Sähkötojo on edelleen käyttökiellossa

Anonyymi

"Karvisen mukaan mitään uutta tiedotettavaa asiassa ei ole tällä hetkellä, Bz4x on edelleen käyttökiellossa. "

Tämä on toyotan osaamisen taso.

207

1641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyota ei päästä nippusidekorjattuja autoja ahneuksissaan kuten eräs huijari AG Group/kruppen, vai mitä omapoika?

      • Anonyymi

        Ne korjattiin kyllä myöhemmin autoihin aivan oikeasti, kun korvaavat osat saatiin tuotantoon. Nippuside oli tilapäinen pikakorjaus, joka kyllä toimi.
        Jokos Toyota on saanut talaisinkutsunsa korjattua?


      • Anonyymi

        Tähän ongelmaan ei taida nippusiteet auttaa, ei möyskään pakkasalla hyytyviin jarruihin.

        Ilmeisestä nipareilla on menty jo alkuperäisosaa tehtäessä ja ne ei sitten yllättäen kestäkään.


    • Anonyymi

      Käyttökiellossa muka löystyvien pyöränpulttien takia!
      Ja paskat! Satavarmasti joku muu vakavampi vika pyöränripustuksessa jos ylipäätään liittyy pyöriin mitenkään.
      Pyöränpulttien kiristys tai vaihto ei vie aikaa kuukausikaupalla, varsinkin kun käytännössä kaikki Eurooppaan toimitetut ovat esittelyautoja ja siten eivät tavoittamattomissa.
      Koko keissi on vakavamman ongelman peittelyä ja tyypillistä Toyotan venkoilua ja sumutusta.

    • Anonyymi

      Miten tojolle jäi tuollainen paasssshha käteen?

    • Anonyymi

      Onkohan tuo käyttökiellossa pyörien irtoamisen takia vai eikö ole läpäissyt kolaritestiä tms.?

    • Anonyymi

      Pyörät irtoavat.

      • Anonyymi

        Perustavaa laatua oleva ongelma. Vaikeaa on ajaa autolla josta voi lähteä pyörä irti.
        Oikea ratkaisu Toyotalta laittaa kaikki ajokieltoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustavaa laatua oleva ongelma. Vaikeaa on ajaa autolla josta voi lähteä pyörä irti.
        Oikea ratkaisu Toyotalta laittaa kaikki ajokieltoon.

        Ainoa ratkaisu siis.


    • Anonyymi

      Veikkaan vakavaa softavikaa. Kyllä kai pyöränpultit voisi ostaa vaikka Saksasta.

      • Anonyymi

        Myyvät kumminki nippusiteitä, se on sakemannien tapa huijata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myyvät kumminki nippusiteitä, se on sakemannien tapa huijata.

        Mites se Toyotan sähköteippi, joka korjaa sähköjohdon jos toisenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites se Toyotan sähköteippi, joka korjaa sähköjohdon jos toisenkin.

        Toyotan moottoreihin on jälkikäteen tehty lisätiivistyksiä ettei jakoketjuun pääse kiviä hiekkaa tms epäpuhtautta. Tämä takaisinkutsu koski Pro ace mallia.
        Onhan Toyota unohtanut ECU:n maajohdon kokonaan jostasin mallista.
        Että ei irtoavat pyörät ole mitenkään ihme.

        Irtoavat pyörät on vain tekosyy vetää auto pois markkinoilta.
        Se ei tule takaisin myyntiin ennen kuin hybridien myyntu jää merkittävästi sähköautojen alle. Toyota laskee vain voittoja tässä ei mitään muuta. Siis ei laske vaan lisää hybridien tekemää voittoa firmalle. Ihan rahaan perustuva päätös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan moottoreihin on jälkikäteen tehty lisätiivistyksiä ettei jakoketjuun pääse kiviä hiekkaa tms epäpuhtautta. Tämä takaisinkutsu koski Pro ace mallia.
        Onhan Toyota unohtanut ECU:n maajohdon kokonaan jostasin mallista.
        Että ei irtoavat pyörät ole mitenkään ihme.

        Irtoavat pyörät on vain tekosyy vetää auto pois markkinoilta.
        Se ei tule takaisin myyntiin ennen kuin hybridien myyntu jää merkittävästi sähköautojen alle. Toyota laskee vain voittoja tässä ei mitään muuta. Siis ei laske vaan lisää hybridien tekemää voittoa firmalle. Ihan rahaan perustuva päätös.

        "Toyota laskee vain voittoja tässä ei mitään muuta. Siis ei laske vaan lisää hybridien tekemää voittoa firmalle. Ihan rahaan perustuva päätös."

        Melkoinen vitsi tämä tarinasi. Jos ajattelesi rahaa niin tojo olisi jättänyt nämä susikappaleet kokonaan tekemättä.
        Ikä on pehmentänyt sun aivosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyota laskee vain voittoja tässä ei mitään muuta. Siis ei laske vaan lisää hybridien tekemää voittoa firmalle. Ihan rahaan perustuva päätös."

        Melkoinen vitsi tämä tarinasi. Jos ajattelesi rahaa niin tojo olisi jättänyt nämä susikappaleet kokonaan tekemättä.
        Ikä on pehmentänyt sun aivosi.

        Omapoika keksii hassuja tarinoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan moottoreihin on jälkikäteen tehty lisätiivistyksiä ettei jakoketjuun pääse kiviä hiekkaa tms epäpuhtautta. Tämä takaisinkutsu koski Pro ace mallia.
        Onhan Toyota unohtanut ECU:n maajohdon kokonaan jostasin mallista.
        Että ei irtoavat pyörät ole mitenkään ihme.

        Irtoavat pyörät on vain tekosyy vetää auto pois markkinoilta.
        Se ei tule takaisin myyntiin ennen kuin hybridien myyntu jää merkittävästi sähköautojen alle. Toyota laskee vain voittoja tässä ei mitään muuta. Siis ei laske vaan lisää hybridien tekemää voittoa firmalle. Ihan rahaan perustuva päätös.

        "Irtoavat pyörät on vain tekosyy vetää auto pois markkinoilta.
        Se ei tule takaisin myyntiin ennen kuin hybridien myyntu jää merkittävästi sähköautojen alle. Toyota laskee vain voittoja tässä ei mitään muuta. Siis ei laske vaan lisää hybridien tekemää voittoa firmalle. Ihan rahaan perustuva päätös."


        Samasta asiasta on jo aiemminkin kirjoitettu

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17544064/ottiko-toyota-aikalisan

        Sähköauton työntäminen markkinoille tässä tilanteessa on tuskin järkevää. Akkumateriaalinen hinnat ovat nousseet vuodessa kahdeksankertaisiksi, joten täyssähköautojen valmistus ajautuu kaikkialla kustannuskriisiin. Itselataavilla autoilla ei ole tätä rasitetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Irtoavat pyörät on vain tekosyy vetää auto pois markkinoilta.
        Se ei tule takaisin myyntiin ennen kuin hybridien myyntu jää merkittävästi sähköautojen alle. Toyota laskee vain voittoja tässä ei mitään muuta. Siis ei laske vaan lisää hybridien tekemää voittoa firmalle. Ihan rahaan perustuva päätös."


        Samasta asiasta on jo aiemminkin kirjoitettu

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17544064/ottiko-toyota-aikalisan

        Sähköauton työntäminen markkinoille tässä tilanteessa on tuskin järkevää. Akkumateriaalinen hinnat ovat nousseet vuodessa kahdeksankertaisiksi, joten täyssähköautojen valmistus ajautuu kaikkialla kustannuskriisiin. Itselataavilla autoilla ei ole tätä rasitetta.

        Väität siis ettei Toyota itselataavissa ole ollenkaan akkuja?
        Vai miten ei ole samaa rasitetta?


    • Anonyymi

      Toyotalle on vaikea paikka saada pysymään edes pyörän pultit kiinni.

      • Anonyymi

        On tämä kyllä niin nolo juttu tojolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tämä kyllä niin nolo juttu tojolle.

        Mutta perin tavallinen.


    • Anonyymi

      Vähän isompi päivitys menossa: Kolmivaihelataus ja akkkujen navipohjainen lämmitys vrt. Tesla, VW, korealaiset.

      • Anonyymi

        Tojon akkujen lämmityksen puute ei ole softasta kiinni. Tojolla ei ole lämmitysvastuksia akuille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojon akkujen lämmityksen puute ei ole softasta kiinni. Tojolla ei ole lämmitysvastuksia akuille.

        Ja pyörät tippuu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pyörät tippuu!

        Ensi kertaa autoja tekevä Rivian tekee huippulaatua.
        Mutta Toyota ei saa edes sähköautoa markkinoille.
        Kertoo aika paljon Toyotan oikeassta osaamisesta.
        https://www.youtube.com/watch?v=POT-Tn_Ks6o


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensi kertaa autoja tekevä Rivian tekee huippulaatua.
        Mutta Toyota ei saa edes sähköautoa markkinoille.
        Kertoo aika paljon Toyotan oikeassta osaamisesta.
        https://www.youtube.com/watch?v=POT-Tn_Ks6o

        Kyse on puhtaasti siitä, että Rivianilla ei ole eurosta kiinni, kun tehdään parasta mahdollista. Toyotalla lasketaan se viimeinenkin sentti, joka pystytään säästämään, jotta saataisiin edes kelvollista. Nyt säästettiin se sentti liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pyörät tippuu!

        Montako on tippunut?


    • Anonyymi

      Tojon pyörättömistä sähköautoista tulee keräilyharvinaisuuksia, joiden arvo vain kasvaa.

      • Anonyymi

        Juu, ovat ainakin vähän ajettuja, hihii!🤣


    • Anonyymi

      "Sähköauton työntäminen markkinoille tässä tilanteessa on tuskin järkevää."

      Toimivasta sähköautosta saa tuloja yhtiölle. Se nostaa yhtiön arvoa kuten Tesla on osoittanut. Teslan arvo yhtiönä on paljon suurempi kuin Toyotan.

      Toyota on tuhlannut paljon rahaa siihen että se on tehnyt sähköauton jota ei voi käyttää. Se on tyhmää liiketoimintaa.

      • Anonyymi

        Yllättävän iso osa uusista autoista on täyssähkäreitä. Ne ovat vielä aika kalliita. Kilpailu painaa lopulta sähkäreiden hinnat bensa-auton tasalle ja hybridin alle. Nyt on vielä se kermankuorintahinnoittelu menossa. On typerää missata se ja tulla markkinoille valmiiksi huonolaatuisella tuotteella sitten kun hinnat on jo kilpailtu alas.


    • Anonyymi

      Siinä on iso ero osaako firma tehdä sähköautoja joilla pystyy ajamaan ja joista asiakas maksaa. Tai sitten tojon tapa tehdä sähköauto jolla ei voi ajaa eikä asiakas halua maksaa.

      Kai seniilisetäkin ymmmärtää tämän peruseron missä tojo mokasi isosti?

      • Anonyymi

        Tai VW tapa tehdä sähköautoja. Ensin ne makaa puli vuotta taivasalla että saada softa millä edes lähtee liikkeelle. Sen jälkee paikkaillaan purkalla softaa kerran kuussa.
        Kaiken kukkuraksi ei kyetä hoitamaa logistiikkaketjua vaan myydään vain lupauksia toimittaa joskus jotain.
        Ja kun auton viimein saat niitä toimimattomia softaominaisuuksia on edelleen.

        Eikä niissä vageneissa vieläkään ole sitä akun esilämmitystä kuten ei Toyotassakaan.
        Tojolla kuitenkin on vasta eka auto uunissa mutta VW:llä on jo monta mallia eikä siltikään akkua voi esilämmittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai VW tapa tehdä sähköautoja. Ensin ne makaa puli vuotta taivasalla että saada softa millä edes lähtee liikkeelle. Sen jälkee paikkaillaan purkalla softaa kerran kuussa.
        Kaiken kukkuraksi ei kyetä hoitamaa logistiikkaketjua vaan myydään vain lupauksia toimittaa joskus jotain.
        Ja kun auton viimein saat niitä toimimattomia softaominaisuuksia on edelleen.

        Eikä niissä vageneissa vieläkään ole sitä akun esilämmitystä kuten ei Toyotassakaan.
        Tojolla kuitenkin on vasta eka auto uunissa mutta VW:llä on jo monta mallia eikä siltikään akkua voi esilämmittää.

        "Eikä niissä vageneissa vieläkään ole sitä akun esilämmitystä kuten ei Toyotassakaan."

        VWssä on akun lämmitysvastukset. Toyotassa ei ole. Kaksi täysin eri asiaa.


    • Anonyymi

      Taitaa pysyä pitkään käyttökiellossa.

      • Anonyymi

        Luulisi että tuollaisen ongelman ratkaisisi nopeasti. Tojolla ei näköjään ole tarvittavaa osaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi että tuollaisen ongelman ratkaisisi nopeasti. Tojolla ei näköjään ole tarvittavaa osaamista.

        " Luulisi että tuollaisen ongelman ratkaisisi nopeasti. Tojolla ei näköjään ole tarvittavaa osaamista. "

        ******

        Osaamisesta sähköauton tekeminen ei ole kiinni, sillä onhan Tojota osannut tehdä varmatoimisia itselataavia hybridiautoja liki 30 vuotta, ja edelleenkin nämä autot ovat kaikkein parhaita normaalissa arkiajossa. Toyota-tehtaan johtoporras nyt on vain katsonut niin, että sähköauton tuominen markkinoille tässä maailmantilanteessa ei ole liiketaloudellisesti järkevää. Sähköautoista ei saa niin hyvää katetta (akut ovat kallistuneet liikaa) kuin itselataavista hybrideistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Luulisi että tuollaisen ongelman ratkaisisi nopeasti. Tojolla ei näköjään ole tarvittavaa osaamista. "

        ******

        Osaamisesta sähköauton tekeminen ei ole kiinni, sillä onhan Tojota osannut tehdä varmatoimisia itselataavia hybridiautoja liki 30 vuotta, ja edelleenkin nämä autot ovat kaikkein parhaita normaalissa arkiajossa. Toyota-tehtaan johtoporras nyt on vain katsonut niin, että sähköauton tuominen markkinoille tässä maailmantilanteessa ei ole liiketaloudellisesti järkevää. Sähköautoista ei saa niin hyvää katetta (akut ovat kallistuneet liikaa) kuin itselataavista hybrideistä.

        Uskomatonta sontaa. Tesla on tehnyt itsestään maailman arvokkaimman sutoyhtiön rakentamalla pelkästään sähköautoja ja takoo hyvää tulosta.
        Eikö sun kasetti kestä yotuutta tojon konttaamisesta sähkösutonsa kanssa kun joudut sepittämään itsellesi näitä satuja?


    • Anonyymi

      Pulttien irtoaminen on kyllä käsittämätön syy, koska rengaspultit ovat kaikissa muissa autoissa ja automalleissa aina pysyneet kiinni.

      En muista että moista ongelmaa olisi ikinä ollut milään automerkillä. Mitähän ne on tehneet pulteille tai jengoille?

      • Anonyymi

        Meillä oli aikoinaan auto, josta pyörän pinnapultit katkeilivat takapyöristä. Olikohan vuosimallia -79, käytettynä ostettiin. Vaihdettiin uudet paremmat pinnapultit eikä ongelmia ollut seuraavan viiden vuoden aikana minkä auto oli meillä.


    • Anonyymi

      Toyotan voimamoottorit pistävät pyöränpultit rupelille.

      • Anonyymi

        Näin tahtoo käydä kun voima on läsnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin tahtoo käydä kun voima on läsnä.

        Taisi olla aivan uusi asia Toyotalle. Toki, onhan ostomalleissa, Suprassa ja Celicassa vähän voimaakin, mutta että bulkkihybrideissä. Ennenkuulumatonta, sehän lisää kulutusta.


    • Anonyymi

      Ei riitä tokionpoikien osaaminen.

      • Anonyymi

        Ei ole koskaan riittänyt.


    • Anonyymi

      Jos joku vielä väittää et Toyotan sähköautossa ei pysy pyörät kiinni niin se on täysin puppua. Kyllä sellaiseen ongelmaan löytyy nopea ratkaisu, jos sellainen halutaan löytää. Se on oikeasti jo myynnissä mutta ei Toyotan tekemänä.
      https://www.bonoss.com/product/bonoss-2023-toyota-bz4x-wheel-spacers-ev-cai#

      Toyota vain muuttuu päiväpäivältä naurettavammaaksi.

      • Anonyymi

        Miten tuo spaceri pysyisi turvallisesti kiinni jos vanne ei pysy?
        Sehän käyttää samoja vanteen kiinnityspisteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuo spaceri pysyisi turvallisesti kiinni jos vanne ei pysy?
        Sehän käyttää samoja vanteen kiinnityspisteitä.

        Vahvemmat kiinnikkeet (pultit) löytyy helposti.
        Et ole kuullut ikinä?
        Katso tästä mallia: https://www.youtube.com/watch?v=TxBf4X8DhGo


    • Anonyymi

      Miten Toyotan sähköauto voi aiheuttaa näin paljon kateutta, kysyn vaan?

      • Anonyymi

        Miten se voi aiheuttaa kateutta kun ei sillä edes saa ajaa?
        Lähinnä se aiheuttaa sääliä koska Toyota ei osaa tehdä kunnollista tuotetta.
        Sitten Toyotalle nauretaan kun ei osaa korjata pikkuvikaa.
        Mutta se on aina sama juttu kun uusi tojo tulee markkinoille.
        Viisivuotta korjataan vikoja ja uusi malli malli markkinoille.


      • Anonyymi

        Miten sellainen romu jolla ei voi voi edes voisi herättää kateuttu?
        Keskustellaan asiasta lisää siinä vaiheessa jos tojo saa joskus tuon rakkineen liikennekelpoiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sellainen romu jolla ei voi voi edes voisi herättää kateuttu?
        Keskustellaan asiasta lisää siinä vaiheessa jos tojo saa joskus tuon rakkineen liikennekelpoiseksi.

        Typo: Miten sellainen romu jolla ei voi edes ajaa voisi herättää kateuttu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typo: Miten sellainen romu jolla ei voi edes ajaa voisi herättää kateuttu?

        Toyota valmistaa nykyään olohuonekoristeita mitkä ei sovi ollenkaan tieliikkenekäyttöön. Hienoa!


    • Anonyymi

      Katsoppas kun Toyota se ei suollakaan sontaa markkinoille, ja asiakas tärkein. Huijarit on muualla. Laatu varmistetaan tällä, vaikka ongelma ei koskisi kuin yhtä autoa. Kuulenma korjauksena tulisi olemaan vahvat lukkopultit, korjaus lokakuun -22 aikana ja sitten alkaa luovutukset tilaajille.

      • Anonyymi

        Minusta tuo on nimenomaan sontaa kun autot myydään, sitten kielletään ajamasta niillä kun pyörät eivät pysy kiinni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tuo on nimenomaan sontaa kun autot myydään, sitten kielletään ajamasta niillä kun pyörät eivät pysy kiinni!

        Huijausta koko juttu. Jos olisi jotain vikaa sen korjaaminen ei oikeasti ole noin vaikeaa mitä annetaan ymmärtää. Noi selitykset on täysin naurettavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Katsoppas kun Toyota se ei suollakaan sontaa markkinoille,"

        No taas kerran tojo nimenomaan suolsi sontaa markkinoille. Ja nyt niitä toimitettuja on vedetty pois liikenteestä kun ne ovat vaarallisia.

        Muut osaavat tehdä sähköautoja joissa pyörät pysyy kiinni ilman mitään jälkikorjausta.

        Jokaiselle voi sattua lapsuksia mutta Toyota korjaa ne aina, koska laatuvaatimus on maailman kovin automerkeistä.

        Oma bz4X tuli tilattua heinäkuussa, en edes harkinnut muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaiselle voi sattua lapsuksia mutta Toyota korjaa ne aina, koska laatuvaatimus on maailman kovin automerkeistä.

        Oma bz4X tuli tilattua heinäkuussa, en edes harkinnut muita.

        Ei muilla ole sattunut sähkäautoissaan tuollaisia massiivisia turvallisuuteen liittyviä mokia. Ei mitään hajua kuinka kauan menee että saadaan korjattua liikennekuntoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaiselle voi sattua lapsuksia mutta Toyota korjaa ne aina, koska laatuvaatimus on maailman kovin automerkeistä.

        Oma bz4X tuli tilattua heinäkuussa, en edes harkinnut muita.

        "en edes harkinnut muita."

        Tuollainen kapeakatseinen typeryys on perusedelletys toyotan ostamiselle. Kos katselee muita merkkejä niin läy hyvin nopeasti selville miten jälkeenjäänyt toyota autona on.
        Suomen olosuhteissa välttämättömät lämpöpumppu ja ja ajoakkujen lämmitys puuttuvat kokonaan.
        Täysin kivikautinen hökötys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "en edes harkinnut muita."

        Tuollainen kapeakatseinen typeryys on perusedelletys toyotan ostamiselle. Kos katselee muita merkkejä niin läy hyvin nopeasti selville miten jälkeenjäänyt toyota autona on.
        Suomen olosuhteissa välttämättömät lämpöpumppu ja ja ajoakkujen lämmitys puuttuvat kokonaan.
        Täysin kivikautinen hökötys.

        Toyotassa on kyllä lämpöpumppu ja akkujen lämmitys: Toyotalla on jopa plugareissa lämpöpumppu, ollut jo alusta asti.

        Sekä Tojolla että volsulla on akuissa vastukset mutta niitä ei käytetä akun esilämmitykseen.
        Sama pätee Kiaan ja Huyndaihin.

        Otahan vähän selvää asioista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa on kyllä lämpöpumppu ja akkujen lämmitys: Toyotalla on jopa plugareissa lämpöpumppu, ollut jo alusta asti.

        Sekä Tojolla että volsulla on akuissa vastukset mutta niitä ei käytetä akun esilämmitykseen.
        Sama pätee Kiaan ja Huyndaihin.

        Otahan vähän selvää asioista...

        Paitti että Kialla ja Huyndailla ei ole vielä edes vastuksia. On kyllä tulossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Katsoppas kun Toyota se ei suollakaan sontaa markkinoille,"

        No taas kerran tojo nimenomaan suolsi sontaa markkinoille. Ja nyt niitä toimitettuja on vedetty pois liikenteestä kun ne ovat vaarallisia.

        Muut osaavat tehdä sähköautoja joissa pyörät pysyy kiinni ilman mitään jälkikorjausta.

        Suomessa ei ole toimitettu yhtäkään BZ4Xää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa on kyllä lämpöpumppu ja akkujen lämmitys: Toyotalla on jopa plugareissa lämpöpumppu, ollut jo alusta asti.

        Sekä Tojolla että volsulla on akuissa vastukset mutta niitä ei käytetä akun esilämmitykseen.
        Sama pätee Kiaan ja Huyndaihin.

        Otahan vähän selvää asioista...

        "Sekä Tojolla että volsulla on akuissa vastukset

        Otahan vähän selvää asioista..."

        Ota itse selvää. BZ4Xssä ei ole vastuksia. Ja nimenomaan siitä autosta tässä ketjussa puhutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei ole toimitettu yhtäkään BZ4Xää.

        No ei kai kun tilattuja autoja ei voi luovuttaa asiakkaille kun ne ovat ajokiellossa.
        Siellä ne seisoi pajan nurkassa häpeän ja osaamattomuuden merkkeinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "en edes harkinnut muita."

        Tuollainen kapeakatseinen typeryys on perusedelletys toyotan ostamiselle. Kos katselee muita merkkejä niin läy hyvin nopeasti selville miten jälkeenjäänyt toyota autona on.
        Suomen olosuhteissa välttämättömät lämpöpumppu ja ja ajoakkujen lämmitys puuttuvat kokonaan.
        Täysin kivikautinen hökötys.

        " Suomen olosuhteissa välttämättömät lämpöpumppu ja ja ajoakkujen lämmitys puuttuvat kokonaan.
        Täysin kivikautinen hökötys. "

        *********

        Jos pakkasta on yli -20 astetta, niin lämpöpumpusta ei ole enää mitään hyötyä. Jos pakkasta on enemmän, niin silloin lämmitys pitää suorittaa vastuksella, jolloin toimintamatka kutistuu olemattomaksi. Tämän vuoksi sähköautoilijalla pitääkin talvella olla pilkkihaalarit mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa on kyllä lämpöpumppu ja akkujen lämmitys: Toyotalla on jopa plugareissa lämpöpumppu, ollut jo alusta asti.

        Sekä Tojolla että volsulla on akuissa vastukset mutta niitä ei käytetä akun esilämmitykseen.
        Sama pätee Kiaan ja Huyndaihin.

        Otahan vähän selvää asioista...

        "Toyotalla on jopa plugareissa lämpöpumppu, ollut jo alusta asti."
        Rav4 plugari oli talviautovertailussa ja sen lämpöpumppu on ihan kelvoton kapistus. -10° pakkasessa autoa ei voi esilämmittää ennen ajoon lähtöä edes latauksessa ollessa ellei siihen ole asennettu saksalaista polttoainekäyttöistä lämmitintä. Eikä myöskään sähköajo onnistu niissä lämpötiloissa ennen kuin bensamoottori on käyntilämmin. Bensalla siis lämmitetään.


      • Anonyymi

        "Katsoppas kun Toyota se ei suollakaan sontaa markkinoille,"

        No taas kerran tojo nimenomaan suolsi sontaa markkinoille. Ja nyt niitä toimitettuja on vedetty pois liikenteestä kun ne ovat vaarallisia.

        Muut osaavat tehdä sähköautoja joissa pyörät pysyy kiinni ilman mitään jälkikorjausta.


    • Anonyymi

      Toyota vain huijaa on tehnyt niin aina ennenkin.
      Ei tämä enesimmäinen kerta ole kun vikoja peitellään ja valehdellaan.

      • Anonyymi

        Volkkari vain huijaa on tehnyt niin aina ennenkin.
        Ei tämä enesimmäinen kerta ole kun vikoja peitellään ja valehdellaan.


      • Anonyymi

        Tarkoitatko nyt sitä kansanautokonsernia joka asensi jakopäävikaisiin kansanautoihin päästöhuijausohjelman ja kärysi siitä niinsanotusti housut kintuissa? Eikös se "käyttäjvirhe " tullut monille tutuksi kun öljyä alkoi mennä litratolkulla ja vaiheloota pätki, arpoi ja nyki kuin horkkatautinen? Oiskohan sillä huijaripomolla vielä paljon kakkua jäljellä? Sitä se tarkoittaa että kun tekee jekkua niin saa kakkua? Miksei muut ole saaneet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko nyt sitä kansanautokonsernia joka asensi jakopäävikaisiin kansanautoihin päästöhuijausohjelman ja kärysi siitä niinsanotusti housut kintuissa? Eikös se "käyttäjvirhe " tullut monille tutuksi kun öljyä alkoi mennä litratolkulla ja vaiheloota pätki, arpoi ja nyki kuin horkkatautinen? Oiskohan sillä huijaripomolla vielä paljon kakkua jäljellä? Sitä se tarkoittaa että kun tekee jekkua niin saa kakkua? Miksei muut ole saaneet?

        Ei tarkoiteta vaan sitä konsernia, jonka kaasupolkimet juuttuvat kiinni, kärähti päästöistä, ruostuu nopeasti, eikä saa edes pyöränpultteja pysymään kiinni. On lisäksi testien jumbo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarkoiteta vaan sitä konsernia, jonka kaasupolkimet juuttuvat kiinni, kärähti päästöistä, ruostuu nopeasti, eikä saa edes pyöränpultteja pysymään kiinni. On lisäksi testien jumbo.

        Nämä tojohönöt ei oikein kestä tojo mokaa huolella. Aivan niinkuin tojo osaamattomuus jonnekin katosi kun yritetään kääntää puheenaihe muihin merkkeihin. Noloa soperrusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä tojohönöt ei oikein kestä tojo mokaa huolella. Aivan niinkuin tojo osaamattomuus jonnekin katosi kun yritetään kääntää puheenaihe muihin merkkeihin. Noloa soperrusta.

        Jep, kovin on taas unohdettu hallitsemattomia kiihtymisiä aiheuttaneet softabugit, aitojapanilaista laatua edustaneet takatan ilmapussukat (joihin tollolootan ratkaisu oli: välttäkää etupenkillä istumista ;-), öljyrengasongelmat, mitkä ratkoittiin öljytikkuja lyhentämällä ja D4D pommikoneet, jotka lopullisesti tuhosivat tollolootan maineen dieselmoottorien valmistajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, kovin on taas unohdettu hallitsemattomia kiihtymisiä aiheuttaneet softabugit, aitojapanilaista laatua edustaneet takatan ilmapussukat (joihin tollolootan ratkaisu oli: välttäkää etupenkillä istumista ;-), öljyrengasongelmat, mitkä ratkoittiin öljytikkuja lyhentämällä ja D4D pommikoneet, jotka lopullisesti tuhosivat tollolootan maineen dieselmoottorien valmistajana.

        Eikä tietenkään pidä unohtaa MMT robottinylkytintä, joka oli niin nolo, että terot ovat yrittäneet väittää, ettei tällaista ole ikinä valmistettu tai ei ainakaan Suomeen tuotu.

        Eli terot kyllä tietää, miten nolo auto tolloloota on, mutta sitä ei vaan saa ääneen sanoa.


    • Anonyymi

      Sähköautoilla ei saa sitä Toyotan vaatimaa 8 % katetta. Pienempi kate alentaisi pörssikurssia ja siitähän osakkeenomistajat siirtyisivät.

      • Anonyymi

        Pelkkää potaskaa. Jos Toyota ajattelisi tulosta niin se jättäisi tuollaiset sätökset kokonaan tekemättä.
        Nyt se on pannut paljon rahaa kiinni tehdäkseen sontaa josta ei voi veloittaa asiakasta.
        Se on se kaikkein kallein tapa mokata.


      • Anonyymi

        "Sähköautoilla ei saa sitä Toyotan vaatimaa 8 % katetta. "

        Kyllä saisi jos osaisi. Nyt tojo ryssii firman pörssikurssit kahdella tapaa. Se sekään hukkaa paljon rahaa susien tekemiseen että näyttää markkinoille että tekninen osaaminen on ala-arvoisella tasolla.
        Siinä menee sekä tulos että osakkeen arvo vessanpöntöstä alas.


      • Anonyymi

        "Sähköautoilla ei saa sitä Toyotan vaatimaa 8 % katetta."

        Miksi Toyota sitten yleensä edes teki nuo sähköautot susina joita joutuu parsimaan kasaan jälkikäteen?
        Eikö olisi ollut taloudellisesti järkevämpää jättää joko kokonaan tekemättä tai tehdä kerralla valmista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköautoilla ei saa sitä Toyotan vaatimaa 8 % katetta."

        Miksi Toyota sitten yleensä edes teki nuo sähköautot susina joita joutuu parsimaan kasaan jälkikäteen?
        Eikö olisi ollut taloudellisesti järkevämpää jättää joko kokonaan tekemättä tai tehdä kerralla valmista?

        Luuli osaavansa tehdä, mutta epäonnistui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuli osaavansa tehdä, mutta epäonnistui.

        Opettelee tekemään. Polttomoottoriautojen tekoa on harjoiteltu luokkaa 100 vuotta, joten niitä pystytään tekemään erittäin kustannustehokkaasti. Mutta vain suurina sarjoina.

        Useimpien patteriautoijen valmistusmäärät ovat vielä pieniä ja opiskeltavaakin on. Valmistuskustannus on paljon korkeampi ja uusien mallien kanssa tulee väkisin tappiota, koska niitä ei voi myydä valmistuskustannuksia vastaavalla hinnalla katteet päälle.

        Näinhän Teslakin teki alkuun muutaman vuoden turskaa eikä häpeillyt asiaa tunnustaa - tavoitteena oli koko ajan, että valmistusmäärien kasvaessa ja kokemuksen karttuessa tuotantokustannus alenee ja toiminta kääntyy lopulta voitolliseksi. Kuten kävikin.

        VW taisi päästä voiton puolelle aika äskettäin, mutta moni muu lie vielä viivan väärällä puolella.

        Tollolootalla on ensimmäiset patteriautoräpellytkset jo 20 vuoden takaa, mutta paljoa ei siitä ole eteenpäin päästy. Pitkä takamatka kirittävänä kilpailijoihin nähden, kun tuote on vielä näin surkea. Ja maali liikkuu koko ajan, kun muut kehittyvät paremmiksi ja varmaan hinnatkin alkavat joskus laskea, jahka koronan ja ryssien aiheuttamat markkinahäiriöt selätetään.

        Tojohönöt tietysti selittää tippa linssissä tulossa olevista solid state akuista yms. mutta nehän piti tulla jo vuosi tai 2 sitten.... eikä muutkaan valmistajat lepää laakereillaan eli taas kerran on tojo tuomassa myyntiin "ylivertaista tekniikkaa", joka peittoaa vuoden 2020 kilpailijat.... mutta on myynissä vasta 2025, jolloin kilpailijat ovat jo 1 tai 2 sukupolvea edellä. Jälleen kerran.


    • Anonyymi

      Taattua Toyotan "osaamista".

    • Anonyymi

      Tojoöle nauraa kaikki.

    • Anonyymi

      Tulleeko vai eikö tule, näytille karvakuonoille?👻

    • Anonyymi

      Minä en vieläkään uako, että kyseessä ovat pyöränpultit eli pultit joilla vanne kiinnittyy napaan vaan jostakin paljon hankalammin korjattavasta viasta. Takaisinkutsusta tuli ilmoitus jo 3 kuukautta sitten.

      • Anonyymi

        Eikös Toyota itsekin käytä sanoja "hub assembly" eli se viittaisi ongelmaan navan kiinnityksessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Toyota itsekin käytä sanoja "hub assembly" eli se viittaisi ongelmaan navan kiinnityksessä.

        Joo. Korjauksen kestosta päätellen on paljon isompi probleemi kuin jotkut kiinnityspultit. Siellä menee ainakin koko napa vaihtoon.

        https://www.youtube.com/watch?v=Et-h3l2hEL4


    • Anonyymi

      Harakatkin nauraa kun Tojo ei saa pysymään edes pyöriä kiinni!

    • Anonyymi

      Ei kai tuo ole aina ollut ajokiellossa kun sillä on ajettu kolareitakin?

      • Anonyymi

        Päästivät joksikin aikaa noita susia liikenteeseen ennenkuin älysivät miten pahan mokan olivat tehneet.


    • Anonyymi

      Miksi eivät antaneet osaavempien valmistajien rakentaa sähköautoa, esim. Peugeotin. Sieltä ostivat pakettiautonkin kun oma osaaminen ei riittänyt.

      • Anonyymi

        No onhan tuo sähkötojo puoliksi Subaru.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onhan tuo sähkötojo puoliksi Subaru.

        No se ei paljoa auto kun kaksi japanilaista firmaa pistää osaamisensa yhteen. Sekundaa tulee.

        Edelleen ainoat liikennekelpoiset Toyotan sähköautot on tehty ranskalaisella tietotaidolla.


    • Anonyymi

      Miten pyöränmutterit liittyy sähkötekniikkaan?

      • Anonyymi

        Tuskin mitenkään. Tojo osaa mokata monella tavalla.


    • Anonyymi

      Subaru ei antanut muttereita mukana Toyotalle niin koko auto vedettiin pois markkinoilta. Toyota ei osaa tehdä mitään hyvää itse.
      On tämä yksi autoalan isoimmista flopeista ikinä.

    • Anonyymi

      Ei sitä kuntoon saada. Toyota vain antaa valohoitoa eikä osaa korjata mitään.

    • Anonyymi

      Mikä maksaa Tojolla? Miksi ratkaisua tälaiseen perusongelmaan ei löydy?

      • Anonyymi

        Taisi löytyä muutakin ongelmaa samalla. Ainakin kaapelointien kanssa Toyotalla on ollut pahoja ongelmia ja tulipalot ehkä pelottaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi löytyä muutakin ongelmaa samalla. Ainakin kaapelointien kanssa Toyotalla on ollut pahoja ongelmia ja tulipalot ehkä pelottaa?

        Varmaan noin. Toyotan johto teki niin massiivisen mokauksen kun lykkäsi sähköautojen kehitystyötä vuosikausia.
        Nyt kun yritti epätoivoisesti ottaa takamatkaa kiinni niin tulos oli tällainen surkea mahalasku. Toyota ei pysty tekemään nopeasti mitään. Aivan liian dinosaurus kulttuuriltaan.


    • Anonyymi

      Sähköauton moottorin täytyy kestää isojakin tehoja koko ajan toisin kuin hybridissä. Ei tainnut onnistua.

      • Anonyymi

        Ongelma saattaakin liittyä noihin kestomagnetoituihin synkronimoottoreihin. Niiden heikkous on rajoitettu pyörimisnopeus. Magneetit eivät pysy roottorissa kiinni liian suurilla pyörimisnopeuksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma saattaakin liittyä noihin kestomagnetoituihin synkronimoottoreihin. Niiden heikkous on rajoitettu pyörimisnopeus. Magneetit eivät pysy roottorissa kiinni liian suurilla pyörimisnopeuksilla.

        Ja kun Tojo vielä kaiken halvalla tekee.


      • Anonyymi

        Mitä höpäjät?

        Onhan Toyotalla useissa plugareissa yli 100hp sähkömoottoreita millä ajetaan ilman polttista lataussähköllä.


    • Anonyymi

      Tojotan ostan kun ei ennää sojota.

      • Anonyymi

        Ei kannata, pyörät tippuu.


    • Anonyymi

      Pyörät ei pysy kiinni 🤣🤣🤣

    • Anonyymi

      LOL. Tojota osaamista parhaimmillaan. Ps. Ennemmin syön matoja ku omistan tollolootan.

      • Anonyymi

        Sama täällä.


    • Anonyymi

      Missä korjaus,?

      • Anonyymi

        Ei ole tulossa. Ei ollenkaan, Siltä ainakin vaikuttaa.


    • Anonyymi

      Ei ikinä itä-Tojoa meille!

    • Anonyymi

      Joko on koeajossa viikonloppuna vai vai viikon alussa?🍊

      • Anonyymi

        Juhannusviikolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juhannusviikolla.

        Kuinka voi yksi automerkki herättää noin suurta pelkoa ja kauhua huijarimerkin myyjässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka voi yksi automerkki herättää noin suurta pelkoa ja kauhua huijarimerkin myyjässä?

        Miksi täällä automyyjät kirjoittelisi? Taasko Tojo on huijannut?


    • Anonyymi

      On todella iso omgelma kun ei Toyotan insinöörit saa autoa ajokuntoon.
      Vaikka sen ongelman kimpussa kuulema pitkää päivää tehdään.
      No ehkä 2035 sitten katsotaan uudestan jos olisi ajokunnossa siiten.

    • Anonyymi

      Korjausta ei ole näköpiirissä. Ovatkohan åistäneet tehtaan kiinni ja odottamaan ratkaisua vai vieläkö tekevät susia varastoihin seisomaan?

    • Anonyymi

      Luulen että oikea syy on kaikin puolin huonosti suunnitellut alustarakenteet. On tehty halvimmista osista kuten yleensä. Mikä on muuten syynä useimpien Tojotojen sisämeluunki.
      Noi halvat alustan osat ei luultavasti pysty poistamaan tiestä tulevia värinöitä kunnolla ja resonoinnin lopputuloksena alkaa mutterit löystymään. Uudet renkaanpultit ei auta mitään. Jos saadaan yksi mutteri pysymään kiinni alkaa osia tipahdella muualta. Voi olla oikea ongelmapesä koko alusta.

      • Anonyymi

        Kyllä se mullaki vähän jo harmittaa ku viis toitsua oli taas elokuussa kymmenen myydyimmän joukossa. En tiä mitäs tässä tekis asialle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se mullaki vähän jo harmittaa ku viis toitsua oli taas elokuussa kymmenen myydyimmän joukossa. En tiä mitäs tässä tekis asialle?

        Mikä siinä harmittaa? Sekö, että VW-konserni myi elokuussa yli 70 % enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se mullaki vähän jo harmittaa ku viis toitsua oli taas elokuussa kymmenen myydyimmän joukossa. En tiä mitäs tässä tekis asialle?

        Tuossa pitää nyt erottaa kaksi asiaa. Tojotan myynti ja markkinointi osaa tehdä hyvää työtä mutta se ei todellakaan tarkoita sitä että Tojota osaisi valmistaa hyviä autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se mullaki vähän jo harmittaa ku viis toitsua oli taas elokuussa kymmenen myydyimmän joukossa. En tiä mitäs tässä tekis asialle?

        Samaa vähä ihmettelen itekin. Miten ihmiset ostaa tuollaisia autoja valmistajalta joka ei saa pultteja pysymään kiinni renkaissa. Lisäksi käyttökulut on korkeat kun huoltovälikin on kaikista lyhin.


    • Anonyymi

      Toyota 9932
      VW 4000 jotain.

      • Anonyymi

        VW yli 70 % paremmin.


    • Anonyymi

      Kova oli hehkutus kun Toyota ilmoitti et tulee sähköauto markkinoille.
      No miten kävi? Ei näy ei kuulu enään muuta kuin selittelyä.

      Huijari Toyota taas lupaili paljon ja mitä oli totetus?
      Ei saada Toyotan toimesta edes liikennekelposta autoa aikaan.
      Sitten vielä joku kehuu miten muka hyviä autoja Toyota tekee.
      Saanko nauraa itseni kuoliaaksi tässä kohtaa?
      Jos tämä on laatua ja hyvää toimintatapaa niin ei teillä ole järkeä ikinä ollut.

    • Anonyymi

      Ei mitään uutta no odotetaan taas puolivuotta ehkä jotain saadaan korjattua Toyotan toimesta.

      • Anonyymi

        Se on hyvä että viranomaiset saivat määrättyä ajokiellon ennenkuin romuja ehdittiin saada kilpiin.

        Jos nuo romut olisi ehtineet liikenteeseen niin siellä ne olisivat olleet korjaamatta siihen saakka kun pyöriä irtoaisi. Ei tojo saa taksisinkutsuja hoidettua.


    • Anonyymi

      Toyota on aina tehnyt yksinkertaisia autoja mummoille vaareille. Kannattaisi pysyä samalla linjalla ja valmistaa näitä Korollia ja Variksia, Raveja ja mitä niitä lie. Mikään monimutkainen ei onnistu Tojolta.

    • Anonyymi

      Toyotalla oli niin kovat paineet saada markkinoille sähköauto, että piti tehdä vähän tuollainen juostenkustu. Toivotaan että tekevät samalla jonkinlaisen faceliftin tuolle., ja korjaa pakkasessa hyytyvät jarrut.

    • Anonyymi

      Ois kannattanu antaa jonkun osaavan valmistajan tehdä tuo sähköauto. Esim. Peugeotin, joka tekee Toyotan pakettiautot.

      • Anonyymi

        Eikös nuo Auriksetkit tehdä ranskassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös nuo Auriksetkit tehdä ranskassa?

        Yaris tehdään, Auris on jo historiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös nuo Auriksetkit tehdä ranskassa?

        Käsittääkseni Auris suunniteltiin Ranskassa, mutta valmistettiin Britanniassa ja Turkissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni Auris suunniteltiin Ranskassa, mutta valmistettiin Britanniassa ja Turkissa.

        Parempi varmaan ulkoistaa se suunnittelu ja valmistus kokonaan eurooppaan niin saa jotain laatua tehtyä.


    • Anonyymi

      Jos nyt saisivat ne pyörät pysymään kiinni. Aika sama mistä maasta tulee jos lopputulos on täysi Susi jolla ei saa edes ajaa.

      • Anonyymi

        Eli sama kuin ne vw päästöhuijausautot. Ei saa ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sama kuin ne vw päästöhuijausautot. Ei saa ajaa.

        Sai ajaa. Miten lie Hinon huijariautot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sama kuin ne vw päästöhuijausautot. Ei saa ajaa.

        Eipä ole Suomessa yhtään volsua ajokiellossa. Eikä ole koskaan ollutkaan.

        Tojot sen sijaan makaa pajalla odottamassa korjausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sama kuin ne vw päästöhuijausautot. Ei saa ajaa.

        VW-päästöhuijausautot eivät koskaan olleet Suomessa ajokiellossa, mutta olisivat joutuneet ellei omistajat olisi käyttäneet autojaan ohjelmistopäivityksessä. Kaikki käyttivät, koska vastuullinen maahantuoja huolehti, että joka ikinen auto päivitetään.


      • Anonyymi

        Eurooppalaiset valmistajat eivät ole vielä koskaan osanneet suunnitella autoa, joka olisi heti käyttökiellossa, eikä osattaisi korjata. Ei tartte kyllä harkita noita Japanin tekeleitä.


      • Anonyymi

        Hyviä museoautoja, suoraan tehtaalta museoon


    • Anonyymi

      Ei kestä TojoTeron kasetti..

      • Anonyymi

        Ei kestä vwpojan päästöhuijauskasetti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kestä vwpojan päästöhuijauskasetti

        Mitä hätää tässä olisi. Vahvalla kasetilla mennään.
        VW AG hallitsee Suomen valmistajakohtaista tilastoa myös sähköautoissa kun tojon ainoa sähkösuto on ajokiellossa jo ties kuinka moneta kuukautta.
        Megaryssiminen joka naurattaa.

        Suomessa ensirekisteröidyt sähköautot 1–8/2022
        Skoda Enyaq, 724 kpl
        Tesla Model Y, 511 kpl
        Volkswagen ID.4, 510 kpl
        Nissan Leaf, 492 kpl
        Kia EV6, 441 kpl
        Polestar 2, 428 kpl
        Hyundai Ioniq 5, 360 kpl
        Volvo XC40, 312 kpl
        Audi Q4, 300 kpl
        Ford Mustang Mach-E, 297 kpl
        Volvo C40, 294 kpl
        Volkswagen ID.5, 280 kpl

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/viime-vuoden-myyntiyllattaja-putosi-tilastoissa-sahkoautojen-karkipaikka-vaihtui/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kestä vwpojan päästöhuijauskasetti

        Hauska poika. VW sentään päivitti autonsa kuntoon, mutta Toyota on tehnyt päästöhuijaus busseja ja kuormureita 2003- 2022, että kerrankin Toyota vei voiton.


    • Anonyymi

      Miksei tojo korjaa vikaa?

      • Anonyymi

        Ei osaa.


      • Anonyymi

        Taitaa olla liian kallis korjaus ja ehkä vaikeakin?


    • Anonyymi

      Menee renkaat ja akku pilalle kun seisovat pitkään. Tosin saakohan noita koskaan tomitettuakasn.

    • Anonyymi

      Pyydän kärsivällisyyttä. Toyota rekrytoi liki 100 maailman huippuinsinööriä ratkomaan ongelman. Joukossa Nasan entisiä avaruusinsinöörejä, ymmärtävät lujuuslaskelmien päälle. Ongelma painottuu vuotaneiden tietojen mukaan pyöränripustukseen ja vanteisiin. Autot kuljetetaan tehtaalle, niihin vaihdetaan pyöränripustuket uudelleen suunniteltuihin ja uudennmalliset vanteet ja pultit, Pulteista tulee neliömalliset lukkomekanismilla ja jousella varustetut, pysyy kiinni vaikka Saharan aavikkorallissa. Autojen luovutus viivästyy helmi-maaliskuulle 2023 mutta hyvää kannattaa odottaa,

      • Anonyymi

        Jos tuo olisi totta niin olisi kertoisi kaiken valmistajan täydellisestä osaamattomuudesta auton suunnitteluun. Lähinnä ruuvattu osia yhteen ja aloitettu suunnittelu vasta kun auto on valmis. Lähes täydellinen hölmöläistarina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuo olisi totta niin olisi kertoisi kaiken valmistajan täydellisestä osaamattomuudesta auton suunnitteluun. Lähinnä ruuvattu osia yhteen ja aloitettu suunnittelu vasta kun auto on valmis. Lähes täydellinen hölmöläistarina.

        Hei se on subaru. Ei Toyota osaa enään tehdä mitään hyvää itse, eikä edes muiden avustuksella.


      • Anonyymi

        "hyvää kannattaa odottaa,"

        Baikka tojo saisi pyörät pysymään kiinni nin silti tuo on täysin kivikautinen vekotin. Yksivaihelataus, ei lämpöpumppua eikä akkujen lämmitystä.
        Pitää olla täysi tollo jos ostaa noin typerillä spekseillä kyhätyn auton Suomen olosuhteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "hyvää kannattaa odottaa,"

        Baikka tojo saisi pyörät pysymään kiinni nin silti tuo on täysin kivikautinen vekotin. Yksivaihelataus, ei lämpöpumppua eikä akkujen lämmitystä.
        Pitää olla täysi tollo jos ostaa noin typerillä spekseillä kyhätyn auton Suomen olosuhteisiin.

        Eiks se oo ihan normi Tojota, halvat ratkaisut ja halvat osat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiks se oo ihan normi Tojota, halvat ratkaisut ja halvat osat

        Myyntimäärä kestoo sen olevan hyvä.
        Vaikka stä ei ole yhtääm kappaletta myyty oikeasti.
        Koska vähennetään myyntiluvuista takaisinostetut autot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "hyvää kannattaa odottaa,"

        Baikka tojo saisi pyörät pysymään kiinni nin silti tuo on täysin kivikautinen vekotin. Yksivaihelataus, ei lämpöpumppua eikä akkujen lämmitystä.
        Pitää olla täysi tollo jos ostaa noin typerillä spekseillä kyhätyn auton Suomen olosuhteisiin.

        Niinpä, hölmöille riittää kunhan siinä lukee Toyota ja luulevat sellaisen olevan hyvä ja kestävä, ei voi kuin sääliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, hölmöille riittää kunhan siinä lukee Toyota ja luulevat sellaisen olevan hyvä ja kestävä, ei voi kuin sääliä.

        Koeajamatta ja näkemättä nimi paperiin ja odottamaan 2 vuotta. Kyllä täytyy olla kova ostokiima.


    • Anonyymi

      En kyllä uskaltaisi ostaa Tojotaa

    • Anonyymi

      Luultavasti Toyota ottaa myös kärkisijan sähkäreissä kuten muissakin.

      • Anonyymi

        Onhan se jo ottanut. Ainoa sähköauto missä ei edes pyöränpultit pysy kiinni, hihiii!


      • Anonyymi

        Ladassakin pysyy pultit kiinni


    • Anonyymi

      Saa ollakin. Mitään sähköautoja aleta ostamaan..

    • Anonyymi

      Päivästä toiseen vikauutisia Toyotasta. Mitään ei saada toimimaan.

      • Anonyymi

        Päivästä toiseen myyntiennätyksiä. Miksi muut eivät saa aikaan sellaista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivästä toiseen myyntiennätyksiä. Miksi muut eivät saa aikaan sellaista?

        Täytyy kyllä sanoa, että ompas tyhmää mennä tilaamaan uusi auto kun tietää sen olleen käyttökiellossa jo kuukausia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy kyllä sanoa, että ompas tyhmää mennä tilaamaan uusi auto kun tietää sen olleen käyttökiellossa jo kuukausia.

        Tyhmää on ylipäätään ostaa Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivästä toiseen myyntiennätyksiä. Miksi muut eivät saa aikaan sellaista?

        Tojohönön pako mielikuvitusmaailmaan kun kasetti ei kestä todellisuutta.

        VW on edelleen kuningas valmistajakohtaisessa kisassa.
        VW AG 12.000
        Toyota Corp 10.000

        Volsu vie tojoa kuin litran mittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmää on ylipäätään ostaa Toyota.

        Sopii elekäläisille hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sopii elekäläisille hyvin.

        Paitsi tuo sähkötojo. Milläs käy eläkeläispappa hakemassa Saludot ja keppanat kun koko kikotin on ajokiellossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi tuo sähkötojo. Milläs käy eläkeläispappa hakemassa Saludot ja keppanat kun koko kikotin on ajokiellossa?

        Papat pitää Tojotat tallissa, eikä aja niillä muutenkaan, niin mitä väliii vaikka pultit ei pysy kiinni.


    • Anonyymi

      Helmitauluhönön pako mielikuvitusmaailmaan kun kasetti ei kestä todellisuutta.

      Toyota on edelleen kuningas valmistajakohtaisessa kisassa.

      Toyota 9932
      VW 4800

      Toyota vie volkkaria kuin kahen kilon siikaa.

      • Anonyymi

        VW-konserni myös syyskuun myydyin.


    • Anonyymi

      katos, ompa tojolle annettu pitkään kieltoa

    • Anonyymi

      Halu ostaa autot takaisin viittaa kyllä vikaan, jota ei haluta kertoa julkisuuteen. Jokin vakava suunnitteluvirhe?

      • Anonyymi

        Virhe on luultavasti erittäin kallis korjata kun ratkaisua ei löydy.


      • Anonyymi

        Ehkä alusta on niin huonosti suunniteltu, että ravistaa osat irti.Tuohon ei ole helppoa korjausta, eikä halpaa.


    • Anonyymi

      Toyota käy kateeksi.

      • Anonyymi

        Miten liikennekelvoton ja ajokiellossa oleva kikotin jota valmistaja ei osaa korjata voisi aiheuttaa kateutta kenessäkään?
        Suomeksi sanottuna tuohan on täysi susi jolla eiu saa edes ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten liikennekelvoton ja ajokiellossa oleva kikotin jota valmistaja ei osaa korjata voisi aiheuttaa kateutta kenessäkään?
        Suomeksi sanottuna tuohan on täysi susi jolla eiu saa edes ajaa.

        Toyota on aina testannut uusia malleja jopa 3 vuotta ja korjannut esiin tulleet viat. Nyt oli kiire oikaista ja tuloksen näemme


    • Anonyymi

      Mites ne pohjoisesta hinurilla kesken testin palautetut puolivalmisteet? Merkkihuolto otti relax ja ei edes osannut korjata.

    • Anonyymi

      Toyotat ovat kaikkein kestävimpiä.

      • Anonyymi

        Ainoa merkki mitä pitää testeistä kuljettaa hinurin lavalla. Kestävä, hihihii!


    • Anonyymi

      Juuri esitelty Toyota uutuus päätyy myös käyttökieltoon heti.

      • Anonyymi

        Tuo uusi on kiinalainen missä on Tojotan logot. Eivät varmaan enää itse uskaltaneet tehdä.


    • Anonyymi

      Kyllä Toyota osaa ostaa sählöautot takaisin ja uutta mallia vain pokkana esiin.

    • Anonyymi

      Kyllä näille Toyota pelleille saa koko maailma jo nauraa,

    • Anonyymi

      "Toyota on aina testannut uusia malleja jopa 3 vuotta ja korjannut esiin tulleet viat. Nyt oli kiire oikaista ja tuloksen näemme"

      Nyt tuo testaus bziuy562jo-mallin osalta alkaa näköjään siitä hetkestä kun ne toimitetaan asiakkaille. Vielä kaksi ja puoli vuotta niin ne ovat liikennekelpoisia.
      Vahvaa suoritusta Toyotan laadunvalvonnalta ja tuotekehitykseltä.

    • Anonyymi

      25vuotta oli entinen tojo, varma peli, aina ekalla läpi katsastuksesta. Toivotaan että uusi hybridi olis yhtä hyvä. Sähköautoa ei tule minkään merkkistä

    • Anonyymi

      Voittiko huono tojota mm- rallin ylivoimaisesti huonoudellaan, jos niin, miten huonoja muut ovat

      • Anonyymi

        Tojota brändi voitti ralliin, ralliautolla ei mitään tekemistä tehdastekoisten autojen kanssa. Ralliautossa kiristellään renkaan pultit joka ek jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojota brändi voitti ralliin, ralliautolla ei mitään tekemistä tehdastekoisten autojen kanssa. Ralliautossa kiristellään renkaan pultit joka ek jälkeen.

        Toyota maksoi siitä voitosta kalliin hinnan Kallelle.
        Se et kannattaako maksaa jä nähtäväksi.
        Autot mitä Toyota myy on surkeita käpistyksiä.
        ihme että menevät kaupaksi.


    • Anonyymi

      Ladakuski taas kateudesta vihreänä

      • Anonyymi

        Ladat kulkee sähkötoto ei.


    • Anonyymi

      Vain huijarifirma Toyota voi tehdä näin. Tuodaan uusi malli markkinoille ja se joutuu ajokieltoon heti. Luvatraan korjata auto, mutta ei saada vikaa korjattua kuukausiin jopa vuosia saattaa mennä. Aivan uskomaton tilanne Toyotan Toyotan toimintavarmuuden kannalta katsottuna.

      • Anonyymi

        Ihmettelen vaan kuinka tyhmiä on riittänyt nuita tilaamaan. Täytyy kyllä olla paksut Tojota lasit silmillä, että menee tilaaman tuollaisen ja sitten odottelee ja arvuuttelee saakohan renkaan pultit pysymään kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen vaan kuinka tyhmiä on riittänyt nuita tilaamaan. Täytyy kyllä olla paksut Tojota lasit silmillä, että menee tilaaman tuollaisen ja sitten odottelee ja arvuuttelee saakohan renkaan pultit pysymään kiinni.

        Eikö ole laitonta myydä autoja joilla ei saa edes ajaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole laitonta myydä autoja joilla ei saa edes ajaa?

        Ei se Toyotaa haittaa että teknisesti täydellisen ylivoiman omaava auto on käyttökiellossa ja firma on luvannut ostaa kaikki asiakkaille toimitet autot takaisin.


    • Anonyymi

      Milloin saavat kuntoon?

      • Anonyymi

        Ehkä jo 2035?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä jo 2035?

        Nyt Tokiosta kantautui viesti että korjaus pyöräongelmaan on ratkennut. Pientä Jobinpostia tuli siinä suhteessa että samalla tojo kertoi että myös turvatyyny on asennettu päin persettä.

        Miten mahdollista että tojo sai KAKSI noin vakavaa turvallisuuteen liittyvää mokaa mahtumaan yhteen autoon? Toyotan laatuajattelun pitäisi olla muka huippua mutta linjalta ei löydy edes porukkaa joka osaisi asentaa turvatyynyn oikein. Ei hyvää päivää....

        Ja kuinkakohan monta kuukautta menee että nuo korjaamolla seisovat romut saadaan oikeasti korjattua. Joku lehdistötiedoitehan ei vielä korjaa yhtään romua liikennekelpoiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt Tokiosta kantautui viesti että korjaus pyöräongelmaan on ratkennut. Pientä Jobinpostia tuli siinä suhteessa että samalla tojo kertoi että myös turvatyyny on asennettu päin persettä.

        Miten mahdollista että tojo sai KAKSI noin vakavaa turvallisuuteen liittyvää mokaa mahtumaan yhteen autoon? Toyotan laatuajattelun pitäisi olla muka huippua mutta linjalta ei löydy edes porukkaa joka osaisi asentaa turvatyynyn oikein. Ei hyvää päivää....

        Ja kuinkakohan monta kuukautta menee että nuo korjaamolla seisovat romut saadaan oikeasti korjattua. Joku lehdistötiedoitehan ei vielä korjaa yhtään romua liikennekelpoiseksi.

        Jonkun prikkavirityksen laittavat siihen. Voi toimia uusilla autoilla hetken mutta muutaman vuoden päästä noi on pommeja liikenteessä. Jos siellä vaihdetaan vannetta ja mutteria niin alkaako renkaita sinkahtelemaan päin vastaantulijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt Tokiosta kantautui viesti että korjaus pyöräongelmaan on ratkennut. Pientä Jobinpostia tuli siinä suhteessa että samalla tojo kertoi että myös turvatyyny on asennettu päin persettä.

        Miten mahdollista että tojo sai KAKSI noin vakavaa turvallisuuteen liittyvää mokaa mahtumaan yhteen autoon? Toyotan laatuajattelun pitäisi olla muka huippua mutta linjalta ei löydy edes porukkaa joka osaisi asentaa turvatyynyn oikein. Ei hyvää päivää....

        Ja kuinkakohan monta kuukautta menee että nuo korjaamolla seisovat romut saadaan oikeasti korjattua. Joku lehdistötiedoitehan ei vielä korjaa yhtään romua liikennekelpoiseksi.

        Toyotalla tuo turvatyynyongelma on kuulunut "vakiovarustukseen" ainakin 15 vuotta.


    • Anonyymi

      Missä tojo, siellä turvallisuusongelma.
      Ei ole kauaa niistä ryntäilevistä tojoista jotka tappoivat kymmeniä ihmisiä.

      • Anonyymi

        Isoja ongelmia koko ajan.


    • Anonyymi

      Uusien sähkötojotien akut saattaa räjähtää. Takaisinkutsu sen jälkeen kun auto on tuhkana.

      • Anonyymi

        Toyotan takuu korvaa kaikki, ei ole käyttäjän virhe kuten vag ag kruppen dkw


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan takuu korvaa kaikki, ei ole käyttäjän virhe kuten vag ag kruppen dkw

        Tojon takuu on vitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojon takuu on vitsi.

        Artisti maksaa takuun


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe