Takaveto talvella?

Anonyymi-ap

Harkinnassa siis Bmw 1-sarjalaisen (2019 vuosimalli) osto, mutta mietityttää miten takavetoisella pärjää talvella normaali ajossa? Vai onko nykyajan takavedoissa enää niin paljon eroa etuvetoisiin?

25

77

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole.
      Ajonvakautus pitää huolta tiellä pysymisestä.
      Jos kiinnostusta, niin TM suuri talviautovertailu auttaa tähän pulmaan.

      • Anonyymi

        Veinas unohtua.
        BMW 1-sarja (F40) 2019– on etuvetoinen...


    • Anonyymi

      Oisko ollut sitten 2018 vuoden mallia, ainakin tiedoissa luki takaveto😁 Toisena vaihtoehtona olen miettinyt A mersua ja sehän ois sitten etuvetoinen. Muuten houkuttelisi enemmän Bmw mutta tosiaan tuota vetotapaa jäin miettimään. Vähän ummikkona vielä autoasioissa liikkeellä…

      • Anonyymi

        Höpötyyppi tehnyt taas aloituksen. Hus hus palstoilta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpötyyppi tehnyt taas aloituksen. Hus hus palstoilta !

        Eikö näitä palstan virallisia h-u-ll-uja saa millään pois täältä ?


    • Anonyymi

      Niin ja kiitos tuosta yhdestä asiallisesta vastauksesta, ehkä kyselen autokauppiaalta lisää ja käyn koeajamassa :)

    • Anonyymi

      Takavetoisella pärjää ihan hyvin talvella. Renkaat oltava hyvät nastarenkaat, vähän lisäpainoa takakonttiin ja järkevää ajoa, ettei lähde huonolla kelillä ajelemaan kaikkein pahimpiin paikkoihin, esim. valoristeyksiin, joihin joutuu pysähtymään vastamäkeen..vaan etsii vaihtoehtoisen reitin. Loppujen lopuksi niitä huonoja kelejä on vähän. Kaupungin ulkopuolella ei ole juurikaan ongelmia pärjätä takavetoisella.

      • Anonyymi

        Hyvät nastarenkaat,ja v.....
        Eteläsuomen suolakylvyssä?
        Metalli luistaa asfaltilla hyvin.


      • Anonyymi

        Joskus vuosikymmeniä sitten alkupään autoistani jotkut olivat takavetoisia. Talvella oli hankaluuksia, nastarenkaista huolimatta. Talveksi piti ottaa takakonttiin hiekkapusseja painoksi ja saihan niistä sitten hiekotushiekkaa kun jäi jumiin jonnekin liukkaalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus vuosikymmeniä sitten alkupään autoistani jotkut olivat takavetoisia. Talvella oli hankaluuksia, nastarenkaista huolimatta. Talveksi piti ottaa takakonttiin hiekkapusseja painoksi ja saihan niistä sitten hiekotushiekkaa kun jäi jumiin jonnekin liukkaalle.

        Aha, minäkin ajoin ensimmäiset kymmenkunta vuotta takavetoisilla, eikä ollut moisia ongelmia. Silloin ei tosiaan ollut vielä mitään ajonvakautuksia tai luistonestoja, ei edes ABSia ensimmäisissä autoissa. Etuvetoiseen siirtyminen oli kyllä melkoinen järkytys ensimmäisillä liukkailla, mutta onhan tuota jotenkuten oppinut sellaisellakin selviytymään, vaikka edelleen etuvedon puskemistaipumus kyllä ärsyttää.


    • Anonyymi

      On ehkä liikaa tullut luettua juttuja noista vanhoista kevytperäisistä autoista. Varmasti nykyään ei niin helposti lähde heittelemään kun tosiaan pitää järjen päässä. Pelottelin jo itseäni että pyörähtääkö talvella motarilla ympäri reippaammassa vauhdissa ja pääseekö kotipihasta liikkeelle lumi keleillä.😆
      Kiitos taas selkeästä vastauksesta!
      Olisi ensimmäinen takaveto kyseessä.

    • Anonyymi

      Takavetoisella, jossa on vetoluistonesto ja ajonvakautus ei ole mitään ongelmia talvella. Paremmin lähtee liukkaalla liikennevaloista kuin monet etuvetoiset.

    • Anonyymi

      Mitäs mieltä olette noista bemarin 1.5 litraisista moottoreista. Onko ollut kestäviä jos jollain kokemusta? Reilut satatuhatta ajettua yksilöä olen katsellut🤔

    • Anonyymi

      Takaveto on hyvä kesät ja talvet. F1 autot ovat kaikki takavetoisia.

      • Anonyymi

        Tottakai, koska säännöt sanovat niin. Ei ole muuta mahdollisuuttakaan.
        Ps. 6-pyöräinen neliveto voisi olla melkoinen peto sarjassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai, koska säännöt sanovat niin. Ei ole muuta mahdollisuuttakaan.
        Ps. 6-pyöräinen neliveto voisi olla melkoinen peto sarjassa.

