osamaksulla hankitus kalliit puhelimet ja laitteet!

Anonyymi-ap

Kirjoitan ekaa kertaa tähän osioon! Asia on enemmin puhelinoperaattorin puolella, ei niinkään kuluttajansuojassa.

joskus 2004-2005 Suomeen tuli ns. kytykpuhelimet joilla halutiin ihmisten hankkivan itselleen sen aikaisen tekniikan parempia ns. älypuhelimia ja nopeaa tiedonsiirtoa kahden vuoden tasaeräisillä kuukausi maksuilla. Itsekin hankin Nokia 6630 puhelimen ja myöhemmin Nokia N73 ym. puhelimia! AIka pian selvisi, että puhelimien maksuissa oli ihmisillä ongelmia ja myynti eriytettiin liittymistä.
y000€ saakka. Elisa, DNA ja Telia myy laitteita edelleen 36kk erissä ja kuukausi hinta alkanee reilusta 50€ - vajaa 100€. Periaatteessa kuka vain jolla on nyt tiedot thkunnossa voi saada puhelimen 36kk erissä.

Elisa ja DNA maksattaa kuukausierät vielä pennilleen erien mukaan etkä saa loppuvelkaa kerralla pois vaikka erässä yksi! Telia maksattaa vain sovitun ja jos sille tuntuu, niin voit heittää vaikka sentin tai euron ja voit vaikka erikseen maksaa loppuvelan kerralla. Itse olen ollut nyt 20v Telian ja sitä edeltävien asiakas ja hankin aina puhelimen maksimiajalla. ja aina maksan ostot etuaikaan jolloin asia on bueno molemmin puolin!

Tiedän ettei edellä mainituista yrityksistä kukaan ole vastaamassa, mutta heitän kysymyksen aiheeseen! Kuinkahan monella kalliin laitteen ottaneella tai ottavalla on oikeasti vaikeuksia erien säännöllisessä maksamisessa? Laitehan jää maksamattomana aina asiakkaalle ja syntyy vain ns. ongelmia molemmin puolin. Kyllä se myyjä ne rahat saa tavalla tai toisella!

4

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ekoni naisena 69vuotiaana Helsingin lähiössä, niin suuri että tälläkin hetkellä käytössä samsung puhelin maksoi joku 20-25 e. Ja ollut minulla jo lähes 14-15v- Hyvin toimii viellä.Siinä ei edes kameraa. Viellä suoruttani ja egoani: Kun kysytän hei oletko F.B. ? Vastaan en!Mitä eroa minulla ja kysyjillä puhelin tai kuulunko some foorumit. Minulla ei velkaa!Hallisen rahan käytön. Asun vuokrallakin. Kun ei miestä ei miehen rahoja käytössä.Ihan oma valintani sekin.

    • Anonyymi

      Ei kannata ostaa ikinä mitään osamaksulla.

      Aina on parempi vaihtoehto olla ostamatta se ensimmäinen osamaksutuote ja maksaa koko loppuelämä aina kaikki tuotteet heti. Jää vielä paljon säästöönkin. Jos ei ole rahaa, niin ostos kannattaa jättää tekemättä, vaikka mainos toisin väittäisi.

      Kysehän on huijauksesta, jossa myyjä tekee paljon ylimääräistä voittoa tyhmän asiakkaan kustannuksella.

      • Anonyymi

        Kyllähän sen jokainen tietää, ettei osamaksulla mitään kannata ostaa, minäkin ostin asunto-osakkeen vajaa 500 000 €, maksoin käteisellä, että sillee....

        Tiina


    • Anonyymi

      Ketjun aloittaja kommentoi!

      Ei erissä maksamisessa mitään huonoa ole jos suunnittelee maksut ja mitoittaa ne oikein.

      Itse olen ”vaihtanut” puhelinta parin vuoden välein. Otan puhelimen maksimaalisesti maksuajalla ja maksan kuitenkin nopeammin jotta saan maksuaikaan pelivaraa. 5v sitten kun otin 400€ puhelimen 36kk ajalla maksoin sen ensimmäisessä erässä. 4v sitten 570€ puhelin 36kk erissä 13erää ja nyt on vajaa kaksi vuotta sitten hankittu n 900€ puhelin 36kk ajalle ja viimeinen maksu loka- marraskuussa. Mutta otetaan esimerkiksi uusi iphone 14 perusmalli. Hinta n 1040€ jos asiaa suunnittelematon tekee 36kk sopimuksen ja yksi erä on n. 30€ niin kyllä se erä erältä maksaminen alkaa vituttamaan nopeasti jos itsellä ei ole mitään taulukkoa maksun seuraamiseen. Kun itse tein sopimuksen tästä vajaa 900€ puhelimesta 36kk sopimukselle tein sen pelivaran vuoksi. Ilmoitin myyjälle että maksan 24kk aikana ja lyhensin velkaa ensimmäisessä erässä yli 10% pienimmät kuukausierät maksoin lähimpään seuraavaan euroon ja satunnaisesti 5-10€ korotuksia ja 2x kuukausieriä paloitellen. Paloitellen aion maksaa nyt olevan vajaan 100€ jäännöksenkin. Tämä ei onnistu kuin yhdellä puhelinoperaattorilla. Jos haluat lopettaa velan DNA tai Elisalla joudut neuvottelemaan asiasta ja maksamaan siitä erillisen käsittelymaksun.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe