Jos joutuu

hankkimaan

jokapäiväisen elantonsa kaatopaikalta, tuntuu reaalisosialismi paratiisilta.

9

517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet oppinut kantapäänkautta, oletan. Kysymysten äiti kuuluukin:"Miten saadaan siirrettyä
      Sinun kokemuksesi esim. Euskuntaan?"
      vom

    • herra yksilön vapaus

      elantoaan kaatopaikalta, tuntuu reaalisosialismi pelkältä tunkiolta.

    • Kalle

      Keskitysleirit, pakkotyö ja vankeus ei tunnu koskaan paratiisilta.
      Ennen haen elantoni kaatopaikalta kuin elän reaalisosialismissa kommunistien ikeen alla.

      /Kalle, joka tietää mitä reaalisosialismi on.

      • Sinulla on varmaankin tallessa voimassaoleva Probuska!!
        vom


      • t.i.ruskeepaa
        vom kirjoitti:

        Sinulla on varmaankin tallessa voimassaoleva Probuska!!
        vom

        Minäkin todella ennemmin kuolen kuin elän ikuisesti pakkopaidassa. Kallella nyt vain on perhanan tiukkaan juuttunut ennakkokäsitys sosialismin väkivaltaisuudesta ja tyrannimaisuudesta...


      • herra yksilön vapaus
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

        Minäkin todella ennemmin kuolen kuin elän ikuisesti pakkopaidassa. Kallella nyt vain on perhanan tiukkaan juuttunut ennakkokäsitys sosialismin väkivaltaisuudesta ja tyrannimaisuudesta...

        toisenlaistakaan kommunismia. jos joskus kommunismi tulee olemaan jotain muutakin kuin sortoa ja vainoa, niin kyllä yksilön vapaus ainakin voi hieman tarkistaa käsityksiään. Kalle tekee tietysti niinkuin katsoo parhaakseen.


      • Kalle
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

        Minäkin todella ennemmin kuolen kuin elän ikuisesti pakkopaidassa. Kallella nyt vain on perhanan tiukkaan juuttunut ennakkokäsitys sosialismin väkivaltaisuudesta ja tyrannimaisuudesta...

        Kalle vastustaa kommunismia viimeiseen veripisaraansa saakka sillä hän ei ole koskaan lukenut humaaneista kommunisteista heidän päästyään valtaan. Valtaan päästäkseen nuoleskellaan työläisiä ja kyöhällistöä usutettaan aseellisiin kapinoihin. Mutta vaaltaan päästyään kommunistit kylmästi heittää syyttömiäkin työläisiä keskitysleireille ja vankiloihin - vain varoituksesksi muille.

        Heitä ei saa päästää valtaan enään missään eikä koskaan sillä seuraukset tunnetaan.

        Miksiköhän tämän päivät työläiset eivät äänestä kommunisteja?? Mietihän sitä.

        /Kalle, joka ymmärtää hyvin meitä työmiehiä, jotka eivät ikinä tule äänestämään kommunisteja


      • t.i.ruskeepaa
        Kalle kirjoitti:

        Kalle vastustaa kommunismia viimeiseen veripisaraansa saakka sillä hän ei ole koskaan lukenut humaaneista kommunisteista heidän päästyään valtaan. Valtaan päästäkseen nuoleskellaan työläisiä ja kyöhällistöä usutettaan aseellisiin kapinoihin. Mutta vaaltaan päästyään kommunistit kylmästi heittää syyttömiäkin työläisiä keskitysleireille ja vankiloihin - vain varoituksesksi muille.

        Heitä ei saa päästää valtaan enään missään eikä koskaan sillä seuraukset tunnetaan.

        Miksiköhän tämän päivät työläiset eivät äänestä kommunisteja?? Mietihän sitä.

        /Kalle, joka ymmärtää hyvin meitä työmiehiä, jotka eivät ikinä tule äänestämään kommunisteja

        Tuo oli kunnioitettavan selkeä poliittinen kannanotto kommunismiin. Sitä voi jopa arvostella. Minä uskon kommunistiseen yhteiskuntaan, jossa:

        "suunnitelmatalous, jonka funktio on asumisen, ruoan, vaatetuksen, harrastusmahdollisuuksien ja koulutuksen tuottaminen kaikille? Joka olisi vastuullista kaikkien tarpeiden toteuttamisessa ja jossa kenenkään edut tai oikeudet eivät polkisi toisten etuja tai oikeuksia. Jossa tuotos saavuttaisi kaikki suunnitelman mukaisesti, joka suunnitelma perustuisi ilmoitettuihin tarpeisiin. Jossa koko suunnitelmatalouden järki olisi sen kyky yhteistyöllä ja rationaalisella sivistämisellä ja maltillisella harkinnalla ottaa kaikkien tarpeet huomioon ja toteuttaa ne viisaimmalla mahdollisimmalla tavalla".

        Ja jossa yhteisö tasa-arvoisesti käyttää valtaa ja tekee huolella harkittua ja viisasta politiikkaa y hdessä. Tämän tarkemmin en osaa määritellä kommunismia. Sosialismi tarkoittaa teollisuuden yhteistä omistusta ja se on siis osa prosessia ihanneyhteiskuntaani.

        Minulla on tämä usko, enkä minä ole syyllistynyt eikä minussa ole juurikaan väkivaltaisia eikä ollenkaan tyrannimaisia piirteitä. Tahdon tehdä yhteiskunnasta kaikille hyvän paikan elää, jossa jokaista koskee:

        "Minä haluan luoda, valita ja hallita omia tarpeitani, kykyjäni ja haaveitani, enkä myydä aikaani niille, jotka sen ansiosta elävät vauraammin kuin minä. En halua työpaikkaasi. Haluan, että yhteiskunta alkaa tukemaan ihmisiä henkilökohtaisessa kehittymisessä ja itsetoteutuksessa. Haluan, että palkanmaksajat lopettavat yhteiskunnan omistamisen. Haluan käyttää aikani niin kuin itse näen parhaaksi, sillä vain silloin ihminen on vapaa".

        Minussa ei ole mitään mitä voisi liittää väkivaltaisuuteen tai tyrannimaisuuteen, eivätkä nämä ajatukset myöskään ole millään tavalla negatiivisia, vaan päin vastoin uskon, että ne ovat rehellisesti sanoen positiivisin poliittinen näkemykseni.

        Sinun kuuluisi kommentoida ajatuksiani kommunismista eikä erehtyä puhumaan toisenlaisista kommunismeista, koska minulla ei ole mitään tekemistä niiden kanssa.


      • on tietysti
        herra yksilön vapaus kirjoitti:

        toisenlaistakaan kommunismia. jos joskus kommunismi tulee olemaan jotain muutakin kuin sortoa ja vainoa, niin kyllä yksilön vapaus ainakin voi hieman tarkistaa käsityksiään. Kalle tekee tietysti niinkuin katsoo parhaakseen.

        saanut paljon hyvää aikaan maailmalla. Se on auttanut ihmiset pois kurjuudesta ja nälästä ja antanut työtä ja inhimillisen elämän; se on vaatettanut lapset ja perustanut yliopistoja; toisin kuin nämä lännen lemmikit diktaattorit, jotka edustavat kapitalismin todellista raadollista puolta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe