Kaupingin vuokra-asunnot

Kouvolaan muuttaja

Saako Kouvolan kaupungin vuokratloist helposti asunnon? Ja minkälaista jengiä niis yleensä asuu?

Vähän huonoja vaikutteita olen saanut ainakin Lehtomäen Salmentöyryntiellä olevasta kerrostalosta Kaakkois-Suomen uutisten antimista. Ovatko kaikki Kouvolan kaupungintalot vastaavanlaisia?

37

9702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juha

      Itse aikanaan kun muutin kouvolaan sain vvolta pikkupalomäestä kämpän.Voin suositella itse en muuttaisi lehtomäkeen enkä eskolanmäkeen

    • asuntoihin!

      Me pyydettiin rauhallinen asunto kun sinne muutettiin ja saatiin...hah...siellä ammuskeltiin ymymy.
      Ota ihmeessa yhteyttä vvo:hon ja kysy kaikkialta muualta asuntoa kun lehtomäestä,kamala paikka.
      T:sieltä pois muuttanut

      • Kouvolaan muuttaja

        Asuitteko tässä kuuluisassa Salmentöyryntie 20:ssä??

        Minkäslainen paikka olis sit toi Viitakumpu?


      • Los Alamos
        Kouvolaan muuttaja kirjoitti:

        Asuitteko tässä kuuluisassa Salmentöyryntie 20:ssä??

        Minkäslainen paikka olis sit toi Viitakumpu?

        Viitakumpuun 3.vuotta sitten muuttaneena voin todellakin suositella paikkaa:) Rauhallista on ja ulkoilu mahdollisuudet on loistavat. Ja tietty kantri pubissa tapahtuu:)


    • Kouvolaan muuttaja

      Mutta sielläkin oli vain Lehtomäki ja Eskolanmäest. Yks kämppä oli keskustasta, mutta aivan liian kallis.

      Minkälaisia paikkoja olis nää Sippolankatu ja Salmentöyryntie?

      • tyttö

        Ite asun Sippolankadulla ja oon tykänny, vaikka Eskolanmäki kuuleman mukaan on rauhatonta aluetta niin ainakaan mä en oo suurempaa häiriötä huomannu. Eli ainakin tähän asti oon saanu olla rauhassa ja voinu liikkua ulkona yksin myös illalla. Onnea asunnon etsintään.


      • jnn
        tyttö kirjoitti:

        Ite asun Sippolankadulla ja oon tykänny, vaikka Eskolanmäki kuuleman mukaan on rauhatonta aluetta niin ainakaan mä en oo suurempaa häiriötä huomannu. Eli ainakin tähän asti oon saanu olla rauhassa ja voinu liikkua ulkona yksin myös illalla. Onnea asunnon etsintään.

        Sippolankatu 6 on ainakin tosi rauhallinen talo. Sippolankadulla monia hirvittää se Hilton, mutta meille ei ainakaan ole mitään henkilökohtaista häiriötä ollut vaikka asummekin siinä melkein naapurissa. Joskus pitävät grillibileitä takapihalla mutta ne loppuu aika lyhyeen kun vartiontifirman jannut kaartaa pihaan.
        Häkkivarastoihin ei kyllä kannata sitte mitää arvokasta viedä, meidän taloyhtiön varastossa käyty tämän vuoden puolella vissiin kuusi kertaa!!!


    • Niinuli

      Lehtomäki on upea paikka asua ja ehkä rauhallisin ja paras talo on Salmentöyryn tie 8:ssa. Suosittelen lämpimästi. Tosin, jos haluaa jännitystä ja säpinää, niin sitä ei kyllä kyseisestä talosta löydy...On niin rauhallinen ja hiljainen, ihan kuin olisi huopatossu tehtaalla. Onnea asunnon haussa.

      • Kokemusta on

        Ettäkö ei mitään tapahdu tässä talossa?


      • mä vain

        kaupungin parhaat bileet löytyvät tästä talosta!
        Ihana talo!


      • Niinuli
        Kokemusta on kirjoitti:

        Ettäkö ei mitään tapahdu tässä talossa?

        No ei tietenkään ole mikään vitsi..Jos haluaa juhlia aamusta iltaan ja illasta aamuun retkujen ja kiljujuoppojen kanssa, niin ei muuta, kun asuntopaperit vetämään.


    • jnn

      Valtaosa kaupungin vuokrataloista on aika kamalalla sakilla täytettyjä mutta esimerkiksi Eskolanmäessä Kuusihaankadun talot on ihan rauhallisia, siistejä ja mukavia asua!

      • 9 vuotta asunut

        Kuusihaankadun talot ovat siistejä ja mukavat naapurit. Ei ole ollut mitään häiriöitä. Suosittelen.


    • sisäpiiri

      Aravavuokra-asuntoja tarjoaa Kouvolassa myös esim. YH, ja niitä on usein vapaana. Katsoppas sivut http://www.yh.fi

      Ainakin Kasarminmäen kupeessa Sakaristontiellä olevat talot on kaikki tosi hyväkuntoisia (peruskorjattuja) ja lyhyen matkan päässä keskustasta. Ei mitään moittimista.

    • Karta Eskolanmäkeä ja Lehtomäkeä. Ne yleensä rauhattomia, etenkin viimeksimainittu.

      • Taksikuski K

        Lehtomäki on hyvin rauhallista aluetta. Ei hörhöjä päivisin eikä öisin kaduilla. Salmentöyryntien eteläosa on joskus rauhatonta, kun sinne keskitettiin pahimmat juopot. Ne kyllä metelöivät, minkä metelöivät, mutta talon sisällä.Vanhoista kesyistä juopoista ei ole oikein rähjääjiksi.
        Eikä Eskolanmäkikään mikä kauhupaikka ole. Eniten häiriökäyttäytymistä on keskustassa.


      • Anonyymi

        Ööli


    • kouvolalainen

      Heips!

      Itse asuin Kuusihaankadulla Eskolanmäessä jonkin aikaa. Tosi kiva paikka. Eskolanmäkeä haukutaan usein, mutta ei se ole niin paha kuin väitetään, kunhan pysyy Sippolankadun ns. "Hiltonista" pois. Se on semmoinen levoton.. Pahempi kuitenkin on Lehtomäki. Sääntönä voi pitää, että mitä isompi ja korkeampi talo, sen levottomampi. Esim Salmentöyryntie ja Ahventie ja Sippolankatu. Kuusihaankadulla asuu paljon lapsiperheitä, joten se kertoo mielestäni jo jotain.

      Kotitaloni on Viitakummussa ja se on rauhallista aluetta. Jukolantiellä on ihan kivat kämpätkin..kaverini asuu siellä. Ja kyllä ne Kouvolan kaupungin vuokratoimistossa tietää, missä asuu minkäkinlaista porukkaa.. esim. ei ne laita lapsiperheitä Sippolankadulle.. mukavia tätejä. Monta vuotta jo asioinut. :)

      Kaiken kaikkiaan mielestäni olet hyvän valinnan tehnyt jos pysyt pois Lehtomäestä. Enkä sano, että asunnot ovat huonoja tms. vaan se on alueena erittäin rauhaton. Tällä hetkellä asun Eskolanmäessä ja kaikki on ok..

      Toivottavasti oli apua. :)

      • Kouvolaan muuttaja

        Ihan mielenkiinosta täyty kysyä, että mistä k.o "Hilton" nimi pereytyy?


      • Mielenkiinto
        Kouvolaan muuttaja kirjoitti:

        Ihan mielenkiinosta täyty kysyä, että mistä k.o "Hilton" nimi pereytyy?

        Hiltoniin on viitattu negatiivisesa sävyssä niin monessa jutussa että heräs mielenkoiinto kyseistä paikkaa kohtaan,niin että mikäs paheiden pesä se oikein on?

        Järjestetäänkö siellä hurjia viina-seksi-huume bileitä?
        Taidanpa lähteä vierailemaan kyseisessä talossa jos siellä jotain orgioita pidetään!!


      • arin
        Mielenkiinto kirjoitti:

        Hiltoniin on viitattu negatiivisesa sävyssä niin monessa jutussa että heräs mielenkoiinto kyseistä paikkaa kohtaan,niin että mikäs paheiden pesä se oikein on?

        Järjestetäänkö siellä hurjia viina-seksi-huume bileitä?
        Taidanpa lähteä vierailemaan kyseisessä talossa jos siellä jotain orgioita pidetään!!

        Hiltonin kulta-aika oli 80-90 luvulla :) nykyään siellä ei tapahdu mitään!! vielä 2000 luvun alussa oli kovia bileitä :D


      • Anonyymi

        Ööli


    • veli_pantelei

      Riippuu siitä, millaisista oloista tulisit Kouvolan vuokra-asuntoon.

      Ovathan Kouvolan vuokra-asunnot tai oikeastaan niiden asukkaat varmaaan parempia kuin pääkaupunkiseudun.

      Suuri osahan sielläkin asuvista on yhteiskunnan elätettäviä.

      Paras niitä olisi kuitenkin välttää.

    • rapu

      Kysy makelta neuvoa! Make antaa sulle ensinnäkin 100 syytä, miksi Kouvolaan EI kannata muuttaa. Ja yksityiskohtaisen erittelyn jokaisesta vuokratalosta, mitä paikkakunnalta löytyy. Nimittäin tietoa on sillä tyypillä joka asiasta;)

      Jos ihan oikeesti jotain rauhan tyyssijaa etsit vuokrataloista, niin ei sellaista löydy mistään..
      Ja luulenpa, että se ei ole ainoastaan Kouvolan ongelma.

      • Kouvolaan muuttaja

        en nyt iham semmosta taloa etsi, jossa kuulee kun nuppineula tipahtaa lattialle. Pitäähän sitä joskus olla meininkiäkin. Mutta ei nyt ihan älytöntä meininkiä, kuin esim. Salmentöyryntie 20. Kaverini asui k.o talossa 6.vuotta, jonka aikana näki kyllä jos jonkin laisia immeisiä....

        Siinä talos ois kyl meininkiä, mutta nythän se on Kouvolan kaupunki myynyt talon joista on tullut omistusasuntoja.


      • Anonyymi

        Öllerö


    • Cameron

      Älä välttämättä vuokraa kaupungilta, on aika rajuja taloja ja huonoja kämppiä useat. Soita VVO:lle ja YH-rakennuttajille, varmasti parempia, nii ja tietty seuraile yksityisten lehti-ilmotteluja.

      "Hyviä lähiöitä" on mielestäni Ravikylä, Kellomäki, Kaunisnurmi, Kasarminmäki, Tornionmäki ja myös Lehtomäki. Jokaisessa kaupunginosassa on ns huonoja alueita tai taloja. Ne kannattaa selvittää ennen muuttoa.

      Tervetuloa Kouvolaan =)

      • Kouvolaan muuttaja

        Kiitos vinkeistä ja kiitos tervetuloais toivotteluista. Olen kyllä hakenut VVO:ltakin asuntoja, kuten myös kaupungiltakin.

        Toivottavasti asunto löytyy jostain laittamista paikoista. Minkälainen paikka olis Eskolanmäki?


      • Cameron
        Kouvolaan muuttaja kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä ja kiitos tervetuloais toivotteluista. Olen kyllä hakenut VVO:ltakin asuntoja, kuten myös kaupungiltakin.

        Toivottavasti asunto löytyy jostain laittamista paikoista. Minkälainen paikka olis Eskolanmäki?

        Eskolanmäestä löytyy varmaan ihan kivojakin taloja. Itse en kyllä muuttais, pikkasen syrjässä mun mielestä ja paljon myös "huonoja" taloja ja asukkeja... mutta niinhän joka paikassa.


      • Anonyymi

        Öllerö


    • Jussi

      Lehtomäen perukoilla oleva Haavikuja ympäristöineen on suht rauhallinen paikka olla ja asua. Siellä on pienkerrostaloja, aika uusia vieläpä. Kysele olisiko siltä suunnalta vapaata. Jos onnaa niin muuta vaan sinne mutta vältä menemästä Lehtohoviin iltakaljalle. Nää hullut Salmentöyryntieltä ym. paikoista pesii siellä. :)

      • Kouvolaan muuttaja

        Käväsin eilen kattelemas Eskolanmäen kaupungin taloja ulkopintaisesti ja ainakin ulkoisesti Kuusihaankadun talot olivat ihan kivan näkösiä...
        Toivottavasti olis vaik siel vapaata.. Tosin vähän sivushan se on,mut bussi pysäkki on aika lähel ja autollakin vois ajel kaupunkiin...

        Lehtomäessäkin oli ihan kivan näkösiä taloja.

        Ja vielä Jussille. Olen käynyt Lehtohovissa muutamia kertoja ja noudatan kyllä ohjettasi..
        Siellä on kyllä jos toisen laista hemmoo..
        Kyl on lämmin ilma... Täytyypä lähteä paikalliseen bisselle.


      • Anonyymi

        Eikä ole


    • Anonyymi

      kyllä minä olen ainakin pettynyt tähän kouvolan asuntoon.
      Naapuri sairas päästään valvoo yöt ja häiriköi muita.
      Näin kotiharjuntiellä.

    • Anonyymi

      Hiivurintie kyllä kantaa.

    • Anonyymi

      Aspa puhelimitse epäkohtelias ja töykeää käytöstä. Hakemusten käsittelyn aloittaminen kestää.

      Aiempi vuosien 2017 kokemus sama, sain sitten asunnon silloin olleelta vvo yhtiöltä kun oli kunnon perusteet ja lausunnot isännöitsijää myöten asunnon vesivuoto ja home ongelmasta.

      Asian kommentti oli 3kk loppu puolella kun soittaa ja kyselee tilannetta viikon välein totesivat etteivät ole edes vilkaisseet hakemusta. Sain asunnon toisaalta.

      Harmittaa että samankaltainen kokemus tällä kertaa hakusessa kaupungin asunto.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3792
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1480
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1289
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1184
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1068
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      59
      1051
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      977
    Aihe