Mikä saa ostamaan Suzukin?

Anonyymi

Kysymys teille suzukin omistajille. Mikä sai teidät ostamaan Suzukin. Auton imago on halppis sarjassa, ohjaus on suorastaan vaarallinen, hinta kohtuullisen kova ja laatu keskinkertainen. Minä suorastaan kammoan Suzukia ja eihän niitä huoltopisteitäkään ole järin paljon Suomessa.

53

2617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ai ei huoltoa
      Sama auto kuin toyota

    • Anonyymi

      Minulle merkitsi paljon kuskin puolen kortongin ulosvetäjä. Muissa autoissa ei ollut ko. varustetta.

    • Anonyymi

      Halpa hinta !

    • Anonyymi

      Täytyy kuljettaa isoa kulliani paikasta a paikkaan b.En tarvitse mulkunjatketta ,vaan liikkumisvälineen.

      • Anonyymi

        onko läskipösökuski ostanut auton?


    • Anonyymi

      Höpö höpö itsellä on Suzuki Alto vm 2000 varaautona ja kulkee aivan suoraan ajettu 31 tuhatta.Moni olisi halukas ostamaan mutta ei ole myynnissä.

      • Anonyymi

        mulla on peugeot 508 kompostorina

        multakin ruostuu


    • Anonyymi

      On Sukisuki ainakin parempi ajoltaan ja kaikessa muussakin parempi kuin esim. Toyota ja on halvempikin. Imagoarvoja miettii vain nolot pikaset joilla ei ole elämänkokemusta.

    • Anonyymi

      Prööt prööt. Älkää vastailko. Prööt prööt. Tänne pamahtaa kohta trollitehtaalta viesti. Sitä odotellessa.

    • Anonyymi

      Ostin Vitaran koska:

      1. Neliveto.
      2. Momentinmuunninautomaatti.
      3. Monipuoliset ja toimivat neliveto-ominaisuudet.
      4. Pieni kulutus tavisajossa.
      5. Kokoisekseen uskomattomat trailerinkiskontaominaisuudet
      6. Luotettava.
      7. Vähävikainen (0 kpl 90.000 km).
      8. Helppo nousta kyytiin kiitos korkeuden, pää ei katossa vaikka 190cm.
      9. Sopeutuva vakkari.
      10. Törmäysvaroitin / automaattinen hätäjarrutus.
      11. LED-lähivalot .
      12. Avaimeton käynnistys.
      13. Erittäin miellyttävä ajaa
      14. Kokoisekseen lähes tunteeton sivutuulelle
      15. Uskomaton eteneminen ja vakaus lumisohjossa ja lumessa "Snow-mode" kytkettynä.
      16. Uskomaton liikkeellelähtö ja liikennevirtaan kiihdytyskyky etuvetoisiin verrattuna talviliukkailla.
      17. Automaattinen ilmastointi
      ...tuossapa päällimmäiset mielöeen juolahtaneet. Paras omistamani auto ylivoimaisesti ikinä.
      - - - -

      Jos nykyisen mällään lunastuskuntoon, seuraava auto on Vitara.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Samma här. Ei ikinä suzukia. Tunnoton on siinä ohjaus.

    • Anonyymi

      Ostin Vitaran, koska
      - luotettavuus huippua
      - pieni kulutus normiajossa, myös talvella
      - hyvä tuuletus ja ilmastointi
      - lämmin talvella
      - hyvä ajaa kelissä kuin kelissä
      - kestävä moottori, jota myös TM kehuu
      - edullinen ylläpitää

      Ainoa esiin tullut huono puoli on käytettyä ostaessa todella korkea hinta

    • Anonyymi

      Mites tunnoton ohjaus. Vaikuttiko ostopäätökseen. Heh.

      • Anonyymi

        Tottakai vaikutti muiden ominaisuuksien ohella. Kuten jo totesin; hyvä ajaa kelillä kuin kelillä. Jos ohjaus on tunnoton tai jotenkin huono. ei auto silloin ole hyvä ajaa. Vitaran ohjaus ainakin on tarkka ja kunnossa, ei sen tarvitse mikään vempula olla.


      • Anonyymi

        Kertauksena:

        "13. Erittäin miellyttävä ajaa
        14. Kokoisekseen lähes tunteeton sivutuulelle
        15. Uskomaton eteneminen ja vakaus lumisohjossa ja lumessa "Snow-mode" kytkettynä.
        16. Uskomaton liikkeellelähtö ja liikennevirtaan kiihdytyskyky etuvetoisiin verrattuna talviliukkailla."


    • Anonyymi

      Hihihihihihihiii. Hauskoja satusetiä tällä palstalla. Toistan, Suzukin ohjaus on huono. Välttäkää kuin itse ruttoa.

      • Anonyymi

        Kertauksena:

        "...tuossapa päällimmäiset mieleen juolahtaneet. Paras omistamani auto ylivoimaisesti ikinä."


      • Anonyymi

        Paljastat itsesi kun olet noin tietämätön-

        mites jos kävisit kokeilemassa Vitaraa?

        Taitaisi käydä niin että ostat sen.

        Vitaran ohjaus on herkkä ja nopea. Monet erehtyvät tässä kohdassa ja luulevat että se on vika kun ohjaus reagoi herkästi. Jos auto vaeltelee tiellä, se johtuu siitä että kuski itse kääntelee rattia ymmärtämättä että vaeltelu on sieltä peräisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertauksena:

        "...tuossapa päällimmäiset mieleen juolahtaneet. Paras omistamani auto ylivoimaisesti ikinä."

        Sain ajokorttini 1970 ja minulla on ollut tänä aikana useita autoja ja kilometrejä pian 2 000 000. Olen ajanut isoja ja pieniä autoja ja yksi itäautokin oli aikanaan, joten kokemusta on laajasti.

        Vitara on paras auto joka minulla on koskaan ollut. Jos haluaa tästä paremman, pitää maksaa huimasti enemmän ja se on minusta jo vika tai puute autossa jos hinta on liian korkea.


    • Anonyymi

      Seitsemän vuotta tuli ajettua Suzuki Vitaralla. Ei ollut pienintäkään vikaa. Olen itse vaihtanut 7000 km välein öljyt ja öljynsuodattimen. Joka vuosi raitisilmasuodattimen ja 2 vuoden välein ilmansuodattimen ja jarrunesteet. Tähän huoltoon Vitara on ollut tyytyväinen. Nyt kuitenkin olen ostanut ison ja kalliin Toyotan. Toivottavasti Toyota on yhtä hyvä kuin Vitara.

    • Anonyymi

      On se Toyotan väärtti, Subarullakin on tojotaa parempi imago Japanissa ja Israelissa. On

    • Anonyymi

      Olen ajanut Vitaralla pitkälti yli 200 000 km enkä vaihda toiseen ennenkuin mailit on tullut täyteen. Ajo on huoletonta ja vaunu on todella luotettava. Ei vikoja.

      Vitara on yllättänyt hyvillä ajo-ominaisuuksillaan ja varustelullaan kun sen hankin. Sen neliveto ja automaattivaihde toimivat hyvin yhteen, kulutus on pieni (4.4 L/100km 80 vauhdilla 1.6L bensakone) ja vääntöä riittää trailerin ja peräkärryn vetoon vaikeissakin oloissa. Hämmästyttävimmät kokemukset ovat jäisillä metsäteillä joilla veden liukastamilla jyrkillä ylämäillä pääsee ylös kitkarenkailla ilman ongelmia. Etuvetoisella en aiemmin vastaavasta voinut edes unta nähdä. Vitara kulkee paksussa lumessa tosi hyvin.

      Matka-ajossa kulku on vakaata kaikilla teillä ja vakionopeussäädin helpottaa ajoa tuntuvasti. Satoja kilometrejä tulee ajettua ilman että tarvitsee koskea jarruun tai kaasuun, senkun keskittyy liikenteen tarkkailuun.

      Vitaran alkuperäiset kumit olivat sopimattomat Contit. Niissä oli jotain outoa. Kun vaihdoin Falkeniin, pulmat katosivat. Myös jotain kiinalaisia kumeja oli väliin ja ne olivat tosi hyviä.

      Jos haluaa imagoa tai luksusta, silloin pitää latoa rahaa tiskiin moninkertainen määrä. Hullu on se joka maksaa, ei se joka pyytää. Rahalle löytyy muutakin käyttöä kuin ruostuvaan peltiin investoida.

      Myös on osoittautunut että nämä "laatumerkit" ovat aika kehnoa tavaraa. Ne sijaitsevat vikatilastojen väärässä päässä. Ei tarvitse sanoa kuin skoda tai bemari niin sieltähän ne löytyvät. Niissä on käsittämättömiä vakavia ongelmia.

    • Anonyymi

      Huoltopisteitä vähän? Mitäs siinä on niin erikoista, ettei samanlaisilla huolloilla voi huollattaa missä tahansa kuin muutkin merkit. Jos olisi oikeaa vikaa, niin OBD lukija kiinni. Niin ne joutuvat marmoriliikkeissäkin tekemään oli merkki mikä tahansa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kyllä suzuki nuo saksanihmeet voittaa luotettavuudessa niin siksi

      • Anonyymi

        Mutta saksanihmeissä on sitä jotain mitä suzukissa ei ole. Laadun vaikutelmaa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta saksanihmeissä on sitä jotain mitä suzukissa ei ole. Laadun vaikutelmaa!!!

        Mutta kun se on se pelkkä vaikutelma.

        Ei ikinä saksalaista autoa...


    • Anonyymi

      Jimnyn luokassa EI OLE kilpailijoita.

    • Anonyymi

      Varmaankin yli 1.000.000km takana henkilöautolla ja Vitara on toistaiseksi paras omistamani auto.

    • Anonyymi

      4-veto, laatu, kohtuullinen hinta ja toimiva peli.

    • Anonyymi

      Luotettavan ja vähävikaisen maine ja on myös käytännössä

    • Anonyymi

      Vakuutusyhtiöiden eilen kertoman mukaan Suomen 'tieltä talteen' hinatuin auto oli vuonna 2022 VW Golf.

      Onnittelut saavutuksesta!

    • Anonyymi

      nyt on kuusi vuotta ajettu uutena ostetulla vitaralla ja vain huollot tehty ja jarruja uusittu palat sekä levyt-km liki 200000km

      eikös audi ja vwskodat noissa km korjata jo muutamalla tuhannella eurolla jakopäät,DSG ja öljynsyönti?

    • Anonyymi

      Edellisen mallisarjan Suzuki Swift oli kakkosautona, toimi luotettavasti ja oli hyvä ajaa. Lisäksi piti arvonsa hyvin. Erittäin hyvä kaupunkiauto ja kehäteille mutta moottoritiellä oli melu jo sitä tasoa että ei sinne tarkoitettu.

    • Anonyymi

      Ainoa vika Suzukeissa on se, että ovat suhteellisesti kovin kalliita käytettyinä.

      • Anonyymi

        laatu siis on huomattu-ei vikoja samoin kuin toyotassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        laatu siis on huomattu-ei vikoja samoin kuin toyotassa

        Karvahattupapat ei ymmärrä Sutsukeista yhtään mitään, niin hinta voi olla mikä vaan.

        Eihän näitä yksikään alle kasikymppinen vakavissaan harkitse.


    • Anonyymi

      Jutun aloittaja ei omista edesajokorttia , se on varma. Elämä valuu ja mitään ei pysty hankkimaan ei edes ajokorttia. Mutta katsoppa sieltä kurjaston koneelta vaikka youtube ja marko siintomaa. Asiallinen heppu joka kertoo koeajamistaan autoista ja siellä on joukossa mm suzuki swift. Koeta sinä jutun aloittaja vain jaksaa elää vaikka olet masentunut mutta kyllä se aurinko paistaa vielä sinullekkin koeta vaan jaksaa ja se mitä pyörittelet päässäsi ei kannata kyllä elämä on vaan kivaa lopulta.

    • Anonyymi

      Eipä ole tarvinnut korjaamoja vaivata.
      Öljyt ja suodattimet on heleppo vaihdella itsekin.
      Ohjaus on mukavan kevyt ja toimiva.

    • Anonyymi

      Suzuki sx4 hätspäkki 4x4 , 2013 se eka malli (by G. Giugiaro muuten) , HAUSKIN auto mitä olen ajanut (no ehkäpä en niin paljon hyviä autoja ole ajanut? ). Hyvä ohjaus ,tunnokas ja tarkka. No pitkälle matkalle jo liiankin tarkka, mutta taajamassa ja pikkuteillä... jees : )

      Menee motarillallakin tasaiseen (huom! paitsi jos pyörän pultit _venyneet_ renkaiden vaihdoissa?!? momentti 85 tms !?!!), että mitähän hittoa? Kiitos GM, kun GM luki pulteissa...?

      Ja talvella menee mistä tarvitsee, mitä nyt taka-visko-mikälie-4x4 kytkin haisee jos 'perseilee' paksussa lumessa haha. Eikä ole vielä yhteenkään lumipyryyn jäänyt jumiin etelä-Suomessa
      Ihan mainio awd/4x4/tai vaan etuveto, hintaisekseen (kun ei ole "kunnon" maastoautolle tarvetta) . Hyvä alusta (ilmeisesti aika jäykkä?) ei edes kyykkää mutkissa.

      Vanha mallihan se on 2006> , polkimet kummasti liian lähellä kuskia , mutta ajoasento on ihan ok vielä 185cm pituiselle, penkki korkeahko mut hyvä istua, sais mennä pykälän taaksepäin noiden polkimien takia. Vakionopeuden säädin olisi kiva pitkällä matkalla, kaasupolkimen kulma kun on vähän kummallinen. Ei hiljaisin auto, eikä 'luxus' auto... mutta se ajettavuus korvaa ne puutteet, näin henk. koht mielipiteenä.

      Ei bensa pihein muttei syöppökään. Toisaalta onpa sitten suht jämäkkä auto ja nelivetokin lisää painoa. Ja ne varmaan maailman "tylsistyneimmän" tuntuiset 120 heppaa, 1.6 bensa moottorissa (vai mikä se oli?). Toisaalta 'onneks' ei ole enempää tehoa, haha. Aina sillä on kerennyt...

      Että kärttyisälle ex-saabistille Suzuki on ollut suurin yllätys... ainakin just SX4.
      Tuon mallin käytettyjen hinnat tuntuu muuten olevan korkeammat kun arvaisi, en ihmettele. Ja Suzukit ilmeisesti aika vähävikaisia , tuo ainakin.

      Swift on kokeilematta, tuntuu olevan aika arvostettu... ulkomailla (>youtube).
      Uuden näköisiä Vitaroita tuli tänään vastaan yllättävän monta.

      Että tommosta tuli mieleen äkkiseltään, mutta mitäs mä tiedän...

      Ja muistetaan sitten nokkimisjärjestys, mulla tuppaa unohtumaan että Suzukilla pitää ajaa "nöyrästi" GERbiilien ym kanssa (pääkaupunkiseudulla) hehe

      Asiallisia autoja minusta, ja pohjois-Norjassa näkee muuten enemmänkin tuota ja muita Suzukeja jos se jostain kertoo?

      Tulispa lumisia talvia....hmm

      Ja muuten huonommalla tiellä/tienpinnalla tuo auton jousitus vasta tuntuu "heräävän eloon", jousitus toimii yllättävän hyvin tietyömaa kohdissa tai lumella , mitä nyt tulee talvella vastaan, kun auton hinnan muistaa .

      Jotenkin tuntuu että Suzuki mietti ja suunnitteli tuota autoa enemmän kun arvaisi, mutta monikaan ei tuntunut kiinnittävän autoon mitään huomiota... tiedä sitten.

      Lainaten jotakuta jossain netissä: Jos SX4:n keulassa lukisi Toyota tuota olisi myyty varmaan paljon enemmän

      No ny riittää, mitä mä naputan nettiin jostain autosta haha

    • Anonyymi

      Suzukista on kokemusta useammalta vuosikymmeneltä. Autot ovat olleet edullisia, hyvin varusteltuja ja erityisen luotettavia.

      Vitaraa vaivannut ohjauksen epämääräisyys johtuu taka-akselin suuntaus virheestä jota merkkihuolto ei myönnä. Itse säädin tämän ulkopuolisella korjaamolla.
      Alkuperäinen rengastus on myös täysin sopimaton autoon . Näiden toimenpiteiden jälkeen ongelmia ei ole.

      Siis itse auto on hyvä mutta jälkimarkkinointi ja erityisesti huolto tuottavat ongelmia. Perushuolto on helppo tehdä itsekin koska auton rakenne on selkeä. Mutta sitten kun tarvittaisiin merkkihuoltoa vaikkapa ohjelmoinnin takia niin hankalaksi menee. Eikä tilanne ole ainakaan vuosien myötä parantunut. Tämän takia on epäselvää onko seuraava autoni Suzuki.

    • Anonyymi

      Itselläni ainakin hinta vaikutti aikas paljon siihen, että päädyin Suzukiin aikanaan.
      Ja on kyllä aika varmatoiminen perusauto, täytyy myöntää. Eli senkin puolesta oli hyvä hankinta, järkevä ainakin.
      Maine/imago mulle ei merkkaa paskaakaan autoissa eikä oikeastaan missään muussakaan asiassa, muut menee muiden mukaan ja itse menen miten minulle itselleni parhaiten sopii. Ja jos joku nyt vittuilee tai vittuuntuu siitä, että ajan Suzukilla, niin ihan sama, se on sen henkilön ongelma eikä minun.
      Bensankulutus näissä on ainakin aika kova kyllä mielestäni, vaikka mulla nyt onkin nelivetoinen farmari-Suzuki automaattivaihteilla. Toki neliveto ja automaattivaihteet tosiaan nostaa kulutusta aika laillakin, mutta silti.
      Moottorissa on kuitenkin ihan riittävästi puhtia, vaikka saisi nyt tietysti olla hieman enemmänkin, 1,6-litrainen on vähän laiska pyörittämään automaattia ja nelivetoa, mutta kyllä tällä nyt pärjää silti normaalissa arkiajossa ainakin hyvin.
      Huollot on välillä vähän mitä sattuu ainakin merkkiliikkeessä ja jotkut varaosat ovat aika kalliita ja/tai vaikea saada, eli niitä voi joutua odottamaan aika kauankin.
      Mutta muuten ja yleisesti ottaen Suzuki on sen verran kovan luokan järkimerkki, että sillä itse päädyin Suzukiin aikanaan.
      Ajan luultavasti tämän nykyisen mahdollisimman loppuun, mutta seuraava autonikin saattaa olla Suzuki. Katsoo sitten.

      • Anonyymi

        Hei. Ole rehellinen itteles. Myönnä pois että suzukin huolto sucks!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei. Ole rehellinen itteles. Myönnä pois että suzukin huolto sucks!

        Kirjoitin kyllä, että huolto on välillä mitä sattuu.
        Tosin Suzukini on jo sen verran vanha, että tätä voi ja kannattaakin huollattaa monimerkkikorjaamolla. Kuten AD-korjaamolla, missä itse käytän huolloissa.
        Heillä homma toimii.


    • Anonyymi

      Ostin kolmelymppisenä ekan uuden Suzukin, Swiftin, olin liki 100-prosenttisem tyytyväinen jos vain takakontti olisi ollut isompi. Ei mitään vikaa seitsemään vuoteen, ei pientäkään tarvetta korjaamokäynneille tai roplaamiselle.

      Swift oli uusien (1. katsastus) paras Suomessa, eli pienin hylkäysprosentti (luokkaa 2% muistaakseni). Lisäksi ulkonäkö oli niiiin mieluinen, että vot. Kalliimpi ostaa kyllä oli kuin jotkut fiatit ym. eurooppalaiset.

      Vitarasta haaveilin jo pari vuotta kunnes toteutin unelmani... Halusin taas nelivedon ja muutenkin Vitara on miltei täydellinen auto, varsinkin kun sain sen vielä perusvarmalla moottorilla. 80 tkm kohta täynnä ja tässäkään ei ole ollut vikaa, pl. välillä jäykästi toimiva takaluukku. Jään edelleen vuosien jälkeenkin jatkuvasti tuijottamaan Vitaraa, kun se on niin mahtavan hienon näköinen puhtaana ja kiillotettuna... Mitään vaihtosuunnitelmia ei ole, toivottavasti synteettinen bensa tulee pian edullisesti markkinoille ja Vitara kestää sen 30 vuotta... :-)

      • Anonyymi

        Takaluukun toiminta paranee kun puhdistat ja voitelet luukun tiivisteen silikonilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takaluukun toiminta paranee kun puhdistat ja voitelet luukun tiivisteen silikonilla.

        En tarkoita luukun kiinnimenoa, siitä kyllä jo myyjä mainitsi uutta autoa luovuttaessaan, ja olen kyllä silikonilla säännöllisesti tiivisteet voidellut. Kiitos kuitenkin vinkistä!

        Tarkoitan, että luukku on raskas nostaa ylös, välillä nousee kaasujousien avustamana, välillä jää puoleen väliin... Vika ei ole kaasujousissa (vaihdettu), ja saranoita on rasvattu monesti... Epäilen nyt että oliko synteettinen vaseliini liian "tiukkaa" saranoihin, mutta ei se vieläkään ole herkistynyt vaikka on kokeiltu muuta...


    • Anonyymi

      Suzuki Swace näyttää olevan sama auto kuin Toyota Corolla.

    • Anonyymi

      Täytyy olla aikamoinen Suzuki fanboy että päätyy ostamaan Suzukin. Huh huh.

      • Anonyymi

        Todellakin. Olen varoitetellut ostamasta Suzukia koska siinä on vaarallinen, täysin tunnoton ohjaus. Välttäkää kuin ruttoa!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2521
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      197
      1535
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1065
    Aihe