Peugeot Teepee 1.6 HDI:n dieselvuoto

Anonyymi-ap

Naapurin iäkäs rouva soitti ovikelloa huolestuneena havaittuaan öljystä tai dieselistä äkisti kastuneen parkkipaikkansa ja pyysi vilkaisemaan asiaa. Autonsa vuosimallista ja hepoista (hv) en ole tietoinen, ainakin siinä on tuon 2008–2012 mallinen Outdoor keula harmaine kehikkoineen.

- https://de.wikipedia.org/wiki/Peugeot_Partner

1) Konehuoneessa yksi suuttimen (?) "kuoppa" ja suutimen varsi tulvi dieselistä, ensimmäinen oikealla edestä katsottuna ja toinen vasemmalta oli kostea myöskin.

Eikös ne letkut siinä yläpuolella ole suuttimien paluuletkuja ja niiden kiinnityskohdat voivat vanhuuttaan vuotaa. Jos näin, niin riittää noiden paluuletkujen ja niiden harmaan-valkoisten muovisten kiinnitysosien vaihto. Onkohan nuo marmorikamaa vai saako tarvikeliikkeestä?

2) Olikos tuossa mottorissa taipumusta dieselin vuotoon suuttimien juurista, kiristyksen löystyminen, stefan vuoto, jonka vuoksi dieseliä voi päätyä öljynkiertoon?

3) Ölyn taso oli lähellä minimiä. Hän muisteli edellisestä korjaamolla tehdystä öljynvaihdosta olevan noin viisi kuukautta ja sittemmin ajettu noin 2500-3000 km. Mikäli näin ja jos taso vaihdon jälkeen ollut ok, niin melko paljon on öljyä kadonnut. Paljonkos tuossa koneessa on minimin ja maksimin ero, litra pari?

2

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minimin ja maksimin ero on 0,5 litraa .

      • Anonyymi

        Yllättävän vähän, vaikka kone onkin melko pieni, eli autossaan olisi öljyä kulunut ehkä 0,4 L per 2500-3300 km ok? tuolle koneelle. Autossani tuo on ero 2L / 2.2 L dieselissä.

        Millaista haittaa tai vahinkoa suuttimien vuotaminen saa aikaan ja jos stefat tulee vaihtaa kuten joskus kuulema on tilanne, niin riskeeraako jokin pikkupaja katkaista ne paikoilleen vai aukeaako kohtuudella?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe