Missä kohtaa Raamattua kerrotaan Jeesuksen olevan Jumala?

Anonyymi-ap

Päinvastoin Raamattu kertoo, ettei Jeesus ollut Jumala!

1.Pietarin kirje:
1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,

Matteuksen evankeliumi:
27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

Markuksen evankeliumi:
15:34 Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

Johanneksen evankeliumi:
20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö."

Ilmestyskirja:
3:2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.

Ilmestyskirja:
3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

Galatalaiskirje:
3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.

1.Timoteuksen kirje:
2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

Jeesus rukoili:

Johanneksen evankeliumi:
17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Jeesus rukoili:

Hebrealaiskirje:
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

147

674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinhän se on.

      Moni uskova ei lue Raamattua, vaan keksivät omiaan.

      • Anonyymi

        Mölise muualla, vajakki!


    • Anonyymi

      Katsotaanpa ensin Jeesuksen omia sanoja (Joh. 10:30): ”Minä ja Isä olemme yhtä.” Ensi silmäyksellä ei ehkä näytä siltä, että tämä olisi väite olla Jumala. Katsopa kuitenkin juutalaisten reaktiota Jeesuksen sanoihin: ”Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi” (Joh. 10:33). Juutalaiset tulkitsivat Jeesuksen sanat niin, että hän väitti olevansa Jumala. Seuraavissa jakeissa Jeesus ei missään kohtaa korjaa juutalaisten tulkintaa sanomalla: ”En väittänyt olevani Jumala”. Tämä osoittaa, että Jeesus todellakin sanoi olevansa Jumala ilmoittaessaan, että ”minä ja Isä olemme yhtä” (Joh. 10:30). Joh. 8:58 on toinen esimerkki. “Jeesus julisti: ”Totisesti, totisesti minä sanon teille; ennen kuin Aabraham syntyi, olen minä ollut.” Jälleen juutalaiset reagoivat aikomalla kivittää Jeesuksen (Joh. 8:59). Ilmoittaessaan olevansa ”Minä olen” Jeesus käyttää itsestään Vanhan testamentin Jumalasta käyttämää nimeä (2. Moos. 3:14). Miksi juutalaiset haluaisivat kivittää Jeesuksen, ellei hän olisi sanonut jotakin, jonka he uskoivat olevan jumalanpilkkaa, eli väittänyt olevansa Jumala?

      Joh. 1:1 sanoo: ”Sana oli Jumala.” Joh. 1:14 mukaan: ”Sana tuli lihaksi.” Tämä osoittaa selvästi, että Jeesus on Jumala ihmisen muodossa. Opetuslapsi Tuomas huudahti Jeesukselle: ”Minun Herrani ja Jumalani!” (Joh. 20:28). Jeesus ei oikaise hänen sanojaan. Apostoli Paavali kuvailee häntä: ”– – suuren Jumalan ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden ilmestymistä” (Tiit. 2:13). Apostoli Pietari sanoo samaa: ”– – Jumalamme ja Vapauttajamme Jeesus Kristus” (2. Piet. 1:1). Heprealaiskirjeessä (Hepr. 1:8) Isä Jumala todistaa Jeesuksen todellisesta henkilöllisyydestä: ”Mutta Pojastaan hän sanoo: - Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.” Vanhan testamentin profetiat Kristuksesta julistavat hänen jumaluuttaan: ”Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas” (Jes. 9:5).

      Kuten C.S. Lewis totesi, sellaista vaihtoehtoa ei ole, että voisimme uskoa Jeesukseen suurena opettajana. Jeesus väitti täysin selvästi olevansa Jumala. Jos hän ei ole Jumala, niin hän on valehtelija, eikä siis profeetta, suuri opettaja tai hurskas ihminen. Yrittäessään mitätöidä Jeesuksen sanoja modernit tutkijat väittävät, että todellinen historiallinen Jeesus ei sanonut monia niistä asioista, mitä hän Raamatun mukaan sanoi. Miten meistä on väittelemään Jumalan Sanan kanssa siitä, mitä Jeesus sanoi tai ei sanonut? Miten joku tutkija voi 2000 vuotta Jeesuksen jälkeen tietää paremmin, mitä Jeesus sanoi tai ei sanonut, kuin ne, jotka elivät ja palvelivat Jeesuksen kanssa ja joita hän itse opetti (Joh. 14:26)?

      Miksi kysymys Jeesuksen todellisesta henkilöllisyydestä on niin tärkeä? Mitä väliä sillä on, onko Jeesus Jumala vai ei? Jeesuksen on oltava Jumala ennen muuta siksi, että jos hän ei ole Jumala, hänen kuolemansa ei olisi riittänyt sovittamaan koko maailman syntejä (1. Joh. 2:2). Vain Jumala voi kärsiä sellaisen äärettömän rangaistuksen (Room. 5:8; 2. Kor. 5:21). Jeesuksen oli oltava Jumala, niin että hän voi maksaa velkamme. Jeesuksen oli oltava ihminen, niin että hän voi kuolla. Pelastus on tarjolla vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen! Juuri Jeesuksen jumaluus on se syy, miksi hän on ainoa tie pelastukseen. Jumaluutensa vuoksi Jeesus julisti: ”Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.” (Joh. 14:6).

      • Ne opetuslapset eivät sanoneet Jeesusta Jumalaksi.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ne opetuslapset eivät sanoneet Jeesusta Jumalaksi.

        Tuomas sanoin Jeesusta Jehovaksi ja Elohimiksi, joka on suomeksi käännettynä Herraksi ja Jumalaksi. Raamattu sanoo Jeesusta monissa kohdissa Jehovaksi.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Paavali siteeraa Joelin kirjaa, jossa Herra on alkukielellä Jehova. Paavali vaatii kaikia tunnustamaan Jeesuksen Jehovaksi. Jos joku ei tunnusta Jeesusta Jehovaksi, hän ei pelastu. Sen takia Jehovan todistajat joutuvat kaikki kadotukseen.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 (3:5) Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.


      • Anonyymi

        1/2

        Ei Jeesus ollut kutsunut itseään Jumalaksi. Et ole ymmärtänyt lukemaasi Raamatusta, etkä ole sieltä lukenut Jeesuksen vastausta ajatuksella.

        Johanneksen evankeliumi:
        10:33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi."
        10:34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        10:35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -
        <--->
        Psalmit:
        82:6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
        82:7 kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niinkuin kuka ruhtinas tahansa."

        Johanneksen evankeliumi:
        20:21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.

        Tuomas ei ollut paikalla, Jeesuksen puhaltaessa Pyhän Hengen muihin opetuslapsiinsa.

        Johanneksen evankeliumi:
        20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

        Apostolien teot:
        14:11 Kun kansa näki, mitä Paavali oli tehnyt, korottivat he äänensä ja sanoivat lykaoniankielellä: "Jumalat ovat ihmishahmossa astuneet alas meidän luoksemme."
        14:12 Ja he sanoivat Barnabasta Zeukseksi ja Paavalia Hermeeksi, koska hän oli se, joka puhui.

        Pakanat ovat pakanoita. Silloin ja vielä tänäkin päivänä.

        Myös Suomessa on tapahtunut neitsytsynnytys.
        Kalevalan Marjatta synnytti poikalapsen, vaikkei Raamatun Marian tavoin, tiennyt miehestä mitään.
        Tätä Kalevalassa kerrottua Jumalaa kutsuttiin Karjalan keisariksi.

        Johanneksen evankeliumi:
        10:33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi."
        10:34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        10:35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -
        <--->
        Psalmit:
        82:6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
        82:7 kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niinkuin kuka ruhtinas tahansa."

        Johanneksen evankeliumi:
        20:21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.

        Tuomas ei ollut paikalla, Jeesuksen puhaltaessa Pyhän Hengen muihin opetuslapsiinsa.

        Johanneksen evankeliumi:
        20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

        Apostolien teot:
        14:11 Kun kansa näki, mitä Paavali oli tehnyt, korottivat he äänensä ja sanoivat lykaoniankielellä: "Jumalat ovat ihmishahmossa astuneet alas meidän luoksemme."
        14:12 Ja he sanoivat Barnabasta Zeukseksi ja Paavalia Hermeeksi, koska hän oli se, joka puhui.

        Pakanat ovat pakanoita. Silloin ja vielä tänäkin päivänä.

        Myös Suomessa on tapahtunut neitsytsynnytys.
        Kalevalan Marjatta synnytti poikalapsen, vaikkei Raamatun Marian tavoin, tiennyt miehestä mitään.
        Tätä Kalevalassa kerrottua Jumalaa kutsuttiin Karjalan keisariksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1/2

        Ei Jeesus ollut kutsunut itseään Jumalaksi. Et ole ymmärtänyt lukemaasi Raamatusta, etkä ole sieltä lukenut Jeesuksen vastausta ajatuksella.

        Johanneksen evankeliumi:
        10:33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi."
        10:34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        10:35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -
        <--->
        Psalmit:
        82:6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
        82:7 kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niinkuin kuka ruhtinas tahansa."

        Johanneksen evankeliumi:
        20:21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.

        Tuomas ei ollut paikalla, Jeesuksen puhaltaessa Pyhän Hengen muihin opetuslapsiinsa.

        Johanneksen evankeliumi:
        20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

        Apostolien teot:
        14:11 Kun kansa näki, mitä Paavali oli tehnyt, korottivat he äänensä ja sanoivat lykaoniankielellä: "Jumalat ovat ihmishahmossa astuneet alas meidän luoksemme."
        14:12 Ja he sanoivat Barnabasta Zeukseksi ja Paavalia Hermeeksi, koska hän oli se, joka puhui.

        Pakanat ovat pakanoita. Silloin ja vielä tänäkin päivänä.

        Myös Suomessa on tapahtunut neitsytsynnytys.
        Kalevalan Marjatta synnytti poikalapsen, vaikkei Raamatun Marian tavoin, tiennyt miehestä mitään.
        Tätä Kalevalassa kerrottua Jumalaa kutsuttiin Karjalan keisariksi.

        Johanneksen evankeliumi:
        10:33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi."
        10:34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        10:35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -
        <--->
        Psalmit:
        82:6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
        82:7 kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niinkuin kuka ruhtinas tahansa."

        Johanneksen evankeliumi:
        20:21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.

        Tuomas ei ollut paikalla, Jeesuksen puhaltaessa Pyhän Hengen muihin opetuslapsiinsa.

        Johanneksen evankeliumi:
        20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

        Apostolien teot:
        14:11 Kun kansa näki, mitä Paavali oli tehnyt, korottivat he äänensä ja sanoivat lykaoniankielellä: "Jumalat ovat ihmishahmossa astuneet alas meidän luoksemme."
        14:12 Ja he sanoivat Barnabasta Zeukseksi ja Paavalia Hermeeksi, koska hän oli se, joka puhui.

        Pakanat ovat pakanoita. Silloin ja vielä tänäkin päivänä.

        Myös Suomessa on tapahtunut neitsytsynnytys.
        Kalevalan Marjatta synnytti poikalapsen, vaikkei Raamatun Marian tavoin, tiennyt miehestä mitään.
        Tätä Kalevalassa kerrottua Jumalaa kutsuttiin Karjalan keisariksi.

        2/2

        Mooses oli veljelleen Aaronille Jumalana.

        2.Mooseksen kirja:
        4:14 Niin Herra vihastui Moosekseen ja sanoi: "Eikö sinulla ole veljesi Aaron, leeviläinen? Minä tiedän, että hän osaa puhua. Ja katso, hän tuleekin sinua vastaan; ja kun hän näkee sinut, iloitsee hän sydämestänsä.
        4:15 Ja puhu sinä hänelle ja pane sanat hänen suuhunsa. Ja minä olen sinun suusi apuna ja hänen suunsa apuna ja opetan teille, mitä teidän on tehtävä.
        4:16 Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä Jumalana.

        Jumala asetti Mooseksen jumalaksi faaraolle ja Aaronin Moosekselle profeetaksi.

        2.Mooseksen kirja:
        7:1 Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Katso, minä asetan sinut jumalaksi faraolle, ja veljesi Aaron on oleva sinun profeettasi.

        Jeesus kutsuu itseään profeetaksi.

        Johanneksen evankeliumi:
        5:46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
        <--->
        5.Mooseksen kirja:
        18:17 Ja Herra sanoi minulle: 'Mitä he ovat puhuneet, on oikein puhuttu.
        18:18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
        18:19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.
        18:20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'
        <--->
        3:13 Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, meidän isiemme Jumala, on kirkastanut Poikansa Jeesuksen, jonka te annoitte alttiiksi ja kielsitte Pilatuksen edessä, kun tämä oli päättänyt hänet päästää.
        3:14 Te kielsitte Pyhän ja Vanhurskaan ja anoitte, että teille annettaisiin murhamies,
        3:15 mutta elämän ruhtinaan te tapoitte; hänet Jumala on herättänyt kuolleista, ja me olemme sen todistajat.
        3:16 Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne.
        3:17 Ja nyt, veljet, minä tiedän, että te olette tietämättömyydestä sen tehneet, te niinkuin teidän hallitusmiehennekin.
        3:18 Mutta näin on Jumala täyttänyt sen, minkä hän oli edeltä ilmoittanut kaikkien profeettain suun kautta, että nimittäin hänen Voideltunsa piti kärsimän.
        3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        3:20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        3:21 Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta.
        3:22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
        3:23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'
        3:24 Ja kaikki profeetat Samuelista alkaen ja kaikki järjestään, jotka puhuneet ovat, ovat myös ennustaneet näitä päiviä.
        3:25 Te olette profeettain ja sen liiton lapsia, jonka Jumala teki meidän isiemme kanssa sanoen Aabrahamille: 'Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki maan sukukunnat.'
        3:26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."

        Matteuksen evankeliumi:
        13:57 Ja he loukkaantuivat häneen. Mutta Jeesus sanoi heille: "Ei ole profeetta halveksittu muualla kuin kotikaupungissaan ja kodissaan."

        Jeesus opetuslapsilleen:

        Luukkaan evankeliumi:
        13:33 Kuitenkin minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomenna, sillä ei sovi, että profeetta saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa.


      • Anonyymi

        "Juuri Jeesuksen jumaluus on se syy, miksi hän on ainoa tie pelastukseen. "

        Hyvä kirjoitus. Aikaan kuuluu, että Jumala on olematon tai ainakin pieni ja ihminen onkin se kaikkivaltias itse. Kontrasti puuttuu.

        Terv,serious


      • Anonyymi

        "Jeesus väitti täysin selvästi olevansa Jumala. Jos hän ei ole Jumala, niin hän on valehtelija"

        Väität siis Jeesusta valehtelijaksi?!

        Eipä ihme kun sinussa eivät ne merkit seuraa, joita Jeesus sanoi seuraajillaan olevan.

        Markuksen evankeliumi:
        16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
        16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuomas sanoin Jeesusta Jehovaksi ja Elohimiksi, joka on suomeksi käännettynä Herraksi ja Jumalaksi. Raamattu sanoo Jeesusta monissa kohdissa Jehovaksi.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Paavali siteeraa Joelin kirjaa, jossa Herra on alkukielellä Jehova. Paavali vaatii kaikia tunnustamaan Jeesuksen Jehovaksi. Jos joku ei tunnusta Jeesusta Jehovaksi, hän ei pelastu. Sen takia Jehovan todistajat joutuvat kaikki kadotukseen.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 (3:5) Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

        Noissa vain yksi sanoo Jeesusta "minun Jumalani"".


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ne opetuslapset eivät sanoneet Jeesusta Jumalaksi.

        Miksi olisivat sanoneet kun Jeesuksella on nimikin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuomas sanoin Jeesusta Jehovaksi ja Elohimiksi, joka on suomeksi käännettynä Herraksi ja Jumalaksi. Raamattu sanoo Jeesusta monissa kohdissa Jehovaksi.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Paavali siteeraa Joelin kirjaa, jossa Herra on alkukielellä Jehova. Paavali vaatii kaikia tunnustamaan Jeesuksen Jehovaksi. Jos joku ei tunnusta Jeesusta Jehovaksi, hän ei pelastu. Sen takia Jehovan todistajat joutuvat kaikki kadotukseen.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 (3:5) Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

        Höpöhöpö! Sanaa Jehova ei edes Raamatussa ole!


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Noissa vain yksi sanoo Jeesusta "minun Jumalani"".

        Ja on erittäin mielenkiintoista, että sen on laitettu sanomaan Jeesuksen kaksoisveljen Tuomaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja on erittäin mielenkiintoista, että sen on laitettu sanomaan Jeesuksen kaksoisveljen Tuomaan!

        Aha. On siinä tarinaa keksitty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olisivat sanoneet kun Jeesuksella on nimikin?

        Jumalalla on nimi Jeesus?

        Kummallinen uskonto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja on erittäin mielenkiintoista, että sen on laitettu sanomaan Jeesuksen kaksoisveljen Tuomaan!

        Jopa taas vitsin murjaisit. 🤣


      • Tässä on kova kohina siitä, että Jeesus on Jumala. Että Jumalan nimi on Jeesus, sanottiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopa taas vitsin murjaisit. 🤣

        Ei ole ihme jos menee Jumala jaSaatana sekaisin, jos tosiasiat onkin vain vitsejä.


      • Ajatus on ihan mahdoton. Sinne on pantu vain vähän.


      • Minkä uskonnon Jumalaa Jeesukseen väitettiin pilkkaavan? Juutalaisten Jahvea ?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ajatus on ihan mahdoton. Sinne on pantu vain vähän.

        Ei mikään mahdoton.

        Mennään kertomasi mukaan:


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ajatus on ihan mahdoton. Sinne on pantu vain vähän.

        Että tuhansia on mielestäsi vähän?


      • Anonyymi

        > Katsotaanpa ensin Jeesuksen omia sanoja (Joh. 10:30): ”Minä ja Isä olemme yhtä

        On kyllä erikoista, miksi jotkut yrittävät omilla tulkinnoilla kumota Raamatun suoran ilmoituksen. Jos to tarkoittaisi Jeesuksen olevan Jumala, myös hänen opetuslapset olisivat Jumala, koska hekin ovat yhtä Jumalan kanssa.

        "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin."
        Joh. 17:11

        "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt."
        Joh. 17:21

        > Ilmoittaessaan olevansa ”Minä olen”

        Jeesus ei ilmoita olevansa "Minä olen", vaan vastaa kysymykseen niin kuin asiaan kuuluu.
        http://www.kolumbus.fi/r.berg/kuka_Jeesus_on.html


      • Anonyymi

        "Jeesuksen on oltava Jumala ennen muuta siksi, että jos hän ei ole Jumala, hänen kuolemansa ei olisi riittänyt sovittamaan koko maailman syntejä"

        Jeesuksen kuolema ei sovittanutkaan syntejä, vaan edelleenkin esim. naiset joutuvat kärsimään synnytyskivuista, jotka Jumala määräsi rangaistukseksi perisynnistä.
        Jos Jeesus oikeasti olisi ollut jumala eikä pelkkä profeetta, tällöin yhdelläkään naisella ei enää olisi synnytyskipuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesuksen on oltava Jumala ennen muuta siksi, että jos hän ei ole Jumala, hänen kuolemansa ei olisi riittänyt sovittamaan koko maailman syntejä"

        Jeesuksen kuolema ei sovittanutkaan syntejä, vaan edelleenkin esim. naiset joutuvat kärsimään synnytyskivuista, jotka Jumala määräsi rangaistukseksi perisynnistä.
        Jos Jeesus oikeasti olisi ollut jumala eikä pelkkä profeetta, tällöin yhdelläkään naisella ei enää olisi synnytyskipuja.

        Syntien sovitus koskee ihmisen mahdollisuutta tehdyistä synneistään huolimatta pelastua ja päästä Taivaaseen. Maailma on perisynnin turmeleva.


      • Ei ole mitään maailman syntiä eikä ääretöntä rangaistusta mistään teosta jonka luotu olento voisi tehdä eikä Jumala kuole eikä kaikkivaltiaan edes tarvitse kuolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntien sovitus koskee ihmisen mahdollisuutta tehdyistä synneistään huolimatta pelastua ja päästä Taivaaseen. Maailma on perisynnin turmeleva.

        Jumala myös peruu määräämänsä maalliset rangaistukset sellaisista synneistä, jotka on sovitettu. Ei ole mahdollista, että ihminen joutuu edelleenkin kärsimään rangaistusta sellaisesta synnistä joka on jo sovitettu.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Ei ole mitään maailman syntiä eikä ääretöntä rangaistusta mistään teosta jonka luotu olento voisi tehdä eikä Jumala kuole eikä kaikkivaltiaan edes tarvitse kuolla.

        On myös mahdollista, että Kaikkivaltias on jo kuollut vanhuuteen n. 1500 vuotta sitten, ja luomansa maailman porskuttaa nyt eteenpäin ilman kaitsijaa. Miten muuten voidaan selittää, että uusia profeettoja aiemmin tuli säännöllisesti, mutta Jeesuksen jälkeen profeettojen tulo pikkuhiljaa loppui, eikä Kaikkivaltiaasta ole kuulunut yhtään mitään enää pariintuhanteen vuoteen.


      • Anonyymi

        "Ilmoittaessaan olevansa ”Minä olen” Jeesus käyttää itsestään Vanhan testamentin Jumalasta käyttämää nimeä (2. Moos. 3:14). "

        Tuo nimi asia ei ole totta. Tuossa Joh.18:6 kohdassa Jeesus käyttää ilmaisua: אני הוא (minä olen).
        2.Moos3:14 on taas Jumalan puhetta Moosekselle,jossa Jumala sanoo nimekseen: אהיה (minä olen mikä olen). Ja seuraavassa jakeessa Hän ilmoittaa nimensä vielä tarkemmin: יהוה (Jehovah).
        Kreikkalaisesta käännöksestä en tiedä, mutta kuuleman mukaan siinä on aika paljon laitettu uusiksi evankeliumia.. Heprea ja aramea ovat alkukielet ja niillä kielillä Raamattu alunperin kirjoitettiin ja olivat myös apostolien äidinkielet.
        https://newchristianbiblestudy.org/bible/compare/finnish-1776/hebrew-modern/exodus/3/


    • Anonyymi

      >>>>"Jeesuksen olevan Jumala"<<<<

      "Sillä JUMALA oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"
      2 Kor: 5: 19

      • Anonyymi

        Sinä et todellakaan ymmärrä lukemaasi!
        Oletko itse edes Raamattua lukenut vai kuunnellut vain mitä muut siitä kertovat?

        2.Korinttolaiskirje:
        5:18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        5:21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

        Hebrealaiskirje:
        2:17 Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.

        Hebrealaiskirje:
        4:14 Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
        4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.

        Hebrealaiskirje:
        5:1 Sillä jokainen ylimmäinen pappi, ollen ihmisten joukosta otettu, asetetaan ihmisten puolesta toimittamaan sitä, mikä Jumalalle tulee, uhraamaan lahjoja ja uhreja syntien edestä,
        5:2 ja hän voi säälien kohdella tietämättömiä ja eksyviä, koska hän itsekin on heikkouden alainen,
        5:3 ja tämän heikkoutensa tähden hänen täytyy, samoinkuin kansan puolesta, niin itsensäkin puolesta uhrata syntien edestä.
        5:4 Eikä kukaan sitä arvoa itselleen ota, vaan Jumala kutsuu hänet niinkuin Aaroninkin.
        5:5 Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
        5:6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan."
        5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
        5:8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
        5:9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,
        5:10 hän, jota Jumala nimittää "ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan."
        5:11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.
        5:12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
        5:13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
        5:14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et todellakaan ymmärrä lukemaasi!
        Oletko itse edes Raamattua lukenut vai kuunnellut vain mitä muut siitä kertovat?

        2.Korinttolaiskirje:
        5:18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        5:21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

        Hebrealaiskirje:
        2:17 Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.

        Hebrealaiskirje:
        4:14 Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
        4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.

        Hebrealaiskirje:
        5:1 Sillä jokainen ylimmäinen pappi, ollen ihmisten joukosta otettu, asetetaan ihmisten puolesta toimittamaan sitä, mikä Jumalalle tulee, uhraamaan lahjoja ja uhreja syntien edestä,
        5:2 ja hän voi säälien kohdella tietämättömiä ja eksyviä, koska hän itsekin on heikkouden alainen,
        5:3 ja tämän heikkoutensa tähden hänen täytyy, samoinkuin kansan puolesta, niin itsensäkin puolesta uhrata syntien edestä.
        5:4 Eikä kukaan sitä arvoa itselleen ota, vaan Jumala kutsuu hänet niinkuin Aaroninkin.
        5:5 Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
        5:6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan."
        5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
        5:8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
        5:9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,
        5:10 hän, jota Jumala nimittää "ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan."
        5:11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.
        5:12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
        5:13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
        5:14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.

        Hebrealaiskirje:
        1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

        SALOMONILLE!
        <--->
        Psalmit:
        2:7 Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

        2.Samuelin kirja:
        7:14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;

        1.Aikakirja:
        17:13 Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani; ja armoani minä en ota häneltä pois, niinkuin otin siltä, joka oli sinun edelläsi.

        1.Aikakirja:
        22:10 Hän on rakentava temppelin minun nimelleni. Hän on oleva minun poikani, ja minä olen oleva hänen isänsä. Ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa valtaistuimen ikuisiksi ajoiksi.'

        1.Aikakirja:
        28:5 Ja kaikkien minun poikieni joukosta, sillä Herra on antanut minulle monta poikaa, hän valitsi poikani Salomon istumaan Herran valtakunnan valtaistuimella ja hallitsemaan Israelia.
        28:6 Ja hän sanoi minulle: 'Sinun poikasi Salomo on rakentava minun temppelini ja esikartanoni; sillä minä olen valinnut hänet pojakseni ja minä olen oleva hänen isänsä.

        1.Aikakirja:
        29:1 Sitten kuningas Daavid sanoi koko seurakunnalle: "Minun poikani Salomo, ainoa Jumalan valittu, on nuori ja hento, ja työ on suuri, sillä tämä linna ei ole aiottu ihmiselle, vaan Herralle Jumalalle.

        Psalmit:
        2:7 Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

        Tämä on osoitettu meille kaikille:

        Ilmestyskirja:
        21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et todellakaan ymmärrä lukemaasi!
        Oletko itse edes Raamattua lukenut vai kuunnellut vain mitä muut siitä kertovat?

        2.Korinttolaiskirje:
        5:18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        5:21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

        Hebrealaiskirje:
        2:17 Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.

        Hebrealaiskirje:
        4:14 Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
        4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.

        Hebrealaiskirje:
        5:1 Sillä jokainen ylimmäinen pappi, ollen ihmisten joukosta otettu, asetetaan ihmisten puolesta toimittamaan sitä, mikä Jumalalle tulee, uhraamaan lahjoja ja uhreja syntien edestä,
        5:2 ja hän voi säälien kohdella tietämättömiä ja eksyviä, koska hän itsekin on heikkouden alainen,
        5:3 ja tämän heikkoutensa tähden hänen täytyy, samoinkuin kansan puolesta, niin itsensäkin puolesta uhrata syntien edestä.
        5:4 Eikä kukaan sitä arvoa itselleen ota, vaan Jumala kutsuu hänet niinkuin Aaroninkin.
        5:5 Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
        5:6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan."
        5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
        5:8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
        5:9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,
        5:10 hän, jota Jumala nimittää "ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan."
        5:11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.
        5:12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
        5:13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
        5:14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.

        >>>>"sinä et todellakaan ymmärrä lukemaasi"<<<<

        kirjoittamasi raamatun sana EI POISTA sitä, että
        "Jumala oli Kristuksessa JA SOVITTI MAAILMAN itsensä kanssa"
        2 Kor: 5: 19


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hebrealaiskirje:
        1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

        SALOMONILLE!
        <--->
        Psalmit:
        2:7 Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

        2.Samuelin kirja:
        7:14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;

        1.Aikakirja:
        17:13 Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani; ja armoani minä en ota häneltä pois, niinkuin otin siltä, joka oli sinun edelläsi.

        1.Aikakirja:
        22:10 Hän on rakentava temppelin minun nimelleni. Hän on oleva minun poikani, ja minä olen oleva hänen isänsä. Ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa valtaistuimen ikuisiksi ajoiksi.'

        1.Aikakirja:
        28:5 Ja kaikkien minun poikieni joukosta, sillä Herra on antanut minulle monta poikaa, hän valitsi poikani Salomon istumaan Herran valtakunnan valtaistuimella ja hallitsemaan Israelia.
        28:6 Ja hän sanoi minulle: 'Sinun poikasi Salomo on rakentava minun temppelini ja esikartanoni; sillä minä olen valinnut hänet pojakseni ja minä olen oleva hänen isänsä.

        1.Aikakirja:
        29:1 Sitten kuningas Daavid sanoi koko seurakunnalle: "Minun poikani Salomo, ainoa Jumalan valittu, on nuori ja hento, ja työ on suuri, sillä tämä linna ei ole aiottu ihmiselle, vaan Herralle Jumalalle.

        Psalmit:
        2:7 Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

        Tämä on osoitettu meille kaikille:

        Ilmestyskirja:
        21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.

        Kyllä, Jahve oli kuningas Salomon Jumala ja Salomo keräsi kansalta 666 talenttia kultaa ja rakensi lasten uhrauspaikat esikoispoikien surmaamisesta Moolokille. Jahven määräys löytyy 2.Moos.13.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, Jahve oli kuningas Salomon Jumala ja Salomo keräsi kansalta 666 talenttia kultaa ja rakensi lasten uhrauspaikat esikoispoikien surmaamisesta Moolokille. Jahven määräys löytyy 2.Moos.13.

        Tosin ei siellä tarinan mukaan vain poikia Moolokille surmattu, vaan tyttöjä myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin ei siellä tarinan mukaan vain poikia Moolokille surmattu, vaan tyttöjä myös.

        Kristinusko on Moolokin palvontaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinusko on Moolokin palvontaa.

        Ja tätä Jeesus vastusti ja joutui näiden saatananpalvojien kultin uhriksi, jota te palvotte teurastettuna Jumalana.


    • Anonyymi

      Tiedämme tämän: Joh. 16: 28 "Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö."

      Tärkeämpää kuin kinastella siitä kuka Jeesus on suhteessa Jumalaan, on pyrkiä Jumalan tuntemukseen. Jeesuksen sanat opastavat, sillä Hän on yhtä Jumalan kanssa.

      • Anonyymi

        No teidän on aika vaikea 'pyrkiä Jumalan tuntemukseen', jos käytätte itse tosi Jumalaa pääsiäisen teurastettuna uhrilampaana, kun Paavali käskee, jos järki ei sano, että ei jumalia käytetä uhrilahjoina ja palvittekin Jumalan uhrilla Saatanaa ja selvin Raamatun sanoin olette menossa helvettiin.


      • Olla jonkun tykönä ei tarkoita olla yhtä.


      • Anonyymi

        "Tärkeämpää kuin kinastella siitä kuka Jeesus on suhteessa Jumalaan, on pyrkiä Jumalan tuntemukseen. "

        Nyt sinusta ei enään olekaan tärkeää julistaa että "Jeesus on Jumala", kun juuri nyt, tässä viestiketjussa, olet siihen hampaaton.

        Kerro nyt kuitenkin että onko Jeesus ainoa, jota Jumala kutsui pojakseen? Onko Jeesus Jumala? Pidätkö vielä näistä Raamatun vastaisista väitöksistä kiinni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tärkeämpää kuin kinastella siitä kuka Jeesus on suhteessa Jumalaan, on pyrkiä Jumalan tuntemukseen. "

        Nyt sinusta ei enään olekaan tärkeää julistaa että "Jeesus on Jumala", kun juuri nyt, tässä viestiketjussa, olet siihen hampaaton.

        Kerro nyt kuitenkin että onko Jeesus ainoa, jota Jumala kutsui pojakseen? Onko Jeesus Jumala? Pidätkö vielä näistä Raamatun vastaisista väitöksistä kiinni?

        Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Ota selvää kristinuskon perusasioista ennen kuin tulet palstalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Ota selvää kristinuskon perusasioista ennen kuin tulet palstalle.

        Harmi vain että Raamatussa ei tuollaista lue. Tuo oppi on keksitty 300-luvulla.

        Raamatussa on yksi Jumala ja se on Isä, Heprealaisessa vanhassa testamentissa nimeltään Yahweh, joka nimen pyhyyden takia(ei saanut lausua/kirjoittaa) käännetty Herraksi. Siitä sitten on ihmiset sekoittaneet Jumalan ainoan Pojan Jeesuksen herruuden, joka taas on maallista herruutta(ylempi henkilö,opettaja,Messias,rabbi).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi vain että Raamatussa ei tuollaista lue. Tuo oppi on keksitty 300-luvulla.

        Raamatussa on yksi Jumala ja se on Isä, Heprealaisessa vanhassa testamentissa nimeltään Yahweh, joka nimen pyhyyden takia(ei saanut lausua/kirjoittaa) käännetty Herraksi. Siitä sitten on ihmiset sekoittaneet Jumalan ainoan Pojan Jeesuksen herruuden, joka taas on maallista herruutta(ylempi henkilö,opettaja,Messias,rabbi).

        Raamatussa on kaksi Jumalaa, joita molempia kutsutaan Herraksi - Israelilaisten Jumala, Jeesuksen puhuma isä (löytyy mm. Jeremia 7) ja juutalaisten Jumala Jahve, jota Jeesus sanoi perkeleeksi. Jälkimmäinen on Jeesuksen verellä kristinuskon Jumala.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on kaksi Jumalaa, joita molempia kutsutaan Herraksi - Israelilaisten Jumala, Jeesuksen puhuma isä (löytyy mm. Jeremia 7) ja juutalaisten Jumala Jahve, jota Jeesus sanoi perkeleeksi. Jälkimmäinen on Jeesuksen verellä kristinuskon Jumala.

        Israelin Jumala oli Jerusalemissa asunut mies. Ei sen enempää.


    • >>Ei Jeesus ollut kutsunut itseään Jumalaksi. Et ole ymmärtänyt lukemaasi Raamatusta, etkä ole sieltä lukenut Jeesuksen vastausta ajatuksella.>>

      Jeesus pilkkasi Jumalaa ja sai ansionsa mukaan.

      »Itsepä sen sanoit», vastasi Jeesus. »Ja minä sanon teille: vastedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä.»

      😄😄😄😄😄

      • Anonyymi

        En tiedä oliko pilkkaa sanoa Jahvea, juutalaisten Jumalaa perkeleeksi ja kaiken valheen isäksi, kun nyt on pystytty arkeologisinkin todistein todistamaan, että Jahve on Baal-jumala eli VT:n saatana, joka Raamatustakin selviää.

        Mutta tietysti juutalaiset sai siitä syyn - Jeesushan vaati temppelin palauttamista takaisin Israelin Jumalalle.


      • Anonyymi

        Juu, ja kenellä on siellä oikealla se voima sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ja kenellä on siellä oikealla se voima sitten?

        Kun Jeesuksen piti itse olla Jumala?


      • Anonyymi

        Juu, ihmisen poika, eikä Jumalan poika, eikä paljon kiinnosta uskovaisia pilvien päällä tuleminen pilvipalvelusta, vaikka itse Raamatussa hän on ennustanut tämän. Pää tutisten vain vakuutetaan - kyllä me hyödyimme hänen kidutusmurhastaan Jumalana tosi paljon, ja palvoimme itsemme puolesta teurastettuna lampaana, kun hänen juutalainen murhaajansa kerran käski, jotka veivät Israelin Jumalan nimissä temppeliin Saatanan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Jeesuksen piti itse olla Jumala?

        Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki ja Poika on Jeesus.
        Ihan luterilaisuuden peruskauraa joka pitäisi tietää kun palstalle tulee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki ja Poika on Jeesus.
        Ihan luterilaisuuden peruskauraa joka pitäisi tietää kun palstalle tulee.

        Annetaan pyhä henki, eli Jumala?

        Vähän kummallinen uskonto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki ja Poika on Jeesus.
        Ihan luterilaisuuden peruskauraa joka pitäisi tietää kun palstalle tulee.

        Onko se voima Isä vai Pyhä Henki? Kerran Jeesus on sen oikealla puolella?


    • Anonyymi

      Mitä pitäisi ajatella uskovaisesta, joka lähtee vielä tässä vaiheessa oikein kädestä pitäen todistamaan, että totta kai olen palvonut tosi Jumalan teurastamista pääsiäisen uhrilampaana, kun Paavali käski!

      • Anonyymi

        Mene jahvekultti sinne jahvejesi sekaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene jahvekultti sinne jahvejesi sekaan!

        Ottaako koville? Kun et nyt vain tekisi itsellesi vielä jotakin?!


    • Anonyymi

      Jeesus sanoi Jumalaa isäkseen ja teki näin juutalaisten mielestä itsestään Jumalan vertaisen (Joh. 5:17-18).
      Jeesus sanoo olevansa maailman valo (Joh. 8:12). VT:ssä maailman valo on Jumala (Ps. 27:1).
      Jeesus sanoo olleensa ennen Aabrahamia (Joh. 8:58).
      Jeesus väittää olevansa hyvä paimen, joka paimentaa lampaitaan (Joh. 10:11). VT:ssa Jahve on ainoa hyvä paimen, joka pitää lampaistaan huolta (Ps. 23:1; Hes. 34:11, 16). Juutalaisten reaktio (10:19-21) puhuu tulkinnan puolesta.
      ”Isä ja minä olemme yhtä” (Joh. 10:30; 17:11). Sana ”yhtä” on alkukielessä neutrimuoto ”ἕν”. Näin Johannes haluaa painottaa, että Isä ja Poika ovat yksi ja sama asia. Tulkinnan puolesta puhuu sekin, että juutalaiset ovat jälleen kivittämässä Jeesusta kuoliaaksi, koska hän ”teki itsensä Jumalaksi” (10:31, 33).
      Kun Filippos pyytää Jeesukselta, että he voisivat nähdä Isän, Jeesus sanoo: ”Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän.” (Joh. 14:8-9).
      Jeesus kehottaa rukoilemaan omassa nimessään (Joh. 14:13-14).
      ”Isä, kirkasta sinä nyt minut, ota minut luoksesi ja anna minulle se kirkkaus, joka minulla oli sinun luonasi jo ennen maailman syntyä.” (Joh. 17:5).
      Tuomas palvoo Jeesusta Jumalana, eikä Jeesus nuhtele häntä: “Minun Herrani ja minun Jumalani” (Joh. 20:28). Tämän toteamuksen taustalla voi nähdä mm. Ps. 35:23-24 (LXX= Ps. 34). (Ks. Rowe
      Johanneksen evankeliumissa on monia kohtia, jossa Jeesus sanoo ”Minä Olen” (ἐγὼ εἰμί). Lause on suoraan palavalta pensaalta, jossa Jumala ilmoittaa Moosekselle nimensä ”Minä olen”. Kreikaksi tämä käännettiin siis ”ἐγὼ εἰμί” (2. Moos. 3). Jeesus sanoi siis olevansa Jumala. Ei ihme, että näin sanoessaan juutalaiset yrittivät kivittää hänet hengiltä (8:59).

    • Anonyymi

      Pojastaan Jumala sanoo: ”Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan…” (Hepr. 1:8). Tässä jakeessa Jeesusta sanotaan suoraan Jumalaksi.

      Jeesus on tosi Jumala (1. Joh. 5:20).

      Karitsa” (Jeesus) ottaa vastaan Jumalalle kuuluvaa ylistystä ja palvontaa (Ilm. 5).
      Ilmestyskirjan luvut 4-5 muistuttavat Hesekielin kirjan lukuja 1-3. Molemmissa profeetta saa kirjakäärön ja se täytyy syödä. Huomiota herättävä seikka on, että Hesekielin kirjassa Jumala avaa käärön, ilmestyskirjassa käärön avaakin karitsa, eli Jeesus.
      Jumala on A ja O. (Ilm. 1:8). Jumala on A ja O, alku ja loppu (21:6; Jes. 44:6). Jeesus on ensimmäinen ja viimeinen (Ilm. 1:17). Jeesus on myös A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu (22:13). Jes. 42:8 mukaan Jumala on ensimmäinen ja viimeinen.

      • Anonyymi

        Isä on Jumala ja Jeesus on jumala.


      • Anonyymi

        Juu, mutta Jeesuksen isä Jumala on taivasten valtakunnan isä, Israelin Jumala, teidän Jumala on VT:n Jahve, Mooseksen Jumala ja juutalaisten syntien valtakunnalla, joka on Baal Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, mutta Jeesuksen isä Jumala on taivasten valtakunnan isä, Israelin Jumala, teidän Jumala on VT:n Jahve, Mooseksen Jumala ja juutalaisten syntien valtakunnalla, joka on Baal Jumala.

        Ja Jeesus vastusti Jahvea ja tapettiin jumalanpilkkasyytteellä.


    • Anonyymi

      1.Johanneksen kirje:
      5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

      • Anonyymi

        Hepr 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka. >> Jakeen lisätiedot


      • Näitä ihmisten ajatuksia Raamattu täynnä.

        Todellisuudessa Jeesukselta on pudonnut pohja pois, sillä hänen seuraajiensa merkkinä ei seuraa mitään mitä hän Raamatun mukaan sanoi.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Näitä ihmisten ajatuksia Raamattu täynnä.

        Todellisuudessa Jeesukselta on pudonnut pohja pois, sillä hänen seuraajiensa merkkinä ei seuraa mitään mitä hän Raamatun mukaan sanoi.

        Mölö-mölö!


      • Anonyymi

        "Hän on totinen Jumala"

        Jae ei tarkoita sitä että Jeesus olisi Jumala.

        Asia saa aivan uuden merkityksen kun sana "hän", muutetaan sanaksi "tämä".

        Poika tuli ja on meille mielen antanut, että me sen totisen tunnemme, ja olemme SIINÄ TOTISESSA,
        TÄMÄ on TOTINEN Jumala ja ijankaikkinen elämä.

        Biblia (1776)
        1Joh. 5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika tuli ja on meille mielen antanut, että me sen totisen tunnemme, ja olemme siinä totisessa, hänen Pojassansa Jesuksessa Kristuksessa: Tämä on totinen Jumala ja ijankaikkinen elämä.

        Tämä on totinen Jumala ja ijankaikkinen elämä.

        Ruotsi (1917)
        1Joh. 5:20 Och vi veta att Guds Son har kommit och givit oss förstånd, så att vi kunna känna den Sanne; och vi äro i den Sanne, i hans Son, Jesus Kristus. Denne är den sanne Guden och evigt liv.

        - Denne är den sanne Guden och evigt liv.

        KJV (1789)
        1Joh. 5:20 And we know that the Son of God is come, and hath given us an understanding, that we may know him that is true, and we are in him that is true, even in his Son Jesus Christ. This is the true God, and eternal life.

        This is the true God, and eternal life.

        Raamattu 1992
        1Joh. 5:20
        Me tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen. Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä.

        "Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen."

        "jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen."

        "Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä."

        Ja tässä Todellisessa = Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä.

        Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, jotta tuntisimme HÄNET, joka on Todellinen.

        HÄN on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä.


        "Me tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen."

        Tuo ei tarkoita että Jeesus olisi tullut antamaan meille ymmärryksen tunteaksemme hänet itsensä, siis Jeesuksen, vaan että tulisimme tuntemaan sen Todellisen, Jumalan, Isämme.

        Kun olisi nyt rautalankaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mölö-mölö!

        Ei tuo ole Jeesuksen mukaan uskovia seuraava merkki.


    • Anonyymi

      Ja täällä jaksetaan kiistellä satukirjan tulkinnoista...

      • Anonyymi

        Minkä sadut prrusteella on tuhottu miljoonia, miljardeja ihmisiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä sadut prrusteella on tuhottu miljoonia, miljardeja ihmisiä?

        Ookko kännissä???


      • Anonyymi

        Mitä muuten sinä täällä teet?


    • Anonyymi

      Jokaisen polven pitää notkistuman Jeesuksen edessä ja jokaisen kielen tunnustaman, että Jeesus on Herra. Hän on Tie ja Totuus ja Elämä.

      • Anonyymi

        Joka uskonnossa Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä vie helvettiin . Löytyy juutalaisen Jeesuksen murhaajan 1.Korintolaiskirjeestä, luku 3 ja jakeet 11-13.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka uskonnossa Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä vie helvettiin . Löytyy juutalaisen Jeesuksen murhaajan 1.Korintolaiskirjeestä, luku 3 ja jakeet 11-13.

        Eikä yksikään uskovainen ole vielä pystynyt kertomaan, että mistä he löytävät sen armon, että pääsevät tuolts helvetistä pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä yksikään uskovainen ole vielä pystynyt kertomaan, että mistä he löytävät sen armon, että pääsevät tuolts helvetistä pois.

        Ja tämä on täysin loogista - kun uskovaisten Jumala on Saatana tosi Jumalan uhrilla, on heidän taivas silloin myös helvetti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä on täysin loogista - kun uskovaisten Jumala on Saatana tosi Jumalan uhrilla, on heidän taivas silloin myös helvetti.

        Sieltä ei ole enää mitään poispääsyä, kun Paavalin sanoin TEKO tulee näkyviin tulessa. Luulitte tai kuvittelitte sitten mitä muuta tahansa.


      • Anonyymi

        Eihän kukaan ole Jeesuksen Herruutta kieltänytkään, vaan Jumaluuden. Herra on eri asia kuin Jumala.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kukaan ole Jeesuksen Herruutta kieltänytkään, vaan Jumaluuden. Herra on eri asia kuin Jumala.

        Aivan. Eräs Herra keräsi ihmisiltä rahaa heidän henkiensä sovittamiseksi.

        Israelin Jumala oli Jerusalemissa asunut mies.

        Jeesus oli kummallinen hiippari. Mutta täysin keksitty hahmo.


    • Anonyymi

      4.Mooseksen kirja:
      21:9 Niin Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon.

      2.Kuningasten kirja:
      18:4 Hän poisti uhrikukkulat, murskasi patsaat, hakkasi maahan asera-karsikon ja löi palasiksi vaskikäärmeen, jonka Mooses oli tehnyt; sillä niihin aikoihin asti israelilaiset olivat polttaneet uhreja sille; sitä kutsuttiin nimellä Nehustan.

      Johanneksen evankeliumi:
      8:26 Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."

      Johanneksen evankeliumi:
      3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
      3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.

      Johanneksen evankeliumi:
      8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.

      What does serpent mean in Christianity?
      It can represent death, destruction, evil, a penetrating legless essence, and/or poison. In the Christian tradition, Satan (in the guise of the serpent) instigated the fall by tricking Eve into breaking God's command. Thus the serpent can represent temptation, the devil, and deceit.

      In the New Testament, the Book of Revelation makes use of ancient serpent and the Dragon several times to identify Satan or the Devil. The serpent is most often identified with the hubristic Satan, and sometimes with Lilith.

      Jesaja:
      7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
      7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
      7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.

      Hebrealaiskirje:
      5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

      Johanneksen evankeliumi:
      3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,

      Johanneksen evankeliumi:
      20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

      2.Kuningasten kirja:
      18:4 Hän poisti uhrikukkulat, murskasi patsaat, hakkasi maahan asera-karsikon ja löi palasiksi vaskikäärmeen, jonka Mooses oli tehnyt; sillä niihin aikoihin asti israelilaiset olivat polttaneet uhreja sille; sitä kutsuttiin nimellä Nehustan.

    • Anonyymi

      Apostolien teot:
      2:33 Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu ja on Isältä saanut Pyhän Hengen lupauksen, on hän vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.

      Apostolien teot:
      5:31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.

      Filippiläiskirje:
      2:9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,

      Hebrealaiskirje:
      5:5 Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"

      Markuksen evankeliumi:
      16:19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.

      Apostolien teot:
      7:55 Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella
      7:56 ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella."

      Efesolaiskirje:
      1:20 jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,

      Kolossalaiskirje:
      3:1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.

      1.Timoteuksen kirje:
      1:2 Timoteukselle, oikealle pojallensa uskossa. Armo, laupeus ja rauha Isältä Jumalalta ja Kristukselta Jeesukselta, meidän Herraltamme!


      Hebrealaiskirje:
      1:3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,

      Hebrealaiskirje:
      1:13 Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?

      Hebrealaiskirje:
      8:1 Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,

      Hebrealaiskirje:
      10:12 mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,

      Hebrealaiskirje:
      12:2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.

      1.Pietarin kirje:
      3:22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut.

      1.Korinttolaiskirje:
      15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

      Hebrealaiskirje:
      6:20 jonne Jeesus edelläjuoksijana meidän puolestamme on mennyt, tultuaan ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan, iankaikkisesti.

      Roomalaiskirje:
      8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.

      Hebrealaiskirje:
      5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

      Jaakobin kirje:
      4:10 Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.

      • Vai niin on Jeesus korotettu. Jopa itse Jumala oli korottajana

        Näkee kuinka Raamatussa on ihmisten ajatuksia.


      • Anonyymi

        Löytyiko se, että miten Paavalin facehuijausten seurauksena, kun joudutte sinne helvettiin, niin sieltä pääsee pois? 1.Kor.3:13?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyiko se, että miten Paavalin facehuijausten seurauksena, kun joudutte sinne helvettiin, niin sieltä pääsee pois? 1.Kor.3:13?

        Lutherin mukaan ainoa vaihtoehto olisi, jos teidän Jeesuksena uhraama Jumala tulisi pelastamaan - Lutherin mukaan siihen kyllä on häviävän pieni mahdollisuus, eikä tuota ole edes Raamatussa. Siksi luterilaisuus on 'yksin armosta'.

        Ja nyt kun selvisi, että palaava Jeesus, on teille vakuutettu olevan antikristus, niin aika tukevasti on teidän kaulaan ripustettu vielä köysikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutherin mukaan ainoa vaihtoehto olisi, jos teidän Jeesuksena uhraama Jumala tulisi pelastamaan - Lutherin mukaan siihen kyllä on häviävän pieni mahdollisuus, eikä tuota ole edes Raamatussa. Siksi luterilaisuus on 'yksin armosta'.

        Ja nyt kun selvisi, että palaava Jeesus, on teille vakuutettu olevan antikristus, niin aika tukevasti on teidän kaulaan ripustettu vielä köysikin.

        Ja jos mietitte,että mistä sen tietää, niin ihmeidentekokyvystä, joilla tämä 'antikristus' itsensä vakuuttaa - Luojajumalan sanoin ihmeiden tekeminen oli suojattu pahalta tiedolta.


      • Miksi silmäsi harittaa?


      • Siinä tapauksessa lue sentään vähän tarkemmin. Teet näin itsestäsi pellen koko elämäsi ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos mietitte,että mistä sen tietää, niin ihmeidentekokyvystä, joilla tämä 'antikristus' itsensä vakuuttaa - Luojajumalan sanoin ihmeiden tekeminen oli suojattu pahalta tiedolta.

        Toisesta ketjusta poimittua:

        <<Antikristus tulee valheen kaikella voimalla tehden tunnustekoja ja ihmeitä eksyttäen ne, jotka joutuvat kadotukseen.<<

        Se on metkaa, kun tunnusteot ja ihmeet ovatkin yht äkkiä antikristuksen tuntomerkkejä, kun ne vielä Jeesuksen kohdalla osoittivat suorastaan jumaluutta?!

        Jos teillä olisi edes alkeellinen käsitys hyvästä ja pahasta tiedosta ja Luojajumalan sanoista suojata elämän puu (ihmeet) pahalta tiedolta (1.Moos.3:22), niin ehkä te edes auttavasti voisitte ymmärtää, että sen enempää viattomia ihmisiä kuin jumaliakaan ei kuulu käyttää teurastettuina uhrilampaina.

        Paavali:

        1.Kor. <<5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu. <<

        Ja Jeesus opettaa taivasten valtakunnan olevan juuri hapatuksen kaltainen.

        Matt. <<13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani."<<

        Onko teillä ensimmäistäkään aivosolua? Kukahan tässä nyt todellisuudessa anti ja mihinkä?!


      • Miksi kyselet epäasiallisia asioita? Olet moukka.


      • Anonyymi

        Rankat elämäntavat🤔


      • Opin jo lapsena, että kenenkään ulkoisia asioita ei saa ottaa esiin negatiivisessa mielessä. Mutta vankilaväki ei ole oppinut.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Miksi kyselet epäasiallisia asioita? Olet moukka.

        Samaa mieltä, mutta itsekin syyllistyt moukkamaisesti toisten ulkonäön arvosteluun. Et ole siinä mielessä sen parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rankat elämäntavat🤔

        Tummemmat silmänympärykset eivät kerro välttämättä mistään muusta kuin että silmänympärysiho on ohuempi.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Opin jo lapsena, että kenenkään ulkoisia asioita ei saa ottaa esiin negatiivisessa mielessä. Mutta vankilaväki ei ole oppinut.

        Valehtelet. Olet toistuvasti kommentoinut negatiivisesti toisten ulkonäköä täällä. Et usein, mutta useita kertoja.


      • Anonyymi

        Rasvapallo taas vauhdissa. Ilmeisesti niin Ruha että hankittava tuota mantraa


    • Anonyymi

      Onko se oikeastaan noin tarkkaa. Kyllä minä olen valmis kutsumaan sellaista miestä Jumalaksi joka kävelee vetten päällä ja muuttaa veden viiniksi ,vieläpä juuri tuossa järjestyksessä.

      Uskovaiset on kummallisia nillittäjiä...

      • Anonyymi

        No eihän se ole mutta kun tällä palstalla halotaan p*rsreijätkin vähintään neljään osaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän se ole mutta kun tällä palstalla halotaan p*rsreijätkin vähintään neljään osaan.

        Onneksi täällä ei jaeta reikäleipää.


      • Anonyymi

        On se tarkkaa koska Jeesus ei ole Jumala vaan Jumalan Poika. Jumala teki Hänen kauttansa ihmeitä. Itse Jumalaa ei ole kukaan koskaan nähnyt.


    • Anonyymi

      Hyvin saitte taas peitettyä tosiasiat.

      • Anonyymi

        Ja edelleen, miten Paavalin lupaamasta helvetistä uskovaisille uskomalla Jeesuksen teurastamiseen Jumalana pääsee pois?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja edelleen, miten Paavalin lupaamasta helvetistä uskovaisille uskomalla Jeesuksen teurastamiseen Jumalana pääsee pois?

        Menes nyt sinne jahvepalstalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menes nyt sinne jahvepalstalle!

        Lähden käymään:

        <<Jahven pohjalta muodostuivat juutalaisuuden lisäksi myös muiden vanhaa seemiläistä kulttuuriperimää olevien yksijumalaisten uskontojen, kuten KRISTINUSKON ja islamin, jumalkäsitykset.

        Jahve saattoi olla alun perin midianilaisten soturijumala ja tulivuoren jumala, sillä Jahve ilmestyi Moosekselle ensi kerran juuri Midianissa.[2] Mooseksen kirjoissa viitataan usein Aabrahamin ja muiden toisen vuosituhannen eaa. heprealaisten Jumalaan nimellä Jahve, mutta todennäköisimmin he palvoivat yhä muita pakanajumalia, kuten kanaanilaisten ylijumala Ēliä ja hänen vaimoaan Ašeraa.[3] Ašera oli tuolloin ilmeisesti Jahven äiti, mutta myöhemmin Jahven aseman vahvistuessa hänet nähtiin Jahven puolisona, jonka Jahve lopulta syrjäytti kokonaan.[4][5] Kuningas Salomo rakensi Jahvelle temppelin Jerusalemiin 900-luvulla eaa.<<

        Raamattu:

        1.Kuningasten kirja:

        <<10:14 Sen kullan paino, mikä yhtenä vuotena tuli Salomolle, oli kuusisataa kuusikymmentä kuusi talenttia kultaa,<<

        2.Aikakirja:

        <<9:13 Kullan paino, mikä yhtenä vuotena tuli Salomolle, oli kuusisataa kuusikymmentä kuusi talenttia kultaa,<<

        wikipedia Asera:

        <<Ašera on seemiläinen äitijumalatar, jota palvottiin laajalti Syyrian ja Palestiinan alueella. Ašera on Dagonin puoliso ja Baalin äiti[1].<<

        Jahve:

        << Ašera oli tuolloin ilmeisesti Jahven äiti, mutta myöhemmin Jahven aseman vahvistuessa hänet nähtiin Jahven puolisona<<

        Käyty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja edelleen, miten Paavalin lupaamasta helvetistä uskovaisille uskomalla Jeesuksen teurastamiseen Jumalana pääsee pois?

        Ja saisiko nyt sen vastauksen, että miten Paavalin opilla, kun hän laittaa kristityt Israelin Jumalan sijasta, jota Jeesus opetti, palvomaan Baalia (joka sai muinoin nimekseen 'häpeä' karmeutensa takia) Jeesuksen teurasuhrilla tosi Jumalana, Israelin Jumalana, ja menemään helvettiin, niin kuinka sieltä pääsee uskovaisten kauppaamalla pelastusella tai armolla pois?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähden käymään:

        <<Jahven pohjalta muodostuivat juutalaisuuden lisäksi myös muiden vanhaa seemiläistä kulttuuriperimää olevien yksijumalaisten uskontojen, kuten KRISTINUSKON ja islamin, jumalkäsitykset.

        Jahve saattoi olla alun perin midianilaisten soturijumala ja tulivuoren jumala, sillä Jahve ilmestyi Moosekselle ensi kerran juuri Midianissa.[2] Mooseksen kirjoissa viitataan usein Aabrahamin ja muiden toisen vuosituhannen eaa. heprealaisten Jumalaan nimellä Jahve, mutta todennäköisimmin he palvoivat yhä muita pakanajumalia, kuten kanaanilaisten ylijumala Ēliä ja hänen vaimoaan Ašeraa.[3] Ašera oli tuolloin ilmeisesti Jahven äiti, mutta myöhemmin Jahven aseman vahvistuessa hänet nähtiin Jahven puolisona, jonka Jahve lopulta syrjäytti kokonaan.[4][5] Kuningas Salomo rakensi Jahvelle temppelin Jerusalemiin 900-luvulla eaa.<<

        Raamattu:

        1.Kuningasten kirja:

        <<10:14 Sen kullan paino, mikä yhtenä vuotena tuli Salomolle, oli kuusisataa kuusikymmentä kuusi talenttia kultaa,<<

        2.Aikakirja:

        <<9:13 Kullan paino, mikä yhtenä vuotena tuli Salomolle, oli kuusisataa kuusikymmentä kuusi talenttia kultaa,<<

        wikipedia Asera:

        <<Ašera on seemiläinen äitijumalatar, jota palvottiin laajalti Syyrian ja Palestiinan alueella. Ašera on Dagonin puoliso ja Baalin äiti[1].<<

        Jahve:

        << Ašera oli tuolloin ilmeisesti Jahven äiti, mutta myöhemmin Jahven aseman vahvistuessa hänet nähtiin Jahven puolisona<<

        Käyty.

        Ilm. <<13:15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilm. <<13:15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.<<

        Entä palstan lahkolaiset jotka fanittavat juutalaisia ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilm. <<13:15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.<<

        << Jahven puolisona, jonka Jahve lopulta syrjäytti kokonaan.[4][5] Kuningas Salomo rakensi Jahvelle temppelin Jerusalemiin 900-luvulla eaa.<<

        <<10:14 Sen kullan paino, mikä yhtenä vuotena tuli Salomolle, oli kuusisataa kuusikymmentä kuusi talenttia kultaa,<<

        2.Kuningasten kirja:

        23:13 Uhrikukkulapapit eivät kuitenkaan saaneet nousta Herran alttarille Jerusalemissa; he saivat vain syödä happamatonta leipää veljiensä kanssa. Hän saastutti myöskin polttopaikan Ben-Hinnomin laaksossa, ettei kukaan voisi panna poikaansa tai tytärtänsä kulkemaan tulen läpi Molokin kunniaksi.Ja ne uhrikukkulat, jotka olivat itään päin Jerusalemista, etelään päin Turmiovuoresta, ja jotka Salomo, Israelin kuningas, oli rakentanut Astartelle, siidonilais-iljetykselle, ja Kemokselle, Mooabin iljetykselle, ja Milkomille, ammonilais-kauhistukselle, ne kuningas saastutti. Hän murskasi patsaat ja hakkasi maahan asera-karsikot ja täytti niiden sijan ihmisten luilla.<<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilm. <<13:15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.<<

        Raamattu on täynnä ihmisten ajatuksia.

        Ei Raamattua kannata vakavasti ottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menes nyt sinne jahvepalstalle!

        Aina täällä jankkaa nämä kolme: jahvekulttilainen, torre ja torren homoksi haukkuja. He sekoittavat kaikki keskustelut omilla sekoiluillaan. Siinä oikein suomi24 uskontopalstojen paha kolminaisuus. Menisitte muualle kiistelemään!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aina täällä jankkaa nämä kolme: jahvekulttilainen, torre ja torren homoksi haukkuja. He sekoittavat kaikki keskustelut omilla sekoiluillaan. Siinä oikein suomi24 uskontopalstojen paha kolminaisuus. Menisitte muualle kiistelemään!

        Ei minua homoksi haukuta, vaan valehtelijaksi.

        Ja kohta tämäkin ilmoitetaan valheeksi.


      • Anonyymi

        Ja edellä on nyt tietoa edellä: kristiuskon Jumala Jahve on Raamatusta se Saatana eikä Jumala.


      • Anonyymi

        Ja tästä samasta syystä myös luterilaisuuden tärkeimpään tunnustukseen, Augsburgin tunnustus, on Jumalat nimetty, mutta eri tavalla. Jos juttu olisi Lutherin toimesta paljastettu jo 1500-luvulla, että mitä juutalaiset tekevät, olisi Luther kuollut päättömämä. Sen mukaan tosi Jumala ristiinnaulittiin uhriksi vihaiselle Jumalalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tästä samasta syystä myös luterilaisuuden tärkeimpään tunnustukseen, Augsburgin tunnustus, on Jumalat nimetty, mutta eri tavalla. Jos juttu olisi Lutherin toimesta paljastettu jo 1500-luvulla, että mitä juutalaiset tekevät, olisi Luther kuollut päättömämä. Sen mukaan tosi Jumala ristiinnaulittiin uhriksi vihaiselle Jumalalle.

        Tosi Jumala on Jeesuksen opettama Israelin Jumala ja Jahve vihainen Jumala, Jahve, ja Jeesuksen teurastamisella uhrilampaana kristityistä tehtiin saatansnpalvojia ja Paavalin opilla ja toimesta jokainen häntä uskova menee Raamatun mukaan Jahvelle uhriksi helvettiin. Tästä syystä myöskään juutalaisten ei tarvitse uhrata Jahvelle mitään, kun islamistit uhraavat eläimiä, vaan kristityt 'pelastavat juutalaiset lain kirouksesta'. Gal.3:13.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi Jumala on Jeesuksen opettama Israelin Jumala ja Jahve vihainen Jumala, Jahve, ja Jeesuksen teurastamisella uhrilampaana kristityistä tehtiin saatansnpalvojia ja Paavalin opilla ja toimesta jokainen häntä uskova menee Raamatun mukaan Jahvelle uhriksi helvettiin. Tästä syystä myöskään juutalaisten ei tarvitse uhrata Jahvelle mitään, kun islamistit uhraavat eläimiä, vaan kristityt 'pelastavat juutalaiset lain kirouksesta'. Gal.3:13.

        Raamattu ei ole uskonasia, se on älypeli - ei ihmistä paratiisista karkoitettu uskon puutteesta, vaan tiedon takia. 1.Moos.3:22.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja edellä on nyt tietoa edellä: kristiuskon Jumala Jahve on Raamatusta se Saatana eikä Jumala.

        Kyseessä on ilmestyskirjan peto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä palstan lahkolaiset jotka fanittavat juutalaisia ?

        Siinäpä se, juutalaiset ovat hyvin onnistuneet kaappaamaan israelilaisten identiteetin tällä kristinuskokonkelollaan, ilman että kohteena olevat kristityt edes tajuaisivat, että ovat itse näitä pedon palvojia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä se, juutalaiset ovat hyvin onnistuneet kaappaamaan israelilaisten identiteetin tällä kristinuskokonkelollaan, ilman että kohteena olevat kristityt edes tajuaisivat, että ovat itse näitä pedon palvojia.

        Holokausti-nimi kertoo juutalaisten olleen itse tuon massamurhan takana (joka tänä päivänä on myös tieto) oman valtion Israelin saamiseksi, joka on heidän identiteettikaappauksensa huipentuma.. Kyseessä on sana, joka liittyy Jahveen ja tarkoittaa polttouhria Jahvelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Holokausti-nimi kertoo juutalaisten olleen itse tuon massamurhan takana (joka tänä päivänä on myös tieto) oman valtion Israelin saamiseksi, joka on heidän identiteettikaappauksensa huipentuma.. Kyseessä on sana, joka liittyy Jahveen ja tarkoittaa polttouhria Jahvelle.

        Jeremia 7 paljastaa juutalaisten vieneen Israelin temppeliin uhrikultti-iljetyksen, jonka Israelin Jumala tuomitsee - kaiken uhraamisen ja viattoman veren vuodattamisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeremia 7 paljastaa juutalaisten vieneen Israelin temppeliin uhrikultti-iljetyksen, jonka Israelin Jumala tuomitsee - kaiken uhraamisen ja viattoman veren vuodattamisen.

        Holokausti oli jo röyhkeydessään ja törkeydessään kaiken huippu. Ja, kun sodanajan asiakirjat paljastivat totuuden salausajan päätyttyä, nyrjähti koko maailma sijoiltaan, kuten voitte havaita. Jää nähtäväksi, että miten tämä kolmas maailmansota loppuu. Tähän asti ovat juutalaiset käyttäneet valtaa kristittyjen avulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Holokausti oli jo röyhkeydessään ja törkeydessään kaiken huippu. Ja, kun sodanajan asiakirjat paljastivat totuuden salausajan päätyttyä, nyrjähti koko maailma sijoiltaan, kuten voitte havaita. Jää nähtäväksi, että miten tämä kolmas maailmansota loppuu. Tähän asti ovat juutalaiset käyttäneet valtaa kristittyjen avulla.

        Väitteellä olevansa Jumalan omaisuuskansaa ja nyt paljastuneet mitä törkeimmiksi huijareiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitteellä olevansa Jumalan omaisuuskansaa ja nyt paljastuneet mitä törkeimmiksi huijareiksi.

        Eikä riitä, että vain toinen masilmansota pengotaan, vaan myös kristinusko on pengottava, muistaen miten holokaustissa käytettiin jopa Lutheria hyväksi, joka koitti varoittaa juutalaisista. Hän tiesi koko ajan mistä Raamatussa on kyse, mutta ei voinut elinaikanaan tehdä muuta kuin kirjoittaa kirjansa Juutalaisista ja heidän valheistaan ja tuli näin hyväksikäytetyksi kuin Jeesus muinoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä riitä, että vain toinen masilmansota pengotaan, vaan myös kristinusko on pengottava, muistaen miten holokaustissa käytettiin jopa Lutheria hyväksi, joka koitti varoittaa juutalaisista. Hän tiesi koko ajan mistä Raamatussa on kyse, mutta ei voinut elinaikanaan tehdä muuta kuin kirjoittaa kirjansa Juutalaisista ja heidän valheistaan ja tuli näin hyväksikäytetyksi kuin Jeesus muinoin.

        Koko kristitty maailma on velkaa niin Jeesukselle kuin Lutherillekin totuuden, vaikka saattaakin oman tyhmyytensä häpeään - onhan heidän Jahve-jumalansa Baal jo muinoin kulkenut 'häpeä' nimellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko kristitty maailma on velkaa niin Jeesukselle kuin Lutherillekin totuuden, vaikka saattaakin oman tyhmyytensä häpeään - onhan heidän Jahve-jumalansa Baal jo muinoin kulkenut 'häpeä' nimellä.

        Kyse on mittavasta historiasta, ei vähätellystä satukirjasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on mittavasta historiasta, ei vähätellystä satukirjasta.

        Uskonnolliset eepokset eivät ole historiankirjoja. Esim. Odysseia, Kalevala, Beowulf, Gilgamesh, Raamattu. Mistään tuollaisista kirjoista ei löydy historiallisia tietoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnolliset eepokset eivät ole historiankirjoja. Esim. Odysseia, Kalevala, Beowulf, Gilgamesh, Raamattu. Mistään tuollaisista kirjoista ei löydy historiallisia tietoja.

        Turha kinata, jos järki ei riitä älypelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnolliset eepokset eivät ole historiankirjoja. Esim. Odysseia, Kalevala, Beowulf, Gilgamesh, Raamattu. Mistään tuollaisista kirjoista ei löydy historiallisia tietoja.

        Yksikään ase ei myöskään ole tappanut ketään.


    • Anonyymi

      Yhtä vähän kuin kuulee Jeesuksesta mainittavan on anteeksipyyntö turhaa käytöstä.

      • Anonyymi

        Onko ajatus Raamatusta, kenties Paavalia? Anteeksipyyntö korvataan tappamalla Jumala.

        Sopii tarinoihin lestadiolaisten hyväksikäyttötapauksiin, joissa vielä uhri syyllistetäänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ajatus Raamatusta, kenties Paavalia? Anteeksipyyntö korvataan tappamalla Jumala.

        Sopii tarinoihin lestadiolaisten hyväksikäyttötapauksiin, joissa vielä uhri syyllistetäänkin.

        Jeesus vastaavadti kehottaa toimimaan niin, ettei anteeksipyydettävää edes tule.


    • Anonyymi

      Raamatussa lukee että -Jeesus on Jumala- Olen omin silmin nähnyt erään tuttavan Raamatun etukannen sisäpuolella niin lukevan.

      • Anonyymi

        Mutta ei sama Jumala kuin Isä Jumala, joka on ainoa Jumala. Jeesus on Hänen Poikansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei sama Jumala kuin Isä Jumala, joka on ainoa Jumala. Jeesus on Hänen Poikansa.

        Isä Jumala on persoona, Pyhä Henki on persoona. Kumpi noista persoonista on Jeesuksen isä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isä Jumala on persoona, Pyhä Henki on persoona. Kumpi noista persoonista on Jeesuksen isä?

        Isä tietysti. etkö osaa lukea? Isä ei ole mikään nimi vaan titteli. Niin kuin sinun isäsi on sinun isä. Niin myös Isä Jumala on Jeesuksen Isä. Ja se että ihminen Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä tarkoittaa, että Pyhän Hengen voimasta tapahtui ihme, Maria tuli raskaaksi. Sama Pyhä Henki toimi myös Jeesuksessa kun Hän teki ihmeitä. Tarkemmin sanoen, Isä Jumala teki ihmeitä Pyhän Hengen kautta Jeesuksessa Kristuksessa. Pyhä Henki on Isän henki. Kun Jeesus ylösnousi, myös Hänen henki. Pyhän Hengen välityksellä Isä ja Jeesus toimivat uskovassa ihmisessä.


    • >>Onko se voima Isä vai Pyhä Henki? Kerran Jeesus on sen oikealla puolella?>>

      Se on Putin.

      • Anonyymi

        Niin kenen oikealla puolella ja kuka, kun tunnustuksen mukaan, jos Kristus tosi Jumalana kirotaan helvittiin, ja 'hän' nousee Isän oikealle puolelle (Athanasioken tunnustus), ja Raamatun mukaan ylösnousemusta ei edes tapahtunut, niin kysyisin ensimmäisenä, että kuka 'hän'?! isä on tietysti Jahve, ja Jeesus on Israelin Jumalana helvetissä kirottuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kenen oikealla puolella ja kuka, kun tunnustuksen mukaan, jos Kristus tosi Jumalana kirotaan helvittiin, ja 'hän' nousee Isän oikealle puolelle (Athanasioken tunnustus), ja Raamatun mukaan ylösnousemusta ei edes tapahtunut, niin kysyisin ensimmäisenä, että kuka 'hän'?! isä on tietysti Jahve, ja Jeesus on Israelin Jumalana helvetissä kirottuna.

        Kirkkoisät ovat tehneet optimitarkasti tunnustukset Raamatun mukaan, joten niiden on sovittava yhteen. Tämä on älyjuttu,eiikä uskonasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkoisät ovat tehneet optimitarkasti tunnustukset Raamatun mukaan, joten niiden on sovittava yhteen. Tämä on älyjuttu,eiikä uskonasia.

        Ahaa, siellä edellä Pyhä henki onkin persoona! No sitten helvetistä nousee Pyhä henki, joka todellisuudessa on paha henki, koska uudesti syntymällä saa demonit liikkeelle (lue mitä tapahtuu opetuslapsille, kun Paavali kadsttaa heidät Pyhällä hengellä, Apt.19).

        Eli taivaassa istuvat itse Jahve ja Pyhä henkin vierekkäin, ja sodan aloittaa arkkienkeli Mikael - Jeesukseksi tulkittu - ja tämä heittää nämä ulos taivaasta. Löytyy ilm.12.


    • Anonyymi

      Jos Jeesus ja Jumala olivat yhtä eli samanmielisiä ja Jeesus oli Jumalan ensimmäinen luomistyön joka auttoi jumalaa maan luomisessa ollen myös erittäin voimakas henkiolento .Jeesuksella saattaa henkiolentona olla eri nimi tai useampi taivaassa esim. Sana tai ylienkeli Mikael mikä Raamatun mukaan huomattavasti muita enkeleitä voimakkaampi. Jumala loi myös muita henkiolentoja enkeleitä jotka auttavat myös. Saatana oli yksi niistä ja demonit jotka valitsivat erilaisen tien kuin Jeesus ja Jumala. Saatana demooneinee hallitsee nykyistä maailmaa Saatana tarjos Jeesukselle kun se oli paastonnut maailman herruutta muttei huolinut vaan pyysi Saatanaa poistuu. Saatana pukeutuu valon enkeliksi eli hyviltä kuulostavilta asioilla vietetään epäjumalia palvelusta esim.

      • Anonyymi

        Jeesuksen sanoin hänet lähetettiin tuomaan tietoa ihmisille pelastukseksi. Hän lupasi opettaa seuraajansa tekemään ihmeitä. Ei muuta.


      • Anonyymi

        Kaikki uskovaiset ovat Jeesuksen surmaamisella Raamatun mukaan valinneet demonien tien


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki uskovaiset ovat Jeesuksen surmaamisella Raamatun mukaan valinneet demonien tien

        Tässä on myös syy, että miksi Saatanan väität nyt hallitsevan nykyistä maailmaa. Se on myös Raamatun totuus teidän syntiopillanne.

        Te olette uskonnolla istuttaneet Saatanan taivaaseen, jossa alkaa sota.

        Tästä kertoo Ilmestyskirjan 12. luku.


      • Tuo esitys kertoo hyvin sen, ertt Jeesus on keksitty tarina.


    • Anonyymi

      Raamattu pitäisi hävittää. Pois koko satukirja.

      • Anonyymi

        Riittää kun revitään Paavalin osuus pois,niin jää demonit pois ihmisiä kiusaamasta


    • Anonyymi

      Kertokaapa nyt minulle miksi pitäisi rukoilla Isää Jeesuksen kautta, jos Isä ja Jeesus ovat yhtä.Isä oli Jeesuksessa ja sovitti maailmaan itsensä kanssa.Eli itse Isä oli maan päällä. Miksi ette voi rukoilla Häntä suoraan, vaan se pitää tapahtua Jeesuksen kautta?

      • Anonyymi

        Huoh, se Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä Jumala on kristinuskossa teurastettu uhrilammas ja ristille kirottu Jeesuksen Kristus-nimeen.

        Kyseessä on oikea Israelin Jumala, joka on uhri juutalaisten Jahve-jumalalle, Mooseksen Jumalalle, joka määrää ihmeidentekijän surmaamisen, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luo. Löytyy 5.Moos.13.

        Vain tästä syystä Jeesus on puhumansa isä Jumala, että ahven kilpailija voidaan tuhota Jeesuksena.

        Nämä rukoilevat Jahvea, että tämä ei laittaisi heitä helvettiin tällä Jumalan uhrilahjallaan, siksi se tapahtuu uhrin kautta, uhrin nimeen, eivät taivasten valtakunnan isä Jumalaa, jota Jeesus opetti - tämä on heidän teurastettu uhrilammas, Jahven vihan lepyttämideksi (Augsburgin tunnustus).

        Ehtoillinen on juuri Jahven ylipapin ateria, jossa tämä tosi Jumalan syödään teurastettuna lampaana.

        Teurastetut lampaat on Jahven uhreja VT:stä.

        Jeesuksen opettama Israelin Jumala tuomitsee ankarasti viattoman veren vuodattamisen (Jeremia 7).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoh, se Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä Jumala on kristinuskossa teurastettu uhrilammas ja ristille kirottu Jeesuksen Kristus-nimeen.

        Kyseessä on oikea Israelin Jumala, joka on uhri juutalaisten Jahve-jumalalle, Mooseksen Jumalalle, joka määrää ihmeidentekijän surmaamisen, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luo. Löytyy 5.Moos.13.

        Vain tästä syystä Jeesus on puhumansa isä Jumala, että ahven kilpailija voidaan tuhota Jeesuksena.

        Nämä rukoilevat Jahvea, että tämä ei laittaisi heitä helvettiin tällä Jumalan uhrilahjallaan, siksi se tapahtuu uhrin kautta, uhrin nimeen, eivät taivasten valtakunnan isä Jumalaa, jota Jeesus opetti - tämä on heidän teurastettu uhrilammas, Jahven vihan lepyttämideksi (Augsburgin tunnustus).

        Ehtoillinen on juuri Jahven ylipapin ateria, jossa tämä tosi Jumalan syödään teurastettuna lampaana.

        Teurastetut lampaat on Jahven uhreja VT:stä.

        Jeesuksen opettama Israelin Jumala tuomitsee ankarasti viattoman veren vuodattamisen (Jeremia 7).

        Tarinassa on kaksi Jumalaa, joista Jeesuksen opettama on hänen hahmossaan uhrilahja teurastettuna lampaana VT:n Jahve-jumalalle, jota uhrilahjaa ja uhrausta kristityt palvovat.

        Uhrikultti Jahvelle tulee tuhansien vuosien takaa, aikaa ennen Jeesusta. Jeesus koitti muuttaa tämän puhumalla toisesta Jumalasta ja joutui itse tämän kultin uhriksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoh, se Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä Jumala on kristinuskossa teurastettu uhrilammas ja ristille kirottu Jeesuksen Kristus-nimeen.

        Kyseessä on oikea Israelin Jumala, joka on uhri juutalaisten Jahve-jumalalle, Mooseksen Jumalalle, joka määrää ihmeidentekijän surmaamisen, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luo. Löytyy 5.Moos.13.

        Vain tästä syystä Jeesus on puhumansa isä Jumala, että ahven kilpailija voidaan tuhota Jeesuksena.

        Nämä rukoilevat Jahvea, että tämä ei laittaisi heitä helvettiin tällä Jumalan uhrilahjallaan, siksi se tapahtuu uhrin kautta, uhrin nimeen, eivät taivasten valtakunnan isä Jumalaa, jota Jeesus opetti - tämä on heidän teurastettu uhrilammas, Jahven vihan lepyttämideksi (Augsburgin tunnustus).

        Ehtoillinen on juuri Jahven ylipapin ateria, jossa tämä tosi Jumalan syödään teurastettuna lampaana.

        Teurastetut lampaat on Jahven uhreja VT:stä.

        Jeesuksen opettama Israelin Jumala tuomitsee ankarasti viattoman veren vuodattamisen (Jeremia 7).

        Sulta en kysynyt.


    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      313
      10474
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      73
      2331
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      43
      2159
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1934
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1868
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      161
      1816
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1388
    8. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      57
      1316
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      16
      1312
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      53
      1286
    Aihe