään tiliasioita ei hoideta päämiehen tililtä ilman valtakirjaa eikä kukaan voi hoitaa toisten asioita säännöllisesti käteistä vastaan omalta tililtään, saati ilmaiseksi. Tuosta viiden laskun hoidosta on moraalisesti aivan yhtälailla oikeus saada korvaus niinkuin pankkikin ottaa!

Täällähän kukatahansa voi puhua mitä tahansa itsestään. Mutta miettikää mitä se pankin tietojärjestelmä maksaa? Edes 100 000 ihmisen maksama 7,5€ kuukaudessa ei välttämättä riitä. No, myönnän että 7,5€ on paljon rahaa ihmiselle jolla ei ole edes sitä 5000€ aikuisen oikeasti säännöllisesti tilillä jotta edes 50cnt maksusta tippuisi. Itse olen OP omistaja ja saisin pelkällä jäsenyydellä (100€) kk maksun alle 5€ hintaan. Viimeksi maksoin palvelumaksua 2,50€ eli minulla on tuo 5000€ asiointi ja ehkä muutakin. Jos asiointi olisi yli 25k niin maksut olisi kokonaan pois.

Tuenkin alkuun se sadan euron jäsenmaksu on kova. Se maksaa nykyisellä hinnastolla 2,5€ alennuksella itsensä takaisin viiden vuoden aikana. Vuodessa 28€, kahdessa 56€, neljässä 112€.

Mutta onhan se totta että 30v aikana asiointi on muuttunut vitun paljon työlläämmäksi! Työ on asiakkaalla mutta on asialla taustansakin. Köyhähän ei vie pankkiin kuin hiekkaa! Wahlroos ei ole ainoa sanoo näin!

• Anonyymi

Tosi vähän otettu 😄

• Anonyymi

Olen jäsen ja maksan joka kuukausi useamman euron pankille tilistä.

• Anonyymi

Jäsen maksaa peruspankkipalveluistaan 3,95 tai kortista riippuen enemmänkin.

Palvelumaksuihin voi käyttää bonuksia. Aloittajan tapauksessa bonukset ovat jostain syystä pienentyneet. Aiemmin niitä on tullut niin paljon, että palvelumaksut on katettu niillä.

Mistä bonusta kertyy? Mm. lainoista, rahoituksista ja vakuutusmaksuista https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/omistaja-asiakas-ja-edut/op-bonukset

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Redrama tilittää itsemurha-suunnitelmastaan - Tämä sattuma pelasti: "Minulla oli ollut jo veitsi..."

Räppäri on kertonut Instassa olevansa Minnesota-hoidossa päihderiippuvuuden takia. Vain elämää -ohjelmassa Redrama paljastaa, että päihderiippuvuus te
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      4700
    2. Nordstream sabotaasi todennäköisesti Yhdysvaltojen työtä

Kuten koko Ukrainan sodan provosointi, niin jenkit ovat taas asialla. Kaikessa on lopulta kyse petrodollarin tuomasta valta-aseman säilyttämisestä kei
      Maailman menoa
      532
      2238
    3. Olit ihastunut minuun

Tiedän sen vain.
      Ikävä
      82
      1914
    4. Nord Stream 1 -putki vuotaa kahdesta kohtaa - Saksa epäilee sabotaasia

Saksa epäilee sabotaasia https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/de63783e-7ae3-489f-a086-607fe43ab42a Saksa epäilee tahallisuutta "Saksalaisen Der Tages
      Maailman menoa
      258
      1684
    5. Ensitreffit alttarilla: Kouvolan komistus Miikka yllättää Henni-vaimon: "Sie oot toivonut sitä..."

Miikka ja Henni on kyllä söpö pari. Onhan siinä romantiikkaa, kun Miikka hurauttaa "valkealla ratsullaan", valkealla pakettiautolla, hakemaan tuoretta
      Ensitreffit alttarilla
      5
      1425
    6. 176
      1319
    7. Martina ei osaa kirjoittaa

Jälleen upea taidonnäyte tämän peruskoulun rimaa hipoen läpäisseen Martinan kirjoitustaidosta. Eilen stoorissa kulmienvärjäys ja teksti: näillä kelpaa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      325
      1155
    8. Nalle mä rakastan sua :)

Oon hehkulamppu ja haluun sut ja sua :) Sua parempaa ei oo eikä tuu :)
      Romantiikka
      271
      1124
    9. Kenellä on suurin motiivi sabotoida Nord Streamin kaasuputkea..

Muistin virkistämiseksi..... https://www.savonsanomat.fi/uutissuomalainen/3180533
      Maailman menoa
      179
      928
    10. Horoskooppi: Lue tästä päivän horoskooppi!

Suomi24 Viihde tarjoilee jokaisena päivänä jokaiselle tähtimerkille oman horoskoopin. Oletko jo lukenut tänä päivänä omasi? Lue tästä päivän horoskoo
      Horoskoopit
      5
      866
    Aihe