OP tiliasioinnin palvelumaksu

Anonyymi

Kävin katsoon tilini. Tänään oli otettu 0,44 euroa tiliasioinnin palvelumaksua ajalta 1,7-31,7,. Ikinä aikaisemmin ei ole tuota maksua otettu. Mistähän lie kyse. ?.( Aika naurettavaa)

29

3749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Palvelumaksu lasketaan asioinnin arvosta. Olen sanonut sen jo aiemminkin että useamman peräkkäisen kuukauden perusteella jos säännöllinen asiointi on 5000€ niin maksut alkavat tippua. 25000€ jälkeen maksut on nolla! Itselläni on yli 7000€ ja maksan 2,50€. En tiedä paljonko sellaisen ihmisen maksu on joka ei ole omistaja-asiakas, mutta jäsenmaksun maksaneella maksusta saa suoraan kolmanneksen verran alennusta ja se on vajaa viisi euroa!

      Mutta jos maksua ei ole otettu aiemmin ja nyt se on 0,44€ niin ole onnellinen! Valtaosa maksaa yli seitsemää euroa eikä op ole pahin!

      • Anonyymi

        Enhän minäsillä että harmittaisi tuo rahan menetys. Päivän piristys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enhän minäsillä että harmittaisi tuo rahan menetys. Päivän piristys.

        Pienet on ilot!

        Nyt tammikuussa oli pankki jättänyt veloittamatta palvelumaksut. Helmikuussa maksoin siis kahden kuukauden palvelumaksun eli vajaa viisi euroa!

        Kun op on luvannut maksavansa 30% enemmän etua vuonna 2023, niin maksan maalisuussa 1,5€ Se on aika hyvin persaukiselle! Jos on omistaja asiakas, niin maksu on vitosen pinnassa, ja hän saa nyt 3,50€ kk maksun. Ns. tavallinen ei omistaja-asiakas maksaa varmaan liki 8€ tai enemmän. Se jolla on se liki 25k ei maksa mitään missään muussakaan pankissa.


    • Anonyymi

      Meillä remonttitili OP pankissa. Aiemmin sieltä perittiin joku summa kun lasku maksettiin. Viime vuonna tuli kiinteä 7.5€/kk maksu ja nyt se nousi joku aika sitten 8€/kk eli 96€/vuosi. Ehdotin että remppatili OP:ssä lopetetaan ja avataan tili S-pankkiin.
      Tilille jokainen tallentaa pienen summan josta kulut maksetaan. OP:n kulu alkaa olla liian suuri.

    • Anonyymi

      Olkoon miten tahansa. Olkoon pankki mikä tahansa. Jos ihmisellä olisi se kuukausittainen palkka tai eläke käteisenä, ja joka kuukausi esim. viisi laskua jotka pitäisi maksaa niin mikä duuni tulisi juosta jokainen lasku jonkin pankin konttoriin tai saajalleen käteen! Viiden laskun käsityönä pankin tiskillä maksaminen maksaa. 45€ (?) , eikä käsitykseni mukaan S-pankki välitä maksuja käsityönä. Entä tuo maksujen maksaminen suoraan maksunsaajille? Ei mikään sähköfirma, puhelinoperaattori tai vakuutusyhtiö käsittele käteistä eikä kaikilla ole edes Suomen alueella toimipistettä. Käteisestä rahasta yleensä. Miten se palkanmaksaja tai eläkelaitos välittää sen rahan ilman pankkia? Joskus 1980 luvun lopussa Suomessa oli pankkilakko. Tuona aikana rahaa käsiteltiin käteisenä pankeissa joiden konttoreita oli 500m välein kuusi kappaletta. Muistan itse kokemuksesta kun KELAN toimiston edessä oli parinsadanmetrin jono odottamassa aakkosjärjestyksessä (aakkoset päivien mukaan) maksuja.

      Meille jotka osaamme avautua täällä asioista ei ole mitään hätää. Enemmän olen huolissani niistä joilla ei ole mahdollisuutta itse hoitaa asioita tietokoneella tai älypuhelimella. Monella on myös se ongelma ettei lähellä ole pankin silmissä luotettavaksi tai riittävän luotettavaksi tunnettua ihmistä hoitamaan asioita. Kenenkään tiliasioita ei hoideta päämiehen tililtä ilman valtakirjaa eikä kukaan voi hoitaa toisten asioita säännöllisesti käteistä vastaan omalta tililtään, saati ilmaiseksi. Tuosta viiden laskun hoidosta on moraalisesti aivan yhtälailla oikeus saada korvaus niinkuin pankkikin ottaa!

      Täällähän kukatahansa voi puhua mitä tahansa itsestään. Mutta miettikää mitä se pankin tietojärjestelmä maksaa? Edes 100 000 ihmisen maksama 7,5€ kuukaudessa ei välttämättä riitä. No, myönnän että 7,5€ on paljon rahaa ihmiselle jolla ei ole edes sitä 5000€ aikuisen oikeasti säännöllisesti tilillä jotta edes 50cnt maksusta tippuisi. Itse olen OP omistaja ja saisin pelkällä jäsenyydellä (100€) kk maksun alle 5€ hintaan. Viimeksi maksoin palvelumaksua 2,50€ eli minulla on tuo 5000€ asiointi ja ehkä muutakin. Jos asiointi olisi yli 25k niin maksut olisi kokonaan pois.

      Tuenkin alkuun se sadan euron jäsenmaksu on kova. Se maksaa nykyisellä hinnastolla 2,5€ alennuksella itsensä takaisin viiden vuoden aikana. Vuodessa 28€, kahdessa 56€, neljässä 112€.

      Mutta onhan se totta että 30v aikana asiointi on muuttunut vitun paljon työlläämmäksi! Työ on asiakkaalla mutta on asialla taustansakin. Köyhähän ei vie pankkiin kuin hiekkaa! Wahlroos ei ole ainoa sanoo näin!

      • Anonyymi

        Vetele käteen! Ihmiset palvelee itse itseään verkkopankissa ja palvelumaksuissa on mukana 20% puhdas voitto pankeille palvelumaksuista. Siis kaikkien kulujen jälkeen joita tulee tämän sähköisen palvelun ylläpidosta.


      • Anonyymi

        Itsellä kertyy bonuksia n.70€/kk ja tänä vuonna korotuksen takia enemmän. Ei siinä pieni palvelumaksu ole ainakaan isoin huolenaihe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vetele käteen! Ihmiset palvelee itse itseään verkkopankissa ja palvelumaksuissa on mukana 20% puhdas voitto pankeille palvelumaksuista. Siis kaikkien kulujen jälkeen joita tulee tämän sähköisen palvelun ylläpidosta.

        Nykyaikana tavallisella ihmisellä on ihan hyvä tuo omatoiminen pankki! Hoidat kännykällä tiliasiat ja maksat kortilla kaupassa.


    • Anonyymi

      Tosi vähän otettu 😄

    • Anonyymi

      Olen jäsen ja maksan joka kuukausi useamman euron pankille tilistä.

      • Anonyymi

        Jäsen maksaa peruspankkipalveluistaan 3,95 tai kortista riippuen enemmänkin.

        Palvelumaksuihin voi käyttää bonuksia. Aloittajan tapauksessa bonukset ovat jostain syystä pienentyneet. Aiemmin niitä on tullut niin paljon, että palvelumaksut on katettu niillä.

        Mistä bonusta kertyy? Mm. lainoista, rahoituksista ja vakuutusmaksuista https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/omistaja-asiakas-ja-edut/op-bonukset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäsen maksaa peruspankkipalveluistaan 3,95 tai kortista riippuen enemmänkin.

        Palvelumaksuihin voi käyttää bonuksia. Aloittajan tapauksessa bonukset ovat jostain syystä pienentyneet. Aiemmin niitä on tullut niin paljon, että palvelumaksut on katettu niillä.

        Mistä bonusta kertyy? Mm. lainoista, rahoituksista ja vakuutusmaksuista https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/omistaja-asiakas-ja-edut/op-bonukset

        Maksut möhlitty vuorollaan


      • Anonyymi

        Minä saan työmarkkinatukea neljän viikon välein 520 e netto ja elän 'kädestä suuhun'. Tilillä ei ole yhtään ylimääräistä. OP ottaa kuukaudessa 8e. Palvelumaksuina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä saan työmarkkinatukea neljän viikon välein 520 e netto ja elän 'kädestä suuhun'. Tilillä ei ole yhtään ylimääräistä. OP ottaa kuukaudessa 8e. Palvelumaksuina.

        Et ole jäsen, siksi hyödytät meitä jäseniä kalliimmalla kuukausimaksulla. Sinä olet hyvä ihminen, kiitos siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä saan työmarkkinatukea neljän viikon välein 520 e netto ja elän 'kädestä suuhun'. Tilillä ei ole yhtään ylimääräistä. OP ottaa kuukaudessa 8e. Palvelumaksuina.

        Toki voisit mennä myös töihin, rahaa jäisi huomattavasti enemmän


    • Anonyymi

      Minulla menee op maksuja syyskuun osalta pikkasen alle 2,40€. Laajempaa tilitystä aiemmin ylempänä. Aiemmilta kuukausilta meni 2,43-2,45€

    • Anonyymi

      Vaihdoin nordesta S-pankin 12 vuotta sitten .samalla lopetin pankki tunuksien käytön.Ei ole velka ei omaisutta. Joten S-pankki maksaa suora maksuna veloituksetta vuokra,sähkö,kotivakutus kuin netti/puhelin. S-pankilla pirsmoissa automatit omat nostaa rahaa ymm. ei velotusta vaikka joka päivä.. 3 ilmasta nostoa Otto automaatissta. Sen jälkeen veloitus.Haluan tili tietoni postin kautta.F.B instagram ja toden totta oma valintani kun en hankinut älypuhelinta. Elän elämää en dikimaailma.En dikimaaiman kuplassa.

      • Anonyymi

        Olet vain palannut -80 luvulle kehityksessä. Toivottavasti se tekee onnelliseksi.


    • Anonyymi

      Olisiko joku tx viesti ilmoitus laskusta. Jos on yhteistili, sehän voi olla joku vaimon juttu.
      Maksaako mahdollisesti se kun kuittaat heti tx. viestillä tuleen laskun maksuun.


      Mulla on ollut op ikuisuus, ei ainakaan useaan vuoteen ole otettu mitään, muuta kuin ponuksia vakuutusmaksuihin, mitään muita ei ole otettu.
      (voin kertoa, kaikki toiminta on muissa pankeissa, jotka ovat myös ilmaisia)

    • Anonyymi

      OP aloitti tänään 30 vuotisen sodan.

    • Anonyymi

      Aloittajalla on vain loppunut bonukset ja osa veloitettu käyttötililtä. Palvelumaksu on joka kk kuitenkin sen tilatun palvelupaketin mukainen. Monella bonukset riittää eikä niitä sen kummemmin mieti.

    • Anonyymi

      7,90e palvelumaksua kuussa käyttämättä tai tekemättä mitään pankin OP:n palveluista. Nyt noussut 9,25E/kk kun kuulemma kulut nousseet. Juuri julkaisi op huippu tuloksen... Ei tule enään bonuksia kun ei asiointia.. Siirtynyt S-PANKIN palveluihin.. Ei maksa mitään ja saa palvelua.. Osuus pankki kannattaa kiertää kaukaa.. Kusettaa ja ryöstää vaan asiakkaita ja esim konttorista et käteistä saa..

      • Anonyymi

        Osuuspankki veloitti helmikuussa tuplamaksut, koska tammikuussa veloitukset jäivät teknisen vian takia tekemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osuuspankki veloitti helmikuussa tuplamaksut, koska tammikuussa veloitukset jäivät teknisen vian takia tekemättä.

        Hyvä asiakkaamme,

        marraskuun 2022 palvelumaksujen veloituksessa oli virhe, ja päivittäispalvelupakettia koskeva maksu jäi veloittamatta. Päivittäispalvelupakettiin kuuluu käyttötili verkkotiliotteella, OP-verkkopalvelu ja yksi tai kaksi korttia. Veloitamme palvelumaksun jälkikäteen OP-bonuksista tammikuun 2023 alussa tai tililtä helmikuun puolivälissä.

        Olet saanut tämän viestin, koska käytössäsi on päivittäispalvelupaketti. Jos päivittäispalvelupakettisi on maksuton esimerkiksi siksi, että olet alle 30-vuotias, viesti on sinulle aiheeton.

        Näin veloitamme puuttuvan palvelumaksun

        Osuuspankin omistaja-asiakkaana sinulle kertyy automaattisesti OP-bonuksia kuukausittaisen asioinnin mukaan. Bonuksilla kuitataan esimerkiksi pankin palvelumaksuja ja vakuutuslaskuja.

        Veloitamme palvelumaksun ensisijaisesti OP-bonuksista arviolta 2.1.2023. Jos bonustililläsi ei ole bonuksia tai bonuksia ei ole riittävästi, veloitamme palvelumaksun tai osan siitä tililtäsi arviolta 15.2.2023.

        Sinun ei tarvitse tehdä virheen takia mitään. Pahoittelemme tapahtunutta.

        Ystävällisin terveisin
        OP


    • Anonyymi

      Se on jokaisen oma asia jos haluaa antaa pankille lahjoituksia. Itse lahjoittaisin mielummin hyväntekeväisyys järjestöihin mutta jokainen tehkööt kuten parhaaksi näkee.

      S-pankki tarjoaa suomessa ilmaiset peruspankkipalvelut. Mikäli haluaa laadukkaampia pankkipalveluita ne saa ulkomailta ei suomesta ja täysin ilmaiseksi kuten revolut, N26 yms.

      Velkaiset ihmiset tietysti voivat pakosta joutua maksamaan näitä pankin kolehteja.

      • Anonyymi

        Millä lailla n26 tai revolut tarjoaa laadukasta pankkipalvelua? Kumpikaan ei tarjoa käytännössä muuta, kuin prepaid-maksukortin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä lailla n26 tai revolut tarjoaa laadukasta pankkipalvelua? Kumpikaan ei tarjoa käytännössä muuta, kuin prepaid-maksukortin.

        Kuten mainittua kyse olis peruspankkipalveluista. Nöiden tuottamat sovellukset ovat ihan omassa kastissa mitä tulee käytettävyyteen. Pankkia siis tosiaan käytetään pääsääntöisesti maksuihin ja rahan säilytykseen.

        Nämä velkakortit sun muut lainat ovat sitten iha eri lukunsa josta minulla ei ole mitään kokemusta.


      • Anonyymi

        "Velkaiset ihmiset tietysti voivat pakosta joutua maksamaan näitä pankin kolehteja."

        Velkahan on samanarvoista talletusten kanssa näissä bonuksissa, eli ei tarvi kummoistakaan lainaa olla, kun pääsee ilman palvelumaksuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Velkaiset ihmiset tietysti voivat pakosta joutua maksamaan näitä pankin kolehteja."

        Velkahan on samanarvoista talletusten kanssa näissä bonuksissa, eli ei tarvi kummoistakaan lainaa olla, kun pääsee ilman palvelumaksuja.

        Jos ei joudu maksamaan palvelumaksuja, niin se on merkki siitä, että olet sitoutunut lahjoittamaan rahaa pankille jollakin muulla tavalla ja paljon enemmän: esim. olet ottanut lainaa tai käytät pankin jotain sijoituspalvelua, jota pankki ei hyvää hyvyyttään ole kehittänyt vaan kyllä sillä on ollut rahankiilto silmissä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe