"Karvisen mukaan mitään uutta tiedotettavaa asiassa ei ole tällä hetkellä, Bz4x on edelleen käyttökiellossa. "
Tämä on toyotan osaamisen taso.
Sähkötojo on edelleen käyttökiellossa
207
1641
Vastaukset
- Anonyymi
Toyota ei päästä nippusidekorjattuja autoja ahneuksissaan kuten eräs huijari AG Group/kruppen, vai mitä omapoika?
- Anonyymi
Ne korjattiin kyllä myöhemmin autoihin aivan oikeasti, kun korvaavat osat saatiin tuotantoon. Nippuside oli tilapäinen pikakorjaus, joka kyllä toimi.
Jokos Toyota on saanut talaisinkutsunsa korjattua? - Anonyymi
Tähän ongelmaan ei taida nippusiteet auttaa, ei möyskään pakkasalla hyytyviin jarruihin.
Ilmeisestä nipareilla on menty jo alkuperäisosaa tehtäessä ja ne ei sitten yllättäen kestäkään.
- Anonyymi
Käyttökiellossa muka löystyvien pyöränpulttien takia!
Ja paskat! Satavarmasti joku muu vakavampi vika pyöränripustuksessa jos ylipäätään liittyy pyöriin mitenkään.
Pyöränpulttien kiristys tai vaihto ei vie aikaa kuukausikaupalla, varsinkin kun käytännössä kaikki Eurooppaan toimitetut ovat esittelyautoja ja siten eivät tavoittamattomissa.
Koko keissi on vakavamman ongelman peittelyä ja tyypillistä Toyotan venkoilua ja sumutusta. - Anonyymi
Miten tojolle jäi tuollainen paasssshha käteen?
- Anonyymi
Onkohan tuo käyttökiellossa pyörien irtoamisen takia vai eikö ole läpäissyt kolaritestiä tms.?
- Anonyymi
Pyörät irtoavat.
- Anonyymi
Perustavaa laatua oleva ongelma. Vaikeaa on ajaa autolla josta voi lähteä pyörä irti.
Oikea ratkaisu Toyotalta laittaa kaikki ajokieltoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perustavaa laatua oleva ongelma. Vaikeaa on ajaa autolla josta voi lähteä pyörä irti.
Oikea ratkaisu Toyotalta laittaa kaikki ajokieltoon.Ainoa ratkaisu siis.
- Anonyymi
Veikkaan vakavaa softavikaa. Kyllä kai pyöränpultit voisi ostaa vaikka Saksasta.
- Anonyymi
Myyvät kumminki nippusiteitä, se on sakemannien tapa huijata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myyvät kumminki nippusiteitä, se on sakemannien tapa huijata.
Mites se Toyotan sähköteippi, joka korjaa sähköjohdon jos toisenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites se Toyotan sähköteippi, joka korjaa sähköjohdon jos toisenkin.
Toyotan moottoreihin on jälkikäteen tehty lisätiivistyksiä ettei jakoketjuun pääse kiviä hiekkaa tms epäpuhtautta. Tämä takaisinkutsu koski Pro ace mallia.
Onhan Toyota unohtanut ECU:n maajohdon kokonaan jostasin mallista.
Että ei irtoavat pyörät ole mitenkään ihme.
Irtoavat pyörät on vain tekosyy vetää auto pois markkinoilta.
Se ei tule takaisin myyntiin ennen kuin hybridien myyntu jää merkittävästi sähköautojen alle. Toyota laskee vain voittoja tässä ei mitään muuta. Siis ei laske vaan lisää hybridien tekemää voittoa firmalle. Ihan rahaan perustuva päätös. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan moottoreihin on jälkikäteen tehty lisätiivistyksiä ettei jakoketjuun pääse kiviä hiekkaa tms epäpuhtautta. Tämä takaisinkutsu koski Pro ace mallia.
Onhan Toyota unohtanut ECU:n maajohdon kokonaan jostasin mallista.
Että ei irtoavat pyörät ole mitenkään ihme.
Irtoavat pyörät on vain tekosyy vetää auto pois markkinoilta.
Se ei tule takaisin myyntiin ennen kuin hybridien myyntu jää merkittävästi sähköautojen alle. Toyota laskee vain voittoja tässä ei mitään muuta. Siis ei laske vaan lisää hybridien tekemää voittoa firmalle. Ihan rahaan perustuva päätös."Toyota laskee vain voittoja tässä ei mitään muuta. Siis ei laske vaan lisää hybridien tekemää voittoa firmalle. Ihan rahaan perustuva päätös."
Melkoinen vitsi tämä tarinasi. Jos ajattelesi rahaa niin tojo olisi jättänyt nämä susikappaleet kokonaan tekemättä.
Ikä on pehmentänyt sun aivosi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toyota laskee vain voittoja tässä ei mitään muuta. Siis ei laske vaan lisää hybridien tekemää voittoa firmalle. Ihan rahaan perustuva päätös."
Melkoinen vitsi tämä tarinasi. Jos ajattelesi rahaa niin tojo olisi jättänyt nämä susikappaleet kokonaan tekemättä.
Ikä on pehmentänyt sun aivosi.Omapoika keksii hassuja tarinoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan moottoreihin on jälkikäteen tehty lisätiivistyksiä ettei jakoketjuun pääse kiviä hiekkaa tms epäpuhtautta. Tämä takaisinkutsu koski Pro ace mallia.
Onhan Toyota unohtanut ECU:n maajohdon kokonaan jostasin mallista.
Että ei irtoavat pyörät ole mitenkään ihme.
Irtoavat pyörät on vain tekosyy vetää auto pois markkinoilta.
Se ei tule takaisin myyntiin ennen kuin hybridien myyntu jää merkittävästi sähköautojen alle. Toyota laskee vain voittoja tässä ei mitään muuta. Siis ei laske vaan lisää hybridien tekemää voittoa firmalle. Ihan rahaan perustuva päätös."Irtoavat pyörät on vain tekosyy vetää auto pois markkinoilta.
Se ei tule takaisin myyntiin ennen kuin hybridien myyntu jää merkittävästi sähköautojen alle. Toyota laskee vain voittoja tässä ei mitään muuta. Siis ei laske vaan lisää hybridien tekemää voittoa firmalle. Ihan rahaan perustuva päätös."
Samasta asiasta on jo aiemminkin kirjoitettu
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17544064/ottiko-toyota-aikalisan
Sähköauton työntäminen markkinoille tässä tilanteessa on tuskin järkevää. Akkumateriaalinen hinnat ovat nousseet vuodessa kahdeksankertaisiksi, joten täyssähköautojen valmistus ajautuu kaikkialla kustannuskriisiin. Itselataavilla autoilla ei ole tätä rasitetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Irtoavat pyörät on vain tekosyy vetää auto pois markkinoilta.
Se ei tule takaisin myyntiin ennen kuin hybridien myyntu jää merkittävästi sähköautojen alle. Toyota laskee vain voittoja tässä ei mitään muuta. Siis ei laske vaan lisää hybridien tekemää voittoa firmalle. Ihan rahaan perustuva päätös."
Samasta asiasta on jo aiemminkin kirjoitettu
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17544064/ottiko-toyota-aikalisan
Sähköauton työntäminen markkinoille tässä tilanteessa on tuskin järkevää. Akkumateriaalinen hinnat ovat nousseet vuodessa kahdeksankertaisiksi, joten täyssähköautojen valmistus ajautuu kaikkialla kustannuskriisiin. Itselataavilla autoilla ei ole tätä rasitetta.Väität siis ettei Toyota itselataavissa ole ollenkaan akkuja?
Vai miten ei ole samaa rasitetta?
- Anonyymi
Toyotalle on vaikea paikka saada pysymään edes pyörän pultit kiinni.
- Anonyymi
On tämä kyllä niin nolo juttu tojolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tämä kyllä niin nolo juttu tojolle.
Mutta perin tavallinen.
- Anonyymi
Vähän isompi päivitys menossa: Kolmivaihelataus ja akkkujen navipohjainen lämmitys vrt. Tesla, VW, korealaiset.
- Anonyymi
Tojon akkujen lämmityksen puute ei ole softasta kiinni. Tojolla ei ole lämmitysvastuksia akuille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojon akkujen lämmityksen puute ei ole softasta kiinni. Tojolla ei ole lämmitysvastuksia akuille.
Ja pyörät tippuu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja pyörät tippuu!
Ensi kertaa autoja tekevä Rivian tekee huippulaatua.
Mutta Toyota ei saa edes sähköautoa markkinoille.
Kertoo aika paljon Toyotan oikeassta osaamisesta.
https://www.youtube.com/watch?v=POT-Tn_Ks6o - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensi kertaa autoja tekevä Rivian tekee huippulaatua.
Mutta Toyota ei saa edes sähköautoa markkinoille.
Kertoo aika paljon Toyotan oikeassta osaamisesta.
https://www.youtube.com/watch?v=POT-Tn_Ks6oKyse on puhtaasti siitä, että Rivianilla ei ole eurosta kiinni, kun tehdään parasta mahdollista. Toyotalla lasketaan se viimeinenkin sentti, joka pystytään säästämään, jotta saataisiin edes kelvollista. Nyt säästettiin se sentti liikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja pyörät tippuu!
Montako on tippunut?
- Anonyymi
Tojon pyörättömistä sähköautoista tulee keräilyharvinaisuuksia, joiden arvo vain kasvaa.
- Anonyymi
Juu, ovat ainakin vähän ajettuja, hihii!🤣
- Anonyymi
"Sähköauton työntäminen markkinoille tässä tilanteessa on tuskin järkevää."
Toimivasta sähköautosta saa tuloja yhtiölle. Se nostaa yhtiön arvoa kuten Tesla on osoittanut. Teslan arvo yhtiönä on paljon suurempi kuin Toyotan.
Toyota on tuhlannut paljon rahaa siihen että se on tehnyt sähköauton jota ei voi käyttää. Se on tyhmää liiketoimintaa.- Anonyymi
Yllättävän iso osa uusista autoista on täyssähkäreitä. Ne ovat vielä aika kalliita. Kilpailu painaa lopulta sähkäreiden hinnat bensa-auton tasalle ja hybridin alle. Nyt on vielä se kermankuorintahinnoittelu menossa. On typerää missata se ja tulla markkinoille valmiiksi huonolaatuisella tuotteella sitten kun hinnat on jo kilpailtu alas.
- Anonyymi
Siinä on iso ero osaako firma tehdä sähköautoja joilla pystyy ajamaan ja joista asiakas maksaa. Tai sitten tojon tapa tehdä sähköauto jolla ei voi ajaa eikä asiakas halua maksaa.
Kai seniilisetäkin ymmmärtää tämän peruseron missä tojo mokasi isosti?- Anonyymi
Tai VW tapa tehdä sähköautoja. Ensin ne makaa puli vuotta taivasalla että saada softa millä edes lähtee liikkeelle. Sen jälkee paikkaillaan purkalla softaa kerran kuussa.
Kaiken kukkuraksi ei kyetä hoitamaa logistiikkaketjua vaan myydään vain lupauksia toimittaa joskus jotain.
Ja kun auton viimein saat niitä toimimattomia softaominaisuuksia on edelleen.
Eikä niissä vageneissa vieläkään ole sitä akun esilämmitystä kuten ei Toyotassakaan.
Tojolla kuitenkin on vasta eka auto uunissa mutta VW:llä on jo monta mallia eikä siltikään akkua voi esilämmittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai VW tapa tehdä sähköautoja. Ensin ne makaa puli vuotta taivasalla että saada softa millä edes lähtee liikkeelle. Sen jälkee paikkaillaan purkalla softaa kerran kuussa.
Kaiken kukkuraksi ei kyetä hoitamaa logistiikkaketjua vaan myydään vain lupauksia toimittaa joskus jotain.
Ja kun auton viimein saat niitä toimimattomia softaominaisuuksia on edelleen.
Eikä niissä vageneissa vieläkään ole sitä akun esilämmitystä kuten ei Toyotassakaan.
Tojolla kuitenkin on vasta eka auto uunissa mutta VW:llä on jo monta mallia eikä siltikään akkua voi esilämmittää."Eikä niissä vageneissa vieläkään ole sitä akun esilämmitystä kuten ei Toyotassakaan."
VWssä on akun lämmitysvastukset. Toyotassa ei ole. Kaksi täysin eri asiaa.
- Anonyymi
Taitaa pysyä pitkään käyttökiellossa.
- Anonyymi
Luulisi että tuollaisen ongelman ratkaisisi nopeasti. Tojolla ei näköjään ole tarvittavaa osaamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulisi että tuollaisen ongelman ratkaisisi nopeasti. Tojolla ei näköjään ole tarvittavaa osaamista.
" Luulisi että tuollaisen ongelman ratkaisisi nopeasti. Tojolla ei näköjään ole tarvittavaa osaamista. "
******
Osaamisesta sähköauton tekeminen ei ole kiinni, sillä onhan Tojota osannut tehdä varmatoimisia itselataavia hybridiautoja liki 30 vuotta, ja edelleenkin nämä autot ovat kaikkein parhaita normaalissa arkiajossa. Toyota-tehtaan johtoporras nyt on vain katsonut niin, että sähköauton tuominen markkinoille tässä maailmantilanteessa ei ole liiketaloudellisesti järkevää. Sähköautoista ei saa niin hyvää katetta (akut ovat kallistuneet liikaa) kuin itselataavista hybrideistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Luulisi että tuollaisen ongelman ratkaisisi nopeasti. Tojolla ei näköjään ole tarvittavaa osaamista. "
******
Osaamisesta sähköauton tekeminen ei ole kiinni, sillä onhan Tojota osannut tehdä varmatoimisia itselataavia hybridiautoja liki 30 vuotta, ja edelleenkin nämä autot ovat kaikkein parhaita normaalissa arkiajossa. Toyota-tehtaan johtoporras nyt on vain katsonut niin, että sähköauton tuominen markkinoille tässä maailmantilanteessa ei ole liiketaloudellisesti järkevää. Sähköautoista ei saa niin hyvää katetta (akut ovat kallistuneet liikaa) kuin itselataavista hybrideistä.Uskomatonta sontaa. Tesla on tehnyt itsestään maailman arvokkaimman sutoyhtiön rakentamalla pelkästään sähköautoja ja takoo hyvää tulosta.
Eikö sun kasetti kestä yotuutta tojon konttaamisesta sähkösutonsa kanssa kun joudut sepittämään itsellesi näitä satuja?
- Anonyymi
Pulttien irtoaminen on kyllä käsittämätön syy, koska rengaspultit ovat kaikissa muissa autoissa ja automalleissa aina pysyneet kiinni.
En muista että moista ongelmaa olisi ikinä ollut milään automerkillä. Mitähän ne on tehneet pulteille tai jengoille?- Anonyymi
Meillä oli aikoinaan auto, josta pyörän pinnapultit katkeilivat takapyöristä. Olikohan vuosimallia -79, käytettynä ostettiin. Vaihdettiin uudet paremmat pinnapultit eikä ongelmia ollut seuraavan viiden vuoden aikana minkä auto oli meillä.
- Anonyymi
Toyotan voimamoottorit pistävät pyöränpultit rupelille.
- Anonyymi
Näin tahtoo käydä kun voima on läsnä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin tahtoo käydä kun voima on läsnä.
Taisi olla aivan uusi asia Toyotalle. Toki, onhan ostomalleissa, Suprassa ja Celicassa vähän voimaakin, mutta että bulkkihybrideissä. Ennenkuulumatonta, sehän lisää kulutusta.
- Anonyymi
Ei riitä tokionpoikien osaaminen.
- Anonyymi
Ei ole koskaan riittänyt.
- Anonyymi
Jos joku vielä väittää et Toyotan sähköautossa ei pysy pyörät kiinni niin se on täysin puppua. Kyllä sellaiseen ongelmaan löytyy nopea ratkaisu, jos sellainen halutaan löytää. Se on oikeasti jo myynnissä mutta ei Toyotan tekemänä.
https://www.bonoss.com/product/bonoss-2023-toyota-bz4x-wheel-spacers-ev-cai#
Toyota vain muuttuu päiväpäivältä naurettavammaaksi.- Anonyymi
Miten tuo spaceri pysyisi turvallisesti kiinni jos vanne ei pysy?
Sehän käyttää samoja vanteen kiinnityspisteitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tuo spaceri pysyisi turvallisesti kiinni jos vanne ei pysy?
Sehän käyttää samoja vanteen kiinnityspisteitä.Vahvemmat kiinnikkeet (pultit) löytyy helposti.
Et ole kuullut ikinä?
Katso tästä mallia: https://www.youtube.com/watch?v=TxBf4X8DhGo
- Anonyymi
Miten Toyotan sähköauto voi aiheuttaa näin paljon kateutta, kysyn vaan?
- Anonyymi
Miten se voi aiheuttaa kateutta kun ei sillä edes saa ajaa?
Lähinnä se aiheuttaa sääliä koska Toyota ei osaa tehdä kunnollista tuotetta.
Sitten Toyotalle nauretaan kun ei osaa korjata pikkuvikaa.
Mutta se on aina sama juttu kun uusi tojo tulee markkinoille.
Viisivuotta korjataan vikoja ja uusi malli malli markkinoille. - Anonyymi
Miten sellainen romu jolla ei voi voi edes voisi herättää kateuttu?
Keskustellaan asiasta lisää siinä vaiheessa jos tojo saa joskus tuon rakkineen liikennekelpoiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sellainen romu jolla ei voi voi edes voisi herättää kateuttu?
Keskustellaan asiasta lisää siinä vaiheessa jos tojo saa joskus tuon rakkineen liikennekelpoiseksi.Typo: Miten sellainen romu jolla ei voi edes ajaa voisi herättää kateuttu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Typo: Miten sellainen romu jolla ei voi edes ajaa voisi herättää kateuttu?
Toyota valmistaa nykyään olohuonekoristeita mitkä ei sovi ollenkaan tieliikkenekäyttöön. Hienoa!
- Anonyymi
Katsoppas kun Toyota se ei suollakaan sontaa markkinoille, ja asiakas tärkein. Huijarit on muualla. Laatu varmistetaan tällä, vaikka ongelma ei koskisi kuin yhtä autoa. Kuulenma korjauksena tulisi olemaan vahvat lukkopultit, korjaus lokakuun -22 aikana ja sitten alkaa luovutukset tilaajille.
- Anonyymi
Minusta tuo on nimenomaan sontaa kun autot myydään, sitten kielletään ajamasta niillä kun pyörät eivät pysy kiinni!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta tuo on nimenomaan sontaa kun autot myydään, sitten kielletään ajamasta niillä kun pyörät eivät pysy kiinni!
Huijausta koko juttu. Jos olisi jotain vikaa sen korjaaminen ei oikeasti ole noin vaikeaa mitä annetaan ymmärtää. Noi selitykset on täysin naurettavia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Katsoppas kun Toyota se ei suollakaan sontaa markkinoille,"
No taas kerran tojo nimenomaan suolsi sontaa markkinoille. Ja nyt niitä toimitettuja on vedetty pois liikenteestä kun ne ovat vaarallisia.
Muut osaavat tehdä sähköautoja joissa pyörät pysyy kiinni ilman mitään jälkikorjausta.Jokaiselle voi sattua lapsuksia mutta Toyota korjaa ne aina, koska laatuvaatimus on maailman kovin automerkeistä.
Oma bz4X tuli tilattua heinäkuussa, en edes harkinnut muita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaiselle voi sattua lapsuksia mutta Toyota korjaa ne aina, koska laatuvaatimus on maailman kovin automerkeistä.
Oma bz4X tuli tilattua heinäkuussa, en edes harkinnut muita.Ei muilla ole sattunut sähkäautoissaan tuollaisia massiivisia turvallisuuteen liittyviä mokia. Ei mitään hajua kuinka kauan menee että saadaan korjattua liikennekuntoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaiselle voi sattua lapsuksia mutta Toyota korjaa ne aina, koska laatuvaatimus on maailman kovin automerkeistä.
Oma bz4X tuli tilattua heinäkuussa, en edes harkinnut muita."en edes harkinnut muita."
Tuollainen kapeakatseinen typeryys on perusedelletys toyotan ostamiselle. Kos katselee muita merkkejä niin läy hyvin nopeasti selville miten jälkeenjäänyt toyota autona on.
Suomen olosuhteissa välttämättömät lämpöpumppu ja ja ajoakkujen lämmitys puuttuvat kokonaan.
Täysin kivikautinen hökötys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"en edes harkinnut muita."
Tuollainen kapeakatseinen typeryys on perusedelletys toyotan ostamiselle. Kos katselee muita merkkejä niin läy hyvin nopeasti selville miten jälkeenjäänyt toyota autona on.
Suomen olosuhteissa välttämättömät lämpöpumppu ja ja ajoakkujen lämmitys puuttuvat kokonaan.
Täysin kivikautinen hökötys.Toyotassa on kyllä lämpöpumppu ja akkujen lämmitys: Toyotalla on jopa plugareissa lämpöpumppu, ollut jo alusta asti.
Sekä Tojolla että volsulla on akuissa vastukset mutta niitä ei käytetä akun esilämmitykseen.
Sama pätee Kiaan ja Huyndaihin.
Otahan vähän selvää asioista... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotassa on kyllä lämpöpumppu ja akkujen lämmitys: Toyotalla on jopa plugareissa lämpöpumppu, ollut jo alusta asti.
Sekä Tojolla että volsulla on akuissa vastukset mutta niitä ei käytetä akun esilämmitykseen.
Sama pätee Kiaan ja Huyndaihin.
Otahan vähän selvää asioista...Paitti että Kialla ja Huyndailla ei ole vielä edes vastuksia. On kyllä tulossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Katsoppas kun Toyota se ei suollakaan sontaa markkinoille,"
No taas kerran tojo nimenomaan suolsi sontaa markkinoille. Ja nyt niitä toimitettuja on vedetty pois liikenteestä kun ne ovat vaarallisia.
Muut osaavat tehdä sähköautoja joissa pyörät pysyy kiinni ilman mitään jälkikorjausta.Suomessa ei ole toimitettu yhtäkään BZ4Xää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotassa on kyllä lämpöpumppu ja akkujen lämmitys: Toyotalla on jopa plugareissa lämpöpumppu, ollut jo alusta asti.
Sekä Tojolla että volsulla on akuissa vastukset mutta niitä ei käytetä akun esilämmitykseen.
Sama pätee Kiaan ja Huyndaihin.
Otahan vähän selvää asioista..."Sekä Tojolla että volsulla on akuissa vastukset
Otahan vähän selvää asioista..."
Ota itse selvää. BZ4Xssä ei ole vastuksia. Ja nimenomaan siitä autosta tässä ketjussa puhutaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa ei ole toimitettu yhtäkään BZ4Xää.
No ei kai kun tilattuja autoja ei voi luovuttaa asiakkaille kun ne ovat ajokiellossa.
Siellä ne seisoi pajan nurkassa häpeän ja osaamattomuuden merkkeinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"en edes harkinnut muita."
Tuollainen kapeakatseinen typeryys on perusedelletys toyotan ostamiselle. Kos katselee muita merkkejä niin läy hyvin nopeasti selville miten jälkeenjäänyt toyota autona on.
Suomen olosuhteissa välttämättömät lämpöpumppu ja ja ajoakkujen lämmitys puuttuvat kokonaan.
Täysin kivikautinen hökötys." Suomen olosuhteissa välttämättömät lämpöpumppu ja ja ajoakkujen lämmitys puuttuvat kokonaan.
Täysin kivikautinen hökötys. "
*********
Jos pakkasta on yli -20 astetta, niin lämpöpumpusta ei ole enää mitään hyötyä. Jos pakkasta on enemmän, niin silloin lämmitys pitää suorittaa vastuksella, jolloin toimintamatka kutistuu olemattomaksi. Tämän vuoksi sähköautoilijalla pitääkin talvella olla pilkkihaalarit mukana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotassa on kyllä lämpöpumppu ja akkujen lämmitys: Toyotalla on jopa plugareissa lämpöpumppu, ollut jo alusta asti.
Sekä Tojolla että volsulla on akuissa vastukset mutta niitä ei käytetä akun esilämmitykseen.
Sama pätee Kiaan ja Huyndaihin.
Otahan vähän selvää asioista..."Toyotalla on jopa plugareissa lämpöpumppu, ollut jo alusta asti."
Rav4 plugari oli talviautovertailussa ja sen lämpöpumppu on ihan kelvoton kapistus. -10° pakkasessa autoa ei voi esilämmittää ennen ajoon lähtöä edes latauksessa ollessa ellei siihen ole asennettu saksalaista polttoainekäyttöistä lämmitintä. Eikä myöskään sähköajo onnistu niissä lämpötiloissa ennen kuin bensamoottori on käyntilämmin. Bensalla siis lämmitetään. - Anonyymi
"Katsoppas kun Toyota se ei suollakaan sontaa markkinoille,"
No taas kerran tojo nimenomaan suolsi sontaa markkinoille. Ja nyt niitä toimitettuja on vedetty pois liikenteestä kun ne ovat vaarallisia.
Muut osaavat tehdä sähköautoja joissa pyörät pysyy kiinni ilman mitään jälkikorjausta.
- Anonyymi
Toyota vain huijaa on tehnyt niin aina ennenkin.
Ei tämä enesimmäinen kerta ole kun vikoja peitellään ja valehdellaan.- Anonyymi
Volkkari vain huijaa on tehnyt niin aina ennenkin.
Ei tämä enesimmäinen kerta ole kun vikoja peitellään ja valehdellaan. - Anonyymi
Tarkoitatko nyt sitä kansanautokonsernia joka asensi jakopäävikaisiin kansanautoihin päästöhuijausohjelman ja kärysi siitä niinsanotusti housut kintuissa? Eikös se "käyttäjvirhe " tullut monille tutuksi kun öljyä alkoi mennä litratolkulla ja vaiheloota pätki, arpoi ja nyki kuin horkkatautinen? Oiskohan sillä huijaripomolla vielä paljon kakkua jäljellä? Sitä se tarkoittaa että kun tekee jekkua niin saa kakkua? Miksei muut ole saaneet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko nyt sitä kansanautokonsernia joka asensi jakopäävikaisiin kansanautoihin päästöhuijausohjelman ja kärysi siitä niinsanotusti housut kintuissa? Eikös se "käyttäjvirhe " tullut monille tutuksi kun öljyä alkoi mennä litratolkulla ja vaiheloota pätki, arpoi ja nyki kuin horkkatautinen? Oiskohan sillä huijaripomolla vielä paljon kakkua jäljellä? Sitä se tarkoittaa että kun tekee jekkua niin saa kakkua? Miksei muut ole saaneet?
Ei tarkoiteta vaan sitä konsernia, jonka kaasupolkimet juuttuvat kiinni, kärähti päästöistä, ruostuu nopeasti, eikä saa edes pyöränpultteja pysymään kiinni. On lisäksi testien jumbo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarkoiteta vaan sitä konsernia, jonka kaasupolkimet juuttuvat kiinni, kärähti päästöistä, ruostuu nopeasti, eikä saa edes pyöränpultteja pysymään kiinni. On lisäksi testien jumbo.
Nämä tojohönöt ei oikein kestä tojo mokaa huolella. Aivan niinkuin tojo osaamattomuus jonnekin katosi kun yritetään kääntää puheenaihe muihin merkkeihin. Noloa soperrusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä tojohönöt ei oikein kestä tojo mokaa huolella. Aivan niinkuin tojo osaamattomuus jonnekin katosi kun yritetään kääntää puheenaihe muihin merkkeihin. Noloa soperrusta.
Jep, kovin on taas unohdettu hallitsemattomia kiihtymisiä aiheuttaneet softabugit, aitojapanilaista laatua edustaneet takatan ilmapussukat (joihin tollolootan ratkaisu oli: välttäkää etupenkillä istumista ;-), öljyrengasongelmat, mitkä ratkoittiin öljytikkuja lyhentämällä ja D4D pommikoneet, jotka lopullisesti tuhosivat tollolootan maineen dieselmoottorien valmistajana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, kovin on taas unohdettu hallitsemattomia kiihtymisiä aiheuttaneet softabugit, aitojapanilaista laatua edustaneet takatan ilmapussukat (joihin tollolootan ratkaisu oli: välttäkää etupenkillä istumista ;-), öljyrengasongelmat, mitkä ratkoittiin öljytikkuja lyhentämällä ja D4D pommikoneet, jotka lopullisesti tuhosivat tollolootan maineen dieselmoottorien valmistajana.
Eikä tietenkään pidä unohtaa MMT robottinylkytintä, joka oli niin nolo, että terot ovat yrittäneet väittää, ettei tällaista ole ikinä valmistettu tai ei ainakaan Suomeen tuotu.
Eli terot kyllä tietää, miten nolo auto tolloloota on, mutta sitä ei vaan saa ääneen sanoa.
- Anonyymi
Sähköautoilla ei saa sitä Toyotan vaatimaa 8 % katetta. Pienempi kate alentaisi pörssikurssia ja siitähän osakkeenomistajat siirtyisivät.
- Anonyymi
Pelkkää potaskaa. Jos Toyota ajattelisi tulosta niin se jättäisi tuollaiset sätökset kokonaan tekemättä.
Nyt se on pannut paljon rahaa kiinni tehdäkseen sontaa josta ei voi veloittaa asiakasta.
Se on se kaikkein kallein tapa mokata. - Anonyymi
"Sähköautoilla ei saa sitä Toyotan vaatimaa 8 % katetta. "
Kyllä saisi jos osaisi. Nyt tojo ryssii firman pörssikurssit kahdella tapaa. Se sekään hukkaa paljon rahaa susien tekemiseen että näyttää markkinoille että tekninen osaaminen on ala-arvoisella tasolla.
Siinä menee sekä tulos että osakkeen arvo vessanpöntöstä alas. - Anonyymi
"Sähköautoilla ei saa sitä Toyotan vaatimaa 8 % katetta."
Miksi Toyota sitten yleensä edes teki nuo sähköautot susina joita joutuu parsimaan kasaan jälkikäteen?
Eikö olisi ollut taloudellisesti järkevämpää jättää joko kokonaan tekemättä tai tehdä kerralla valmista? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sähköautoilla ei saa sitä Toyotan vaatimaa 8 % katetta."
Miksi Toyota sitten yleensä edes teki nuo sähköautot susina joita joutuu parsimaan kasaan jälkikäteen?
Eikö olisi ollut taloudellisesti järkevämpää jättää joko kokonaan tekemättä tai tehdä kerralla valmista?Luuli osaavansa tehdä, mutta epäonnistui.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuli osaavansa tehdä, mutta epäonnistui.
Opettelee tekemään. Polttomoottoriautojen tekoa on harjoiteltu luokkaa 100 vuotta, joten niitä pystytään tekemään erittäin kustannustehokkaasti. Mutta vain suurina sarjoina.
Useimpien patteriautoijen valmistusmäärät ovat vielä pieniä ja opiskeltavaakin on. Valmistuskustannus on paljon korkeampi ja uusien mallien kanssa tulee väkisin tappiota, koska niitä ei voi myydä valmistuskustannuksia vastaavalla hinnalla katteet päälle.
Näinhän Teslakin teki alkuun muutaman vuoden turskaa eikä häpeillyt asiaa tunnustaa - tavoitteena oli koko ajan, että valmistusmäärien kasvaessa ja kokemuksen karttuessa tuotantokustannus alenee ja toiminta kääntyy lopulta voitolliseksi. Kuten kävikin.
VW taisi päästä voiton puolelle aika äskettäin, mutta moni muu lie vielä viivan väärällä puolella.
Tollolootalla on ensimmäiset patteriautoräpellytkset jo 20 vuoden takaa, mutta paljoa ei siitä ole eteenpäin päästy. Pitkä takamatka kirittävänä kilpailijoihin nähden, kun tuote on vielä näin surkea. Ja maali liikkuu koko ajan, kun muut kehittyvät paremmiksi ja varmaan hinnatkin alkavat joskus laskea, jahka koronan ja ryssien aiheuttamat markkinahäiriöt selätetään.
Tojohönöt tietysti selittää tippa linssissä tulossa olevista solid state akuista yms. mutta nehän piti tulla jo vuosi tai 2 sitten.... eikä muutkaan valmistajat lepää laakereillaan eli taas kerran on tojo tuomassa myyntiin "ylivertaista tekniikkaa", joka peittoaa vuoden 2020 kilpailijat.... mutta on myynissä vasta 2025, jolloin kilpailijat ovat jo 1 tai 2 sukupolvea edellä. Jälleen kerran.
- Anonyymi
Taattua Toyotan "osaamista".
- Anonyymi
Tojoöle nauraa kaikki.
- Anonyymi
Tulleeko vai eikö tule, näytille karvakuonoille?👻
- Anonyymi
Minä en vieläkään uako, että kyseessä ovat pyöränpultit eli pultit joilla vanne kiinnittyy napaan vaan jostakin paljon hankalammin korjattavasta viasta. Takaisinkutsusta tuli ilmoitus jo 3 kuukautta sitten.
- Anonyymi
Eikös Toyota itsekin käytä sanoja "hub assembly" eli se viittaisi ongelmaan navan kiinnityksessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös Toyota itsekin käytä sanoja "hub assembly" eli se viittaisi ongelmaan navan kiinnityksessä.
Joo. Korjauksen kestosta päätellen on paljon isompi probleemi kuin jotkut kiinnityspultit. Siellä menee ainakin koko napa vaihtoon.
https://www.youtube.com/watch?v=Et-h3l2hEL4
- Anonyymi
Harakatkin nauraa kun Tojo ei saa pysymään edes pyöriä kiinni!
- Anonyymi
Ei kai tuo ole aina ollut ajokiellossa kun sillä on ajettu kolareitakin?
- Anonyymi
Päästivät joksikin aikaa noita susia liikenteeseen ennenkuin älysivät miten pahan mokan olivat tehneet.
- Anonyymi
Miksi eivät antaneet osaavempien valmistajien rakentaa sähköautoa, esim. Peugeotin. Sieltä ostivat pakettiautonkin kun oma osaaminen ei riittänyt.
- Anonyymi
No onhan tuo sähkötojo puoliksi Subaru.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No onhan tuo sähkötojo puoliksi Subaru.
No se ei paljoa auto kun kaksi japanilaista firmaa pistää osaamisensa yhteen. Sekundaa tulee.
Edelleen ainoat liikennekelpoiset Toyotan sähköautot on tehty ranskalaisella tietotaidolla.
- Anonyymi
Miten pyöränmutterit liittyy sähkötekniikkaan?
- Anonyymi
Tuskin mitenkään. Tojo osaa mokata monella tavalla.
- Anonyymi
Subaru ei antanut muttereita mukana Toyotalle niin koko auto vedettiin pois markkinoilta. Toyota ei osaa tehdä mitään hyvää itse.
On tämä yksi autoalan isoimmista flopeista ikinä. - Anonyymi
Ei sitä kuntoon saada. Toyota vain antaa valohoitoa eikä osaa korjata mitään.
- Anonyymi
Mikä maksaa Tojolla? Miksi ratkaisua tälaiseen perusongelmaan ei löydy?
- Anonyymi
Taisi löytyä muutakin ongelmaa samalla. Ainakin kaapelointien kanssa Toyotalla on ollut pahoja ongelmia ja tulipalot ehkä pelottaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisi löytyä muutakin ongelmaa samalla. Ainakin kaapelointien kanssa Toyotalla on ollut pahoja ongelmia ja tulipalot ehkä pelottaa?
Varmaan noin. Toyotan johto teki niin massiivisen mokauksen kun lykkäsi sähköautojen kehitystyötä vuosikausia.
Nyt kun yritti epätoivoisesti ottaa takamatkaa kiinni niin tulos oli tällainen surkea mahalasku. Toyota ei pysty tekemään nopeasti mitään. Aivan liian dinosaurus kulttuuriltaan.
- Anonyymi
Sähköauton moottorin täytyy kestää isojakin tehoja koko ajan toisin kuin hybridissä. Ei tainnut onnistua.
- Anonyymi
Ongelma saattaakin liittyä noihin kestomagnetoituihin synkronimoottoreihin. Niiden heikkous on rajoitettu pyörimisnopeus. Magneetit eivät pysy roottorissa kiinni liian suurilla pyörimisnopeuksilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelma saattaakin liittyä noihin kestomagnetoituihin synkronimoottoreihin. Niiden heikkous on rajoitettu pyörimisnopeus. Magneetit eivät pysy roottorissa kiinni liian suurilla pyörimisnopeuksilla.
Ja kun Tojo vielä kaiken halvalla tekee.
- Anonyymi
Mitä höpäjät?
Onhan Toyotalla useissa plugareissa yli 100hp sähkömoottoreita millä ajetaan ilman polttista lataussähköllä.
- Anonyymi
Tojotan ostan kun ei ennää sojota.
- Anonyymi
Ei kannata, pyörät tippuu.
- Anonyymi
Pyörät ei pysy kiinni 🤣🤣🤣
- Anonyymi
LOL. Tojota osaamista parhaimmillaan. Ps. Ennemmin syön matoja ku omistan tollolootan.
- Anonyymi
Sama täällä.
- Anonyymi
Missä korjaus,?
- Anonyymi
Ei ole tulossa. Ei ollenkaan, Siltä ainakin vaikuttaa.
- Anonyymi
Ei ikinä itä-Tojoa meille!
- Anonyymi
Joko on koeajossa viikonloppuna vai vai viikon alussa?🍊
- Anonyymi
Juhannusviikolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juhannusviikolla.
Kuinka voi yksi automerkki herättää noin suurta pelkoa ja kauhua huijarimerkin myyjässä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka voi yksi automerkki herättää noin suurta pelkoa ja kauhua huijarimerkin myyjässä?
Miksi täällä automyyjät kirjoittelisi? Taasko Tojo on huijannut?
- Anonyymi
On todella iso omgelma kun ei Toyotan insinöörit saa autoa ajokuntoon.
Vaikka sen ongelman kimpussa kuulema pitkää päivää tehdään.
No ehkä 2035 sitten katsotaan uudestan jos olisi ajokunnossa siiten. - Anonyymi
Korjausta ei ole näköpiirissä. Ovatkohan åistäneet tehtaan kiinni ja odottamaan ratkaisua vai vieläkö tekevät susia varastoihin seisomaan?
- Anonyymi
Luulen että oikea syy on kaikin puolin huonosti suunnitellut alustarakenteet. On tehty halvimmista osista kuten yleensä. Mikä on muuten syynä useimpien Tojotojen sisämeluunki.
Noi halvat alustan osat ei luultavasti pysty poistamaan tiestä tulevia värinöitä kunnolla ja resonoinnin lopputuloksena alkaa mutterit löystymään. Uudet renkaanpultit ei auta mitään. Jos saadaan yksi mutteri pysymään kiinni alkaa osia tipahdella muualta. Voi olla oikea ongelmapesä koko alusta.- Anonyymi
Kyllä se mullaki vähän jo harmittaa ku viis toitsua oli taas elokuussa kymmenen myydyimmän joukossa. En tiä mitäs tässä tekis asialle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se mullaki vähän jo harmittaa ku viis toitsua oli taas elokuussa kymmenen myydyimmän joukossa. En tiä mitäs tässä tekis asialle?
Mikä siinä harmittaa? Sekö, että VW-konserni myi elokuussa yli 70 % enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se mullaki vähän jo harmittaa ku viis toitsua oli taas elokuussa kymmenen myydyimmän joukossa. En tiä mitäs tässä tekis asialle?
Tuossa pitää nyt erottaa kaksi asiaa. Tojotan myynti ja markkinointi osaa tehdä hyvää työtä mutta se ei todellakaan tarkoita sitä että Tojota osaisi valmistaa hyviä autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se mullaki vähän jo harmittaa ku viis toitsua oli taas elokuussa kymmenen myydyimmän joukossa. En tiä mitäs tässä tekis asialle?
Samaa vähä ihmettelen itekin. Miten ihmiset ostaa tuollaisia autoja valmistajalta joka ei saa pultteja pysymään kiinni renkaissa. Lisäksi käyttökulut on korkeat kun huoltovälikin on kaikista lyhin.
- Anonyymi
Toyota 9932
VW 4000 jotain.- Anonyymi
VW yli 70 % paremmin.
- Anonyymi
Kova oli hehkutus kun Toyota ilmoitti et tulee sähköauto markkinoille.
No miten kävi? Ei näy ei kuulu enään muuta kuin selittelyä.
Huijari Toyota taas lupaili paljon ja mitä oli totetus?
Ei saada Toyotan toimesta edes liikennekelposta autoa aikaan.
Sitten vielä joku kehuu miten muka hyviä autoja Toyota tekee.
Saanko nauraa itseni kuoliaaksi tässä kohtaa?
Jos tämä on laatua ja hyvää toimintatapaa niin ei teillä ole järkeä ikinä ollut. - Anonyymi
Ei mitään uutta no odotetaan taas puolivuotta ehkä jotain saadaan korjattua Toyotan toimesta.
- Anonyymi
Se on hyvä että viranomaiset saivat määrättyä ajokiellon ennenkuin romuja ehdittiin saada kilpiin.
Jos nuo romut olisi ehtineet liikenteeseen niin siellä ne olisivat olleet korjaamatta siihen saakka kun pyöriä irtoaisi. Ei tojo saa taksisinkutsuja hoidettua.
- Anonyymi
Toyota on aina tehnyt yksinkertaisia autoja mummoille vaareille. Kannattaisi pysyä samalla linjalla ja valmistaa näitä Korollia ja Variksia, Raveja ja mitä niitä lie. Mikään monimutkainen ei onnistu Tojolta.
- Anonyymi
Toyotalla oli niin kovat paineet saada markkinoille sähköauto, että piti tehdä vähän tuollainen juostenkustu. Toivotaan että tekevät samalla jonkinlaisen faceliftin tuolle., ja korjaa pakkasessa hyytyvät jarrut.
- Anonyymi
Ois kannattanu antaa jonkun osaavan valmistajan tehdä tuo sähköauto. Esim. Peugeotin, joka tekee Toyotan pakettiautot.
- Anonyymi
Eikös nuo Auriksetkit tehdä ranskassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös nuo Auriksetkit tehdä ranskassa?
Yaris tehdään, Auris on jo historiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös nuo Auriksetkit tehdä ranskassa?
Käsittääkseni Auris suunniteltiin Ranskassa, mutta valmistettiin Britanniassa ja Turkissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsittääkseni Auris suunniteltiin Ranskassa, mutta valmistettiin Britanniassa ja Turkissa.
Parempi varmaan ulkoistaa se suunnittelu ja valmistus kokonaan eurooppaan niin saa jotain laatua tehtyä.
- Anonyymi
Jos nyt saisivat ne pyörät pysymään kiinni. Aika sama mistä maasta tulee jos lopputulos on täysi Susi jolla ei saa edes ajaa.
- Anonyymi
Eli sama kuin ne vw päästöhuijausautot. Ei saa ajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sama kuin ne vw päästöhuijausautot. Ei saa ajaa.
Sai ajaa. Miten lie Hinon huijariautot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sama kuin ne vw päästöhuijausautot. Ei saa ajaa.
Eipä ole Suomessa yhtään volsua ajokiellossa. Eikä ole koskaan ollutkaan.
Tojot sen sijaan makaa pajalla odottamassa korjausta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sama kuin ne vw päästöhuijausautot. Ei saa ajaa.
VW-päästöhuijausautot eivät koskaan olleet Suomessa ajokiellossa, mutta olisivat joutuneet ellei omistajat olisi käyttäneet autojaan ohjelmistopäivityksessä. Kaikki käyttivät, koska vastuullinen maahantuoja huolehti, että joka ikinen auto päivitetään.
- Anonyymi
Eurooppalaiset valmistajat eivät ole vielä koskaan osanneet suunnitella autoa, joka olisi heti käyttökiellossa, eikä osattaisi korjata. Ei tartte kyllä harkita noita Japanin tekeleitä.
- Anonyymi
Hyviä museoautoja, suoraan tehtaalta museoon
- Anonyymi
Ei kestä TojoTeron kasetti..
- Anonyymi
Ei kestä vwpojan päästöhuijauskasetti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kestä vwpojan päästöhuijauskasetti
Mitä hätää tässä olisi. Vahvalla kasetilla mennään.
VW AG hallitsee Suomen valmistajakohtaista tilastoa myös sähköautoissa kun tojon ainoa sähkösuto on ajokiellossa jo ties kuinka moneta kuukautta.
Megaryssiminen joka naurattaa.
Suomessa ensirekisteröidyt sähköautot 1–8/2022
Skoda Enyaq, 724 kpl
Tesla Model Y, 511 kpl
Volkswagen ID.4, 510 kpl
Nissan Leaf, 492 kpl
Kia EV6, 441 kpl
Polestar 2, 428 kpl
Hyundai Ioniq 5, 360 kpl
Volvo XC40, 312 kpl
Audi Q4, 300 kpl
Ford Mustang Mach-E, 297 kpl
Volvo C40, 294 kpl
Volkswagen ID.5, 280 kpl
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/viime-vuoden-myyntiyllattaja-putosi-tilastoissa-sahkoautojen-karkipaikka-vaihtui/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kestä vwpojan päästöhuijauskasetti
Hauska poika. VW sentään päivitti autonsa kuntoon, mutta Toyota on tehnyt päästöhuijaus busseja ja kuormureita 2003- 2022, että kerrankin Toyota vei voiton.
- Anonyymi
Miksei tojo korjaa vikaa?
- Anonyymi
Ei osaa.
- Anonyymi
Taitaa olla liian kallis korjaus ja ehkä vaikeakin?
- Anonyymi
Menee renkaat ja akku pilalle kun seisovat pitkään. Tosin saakohan noita koskaan tomitettuakasn.
- Anonyymi
Pyydän kärsivällisyyttä. Toyota rekrytoi liki 100 maailman huippuinsinööriä ratkomaan ongelman. Joukossa Nasan entisiä avaruusinsinöörejä, ymmärtävät lujuuslaskelmien päälle. Ongelma painottuu vuotaneiden tietojen mukaan pyöränripustukseen ja vanteisiin. Autot kuljetetaan tehtaalle, niihin vaihdetaan pyöränripustuket uudelleen suunniteltuihin ja uudennmalliset vanteet ja pultit, Pulteista tulee neliömalliset lukkomekanismilla ja jousella varustetut, pysyy kiinni vaikka Saharan aavikkorallissa. Autojen luovutus viivästyy helmi-maaliskuulle 2023 mutta hyvää kannattaa odottaa,
- Anonyymi
Jos tuo olisi totta niin olisi kertoisi kaiken valmistajan täydellisestä osaamattomuudesta auton suunnitteluun. Lähinnä ruuvattu osia yhteen ja aloitettu suunnittelu vasta kun auto on valmis. Lähes täydellinen hölmöläistarina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tuo olisi totta niin olisi kertoisi kaiken valmistajan täydellisestä osaamattomuudesta auton suunnitteluun. Lähinnä ruuvattu osia yhteen ja aloitettu suunnittelu vasta kun auto on valmis. Lähes täydellinen hölmöläistarina.
Hei se on subaru. Ei Toyota osaa enään tehdä mitään hyvää itse, eikä edes muiden avustuksella.
- Anonyymi
"hyvää kannattaa odottaa,"
Baikka tojo saisi pyörät pysymään kiinni nin silti tuo on täysin kivikautinen vekotin. Yksivaihelataus, ei lämpöpumppua eikä akkujen lämmitystä.
Pitää olla täysi tollo jos ostaa noin typerillä spekseillä kyhätyn auton Suomen olosuhteisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"hyvää kannattaa odottaa,"
Baikka tojo saisi pyörät pysymään kiinni nin silti tuo on täysin kivikautinen vekotin. Yksivaihelataus, ei lämpöpumppua eikä akkujen lämmitystä.
Pitää olla täysi tollo jos ostaa noin typerillä spekseillä kyhätyn auton Suomen olosuhteisiin.Eiks se oo ihan normi Tojota, halvat ratkaisut ja halvat osat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiks se oo ihan normi Tojota, halvat ratkaisut ja halvat osat
Myyntimäärä kestoo sen olevan hyvä.
Vaikka stä ei ole yhtääm kappaletta myyty oikeasti.
Koska vähennetään myyntiluvuista takaisinostetut autot? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"hyvää kannattaa odottaa,"
Baikka tojo saisi pyörät pysymään kiinni nin silti tuo on täysin kivikautinen vekotin. Yksivaihelataus, ei lämpöpumppua eikä akkujen lämmitystä.
Pitää olla täysi tollo jos ostaa noin typerillä spekseillä kyhätyn auton Suomen olosuhteisiin.Niinpä, hölmöille riittää kunhan siinä lukee Toyota ja luulevat sellaisen olevan hyvä ja kestävä, ei voi kuin sääliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, hölmöille riittää kunhan siinä lukee Toyota ja luulevat sellaisen olevan hyvä ja kestävä, ei voi kuin sääliä.
Koeajamatta ja näkemättä nimi paperiin ja odottamaan 2 vuotta. Kyllä täytyy olla kova ostokiima.
- Anonyymi
En kyllä uskaltaisi ostaa Tojotaa
- Anonyymi
Luultavasti Toyota ottaa myös kärkisijan sähkäreissä kuten muissakin.
- Anonyymi
Onhan se jo ottanut. Ainoa sähköauto missä ei edes pyöränpultit pysy kiinni, hihiii!
- Anonyymi
Ladassakin pysyy pultit kiinni
- Anonyymi
Saa ollakin. Mitään sähköautoja aleta ostamaan..
- Anonyymi
Päivästä toiseen vikauutisia Toyotasta. Mitään ei saada toimimaan.
- Anonyymi
Päivästä toiseen myyntiennätyksiä. Miksi muut eivät saa aikaan sellaista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päivästä toiseen myyntiennätyksiä. Miksi muut eivät saa aikaan sellaista?
Täytyy kyllä sanoa, että ompas tyhmää mennä tilaamaan uusi auto kun tietää sen olleen käyttökiellossa jo kuukausia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa, että ompas tyhmää mennä tilaamaan uusi auto kun tietää sen olleen käyttökiellossa jo kuukausia.
Tyhmää on ylipäätään ostaa Toyota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päivästä toiseen myyntiennätyksiä. Miksi muut eivät saa aikaan sellaista?
Tojohönön pako mielikuvitusmaailmaan kun kasetti ei kestä todellisuutta.
VW on edelleen kuningas valmistajakohtaisessa kisassa.
VW AG 12.000
Toyota Corp 10.000
Volsu vie tojoa kuin litran mittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmää on ylipäätään ostaa Toyota.
Sopii elekäläisille hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sopii elekäläisille hyvin.
Paitsi tuo sähkötojo. Milläs käy eläkeläispappa hakemassa Saludot ja keppanat kun koko kikotin on ajokiellossa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi tuo sähkötojo. Milläs käy eläkeläispappa hakemassa Saludot ja keppanat kun koko kikotin on ajokiellossa?
Papat pitää Tojotat tallissa, eikä aja niillä muutenkaan, niin mitä väliii vaikka pultit ei pysy kiinni.
- Anonyymi
Helmitauluhönön pako mielikuvitusmaailmaan kun kasetti ei kestä todellisuutta.
Toyota on edelleen kuningas valmistajakohtaisessa kisassa.
Toyota 9932
VW 4800
Toyota vie volkkaria kuin kahen kilon siikaa.- Anonyymi
VW-konserni myös syyskuun myydyin.
- Anonyymi
katos, ompa tojolle annettu pitkään kieltoa
- Anonyymi
Halu ostaa autot takaisin viittaa kyllä vikaan, jota ei haluta kertoa julkisuuteen. Jokin vakava suunnitteluvirhe?
- Anonyymi
Virhe on luultavasti erittäin kallis korjata kun ratkaisua ei löydy.
- Anonyymi
Ehkä alusta on niin huonosti suunniteltu, että ravistaa osat irti.Tuohon ei ole helppoa korjausta, eikä halpaa.
- Anonyymi
Toyota käy kateeksi.
- Anonyymi
Miten liikennekelvoton ja ajokiellossa oleva kikotin jota valmistaja ei osaa korjata voisi aiheuttaa kateutta kenessäkään?
Suomeksi sanottuna tuohan on täysi susi jolla eiu saa edes ajaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten liikennekelvoton ja ajokiellossa oleva kikotin jota valmistaja ei osaa korjata voisi aiheuttaa kateutta kenessäkään?
Suomeksi sanottuna tuohan on täysi susi jolla eiu saa edes ajaa.Toyota on aina testannut uusia malleja jopa 3 vuotta ja korjannut esiin tulleet viat. Nyt oli kiire oikaista ja tuloksen näemme
- Anonyymi
Mites ne pohjoisesta hinurilla kesken testin palautetut puolivalmisteet? Merkkihuolto otti relax ja ei edes osannut korjata.
- Anonyymi
Toyotat ovat kaikkein kestävimpiä.
- Anonyymi
Ainoa merkki mitä pitää testeistä kuljettaa hinurin lavalla. Kestävä, hihihii!
- Anonyymi
Juuri esitelty Toyota uutuus päätyy myös käyttökieltoon heti.
- Anonyymi
Tuo uusi on kiinalainen missä on Tojotan logot. Eivät varmaan enää itse uskaltaneet tehdä.
- Anonyymi
Kyllä Toyota osaa ostaa sählöautot takaisin ja uutta mallia vain pokkana esiin.
- Anonyymi
Kyllä näille Toyota pelleille saa koko maailma jo nauraa,
- Anonyymi
"Toyota on aina testannut uusia malleja jopa 3 vuotta ja korjannut esiin tulleet viat. Nyt oli kiire oikaista ja tuloksen näemme"
Nyt tuo testaus bziuy562jo-mallin osalta alkaa näköjään siitä hetkestä kun ne toimitetaan asiakkaille. Vielä kaksi ja puoli vuotta niin ne ovat liikennekelpoisia.
Vahvaa suoritusta Toyotan laadunvalvonnalta ja tuotekehitykseltä. - Anonyymi
25vuotta oli entinen tojo, varma peli, aina ekalla läpi katsastuksesta. Toivotaan että uusi hybridi olis yhtä hyvä. Sähköautoa ei tule minkään merkkistä
- Anonyymi
Voittiko huono tojota mm- rallin ylivoimaisesti huonoudellaan, jos niin, miten huonoja muut ovat
- Anonyymi
Tojota brändi voitti ralliin, ralliautolla ei mitään tekemistä tehdastekoisten autojen kanssa. Ralliautossa kiristellään renkaan pultit joka ek jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojota brändi voitti ralliin, ralliautolla ei mitään tekemistä tehdastekoisten autojen kanssa. Ralliautossa kiristellään renkaan pultit joka ek jälkeen.
Toyota maksoi siitä voitosta kalliin hinnan Kallelle.
Se et kannattaako maksaa jä nähtäväksi.
Autot mitä Toyota myy on surkeita käpistyksiä.
ihme että menevät kaupaksi.
- Anonyymi
Ladakuski taas kateudesta vihreänä
- Anonyymi
Ladat kulkee sähkötoto ei.
- Anonyymi
Vain huijarifirma Toyota voi tehdä näin. Tuodaan uusi malli markkinoille ja se joutuu ajokieltoon heti. Luvatraan korjata auto, mutta ei saada vikaa korjattua kuukausiin jopa vuosia saattaa mennä. Aivan uskomaton tilanne Toyotan Toyotan toimintavarmuuden kannalta katsottuna.
- Anonyymi
Ihmettelen vaan kuinka tyhmiä on riittänyt nuita tilaamaan. Täytyy kyllä olla paksut Tojota lasit silmillä, että menee tilaaman tuollaisen ja sitten odottelee ja arvuuttelee saakohan renkaan pultit pysymään kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmettelen vaan kuinka tyhmiä on riittänyt nuita tilaamaan. Täytyy kyllä olla paksut Tojota lasit silmillä, että menee tilaaman tuollaisen ja sitten odottelee ja arvuuttelee saakohan renkaan pultit pysymään kiinni.
Eikö ole laitonta myydä autoja joilla ei saa edes ajaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö ole laitonta myydä autoja joilla ei saa edes ajaa?
Ei se Toyotaa haittaa että teknisesti täydellisen ylivoiman omaava auto on käyttökiellossa ja firma on luvannut ostaa kaikki asiakkaille toimitet autot takaisin.
- Anonyymi
Milloin saavat kuntoon?
- Anonyymi
Ehkä jo 2035?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä jo 2035?
Nyt Tokiosta kantautui viesti että korjaus pyöräongelmaan on ratkennut. Pientä Jobinpostia tuli siinä suhteessa että samalla tojo kertoi että myös turvatyyny on asennettu päin persettä.
Miten mahdollista että tojo sai KAKSI noin vakavaa turvallisuuteen liittyvää mokaa mahtumaan yhteen autoon? Toyotan laatuajattelun pitäisi olla muka huippua mutta linjalta ei löydy edes porukkaa joka osaisi asentaa turvatyynyn oikein. Ei hyvää päivää....
Ja kuinkakohan monta kuukautta menee että nuo korjaamolla seisovat romut saadaan oikeasti korjattua. Joku lehdistötiedoitehan ei vielä korjaa yhtään romua liikennekelpoiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt Tokiosta kantautui viesti että korjaus pyöräongelmaan on ratkennut. Pientä Jobinpostia tuli siinä suhteessa että samalla tojo kertoi että myös turvatyyny on asennettu päin persettä.
Miten mahdollista että tojo sai KAKSI noin vakavaa turvallisuuteen liittyvää mokaa mahtumaan yhteen autoon? Toyotan laatuajattelun pitäisi olla muka huippua mutta linjalta ei löydy edes porukkaa joka osaisi asentaa turvatyynyn oikein. Ei hyvää päivää....
Ja kuinkakohan monta kuukautta menee että nuo korjaamolla seisovat romut saadaan oikeasti korjattua. Joku lehdistötiedoitehan ei vielä korjaa yhtään romua liikennekelpoiseksi.Jonkun prikkavirityksen laittavat siihen. Voi toimia uusilla autoilla hetken mutta muutaman vuoden päästä noi on pommeja liikenteessä. Jos siellä vaihdetaan vannetta ja mutteria niin alkaako renkaita sinkahtelemaan päin vastaantulijoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt Tokiosta kantautui viesti että korjaus pyöräongelmaan on ratkennut. Pientä Jobinpostia tuli siinä suhteessa että samalla tojo kertoi että myös turvatyyny on asennettu päin persettä.
Miten mahdollista että tojo sai KAKSI noin vakavaa turvallisuuteen liittyvää mokaa mahtumaan yhteen autoon? Toyotan laatuajattelun pitäisi olla muka huippua mutta linjalta ei löydy edes porukkaa joka osaisi asentaa turvatyynyn oikein. Ei hyvää päivää....
Ja kuinkakohan monta kuukautta menee että nuo korjaamolla seisovat romut saadaan oikeasti korjattua. Joku lehdistötiedoitehan ei vielä korjaa yhtään romua liikennekelpoiseksi.Toyotalla tuo turvatyynyongelma on kuulunut "vakiovarustukseen" ainakin 15 vuotta.
- Anonyymi
Missä tojo, siellä turvallisuusongelma.
Ei ole kauaa niistä ryntäilevistä tojoista jotka tappoivat kymmeniä ihmisiä.- Anonyymi
Isoja ongelmia koko ajan.
- Anonyymi
Uusien sähkötojotien akut saattaa räjähtää. Takaisinkutsu sen jälkeen kun auto on tuhkana.
- Anonyymi
Toyotan takuu korvaa kaikki, ei ole käyttäjän virhe kuten vag ag kruppen dkw
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan takuu korvaa kaikki, ei ole käyttäjän virhe kuten vag ag kruppen dkw
Tojon takuu on vitsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojon takuu on vitsi.
Artisti maksaa takuun
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.2433789Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha272284- 242111
Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.902015Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?921685Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se241391- 81301
Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo361287Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan351227Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61218