        Kumpiakin autoja, sekä etu- että takavetoisia ainakin tusinan verran omistaneena, en ole vielä takavetoisuudesta löytänyt mitään hyviä puolia. Huonoja sitäkin enemmän. Ei nyt ihan heti tule mieleen merkkiä joka olisi etuvedosta siirtynyt takavetoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpiakin autoja, sekä etu- että takavetoisia ainakin tusinan verran omistaneena, en ole vielä takavetoisuudesta löytänyt mitään hyviä puolia. Huonoja sitäkin enemmän. Ei nyt ihan heti tule mieleen merkkiä joka olisi etuvedosta siirtynyt takavetoon.

        Niin, kyse ei ollut etu- tai takavedon paremmuudesta, vaan takavedolla pärjäämisestä talvikelillä. Tottakai etuveto on parempi talvella, mutta 4-veto vielä parempi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpiakin autoja, sekä etu- että takavetoisia ainakin tusinan verran omistaneena, en ole vielä takavetoisuudesta löytänyt mitään hyviä puolia. Huonoja sitäkin enemmän. Ei nyt ihan heti tule mieleen merkkiä joka olisi etuvedosta siirtynyt takavetoon.

        etuvedosta siirtynyt takavetoon.......Mercedes Vito 2000 luvulla mutta se ei olekkaan henkilöauto!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpiakin autoja, sekä etu- että takavetoisia ainakin tusinan verran omistaneena, en ole vielä takavetoisuudesta löytänyt mitään hyviä puolia. Huonoja sitäkin enemmän. Ei nyt ihan heti tule mieleen merkkiä joka olisi etuvedosta siirtynyt takavetoon.

        Mutta sä ootkin dinosaurus,etupyörät senkun suijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpiakin autoja, sekä etu- että takavetoisia ainakin tusinan verran omistaneena, en ole vielä takavetoisuudesta löytänyt mitään hyviä puolia. Huonoja sitäkin enemmän. Ei nyt ihan heti tule mieleen merkkiä joka olisi etuvedosta siirtynyt takavetoon.

        "Ei nyt ihan heti tule mieleen merkkiä joka olisi etuvedosta siirtynyt takavetoon."
        Jotkut automerkit siirtyessään polttomoottorista sähköautoksi (esimerkiksi VW).


    • Anonyymi

      Yksin ja kahden ajaessa etuveto parempi ,täydellä kuormalla takaveto talvella ylämäessä pistämätön

    • Anonyymi

      Takaveto talvella? Huonompi polttoainetalous koska tehohäviö on suurempi mutta kytkinremontti työ osalta halvempi !!

    • Anonyymi

      Toissa talvena viimeksi autoin työntämään BMWtä joka ei päässyt lievästi kallistuvalta parkkipaikalta pois. Ei edes mistään mäestä voinut puhua, vaan parkkipaikalta tielle oli vain lievä kallistus ylöspäin, auto ei myöskään ollut missään kuopassa jumissa.

      Parkkipaikka oli peilijäässä ja muistan kuinka kävellenkin piti olla tarkkana ettei liukastu. BMW oli 2010 luvulta eli todennäköisesti oli sutimisenesto, mutta eihän se lisää pitoa taio mistään. Alla oli nastarenkaat jotka ilmeisesti oli jo huonokuntoisia ja moni nasta irronnut.

      Auto 3 sarjan coupe jos muistan oikein.

      • Anonyymi

        Minäkin kävin kerran ajamassa yhden etuvetoauton pois rinteestä, johon oli jäänyt jumiin. Ei se vaatinut muuta kuin sopivaa kytkimen ja kaasun käyttöä, joka ei ilmeisesti kuskilla ollut oikein hallussa. Ei tarvinnut edes työntää eikä peruuttaa hakemaan vauhtia mäen alta. Kuskistakin se pääseminen on osittain kiinni, vaikka tokihan jossain vaiheessa fysiikan laitkin tulee vastaan, kitkavoimat yms, joihin taas vaikuttaa renkaiden kunto ja lopulta renkaiden päällä oleva painokin, jonka kai yleensä kuvitellaan tekevän etuvetoisesta ylivoimaisen etenijän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin kävin kerran ajamassa yhden etuvetoauton pois rinteestä, johon oli jäänyt jumiin. Ei se vaatinut muuta kuin sopivaa kytkimen ja kaasun käyttöä, joka ei ilmeisesti kuskilla ollut oikein hallussa. Ei tarvinnut edes työntää eikä peruuttaa hakemaan vauhtia mäen alta. Kuskistakin se pääseminen on osittain kiinni, vaikka tokihan jossain vaiheessa fysiikan laitkin tulee vastaan, kitkavoimat yms, joihin taas vaikuttaa renkaiden kunto ja lopulta renkaiden päällä oleva painokin, jonka kai yleensä kuvitellaan tekevän etuvetoisesta ylivoimaisen etenijän.

        Tuo paikka mistä työnsin bemaria pois on sellainen ettei varmasti mikään etuveto jäisi siihen kiinni. Parkkipaikan kallistus niin loiva ettei siihen kesällä kiinnitä edes huomiota.

        Onhan se selvää että takavedolla paljon suurempi riski jäädä jumiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe