Onpa ristiriitaiset mietteet - mikä on oikein

Anonyymi-ap

Miten tähän nyt oikein suhtautuisi. Onko oikein että pankki alkaa huolehtia oikeuden kautta edunvalvojaa, jos vanhus ei kerro mihin nostonsa aikoo käyttää. Jutussa ei lainkaan ole kerrottu pojan mielipidettä eikä sitä ovatko välilöissä. Se ihmetyttääkin että pankki alkaa huolehtia, ei ilmeisesti poika. Jotain epäselvää on jutussa - minusta.
En osaa olla mitään mieltä, mutta pakottaminen omien asioiden hoitamisessa, oli ne sitten raha- tai muita asioita, tuntuu pelottavalta jos omalle kohdalle sattuisi.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5413e8ff-f940-431b-b548-07fd89312460

7

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä. Suomessa kun laki itse määrämisoikeus. Voi tylysti testejen kautta lääkärin lausunnolla kumota .Ilman lääkäri lausunto sinua ei saa edunvalvontaan ja kun se laitetaan vireille oikeuslaitoksen kautta .Saat antaa oman lausun viellä ja vastustaa sitä. Ihan ei vain pankin kautta ihmistä laiteta edunvalvontaa. Se päätä lopulta oikeuslaitos jossa pohjana testejen kokeiden jälkeen on lääkärin lausunto.Eli neurologistet testit ymm. Helsingissä ne tekee laakonsairaala useimpien plk,käyntien jälkeen lausunto.Asain on hyvin voinut laitaa vireille aikuinen poika. Koko asiaa ei lain puitteissa voi revittää lehdistö.

      • Anonyymi

        Minusta on hienoa, että joku ajattelee pankkitiskin toisella puolella.
        Ei näin kaikissa pankeissa ajatella.
        Päinvastoin.
        Käyttöoikeus luovutetaan saman pankin maksuhäiriöiselle asiakkaalle.
        Arvannette, miten siinä kävi.
        Beng


    • Anonyymi

      Minusta on tavallaan törkeää yleensä, että pankille kuuluu kertoa mihin
      omat rahansa käyttää.
      Samoin jos tallettaa vähänkään isomman summan, pitää kertoa mistä
      rahat on peräisin.

      • Anonyymi

        Pitää todellakin kertoa, jos pankki epäilee rahanpesuuta tms. että mistä niin iso summa on peräisin.


    • Anonyymi

      Hyvä, että pankki reakoi, sillä väärin käytöksiä tapahtuu paljon. Myös edunvalvojan kanssa saa olla varovainen ettei tule ahnetta valvojaa. Minulle tyrkytettiin edunvalvontaa ja viimein päädyin sen tekemään. Meni muutama vuosi, tyrkyttäjä halusi nähdä sopimuksen, kai vähän järkyttyi, kun hän ei päässytkään valvomaan. Juuri häntä olin pelännyt, enkä suotta, niin monta koukkua on yrittänyt ja myös tehnyt, mutta minun pankki ei ole reakoinut, koska asianomainen on pankissa töissä ja pääsee huseeraamaan miten tahtoo.
      Pankissa on ns. omahenkilö, jonka kanssa asioidaan. Muutama vuosi sitten tämä henkilö alkoi soitella ja pyytää tulemaan, että tarkastellaan sijoituksia. En ollut asiasta kiinnostunut, mutta jatkuvat soitot alkoivat kyllästyttää ja lupasin tulla. Pääsin juuri ja juuri istumaan, kun minun olisi pitänyt allekirjoittaa paperi, jolla kaikki omistukset oli myyty. Yritin sanoa, että en halua, mutta hän vastasi, että henkilö, joka oli halunnut edunvalvojakseni oli käskenyt tehdä niin, minun pelastus oli tekninen vika, minkä vuoksi en allekirjoittanut papereita. Sovittiin uusi päivämäärä, jolloin tulisin allekirjoittamaa, mutta kotiin päästyäni soitin pankkiin ja peruin ajan.

    • Anonyymi

      Mikä ihmeen lahko, mitä johtaa ihomato?
      Beng

    • Anonyymi

      Omaiset varokaa myös kuntien sosiaalitoimijoita ja edunvalvontaan laittavia henkilöitä. Seuratkaa mihin omaisenne rahat menee jos laitoksessa,sairaala,hoivakodissa. Muutama kuukausi em ja omaisen tililtä lähti kuluihin lähes 10 000 euroa ennen covid juttuja. Olivat jättäneet jo hakemuksen edunbalvontaa oikeuteen omaiselta kysymättä ja tapaamatta. Ne ihmiset kunnissa ovat epäluotettavia ja usein pahoja ylimielisiä. Kansan saatava oikeutta ja puhdistus politiikka ja virkamiesviroista pian! Ne on korruptoituneita ja ahneita.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe